Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do jan 17, 2008 11:26 pm

Interview met Inarborat: http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=605

Dat album klinkt trouwens geweldig. Zou me niet verbazen als hij het hele jaar lang de koppositie in mijn top10 lijstje behoudt, als Meilenwald zich tenminste nog eventjes rustig houdt.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr jan 18, 2008 12:35 am

Blood&Ashes schreef:Interview met Inarborat: http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=605

Dat album klinkt trouwens geweldig. Zou me niet verbazen als hij het hele jaar lang de koppositie in mijn top10 lijstje behoudt, als Meilenwald zich tenminste nog eventjes rustig houdt.
Best interesant leesvoer. Goed interview.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr jan 18, 2008 12:55 pm

Ik heb zojuist nog maar eens het album Suicidal Emotions van Abyssic Hate opgezet en ik ben toch wel weer onder de indruk. Ik denk dat dit toch wel een album is dat veel jongere 'suicidal /depressive' black metal bands heeft beïnvloed. Zoals te verwachten valt, zijn de nummers erg lang en monotoon, maar mij vervelen ze in ieder geval geen moment, omdat de riffs eigenlijk heerlijk aan je voorbij kabbelen. Misschien niet de omschrijving die de meeste mensen zoeken bij black metal, maar waar een band als Drudkh zo om geprezen wordt, dat hoor ik eigenlijk op dit album terug.

Ook leuk om te vermelden: het oudere werk van Abyssic Hate is weer totaal anders, primitiever en veel agressiever, maar óók zeker de moeite waard.

Ik vraag me eigenlijk af of we hier ooit nog eens nieuw materiaal van te horen gaan krijgen...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » za jan 19, 2008 6:23 pm

Voor de liefhebbers van Blasphemy, Black Witchery, Conqueror e.d. zalProclamation ondertussen geen onbekende meer zijn. Ergens rond deze periode komt het tweede album 'Messiah Of Darkness And Impurity' uit, wederom via NWN.

bron: http://members.shaw.ca/superion/kill.html

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » zo jan 20, 2008 1:25 pm

Ja, goed nieuws. Die eerste LP draait hier nog regelmatig zijn rondjes. Je zou Teitanblood ook eens moeten beluisteren, en dan met name de nummers van de split 7" met Proclamation, hoewel het nummer van de split 7" met Necros Christos ook prima is.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo jan 20, 2008 8:22 pm

Eerste LP was in ieder geval ijzersterk. Alles is gejat van Fallen Angel Of Doom, tot in het artwork en de lay out aan toe, maar het is wel heel goed jatwerk. De tweede is volgens Yosuke van NWN nog beter, dus ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma jan 21, 2008 11:47 am

Heeft iemand de nieuwe EP van Weapon, Para Bhakti... Salvation, al gehoord? Ik vroeg me af of die sample representatief voor de rest van de muziek is...

http://www.fmp666.com/mp3/weapon_sample_trk2.mp3

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 21, 2008 8:50 pm

Vandaag 2 nieuwe black metal cd's in de post gehad waar ik heel blij van word.

Belenos - Chemins de souffrance
Epische pagan black maar dan precies zoals ik het graag hoor. Geen keyboards, geen overdaad aan cleane vocalen, geen cheesy melodietjes en geen folk instrumenten. Nee, het gaat hier om de epiek die Bathory wist op te roepen gemengt met de rauwe agressie van een Enslaved ten tijde van Eld of een Immortal ten tijde van Blizzard beast. Tel daar nog wat The Shadowthrone van Satyricon bij op en je zit aardig in de richting. Tuurlijk, Belenos levert geen klassieker van het formaat van de 3 voorgenoemde titels af. Maar De feeling en het enthousiasme is hetzelfde.

Locus mortis - Voust
Dit is erg lastig te omschrijven. Deze Italianen maken rauwe black metal en geven weer een heel eigen draai aan dat concept. Het is net alsof ze, tijdens een extreme woede uitbarsting, Ars moriendi van Lunar aurora en De Mysteriis Dom Sathanas van Mayhem hebben geprobeert samen te voegen. Verwrongen, dissonante black riffs leggen het sinistere grondwerk terwijl een bijna eindeloze tirade van blastbeats je murw beukt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jan 21, 2008 9:25 pm

XnegativeX schreef:Vandaag 2 nieuwe black metal cd's in de post gehad waar ik heel blij van word.

