Savatage
- Dragonforce
@Blutengel:
Tering gast
Tering gast

Laatst gewijzigd door Ernst-Jan op do jan 10, 2008 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
een handtekening van Jack Frost. Ik begin dat mannetje steeds miezeriger te vinden. Vooral sinds die volslagen lamme interviews op de Seven Witches dvd. Wat een arrogante breedbekkikker. Het is dat hij een leuk moppie gitaar kan spelen, maar als hij zegt dat er magie in de studio is bij Seven Witches, dan vraag ik me af welke magie dat is. Men heeft zeker leuke dingen gedaan, maar zo´n zeikerdje dat het is.
En hij speelt gitaar met z´n mond open.
En DAT mag er maar 1

En hij speelt gitaar met z´n mond open.
En DAT mag er maar 1

Laatst gewijzigd door Jeroen op do jan 10, 2008 9:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Dragonforce
- Dragonforce
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
haha, dat is niet waar.
Caffery, Frost en Pitrelli komen alvast niet bij hem in de buurt. Dit zijn allemaal technisch goede gitaristen, maar ze zullen niets spelen wat buiten het boekje is. Misschien Caffery.
Murray is een gevoelsgitarist, improvisatie. Dat is niet aan te leren. Die man is fantastisch en verantwoordelijk voor een aantal enorm memorabele momenten in de geschiedenis van de muziek. Daarnaast is hij tevens op het technische vlak een stuk beter begaafd.
Wellicht dat Skolnick op eenzelfde niveau zit, vanwege zijn uitstekende gitaarkunsten. Criss Oliva zit er nog het dichtste bij. Die jongen had een vergelijkbaar geluid en hij kon ook overweg met improvisaties en het meer gevoelige gitaarspelen. ook behoorlijk bluesy zo nu en dan.
Beetje jammerlijke uitspraak, als je de tablaturen van de bewuste gitaristen uitzoekt, dan denk je er wel anders over. Ik twijfel niet aan hun kunsten, maar Frost, Caffery en Pitrelli beter dan Murray. Dat is heiligschennis.
Caffery, Frost en Pitrelli komen alvast niet bij hem in de buurt. Dit zijn allemaal technisch goede gitaristen, maar ze zullen niets spelen wat buiten het boekje is. Misschien Caffery.
Murray is een gevoelsgitarist, improvisatie. Dat is niet aan te leren. Die man is fantastisch en verantwoordelijk voor een aantal enorm memorabele momenten in de geschiedenis van de muziek. Daarnaast is hij tevens op het technische vlak een stuk beter begaafd.
Wellicht dat Skolnick op eenzelfde niveau zit, vanwege zijn uitstekende gitaarkunsten. Criss Oliva zit er nog het dichtste bij. Die jongen had een vergelijkbaar geluid en hij kon ook overweg met improvisaties en het meer gevoelige gitaarspelen. ook behoorlijk bluesy zo nu en dan.
Beetje jammerlijke uitspraak, als je de tablaturen van de bewuste gitaristen uitzoekt, dan denk je er wel anders over. Ik twijfel niet aan hun kunsten, maar Frost, Caffery en Pitrelli beter dan Murray. Dat is heiligschennis.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Sinds gisteren een paar keer naar handful of rain geluisterd en kan nou niet zeggen dat er een vonk ontstaat. Ik ben zowiezo erg fan van Jon zijn stem maar ik vind Dead winter dead ook een geweldig album dus het ligt niet aan de stem van Zakk. Ik weet het niet maar ik mis iets..
Hebben meer dat?
Hebben meer dat?
-
Alleen voor Alone You Breathe alleen is het al een geweldig album... Beetje bluesy zelfs... Eigenlijk is dit een beetje een Jon Oliva solo plaat... alleen de zang en de solo's komen niet van hem.
Handful of Rain was ook een beetje een moetertje. Hoe dan ook, in mijn opinie is het een zeer divers en goed album. Maar of ik objectief ben...
Handful of Rain was ook een beetje een moetertje. Hoe dan ook, in mijn opinie is het een zeer divers en goed album. Maar of ik objectief ben...
- Dragonforce
Ik heb ook niks met dat nummer, klinkt veels te groove metal-achtig. Er zit niks speciaals aan, wat mij betraft dan ook het zwakste nummer op het album.Dhr. schreef:Wat heeft iedereen toch met tounting cobra's ??
Dat nummer schuift mijn teennagels diep tot in mijn hiel...
Skip hem altijd, zo druk dat ie is.
En niemand zegt iets over ''Symmetry''
Daarnaast vind ik dat er op het hele album een (wat mij betreft te grote) kloof zit tussen de solo's en het andere gitaarwerk. Skolnick zou ook de andere gitaar partijen ingespeeld moeten hebben.
It's the end of time
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik vind het een behoorlijk sterk album in ieder geval, vooral Handfull Of Rain, Stare Into The Sun, Chance, Castles Burning en Watching You Fall. Het album klinkt wel als een buitenbeentje in de Savatage discografie, dat is waar, maar dat komt voornamelijk omdat dit natuurlijk het eerste album zonder Criss was.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- XnegativeX
- Contacteer:
-
- XnegativeX
- Contacteer:
- yesferro
- Contacteer:
En vanaf nu moet ik alles maar eens 2keer lezen voor ik replyDragonforce schreef:[..]
Je zou toch verwachten dat zo'n subtiele aanwijzing boven de foto's z'n werk wel doet.

