Death Metal VII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Dr. Freudstein
Berichten: 77
Lid geworden op: do jul 22, 2004 10:09 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Dr. Freudstein » ma dec 31, 2007 3:40 pm

Dimas schreef:Gaan jullie eigenlijk nog touren als het album uit is, of blijft Demiurg een studio-band?
Voorlopig geen plannen om op te treden, ikzelf heb het al druk genoeg met de fest en HoB, Dan komt om in het studiowerk, dus het lijkt me lastig te verwezenlijken. Maar wie weet, als de plaat het goed doet zou het wel tof zijn om een festival of zo mee te pikken.

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Bericht door vertigo » ma dec 31, 2007 6:17 pm

Moet zeggen dat ik gisteren wel een klein stijfje kreeg van "Breath of the Demiurg". Gvd wat een vette plaat.

Ben benieuwd naar de nieuwe...
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo jan 02, 2008 9:23 pm

San Diego-based death metallers DISGORGE have issued the following update:

"We are regretful to say that after nearly a year and a half of battling cancer, our brother and bass player Ben Marlin has passed away just about the stroke of 5am this January 2nd, 2008. We are going to miss him so much and may he live on in all our hearts forever. Ben, thank you for all your years of friendship and brutality."
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » do jan 03, 2008 11:13 pm

XnegativeX schreef:Zijn er al mensen die Emptiness een kansje hebben gegunt? Zeker fans van het latere werk van Immolation zullen daar geen spijt van krijgen. Wat een ongelovelijk sterke band! Dat gitaarwerk! Dat basswerk! (luister alleen al eens naar het nummer Summon)

Mensen die van zieke, donkere death metal houden die ook nog eens erg goed gespeeld is moeten dit gewoon eens proberen.

http://www.myspace.com/emptinessbe
Ik gun hem nu een eerste luisterbeurt; klinkt zeker gaaf en ga ik vaker beluisteren !!!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » vr jan 04, 2008 11:09 am

voor de mensen die van de melodieuze death houden in de stijl van Insomnium e.d :

In Mourning uit Zweden

http://www.myspace.com/in_mourning
Tullepetoanum Metallius

Dr. Freudstein
Berichten: 77
Lid geworden op: do jul 22, 2004 10:09 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Dr. Freudstein » di jan 08, 2008 12:10 pm

En jawel, er staat weer een nieuwe monstertrack op de Demiurg MySpace (http://www.myspace.com/demiurgofficial). Dit is voorlopig even de laatste, want de releasedatum van het album is verschoven naar maart. In februari gaan we weer verder met nieuwe songs posten.

Resurrecting The Rotting is de favoriete track van Dan Swanö, en mede daarom als opener voor The Hate Chamber gekozen

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » wo jan 09, 2008 11:28 pm

al die gaye old school death metal daar gelaten....

Impending Doom, nog een deathcore band die de lat voor volgelingen van deze stroming lekker hoog legt, hier en daar wat Meshuggah achtige choppende breakdowns, en voldoende cannibal blasts om een fikse voorat heipalen de grond in te krijgen. Lekker agressief en lomp.
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » wo jan 09, 2008 11:36 pm

Impending doom is heel gaaf.

In dat straatje zou je ook the grieving process eens moeten proberen. Ook zo'n ontzettend fijn bandje.
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo jan 09, 2008 11:45 pm

Cranial schreef:voor de mensen die van de melodieuze death houden in de stijl van Insomnium e.d :

In Mourning uit Zweden
De songs op myspace klinken me heel goed in de oren, met name het gitaarspel, en ik hoop het debuutalbum te mogen reviewen voor metalfan. "Shrouded Divine" stond oorspronkelijk overigens gepland voor 2 januari, maar de release is inmiddels verschoven naar 21 januari.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do jan 10, 2008 1:39 pm

Via het fototopic(waar dat dus al niet goed voor is) terecht gekomen bij de voor mij nieuwe band Light the city.


Wat ik zo hoor op hun Myspace klinkt wel erg gaaf zeg.
En ik las op hun site dat ze in maart beginnen met het opnemen van hun nieuwe album.

Binnenkort maar eens iets van aanschaffen dunkt me.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » do jan 10, 2008 7:51 pm

Gilbert schreef:[..]
De songs op myspace klinken me heel goed in de oren, met name het gitaarspel, en ik hoop het debuutalbum te mogen reviewen voor metalfan. "Shrouded Divine" stond oorspronkelijk overigens gepland voor 2 januari, maar de release is inmiddels verschoven naar 21 januari.
klinkt zeker naar meer,dus we gaan het weer eens in de gaten houden :wink:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » do jan 10, 2008 10:49 pm

Het debuut van de Poolse Demogorgon is anders ook wel iets om dit jaar in de gaten te houden.