Belenos - Chemins de souffrance
Epische pagan black maar dan precies zoals ik het graag hoor. Geen keyboards, geen overdaad aan cleane vocalen, geen cheesy melodietjes en geen folk instrumenten. Nee, het gaat hier om de epiek die Bathory wist op te roepen gemengt met de rauwe agressie van een Enslaved ten tijde van Eld of een Immortal ten tijde van Blizzard beast. Tel daar nog wat The Shadowthrone van Satyricon bij op en je zit aardig in de richting. Tuurlijk, Belenos levert geen klassieker van het formaat van de 3 voorgenoemde titels af. Maar De feeling en het enthousiasme is hetzelfde.
Een kleine tijd terug heb ik deze plaat ook laten vallen in dit topic. Ik ben het aardig met je eens. Al hoor ik er Immortal ten tijden van Blizzard Beast er niet in terug moet ik zeggen. En hoewel ik absoluut geen liefhebbern van Enslaved, moet ik zeggen dat deze plaat mij aangenaam verrast heeft.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25339
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jan 21, 2008 10:02 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4355

recensie van die Belenos plaat.

Let ook op het gejatte riffje van Burzum´s Dunkelheit in een van de eerste nummers.
Gave band. Ik vind Spicilege nog altijd het beste album.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jan 21, 2008 11:25 pm

Burzum ja, ik kon er niet opkomen tijdens het beluisteren. Maar ik heb de plaat nog niet zo aandachtig beluisterd dat ik er Dunkelheit heb kunnen uithalen.

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » di jan 22, 2008 11:47 am

Hellhammer schreef:Eerste LP was in ieder geval ijzersterk. Alles is gejat van Fallen Angel Of Doom, tot in het artwork en de lay out aan toe, maar het is wel heel goed jatwerk. De tweede is volgens Yosuke van NWN nog beter, dus ik ben benieuwd.
Ja heerlijk bruut. Ik snak altijd naar dat soort beestachtigheid als ik op mijn werk die kloteradio heb moeten aanhoren met James blunt and soort soort nichterige kwelsnikjank-r&b-terreur!
Ben ook groot fan van Order From Chaos, ook een stalen mokerstomp in het gezicht van iedere diamanten oorbel TMF pradapet.
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di jan 22, 2008 1:05 pm

Manannán schreef:[..]


Ja heerlijk bruut. Ik snak altijd naar dat soort beestachtigheid als ik op mijn werk die kloteradio heb moeten aanhoren met James blunt and soort soort nichterige kwelsnikjank-r&b-terreur!
Ben ook groot fan van Order From Chaos, ook een stalen mokerstomp in het gezicht van iedere diamanten oorbel TMF pradapet.
Bekend met 'Swine', een wel heel opzichtig VON-tribute?
Heerlijke lap beton.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » di jan 22, 2008 10:59 pm

the true Thorko schreef:[..]

Bekend met 'Swine', een wel heel opzichtig VON-tribute?
Heerlijke lap beton.
Nee, nog niet gehoord, maar de naam doet de nodige nonvuistende smerigheid vermoeden.
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Bericht door sammath » wo jan 23, 2008 11:40 am

vandaag uit: ARATHORN - Treue und Verrat CD


Echt een aanrader.


Tracklist:

1. Am Tage der letzten Schlacht
2. Siegfried von Xanten
Kapitel I
Kapitel II
Kapitel III
3. Hagens Verrat
4. Siegfrieds Tod
5. Ragnarök

"Treue und Verrat", Arathorn's new album, offers a felicitous symbiosis of Black/Pagan Metal, Folk and classical music. Apart from lyrics inspired by Germanic mythology this release also brings you anexcursion into the realms of the Nibelung.


sample hier: http://www.fileden.com/files/2007/2/27/ ... sample.mp3
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » wo jan 23, 2008 2:31 pm

Eindelijk... Nu ik de tracklist zo bekijk zie ik dat het de gehele demo uit 2004 is, alleen dan met één extra nummer. En die demo is briljant, ook al is die nooit uitgebracht. Oftewel dit wordt voor mij een van de hoogtepunten van 2008.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do jan 24, 2008 5:12 pm

Is er iemand bekend met het werk van Hyena? De band speelt een lekker aanstekelijke en brute vorm van black/death, met vrij veel pakkende melodieën. Zit een lid van Diabolicum in en dat is ook wel te horen, gezien de manier waarop de drumcomputer gebruikt wordt. Eind vorig jaar kwam hun eerste release uit; een s/t EP.

