Ayreon

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste album:

The Final Experiment
15
13%
Actual Fantasy
2
2%
Into The Electric Castle
38
32%
The Universal Migrator (die tel ik als 1 album ja)
14
12%
Ayreonauts Only
4
3%
The Human Equation
44
38%
 
Totaal aantal stemmen: 117

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » zo jan 27, 2008 3:08 pm

Grappig dat iedereen het weer anders ervaart.
Ik vind het in alles lijken op alle voorgangers en dus niet zo origineel; dat was voor mij persoonlijk nog niet zo erg geweest als er een paar echte heavy nummers tussen hadden gezeten met een mooie melodielijn maar die heb ik helaas nog niet kunnen ontdekken.
Overigens vindt Arjen zélf ook dat er veel invloeden van andere albums hoorbaar zijn.
Ik hoop dat hij Star One weer uit het vet haalt, want dat was muzikaal gezien voor mij nog het hoogtepunt.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » zo jan 27, 2008 4:41 pm

The Universal Migrator bevalt op zich goed. Na 2 luisterbeurten vind ik het harde album wel stukken vetter dan The Dream Sequencer, maar deze klinkt nu wel al een stuk beter dan de eerste keer.

Ik ga er in ieder geval meer van proberen.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » zo jan 27, 2008 4:56 pm

Ik durf het nieuwe album eigenlijk niet goed aan te schaffen. Ik vind het album 'Human Equation' al niet echt geweldig en naar het schijnt zou dit album het de een verlengstuk van 'Into The Electric Castle' zijn. En laat ik dat nu juist één van Ayreon's zwakste werken vinden.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 27, 2008 5:03 pm

Dude, als je The Human Equation en Into the electric castle al niet goed vindt kun je beter helemaal niet naar Ayreon luisteren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo jan 27, 2008 5:47 pm

yesferro schreef:Ik hou enorm van Connect the dots, doe je ogen toe en zet het redelijk hard op een hoofdtelefoon en je snapt het wel, verdomde deprie song maar o zo mooi. Het hele album is best wel een van die albums die met een hoofdtelefoon wil beluisteren zodat ik niets mis.
Ik vind alles behalve deprie. Ik krijg zelfs de slappe lach van die elektronische achtergrond vocals "Fingerlickin' Good". :lol:

De lyrics van CTD en Web Of Lies zijn ook zo fout dat ik de nummers moeilijk serieus kan nemen.

Ik hoor niet alleen invloeden van de vorige albums, ik heb ook het gevoel dat ik 't allemaal wel eens eerder gehoord heb. Een verlengstuk van ITEC is het ook zeker niet, ik zou het eerder als een compilatie van alle albums omschrijven.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » zo jan 27, 2008 6:47 pm

Daar ben ik het echt niet mee eens. Hoewel ik behoorlijk fan ben van Ayreon durf ik heus wel toe te geven dat sommige stukjes wat minder zijn, maar ik vind 01011001 echt een zeer goed album. Web Of Lies is misschien een zwak nummer vergeleken bij de anderen, maar bijv. de tekst van Unnatural Selection is wel heel goed.
Maar verder, Ayreon is gewoon muziek waarvan je moet houden.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » zo jan 27, 2008 7:03 pm

Dragonforce schreef:[..]
Ik vind alles behalve deprie. Ik krijg zelfs de slappe lach van die elektronische achtergrond vocals "Fingerlickin' Good".
Mm dat nummer ken ik niet, is die van de nieuwe? Maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat je er de slappe lach van krijgt. Dat argument van dat je het daarom niet depri zou vinden vind ik dus niet opgaan.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Bericht door Anyone, Anywhere » zo jan 27, 2008 8:23 pm

Herfstval schreef:Maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat je er de slappe lach van krijgt.
Arjen heeft zo nu en dan wel een eigenaardig gevoel voor humor, dus je weet maar nooit :D
Een nummer als 'The intergalactic laxative' wat als bonustrack op Space Metal van Star One stond is bijvoorbeeld retegrappig, en uiteraard ook grappig bedoeld.
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » ma jan 28, 2008 1:54 pm

Ik heb dat vervloekte ding nou nóg niet binnen. Ik begin zowaar een beetje ongeduldig te worden.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma jan 28, 2008 4:53 pm

Dit album ligt toch waarschijnlijk wel zelfs bij FRS?

