dako schreef:[..]
Waarom snap je niet dat mensen Running Wild (en Freedom Call) goed kunnen vinden? Wat vind je 'echte' folk metal? Welke bands die onder 'hersenloos vermaak' vallen vind je wel goed?
Interessante discussie, maar iets duidelijker, gaarne.
ja, op een forum wordt je soms mis begrepen en ik antwoord ook altijd te kort waardoor het raar lijkt
ik heb absoluut niets tegen hersenloos vermaak, maar soms vind ik het aangenaam en soms niet
ik vind iets als Nanowar grappig en leuk gedaan, mambo kurt idem en bands die het allemaal met een super knipoog doen vind ik cool
maar bands die zich min of meer serieus voordoen en komen aanzetten met super volkse domme folkdeuntjs (die eigenlijk niets met folk te doen hebben) en dan van die overdreven vrolijke refreinen erdoorheen jagen, dat vind ik een vieze smaak hebben. Ook omdat veel van die bands niet eens geloven in hun muziek, maar dit soort muziek maken, om een iets breder publiek aan te spreken. En ook de myhtes en verhalen die ze aanhalen, worden zo slecht en simpel uitgewerkt dat het me stoort.
Dat anderen wel kunnen genieten van een band als alestorm is goed voor hen, ik walg omdat ik niet geloof in hun intenties, het verre van grappig en/ og kunstzinnig vind en de manier waarop de band wordt neergezet in marketing advertenties vind ik gewoonweg een belediging voor de serieuzere metalliefhebber. Geen gevoel, geen humor (imo), geen technis vermogen, geen oprechtheid en geen geniale songs of momenten.
Zelfs voor de slechte songs van manowar mag je me wakker maken, omdat zij wel weten waarom het draait en ook al hebben bewezen wel echt serieus goede songs te kunnen schrijven
pff, nu wordt het weer een veel te lang en onsamenhangend verhaal
als je ook naar klassiekers als powerslave, ride the lighting, the legacy, human, altars of madness, operation mindcrime, transcedence enzoverder kunt luisteren, waarom dan fan worden van een band als alestorm?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.