Het was al een beetje stil in de Poolse toverhoed, maar nu "Christ Is A Lie" uit gaat komen ben ik weer helemaal blij.

Oostbloks bruut deathmetalgeweld op z`n best. Voila:

http://www.myspace.com/1demogorgon
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » zo jan 13, 2008 12:23 pm

Ik weet niet zeker of deze naam hier al is gevallen maar Martyred uit de US is zekers te weten het checken waard.

www.myspace.com/martyred
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » zo jan 13, 2008 5:57 pm

Ernst-Jan schreef:Via het fototopic(waar dat dus al niet goed voor is) terecht gekomen bij de voor mij nieuwe band Light the city.


Wat ik zo hoor op hun Myspace klinkt wel erg gaaf zeg.
En ik las op hun site dat ze in maart beginnen met het opnemen van hun nieuwe album.

Binnenkort maar eens iets van aanschaffen dunkt me.
bedoel je Light this City? heb ik ook 1 cd'tje van, Remains of the Gods uit 2005.
puike thrash/metalcore met een (toentertijd) erg jonge gast (17?) die de gitaren en drums verzorgde.
En niet te vergeten een partijtje vrouwelijke vocalen om u tegen te zeggen (à la Angela Gossow).
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » ma jan 14, 2008 11:00 pm

zo...kheb net de nieuwe decrepit birth binnen....(moet het ff doen met de download,want de pre-order komt pas eind februari :( ) WAT EEN DIJK VAN EEN DEATHMETAL PLAAT IS DAT GEWORDEN ZEG !! GADVERDAMME!! deze gaat nu al heel erg hoog eindigen in mijn jaarlijst van 2008 ;)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma jan 14, 2008 11:29 pm

Cranial schreef:zo...kheb net de nieuwe decrepit birth binnen....(moet het ff doen met de download,want de pre-order komt pas eind februari :( ) WAT EEN DIJK VAN EEN DEATHMETAL PLAAT IS DAT GEWORDEN ZEG !! GADVERDAMME!! deze gaat nu al heel erg hoog eindigen in mijn jaarlijst van 2008 ;)
Some more info, please...
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » ma jan 14, 2008 11:49 pm

uhm...zeer melodieus,maar nog wel met die typische decrepit birth saus erover....bands als quo vadis en cynic komen me ter gedachte,maar met een ongelofelijke stoot brutality....ik heb zin in neurotic deathfest mag ik melden :lol:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jan 18, 2008 7:59 pm

Facebreaker....

Met zo'n naam moet het toch al goed zitten lijkt me? Wat wil je anders van een death metal band dan dat ze je gezicht aan stukken breken?!

Facebreaker is de "nieuwe" band van Edge of sanity zanger Roberth ``Robban`` Karlsson. En ze maken vettige, rollende stoomwals death metal met een licht zweeds tintje (ook niet zo gek, ze komen uit zweden) en thrash invloeden. Denk aan het oude Edge of sanity (de beide Crimsons niet meegerekend) maar dan iets moderner en met een liefde voor thrash.

Aanradertje:
http://www.myspace.com/facebreaker666
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25359
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 18, 2008 8:08 pm

Lay Down Rotten, prima death metal uit Duitsland. Reconquering the Pit is uitstekend album geworden met een hele prettige mix tussen het old school Zweedse geluid en het meer Amerikaanse geluid. Geen saaie blasts, maar gewoon pakkende ritmes en riffs, een snuifje melodie, brute grunt en lekkere solo's.

Best een aanrader.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jan 18, 2008 8:25 pm

Dat vond ik ook een tijd lang een lekker album. Maar na wat meer luisterbeurten vind ik het allemaal toch iets te mak allemaal. D'r had wel iets meer pit in mogen zitten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » za jan 19, 2008 9:35 am

XnegativeX schreef:Facebreaker....
Dàt is toevallig!
Facebreaker ligt zowaar bovenop m`n te reviewen stapel.

Leuke band idd. We echt zooooooooooo Zweeds dat het echt niet Zweedser kan, maar desalniettemin wel een positief woord waard, omdat Zweedse death bij strakke uitvoering nog altijg gaaf blijft.

