Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Daeminion

Bericht door Daeminion » vr jan 04, 2008 3:00 pm

The legendary Japanese Black Metal band SABBAT, has just launched their official MySpace page. Sabbat's current line up is: Gezol (bass and vocals), Zorugelion (drums) and Ishidamien (guitar) - trio will play several live shows in Europe in June this year. Next year Sabbat will celebrate their 25th anniversary. More information at www.myspace.com/sabbatofficial

Live info

Tour in Europe in June of 2008 with session/support members from TERROR SQUAD. (Organized by Iron Pegasus with Iron Tyrant)

Da's mooi. Hopelijk ook een enkele datum in Nederland.

Cranial

Bericht door Cranial » vr jan 04, 2008 3:11 pm

XnegativeX schreef:Mensen, ga Sjodogg luisteren. Fucking geweldig!
http://www.myspace.com/sjodogg
dit is inderdaad erg lekker voor m'n gehoor !! :D ,meteen dan ook maar toegevoegd
Tullepetoanum Metallius

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » vr jan 04, 2008 4:21 pm

Ik vond "Kiss of the Blowfly" (die op de myspace staat) wel een goed nummer, maar het album in zijn geheel wist mij niet echt te overtuigen.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 05, 2008 11:57 am

Zijn er al mensen bekend met Vehementer nos? Ik ben in ieder geval zeer onder de indruk van deze band.
Dit is echt een heel apart bandje. Deze Fransen maken rauwe black metal die erg progressief ingesteld is. Rauwe, ijskoude black metal riffs die regelmatig uitmonden in agressieve blast partijen worden aangevult met onverwacht veel melodie en zelfs met echte violen, cello, contrabas en piano om het geheel nog donkerder te maken. Je zou bijna zeggen dat het dit een kruising is tussen Si Monumentum... van Deathspell omega en Weiland van Empyrium. Maar daarmee doe je de band te kort omdat Vehementer nos toch veel meer een eigen gezicht heeft. Een van de verrassingen van 2007.

http://www.myspace.com/vehementernos
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » za jan 05, 2008 12:05 pm

XnegativeX schreef:Zijn er al mensen bekend met Vehementer nos? Ik ben in ieder geval zeer onder de indruk van deze band.
Dit is echt een heel apart bandje. Deze Fransen maken rauwe black metal die erg progressief ingesteld is. Rauwe, ijskoude black metal riffs die regelmatig uitmonden in agressieve blast partijen worden aangevult met onverwacht veel melodie en zelfs met echte violen, cello, contrabas en piano om het geheel nog donkerder te maken. Je zou bijna zeggen dat het dit een kruising is tussen Si Monumentum... van Deathspell omega en Weiland van Empyrium. Maar daarmee doe je de band te kort omdat Vehementer nos toch veel meer een eigen gezicht heeft. Een van de verrassingen van 2007.

http://www.myspace.com/vehementernos
Was voor mij inderdaad ook het meest verrassende debuut van 2007. Ik heb destijds ook de vergelijking met de nieuwe Shining, en hoewel ik het daar nog steeds mee eens ben, vind ik toch dat ik de band daar tekort mee doe. Deze band heeft inderdaad veel potentie in de toekomst.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 05, 2008 12:31 pm

De enige overeenkomst die ik hoor met de nieuwe Shining is dat beide bands redelijk progressief ingesteld zijn. Verder lijkten ze totaal niet op elkaar.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

puist

Bericht door puist » za jan 05, 2008 2:09 pm

Daeminion schreef:The legendary Japanese Black Metal band SABBAT, has just launched their official MySpace page. Sabbat's current line up is: Gezol (bass and vocals), Zorugelion (drums) and Ishidamien (guitar) - trio will play several live shows in Europe in June this year. Next year Sabbat will celebrate their 25th anniversary. More information at www.myspace.com/sabbatofficial

Live info

Tour in Europe in June of 2008 with session/support members from TERROR SQUAD. (Organized by Iron Pegasus with Iron Tyrant)

Da's mooi. Hopelijk ook een enkele datum in Nederland.
Rotterdam en/of Bladel worden overwogen.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » za jan 05, 2008 2:10 pm

Hoe dan ook, ik ben er te vinden. :P
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

K.

