Dark Fortress
Dark Fortress
Gave melodische Black Metal band uit duitsland. Het valt te vergelijken met Alghazanth (teminste het "Thy Aeons Envenomed Sanity" album).
Website:
http://www.thetruedarkfortress.com/
Mp3tje (meer op hun website):
http://www.thetruedarkfortress.com/mp3/DefianceEdit.mp3
Website:
http://www.thetruedarkfortress.com/
Mp3tje (meer op hun website):
http://www.thetruedarkfortress.com/mp3/DefianceEdit.mp3
[b][url=http://niggers.on.nimp.org/]http://www.gratismetalalbumsdownloaden.nu[/url][/b]
Re: Dark Fortress
ff proberen!BlackGoat schreef:Gave melodische Black Metal band
hoop dat t niet Duitstalig is...
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
haha , precies wat de Aardschok over de plaat te melden had..iscariah schreef:Ik vond Profane Genocidal Creations maar een zwakke cd.
De eerste drie nummers vond ik goed, maar daarna verslapte mijn aandacht en vond ik het maar saai.
hmm, ik vind het ouwe werk wel lekker, vooral mooi rauw
die laatste kon me totaal niet boeien
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Godverdomme, wat heeft deze band toch gedaan?
Zoals ik al eerder zei vond ik Profane Genocidal Creations een zwakke cd maar de nieuwe cd Stab Wounds, godverdomme wat rost dit hard, echt duizend keer beter dan Profane Genocidal Creations.
Ik raad deze cd steevast aan, godverdomme, dit rost.
En Herr Morbid van Forgotten Tomb en de zanger van Nagflar zingen elk een nummertje mee.
Gave Katatonia cover ook op de limited edition.
Zoals ik al eerder zei vond ik Profane Genocidal Creations een zwakke cd maar de nieuwe cd Stab Wounds, godverdomme wat rost dit hard, echt duizend keer beter dan Profane Genocidal Creations.
Ik raad deze cd steevast aan, godverdomme, dit rost.
En Herr Morbid van Forgotten Tomb en de zanger van Nagflar zingen elk een nummertje mee.
Gave Katatonia cover ook op de limited edition.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik kreeg gisteren de promo van Seance in m'n handen gedrukt. De nieuwe cd van Dark fortress. Dit is echt fucking gaaf! Ik heb geen idee hoe hun oude werk klinkt maar dit nieuwe juweeltje staat vol van een soort mix tussen old school black metal en de nieuwere lichting (denk vooral aan het latere werk van Mayhem). De 2 namen die het meest in me opkomen zijn Morgul en Manes (ten tijde van Under ein Blodraud Maane). Dark fortress klinkt wel minder rauw als Manes maar ze gebruiken op dezelfde manier sfeerverhogende elementen, net als Morgul. De muziek klinkt in ieder geval erg morbide en spookachtig. Wat dat betreft is de naam van de band wel goed gekozen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Heb ik ook. Heb ik in Trier eens 2e-hands op de kop getikt. Na een nummer of twee heb je het eigenlijk wel gehoord. Is niet echt een boeiende cd en nodigt ook niet uit om meer van deze heren te beluisteren.iscariah schreef:Ik vond Profane Genocidal Creations maar een zwakke cd.
De eerste drie nummers vond ik goed, maar daarna verslapte mijn aandacht en vond ik het maar saai.
- HellcommandeR
- XnegativeX
- Contacteer:
Het nieuwe album Eidolon is uit. Hij klinkt weer geweldig moet ik zeggen. Hij is een stukje rauwer dan Seance en er zijn wat minder keyboard geluiden op te horen maar Eidolon is nog net zo sfeervol als Seance. Of ik hem ook net zo goed ga vinden moet de tijd nog uitwijzen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Hoe dan ook...
Na enige luisterbeurten gaat Eidolon me steeds beter bevallen. Hij is rauwer en meer to the point dan Séance en daardoor misschien ook wat minder sfeervol. Maar toch zit er genoeg sfeer in om de plaat erg interessant te houden. Het is gewoon een anders soort sfeer geworden dan op Séance.
Na enige luisterbeurten gaat Eidolon me steeds beter bevallen. Hij is rauwer en meer to the point dan Séance en daardoor misschien ook wat minder sfeervol. Maar toch zit er genoeg sfeer in om de plaat erg interessant te houden. Het is gewoon een anders soort sfeer geworden dan op Séance.
