Dus bij deze!
Valt me op dat er weinig menschen deze band noemenswaardig achten. Vanochtend maar weer eens een cdtje ervan uit de kast geplukt, en weer wordt er onomstotelijk bewezen hoe geniaal de heren hun muziek brengen.
Hollenthon valt in wezen overal buiten de boot. "Te soft", "ondefenieerbaar", "niet true genoeg" zijn argumenten die ik dikwijls heb moeten aanhoren. De band ik kwestie speelt naar mijn mening een knap stukje folky metal met en een pittig, knapperig randje. Rauw en melodieus wisselen elkaar puik af! Overigens vind ik de band niet vergelijkbaar met een band als bv Fintroll. Hollenthon heeft een geheel ander geluid.
Ik ben jaren geleden per reinste toeval op deze band gestuit toen ze in `t voorprogramma speelden van Eisregen en Siebenburgen. Sinds dien is de band niet uit m`n platencollectie weg te denken.
Ze hebben tot nu toe 2 albums uit: "Domus Mundi" (1999) en "With Vilest Of Worms To Dwell" (2001).
Volgens mij is hun site een beetje stil komen te liggen waradoor ik de ontwikkelingen rondom deze band een uit `t oog heb verloren. Indien er nieuw materiaal op komst is of er opttedens gepland staan, ik verneem het allemaal gaarne.
Genoeg gelul mijnerzijds. Uw beurt