Bericht door K. » za jan 05, 2008 2:35 pm

Godverdegodver, dan ben ik er niet.

MadTinus

Bericht door MadTinus » zo jan 06, 2008 1:50 pm

XnegativeX schreef:De enige overeenkomst die ik hoor met de nieuwe Shining is dat beide bands redelijk progressief ingesteld zijn. Verder lijkten ze totaal niet op elkaar.
By the way, fans van Shining moeten ook het laatste album van het Zweedse Bergraven "Dödsvisioner" eens checken, niet dat het er nu zo vreselijk veel op lijkt, maar het heeft er qua stijl wel wat van weg en het is erg sfeervol en donker.

www.myspace.com/bergraven

Staat alleen maar 1 nummertje op die MySpace, maar wellicht toch genoeg om een beetje een idee te krijgen.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » zo jan 06, 2008 4:03 pm

Stijlvol en donker. Daar is dan ook alles wel mee gezegd. De heftige stukken zijn wel om aan te horen, maar bij de langzame zit ik me behoorlijk te ergeren. Die valse pingels irriteren ook.

Vind ik Shining toch leuker. :P

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 06, 2008 4:11 pm

En Vehementer nos?

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » zo jan 06, 2008 4:22 pm

De samples vond ik wel aardig, maar ik was er niet ondersteboven van. Later vandaag ga ik eerst dat album van Sjodogg eens proberen, want dat ik vond ik wel erg interessant klinken.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 06, 2008 4:25 pm

Vehementer nos kost tijd hoor. Dat is niet iets dat je in 1 keer helemaal geweldig vindt. Ik heb het gehele album ook meerdere malen achter elkaar moeten luisteren voordat ik er helemaal weg van was.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » zo jan 06, 2008 4:26 pm

Nou oké, dan geef ik die de komende week ook een kans, of meerdere. :)

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 06, 2008 4:29 pm

Braaf :wink:

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo jan 06, 2008 5:45 pm

XnegativeX schreef:De enige overeenkomst die ik hoor met de nieuwe Shining is dat beide bands redelijk progressief ingesteld zijn. Verder lijkten ze totaal niet op elkaar.
Ik heb de plaat nog eens opgezeten en weet nu waar mijn vergelijkinging met Shining vandaan komt. De melancholische stukken met strijkers waren het die me deze band ineens in me deed bovendrijven, maar ik moet ook inderdaad mijn mening bijstellen over mijn vergelijking.

V.

Bericht door V. » zo jan 06, 2008 10:54 pm

Vehementer Nos is gewoon vette p30p.
[quote="KoenM"][..]

Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » zo jan 06, 2008 11:49 pm

Ik heb er een nummer van gehoord en dat klonk zeker interressant, ik zal me er binnenkort eens verder in verdiepen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

V.

Bericht door V. » di jan 08, 2008 7:04 pm

Iemand hier de laatste weken (mail)contact gehad met Northern Heritage? Ik krijg nmlk geen reactie op een bestelling. :cry:
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 08, 2008 7:10 pm

Fuck zeg, ik zit momenteel Vlaemsche premitieven te luisteren. Tijd geleden dat ik dat album heb geluisterd en na al die tijd bevalt dat ding me nog steeds uitermate goed.

Wel een vreemd zootje hoor, die gasten van Gotmoor. Vlaemsche premitieven staat vol met de meest agressieve en verrotte black metal die je je maar kunt voorstellen. Qua agressie kan dit gewoon tippen aan bands als Black witchery. Maar Gotmoor kiest ervoor om deze bloedverziekende teringherrie op te leuken met keyboards. Ik moest hier vreselijk aan wennen maar intussen vind ik het juist wel wat hebben.

Het vervolg, Pain Provider, beviel mij ook erg goed. Minder black metal en meer grindcore maar nog steeds bloed agressief.

...en dat wilde ik even kwijt... 8)

K.