Hier wat samples: http://www.myspace.com/hyenametal

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » zo jan 27, 2008 5:09 pm

Er komt een nieuw Mordaehoth album aan... ben benieuwd!
Heidens Hart schreef:I am very proud to be in charge of both the mastering and releasing of the second MORDAEHOTH album! The Netherlands' pride of true pagan black metal, will deliver a masterpiece of pagan battlehymns; those familiar with the promotape "Balder" from some years ago have a taste of what is to come... The release will be done in cooperation with four labels in total and will be done on vinyl and cd.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » zo jan 27, 2008 5:48 pm

Ik las het gisteren ook op de HH site ja. Dat album komt er al meer dan drie jaar aan als ik het goed heb, waarom hij destijds niet op New Era uitgekomen is, is me even ontschoten maar dit is erg goed nieuws. Hopen dat het dit maal wel wat wordt.

Gebruikersavatar
Lafawijn
Berichten: 904
Lid geworden op: zo aug 07, 2005 6:53 pm
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » zo jan 27, 2008 9:23 pm

Bloedwraak vond ik een erg goede CD, ook de Balder tape vind ik erg goed dus ik verwacht dat dit ook weer een super LP wordt.
Ik kan in iedergeval niet wachten.
http://www.Lafawijn-records.tk

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo jan 27, 2008 9:53 pm

Blood&Ashes schreef:Heeft iemand de nieuwe EP van Weapon, Para Bhakti... Salvation, al gehoord? Ik vroeg me af of die sample representatief voor de rest van de muziek is...

http://www.fmp666.com/mp3/weapon_sample_trk2.mp3
Hoe vaker ik deze sample luister, des te gaver ik hem vind. Vorige week maar eens even een spontane aankoop gedaan, want ik heb het vermoeden dat 'ie erg goed is. Iemand dit ding inmiddels al gehoord?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25339
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jan 27, 2008 10:32 pm

Wat ik nog steeds één der beste black metal platen van de laatste jaren vind, is toch wel The Burning Deed of Deceit van het Poolse Thunderbolt.

Na een aantal hele behoorlijke albums (die thematisch gezien meer tegen nsbm aanleunden) was dit derde album toch wel een enorme stap in de goede richting. De geforceerde idealen in de vuilnisemmer en gewoon pure black metal met een hoop ruimte voor sfeer en spannende muzikale wendingen.
Hoewel ik de laatste twee albums (Inhuman Ritual Massmurder en Apocalyptic Doom) ook absoluut kan waarderen, vind ik 'Burning Deed' nog altijd het beste album. Een goed voorbeeld is het nummer '..Where the Plague Touches..'. Beginnend als een vrij ruw doch sfeervol black metal nummer, komen er naarmate het nummer vordert steeds meer epische passages in het nummer voor. Geweldig is ook de wijze waarop er na een luguber tussenstukje ijzersterke gitaartokkels op komen duiken. Op dit album verzorgt bandleider Paimon de vocalen nog en dat doet ie beslist niet minder dan de latere zanger.

Kortom, nog altijd een plaat voor black metal liefhebbers om uit te checken en te koesteren.
Jammer dat deze band uit elkaar is gevallen vanwege enkele onnozele 'anti religieuze' daden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo jan 27, 2008 11:53 pm

Goeie band inderdaad. Mijn eerste kennismaking was vorig jaar met Apocalyptic Doom, die me toen erg positief wist te verrassen.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma jan 28, 2008 11:08 am

Dat had ik ook, maar na een tip van V. heb ik Inhuman Ritual Massmurder ook eens geprobeerd en die vind ik leuker. Laatst deed 'ie me vreemdgenoeg niet veel meer.
Al met al vind ik Thunderbolt toch zo'n 'dit is het nét niet'-band. Best leuk, maar voor mij mist het iets om echt interessant te zijn.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 28, 2008 8:21 pm

Zijn er hier toevallig mensen bekend met De contemplanda Morte van het Zweedse Mortuus? Ik hoor weinig over dit album maar ik ben er door overdonderd.

Mortuus bestaat uit leden van Dödfödd, Ofermod en Ondskapt. Dan moeten er al wat mensen interesse tonen lijkt me.

Echt goeie black metal geeft mij kippenvel. En dit album geeft mij echt kippenvel.
Dit is een reis door de donkerste regionen van de menselijke geest, een kennismaking met de kruipende chaos en een eerbetoon aan de dood, het ultieme einde en het groote niets.