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » ma jan 28, 2008 5:04 pm

Johan schreef:Dit album ligt toch waarschijnlijk wel zelfs bij FRS?
FRS?
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » ma jan 28, 2008 5:40 pm

Free Record Shop. Daar hebben ze 'm wel ja.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25348
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jan 28, 2008 7:16 pm

ik heb em vandaag ook aangeschaft. Prachtige schijf weer.
Arjen is nog altijd de beste instrumentalist/componist in Nederland op dit muzikale vlak, vind ik. Topwerk.

Ik hoor idd ook wel wat elementen van de oudere albums terug, maar ach, zo letterlijk is dat nou ook weer niet gedaan.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jan 28, 2008 8:08 pm

nou, ieders favoriete nummer (als je dit topic moet geloven) Web Of Lies spelen ze nu bij De Wereld Draait Door.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » ma jan 28, 2008 8:11 pm

Johan schreef:Dit album ligt toch waarschijnlijk wel zelfs bij FRS?
Ik had ´m besteld bij Plato, dus ik verwacht nu eigenlijk ieder moment de postbode.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » ma jan 28, 2008 9:48 pm

Took schreef:nou, ieders favoriete nummer (als je dit topic moet geloven) Web Of Lies spelen ze nu bij De Wereld Draait Door.
Was grappig, Arjen als de tegenpool van Matthijs, compleet rustig en kalm, haha.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 28, 2008 9:50 pm

Ik heb het gemist :cry:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » ma jan 28, 2008 9:52 pm

XnegativeX schreef:Ik heb het gemist :cry:
Word vanavond herhaalt.
En het staat op www.dwdd.nl :)
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jan 28, 2008 9:57 pm

maar eigenlijk heb je niks gemist.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Bericht door Stoeptegel » ma jan 28, 2008 10:21 pm

Stiekem was het eigenlijk best saai.
Promopraatje, meer niet.
En Arjen is nou niet bepaald een spraakwaterval.
Geen.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jan 28, 2008 10:24 pm

Stoeptegel schreef:En Arjen is nou niet bepaald een spraakwaterval.
tsja wat wil je, als die eikel er doorheen blijft vragen over oninteressante dingen?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Bericht door Stoeptegel » ma jan 28, 2008 10:39 pm

Took schreef:[..]


tsja wat wil je, als die eikel er doorheen blijft vragen over oninteressante dingen?
Maar van Nieuwkerk heeft er ook totaal geen kaas van gegeten!
Dat het 'fantasy-metal' is, vind ik niet meer interessant, maar voor vele van DWDD-kijkers is dit compleet iets nieuws. Tsja, dan stelt van Nieuwkerk voor de Ayreon-liefhebbers veel oninteressante vragen.
Geen.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » ma jan 28, 2008 10:42 pm

Fish is trouwens al lang niet meer de zanger van Marillion.

En ja als Arjen vragen gaat krijgen over zijn haar enzo en hij moet er op antwoorden blijft er weinig tijd over.
Zeker als je in diezelfde 5 minuten ook nog muziek moet gaan maken.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jan 28, 2008 11:05 pm

Ik heb het opgenomen, maar heb eigenlijk al een schijthekel aan die Mathijs dat ik er vrij weinig goeds van verwacht.

Anyway, vrijdag het nieuwe album aangeschaft en het grappige is dat ik de nummers die ik op internet had gehoord afzonderlijk niet denderend vond, maar als geheel eigenlijk zijn beste werk vind. Beneath The Waves is toch wel aan mijn absolute favoriet, maar ook Comatose en de beide Extinctions doen het erg goed. De poppy nummers vind ik eigenlijk prima in het concept passen, al ben ik nog steeds niet zo'n fan van Simone's stemgeluid. The Truth Is In Here vind ik trouwens een van Ayreon's beste zangprestaties so far, daarnaast is de tekst met verwijzingen naar zijn vorige albums natuurlijk helemaal leuk.

