Ze hadden een tijd geleden toch een volledige demo online gezet? Als je die nog neit hebt zou ik je aanraden er eens naar te googlen. Persoonlijk vind ik de nieuwe nummers beter dan het oude werk.hellish star schreef:In elk geval; op KIT Fest speelde Heathen 2 nieuwe nummers en die klonken geweldig!!!! Wat kijk ik uit naar hun nieuwe plaat zeg...
Thrash / Speed metal XI
- Lone Starr
"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
ja en niet zo'n klein beetje ook, vind die ouwe platen echt niet zo bijzonder. gelukkig zijn ze live een stuk vetter.Lone Starr schreef:[..]
Ze hadden een tijd geleden toch een volledige demo online gezet? Als je die nog neit hebt zou ik je aanraden er eens naar te googlen. Persoonlijk vind ik de nieuwe nummers beter dan het oude werk.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
- hellish star
- Eru Iluvatar
Ik kijk erg uit naar een nieuw studiealbum van HEATHEN.
Hun laatste demo uit 2005 - ' 2005 Demo' - klonk mij bijzonder goed in de oren; erg dynamisch en brutaler dan de band ooit tevoren heeft geklonken.
Een nieuw HEATHEN-album zou nog weleens het beste Thrash-album van deze jaren nul kunnen worden. De band heeft er zeker het potentieel voor.
Hun laatste demo uit 2005 - ' 2005 Demo' - klonk mij bijzonder goed in de oren; erg dynamisch en brutaler dan de band ooit tevoren heeft geklonken.
Een nieuw HEATHEN-album zou nog weleens het beste Thrash-album van deze jaren nul kunnen worden. De band heeft er zeker het potentieel voor.
IK zou zeggen:
-Sodom - Persecution mania >> Beste Sodom plaat, een van de betere thrashplaten die heel aardig vertegenwoordigd waar de Duitse euro-thrash van de 80's voor stond.
-Anthrax - Spreading the disease >> enkel krakers op deze plaat!
-Overkill - Feel the Fire >> veel toegankelijker dan dit wordt thrash niet. Geweldige vocalen!
-Nuclear Assault - Game over >> Goede teksten, rommelig geluid, meer duidelijke hardcore invloeden....aanrader!
-Megadeth - Peace sells of Rust in peace >> Bewijs dat objectief gezien slechte zang in de context van een ejaculatie van ziekelijk gave riffs alsnog tot zijn recht kan komen.
-Infernal Majesty - None shall defy >> Kwaadaardiger wordt het niet, satan hemzelf was verantwoordelijk voor de mix denk ik.
Hier kan je wel mee beginnen denk ik. Natuurlijk zijn er nog tientallen andere goede thrashplaten, maar dit vertegenwoordigd vermoedelijk wel de diverse stromen in thrash. Voor death/thrash en progressieve thrash heb je vele mogelijkheden....qua death/thrash zou ik voor de eerste twee van Demolition Hammer gaan. Progressieve thrash luister ik zelf zo goed als nooit....
-Sodom - Persecution mania >> Beste Sodom plaat, een van de betere thrashplaten die heel aardig vertegenwoordigd waar de Duitse euro-thrash van de 80's voor stond.
-Overkill - Feel the Fire >> veel toegankelijker dan dit wordt thrash niet. Geweldige vocalen!
-Nuclear Assault - Game over >> Goede teksten, rommelig geluid, meer duidelijke hardcore invloeden....aanrader!
-Megadeth - Peace sells of Rust in peace >> Bewijs dat objectief gezien slechte zang in de context van een ejaculatie van ziekelijk gave riffs alsnog tot zijn recht kan komen.
-Infernal Majesty - None shall defy >> Kwaadaardiger wordt het niet, satan hemzelf was verantwoordelijk voor de mix denk ik.
Hier kan je wel mee beginnen denk ik. Natuurlijk zijn er nog tientallen andere goede thrashplaten, maar dit vertegenwoordigd vermoedelijk wel de diverse stromen in thrash. Voor death/thrash en progressieve thrash heb je vele mogelijkheden....qua death/thrash zou ik voor de eerste twee van Demolition Hammer gaan. Progressieve thrash luister ik zelf zo goed als nooit....