Prachtig gewoon.
http://www.myspace.com/mortuusswe
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » ma jan 28, 2008 8:41 pm

Ik ken alleen die selftitled 7", aardig stukje muziek. Dat album is er eentje die wel op mijn "nog eens aanschaffen"-lijstje staat, maar je zult ongetwijfeld weten hoe dat gaat, soms komt het er niet van.

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » ma jan 28, 2008 9:43 pm

Vergelijkbaar met IXXI? Of heeft dat er totaal niets mee te maken?

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 28, 2008 9:47 pm

Nee, dit is totaal wat anders. IXXI zit meer in de black 'n roll hoek. Mortuus gaat veel dieper.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Gangrad
Berichten: 304
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 1:32 pm

Bericht door Gangrad » di jan 29, 2008 11:58 pm

Very soon back from the pressing plant:

Afbeelding

Absolutus - Nihil Mali Non Inest 7"EP

500 copies in heavy vinyl

Sample --> http://www.melaskhole.org/III.wma

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » wo jan 30, 2008 9:36 am

Klinkt goed, ik hoor vooruitgang! Ook goed om te horen dat dat typische geluid nog steeds intact is, ondanks dat het een tikkeltje ruiger/rommeliger overkomt.

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Bericht door sammath » wo jan 30, 2008 10:18 am

Baldurs Tod schreef:Er komt een nieuw Mordaehoth album aan... ben benieuwd!

[..]
geweldig, heb die eerste demo nog liggen, draai ik nog steeds, enig idee of de stijl hetzelfde is??
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » wo jan 30, 2008 12:06 pm

Ik ken alleen Bloedwraak, dus ik heb geen idee. Ligt waarschijnlijk in het verlengde van de laatste demotape; Baldur uit 2003.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » za feb 02, 2008 9:11 pm

Het interview dat Blood&Ashes en ik met Truppensturm hebben gehouden: http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=610

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » di feb 05, 2008 6:07 pm

Afbeelding

Lantlôs: www.lantlos.de

Duits black metal project met op de vocalen Alboîn (Inarborat, Geist, Funeral Procession). Thema is de afkeer tegen de moderne industriële wereld. Vorig jaar kwam de demotape uit en het debuutalbum zal binnenkort uitkomen. Bevalt me goed. Samples op de myspace.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Gangrad
Berichten: 304
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 1:32 pm

Bericht door Gangrad » di feb 05, 2008 11:19 pm

Vandaag bevestigd; Fluisterwoud - Laat alle hoop varen komt uit via ons (Melas Khole) en Ván. De bedoeling is om de Cd-versie sowieso binnen nu en twee/drie maanden uit te hebben, afhankelijk van hoe enkele praktische zaken (artwork) vorderen.

De release blijft dus in ieder geval (deels) in Nederlandse handen, en ach, Herr Sveinn is eigenlijk ook een soort van Nederlander hehe

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di feb 05, 2008 11:24 pm

Nou...het zal me eindelijk eens benieuwen....
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » wo feb 06, 2008 10:00 am

Is twee tot drie maanden niet wat optimistisch? Sveinn is op het moment druk bezig met de vinylversie van Rain Upon The Impure (als het goed is gaat de master deze week naar de perser), waar behoorlijk wat werk in zit dat gevoelig is voor uitstel en over vier tot zes weken zou aan Funeral Procession's The Red Vine Litanies gewerkt moeten gaan worden, volgens C:G.

Gebruikersavatar
Gangrad
Berichten: 304
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 1:32 pm

Bericht door Gangrad » wo feb 06, 2008 11:09 am

Wel, dit is wat ik te horen heb gekregen. Sveinn wist me te melden dat ie naar d'n perser kan zodra het artwork klaar is. Hij heeft dus kennelijk genoeg euro's in z'n oude sok.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » wo feb 06, 2008 11:18 am

Oké, dan heeft 'ie zeker voorrang gegeven aan de Fluisterwoud-release, want ik hoorde dat hij de opbrengsten van het Rain Upon The Impure-vinyl nodig had om The Red Vine Litanies te financieren.

Gaat trouwens een duur dingetje worden, dat stuk vinyl, door al het handwerk dat erin zit. Ik hoorde een schatting van 35 euro...

Gebruikersavatar
Gangrad
Berichten: 304
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 1:32 pm

Bericht door Gangrad » wo feb 06, 2008 11:25 am

Da's een beste prijs; maar ik ben er zeker van dat het het waard zal zijn. En mocht het zo lopen dat een van ons op de een of andere manier in tijd/geldnood komt, dan valt daar ook wel een mouw aan te passen. Vergeet trouwens niet dat een CD-release maar een fractie van een LP-release kost.

