Thrash / Speed metal XI
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
ik ken het origineel zelf niet
dus daar zal ook wel een verschil liggen qua waardering.
Topnummer, dat ´No One Answers´ inderdaad. Geweldige riffs, vette zang en machtige soleersectie.
Samen met ´The Promise of Agony´ en het titelnummer in mijn optiek het sterkste nummer.
dus daar zal ook wel een verschil liggen qua waardering.
Topnummer, dat ´No One Answers´ inderdaad. Geweldige riffs, vette zang en machtige soleersectie.
Samen met ´The Promise of Agony´ en het titelnummer in mijn optiek het sterkste nummer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
From: Tankard
Date: 27 Jan 2008, 07:35
Rock Hard, Heavy, Powermetal.de & Streeclip.tv presents:
TANKARD
DURST IST SCHLIMMER ALS HEIMWEH"-TOUR 2008<“br />
25.12. Frankfurt (D), Batschkapp
26.12. Essen (D), Turock
27.12. Leuven (B), Lido (Neckocalypse Fest II, without Abandoned)
28.12. Pirmasens (D), Quasimodo
Special Guests: Abandoned
Ticket prices: 10 -14 ¤
Please check out our Website (www.tankard..) and our Webshop (www.tankard../shop07.html). Our new CD will be released on October 17th on AFM Records
Date: 27 Jan 2008, 07:35
Rock Hard, Heavy, Powermetal.de & Streeclip.tv presents:
TANKARD
DURST IST SCHLIMMER ALS HEIMWEH"-TOUR 2008<“br />
25.12. Frankfurt (D), Batschkapp
26.12. Essen (D), Turock
27.12. Leuven (B), Lido (Neckocalypse Fest II, without Abandoned)
28.12. Pirmasens (D), Quasimodo
Special Guests: Abandoned
Ticket prices: 10 -14 ¤
Please check out our Website (www.tankard..) and our Webshop (www.tankard../shop07.html). Our new CD will be released on October 17th on AFM Records
-
Heb dankzij de link die Moby Rick heeft geplaatst wat nieuwe bands ontdekt,en ik moet zeggen dat vooral Warbringer,Toxic Holocaust en Violator me nog eens aan het bangen krijgen,en dat is al lang geleden.Enkel bij Evile heb ik een tweeslachtig gevoel...
Dankzij dit forum heb ik ondertussen ook andere bands leren kennen zoals daar zijn FKU en send more paramedics en ik moet zeggen:Bedankt,jongens lol
Dankzij dit forum heb ik ondertussen ook andere bands leren kennen zoals daar zijn FKU en send more paramedics en ik moet zeggen:Bedankt,jongens lol
rock'till you drop
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
De Sacred Reich box van Destructor is binnen en zoals ik verwachtte is het erg lekkere muziek. Ook de dvd vind ik een erg leuk extraatje, ik ga hier zeker meer van aanschaffen.
Hoe klinken de andere albums eigenlijk? Ik begrijp van The American Way dat het allemaal wat melodieuzer is (wat mij prima te behappen lijkt), maar hoe klinken de andere twee eigenlijk?
Overigens zat ik me eveneens af te vragen of de laatste twee Forbidden albums, Distortion en Green, nog ergens te vinden zijn, in de meeste online stores heb ik ze nog niet gezien.
Hoe klinken de andere albums eigenlijk? Ik begrijp van The American Way dat het allemaal wat melodieuzer is (wat mij prima te behappen lijkt), maar hoe klinken de andere twee eigenlijk?
Overigens zat ik me eveneens af te vragen of de laatste twee Forbidden albums, Distortion en Green, nog ergens te vinden zijn, in de meeste online stores heb ik ze nog niet gezien.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Jeroen
- Contacteer:
Voor Distortion kun je best wat moeite doen. Qua riffs is dat een prima plaat. Wel wat experimenteler.
Green kun je wat mij betreft wel laten liggen eigenlijk. Een matig en veel te prentieuze poging om alternatieve invloeden in de steeds lichter wordende thrash bodem te integreren.