Hier nog een bijbehorende video betreffende Infernal Majesty - http://youtube.com/watch?v=Onp6j0lWtgA
En een filmpje met fragmenten van over het algemeen erg vette cult-thrashplaten...
http://youtube.com/watch?v=oJ3_EVinbyg&feature=related
En een filmpje met fragmenten van over het algemeen erg vette cult-thrashplaten...
http://youtube.com/watch?v=oJ3_EVinbyg&feature=related
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
hoe krijg je het voor elkaar om allemaal overgewaardeerde bagger te noemen. Slechts die plaat van Infernal Majesty is wel te doen.
RDV, ga maar mooi aan de :
Heathen - Breaking the Silence
Metallica - Kill 'em All t/m Master of Puppets
Dark Angel - Darkness Descends
Exodus - Bonded by Blood
Forbidden - Forbidden Evil
Slayer - Reign in Blood
dat zijn stuk voor stuk in ieder geval klassiekers.
RDV, ga maar mooi aan de :
Heathen - Breaking the Silence
Metallica - Kill 'em All t/m Master of Puppets
Dark Angel - Darkness Descends
Exodus - Bonded by Blood
Slayer - Reign in Blood
dat zijn stuk voor stuk in ieder geval klassiekers.
Laatst gewijzigd door Jeroen op zo apr 20, 2008 12:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Hoezo overgewaardeerde bagger? Die Nuclear Assault plaat is geniaal. Die Megadeth plaat is één van mijn favorieten, vooral het laatste nummer My Last Words is super heerlijk.
En dat bands als Sodom je niet liggen dat kan, maar RDV is nog helemaal niet bekend met bands uit het genre dus kan hij het wellicht proberen.
Ik zou trouwens niet gelijk met Dark Angel beginnen.
En dat bands als Sodom je niet liggen dat kan, maar RDV is nog helemaal niet bekend met bands uit het genre dus kan hij het wellicht proberen.
Ik zou trouwens niet gelijk met Dark Angel beginnen.
- Destructor
Ik luister de laatste tijd niet zo veel thrash meer, maar dit zijn toch wel mijn favoriete albums:
Death Angel - The Ultra-Violence
Sacred Reich - Ignorance / The American Way
Nuclear Assault- Survive / Handle With Care
Coroner - Punishment For Decadence / No More Colour
Anthrax - Spreading The Disease
Stone - Stone / Colours
Testament - The Legacy / The New Order
Death Angel - The Ultra-Violence
Sacred Reich - Ignorance / The American Way
Nuclear Assault- Survive / Handle With Care
Coroner - Punishment For Decadence / No More Colour
Anthrax - Spreading The Disease
Stone - Stone / Colours
Testament - The Legacy / The New Order
Echt, kerel.....de scheidslijn tussen crossover en thrash is sowieso al flinterdun. Daarnaast is hij onbekend met het genre. Ik noem 6 duidelijk verschillende platen op die tamelijk uitgesproken zijn. Dark Angel is niet bepaald toegankelijk voor iemand die een KENNISMAKING met het genre wil. Wat heeft iemand daar nou aan? En je gelul over de zang van Nuclear Assault...ok, ideaal zal het technisch niet zijn....maar het is zeker niet slechter dan het ijle gekrijs van een Don Doty.Jeroen schreef:tuurlijk wel, dat is de essentie van pure rauwe thrash
Jij presenteert je graag als een soort overambitieuze kenner van een genre wat jij tot pakweg 2 jaar terug nauwelijks luisterde. Wat is het nut hier nou van? Je spastische reactie op mijn bescheiden post vind ik aardig overtrokken en totaal onnodig eerlijk gezegd...
- Jeroen
- Contacteer:
ik ken het thrash genre ook redelijk goed en als ik platen bagger VIND, of goed VIND, dan zeg ik dat.
Dat jij daar niet tegen kan, zal mij verder een hele grote dikke worst wezen.