Als Ván 50-60 van die LP's verkoopt, kan hij van die opbrengst zowel FP als Fluisterwoud doen hoor....

Anyway...

blackstar666
Berichten: 353
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 9:40 pm
Locatie: Enschede

Bericht door blackstar666 » wo feb 06, 2008 11:16 pm

Blood&Ashes schreef:Oké, dan heeft 'ie zeker voorrang gegeven aan de Fluisterwoud-release, want ik hoorde dat hij de opbrengsten van het Rain Upon The Impure-vinyl nodig had om The Red Vine Litanies te financieren.

Gaat trouwens een duur dingetje worden, dat stuk vinyl, door al het handwerk dat erin zit. Ik hoorde een schatting van 35 euro...
welke release heb je het over, en wat bedoel je met al dat handwerk?

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » wo feb 06, 2008 11:22 pm

Overigens, hebben mensen hier al de nieuwe Impaled Nazarene gehoord? Toch een onderschat bandje hoor! Manifest is alweer het zoveelste heerlijk klinkende album van deze band, volgens de traditionele mengeling van black metal met punk-elementen, platvloerse teksten en een fuck-off houding. En stiekem klinkt het allemaal ook nog eens verdomde strak ook! Geen verrassingen, wel weer uitstekend materiaal dus op het nieuwe album.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » wo feb 06, 2008 11:54 pm

blackstar666 schreef:welke release heb je het over, en wat bedoel je met al dat handwerk?
De vinylversie van The Ruins Of Beverast - Rain Upon The Impure. De hoes wordt van dik karton gemaakt, wat er heel speciaal uit gaat zien, dik boekje erbij en meer dingen. Het wordt heel mooi verzorgd.

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » do feb 07, 2008 12:49 am

Blood&Ashes schreef:[..]


De vinylversie van The Ruins Of Beverast - Rain Upon The Impure. De hoes wordt van dik karton gemaakt, wat er heel speciaal uit gaat zien, dik boekje erbij en meer dingen. Het wordt heel mooi verzorgd.
En zo moet dat ook met zo'n geniaal album, ik krijg die zilverling niet meer uit mijn speler getrokken, die razende muur van uitermate sfeervolle en afwisselende originele muziek is godvergeten verslavend!!
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » za feb 09, 2008 11:45 am

Sjodogg

Onorginele edoch lekker klinkende bm, een fijn old-skool geluid!

http://www.myspace.com/sjodogg
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za feb 09, 2008 7:57 pm

Eindelijk, het Orcivus-album!



Afbeelding

We are proud to announce the first opus of Swedish act ORCIVUS! This masterpiece features eight tracks
of Liturgical Black Metal performed in utmost splendour.

This cd version is scheduled for release on the 20th of February and we are hereby taking pre-orders for the album.
The retail price is 12 EUR; wholesellers please get in touch for more details.

MP3 sample: Funeral Sermon of the Earth

http://www.nexthorizon.org/
http://www.hiberica.com/
http://www.orcivus.com/

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo feb 10, 2008 1:35 pm

Ik zit nu aan het nieuwe album van de Franse band Hegemon, genaamd Contemptus Mundi. Ik was totaal niet bekend met deze band, maar dit album weet mij zeer positief te verrassen.

http://www.myspace.com/hegemon666

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo feb 10, 2008 11:09 pm

Hm...daar heb ik wel een promo van, maar gezien hun label heb ik er geen al te hoge verwachtingen van. Binnenkort maar eens luisteren.

Ik denk dat je beter die Orcivus-sample eens kunt proberen. ;)

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma feb 11, 2008 2:09 pm

Toen ik zag van wel label het kwam had ik ook mijn bedenkingen (gezien het andere werk wat SUA tot nu toe heeft uitgebrackt, alhoewel ik dat ook niet slecht vind), maar dit was toch zeker een positieve verrassing. Je zou het toch eens moeten proberen.

Dat sampletje van Orcivus klinkt inderdaad verre van slecht, maar ik kan het na 1 nummertje nog wat lastig beoordelen.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma feb 11, 2008 6:18 pm

Vanavond maar eens iets over schrijven. Ben wel benieuwd, ook omdat ze al drie album uit hebben en ik er nog nooit van gehoord had.

Wat bedoel je eigenlijk met "SUA"?

Gesloten