Het verhaal spreekt me eigenlijk net iets meer aan dan de voorgaande albums, voornamelijk omdat het dit keer alles tot een prachtig geheel samensmeedt (wat gebeurt er de vorige keer met het verhaal vraag ik me dan toch af?). Dat ik dingen zou horen van voorgaande albums vind ik dan weer compleet niet erg, al is het misschien alleen al om het feit dat ik ze ook nog niet eens gehoord heb.

Het enige waar ik wat minder over te spreken ben zijn de zangers en zangeressen, die allen perfect zingen, maar ik hoor onderling vaak erg weinig onderscheid (ik ben er nog steeds niet over uit welk teken Daniel Gildenlow is, maar dat blijkt misschien nog wel uit de dvd die ik nu aan heb staan). Hansi heeft een kleine rol, maar vooral 'Face The Facts' is wel een erg lekker stukje.

Ik denk dat ik het album op gelijke hoogte plaats als The Final Experiment en Into The Electric Castle.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » ma jan 28, 2008 11:13 pm

Ik heb het album nu voor de 3e keer ofzo opstaan en het begint allemaal steeds beter te klinken. De eerste paar luisterbeurten vond ik het allemaal wat veel lijken op the human equation en hoewel ik dat gevoel nu soms ook nog wel heb begint het album steeds meer een eigen gezicht te krijgen. En de nummens worden ook steeds beter. Het concept heb ik nog niet duidelijk, maar dat komt omdat ik de cd nu nog als download heb, maar daar gaat zeer binnenkort verandering in komen.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25348
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jan 28, 2008 11:26 pm

ik vind dat het gewoon leuk is als iets als Ayreon aandacht krijgt in een populair programma als DWDD. Niets mis mee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jan 28, 2008 11:34 pm

Gewoon kopen, ik vond de nummers zonder tekstboekje erbij die ik op youtube zag ook veel minder dan ze nu op me overkomen.

Ik weet overigens wie Daniel Gildenlow is, eindelijk!
Voor zover ik het me herinner zit het als volgt in elkaar:

Kruis: Hansi
Bliksemschicht: Tom Englund
Yin Yang: Steve Lee
Halve Maan: Magali Luyten
De R: Daniel Gildenlow
De Omega: Floor Jansen
Het pentagram: Jonas Renske
Het hartje: Anneke van Giersbergen
Die achtpuntige ster: Bob Catley
Adelaartje: Jorn Lande

Waar ik even bij moet zeggen dat ik dacht dat Magali een man was toen ik haar hoorde zingen :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jan 28, 2008 11:49 pm

"We gave them dreams, what did they dream... argh bollocks, I'M A FISH!"

De bloopers op de dvd zijn geniaal :mrgreen:
Sowieso een leuk werkje, veel dvd's die je bij een cd krijgt zijn crap, dit valt me honderd procent mee.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma jan 28, 2008 11:59 pm

Lennert schreef:Gewoon kopen, ik vond de nummers zonder tekstboekje erbij die ik op youtube zag ook veel minder dan ze nu op me overkomen.

Ik weet overigens wie Daniel Gildenlow is, eindelijk!
Voor zover ik het me herinner zit het als volgt in elkaar:

Kruis: Hansi
Bliksemschicht: Tom Englund
Yin Yang: Steve Lee
Halve Maan: Magali Luyten
De R: Daniel Gildenlow
De Omega: Floor Jansen
Het pentagram: Jonas Renske
Het hartje: Anneke van Giersbergen
Die achtpuntige ster: Bob Catley
Adelaartje: Jorn Lande

Waar ik even bij moet zeggen dat ik dacht dat Magali een man was toen ik haar hoorde zingen :mrgreen:
Ja, zo staat het ook in het boekje.
Herfstval schreef:Mm dat nummer ken ik niet, is die van de nieuwe? Maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat je er de slappe lach van krijgt. Dat argument van dat je het daarom niet depri zou vinden vind ik dus niet opgaan.
Het nummer is tekstueel redelijk sarcastisch, dus ik denk dat er toch wel enige opzettelijke humor in zit. Ik vind het niet deprie omdat de muziek op mij helemaal niet zo overkomt.
It's the end of time

