Nevermore

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete Nevermore plaat?

Nevermore
5
10%
In Memory
0
Geen stemmen
The Politics of Ecstasy
0
Geen stemmen
Dreaming Neon Black
4
8%
Dead Heart in a Dead World
17
33%
Enemies of Reality
3
6%
This Godless Endeavor
19
37%
Doe mij maar Sanctuary
4
8%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do mei 10, 2007 7:05 pm

Mijn instapplaat was Dead Heart. Koste wel een beetje moeite, maar met een paar luisterbeurten zat ik er toch helemaal in. Met The Politics of Ecstacy ben ik nog niet geheel mee bekend (Alleen het nummer Next in Line, wat ik wel een erg goed nummer vind).

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » do mei 10, 2007 7:55 pm

Dreaming Neon Black is ook een behoorlijk complex album
in vergelijking daarmee is This Godless Endeavor echt een stuk toegankelijker
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » do mei 10, 2007 9:35 pm

Luisteren jullie de hele dag de Pussycat Dolls ofzo?
Ik vind Nevermore behoorlijk toegankelijk.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » do mei 10, 2007 9:43 pm

Ik ook ja.

Pussycatdolls heb ik dan weer meer moeite mee, dat vind ik een stuk ontoegankelijker; dat houd ik echt geen album uit....
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do mei 10, 2007 9:49 pm

Ontoegankelijk is dan misschien voor mij niet de juiste omschrijven. Het duurt bij mij altijd een paar luisterbeurten voor dat ik de nummers/album echt gaaf vind. Ik wil zeggen, tot nu toe de eerste keren dat ik een plaat van Nevermore opzet vind ik hem tegenvallen, maar na een paar luisterbeurten pakt ie me en vind ik hem geweldig.

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » vr mei 11, 2007 9:22 am

Dat had ik ook bij Nevermore, mijn eerste plaat was This Godless Endeavor en het duurde een tijdje voordat ik hem mooi vond...

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » vr mei 11, 2007 10:42 pm

hahaha wat grappig als ik jouw lijst omkeer krijg ik mijn favoriete lijst
kneuz schreef:[..]


nah, ik vind eerlijk gezegd dat de meeste nummers op dat album ongelooflijk saai zijn.. toch wel het slechtse ( = minst goede) album van NM.
de enige 3 goede nummers zijn Poison Godmachine, Dreaming Neon Black en Beyond Within, vind ik.

in volgorde:
Dead Heart in a Dead World
Enemies of Reality
This Godless Endeavor
Nevermore
In Memory
Politics of Ecstacy
Dreaming Neon Black

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25624
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma aug 20, 2007 12:50 pm

Van het weekend Dreaming Neon Black aangeschaft, maar ik moet toegeven dat ik enigszins teleurgesteld ben na het imo veel betere This Godless Endeavor. Dit wil niet zeggen dat het album slecht is natuurlijk, maar ik had na alle positieve verhalen meer gehoopt.

Weet iemand overigens het concept van deze plaat? Ik begrijp dat het naar aanleiding van een waargebeurd verhaal is, waarbij een vriendin van de zanger bij een sekte terecht kwam?

Binnenkort Dead Heart In A Dead World maar eens proberen in ieder geval.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma aug 20, 2007 7:08 pm

Lennert schreef:Van het weekend Dreaming Neon Black aangeschaft, maar ik moet toegeven dat ik enigszins teleurgesteld ben na het imo veel betere This Godless Endeavor. Dit wil niet zeggen dat het album slecht is natuurlijk, maar ik had na alle positieve verhalen meer gehoopt.

Weet iemand overigens het concept van deze plaat? Ik begrijp dat het naar aanleiding van een waargebeurd verhaal is, waarbij een vriendin van de zanger bij een sekte terecht kwam?

Binnenkort Dead Heart In A Dead World maar eens proberen in ieder geval.
Geef hem de tijd, ik was in het begin ook teleurgesteld toen ik hem net had, maar het is echt een groeiplaat. Of ie beter is dan TGE durf ik voor mezelf nog niet uit te maken.

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma aug 20, 2007 9:41 pm

Ik heb het meestal niet op het concept van de 'groeiplaat' maar voor deze keer ben ik het er 150% mee eens. Ik vond dNb eerst ook maar niks, nu is het mijn favoriete Nevermore album en 1 der favo albums aller tijden. Gaaf concept ook!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma aug 20, 2007 9:51 pm

Lennert schreef:Van het weekend Dreaming Neon Black aangeschaft, maar ik moet toegeven dat ik enigszins teleurgesteld ben na het imo veel betere This Godless Endeavor. Dit wil niet zeggen dat het album slecht is natuurlijk, maar ik had na alle positieve verhalen meer gehoopt.

Weet iemand overigens het concept van deze plaat? Ik begrijp dat het naar aanleiding van een waargebeurd verhaal is, waarbij een vriendin van de zanger bij een sekte terecht kwam?

Binnenkort Dead Heart In A Dead World maar eens proberen in ieder geval.
Ik vind het ook een wat 'moeilijker' album. De sfeer is wel fantastisch (denk aan Twin Peaks) en het geweldige titelnummer alleen is al de aanschaf waard. Ik weet niet meer over het concept. Ik moet het eens opzoeken, want dit klinkt wel heel persoonlijk.

Dead heart is een stuk pakkender, bijna niet te vergelijken met DNB. De beste Nevermore plaat, geen enkele misser.

Edit: O ja, Lennert, DNB schijnt 1 van David DeFeis' favouriete albums te zijn.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25624
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma aug 20, 2007 10:17 pm

Ja, dat is een gemeen argument, want nu moet ik hem wel goed gaan vinden ;)

Maar toch, ik blijf het een bovengemiddeld album vinden, maar This Godless Endeavor doet me net meer. Maar waar gaat het concept nu precies over?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma aug 20, 2007 10:33 pm

Based on Warrel's girlfriend/fiancee getting caught in a nasty religious drug cult and disappearing, presumed dead.

Heel kort samengevat, maar dit is het wel. Het is ff geleden, maar de nummers op DNB geven, wat ik me er van herinner de verschillende gevoelens/fases die hij heeft door gemaakt om dit te verwerken.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25624
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma aug 20, 2007 10:36 pm

Ah ok, die zin had ik op metal-archives ook wel gevonden, maar ik vind meer uitleg altijd leuker :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma aug 20, 2007 10:42 pm

Pin me er niet op vast, maar dit is wat ik denk.

Mijn favo is btw Dead Heart.

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » ma aug 20, 2007 11:20 pm

heb net de eerste demo van ze kunnen downloaden.....Utopia..zeer gave niet uitgebrachte nummers, alleen jammer van de geluidskwaliteit.
echt een wereld band vanaf het begin al aanwezig tijdens concerten en stellen me nooit teleur op die ene keer in scum na toen ze na amper 25 minuten al kapte wegens onderlinge ruzie...

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » ma aug 20, 2007 11:23 pm

dreaming neon black gaat over een man die de enige vrouw waarvan hij houdt verliest. en de klap die er op volgt en hem tot waanzin drijft.

aldus Warrel Dane in een aardschok van Januari 1999
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di aug 21, 2007 6:02 pm

DORSTIG schreef:dreaming neon black gaat over een man die de enige vrouw waarvan hij houdt verliest. en de klap die er op volgt en hem tot waanzin drijft.

aldus Warrel Dane in een aardschok van Januari 1999

Het concept is ook autobiografisch.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo okt 24, 2007 10:12 pm

Zijn anderen er ook al achter hoe geniaal de Utopia-demo van Nevermore is? De helft zijn op het debuutalbum terechtgekomen, en bij de nieuwe uitgave zijn 4 extra nummers van de demo toegevoegd. 4 van de betere nummers die ik ken van Nevermore. Aanwezig zijn een paar monsterlijke riffs, Dane op zijn venijnigst en ook nog een geweldige klassieke ballad (Chances Three). Laat ze deze nummers alsjeblieft opnieuw opnemen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » wo okt 24, 2007 10:23 pm

Ik hou het op "Dreaming neon black" waarom het machtige "Deconstruction" staat, één van mijn favoriete metalnummers en uiteraard "Dead heart...".

De laatste twee platen waren niet slecht maar ik grijp er nagenoeg niet naar terug, dat wil voor mij dus was zeggen...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo okt 24, 2007 10:26 pm

Metalheank schreef:Zijn anderen er ook al achter hoe geniaal de Utopia-demo van Nevermore is? De helft zijn op het debuutalbum terechtgekomen, en bij de nieuwe uitgave zijn 4 extra nummers van de demo toegevoegd. 4 van de betere nummers die ik ken van Nevermore. Aanwezig zijn een paar monsterlijke riffs, Dane op zijn venijnigst en ook nog een geweldige klassieke ballad (Chances Three). Laat ze deze nummers alsjeblieft opnieuw opnemen.
Ik denk niet dat die nummers nu beter zouden klinken. Alle magie zou verloren gaan.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo okt 24, 2007 10:31 pm

Naja, misschien, maar het zijn wel nummers die representatief zijn voor wat Nevermore ook nu nog is. Ze verdienen gewoon een tweede leven.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr nov 09, 2007 6:20 pm

Gaaf nieuws van Warrel Dane betreffende zijn soloproject!:
One thing that might surprise some of you, we're working on a very metalized cover of an old Sister Of Mercy song, don't want to tell which one yet, it would spoil the surprise!
Sisters of Mercy past perfect bij Dane's dramatische/overslaande stijl, ik hoop op Some Kind Of Stranger. Al zou alles van First and last and always perfect zijn.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di dec 25, 2007 12:47 pm

Gevonden op youtube:
Warrel sounds BETTER THAN EVER! i got a chance to talk to him on tour in Phx, AZ and it seemed like he was doing great after quitting all the booze and drugs... he said more Halford screams on the next album too.
Dit vind ik nieuws 8)
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di dec 25, 2007 12:50 pm

Yes! eindelijk weer eens hoge screams van Warrel. :twisted:
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di dec 25, 2007 1:01 pm

Metalheank schreef:Gaaf nieuws van Warrel Dane betreffende zijn soloproject!:
One thing that might surprise some of you, we're working on a very metalized cover of an old Sister Of Mercy song, don't want to tell which one yet, it would spoil the surprise!
Sisters of Mercy past perfect bij Dane's dramatische/overslaande stijl, ik hoop op Some Kind Of Stranger. Al zou alles van First and last and always perfect zijn.
Volgens Blabbermouth wordt dat dus Lucretia My Reflection van het Floodland album.

Ik kan me bij dat nummer wel een Nevermore achtige bewerking voorstellen.

bron:
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... emID=85206
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » wo feb 20, 2008 6:48 pm

Meer nieuws over Warrel's solo-album:

NEVERMORE frontman Warrel Dane will release his debut solo album, "Praise to the War Machine", on April 28 in Europe and May 13 in North America via Century Media Records. Former SOILWORK guitarist Peter Wichers recently completed mixing the CD at a studio in Philadelphia, Pennsylvania. "The album sounds amazing and I am really proud of the songs on this one," said Wichers, who co-wrote most of the material on the LP with Dane.

Songtitles set to appear on "Praise to the War Machine" include:

01. When We Pray
02. Messenger (featuring Jeff Loomis)
03. Obey
04. Lucretia My Reflection (THE SISTERS OF MERCY cover)
05. Let You Down (featuring Chris Broderick)
06. August
07. Your Chosen Misery
08. Praise To The Warmachine (featuring James Murphy)
09. Brother
10. Patterns (PAUL SIMON cover)
11. This Old Man
12. Aeon

In a September 2006 interview with Metal-Rules.com, Dane stated about the upcoming solo CD, "I've been working on it for like the last year off and on, just writing songs with Peter Wichers, and at some point we'll finish them then go in the studio . . . It doesn't sound like NEVERMORE, and I think, you know, if it did, there wouldn't be much point in doing a side project. If it sounded like NEVERMORE I think it would be a little redundant . . . Of course it's metal! Kind of like metal-infused hard rock, I think. It's different and it's a chance for me to explore myself — explore myself in other ways! [laughs] Well, for me, and for Peter from SOILWORK as well, it was kind of a chance for us both to 'step outside the box,' because people expect a certain thing from both those bands and with this we don't have to fulfill any expectations. We can do whatever we want."

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » ma feb 25, 2008 6:16 pm

Ik heb This Godless Endeavor pas ook gedownload, erg lekkere plaat dit! Power, melodie, verrassende wendingen, al met al een prima metalplaat. Ik zal het oudere werk ook eens checken, kijken hoe dat bevalt.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25624
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma feb 25, 2008 9:12 pm

Dat oudere werk viel mij na het beluisteren van dat album stiekem allemaal tegen :P Toch maar binnenkort eens Dead Heart In A Dead World aanschaffen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma feb 25, 2008 9:36 pm

ik ben eigenlijk pas sinds kort (Elsrock) enigszins om, ookal vond ik dat optreden zelfs nog niet al te daverend. Maar muzikaal stond het allemaal wel als een huis.
Nu luister ik met veel plezier naar de cd's van de band. Ik heb er pas nog 3 aangeschaft en die moet ik nog uitpluizen, maar ik heb het idee dat het wel goed gaat komen.
Nu nog ff 'Nevermore' , 'Politics of Ecstacy' en 'In Memory' weten te scoren, ookal gave cd's.

Eigenlijk een beetje via Sanctuary (met dank aan Metalheank) hierin gerold, dat wist me wel gelijk bij de strot te grijpen.
Geweldige muzikanten gewoon. Altijd weer een genot om die solo's van Loomis te horen. Hoe die man het toch voor elkaar krijgt om zo'n beetje elke toon in z'n solo's apart aan te slaan. Voor de licks geldt wat dat betreft hetzelfde. Zeer genietbaar en indrukwekkend.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » ma feb 25, 2008 9:57 pm

Ik heb laatst Politics of Ecstacy en In Memory gekocht. Vooral de eerste vind ik een geweldige plaat, een van mijn favo Nevermore platen. En op In Memory staat het nummer Matricide wat ik een geweldig nummer vind, een mijn favo nummers van hen.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » di feb 26, 2008 1:49 am

Jeroen schreef:ik ben eigenlijk pas sinds kort (Elsrock) enigszins om, ookal vond ik dat optreden zelfs nog niet al te daverend. Maar muzikaal stond het allemaal wel als een huis.
Leuk detail. Dane zong met zojuist getrokken kiezen en een wortelkanaalbehandeling achter de rug. Ik weet niet of hij altijd zulke lelijke koppen trekt, maar dat leek mij wel een mooie reden.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 26, 2008 10:47 am

ik weet ervan ja.
Daar kon hij niet zoveel aan doen. Muzikaal klonk het verder allemaal wel oke, maar het was geen daverend optreden.

Meer een ´let´s get this over with´ show.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » za mar 08, 2008 7:23 pm

http://www.myspace.com/warreldane

Hier staat het nummer 'Messenger' van de nieuwe cd van Warrel. Ik vind het wel lekker klinken, het lijkt wel op Nevermore eigenlijk.

Third eye
Berichten: 57
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 1:17 pm

Bericht door Third eye » zo mar 09, 2008 12:30 pm

Voor mij is Politics of ecstasy nog steeds DE Nevermore cd. Op deze cd experimenteerde ze nog redelijk, en waren de nummers ook niet opgebouwt in een simpel pop-stramien. Ik bedoel vanaf Dead heart in a dead world zijn nummers redelijk standaard opgebouwt. In hun laatste cd This godlless endeavor zaten weer enige experimentele stukken. Zo is bijvoorbeeld het titel nummer een prachtig opgebouwt nummer. Het klinkt bijna als een opera. Mede door Warrel's stem en de monumentale riffs.
maargoed, het is een super band

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » zo mar 09, 2008 1:41 pm

Nevermore is een machtige band met meerdere sublieme albums maar ik ben eerlijk gezegd nog een grotere Sanctuary fan...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25624
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo mar 09, 2008 4:26 pm

Zojuist op de metalmarkt in Vosselaar voor 5 euro het debuut gevonden en waarempel, ik vind de nummers vele malen beter dan die van Dreaming Neon Black. Gaaf album!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » zo mar 09, 2008 4:49 pm

mijn eerste Nevermore plaat was eigenlijk een blinde aanschaf, kende de band toen nog niet, maar dat kwam omdat this godless endeavor voor 2 euro bij de frs lag

toen heb ik er eerst een hele tijd niks aan gevonden, maar nu vind ik hem super, en voor mij nog steeds het beste nevermore album, hoewel ik daar niet heel goed over kan oordelen omdat ik van de rest maar zelden iets heb gehoord, maar laatst wel the politics of ecstasy aangeschaft, dat vind ik in ieder geval ook een gaaf album
Thrash till Death

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo mar 09, 2008 7:01 pm

Dat nummer van Warrel Dane klinkt niet verkeerd, alleen heb ik wel het idee dat het wat toegankelijker klinkt dan Nevermore. Ik weet nog niet goed of ik het heel gaaf vind. De stem is natuurlijk erg sterk, maar ik vind het musicaal een stuk minder interresant dan Nevermore. Maargoed een eerste luisterbeurt en maar 1 nummer is te weinig om over te oordelen.

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » wo mar 12, 2008 7:19 pm

Heb vandaag Nevermore gekocht, het debuut. Ik weet het niet, het is niet echt mijn favoriet. Hij klinkt anders dan de rest voor mijn gevoel. Ik vind Politics of Ecstacy velen malen beter. Alleen de zang op het debuut wordt niet gauw geëvenaard, Warrel screamt er af en toe lustig op los.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mar 12, 2008 8:22 pm

Ik vind die plaat juist erg gaaf. Een logisch moderner vervolg op het Sanctuary verhaal. Ik moet em ook nog eens scoren, datzelfde geldt voor Politics of Ecstacy
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do mar 13, 2008 10:26 am

Iron Maiden schreef:Heb vandaag Nevermore gekocht, het debuut. Ik weet het niet, het is niet echt mijn favoriet. Hij klinkt anders dan de rest voor mijn gevoel. Ik vind Politics of Ecstacy velen malen beter. Alleen de zang op het debuut wordt niet gauw geëvenaard, Warrel screamt er af en toe lustig op los.
Dan heb je vast niet de nieuwste editie met de Utopia-demo erbij :shock:
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » do mar 13, 2008 10:57 am

Metalheank schreef:[..]


Dan heb je vast niet de nieuwste editie met de Utopia-demo erbij :shock:
Ja, die heb ik wel. Maar ik vind de muziek wat rommeliger overkomen dan op Politics of Ecstacy. Toen ik die voor het eerst luisterde, werd ik overweldigd. Dat gevoel heb ik nog niet echt bij het debuut. Kan zijn dat ik hem nog beter ga vinden, naar mate ik hem vaker heb geluisterd. Ik vind het geen slechte cd, maar gewoon niet zo goed als Politics of Ecstacy.

Die demo's zijn wel leuk om te horen, hoe nummers veranderen van demoversie tot cd-versie. Dat had ik ook al bij In Memory. De demo van het nummer 42147 is tekstloos, en op Politics staat ie met tekst.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do mar 13, 2008 11:00 am

Ik vind het ook niet hun beste plaat, maar juist door de toevoeging van die ijzersterke demonummers vind ik hem zo goed.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do mar 13, 2008 8:15 pm

Wat ik echt een gaaf nummer blijf vinden is Born van hun laatste album zo gaaf. Sowieso is dit album de gene die ik het meest draai samen met Dead heart in a dead world.

Ken de band nog geen jaar maar vind het zeker zeer de moeite waard.
Binnenkort maar eens dreaming Neon black aanschaffen.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » vr mar 14, 2008 11:13 pm

dat nieuwe nummer van Warrel Dane doet me een beetje aan Soilwork denken, Peter Wichers heeft misschien toch wel veel invloed gehad tijdens het schrijven van de nummers :shock:

Ik heb liever een nieuw Nevermore album ipv dit solo gebeuren..
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » za mar 22, 2008 8:00 pm

Heb de nieuwe plaat van Warrel nu twee keer geluisterd en ik moet zeggen dat ie lekker is. Het is duidelijk een album in de trend van Nevermore, met hier en daar een beetje een afwijkend nummer. Persoonlijke favorieten op het moment zijn: August, Equillibrium en The Day The Rats Go To War... Eentje voor in mijn jaarlijstje.

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » zo mar 23, 2008 12:08 pm

Dliciousman schreef:Yes! eindelijk weer eens hoge screams van Warrel. :twisted:
Heb geen scream gehoord...

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo apr 20, 2008 12:22 pm

Iron Maiden schreef:Heb de nieuwe plaat van Warrel nu twee keer geluisterd en ik moet zeggen dat ie lekker is. Het is duidelijk een album in de trend van Nevermore, met hier en daar een beetje een afwijkend nummer. Persoonlijke favorieten op het moment zijn: August, Equillibrium en The Day The Rats Go To War... Eentje voor in mijn jaarlijstje.
In de eerste instantie vond ik Praise to the war machine ook erg op Nevermore lijken. Maar na wat meer luisterbeurten merk ik toch duidelijk verschil tussen de beiden. De overeenkomst is natuurlijk de zware stempel die het stemgeluid van Warrel op de muziek drukt. Maar de muziek op Praise to the war machine is stukken minder technisch. Minder mechanisch ook. Mij doet het meer denken aan A chemical wedding van Bruce Dickinson of de solo albums van Blaze Bayley.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma apr 28, 2008 9:10 pm

Waarom hoor ik maar zo weinig mensen over Praises to the war machine? WAAROM?!
Fuck, wat een top album is dit geworden zeg. Ik ben er echt helemaal weg van. Als ik de reviews zo lees dan zie ik vaak de opmerking dat het geen vernieuwende cd is. Ok, toegegeven...d'r gebeurt niks op dit album wat we nog nooit eerder hebben gehoord. Maar als je zulke nummers kunt schrijven dan boeit dat mij voor geen meter.

Echt elk nummer heeft een eigen gezicht, een eigen sfeer en een eigen verhaal. Elk refrein is ijzersterk en het sfeertje is over de hele cd lekker donker.

Dat donkere sfeertje kom je ook tegen bij Nevermore maar bij die band gaat de sfeer gehult in erg technische muziek. Maar op Warrels solo album staat de muziek in dienst van de sfeer en de emotie. Stukken minder technisch en juist meer song gericht. Maar nog steeds erg heavy.

De heer Dane heeft ook nog nooit zo goed en afwisselend geklonken. Ik wist dat hij een goede zanger was maar niet dat hij ZO'N goede zanger was.

Voor iedereen die dit album nog niet gehoord heeft...LUISTEREN!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaats reactie