The Monolith Deathcult

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di jan 15, 2008 5:41 pm

number_17 schreef:Wisten jullie nog niet dat dat ze op Graspop headlinen op de zaterdag?
Eerst zou Maiden daar komen staan, maar die zijn gauw verplaatst doen bekent werd gemaakt dat TMDC daar nog een dagje vrij had.
Slijmbal.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » di jan 15, 2008 7:52 pm

Anyone, Anywhere schreef:Leuk dat je zo trots bent op jullie nieuwste werk, maar als officiële 'wordführer' van je band staat het wel raar als je niet erg achter jullie oudere werk staat. En zo kom je nu wel een beetje over. Dat je je als band ontwikkeld hebt, OK. Maar eerder materiaal is toch net zo goed onderdeel geweest van die ontwikkeling? Daar mag je dan toch even trots op zijn? Ik spreek als muzikant, en begrijp de houding die ik in bovenstaande posts denk te zien vanuit dat oogpunt totaal niet.
Ik sta zeker achter het oude werk(The Apotheosis), maar ik vind dat muziek tijdloos moet zijn. The Apotheosis was een ontzettende moment opname van een band die een half jaar bestond, zocht naar een identiteit en als een idioot een cd moest schrijven omdat we op tour moesten.

Veel nummers zijn totaal niet geworden wat ik in gedachten had. The White Crematorium was voor mij een megestap vooruit en tevens een blauwdruk voor de stijl die ik altidj al heb willen spelene, namelijk de crossover op Trivmvirate.

Dako: juist!
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23081
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di jan 15, 2008 10:25 pm

Ik voel me vereerd.
Misschien moet ik die muziek van jullie maar 's gaan luisteren dan.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do jan 24, 2008 6:29 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:De cover+tracklist van de plaat van 2008:

Afbeelding
staat mijn monitor zo licht, of is het cdboekje heel donker uitgevallen?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » do jan 24, 2008 10:56 pm

Heel donker en loodzwaar
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do jan 24, 2008 11:26 pm

maar de cover is juist mooi als ie wat meer blinkt :P
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Bericht door Thorvir » do jan 24, 2008 11:43 pm

Nou ik ben erg benieuwd naar jullie nieuwe album. Ik vond jullie eerste twee albums al meesterlijk, en wat ik tot nu toe aan nieuw materiaal heb gehoord is misschien wel nog beter. Nou laat die schijf maar snel op mijn deur mat vallen dan :D

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » vr jan 25, 2008 1:23 am

Dan moet je hier even een pre-order plaatsen

Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » do jan 31, 2008 12:32 am

De eerste reacties van het gepeupel:
Finally it came out and it totally slays. I'm lovin' every single track on that very album. Can't stop playing. Trivmvirate is everything that Ithyphallic was supposed to be, thought it isn't bad album either but it lacks the final sharpness imo.
I do not claim to be a music critic, but I know dirt when I smell it, and here is dirt in heaps — festering, putrid heaps which smell to high Heaven.
this is much better than nile IMO. i think nile is just boring, sure its brootal and it has those little egyptial style interludes but the music does nothing for me, its totally bland and boring. this on the other hand is quite listenable and enjoyable
There are disappointments which wring us, and there are those which inflict a wound whose mark we bear to our graves. Trivmvirate will be registered as a permanent loss of happiness
I know what exactly what you mean. The epic moments in this band, like the beginning of "Master of the Bryansk Forests", and I agree, I expected Ithyphallic to have those moments as well but it lacked in that area.
This band is a vile assault on the fundamental canons of musical taste and art in general.
It just slays man, a very good album, another interesting thing in this album is that I see from which bands are these guys draining influences, never had that before, a very very cool album. Thanks for recommending me this album and this band Frans, they're great!
They're really getting more creative and finding their own genre.
The riffs are choppy and groovy, awesome stuff.
All the industrial/symphonic/keyboard parts really make it unique.
Theres more variation too...
TMDC's dumb ugliness has depths of expression, like an imbecile's face
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma feb 18, 2008 9:50 pm