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » di jan 29, 2008 3:44 am

Fingerlicking good is een slogan voor een of ander fastfood keten, het is dus meer dan waarschijnlijk een grap. Ik vind het een geweldige song :)

Edit: KFC dus
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di jan 29, 2008 6:05 am

Lennert schreef: (ik ben er nog steeds niet over uit welk teken Daniel Gildenlow is, maar dat blijkt misschien nog wel uit de dvd die ik nu aan heb staan).
dat staat toch in het boekje?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Rene
Berichten: 5386
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di jan 29, 2008 5:41 pm

Ayreon in De Wereld Draait Door was meer een praatje voor de mensen die het nog niet kennen en dat zal waarschijnlijk het grootste gedeelte van de kijkers wel zijn. In dat opzicht was er niks mis met het interviewtje. Het had veel erger kunnen zijn, dat Matthijs met vragen kwam als "wie luistert er tegenwoordig nou nog naar rock opera's? Niemand toch?". Maar de muziek werd met respect benaderd, dus al met al goede promotie.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di jan 29, 2008 6:50 pm

Ja maar toen kwam er weer zo'n opmerking over zijn haar :? Ik vind Arjen's kapsel eigenlijk doodnormaal.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di jan 29, 2008 6:54 pm

Rene schreef:Ayreon in De Wereld Draait Door was meer een praatje voor de mensen die het nog niet kennen en dat zal waarschijnlijk het grootste gedeelte van de kijkers wel zijn. In dat opzicht was er niks mis met het interviewtje. Het had veel erger kunnen zijn, dat Matthijs met vragen kwam als "wie luistert er tegenwoordig nou nog naar rock opera's? Niemand toch?". Maar de muziek werd met respect benaderd, dus al met al goede promotie.

Da's beter dan dat hij Within temptation heksenherrie noemt. ^^

Over Slayer is hij in het verleden ook flink negatief geweest.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » di jan 29, 2008 6:56 pm

Net even naar het stukje met Arjen gekeken uit DWDD en ik vond het wel zeer matig zeg! Het concept, wat een belangrijke rol speelt op de ayreon-cd's wordt afgedaan met: het is fantasy. Als Mathijs zich iets beter had ingelezen had hij hier toch verder over doorgevraagt lijkt me. Uiteraard kan Arjen in enkele minuten het hele verhaal niet uit de doeken doen, maar je kunt toch vragen om het in 3 zinnen te vertellen lijkt me. En over dat gezeur met z'n haar zal ik het maar niet hebben... Verder is het natuurlijk een goede zaak dat hardere muziek weer eens wordt belicht in een dergelijk goed bekeken programma. Ik hoop dat het de verkoop van de laatse Ayreon goed doet.

Oh ja, blijkbaar was de gehele titel van de nieuwe cd voor Mathijs te lastig om uit te spreken, dus noemde hij de plaat maar zero one.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 29, 2008 7:06 pm

Took schreef:[..]


dat staat toch in het boekje?
Ok, ik had dus niet gezien dat het onder de foto's stond aangegeven :oops:

En vandaag ben ik er na mijn zesde luisterbeurt over uit dat dit mijn favoriete Ayreon album is geworden.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25348
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 29, 2008 7:17 pm

Gandalf schreef:Net even naar het stukje met Arjen gekeken uit DWDD en ik vond het wel zeer matig zeg! Het concept, wat een belangrijke rol speelt op de ayreon-cd's wordt afgedaan met: het is fantasy. Als Mathijs zich iets beter had ingelezen had hij hier toch verder over doorgevraagt lijkt me. Uiteraard kan Arjen in enkele minuten het hele verhaal niet uit de doeken doen, maar je kunt toch vragen om het in 3 zinnen te vertellen lijkt me. En over dat gezeur met z'n haar zal ik het maar niet hebben... Verder is het natuurlijk een goede zaak dat hardere muziek weer eens wordt belicht in een dergelijk goed bekeken programma. Ik hoop dat het de verkoop van de laatse Ayreon goed doet.