Bedankt overigens voor het compliment dat ik volgens jou een kenner ben! En dat in 2 jaar nog wel
Bedankt overigens voor het compliment dat ik volgens jou een kenner ben! En dat in 2 jaar nog wel

- Strijdkreet
RDV, je kan beter gewoon wat platen die je hier voorbij ziet komen beluisteren.
En jeroen, laat andere mensen eens met rust zeg.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
- Jeroen
- Contacteer:
ik val niemand lastig met het opgeven van een paar albums toch?Strijdkreet schreef:RDV, je kan beter gewoon wat platen die je hier voorbij ziet komen beluisteren.
Dat Ernst en ik daarover van mening verschillen, welja, dat kan.
Maar goed, overambitieus als ik ben houd ik het wel even voor gezien

Laatst gewijzigd door Jeroen op zo apr 20, 2008 2:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Strijdkreet
Bands waar elke thrashfan wel bekend mee is.
Exodus, Slayer, Megadeth, Oude metallica, Annihilator, Anthrax, Metal church, Sodom, Kreator, Tankard, Testament, Exciter, Destruction, Destructor, Coronor, Death angel, Overkill, Sabbat (UK), Razor, Sacrifice, Dark angel, Piet hein, Abattoir, Agent steel, Evildead, Evile, Exumer, Flotsam & Jetsam, Forbidden, Hallows eve, Hirax, Laaz rockit, Morbid saint, Nuclear assault, Municipal waste, Onslaught, Realm, Sacred reich, Sadus, Sepultura (oude), Toxic holocaust, Toxik, Vio-Lence, Whiplash.
Zo, genoeg.
Exodus, Slayer, Megadeth, Oude metallica, Annihilator, Anthrax, Metal church, Sodom, Kreator, Tankard, Testament, Exciter, Destruction, Destructor, Coronor, Death angel, Overkill, Sabbat (UK), Razor, Sacrifice, Dark angel, Piet hein, Abattoir, Agent steel, Evildead, Evile, Exumer, Flotsam & Jetsam, Forbidden, Hallows eve, Hirax, Laaz rockit, Morbid saint, Nuclear assault, Municipal waste, Onslaught, Realm, Sacred reich, Sadus, Sepultura (oude), Toxic holocaust, Toxik, Vio-Lence, Whiplash.
Zo, genoeg.
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
- Jeroen
- Contacteer:
ik vind het ook overgewaardeerd, dat komt voort uit mijn gebrek aan smaak voor deze albums.
Loze discussie verder, ik gaf alleen maar een reactie en de puriteinse pipo's vliegen alweer haast door het lage plafond.
Loze discussie verder, ik gaf alleen maar een reactie en de puriteinse pipo's vliegen alweer haast door het lage plafond.
- Jeroen
- Contacteer:
Ook nog een aanrader:
Artillery - By Inheritance
Eigenlijk is alles van Artillery wel aan te raden, maar op die plaat komt de combinatie van melodie, techniek, muzikaal vakmanschap en hardheid toch wel het beste uit de verf.
Realm - Endless War
Toegankelijker dan het tweede album Suiciety en daarom ook best geschikt als je nog maar weinig thrash kent. Gaaf melodieus thrash werk met de nodige technische interessante passages.
Artillery - By Inheritance
Eigenlijk is alles van Artillery wel aan te raden, maar op die plaat komt de combinatie van melodie, techniek, muzikaal vakmanschap en hardheid toch wel het beste uit de verf.
Realm - Endless War
Toegankelijker dan het tweede album Suiciety en daarom ook best geschikt als je nog maar weinig thrash kent. Gaaf melodieus thrash werk met de nodige technische interessante passages.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Jeroen schreef:ik ken het thrash genre ook redelijk goed en als ik platen bagger VIND, of goed VIND, dan zeg ik dat.
Daar zat geen enkel compliment in. En niet zo'n overdreven reactie is welkom.
Waarom wil je perse zo'n kenner zijn? Muziek is gevoel en emotie, niet kennis. Beetje jammer dat jij platen waardeert om hun productie en niet om de inhoud, om het maar even zo grofweg te zeggen. Volgens mij heb jij de ware essentie van muziek nooit begrepen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Jeroen
- Contacteer:
Muziek moet toch ook indruk maken vanwege spelstijl en productie.