De originaliteit is ver te zoeken maar de muziek is onderhoudend genoeg om daar toch mee weg te komen.

Ja, leuk album.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 21, 2008 9:04 pm

Ai ai ai wat is die nieuwe Toxocara lekker!

Normaal moet je na zo'n opmerking komen met een heel verhaal over hoe vernieuwend dit album wel niet is en hoe ze je met elk riff weer weten te verbazen. Of hoe deze gasten 6 verschillende genres op een briljante manier tot 1 geheel hebben weten te voegen.

Dat is allemaal niet het geval bij Toxocara. Deze heren en dame spelen death metal. Plain and simple. Ze hebben niet geprobeert de stijl te verbreden maar ze hebben het uitgediept, geprobeert het te perfectioneren. En dat is ze aardig gelukt. Alles waar ik van houd in death metal zit er in, alles zit op de goeie plek en de timing is telkens weer top.

The Great rebellious moet je zien als een lekker gerecht dat je al honderden keren gegeten hebt maar waarvan je bijna vergeten was dat het zo lekker kon smaken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » ma jan 21, 2008 10:56 pm

XnegativeX schreef:Ai ai ai wat is die nieuwe Toxocara lekker!

Normaal moet je na zo'n opmerking komen met een heel verhaal over hoe vernieuwend dit album wel niet is en hoe ze je met elk riff weer weten te verbazen. Of hoe deze gasten 6 verschillende genres op een briljante manier tot 1 geheel hebben weten te voegen.

Dat is allemaal niet het geval bij Toxocara. Deze heren en dame spelen death metal. Plain and simple. Ze hebben niet geprobeert de stijl te verbreden maar ze hebben het uitgediept, geprobeert het te perfectioneren. En dat is ze aardig gelukt. Alles waar ik van houd in death metal zit er in, alles zit op de goeie plek en de timing is telkens weer top.

The Great rebellious moet je zien als een lekker gerecht dat je al honderden keren gegeten hebt maar waarvan je bijna vergeten was dat het zo lekker kon smaken.
ik sluit me hierbij aan,hij is mn speler nog niet uitgeweest vandaag :lol:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma jan 21, 2008 11:04 pm

Toevallig heb ik "The Great Rebellious" net ook nog even gedraaid.

Misschien wordt dit wel de mooiste Nederlandse deathmetalplaat van dit jaar.

Vandaag heb ik overigens ook toch maar even de laatste cd van Impaled aangeslingerd. Tja, ik had net zo goed "Mondo Medicale" kunnen opzetten, want het verschil tussen die twee cd`s is zo ongeveer 0.

Het is een vermakelijke plaat, maar echt geen toevoeging aan de reeds bestaande zaken.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » ma jan 21, 2008 11:12 pm

Apart. Ik vond Death After Life, het album daarvoor, minder doordat de band veel meer een eigen draai wilde geven aan de sound wat bij mij niet op veel gejuich kon rekenen (overmatig keyboard-geluid, doffe productie). Cliché, maar dan hoor ik liever Mondo Medicale die wel goed klonk.

Maar blijkbaar heeft de band het teruggedraaid als ik het zo lees?

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » ma jan 21, 2008 11:13 pm

Vermakelijk idd. En daar is ook alles mee gezegd.

Ondanks dat ik Impaled geweldig vind, is dit veruit de minste plaat.

Je ondergaat het en is vooral leuk als achtergrond muziek
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di jan 22, 2008 10:35 am

Gr. Dracula schreef:Dàt is toevallig!
Facebreaker ligt zowaar bovenop m`n te reviewen stapel.

Leuke band idd. We echt zooooooooooo Zweeds dat het echt niet Zweedser kan, maar desalniettemin wel een positief woord waard, omdat Zweedse death bij strakke uitvoering nog altijg gaaf blijft.

De originaliteit is ver te zoeken maar de muziek is onderhoudend genoeg om daar toch mee weg te komen.

Ja, leuk album.
Die plaat heb ik één keer geluisterd, maar klonk te standaard om boeiend te zijn. Gebrek aan originaliteit hoeft niet erg te zijn, maar ik zet liever een old school klassieker op dan dit album.

De nieuwe Decrepit Birth is erg verrassend. Die ga ik vaker luisteren de komende tijd. Je zou bijna zeggen dat ze een statement met een knipoog proberen te maken, aangezien de melodie regelmatig over-the-top is. Toch is dat juist het vette aan de plaat.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Autopsibiofeeder
Berichten: 138
Lid geworden op: zo mar 28, 2004 2:42 pm
Locatie: Amersfoort

Bericht door Autopsibiofeeder » di jan 22, 2008 11:54 am

XnegativeX schreef:Facebreaker....