- Jeroen
- Contacteer:
het beste black metal album van de afgelopen 5 jaar vind ik het. Wat een ongekend knallend album zeg.
Alle Dimmu Borgirs, Satyricons en zelfs de reuniespoken bij Emperor kunnen wel inpakken na dit geweld. Moderne klassieker.
Alle Dimmu Borgirs, Satyricons en zelfs de reuniespoken bij Emperor kunnen wel inpakken na dit geweld. Moderne klassieker.
- goddethroned
Het album bevalt me tot nu erg goed. Ik zag dat ze in maart twee keer naar Nederland komen. Even kijken of ik naar 1 van deze data kan. Wat een pracht werkje van deze band, ik ben nu ook erg benieuwd hoe zij het er live vanaf brengen.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]
- Draconian
- Lult over cdtjes
En daar begint het danAminjar schreef:Tering, tering.
Ik dacht: laat ik het eens luisteren. En het klinkt, raar maar waar, enorm goed!
Vooral via mijn koptelefoon met goede bas.
Ik vind het goed, opmerkelijk genoeg.

Ik vind Seance het beste album van Dark Fortress overigens, maar afgaande op de recensie van Jeroen van de nieuwe, ben ik bijzonder benieuwd geworden!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Op 25 januari moet het zesde studio-album van Dark Fortress in de winkel liggen. De plaat heet Ylem en is de tweede met (de Nederlandse) vocalist Morean. Op de MySpace pagina van de Duitse black metal formatie kun je alvast het titelnummer beluisteren: http://www.myspace.com/darkfortress.

- Ekibyougami
- Contacteer:
WTF man? Eidolon is geniaal, draai hem nog steeds met veel plezier.Satyr schreef:Nu de wittebroodsweken van Eidolon al een eeuwigheid voorbij zijn, wil ik even kwijt dat de zang op Eidolon kut is. Ik vind het helemaal niks. No Longer Human, een prachtig nummer hoor, wordt helemaal verkloot door de zang.
Kijk ook erg uit naar het nieuwe materiaal.
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!
- cataclysm child
Gaaf nieuws, straks nummer eens beluisteren als ik thuis ben.Gilbert schreef:Op 25 januari moet het zesde studio-album van Dark Fortress in de winkel liggen. De plaat heet Ylem en is de tweede met (de Nederlandse) vocalist Morean. Op de MySpace pagina van de Duitse black metal formatie kun je alvast het titelnummer beluisteren: http://www.myspace.com/darkfortress.
Faustian Spirit of the Earth
- cataclysm child
- Draconian
- Lult over cdtjes
Deftig beluisterd? 
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe. Ik vind vooral Stab Wounds en Seance geweldig. Eidolon deed me ietsje minder, hoewel dat ook een goed album is op zich. Dikke kans dat deze ook wel aangeschaft gaat worden.

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe. Ik vind vooral Stab Wounds en Seance geweldig. Eidolon deed me ietsje minder, hoewel dat ook een goed album is op zich. Dikke kans dat deze ook wel aangeschaft gaat worden.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
- cataclysm child
-
- cataclysm child
DARK FORTRESS: 'Ylem' Track Listing Available - Nov. 27, 2009
German black metallers DARK FORTRESS will release their new album, "Ylem", via Century Media Records on the following dates:
Germany, Austria, Switzerland: January 22, 2010
Rest of Europe: January 25, 2010
USA: February 9, 2010
The track listing for the CD is as follows:
01. Ylem
02. As The World Keels Over
03. Osiris
04. Silence
05. Evenfall
06. Redivider
07. Satan Bled
08. Hirundineans
09. Nemesis
10. The Valley
11. Wraith
- Jeroen
- Contacteer:
Nieuwe plaat draait nu. Het klinkt wel weer erg lekker hoor, al is het zeer duistere randje van de laatste twee albums wel iets minder geworden. Wat meer melodie zo te horen en daar heb ik op zich niet veel op tegen. Wel hier en daar wat vreemde drumpartijen, maar tot nu toe klinkt het best oke.
Recensie volgt één dezer dagen.
Recensie volgt één dezer dagen.
GIG IN ZOETERMEER, JUNE 14TH
We will play a show - probably the last one for 2010 - on the 14th of June in De Boerderij in Zoetermeer/The Netherlands. This show will be a part of Seraph's final exam at the Conservatory of Rotterdam, thus all your support and help is needed, and will be highly appreciated...!