Bericht door K. » di jan 08, 2008 8:07 pm

V. schreef:Iemand hier de laatste weken (mail)contact gehad met Northern Heritage? Ik krijg nmlk geen reactie op een bestelling. :cry:
Niet mailen vanaf je Hotmail adres. Wie gebruikt er tegenwoordig nog Hotmail trouwens.. serieus? :' )

V.

Bericht door V. » di jan 08, 2008 8:15 pm

K. schreef:[..]

Niet mailen vanaf je Hotmail adres. Wie gebruikt er tegenwoordig nog Hotmail trouwens.. serieus? :' )
Hotmail.com kan volgens de NH-site. En ik heb geen anders adres.:P

Maar, goed, weet je vrij zeker dat t aan m'n hotmail.com adres ligt?
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

V.

Bericht door V. » wo jan 09, 2008 8:44 pm

V. schreef:[..]
Hotmail.com kan volgens de NH-site. En ik heb geen anders adres.:P

Maar, goed, weet je vrij zeker dat t aan m'n hotmail.com adres ligt?
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo jan 09, 2008 9:13 pm

Ik las in de mail dat mijn exemplaar van Inaborat vandaag is verzonden. Mooi man!

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » do jan 10, 2008 12:35 am

Dat is niet zo gek, want alle Inarborat pre-orders zijn vandaag verzonden. Nuttige toevoeging aan dit topic trouwens, ik hoopte al op iets bijzonders. ;)

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » do jan 10, 2008 9:43 pm

Afbeelding

Ik kwam deze band net tegen. Het kinkt als een geslaagde mix van black metal en post-rock en er wordt gebruik gemaakt van verschillende instrumenten. Erg gave muziek. Link: http://www.myspace.com/aforestofstars
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do jan 10, 2008 10:11 pm

Erg apart, kan niet zeggen dat het me meteen raakt, maar het bevalt me op een absurdistische manier wel.

Tipje van mijn kant: Ossein.
http://www.myspace.com/ossein
Ligt ook wel in diezelfde hoek, vreemd, ook wat ambient, maar toch wel gaaf.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » do jan 10, 2008 10:22 pm

Hé gave tip. Bevalt me goed, ben benieuwd hoe het gehele album zal gaan klinken.

Dennisrammstein
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » do jan 10, 2008 10:27 pm

Laatst nog Aurora Borealis van Dark Forest geluisterd. Ben benieuwd hoe dat klinkt live zonder de drumcomputers want de cd is top
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/

Meltdown

Bericht door Meltdown » do jan 10, 2008 10:49 pm

Baldurs Tod schreef:Afbeelding

Ik kwam deze band net tegen. Het kinkt als een geslaagde mix van black metal en post-rock en er wordt gebruik gemaakt van verschillende instrumenten. Erg gave muziek. Link: http://www.myspace.com/aforestofstars
Nogal overduidelijk liefhebbers van Devil Doll zo te horen, niet slecht trouwens.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Manannán

Bericht door Manannán » do jan 10, 2008 11:48 pm

XnegativeX schreef:Fuck zeg, ik zit momenteel Vlaemsche premitieven te luisteren. Tijd geleden dat ik dat album heb geluisterd en na al die tijd bevalt dat ding me nog steeds uitermate goed.

Wel een vreemd zootje hoor, die gasten van Gotmoor. Vlaemsche premitieven staat vol met de meest agressieve en verrotte black metal die je je maar kunt voorstellen. Qua agressie kan dit gewoon tippen aan bands als Black witchery. Maar Gotmoor kiest ervoor om deze bloedverziekende teringherrie op te leuken met keyboards. Ik moest hier vreselijk aan wennen maar intussen vind ik het juist wel wat hebben.

Het vervolg, Pain Provider, beviel mij ook erg goed. Minder black metal en meer grindcore maar nog steeds bloed agressief.