Met zo'n naam moet het toch al goed zitten lijkt me? Wat wil je anders van een death metal band dan dat ze je gezicht aan stukken breken?!

Facebreaker is de "nieuwe" band van Edge of sanity zanger Roberth ``Robban`` Karlsson. En ze maken vettige, rollende stoomwals death metal met een licht zweeds tintje (ook niet zo gek, ze komen uit zweden) en thrash invloeden. Denk aan het oude Edge of sanity (de beide Crimsons niet meegerekend) maar dan iets moderner en met een liefde voor thrash.

Aanradertje:
http://www.myspace.com/facebreaker666
Hm, jesus, ja. Lekker zeg. Heerlijke tempo's gebruiken ze daar. Het is (naar mijn mening) best lastig goede muziek te schrijven in zulke tempo's zonder genadeloos saai te worden en ze slagen daar behoorlijk in. Nog maar een keertje aanzetten dan.
www.myspace.com/baatezumetal

Gebruikersavatar
sugar daddy
Berichten: 1236
Lid geworden op: vr nov 19, 2004 10:47 pm
Locatie: Crystal Dijk

Bericht door sugar daddy » di feb 05, 2008 8:55 pm

Ik heb het nieuwe album van Decrepith Birth, Diminishing between worlds genaamd, ondertussen een tien keer geluisterd en iedere keer als ik hem weer luister ontdek ik weer nieuwe dingen. Dan hoor ik weer invloeden van Death, dan weer van Cynic, dan weer van Morbid Angel. Het heeft z'n brute en z'n technische stukken perfect afgewisseld met erg goede solo's. Dit is hoe Deathmetal hoort te zijn.

Edit: een niet te vergeten vergelijking is Control Denied.

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » di feb 05, 2008 9:35 pm

Vreemdgenoeg doet de nieuwe Decrepit mij vrij weinig. Eindeloos gepriegel en saaie vocalen. Nee, geef mij ...And Time Begins maar.
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » di feb 05, 2008 11:43 pm

Binnenkort naar Vader in het Patronaat, maar ben nog niet echt bekend met de muziek van Vader, welke albums moet ik zeker horen?
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Metalhead
Berichten: 908
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 2:50 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Metalhead » wo feb 06, 2008 9:49 am

The art of war.

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » wo feb 06, 2008 12:09 pm

Metalhead schreef:The art of war.
en litany
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » do feb 07, 2008 9:49 pm

New Asphyx song online!!


Last year Asphyx reunited for doing just one show at the Party San festival. But it turned out a bit different. We're enjoy playing the tunes of brutality and we're having lots of fun together that much, that quiting isn't an option. We wrote already 3 new songs and there a more to come!!! One of them, the fastest track, is recorded a few weeks ago. Finally today the mix is finished: please check out 'Death... the brutal way' (unmastered).

It's not yet downloadable, but it will be soon!!

www.myspace.com/officialasphyx
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16562
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » vr feb 08, 2008 5:56 am

DORSTIG schreef:[..]


en litany
The Ultimate Incantation!
Heus.

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » vr feb 08, 2008 5:01 pm

Voor vette oldschool death metal voor heerlijke rotte duisterheid check Dead Congregation!

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =115983735
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » vr feb 08, 2008 5:29 pm

Vooral doen, dat nieuwe album is érg vet!

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » za feb 09, 2008 12:57 pm

Cranial schreef:New Asphyx song online!!


Last year Asphyx reunited for doing just one show at the Party San festival. But it turned out a bit different. We're enjoy playing the tunes of brutality and we're having lots of fun together that much, that quiting isn't an option. We wrote already 3 new songs and there a more to come!!! One of them, the fastest track, is recorded a few weeks ago. Finally today the mix is finished: please check out 'Death... the brutal way' (unmastered).

It's not yet downloadable, but it will be soon!!

www.myspace.com/officialasphyx
De vaart zit er in ieder geval wel in, goede zaak.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo feb 10, 2008 12:34 pm

Onder het mom van "Herinnert u zich deze nog?"