Oh ja, blijkbaar was de gehele titel van de nieuwe cd voor Mathijs te lastig om uit te spreken, dus noemde hij de plaat maar zero one.
Sophie Hilbrandt begon over z'n haar.
Naar mijn weten is Mathijs zelf behoorlijk geinteresseerd in stevige muziek hoor. Hij heeft al eens gezegd een liefhebber van Motorhead te zijn.
Dat ie Slayer negatief beoordeelt zal mij een worst wezen. Ik vond het als kennismaking voor het publiek (er zijn bandjes die het met minder moeten doen) prima. Goed gezongen ook door Floor btw.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene
Berichten: 5386
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di jan 29, 2008 7:18 pm

Gandalf schreef:Net even naar het stukje met Arjen gekeken uit DWDD en ik vond het wel zeer matig zeg! Het concept, wat een belangrijke rol speelt op de ayreon-cd's wordt afgedaan met: het is fantasy. Als Mathijs zich iets beter had ingelezen had hij hier toch verder over doorgevraagt lijkt me. Uiteraard kan Arjen in enkele minuten het hele verhaal niet uit de doeken doen, maar je kunt toch vragen om het in 3 zinnen te vertellen lijkt me. En over dat gezeur met z'n haar zal ik het maar niet hebben... Verder is het natuurlijk een goede zaak dat hardere muziek weer eens wordt belicht in een dergelijk goed bekeken programma. Ik hoop dat het de verkoop van de laatse Ayreon goed doet.

Oh ja, blijkbaar was de gehele titel van de nieuwe cd voor Mathijs te lastig om uit te spreken, dus noemde hij de plaat maar zero one.
Lees het interview hier op Metalfan, dan lees je dat Arjen ook wilt dat de titel zo uitgesproken moet worden. Je gaat toch niet menen dat jij het wel voluit uitspreekt?

Tja, Mathijs moest na DWDD meteen door naar dat andere programma van hem, Holland Sport. Wees blij dat hij nog tijd vond om zich nog een beetje in te lezen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jan 29, 2008 7:33 pm

Jeroen schreef:Naar mijn weten is Mathijs zelf behoorlijk geinteresseerd in stevige muziek hoor. Hij heeft al eens gezegd een liefhebber van Motorhead te zijn.
Volgens mij niet hoor. In de pop programma's die hij presenteert heb ik hem wel over z'n favoriete muziek gehoord, maar ooit over echt stevige muziek. De oude rock bands uit de jaren 70 doen het wel goed bij hem maar volgens mij gaat hij meer voor de luchterige muziek.

Over het haar gesproken, volgens mij heeft Arjen ook niet veel langer haar dan Mathijs...

Ik vond het optreden ook maar matig. Floor klonk niet fantastisch en ze speelden ook nog eens een van de mindere nummers van Ayreon/het album.
Rock fans schrikken volgens mij ook eerder van dat nummer af dan dat ze naar de winkel rennen om het album te kopen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25348
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 29, 2008 7:38 pm

je kan niet verwachten dat ze daar een dikke metal track neer zetten.

Is er weer eens aandacht voor wat metal en dan is het weer niet goed.

En ja, ik ben een Mathijs fanboy.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 29, 2008 7:42 pm

Matig stukje van een matig programma, maar veel anders was er ook niet te verwachten. En een Mathijs fanboy? Ik kan het me slecht voorstellen :P

Overigens heb ik in de tussentijd nu ook Actual Fantasy aangeschaft, maar het moge toch duidelijk zijn dat het echt het minste Ayreon album is. Toch absoluut de moeite waard door Edward Reekers, wat heeft die man toch een mooie stem.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jan 29, 2008 7:49 pm

Jeroen schreef:je kan niet verwachten dat ze daar een dikke metal track neer zetten.
Tuurlijk wel, ze hebben een tijd geleden ook die jonge thrash(geloof ik) metal band gehad.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 29, 2008 7:53 pm

Ik hoopte op 'The Truth Is In Here' eigenlijk.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5386
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di jan 29, 2008 7:57 pm

Lennert schreef:Matig stukje van een matig programma, maar veel anders was er ook niet te verwachten. En een Mathijs fanboy? Ik kan het me slecht voorstellen :P
Ik vind 'm ook goed, hoor ;)

Je kan ze wel een harde metaltrack laten spelen, maar dat lieten ze al horen bij het stukje clip van Beneath The Waves. Ayreon is ook folk-muziek en dat aspect kregen we ook meteen te horen. Nee, het was niet erg mooi gespeeld. Maar het zag er ook gehaast uit, dat hele optreden. Het was dan ook weer niet slecht.