...en dat wilde ik even kwijt... 8)
Ik vind Gotmoor niet zo overdreven agressief hoor, wel lekker snel maar met goede melodie en sfeer. Black Witchery klinkt veel agressiever! (althans, volgens mij wilde je zeggen dat Black Witchery niet kan tippen aan Gotmoor's agressie?) Maar goed, smaken verschillen natuurlijk.
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr jan 11, 2008 12:07 am

Blood&Ashes schreef:Dat is niet zo gek, want alle Inarborat pre-orders zijn vandaag verzonden. Nuttige toevoeging aan dit topic trouwens, ik hoopte al op iets bijzonders. ;)
Nee ik had niet veel bijzonders vandaag eerlijk gezegd :P .

Nouja wat opzich een kleine vermelding wel waard is, dat ik momenteel Belenos zit te beluisteren. Dit Frans heerschap maakt een vorm van pagan/viking black metal. Nou is dit een stijl van BM die me normaliter niet zo aanspreekt, maar dit weet je me toch aardig positief te verrassen. Viking achtige stukken worden goed afgewiseld met een combi van snelle rauwe black metal en wat langzamere melancholische stukken.

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » vr jan 11, 2008 5:22 pm

Dennisrammstein schreef:Laatst nog Aurora Borealis van Dark Forest geluisterd. Ben benieuwd hoe dat klinkt live zonder de drumcomputers want de cd is top
Alleen de eerste versie (ltd. 500) bevat de drumcomputer. In 2007 is het album heruitgegeven door Bleak Art Records met enkele bonustracks en een echte drummer. Ik heb overigens de originele versie en die zet ik nog regelmatig op. Erg goede epische viking (black) metal met geweldige (keyboard) melodieen.

multi/spazz

Bericht door multi/spazz » vr jan 11, 2008 9:30 pm

Iemand al bekend met Charnel Valley? Misschien niet echt super rauw als een Bone Awl, Bilskirnir of Vordr, maar hun stijltje ligt wel een beetje in die hoek. Doet me ook af en toe denken aan Envaatnags Eflos van Horna. Vrij obscuur qua artwork, primitief geluid maar wel vrij pakkende nummers die dan weer agressief snel dan weer episch slepend klinken. Qua productie heeft het een heerlijk spontaan 'oefenruimte' sfeertje zonder low/fi te klinken. Ik heb het idee dat de muzikanten expres onder hun kunnen spelen. De drummer doet overigens een vreemd soort van blastbeat op sommige nummers waarbij de high hat en bass drum 8sten spelen... ofzo, erg vreemd.

MP3: http://www.paragonrecords.net/mp3/01%20Blackfist.mp3
http://coldoutsidelayswaste.blogspot.com/

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr jan 11, 2008 10:40 pm

Klinkt zo op het eerste gehoor wel aardig, maar er moet wel wat meer afwisseling in zitten, wil ik een album van dit leuk gaan vinden.
De zang komt me trouwens heel bekend voor. Doet me denken aan...Gloria Diaboli?
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op za jan 12, 2008 12:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr jan 11, 2008 11:33 pm

Heeft iemand de demo Morbus Nefastus van het Zweedse Flagellant eigenlijk al gehoord? Een paar maanden geleden zijn daar wat promo's van verspreid, maar hij is nog niet officieel uit. Flagellant speelt behoorlijk rauwe, up-tempo, razende black, met aardig wat leuke en pakkende melodieën, die heel subtiel door de muziek geweven zijn. Ik vind het wel iets weg hebben van een band als Glorior Belli, maar dat komt denk ik meer door de zang.

Op de website van Sigilla Malae staat een sample van het titelnummer: http://www.nexxxion.com/. Dit label gaat de demo ook uitgeven.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za jan 12, 2008 12:01 am

Dit klinkt ook tof: klik.

Een sample van Kosa's Evilabsorption. Op de laatste zin na, past de omschrijving van Flagellant hier ook wel. Harde, razende black, met subtiel gebruik van melodie.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 12, 2008 1:26 pm

Ik ben momenteel bezig met oude koeien uit de sloot te halen. Ik draai veel albums uit de periode van 2002 en 2003. En terwijl ik dat aan het doen was kwam ik DV8 van Thou art lord tegen.