Agiel

Waarom hoor ik nooit meer iemand over deze geweldige band? Toen Dark pantheons again will reign uitkwam in 2002 wist Agiel een kleine hype te ontketenen maar nu lijken ze wel vergeten te zijn. Opzich wel logisch omdat de band uit elkaar is (jammer genoeg) maar dat wil nog niet zeggen dat een meesterwerkje als Dark pantheons again will reign in de vergetelheid mag raken.

Voor de mensen die niet bekend zijn met Agiel maar even een korte introductie:

Agiel ontstond rond 2001 en maakte toen nog death/grind. Later is hun sound meer opgeschoven naar traditionele death metal met lichte black metal invloeden. Deze transformatie was compleet toen in 2002 Dark pantheons again will reign uitkwam op Unique Leader.
Op dat moment bestond Agiel uit:
Mike Dillio - guitars
James Taylor - vocals & keys
Tim Yeung - drums
Kris Piper - bass

Op Tim Yeung na onbekende mensen dus. Onbekend betekend dus duidelijk niet slecht want Dark pantheons... is echt een death metal parel.
Zeer technische death metal die toch altijd herkenbaar blijft, bruut riffwerk, razend snelle drums, technisch basswerk dat af en toe een hoofdrol toebedeeld krijgt, de vocalen zijn nog echte diepe grunts en dit alles krijgt een sferisch jasje doordat er hier en daar black metal riffs en een heel licht keyboard sausje wordt toegepast.

MP3:
http://www.uniqueleader.com/MP_3/agiel.mp3
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » zo feb 10, 2008 1:47 pm

Gave plaat om af en toe te draaien. Af en toe omdat het geen achtergrondmuziek is. De muur van geluid drukt zich naar de voorgrond en vraagt je aandacht. Muziek waar je ff voor moet gaan zitten dus.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » zo feb 10, 2008 2:09 pm

dat is inderdaad een geniale schijf, ik draai em ook regelmatig, en de beschrijving hierboven sluit ik me bij aan!

volgens mij hebben ze trouwens in 2004 of 2005 nog wat demo-nummers opgenomen voor een nieuw album, maar dat is er niet meer van gekomen.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo feb 10, 2008 10:42 pm

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » zo feb 10, 2008 11:51 pm

waren die vorig jaar niet op Neurotic Deathfest?
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma feb 11, 2008 12:00 am

Agiel is idd een goede reminder.

En de nieuwe Decrepit Birth is niet voor de Graaf gemaakt, heb ik onlangs besloten. De brute stukken zijn vet, maar die techisch-mlodieuze crap verpest de nummers echt aanzienlijk.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » ma feb 11, 2008 12:39 pm

Gr. Dracula schreef:Agiel is idd een goede reminder.

En de nieuwe Decrepit Birth is niet voor de Graaf gemaakt, heb ik onlangs besloten. De brute stukken zijn vet, maar die techisch-mlodieuze crap verpest de nummers echt aanzienlijk.
Ik ben het met je eens. Haal meestal het einde van de Cd niet want dan hangen de over-technische stukken me de keel alweer uit.

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » ma feb 11, 2008 1:08 pm

XnegativeX schreef:Old school death!

http://www.myspace.com/denialfiendband
Hmm de riffjes klinken wel wat oldschool maar verder toch ook wel weer een wat modern klinkend party-geheel. Ook een wat klinische productie vind ik.
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di feb 12, 2008 4:44 pm

De eerste demo van Torture Division is te downloaden:

Afbeelding
http://www.torturedivision.net/discography

Jörgen Sandström - Vocals/Bass (The Project Hate MCMXCIX, Krux, Vicious Art, ex-Entombed, Putrefaction (Swe), ex-Grave)
Lord K Philipson - Guitar (God Among Insects, The Project Hate MCMXCIX)
Tobias Gustafsson - Drums (God Among Insects, Vomitory (Swe))

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24909
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo feb 13, 2008 5:38 pm

ik luister naar het debuut van het hier wel bekende nederlandse Hatred, en het klinkt beter als verwacht en de toch al redelijk oude demo's
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » di feb 19, 2008 4:01 pm

NIEUW ORIGIN NUMMER ONLINE !!!
''the aftermath'' op www.myspace.com/origin666

ze zijn ook te bewonderen met het nieuwe album ''Antithesis'' op Neurotic Deathfest !!!! :twisted:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di feb 19, 2008 4:20 pm

nice :D even luisteren!

EDIT: godverdómme, klinkt weer als een (nu semi-) blinde aanschaf! ook een duidelijkere productie dan Echoes of Decimation!
NOT MY FUCKING TEMPO

Gesloten