Green kun je wat mij betreft wel laten liggen eigenlijk. Een matig en veel te prentieuze poging om alternatieve invloeden in de steeds lichter wordende thrash bodem te integreren.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Lennert schreef:De Sacred Reich box van Destructor is binnen en zoals ik verwachtte is het erg lekkere muziek. Ook de dvd vind ik een erg leuk extraatje, ik ga hier zeker meer van aanschaffen.
The American way is toegankelijker dan de eerste twee platen. Sommigen vinden het helemaal niks, maar ikzelf vind het SR's beste album.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Destructor
Goed om te horen dat je hem ontvangen hebtLennert schreef:De Sacred Reich box van Destructor is binnen en zoals ik verwachtte is het erg lekkere muziek. Ook de dvd vind ik een erg leuk extraatje, ik ga hier zeker meer van aanschaffen.

Hun laatste album Heal is weer wat zwaarder en thrashier ook erg goed. Verder hebben ze de live EP Alive at the Dynamo en het live album Still Ignorant uitgebracht, beiden ook erg gaaf.
De EP A Question is ook wel leuk, maar verwacht hem niet makkelijk en voor weinig geld te kunnen vinden. Het beste van Sacred Reich vind ik eigenlijk de EP Sruf Nicaragua (die zit volgens mij ook in die box) de perfecte mix tussen Ignorance en The American way, het titelnummer blijft een van mijn favoriete thrash nummers.
De intro is ook gaaf...Destructor schreef:[..]
Goed om te horen dat je hem ontvangen hebt. Zelf vind ik The American Way net iets beter dan Ignorance er zit wat meer variatie in en klinkt een stuk ''vrolijker'', ik vind Ingnorance na een aantal nummers wat deprimerend overkomen. Independent is wat meer groove gericht maar ik vind het nog een erg goed album. Hier een clip van Independent: http://www.youtube.com/watch?v=sVRw5Npl1eQ.
Hun laatste album Heal is weer wat zwaarder en thrashier ook erg goed. Verder hebben ze de live EP Alive at the Dynamo en het live album Still Ignorant uitgebracht, beiden ook erg gaaf.
De EP A Question is ook wel leuk, maar verwacht hem niet makkelijk en voor weinig geld te kunnen vinden. Het beste van Sacred Reich vind ik eigenlijk de EP Sruf Nicaragua (die zit volgens mij ook in die box) de perfecte mix tussen Ignorance en The American way, het titelnummer blijft een van mijn favoriete thrash nummers.
Maar the American way en A question zijn toch niet meer nieuw leverbaar? Wel jammer heb de AW op mp3 gehad maar zou hem graag weer hebben..
Heeft Sacred Reich eigenlijk ook nog kleding?
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
- Destructor
Dat zou wel gaaf zijn.. misschien samen met die EP? Weer een leuke combi
- hellish star
Net RAZOR FIST ontvangen. Klinkt goed... US eighties thrash met geregeld wat hoge uithalen..
De cd bevat 10 nummers, is heel verzorgd en kun je voor nog geen 5 euro bestellen op www.myspace.com/razorfistmetal
De cd bevat 10 nummers, is heel verzorgd en kun je voor nog geen 5 euro bestellen op www.myspace.com/razorfistmetal
http://www.myspace.com/hellishstar
http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm
- Destructor
- Jeroen
- Contacteer:
Draai nu Violent van het Japanse Volcano. Prima mix van melodieuze thrash en power metal. Uitstekende virtuoze gitarist ook.
Beetje geflopt album toen, maar zeker niet slecht.
De zanger kon overigens zo weggelopen zijn uit Loudness, vet accent is dat toch.
Beetje geflopt album toen, maar zeker niet slecht.
De zanger kon overigens zo weggelopen zijn uit Loudness, vet accent is dat toch.
- Eru Iluvatar
Wat vond ik zojuist in m'n MySpace Bulletin Box (eigenlijk oud nieuws, maar goed):
'' NEW LAAZ ROCKIT ALBUM!!!!
Body: The legendary bay area thrash metal band LAAZ ROCKIT
has a new album on the way.
Recorded, mixed and mastered at Trident Studios by Juan Urteaga.
Co-produced by Juan Urteaga, (Exodus, Skinlab, Ted Nugent, Night Ranger ect.) and Scott Lee Sargeant of MOD.