Zijn er nog mensen die dat album nog wel eens luisteren? Voor mij was het al lang geleden maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Griekse black metal op z'n beste. Qua stijl een beetje een kruising tussen Malice IV van Necromantia en Sumerian Daemons van Septic flesh. En laten dat nou net 2 van mijn favoriete Griekse black metal albums zijn.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za jan 12, 2008 2:22 pm

Die vergelijking met IV: Malice doet het hem. Even proberen. Komt het overeen met die Apollyon-sample op hun MySpace?

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 12, 2008 8:09 pm

Nee, totaal niet. DV8 komt nog het dichtst in de buurt van dat Eosforos nummer. Maar dan met een betere productie.

Manannán

Bericht door Manannán » za jan 12, 2008 11:33 pm

Onlangs eens de nieuwste Nocternity ep aangezet, Harps Of The Ancient Temples. Supervette gitzwarte nachtelijke mythische duisternis die als een ijskoude allesomvattende deken om je heenslaat.
Swords & Leather!!!

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za jan 12, 2008 11:57 pm

Gaaf ding inderdaad, maar dat tweede nummer valt me toch een tikkeltje tegen, als je het vergelijkt met de eerste.

Manannán

Bericht door Manannán » zo jan 13, 2008 12:33 am

Ja, maar toch wel leuk, een cover van Vangelis kennelijk, met een beetje dat repetetieve gevoel dat ik ook krijg bij een Burzum nummer op Hvis Lyset Tar Oss. Maar het eerste nummer is inderdaad het vetst, die productie ook, ruizige gitaren, verre keyboards en zang en een hele diepe zware bassdrum die qua laag voor de balans zorgt. Erg vet.
Swords & Leather!!!

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di jan 15, 2008 1:30 pm

Op de myspace van Blood Storm (http://www.myspace.com/bloodstormcult) staan nummers van de mij onbekende 'Dragonspell' demo uit 2007.

Voor de liefhebbers van jaren '80 Black/Thrash... en adepten van de laatste Darkthrone-schijfjes.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » do jan 17, 2008 10:49 am

nuberus schreef:Ego Noir hoor ik net een nummer van...dit vind ik toch vrij goed en origineel, is de rest van het album dat ook?
Mij bevalt het erg goed, al dacht ik daar een tijd terug anders over, toen blijkbaar verkeerde samples gehoord.

Het 'nieuwe' nummer wat op de Ván site staat, is trouwens ook erg gaaf, daardoor werd mn aandacht opnieuw getrokken en heb ik het Der Pfad Zum Fluss weer een kans gegeven.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » do jan 17, 2008 10:52 am

Ik heb het album inmiddels bijna uit en het bevalt me heel erg goed. Bijzonder afwisselend qua sfeer, melodie, zang en boordevol leuke uitspattingen en samples. Veel romantiek ook. Ik wilde dat ik dit vorig jaar had leren kennen, want het was zeker in mijn top10 gekomen.

Lafawijn
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » do jan 17, 2008 4:01 pm

Terdor myspace is online:

http://www.myspace.com/terdormetal

Met oog op de aankomende CD (februari/maart) maar even een Myspace gemaakt.
http://www.Lafawijn-records.tk

Plaag

Bericht door Plaag » do jan 17, 2008 4:23 pm

the true Thorko schreef:Op de myspace van Blood Storm (http://www.myspace.com/bloodstormcult) staan nummers van de mij onbekende 'Dragonspell' demo uit 2007.

Voor de liefhebbers van jaren '80 Black/Thrash... en adepten van de laatste Darkthrone-schijfjes.
Tsss.. Darkthrone. Zeker een truukje om een paar lui naar de Blood Storm MySpace te lokken? Je blijft een relnicht.

Verder vergeet je het goede nieuws over het nieuwe album te vermelden.
Godver, wat wordt dat weer een feest!
Kop dicht, Thorko

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do jan 17, 2008 9:35 pm

Plaag schreef:[..]Tsss.. Darkthrone. Zeker een truukje om een paar lui naar de Blood Storm MySpace te lokken? Je blijft een relnicht.
Ik wist dat het zou werken... :mrgreen:
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gesloten