We will make this show a very special event, playing songs we never played live so far, and performing the song "Wraith" from our last album "Ylem" together with a very special guest: Floor Jansen (ex- After Forever, ReVamp) will join us on lead vocals for the first and only performance of "Wraith" ever! So make sure you won't miss this unique opportunity...
Also playing this evening will be some other projects of Seraph, namely Sleep Is Wrong (rock, myspace.com/mehothra), Stephanie Lehmann Project (world music, myspace.com/steffilehmann) and a drum-duo together with his fellow student Joey Timmers.
Doors will open at 19.30, and show will start at 20.00, with a damage of only 5 Euros...
So again, please support Seraph and Dark Fortress at this event, you can be sure that you will witness an extraordinary event this evening...
Cheers,
DF
- Ekibyougami
- Contacteer:
Ylem kan ik nog steeds niet zo veel mee. Op 1 staat Eidolon, daarna Seance.
Beetje jammer dat ze begin december voor een kut en een paardenkop stonden te spelen in Poppodium Victorie. Baphomet was fenomenaal _O_
Beetje jammer dat ze begin december voor een kut en een paardenkop stonden te spelen in Poppodium Victorie. Baphomet was fenomenaal _O_
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!
- cataclysm child
Ik vind Ylem net sterker dan Eidolon. Op Eidolon stonden een paar geweldige nummers, maar ook enkele doodvervelende vond ik. Ylem is een stuk coherenter en constanter qua kwaliteit imo.
Séance blijft er voor mij echter mijlenver bovenuit steken.
Helemaal mee eenscataclysm child schreef:Ik vind Ylem net sterker dan Eidolon. Op Eidolon stonden een paar geweldige nummers, maar ook enkele doodvervelende vond ik. Ylem is een stuk coherenter en constanter qua kwaliteit imo.
Wat zijn de meningen hier over het nieuwe album Venereal Dawn? Op dit album worden dmv een avontuurlijke, progressieve koers de grenzen van het black metal-genre nog verder opgerekt. Meer dan eens doet de muziek aan Enslaved en zelfs Opeth denken. Interessante plaat en voor mij zelfs jaarlijstmateriaal, denk ik.
-
-
Morgen heb ik een interview met Florian van Dark Fortress. Als je nog een interessante vraag hebt, geef die dan even aan me door.
-
Florian <3
Belangrijk om te weten is dat dit geen zoveelste Metallica&Symphony of Satyricon&Opera-achtige muziekproject is; géén uitgemolken concept dus wat deze briljante componist/muzikant produceert.
Belangrijk om te weten is dat dit geen zoveelste Metallica&Symphony of Satyricon&Opera-achtige muziekproject is; géén uitgemolken concept dus wat deze briljante componist/muzikant produceert.
Ten opzichte van meerdere voorgaande samenwerkingen tussen metalbands en orkesten, verschilt Maiers muziek in de zin dat het orkest niet als begeleiding dient; beiden zijn gelijkwaardig
Mooie docu die eerste ja, een tijdje geleden al gekeken.
- Eru Iluvatar
Die documentaire is ook op de Nederlandse televisie uitgezonden. Het tv-programma 'Vrije Geluiden' heeft de afgelopen jaren meerdere malen aandacht aan Maier besteed. Hij was meerdere malen te gast bij het programma, opgenomen in Amsterdam, voor interview en korte optredens:
http://www.npo.nl/vrije-geluiden/03-04- ... ON_1151119 (vanaf 36:40)
Met Hungry Gods. Hij is er zoals gezegd wel vaker geweest. Spreek vloeiend Nederlands. Sowieso een fantastisch programma, dat Vrije Geluiden. De opvolger van 'Reiziger in muziek', met Han Reiziger, voor wie hem (nog) kennen.
http://www.npo.nl/vrije-geluiden/03-04- ... ON_1151119 (vanaf 36:40)
Met Hungry Gods. Hij is er zoals gezegd wel vaker geweest. Spreek vloeiend Nederlands. Sowieso een fantastisch programma, dat Vrije Geluiden. De opvolger van 'Reiziger in muziek', met Han Reiziger, voor wie hem (nog) kennen.
-
Prachtige documentaire, wat een veelzijdig creatief en mooi mens die Florian. En Vrije Geluiden is een interessant, verrijkend programma