The line up is:
Michael Coons-vocals.
Aaron Jellum- guitars.
Phil Kettner-guitars.
Willy Lange-bass.
Sky Harris-drums.
SEE YOU AT THE SHOWS!!!!!! ''
Het is nu dus echt serieus. Ik ben benieuwd! 2008 zou nog weleens een erg leuk Thrash-jaar kunnen worden. We krijgen in ieder geval een nieuwe Death Angel en nu ook een nieuw Laaz Rockit album. En wie weet, misschien zelfs een nieuw Toxik of Forbidden album! (hoge 'keep on dreaming' factor natuurlijk, maar blijven hopen).
Daarnaast komen dit jaar ook de eerste debuutalbums uit van de betere nieuwe Amerikaanse Thrashbands, zoals BONDED BY BLOOD bijvoorbeeld, die zich al bewezen op hun EP.
Nu hoop ik stiekem ook nog op een REALM-reunie. De bandleden zijn nog lange tijd actief geweest of zijn nog steeds actief als muzikanten, dus de motivatie om muziek te maken is niet compleet verdwenen. Bovendien heeft Realm altijd nog dat geheimzinnige nooit uitgebrachte qua composities kant en klare derde album op de planken liggen, die zouden ze in ieder geval kunnen releasen, zoals Blessed Death ook deed met hun laatste album.
'' NEW LAAZ ROCKIT ALBUM!!!!
Body: The legendary bay area thrash metal band LAAZ ROCKIT
has a new album on the way.
Recorded, mixed and mastered at Trident Studios by Juan Urteaga.
Co-produced by Juan Urteaga, (Exodus, Skinlab, Ted Nugent, Night Ranger ect.) and Scott Lee Sargeant of MOD.
The line up is:
Michael Coons-vocals.
Aaron Jellum- guitars.
Phil Kettner-guitars.
Willy Lange-bass.
Sky Harris-drums.
SEE YOU AT THE SHOWS!!!!!! ''
Het is nu dus echt serieus. Ik ben benieuwd! 2008 zou nog weleens een erg leuk Thrash-jaar kunnen worden. We krijgen in ieder geval een nieuwe Death Angel en nu ook een nieuw Laaz Rockit album. En wie weet, misschien zelfs een nieuw Toxik of Forbidden album! (hoge 'keep on dreaming' factor natuurlijk, maar blijven hopen).
Daarnaast komen dit jaar ook de eerste debuutalbums uit van de betere nieuwe Amerikaanse Thrashbands, zoals BONDED BY BLOOD bijvoorbeeld, die zich al bewezen op hun EP.
Nu hoop ik stiekem ook nog op een REALM-reunie. De bandleden zijn nog lange tijd actief geweest of zijn nog steeds actief als muzikanten, dus de motivatie om muziek te maken is niet compleet verdwenen. Bovendien heeft Realm altijd nog dat geheimzinnige nooit uitgebrachte qua composities kant en klare derde album op de planken liggen, die zouden ze in ieder geval kunnen releasen, zoals Blessed Death ook deed met hun laatste album.
RAZOR FIST debuut bestellen
Als dan iedereen faalt om het te bestellen, wil ik best een poging wagen aangezien ik paypal heb.
- Eerst moet er bekeken worden wat de verzendkosten zullen zijn. Het moge duidelijk zijn dat ik geen trek heb om een dikke verzendprijs te betalen, dan wacht ik wel tot ie in een of andere shop hier in Europa is.
- 5/6 mensen toch wel het max mochten we dat halen.
- Eigen risico maar dat spreekt voor zich.
- Aan voorschieten doe ik niet, aangezien mijn bankrekening ook zo goed als leeg is.
- Verder alle andere logische dingen.
Mij kan een pm worden verstuurd, dan zal ik kijken wat het totaalprijsje de man zal worden. En of het doorgaat...
En de deadline? Zondag ofzo?
Als dan iedereen faalt om het te bestellen, wil ik best een poging wagen aangezien ik paypal heb.
- Eerst moet er bekeken worden wat de verzendkosten zullen zijn. Het moge duidelijk zijn dat ik geen trek heb om een dikke verzendprijs te betalen, dan wacht ik wel tot ie in een of andere shop hier in Europa is.