Eigenlijk had Simone daar moeten zitten ipv Floor, maar dat zal wel te maken hebben met het feit dat Simone wat ziekjes is.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25348
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 29, 2008 8:36 pm

Lennert schreef:Matig stukje van een matig programma, maar veel anders was er ook niet te verwachten. En een Mathijs fanboy? Ik kan het me slecht voorstellen :P

.
Hij wordt zeker voor niets tv persoonlijkheid van het jaar.
Tegen de massa ingaan is hier nog altijd erg in. Ik heb de afgelopen jaren uitstekende interviews voorbij zien gekomen. Daarnaast vermijdt hij het slappe gelul in baggershows als Jensen en RTL Boulevard.

Nee, Mathijs kan bij mij niet zoveel fout dan. Natuurlijk heb ik ook zo m'n kritieken, maar goed. Hij heeft overigens ook prima werk verricht voor het Parool toen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 29, 2008 8:48 pm

Tv persoonlijkheid van het jaar kan me persoonlijk aan mijn reet roesten, ik vind dat er in Nederland op Ivo Niehe na sowieso amper echt goeie presentatoren/interviewers rondlopen. De Wereld Draait Door staat voor mij typisch voor de moderne tijd waarin alles snel weggehapt moet worden en programma's weer opgeleukt moeten worden met wat 'humor' en andere zaken om de aandacht erbij te houden.

Nee, dan Harry de Winter, die ging echt diep in op zaken. Waarschijnlijk vinden de meeste mensen hem een saaie drol, maar voor mij duizend maal liever Wintertijd dan De Wereld Draait Door.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25348
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 29, 2008 8:51 pm

oke, duidelijk.
Ayreon nu weer ff

Ik zit de nieuwe plaat nu weer te draaien en hij wordt steeds beter. Vooral cd 2 geniet hier erg de voorkeur nu.

Wat een vette grunt heeft die Katatonia knakker trouwens toch. Ookal is die maar sporadisch te horen (Sixth Extinction)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 29, 2008 8:56 pm

Ik heb nog niet direct een favoriet eigenlijk, hoewel ik vandaag in de bus mezelf er wel op betrapte dat ik Connect The Dots en Web Of Lies skipte om door te gaan naar de betere nummers :P

Absolute winnaars qua zang zijn voor mij Jorn Lande, Daniel Gildenlow, Hansi Kursch (die ik in eerste instantie wat weinig vond voorkomen, maar zijn partijen zijn wel erg mooi) en nog steeds Arjen Lucassen zelf, die gozer heeft best een mooie zangstem :)

Ik hoor voor mijn gevoel wel minder gitaarsolo's terug, hebben jullie dat ook?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25348
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 29, 2008 8:59 pm

klopt wel, maar ik vind ze wel erg mooi. Typische floydy beinvloede sound weer. Heerlijk dynamisch ook en lekker jankend.

Daar zitten voor mij wel de meeste kippenvelmomenten.

Beste zangers/zangeressen vind ik momenteel Hansi Kursch (echt een verrassing), Jorn Lande, Steve Lee, Anneke van Giersbergen en ook Floor.
En wat ik al zei over Jonas Renske.

Zelfs Liselotte Hegt gaat wel gaaf in duet met Arjen zelf vind ik. Verraste me toch wel.
En die Magali Luyten heeft ook een vette stem zeg, beetje ala Benedictum. Wat een power.

Eigenlijk staan er geen slechte zangpartijen op, zelfs Wudstick is gaaf.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » di jan 29, 2008 9:25 pm

Voor de mensen die de DVD thuis hebben liggen.
Er blijken eastereggs op te staan.

1 Ervan kun je vinden door bij het laatste nummer van de "demo nummers" waarbij arjen zingt op "next" te drukken.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Plaats reactie