Down: Tour Maart/April 2008
Down: Tour Maart/April 2008
Amsterdam en Tilburg.....
Mar. 21 - Tampere, Finland - Pakkhuone
Mar. 22 - Helsinki, Finland - House of Culture
Mar. 24 - Stockhom, Sweden - Debaser
Mar. 25 - Oslo, Norway - Rockefeller
Mar. 26 - Copenhagen, Denmark - Pumpehusset
Mar. 28 - Prague - Czech Republic - Rock Cafe
Mar. 29 - Warsaw, Poland - Stodola
Mar. 30 - Berlin, Germany - Huxley's
Apr. 01 - Munich, Germany - Eiserhalle
Apr. 02 - Stuttgart, Germany - Longhorn
Apr. 03 - Brussels, Belgium - AB
Apr. 05 - Amsterdam, Netherlands - Melkweg <-------------------
Apr. 17 - Tilburg, Netherlands - Roadburn festival <-------------------
Apr. 18 - Wiesbaden, Germany - Schlachtof
Apr. 21 - Zurich, Switzerland - Rohstofflager
Apr. 22 - Milan, Italy - Alcatrazz
Apr. 24 - Barcelona, Spain - Apollo
Apr. 25 - Madrid, Spain - Joy Salva
Apr. 27 - Lisbon, Portugal - Coliseum
Mar. 21 - Tampere, Finland - Pakkhuone
Mar. 22 - Helsinki, Finland - House of Culture
Mar. 24 - Stockhom, Sweden - Debaser
Mar. 25 - Oslo, Norway - Rockefeller
Mar. 26 - Copenhagen, Denmark - Pumpehusset
Mar. 28 - Prague - Czech Republic - Rock Cafe
Mar. 29 - Warsaw, Poland - Stodola
Mar. 30 - Berlin, Germany - Huxley's
Apr. 01 - Munich, Germany - Eiserhalle
Apr. 02 - Stuttgart, Germany - Longhorn
Apr. 03 - Brussels, Belgium - AB
Apr. 05 - Amsterdam, Netherlands - Melkweg <-------------------
Apr. 17 - Tilburg, Netherlands - Roadburn festival <-------------------
Apr. 18 - Wiesbaden, Germany - Schlachtof
Apr. 21 - Zurich, Switzerland - Rohstofflager
Apr. 22 - Milan, Italy - Alcatrazz
Apr. 24 - Barcelona, Spain - Apollo
Apr. 25 - Madrid, Spain - Joy Salva
Apr. 27 - Lisbon, Portugal - Coliseum
ON THE EDGE OF THE PRECIPICE, THERE IS ONLY ONE WAY BACK AND THAT IS TAKING A STEP FORWARD!
- alicecooper
- Ear to ear
-
THE DEVIL'S BLOOD zal na DOWN nog een kleine show geven:
http://www.myspace.com/thedevilsblood schreef:
THE DEVIL'S BLOOD to attend ROADBURN FESTIVAL on 17-04-2008
From The Roadburn Press Release:
***Get there early 'coz Roadburn's also gonna celebrate the 20th anniversary of Rise Above Records.
Lee Dorrian comments: "As Rise Above Records approaches it's 20th year in the 'business', it's with great pleasure that I can announce the appearance of Grand Magus, Capricorns, Litmus, Taint, Diagonal, Serpent Cult & THE DEVIL'S BLOOD on our special Roadburn anniversary evening. It's going to be a great way to start this great heavy festival – see you down the front."***
There you have it folks! THE DEVIL'S BLOOD will be playing their FIRST EVER show on the mighty Roadburn Festival. Why? Because Lee Dorrian/Rise Above Records has asked us to! We actually weren't even considering to play live before the fall of this year but when the master speaks, the legions answer.
!!! NOTE: THE DEVIL'S BLOOD will be the ceremonial closing of the evening, we will attend the small stage after the Down show ends on the mainstage !!!
http://www.myspace.com/thedevilsblood schreef:
THE DEVIL'S BLOOD to attend ROADBURN FESTIVAL on 17-04-2008
From The Roadburn Press Release:
***Get there early 'coz Roadburn's also gonna celebrate the 20th anniversary of Rise Above Records.
Lee Dorrian comments: "As Rise Above Records approaches it's 20th year in the 'business', it's with great pleasure that I can announce the appearance of Grand Magus, Capricorns, Litmus, Taint, Diagonal, Serpent Cult & THE DEVIL'S BLOOD on our special Roadburn anniversary evening. It's going to be a great way to start this great heavy festival – see you down the front."***
There you have it folks! THE DEVIL'S BLOOD will be playing their FIRST EVER show on the mighty Roadburn Festival. Why? Because Lee Dorrian/Rise Above Records has asked us to! We actually weren't even considering to play live before the fall of this year but when the master speaks, the legions answer.
!!! NOTE: THE DEVIL'S BLOOD will be the ceremonial closing of the evening, we will attend the small stage after the Down show ends on the mainstage !!!
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]
-