- 5/6 mensen toch wel het max mochten we dat halen.
- Eigen risico maar dat spreekt voor zich.
- Aan voorschieten doe ik niet, aangezien mijn bankrekening ook zo goed als leeg is.
- Verder alle andere logische dingen.
Mij kan een pm worden verstuurd, dan zal ik kijken wat het totaalprijsje de man zal worden. En of het doorgaat...
En de deadline? Zondag ofzo?
Allemaal even normaal doen tegen djent
- innuendo
- Lult over cdtjes
prima, ik doe mee in ieder geval!
edit: de verzendprijs is 1 dollar, misschien valt er iets te regelen omdat we een paar cd's bestellen. Als dat niet kan is dat jammer, maar dan blijft de prijs nog laag. Als de cd's in Nederland zijn kost het verzenden 1,76. Eerst even afwachten wie er meedoen. Dan kunnen we vrij snel achter de totaalprijs komen.
edit: de verzendprijs is 1 dollar, misschien valt er iets te regelen omdat we een paar cd's bestellen. Als dat niet kan is dat jammer, maar dan blijft de prijs nog laag. Als de cd's in Nederland zijn kost het verzenden 1,76. Eerst even afwachten wie er meedoen. Dan kunnen we vrij snel achter de totaalprijs komen.
Laatst gewijzigd door innuendo op do jan 31, 2008 2:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Klinkt niet verkeerd, maar heb op het moment even geen cent te makken helaas.
Hmm nee, ik ken de naam wel, maar eigenlijk nog nooit wat van opgezocht, waar is het mee te vergelijken?
Razor Fist, ik ga het eens luisteren en wil wellicht wel bestellen, ik heb trouwens ook paypal dus mocht het nodig zijn kan ik het ook doen!
Edit: daat Razor Fist klinkt best lekker, ik wil wel zo een cdtje!
Razor Fist, ik ga het eens luisteren en wil wellicht wel bestellen, ik heb trouwens ook paypal dus mocht het nodig zijn kan ik het ook doen!
Edit: daat Razor Fist klinkt best lekker, ik wil wel zo een cdtje!
Ha das geen drol. Wel beterinnuendo schreef:prima, ik doe mee in ieder geval!

Allemaal even normaal doen tegen djent
At War is gaaf, je moet er wel van houden. Het is verre van orgineel en dat laatste schijnt voor veel mensen toch heel belangrijk te zijnMoby Rick schreef:Zijn hier mensen bekend met de amerikaanse band At War?
Ze hebben ooit twee albums gemaakt:
Ordered To Kill (1986) en
Retaliatory Strike (1988)
Sinds vorig jaar zijn ze volgens mij weer actief.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
Wij neckocalypse zijn op zoek naar een thrash/heavy/speed band uit Belgie of Nederland die 12 en 13 september zouden willen optreden, 12 september(vrijdag) in Nederland en 13september(zaterdag) in Belgie.
Enkele voorwaarden:
Je kan op de 2 gigs voor backline zorgen.
Jullie zijn met 5.
Heeft jou band intresse? Stuur dan snel een mailtje naar contact@neckocalypse-fest.be of stuur via myspace een bericht!
Cheers
uft!!
Ps: repost zoveel mogelijk!
Enkele voorwaarden:
Je kan op de 2 gigs voor backline zorgen.
Jullie zijn met 5.
Heeft jou band intresse? Stuur dan snel een mailtje naar contact@neckocalypse-fest.be of stuur via myspace een bericht!
Cheers
uft!!
Ps: repost zoveel mogelijk!
- Jeroen
- Contacteer:
Eigenlijk had ik ´Kill or be Killed´ van Blessed Death al een hele tijd in huis, maar ik zit em nu nog weer eens te draaien.
Had ik eerder het gevoel dat ik het album maar zozo vond, dat is nu echter wat anders.
Ik heb er schijnbaar zin in, want ik draai em inmiddels al voor de derde keer achtereen.