Ik weet niet wat deze gasten met hun sound gedaan hebben maar mij bevalt het erg goed. De basis is duidelijk nog TMDC's typische death metal. Maar d'r wordt ook stevig op los geexperimenteerd met electronica en symphonische elementen. Het begin van het nummer Den ensomme nordens dronning bijvoorbeeld, het lijkt wel alsof Ayreon een death metal nummer heeft opgenomen. Respect! Dit is een zeer interessant stukje muziek geworden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » ma feb 18, 2008 11:48 pm

Het begin van het nummer Den ensomme Nordens Dronning is de zogenaamde Navy Hymn. Oftewel Gezang 467 wat speciaal gschreven is voor de zeevaart.
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Bericht door Thorvir » do feb 28, 2008 8:55 pm

Ik heb de cd nu al een paar keer kunnen beluisteren en ik moet jullie toch wel weer heel erg feliciteeren met een prachtig staaltje metaalbewerking :P. Ik moet het nog even wat langer op mij in laten werken om alle kleine details helemaal te kunnen waarderen, maar de eerste paar keer klinkt de plaat ook al erg fijn. De grote muziekale ommezwaai die ik na dit topic en de voorproefjes had verwacht viel eigenlijk wel erg mee vond ik, het is idd wel een behoorljik verschil met The Apotheosis, maar er is in alle drie toch wel een duidelijk TMDC "geluid" vind ik. Ik moet zeggen dat jullie de nieuwe elementen trouwens wel heel erg goed verweven hebben in de muziek, het zijn echt onderdelen van de nummers en niet zomaar een paar bliepjes uit een synth wat ik bij somige "echte" Industrial bands vaak wel het geval vind.
Ik wil trouwens ook nog even melden dat de teksten en alles dat er bij is geschreven weer geniaal is!!!!
TRIVMVIRATE Liner Notes:

Additional vocals by Lynndie England and the Naked Human Pyramid, recorded during a "Winning tha hearts and minds of the Iraqi people" session @ Abu Ghraib Prison
:lolup: echt geniaal!!!!

jullie hebben weer eens puik werk afgeleverd!!!! Ik ben nu wel erg benieuwd hoeveel nieuwe nummers jullie de komende paar optredens gaan spelen.

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

TMDC vs Lords of Metal

Bericht door TMDC Wordfuhrer » za mar 01, 2008 1:06 pm

De band met de grootste bek sinds Oasis en Manowar tezamen heeft weer alle reden om hoog van de toren te blazen en hun arrogante smoeltjes zelfvoldaan in alle media te plaatsen, want hun nieuwgeboren 'Trivmvirate' is vanzelfsprekend het beste album van de komende jaren en geeft al die treurig in de marge aankuttende klotebandjes mijlenver het nakijken. De stormtroepen van The Monolith Deathcult zijn weer aan het front en laten de metalscene een nietsontziend en onverbiddelijk poepie ruiken hoe übervette Übermetal gespeeld dient te worden. Divide et impera! schalt er schaterend uit de schalmeien van deze smalende schelmenband, waarmee zij met hautain dedain heerschen over al het inferieure gepeupel en hun positie van beste death metal band sinds de opdroging van de Nijl in ere consolideren. Laat de triomftocht dezer Dietsen deathmetaltriomfators beginnen!

Lees de hele review hier!