We geven kaarten weg voor de show in de Melkweg in Amsterdam.
Meedoen? Kijk op:
http://www.metalfan.nl/prijsvraag.php?id=77
-
Net terug en ik vond het erg gaaf! Kende de muziek eerlijk gezegd niet echt, maar ik heb me geen seconde verveeld. Tenminste, vanaf dat de band begon, daarvoor wel. Ik kwam om kwart over 7 aan bij de Melkweg, staat me daar toch een rij, bleek dat iedereen op verzoek van de band gefouileerd werd. Overigens stond op de website van de Melkweg ook een lijst met dingen die je niet mee mocht nemen. Nou, het zou dus om half 8 beginnen en er was geen voorprogramma, dus ik baalde al in die rij dat ik het begin zou missen. Dat was dus niet nodig, rond 8 uur werd er een film opgezet met stukjes van Down op tour ofzo en live beelden van verschillende bands (AC/DC, the Scorpions, Black Sabbath) ertussendoor. Behoorlijk saai en dat ging door tot ongeveer 9 uur, toen begon de band pas. Maar het was het wachten zeker waard en ze speelden best lang!
- Ear to ear
@ Yowannuz:
zie 't als een soort Dimebadg-legacy. Denk dat die jongens overal waar ze spelen het op hun eigen manier willen.
Maar wat een goed concert, tering! Vanaf het begin vol derop. Geluid was goed, Phil goed bij stem en volgens zo stoned als wat.
Voor mij persoonlijk het beste concert van de laatste jaren!
zie 't als een soort Dimebadg-legacy. Denk dat die jongens overal waar ze spelen het op hun eigen manier willen.
Maar wat een goed concert, tering! Vanaf het begin vol derop. Geluid was goed, Phil goed bij stem en volgens zo stoned als wat.
Voor mij persoonlijk het beste concert van de laatste jaren!
WHORECORE
Het lijkt mij idd met Dimebag in het achterhoofd wel te verklaren dat ze het zo willen. Begin nu toch wel een beetje te balen dat ik niet geweest ben aangezien ik ze op Roadburn ook niet kan zien.yowannuzz schreef:Ze hebben toch van die beveiligingspoortjes bij de Melkweg?
Is fouilleren dan niet wat zinloos?
-
- Mr Brownstone
Gisteravond was ik dus bij Down in de Melkweg..afgezien van het gezemel met de security en het lange wachten..en voorfilm met allerlei uiterst foute jaren '70 meuk was het concert magistraal. De setlist was uitmuntend, de band had de grootste lol en Phil Anselmo gaf les over hoe je de ultieme frontman moet zijn. Het meest verbazingwekkende was het feit dat hij alles goed wist te zingen, terwijl hij compleet op een andere planeet zat...Phil clean? Geloof er donder van...Hoe dan ook...een uiterst gedenkwaardig avondje Melkweg...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!
Ik begreep ook niet wat daar de bedoeling van was, maar om het nou foute meuk te noemen... die songs van Scorpions, Thin Lizzy, Black Sabbath enzovoorts zijn tijdloze klassiekers! Een beetje respect voor de grondleggers van hard rock en heavy metal mag wel.Mr Brownstone schreef:voorfilm met allerlei uiterst foute jaren '70 meuk
Van de lange rij bij de ingang had ik dankzij de invloed van Took geen enkele last -- ik voelde me echt een VIP, hehe

- Mr Brownstone
Ja, ik weet dat Down hevig schatplichtig is aan de jaren '70...maar om Klaus Meine op een stel plateauzolen semi-erotisch te zien dansen, een bassende castraat van Rainbow in smetteloos wit aan het werk te zien en de behaarde buik van Bon Scott te moeten aanschouwen..nee daar was ik niet genoeg voor onder invloed...misschien had ik net als Phil eerst mezelf naar de andere kant van het universum moeten blowen...Gilbert schreef:[..]
Ik begreep ook niet wat daar de bedoeling van was, maar om het nou foute meuk te noemen... die songs van Scorpions, Thin Lizzy, Black Sabbath enzovoorts zijn tijdloze klassiekers! Een beetje respect voor de grondleggers van hard rock en heavy metal mag wel.
Van de lange rij bij de ingang had ik dankzij de invloed van Took geen enkele last -- ik voelde me echt een VIP, hehe-- en het concert was erg gaaf, zoals hierboven reeds enkele malen gemeld is.

The more fuck off the name, the more fuck off the band!
-
Wat was het in amsterdam toch GE-NI-AAL !
Hier de foto's:
Voor de hele set zie http://www.flickr.com/photos/erikluyten ... 406393064/

For all 13 photo's, see http://www.flickr.com/photos/erikluyten ... 406393064/
Hier de foto's:
Voor de hele set zie http://www.flickr.com/photos/erikluyten ... 406393064/

For all 13 photo's, see http://www.flickr.com/photos/erikluyten ... 406393064/
-
-
- Contacteer:

Gilbert's uitstekende verslag van Down in Amsterdam op de frontpage, met daarin nog wat meer foto's:
http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=373
-