Heerlijk, die mix tussen primitieve thrash , speed metal en de nodige uit Engeland overgewaaide NWOBHM accenten. Schizofrene zang er onder en het is klaar. Hier is geen moeilijk of ingewikkeld gedoe gaande, maar wel machtig lekkere rauwe metal.
Hoe is de tweede plaat van deze band eigenlijk? Destined for Extinction, of dat in 2006 uitgebrachte derde album (oorspronkelijk opgenomen in '91) Hour of Pain?
Had ik eerder het gevoel dat ik het album maar zozo vond, dat is nu echter wat anders.
Ik heb er schijnbaar zin in, want ik draai em inmiddels al voor de derde keer achtereen.
Heerlijk, die mix tussen primitieve thrash , speed metal en de nodige uit Engeland overgewaaide NWOBHM accenten. Schizofrene zang er onder en het is klaar. Hier is geen moeilijk of ingewikkeld gedoe gaande, maar wel machtig lekkere rauwe metal.
Hoe is de tweede plaat van deze band eigenlijk? Destined for Extinction, of dat in 2006 uitgebrachte derde album (oorspronkelijk opgenomen in '91) Hour of Pain?
- Municipal Beeste
Coole tip van op een ander board : PSYCHOSOMATIC
kan eigenlijk ook in het crossover-topic maar bon..
kan eigenlijk ook in het crossover-topic maar bon..
[url=http://www.schizo1.com]PSYCHOTHRASH[/url]
- hellish star
Belgisch toptalent; VIGGEN
http://www.myspace.com/viggenmetal
en vanuit Chili; NUCLEAR
http://www.myspace.com/nuclearthrash
http://www.myspace.com/viggenmetal
en vanuit Chili; NUCLEAR
http://www.myspace.com/nuclearthrash
http://www.myspace.com/hellishstar
Ik vind het allemaal leuk die linkjes, maar als mensen er geen uitleg bij geven dan klik ik er eigenlijk niet op 
Ik kwam vandaag Anihilated tegen. Een UK Thrash band die als sinds 1981 bestaat. Er staan wat nummers op van hun album "The Ultimate Desecration" uit 1989 en dat klinkt best lekker. Misschien een beetje Onslaught achtig (oude). Ze begonnen trouwens als een punk band.
http://www.myspace.com/anihilated

Ik kwam vandaag Anihilated tegen. Een UK Thrash band die als sinds 1981 bestaat. Er staan wat nummers op van hun album "The Ultimate Desecration" uit 1989 en dat klinkt best lekker. Misschien een beetje Onslaught achtig (oude). Ze begonnen trouwens als een punk band.
- Municipal Beeste
lp is goed te doen idd! Bij deze een motivatie om 'm nog eens vanonder 't stof te halen.Orklord schreef:Ik vind het allemaal leuk die linkjes, maar als mensen er geen uitleg bij geven dan klik ik er eigenlijk niet op
[url=http://www.schizo1.com]PSYCHOTHRASH[/url]
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
death angel
interview met rob:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=614
review nieuwe cd:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4431
interview met rob:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=614
review nieuwe cd:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4431
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Band die ik laatst "ontdekt" heb is The Scourger
http://www.thescourger.net/
ben totaal niet in dit straatje thuis(nieuwe thrash bands)
maar ik vond dit toch wel aardig.
Het word zelf omschreven als melodic death/thrash of dit juist is......
in ieder geval zeker een leuk bandje om eens uit te checken
btw mijn eerste post op dit forum
zou hier in dit topic vaker posten, aangezien ik een groot thrash liefhebber ben.
Vooral 80's thrash klinkt mij als muziek in den oren.
btw mijn eerste post op dit forum

zou hier in dit topic vaker posten, aangezien ik een groot thrash liefhebber ben.
[img]http://img340.imageshack.us/img340/8326/catlq1.jpg[/img]
"For a man to truly understand rejection, he must first be ignored by a cat."
"For a man to truly understand rejection, he must first be ignored by a cat."
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik heb zowel de single, de eerste vrsie van het album als de re-release besproken voor deze website, naar ik mij kan herinerenOthala schreef:Band die ik laatst "ontdekt" heb is The Scourger
btw mijn eerste post op dit forum![]()
zie frontpage als je geintereseerd bent
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.