Withered beauty / Isole

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Withered beauty / Isole

Bericht door XnegativeX » vr feb 18, 2005 8:12 pm

Withered beauty was een driemans band en een projectje van een lid van Forlorn, dat melodieuse death metal speelde. Je kunt het een beetje vergelijken met Hypocrisy maar ik vind het dan nog eens 3x beter. D'r zitten ook vleugjes doom, gothic en black metal door de sound maar het is toch overwegend death. De productie is helder, open en moddervet. De gitaren scheuren lekker. Er worden keyboards gebruikt maar die hoor je bijna niet. Die worden alleen gebruikt om sfeer te creeeren. De melodieen worden allemaal gespeeld met gitaar. En deze jongens zijn duidelijk goede muzikanten. Ik kan het echt iedereen aanraden.

Jammer genoeg bestaan ze niet meer. Maar toch kan ik iedereen, die van melodieuse, atmosferische death/black houdt, dit aanraden.
Laatst gewijzigd door XnegativeX op ma feb 04, 2008 8:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr feb 18, 2005 8:15 pm

Immortality Is Mine hoorde ik eerst op een sampler van Nuclear Blast, super nummer. Hun debuut viel ook goed in de smaak, het deed me dan ook allesbehalve deugd toen ik er laatst achter kwam dat ze ermee gekapt waren. Maar gelukkig kan iedereen nog genieten van wat ze hebben uitgebracht!
Front voor/der Matigheid
last.fm

iscariah

Bericht door iscariah » vr feb 18, 2005 8:16 pm

Weer een gave beschrijving, effe beluisteren.

Maak eens wat minder bandtopics aan, ik heb niet genoeg tijd om al die gave bands te beluisteren. :wink:

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr feb 18, 2005 8:17 pm

Hey, iemand moet hier toch over metal lullen?
Aan die newbies hebben we ook al niks...:lol:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Pluto

Bericht door Pluto » vr feb 18, 2005 9:04 pm

XnegativeX schreef:Hey, iemand moet hier toch over metal lullen?
Aan die newbies hebben we ook al niks...:lol:
Ik lees jouw "reviews" altijd met belangstelling. Dus als je af en toe eens wat minder reacties krijgt, wil dat nog niet zeggen dat het bewuste topic onopgemerkt blijft (ik spreek natuurlijk voor mezelf).
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

Scream filled Silence

Bericht door Scream filled Silence » vr feb 18, 2005 9:50 pm

Tsja mijn inkomsten stroom gaat alleen iets minder snel dan de frequentie waarmee jij bandtopics aanmaakt, meestal zoek ik het allemaal wel na, maar dan blijft het weer band zoveel om in het achterhoofd te houden.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Bambix

Bericht door Bambix » vr feb 18, 2005 9:56 pm

Iedereen die deze band niet kent mist een essentieel stukje jaren negentig metal-geschiedenis. Geniale death/black.

Jammer dat men maar 1 full length uitbracht, maar er is meer te vinden, dus zoeken maar! 8)
Natural Born Negative

Blikskaters

Bericht door Blikskaters » vr feb 18, 2005 10:14 pm

Deze band is erg populair in the gay scene, naar het schijnt.

Bambix

Bericht door Bambix » vr feb 18, 2005 10:15 pm

Yup 8)
Natural Born Negative

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » za feb 19, 2005 1:39 am

3x beter dan Hypocrisy...dat moet dan toch wel heel wat zijn!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za feb 19, 2005 1:49 pm

Luister het eens zou ik zeggen.
Niks mis met Hypocrisy trouwens, daar mag ik ook erg graag naar luisteren.

Withered beauty heeft alleen op dit ene album zoveel sfeer en zoveel melodie gezet dat het gewoon kippenvel weet op te wekken bij mij.

De Hypocrisy referentie is misschien niet helemaal eerlijk aangezien Hypocrisy veel meer albums op z'n naam heeft staan en de muziek net echt op elkaar lijkt. Maar Hypocrisy is de enige band die ik ken die ook dit soort logge, melodieuse death metal maakt op dit niveau. Vandaar dus.

MadTinus

Bericht door MadTinus » za feb 19, 2005 7:03 pm

Er zitten wel wat meer snelle uitspattingen in dan bij Hypocrisy. Inderdaad een goede band en een goede CD, jammer dat ze zo onopgemerkt zijn gebleven en nooit de kans hebben gehad meer CD's te maken.

Enige nadeel van de CD is die werkelijk verschrikkelijke Abyss gitaarsound, waarin alle definitie verloren gaat. Een typischer voorbeeld van wat ik altijd zo kut heb gevonden aan die Abyss sound is er niet.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » za feb 19, 2005 7:06 pm

ik heb een tijd geleden de cd 2ehands overgekocht, maar kende em al veel langer met dank aan mp3's.

snelle riffs en vlot drumwerk, met inderdaad veel sfeer. prima muziek.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za feb 19, 2005 7:12 pm

Ik denk dat het juist die Abyss productie is waardoor Withered beauty me zo aan Hypocrisy doet denken. Alles wat door Peter geproduceerd werd (en dus niet door Tommy) klinkt als Hypocrisy.

Withered beauty heeft inderdaad meer snelle passages.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » za feb 19, 2005 7:13 pm

kortom, die peter kan gewoon niet produceren, want hij kan een band geen eigen geluid geven.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za feb 19, 2005 7:15 pm

Dat is mijn mening wel.
Tommy doet dat veel beter.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma feb 04, 2008 9:11 pm

Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat deze band en z'n leden compleet van de aardbodem waren verdwenen.

Sinds kort ben ik erachter dat ik dat helemaal fout had.
Wat blijkt nou, gitarist William Blackmon heeft in 1997 al de machtige grindband Gadget opgericht.

En de andere 2 leden hebben de doom band Isole opgericht. Deze band heeft dit jaar hun 2e album uitgebracht en ook dit Isole is prachtig.
Isole moet je zien als een traditionele doom band in het straatje van Candlemass en Solitude Aeturnus. Maar dan met een hele lichte death/black ondertoon. De dagen van Withered beauty hoor je stiekem dus nog terug.

Voor fans van traditionele doom is Isole een hele dikke aanrader.
http://www.myspace.com/isole

Nevyn

Bericht door Nevyn » di feb 05, 2008 1:12 pm

Isole is idd een erg goed klinkende band ja.

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » di feb 05, 2008 1:21 pm

interessante bands ja, Withered beauty, Isole en Forlorn

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za mar 07, 2009 11:33 am

De nieuwe Isole bevalt me weer erg goed. Al denk ik niet dat hij zo hoog in mijn jaarlijst zal eindigen als Bliss of solitude. Dat album was mijn eerste kennismaking met Isole en bij Silent ruins is de verrassing er een beetje af. Normaal vind ik het altijd een vreselijke dooddoener als iemand dat zegt maar ik vrees dat het in dit geval voor mij de waarheid is.
Ook vind ik er 2 of 3 iets mindere composities op staan. En dan vooral Peccatum en Dark clouds.

Maarrrrr, voor ik helemaal in negativeit verval...Silent ruins is gewoon een steengoed album dat ook gewoon in mijn kast staat en dat goden als Candlemass en Solitude aeturnus met twee vingers in de neus naar de kroon steekt.

Plaats reactie