Dat heb ik met thrash in ieder geval wel. Bij black metal is dat een ander verhaal, daar gaat het mij meer om sfeer.
Bij thrash hoor ik graag een combinatie van agressie, melodie en als het even kan vindingrijkheid. Natuurlijk is een lekkere blastplaat zo op z'n tijd heerlijk, maar ik vind het veel interessanter als een band het op alle vlakken (muzikaliteit, techniek, emotie, productie) goed voor elkaar heeft.
Dat is gewoon een voorkeur, heeft niets met essentie van muziek te maken. Ik kan net zo goed kippenvel krijgen van een goede song, dus waar je dat laatste uit opmaakt is mij even een vraag.
Ik wil ook inderdaad graag een kennis opbouwen. Dat zal ik ook niet ontkennen. Ik ben er simpelweg door geintrigeerd. Ik kan hele dagen vol plezier bezig zijn met het leren kennen van nieuwe bands en de totstandkoming van die bands. Ik vind het gewoon fantastisch om er mee bezig te zijn. Ik heb een brede smaak, dat was wel anders eerder, maar ik vind het juist heerlijk om gewoon kennis op te doen. Dat is deel van de hobby.
Dat heb ik met thrash in ieder geval wel. Bij black metal is dat een ander verhaal, daar gaat het mij meer om sfeer.
Bij thrash hoor ik graag een combinatie van agressie, melodie en als het even kan vindingrijkheid. Natuurlijk is een lekkere blastplaat zo op z'n tijd heerlijk, maar ik vind het veel interessanter als een band het op alle vlakken (muzikaliteit, techniek, emotie, productie) goed voor elkaar heeft.
Dat is gewoon een voorkeur, heeft niets met essentie van muziek te maken. Ik kan net zo goed kippenvel krijgen van een goede song, dus waar je dat laatste uit opmaakt is mij even een vraag.
Ik wil ook inderdaad graag een kennis opbouwen. Dat zal ik ook niet ontkennen. Ik ben er simpelweg door geintrigeerd. Ik kan hele dagen vol plezier bezig zijn met het leren kennen van nieuwe bands en de totstandkoming van die bands. Ik vind het gewoon fantastisch om er mee bezig te zijn. Ik heb een brede smaak, dat was wel anders eerder, maar ik vind het juist heerlijk om gewoon kennis op te doen. Dat is deel van de hobby.
- Dragonforce
Ik ben niet bekend met Piet hein. Ik denk trouwens dat bands als MW en Toxic Holocaust niet in dat lijstje thuis horen. Suicidal Tendencies wel.Strijdkreet schreef:Bands waar elke thrashfan wel bekend mee is.
Zo, genoeg.
It's the end of time
- Strijdkreet
Piet hein is een KVLTE thrash metalband uit oeteldonk uit de jaren 30. Het ging alleen bergafwaards met de band toen Henkie ronalds (Viool en Triangel) stopte met muziek maken.
En MW en Toxic holocaust zijn dan wel crossover bands, maar ook leuk om te horen als je in de Thrash wil verdiepen.
En MW en Toxic holocaust zijn dan wel crossover bands, maar ook leuk om te horen als je in de Thrash wil verdiepen.
Begin gewoon met de grote thrash bands als Slayer, Exodus, Destruction, Kreator, Testament, Metallica, Anthrax, Overkill, Megadeth etc. Probeer de grote bekende namen en dan rol je vanzelf wel een richting op.
Dan kom je vanzelf wel bij bands uit als Toxik, Vio-lence, Forbidden, Dark Angel, Razor, Tankard etc.
Dan kom je vanzelf wel bij bands uit als Toxik, Vio-lence, Forbidden, Dark Angel, Razor, Tankard etc.
- Strijdkreet
- Lone Starr
Mooie lijst. Het combineert de toegankelijke Anthrax met de rauwe Infernal Majesty zodat ie van alle stijle wel wat heeft.Ernst schreef:IK zou zeggen:
Ter aanvulling
Voor progressieve thrash zou ik aanraden:
Coroner - R.I.P.