Caffery een goeie gitarist? Shit nee, hij is stukken beter dan de doorsnee kneus die je op de radio hoort maar hij kan echt niet aan Pitrelli of Oliva tippen.
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion
- XnegativeX
- Contacteer:
Nog nooit gehoord eigenlijk. Maar ik ben absoluut geen fan van het pure heavy metal werk van Savatage. Ik vind hun symphonische, klassiek geinspireerde werk veel mooier. Daar kan ik echt van smullen. Maar hun old school heavy metal werk doet me weinig.Johan schreef:En Hall of the Mountain King niet??
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ondanks dat ik het oude werk zeker zijn charme vind hebben, ben ik het hier zeker mee eens. Jon heeft al eens gezegd dat het spul met Zack niet de echte Savatage is, in dat geval zal ik dan wel geen fan zijn van de echte Savatage.XnegativeX schreef:Streets, Edge of Thorns, Handful of Rain, Dead Winter Dead, The Wake of Magellan en Poets and Madmen.
Alles wat daarna komt dus zeg maar
Grappig wel dat Maniacal Renderings voor mijn gevoel net zoveel overeenkomsten heeft met het latere werk als met het oude...
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
-
- Strijdkreet
Ga jij maar eens lekker Prelude to madness/Hall of the mountain king luisteren.XnegativeX schreef:[..]
Nog nooit gehoord eigenlijk. Maar ik ben absoluut geen fan van het pure heavy metal werk van Savatage. Ik vind hun symphonische, klassiek geinspireerde werk veel mooier. Daar kan ik echt van smullen. Maar hun old school heavy metal werk doet me weinig.

"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
- yesferro
- Contacteer:
Herfstval schreef:Wat een onzin... verklaar je nader
Bij mn eerste beluisterbeurt van de 2e cd van 6doit (de song dus), kreeg ik het gevoel dat O'Neill er een vinger in de pap had. Meer een gevoel dan iets anders, maar in het instrumentale gedeelte zit er dat bombastische TSO gevoel wel sterk in
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion
Ja dat ben ik met je eens. Maare ja... ik denk niet dat ze zich bewust door Savatage hebben laten beinvloeden.
De openingstrack van dat album vind ik trouwens echt magistraal.
De eerste cd kan me trouwens op het eerste nummer na niet echt bekoren. Matig werkje. Gelukkig maakt de tweede alles weer goed.
De openingstrack van dat album vind ik trouwens echt magistraal.
De eerste cd kan me trouwens op het eerste nummer na niet echt bekoren. Matig werkje. Gelukkig maakt de tweede alles weer goed.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
- Strijdkreet
Wat zijn eigenlijk jullie lievelingsnummers?
Van mij zowiezo:
Hotmk, when the crowds are gone, Gutterballet, Hounds en believe.
Zal er morgen nog even meer in duiken..
Van mij zowiezo:
Hotmk, when the crowds are gone, Gutterballet, Hounds en believe.
Zal er morgen nog even meer in duiken..
Laatst gewijzigd door Ernst-Jan op ma jan 14, 2008 10:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik moet ook maar hard eens achter andere platen van Savatage aan gaan. De enige die hier in de kast staat is Gutter ballet. Ik zie ze helaas maar weinig in de winkel staan, maar ben bang dat, als ik ze online bestel, dat ik dan van die uitgaves krijg met de lelijke (zilveren) hoesjes.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Antonio Montana
Alleen Sirens en The Dungeons Are Calling zijn met een zilveren voorkantje gerereleased, de rest niet. De niet-zilveren versies vind je op nagenoeg niet meer in de winkels, daarom zijn ze ook gerereleased.
Lieveningsnummers van Savatage gaan noemen is voor mij eigenlijk geen doen als enorme fan, maar toch even een paar meesterwerkjes noemen: City Beneath The Surface, The Hall Of The Mountain King, Gutter Ballet, Of Rage And War, Summer's Rain, The Storm, Sirens, Power Of The Night, When The Crowds Are Gone, Believe...enz, enz.
Lieveningsnummers van Savatage gaan noemen is voor mij eigenlijk geen doen als enorme fan, maar toch even een paar meesterwerkjes noemen: City Beneath The Surface, The Hall Of The Mountain King, Gutter Ballet, Of Rage And War, Summer's Rain, The Storm, Sirens, Power Of The Night, When The Crowds Are Gone, Believe...enz, enz.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]
Zak Stevens vind ik een geweldige zanger, en de platen met hem ook... Maar moet toch concluderen dat mijn lievelingsnummers allemaal van het JonOliva tijdperk komen!
Believe
City Beneath The Surface
Agony and Ecstacy
Hall Of The Mountain king
redelijk standaard... maar daarom zeker niet minder
Mooiste nr met Zak: Alone You Breathe
Believe
City Beneath The Surface
Agony and Ecstacy
Hall Of The Mountain king
redelijk standaard... maar daarom zeker niet minder
Mooiste nr met Zak: Alone You Breathe
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
- Antonio Montana
Gutter Ballet was het eerste album dat ik van Savatage kocht. Fantastisch album! Als je Hall Of The Mountain King goed vindt, zou ik eerst verder gaan met Gutter Ballet. Daarna de hele Power Of The Night cd.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]