Mocht je de recensie van The Monolith Deathcults nieuwe album 'Trivmvirate' elders in dit issue al hebben gelezen en denken: "Mozeskriebel, wat een allejezuslang ouwehoerartikel!", zet je dan maar schrap voor het interview met de band, want dit wordt een poging tot doodslag voor hen met een korte aandachtspanne. Uw interviewer mag soms wat lang van stof zijn, woordvoerder/zanger Michiel Dekker lacht om die paar krakkemikkige volzinnetjes mijnerzijds en plempt zonder pardon monsterlijk lange monologen op papier die de Odyssee en Ulysses tot nietszeggende flodderromannetjes devalueert. Een schrijfgeilheid die al te signaleren viel in de tekstboekjes bij de laatste albums waarin voetnoten soms meer papier vergden dan de eigenlijke songteksten. Nu zijn de delete- en editknoppen van onze redigeercommissie natuurlijk binnen handbereik, ware het niet dat Michiel bijzonder smakelijk kan verhalen en wij het zonde vonden om daarin rücksichtslos te gaan hakken. Alle ruimte voor een paar controversiële én verhelderende uitspraken! Hier krijgt U dus onverbloemd en onverkort de ongecensureerde visie van oorlogsdeskundige Michiel Dekker (en vooruit, hij tolereerde van bassist Robin Kok en toetsenist Carsten Altena ook een incidentele opmerking) over het nieuwe, oppermachtige album 'Trivmvirate' en vooral ook een heleboel andere zaken. En jawel, zelfs mét voetnoten in een interview. Veel leesvertier!
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » za mar 01, 2008 5:02 pm

:lol:


De recensie en interview zijn weer een goede tijdsbesteding geweest.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23081
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » za mar 01, 2008 5:15 pm

Juistem, doet weer denken aan die briljante tourverslagen van een jaar of twee terug.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » wo mar 05, 2008 11:29 pm

ha! Metalfan heeft verstand van zaken!
Absolute garbage…Trivmvirate makes a baboon seem lucid and coherent. If you think mankind has evolved, think again.

Trivmvirate is a monument of boredom and unimaginativeness…about as funny as a kick in the head. Lord, take me now.


Zomaar enkele (fictieve) reacties op het nieuwe album van The Monolith Deathcult die te vinden zijn op de zeer vermakelijke infosheet die mijn promo vergezelde. Maar natuurlijk zijn die reacties pure onzin, want iedereen die deze band een beetje heeft gevolgd, weet dat we te maken hebben met muziek van internationale klasse. Bovendien is de band het predikaat ‘Nile-kloon’ (ook al was daar nooit echt sprake van) al lang en breed ontgroeid. Dat bewezen de heren al in 2005 met het uitstekende The White Crematorium en ook met Trivmvirate, het derde album van de band, wordt weer een flinke stap vooruit gezet.

De gemiddelde death metal-fan zal echter even flink moeten slikken, want The Monolith Deathcult heeft haar sound uitgebreid met elektronica-elementen die zeker niet iedereen zal kunnen waarderen. Wat mij betreft zijn deze nieuwe elementen echter een voltreffer: de muziek wint hierdoor (nog) meer aan complexiteit, innovativiteit en gelaagdheid. De elektronische elementen zijn bovendien perfect verweven in de muziek, waardoor het geheel nergens gekunsteld overkomt.

Als de toch al bomvolle death metal van The Monolith Deathcult ook nog eens verder wordt volgestopt met elektronica, is een loepzuivere productie een eerste vereiste om het geheel niet te laten verzuipen. Gelukkig slaagt Trivmvirate ook op dit terrein met vlag en wimpel: de productie is transparant, zwaar en helder. Als na een korte intro het openingsnummer Deux Ex Machina écht losbarst, zal vrijwel iedere luisteraar overdonderd worden. Het beste nummer van het album is echter zonder enige twijfel het meesterlijke Kindertoteslied. Hier verrast The Monolith Deathcult met een snoeiharde drum ‘n’ noise intro om vervolgens naadloos over te schakelen naar een briljant death metal nummer met een catchy refrein dat zeker de nodige stof zal doen opwaaien bij mensen die geen voetnoten lezen.

Zoals gebruikelijk weet de band ook qua thematiek de obligate death metal-paden te mijden. “Is er dan werkelijk geen kritiek te verzinnen?”, hoor ik jullie denken. Moeten we deze – toch al op zelfverheerlijking geilende – band dan nog maar een extra veer in de kont steken? Er lijkt niets anders op te zitten. The Monolith Deathcult komt, ziet, en overwint met dit fantastische album. Complex, intrigerend, strak gespeeld en compositorisch geweldig in elkaar zittend: de band behoort inmiddels zonder enige twijfel tot de absolute extreme metaltop.
90/100
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » ma apr 14, 2008 11:07 pm

Dinsdag 22 april zal een Monolith Deathcult delegatie bestaande uit Sjoerd Visch, Robin Kok en Michiel Dekker van 22:00 tot 0:00 te gast zijn bij het Aardschok programma van Kink FM. Het programma is hier te streamen: http://www.kinkfm.com/programma/Aardschok
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » ma apr 14, 2008 11:31 pm

ok.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma apr 14, 2008 11:40 pm

We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » ma apr 21, 2008 2:48 pm

Dinsdag 22 april van 22:00 tot 00:00 zijn Robin, Sjoerd Carsten en ik tegast bij Metal Mikes Aardschokprogramma.

Stream: http://www.kinkfm.com/kinkaardschok
Radio: http://www.kinkfm.com/frequenties
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » wo apr 23, 2008 10:09 pm

[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Naaktslak
Berichten: 9
Lid geworden op: vr nov 09, 2007 2:09 am

Bericht door Naaktslak » do apr 24, 2008 8:18 pm

Nooit wat aan gevonden, 13 in een dozijn band.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » do apr 24, 2008 8:19 pm

zo, mooie eerste post zeg!
NOT MY FUCKING TEMPO

Naaktslak
Berichten: 9
Lid geworden op: vr nov 09, 2007 2:09 am

Bericht door Naaktslak » do apr 24, 2008 8:21 pm

Ja, wat moej dan?

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » do apr 24, 2008 8:23 pm

Jezelf voorstellen in het voorstel topic.
Dan alle vragen beantwoorden die je van de oude leden krijgt.
En vervolgens toestemming vragen om overal te mogen posten.
Duh.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Naaktslak
Berichten: 9
Lid geworden op: vr nov 09, 2007 2:09 am

Bericht door Naaktslak » do apr 24, 2008 8:25 pm

Dan moet je leren lezen snelle hennie, ik heb me allang voorgesteld.

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » ma apr 28, 2008 10:54 pm

Naaktslak schreef:Nooit wat aan gevonden, 13 in een dozijn band.
Onmogelijk, onze 3 cd's zijn toaal verschillend. Er is er vast eén die je wel gaaf vindt
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma apr 28, 2008 11:09 pm

De laatste is imo verreweg de beste.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » di apr 29, 2008 9:37 am

Hier nog eens even melden hoe gaaf jullie laatste album is. Tot nu beste van het jaar.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » di apr 29, 2008 10:51 am

Lekker cdtje ja! Ik zal hem zo maar weer een slinger geven. :wink:
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di apr 29, 2008 10:53 am

TMDC Wordfuhrer schreef:[..]


Onmogelijk, onze 3 cd's zijn toaal verschillend. Er is er vast eén die je wel gaaf vindt

Zelfs dat niet.


Nee, ik ben er absoluut niet weg van.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » di apr 29, 2008 5:36 pm

belachelijk! We hebben werkelijk uit alle stijlen wel iets gejat
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Heer der Heerscharen
Berichten: 86
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 1:09 pm

Bericht door Heer der Heerscharen » wo nov 12, 2008 10:29 pm

The re-White re-Crematorium 2.0.
Categorie: Muziek

Hello people,

At the moment we are very busy with the rerecordings of The re-White re-Crematorium 2.0. In our insatiable desire to always receive the highest possible ratings we decided to take the 2005 recordings to an even higher level of perfection. The album will be remixed and remastered again by Pro Tools grandwizard Pascal Altena.

The big question is: What will be new?

1. Shiny new vocals without all the hideous grammar mistakes
2. Colossal editing to restore all goofs
3. Immense editing on all slips of abominable clerical errors, factual
inaccuracies and lies
4. Blasphemous brown notes on 0.017 Khz
5. Immensely interesting and totally fascinating introduction by Robin,
the grand doctor of pedantry, spin and pompous circumlocution
6. Inclusion of the totally sold-out and extremely kvlt “Obliteration of
the Despised” promo, infuriating those who have the original promo and
feel rejected, left behind and not-so-special any more.

The White Crematorium 2.0

1. ARMY OF THE DESPISED
2. 7 MONTHS OF SUFFERING
3. CONCRETE SARCOPHAGUS
4. 1567 - UNDER THE BLOODCAMPAIGN
5. THE HAUNTED RAVINES OF BABI YAR
6. ORIGIN
7. THE CRUEL HUNTERS
8. 1917 - SPRING OFFENSIVE (Dulce et Decorum est)
9. THE WHITE CREMATORIUM

Obliteration of the Despised(2002)*

10. DOOMED TO SLAUGHTER
11. THE DESERVED REPUTATION OF CRUELTY
12. DER KRIEGMEISTER
13. CATHEDRAL OF CORPSES

*That was the time when we weren't very good at decent album titles

Heer der Heerscharen
Berichten: 86
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 1:09 pm

Bericht door Heer der Heerscharen » do feb 19, 2009 10:22 am

Nu verkrijgbaar, 20 euro. mailen naar merchandise@monolith-deathcult.com
Afbeelding

frontpage
Berichten: 35
Lid geworden op: do sep 27, 2007 9:30 pm

Bericht door frontpage » wo feb 25, 2009 3:45 pm

Trivmvirate is een ontzettend goed album :)

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2383
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jan-Willem » wo feb 25, 2009 7:37 pm

frontpage schreef:Trivmvirate is een ontzettend goed album :)
Ja ja dat weten we nu wel. Ze mogen van mij nu wel weer een nieuw kunstje doen want Trivmvirate heb ik ondertussen grijs gedraaid.

Heer der Heerscharen
Berichten: 86
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 1:09 pm

Bericht door Heer der Heerscharen » do jul 16, 2009 7:29 pm

vooruit, het is niet zo'n juweeltje als de laatste God Dethroned video, maar we zijn er wel content mee.

http://www.youtube.com/watch?v=sv-iuK_2DPA

The live footage of “Master of The Bryansk Forest” was shot at the 2008 edition of the Chaulnes Metal Fest in France by Metaluna Productions
Produced by Fabrice Lambot & Jean-Pierre Putters.
Cameras : Fabrice Lambot, Sébastien Lambot, Thomas Le Hir, Olivier Nelli
Editor : Fabrice Loez
www.metalunaproductions.com

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » do jul 16, 2009 8:34 pm

Is er al wat meer info bekend over de vernieuwde white crematorium?
Heerlijk Helder Taalloeder

Heer der Heerscharen
Berichten: 86
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 1:09 pm

Bericht door Heer der Heerscharen » do jul 16, 2009 10:59 pm

sure

As said before we decided in our insatiable desire to always receive the highest possible ratings to take the 2005 recordings of The White Crematorium to an even higher level of perfection. At the moment the album is remixed and remastered by Pro Tools grandwizard Pascal Altena. The White Crematorium 2.0 will be released in fall/winter 2009 in both the USA( www.epitomite.com) and Europe(More news on the label ASAP)

The big question is WHY?

-Shiny new vocals without all the hideous grammar mistakes
-Colossal editing to restore all goofs.
-Immense editing on all slips of abominable clerical errors, factual
inaccuracies and lies.
-Blasphemous brown notes on 0.017 Khz.
-Inclusion of the totally sold-out and extremely kvlt “Obliteration of
the Despised” promo, infuriating those who have the original promo and
feel rejected, left behind and not-so-special any more.
-An intense teeth-on –the-dancefloor techno remix of Kindertodeslied by Carsten Altena.

The White Crematorium 2.0 tracklist:

1. Army of the Despised
2. 7 Months of Suffering
3. Concrete Sarcophagus
4. Under the Bloodcampaign
5. The Haunted Ravines of Babi yar
6. Origin
7. Cruel Hunters
8. 1917-Spring Offensive
9. The White Crematorium
10. Doomed to Slaughter*
11. The Deserved Reputation of Cruelty*
12. Der Kriegsmeister*
13. Cathedral of Corpses*
14. Kindertodeslied Wehrlos Remix 2009
15. Master of the Bryansk Forests video

Afbeelding

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do jul 16, 2009 11:10 pm

Het zal wel aan mijn oren liggen, maar ik vond dat er met de oorspronkelijke versie niets mis was. Maar die techno-versie van Kindertodeslied moet wel goud worden, dat kan niet anders!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Heer der Heerscharen
Berichten: 86
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 1:09 pm

Bericht door Heer der Heerscharen » vr jul 17, 2009 12:16 am

is waar, al kan ik nu al vreselijk veel verschil horen
+alle dingen die ik toen had willen doen, maar ben vergeten kunnen er nu in:-)

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » vr jul 17, 2009 12:37 am

Ik ben Trivmvirate maar eens aan wat meer luisterbeurten aan het onderwerpen.

Muzikaal erg sterk, vooral de electronische + symfonische gedeeltes zijn erg vetjes verweven met het gitaargeweld.

Vocaal vind ik het nog steeds wat zwakjes, althans, de grunt past m.i. niet zo goed bij de muziek. Dat was ook de reden dat ik het album de 1e keer links liet liggen. Ik denk dat een lichtere grunt beter zal passen.....iets meer neigend naar een black krijs.

Is dat nooit een optie geweest voor jullie?
Serve another god......lose another dream

Heer der Heerscharen
Berichten: 86
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 1:09 pm

Bericht door Heer der Heerscharen » vr jul 17, 2009 9:54 am

Nee,

onze wortels liggen en blijven toch in de lompe deathmetal a la Cannibal Corpse en Nile. Ik vind een licht grunt verschrikkelijk. Er is voor mij geen grotere horror dan dat schorre gekras van bands als The Crown, Arch Enemy of een andere willekeurige zweedse deathmetalband. Daarnaast is met name de grunt van Robin een handelsmerk.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za jul 18, 2009 1:49 am

Heer der Heerscharen schreef: Er is voor mij geen grotere horror dan dat schorre gekras van bands als The Crown, Arch Enemy of een andere willekeurige zweedse deathmetalband.
Daar kan ik me nu eens volledig in vinden :mrgreen:
Faustian Spirit of the Earth

Heer der Heerscharen
Berichten: 86
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 1:09 pm

Bericht door Heer der Heerscharen » zo nov 01, 2009 9:18 pm

TMDC featuring Khasz n' Pasz is in de vorm van "Kindertodestanz" te beluisteren @ http://www.myspace.com/themonolithdeathcult

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » ma nov 02, 2009 4:31 pm

Vet nummer
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » ma nov 02, 2009 6:25 pm

Mee eens, leuk nummer.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Heer der Heerscharen
Berichten: 86
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 1:09 pm

Bericht door Heer der Heerscharen » za dec 19, 2009 1:39 am

3 nummers van The White Crematorium 2.0 staan online op www.myspace.com/themonolithdeathcult.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za dec 19, 2009 9:55 am

Wordt het niet weer eens tijd voor een nieuwe?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Heer der Heerscharen
Berichten: 86
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 1:09 pm

Bericht door Heer der Heerscharen » za dec 19, 2009 3:26 pm

moeten we die eerst schrijven he

Plaats reactie