Toxik - Think This/ World Circus
Sadus - A Vision Of Misery
"Do is die Bahnhof!!"
- Dragonforce
Wow, het toevoegen van een triangel moet erg gewaagd zijn geweest in die tijd.Strijdkreet schreef:Piet hein is een KVLTE thrash metalband uit oeteldonk uit de jaren 30. Het ging alleen bergafwaards met de band toen Henkie ronalds (Viool en Triangel) stopte met muziek maken.
Tuurlijk, maar als je nieuw met het genre bent, ga je toch eerder de (crossover) klassiekers van weleer ontdekken. Ik mis bands als DRI of Cro-Mags in je lijst.Strijdkreet schreef:En MW en Toxic holocaust zijn dan wel crossover bands, maar ook leuk om te horen als je in de Thrash wil verdiepen.
It's the end of time
- Lone Starr
- Destructor
Wat hebben die 2 platen (afgezien van de paar synths op Elements Of Anger) met progressive thrash te maken? En van dat vorige lijstje vind ik eigenlijk alleen die van Coroner prog thrash.Jeroen schreef:drie klassiekers waar we gerust Elements of Anger van Sadus en Time Does Not Heal van Dark Angel aan kunnen toevoegen
- Jeroen
- Contacteer:
sowieso de songstructuren van Elements of Anger. Een gewaagd album met af en toe een hele mellow sfeer.
Time does not heal is niet echt progressief, of het moeten bepaalde songstructuren zijn en de hoeveelheid riffs die men gebruikt.
Time does not heal is niet echt progressief, of het moeten bepaalde songstructuren zijn en de hoeveelheid riffs die men gebruikt.
- Strijdkreet
Ach, ik heb sowieso heel weinig met crossover.Dragonforce schreef:[..]
Tuurlijk, maar als je nieuw met het genre bent, ga je toch eerder de (crossover) klassiekers van weleer ontdekken. Ik mis bands als DRI of Cro-Mags in je lijst.
S.O.D. kan ik wel waarderen op zn tijd.
- Jeroen
- Contacteer:
ik vind het heel af en toe best lekker.
Bands als Hyades en Death Angel flirten heel af en toe ook wel eens met een schreeuwerig stukje, dat slaat dan wel aan.
Maar bandjes als Municipal Waste, D.R.I. etc. daarbij raak ik nogal verveeld.
Zijn er nog meer echt goede combo´s, dan wil ik het nog wel eens een kans geven
Bands als Hyades en Death Angel flirten heel af en toe ook wel eens met een schreeuwerig stukje, dat slaat dan wel aan.
Maar bandjes als Municipal Waste, D.R.I. etc. daarbij raak ik nogal verveeld.
Zijn er nog meer echt goede combo´s, dan wil ik het nog wel eens een kans geven
- Strijdkreet
Dat vond ik een gave band, maar die laatste is een vervelende ADHD plaat.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik wil mezelf nog geen kenner noemen, maar ik weet wat ik goed vind en iedere beginner wil aanraden:
Agent Steel - Order Of The Illuminati
Annihilator - Alice In Hell/Never, Neverland
Megadeth - Rust In Peace
Heathen - Victims Of Deception
Dark Angel - Time Does Not Heal
Metal Church - Metal Church
Nuclear Assault - Game Over
Flotsam & Jetsam - No Place For Disgrace
Skyclad - Wayward Sons Of Mother Earth
Iced Earth - Night Of The Stormrider
Helloween - Walls Of Jericho (jaja, die laatste twee vind ik er ook onder vallen)
Agent Steel - Order Of The Illuminati
Annihilator - Alice In Hell/Never, Neverland
Megadeth - Rust In Peace
Heathen - Victims Of Deception
Dark Angel - Time Does Not Heal
Metal Church - Metal Church
Nuclear Assault - Game Over
Flotsam & Jetsam - No Place For Disgrace
Skyclad - Wayward Sons Of Mother Earth
Iced Earth - Night Of The Stormrider
Helloween - Walls Of Jericho (jaja, die laatste twee vind ik er ook onder vallen)
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )