Thrash / Speed metal XI

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo apr 30, 2008 3:10 pm

wat is je punt?
dat is precies wat ze doen
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » wo apr 30, 2008 7:29 pm

:?:

Dus anders = niet goed?
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo apr 30, 2008 11:30 pm

doelend op inspiratieloos scheuren zonder de benodige power.
Maar verder kan ik er goed naar luisteren, zal eens op zoek gaan naar die albums.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Daeminion

Bericht door Daeminion » wo apr 30, 2008 11:54 pm

Dat is anders de pure rauwe echte essentie van thrash, dat inspiratieloos scheuren.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » do mei 01, 2008 3:41 pm

Exumer en inspiratieloos scheuren, welk album heb je dan geluisterd? De solo's die ik me even uit het hoofd erbij haal zijn allesbehalve standaard en zeker niet inspiratieloos. Possessed By Fire is de beste cd. Rising From The Sea is wat minder en meer Slayer-geörienteerd.
Daeminion schreef:Dat is anders de pure rauwe echte essentie van thrash, dat inspiratieloos scheuren.
Totaal niet mee eens. Alsof thrash inspiratieloos is en alleen maar moet scheuren. Mijn favoriete cd's zijn de melodieuzere albums van Anthrax, Forbidden, Skyclad, Slayer (Seasons), Sodom (Agent Orange), Agent Steel, Rigor Mortis. Ik merk de laatste tijd op dat ik veelal alleen sta in dit soort opmerkingen dus het zal wel aan mij liggen 8)
"Do is die Bahnhof!!"

hellish star

Bericht door hellish star » do mei 01, 2008 4:09 pm

Lone Starr schreef:

Totaal niet mee eens. Alsof thrash inspiratieloos is en alleen maar moet scheuren. Mijn favoriete cd's zijn de melodieuzere albums van Anthrax, Forbidden, Skyclad, Slayer (Seasons), Sodom (Agent Orange), Agent Steel, Rigor Mortis. Ik merk de laatste tijd op dat ik veelal alleen sta in dit soort opmerkingen dus het zal wel aan mij liggen 8)
Je staat echt niet alleen 8)
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Thrashing Reinier
Contacteer:

Bericht door Thrashing Reinier » do mei 01, 2008 4:56 pm

Idd, thrash is alles behalve inspiratieloos
[b]Paramite![/b]

www.myspace.com/paramitethrash
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b192/reinierxodus/banner.gif[/img]

Daeminion

Bericht door Daeminion » do mei 01, 2008 5:50 pm

Lone Starr schreef:Exumer en inspiratieloos scheuren, welk album heb je dan geluisterd? De solo's die ik me even uit het hoofd erbij haal zijn allesbehalve standaard en zeker niet inspiratieloos. Possessed By Fire is de beste cd. Rising From The Sea is wat minder en meer Slayer-geörienteerd.

[..]

Ik dacht dat het sarcasme in mijn post wel te zien was, maar blijkbaar zie jij dat dan weer niet. Verder zeg ik nergens dat dat 'inspiratieloos scheuren' overal maar voor moet komen. Als dat het geval was geweest was ik allang uitgekeken op dit genre.

Melodie mag zeker voorkomen en heeft naar mijn idee thrash eind jaren '80 voor een groot gedeelte gevormd tot wat het was. Of ik daar een groot liefhebber van ben is een andere vraag, veel bands van de latere periode kan ik niet (meer) waarderen.

Verder merk ik op dat als er een subcategorie hier wel veel besproken wordt het de melodische thrash is a la Heathen, Forbidden, Anthrax, Mekong Delta, Overkill etc, dus die opmerking dat je alleen staat in je opmerking begrijp ik evenmin.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » do mei 01, 2008 6:33 pm

Daeminion schreef:[..]

1.Ik dacht dat het sarcasme in mijn post wel te zien was, maar blijkbaar zie jij dat dan weer niet.

2.Verder merk ik op dat als er een subcategorie hier wel veel besproken wordt het de melodische thrash is a la Heathen, Forbidden, Anthrax, Mekong Delta, Overkill etc, dus die opmerking dat je alleen staat in je opmerking begrijp ik evenmin.
1. nou, met een avatar van Sarcofago is het sarcasme betwistbaar :P .

2. enige nuance hierin: nou, niet als het gaat om individuele albums. bijvoorbeeld Sodom. De meesten geven Persecution Mania als beste album terwijl ik vanwege de melodische inslag voor Agent Orange zou kiezen.

Meestal is het zo dat men niet beargumenteert waarom men voor een bepaald album kiest. Men zegt slechts: Album x is het beste!!1111!!!1 Geef alsjeblieft aan waarom, dat houdt ook een discussie op gang.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
"Do is die Bahnhof!!"

Daeminion

Bericht door Daeminion » do mei 01, 2008 7:06 pm

Duidelijk. En mijn avatar bepaalt slechts een gedeelte van de muzieksmaak, niet in z'n geheel. :wink:

Afijn. Torture Squad heeft z'n nieuwe album uitgebracht, genaamd Hellbound. Heeft iemand dit album van deze brute thrashers gehoord?

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do mei 01, 2008 7:12 pm

Om gelijk even in te haken op Sodom. Ik vind zelf Better of Dead een erg ondergewaardeerde plaat. Ik vind deze plaat van alles hebben, van brutere nummers als Capture the Flag tot meer cathcy songs als the Saw is the Law.
Agent Orange vind ik ook een heerlijke plaat het was tevens mijn eerste kennismaking met Sodom.

Persecution Mania, leuk maar niet hun beste, maar een nummer als Nuclear Winter blijft toch gaaf. 8)

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr mei 02, 2008 9:46 am

Lone Starr schreef:Exumer en inspiratieloos scheuren, welk album heb je dan geluisterd? De solo's die ik me even uit het hoofd erbij haal zijn allesbehalve standaard en zeker niet inspiratieloos. Possessed By Fire is de beste cd. Rising From The Sea is wat minder en meer Slayer-geörienteerd.

[..]

Ach EXUMER is zeker wel een stuk rauwer en extremer dan Forbideen ofzo, ik vind het erg gaaf, maar als je niet van een "sloppy" en "rauw" randje houdt zul je het niet zoveel vinden denk. Het eerste EXUMER album lijkt wat op Exodus en het tweede is meer Slayer georienteerd, echt origineel zijn ze nooit geweest, maar lekker is het wel IMO.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr mei 02, 2008 9:50 am

Orklord schreef:Om gelijk even in te haken op Sodom. Ik vind zelf Better of Dead een erg ondergewaardeerde plaat. Ik vind deze plaat van alles hebben, van brutere nummers als Capture the Flag tot meer cathcy songs als the Saw is the Law.
Agent Orange vind ik ook een heerlijke plaat het was tevens mijn eerste kennismaking met Sodom.

Persecution Mania, leuk maar niet hun beste, maar een nummer als Nuclear Winter blijft toch gaaf. 8)
hmm heel veel mensen zullen toch "persecution mania" als beste album aangeven. Ik vind "better off dead" zelf ook geweldig en minstens even sterk als "agent orange" zeker het titelnummer "bloodtrails", "capture the flag" en "shellfire defense". De thin lizzy cover had niet echt gehoeven maar slecht is ie niet. De productie is voor sodom begrippen wat te gelikt, maar dat zal juist een aantal mensen aanspreken denk ik. raar dat je nooit meer over dat album hoort.....

IROn

Bericht door IROn » vr mei 02, 2008 6:13 pm

enforcer schreef:[..]

hmm heel veel mensen zullen toch "persecution mania" als beste album aangeven. Ik vind "better off dead" zelf ook geweldig en minstens even sterk als "agent orange" zeker het titelnummer "bloodtrails", "capture the flag" en "shellfire defense". De thin lizzy cover had niet echt gehoeven maar slecht is ie niet. De productie is voor sodom begrippen wat te gelikt, maar dat zal juist een aantal mensen aanspreken denk ik. raar dat je nooit meer over dat album hoort.....
Dat geld voor meer covers van ze, Don't Walk Away is ook vrij overbodig, zeker na het knallende nummer ervoor.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mei 13, 2008 2:57 pm

http://www.youtube.com/watch?v=1juW3dDQ ... re=related

Geniaal filmpje van Scott Ian die Madhouse probeert te spelen op guitar hero :lol:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di mei 13, 2008 3:16 pm

Haha, en ik dacht dat mijn poging slecht was :lol:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di mei 13, 2008 3:34 pm

IROn schreef:[..]

Dat geld voor meer covers van ze, Don't Walk Away is ook vrij overbodig, zeker na het knallende nummer ervoor.
maar toch vind ik die covers van Sodom niet zo slecht en dankzij dat nummer heb ik Tank leren kennen :wink:

number_17

Bericht door number_17 » di mei 13, 2008 4:10 pm

Misschien al bekend bij vele maar ik zou toch nog graag een keer de naam Suicical Angels laten vallen.

Zo een speciaal geluid hebben ze niet maar ze maken echt een lekkere pot simpele old school thrash metal (EDuitse stijl).
http://www.myspace.com/suicidalangelsgreece
Laatst gewijzigd door number_17 op di mei 13, 2008 4:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Den

Bericht door Den » di mei 13, 2008 4:16 pm

iemand bekend met die thrash clash cd'tjes die Stormspell aan het uitbrengen is? Die dingen zijn zeker de moeite waard!
Op deel 1 spelen Taking over (http://www.myspace.com/takingoverfucks) en Phantom witch (http://www.myspace.com/phantomwitch). Twee wat Duits aandoende thrash bands. Op deel 2 spelen Diamond plate (http://www.myspace.com/diamondplate1) en Oppression (http://www.myspace.com/oppressionswe) waarbij de eerste Duits aandoed, terwijl Oppression duidelijk door de Bay area bands is beinvloed. Volgens mij is hier ook wel eens een Oppression demo besproken (ben te lui om die erbij te zoeken).

Hoe dan ook: die cd'tjes zijn geniaal! Mooi verzorgd artwork en boekje en gave muziek!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » wo mei 14, 2008 10:13 am

Dit topic een sticky ?
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo mei 14, 2008 10:14 am

Ik zat net hetzelfde te denken... Een belangrijk genre wat door iedereen beluisterd dient, te worden, dat in ieder geval wel, maar sticky?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Moby Rick

Bericht door Moby Rick » wo mei 14, 2008 12:48 pm

Ik ben nu Epidemic of Violence van Demolition Hammer te luisteren.
Erg agressief en heeft wel wat weg van Dark Angel en Morbid Saint
Time Bomb vind ik eigenlijk erg tegenvallen, is dat eerste album aan te raden?
Afbeelding

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » wo mei 14, 2008 3:22 pm

epidemic of violence is mijn favoriet van de drie. timebomb nooit gehoord vanwege slecht commentaar erop. misschien onterecht maarja er is zoveel muziek om te luisteren.

die andere plaat is volgens mij meer richting deathmetal of in iedergeval meer deathmetal invloeden dan epidemic. lang geleden dat ik ze geluisterd heb trouwens toch maares uit de kas trekken. in iedergeval epidemic.
www.myspace.com/suddenthrash

Moby Rick

Bericht door Moby Rick » wo mei 14, 2008 4:09 pm

EXUMER REUNION
Categorie: Music

Members of 80s German thrash metal cult EXUMER began negotiating a full fledged reunion for 2009. The projected reunion includes a new album, re-releases of the band's two albums from the 1980s and a substantial tour.

EXUMER vocalist Mem V. Stein of NYC thrashers Sun Descends comments:

"This reunion won't be like the one-off show we played at the Wacken Open Air, in 2001. This time we will deliver the entire package and release a new, third EXUMER album. It's been close to 22 years since the second EXUMER release in 1987 and it seems that the band is still relevant, especially when you consider the new generation of thrash metal bands that quote EXUMER as a major influence of theirs. I will keep SD alive and I'm not abandoning the project but most of 2009 will be dedicated to a new EXUMER album and it's promotion. We also have Paul Arakaki (guitars/bass) in the band who replaced me on the second EXUMER album and now lives in Hawaii. I frequently get emails from fans asking for a EXUMER reunion and I feel that the time is right to finally go ahead and make it a reality. We have never played live in North America and I believe that we owe it to the fans here in the States to see the band at least once with full-on live production"

EXUMER has not yet decided with which record label to work with for the releases, but plans to enter the studio to record their new cd in late 2008/early 2009.

Sun Descends' new album titled "The Entropy Formula", will be released on Khaosmaster Productions in April and on Twilight Distribution in Fall 2008.
Afbeelding

Thrashing Reinier
Contacteer:

Bericht door Thrashing Reinier » wo mei 14, 2008 4:35 pm

veeeeeeeeeeet :shock:
[b]Paramite![/b]

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » wo mei 14, 2008 7:16 pm

Haha vet!

I Am Possessed By Fire!!!!!
"Do is die Bahnhof!!"

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mei 15, 2008 8:54 am

IROn schreef:[..]

Tja het zijn geen slechte versies, maar op een CD met slechts 9 nummers is 1 cover al aardig wat. SODOM heft behoorlijk wat overwegend redelijke tot goede covers opgenomen. erg grappig is de SAXON cover "20.000 ft" die op de Japanse persing van "masquerade in blood staat", en ook de cover van ACCEPT's "I'm a Rebel" is IMO geniaal.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mei 15, 2008 8:57 am

Moby Rick schreef:EXUMER REUNION
Categorie: Music

Members of 80s German thrash metal cult EXUMER began negotiating a full fledged reunion for 2009. The projected reunion includes a new album, re-releases of the band's two albums from the 1980s and a substantial tour.

EXUMER vocalist Mem V. Stein of NYC thrashers Sun Descends comments:

"This reunion won't be like the one-off show we played at the Wacken Open Air, in 2001. This time we will deliver the entire package and release a new, third EXUMER album. It's been close to 22 years since the second EXUMER release in 1987 and it seems that the band is still relevant, especially when you consider the new generation of thrash metal bands that quote EXUMER as a major influence of theirs. I will keep SD alive and I'm not abandoning the project but most of 2009 will be dedicated to a new EXUMER album and it's promotion. We also have Paul Arakaki (guitars/bass) in the band who replaced me on the second EXUMER album and now lives in Hawaii. I frequently get emails from fans asking for a EXUMER reunion and I feel that the time is right to finally go ahead and make it a reality. We have never played live in North America and I believe that we owe it to the fans here in the States to see the band at least once with full-on live production"

EXUMER has not yet decided with which record label to work with for the releases, but plans to enter the studio to record their new cd in late 2008/early 2009.

Sun Descends' new album titled "The Entropy Formula", will be released on Khaosmaster Productions in April and on Twilight Distribution in Fall 2008.
Kansloos, sorry, het moet nu eens afgelopen zijn met reunies van matige kultbands. OK tuurlijk kan ik hun platen best waarderen maar wie zit er nu nog op EXUMER te wachten. Komt meer voort uit het feit dat er nauwelijks interesse is in SUN DESCENDS de huidige (best aardige) old school thrash band van Mem. Op wacken was er trouwen niet veel aan destijds.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mei 15, 2008 9:00 am

:lol:

Nemesix
Contacteer:

Bericht door Nemesix » do mei 15, 2008 4:38 pm

Waarom heeft niemand het over Exodus? Die hebben onlangs weer een ziek vet album uitgebracht. Ze zijn weer helemaal in opkomst als je mij vraagt, live zijn ze ook supergoed.
This horrid virtue, facing mortality.

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » do mei 15, 2008 4:45 pm

We hebben het vaak over exodus hoor. :P

Alleen proberen we ook zoveel mogelijk over verschillende thrashbands te praten.

Welkom overigens. :mrgreen:
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Nemesix
Contacteer:

Bericht door Nemesix » do mei 15, 2008 4:54 pm

Mag ik dan even over Exodus beginnen? Wil het wel even over hun hebben, heb dat nog niet gedaan. :mrgreen:

Dus, ik hoorde dat sommigen Shovel Headed Kill Machine minder vonden dan de vorige albums. Zelf vind ik SHKM het beste album van Exodus. Ben niet zoon superfan van het oude werk, hoewel niets boven moshen op Toxic Waltz gaat.
Maar toch vind ik Now Thy Death Day Come, met Altered Boy en Deathamphetamine toch wel het beste werk van Exodus, met Funeral Hymn sterk in de achtervolging.
Wat jullie?

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » do mei 15, 2008 4:56 pm

Voor mij is Pleasures of the flesh de favoriet. (en tevens mijn ontmoeting met exodus)

Souza kan ik wat langer aanhoren dan paul. En vooral met nummers zoals Seeds of hate kan het niet mis.

De nieuwe albums zijn uiteraard gaaf, en een stuk bruter. Maar die zanger kan ik ook niet te lang aanhoren. (Iets te eentonig)

Nemesix
Contacteer:

Bericht door Nemesix » do mei 15, 2008 4:59 pm

Oh, ik ben juist zeer fan van Rob Dukes, zijn stem is lekker bruut en meedogenloos. Souza is wel fijn, hijs ook goed bij Testament, maar vind zijn stem iets te hoog en te krijserig naar mijn mening.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do mei 15, 2008 5:12 pm

Souza zingt met veel venijn. En dan komt er ook nog bij dat hij een heel apart stemgeluid heeft, wat in mijn ogen heel positief is. Rob Dukes is wat mij betreft een 13 in een dozijn schreeuwlelijk. Niks mis mee, maar ook zeker niet geweldig.

Mijn favoriet is fabolous disaster. Voor mij is dat Exodus op hun hoogtepunt. PotH, BBB maar vooral TotD vind ik ook erg goede platen. SHKM vind ik niet al te best. Deathamphetamine is een geweldig nummer verder.

hellish star

Bericht door hellish star » do mei 15, 2008 5:12 pm

Nieuwe TEMPLE OF BLOOD ontvangen... Zeker eens te beluisteren door fans van oa Forbidden, Agent Steel, oude Testament,...

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do mei 15, 2008 5:15 pm

Ik ben niet zo een fan van het Exodus van dit moment. Ik heb toch liever het oude werk. PLeasures of the Flesh is toch wel mijn favoriet. Ik moest eerst wel erg wennen aan de matte productie.

Ik vind Rob Dukes stem er niet echt bij passen, maar goed dat is een discussie die eeuwig door kan gaan :P ik hou het gewoon op de oude Exodus.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do mei 15, 2008 5:16 pm

hellish star schreef:Nieuwe TEMPLE OF BLOOD ontvangen... Zeker eens te beluisteren door fans van oa Forbidden, Agent Steel, oude Testament,...

Ah kijk, dat zijn nog eens tips!

Thrashing Reinier
Contacteer:

Bericht door Thrashing Reinier » do mei 15, 2008 5:24 pm

Dukes is vet! Maar niet voor het nieuwe werk, maar dat komt denk ik omdat we de oude shit niet gewend zijn met zijn zang. Zetro blijft toch mijn favoriet, maar vlak voor hij wegging bij exodus was hij live wel niet echt in vorm moet ik zeggen. Iemand Live at the DNA gezien? Een paar filmpjes ervan staan er op youtube. Niet om aan te horen qua zang vind ik persoonlijk.
[b]Paramite![/b]

Nemesix
Contacteer:

Bericht door Nemesix » do mei 15, 2008 5:35 pm

Hmm, vind toch Dukes wel fijn voor het nieuwe werk. Vind de nieuwe toch nog steeds beter dan de oude.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » do mei 15, 2008 6:38 pm

enforcer schreef:[..]

Kansloos, sorry, het moet nu eens afgelopen zijn met reunies van matige kultbands. OK tuurlijk kan ik hun platen best waarderen maar wie zit er nu nog op EXUMER te wachten. Komt meer voort uit het feit dat er nauwelijks interesse is in SUN DESCENDS de huidige (best aardige) old school thrash band van Mem. Op wacken was er trouwen niet veel aan destijds.
Liever Exumer live dan de zoveelste nieuwe jonge thrashband, gespeend van enige melodie en brute zang hoor. Maar dat vind ik dan.
"Do is die Bahnhof!!"

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » do mei 15, 2008 6:47 pm

hellish star schreef:Nieuwe TEMPLE OF BLOOD ontvangen... Zeker eens te beluisteren door fans van oa Forbidden, Agent Steel, oude Testament,...
Toen ik de eerste 3 nummers (van Overlord) hoorde vond ik de band echt tegenvallen. ultiem slechte mix (zang is niet te horen) en geen fatsoenlijke instrumentbeheersing (check de forbidden cover maar eens, dan snap je wat het verschil is met de échte bands van weleer).

Maar dan luister ik de nummers van het album Prepare For The Judgement Of Mankind....yeah!! Dit vind ik echt te gek!! Lekker Helstar/Hallows Eve achtige thrash met wél een lekkere mix en goede melodieën!! Ook de kwaliteit van het spel is veel beter! CD maar meteen besteld!

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=17883898
"Do is die Bahnhof!!"

hellish star

Bericht door hellish star » do mei 15, 2008 6:58 pm

Lone Starr schreef:[..]

Toen ik de eerste 3 nummers (van Overlord) hoorde vond ik de band echt tegenvallen. ultiem slechte mix (zang is niet te horen) en geen fatsoenlijke instrumentbeheersing (check de forbidden cover maar eens, dan snap je wat het verschil is met de échte bands van weleer).

Maar dan luister ik de nummers van het album Prepare For The Judgement Of Mankind....yeah!! Dit vind ik echt te gek!! Lekker Helstar/Hallows Eve achtige thrash met wél een lekkere mix en goede melodieën!! Ook de kwaliteit van het spel is veel beter! CD maar meteen besteld!

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=17883898
Tot nogtoe bevalt het debuut me nog steeds beter dan de nieuwe plaat. Toch is het een groeiertje en heeft ie dus zijn tijd nodig. Die cover van Forbidden is niet slecht maar als je het origineel hoort, tja...

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mei 15, 2008 7:58 pm

Lone Starr schreef:[..]

Liever Exumer live dan de zoveelste nieuwe jonge thrashband, gespeend van enige melodie en brute zang hoor. Maar dat vind ik dan.
ach daar ben ik het wel mee eens, maar toch EXUMER is toch ec ht wel een tweederangs thrash band en dat was het toen zeker. Ik vind het gewoon jammer dat echt IEDERE band die nooit iets heeft betekent (in het geval van EXUMER misschien alleen in de diepe underground) nu ineens een graantje mee wil pikken. Vaak zijn die reunies echt halfbakken, de 80's komen echt niet meer terug. Ik ben gewoon echt reuniemoe.....

Neem nu de line up van het volgende KIT het kalft steeds verder af, nu moeten we al opgewonden raken van tweederangs reunies van ABBATOIR of EVIL DEAD. Lijkt wel of er geen boeiende bands meer te boeken zijn, gaan ze het rijtje af "goh, welke 80's band zouden we nu weer eens exclusief neer kunnen zetten". Kijk als je over LAAZ ROCKIT, SABBAT of ARTILLERY praat dan heb je het toch over een hele andere liga IMO. Volgend jaar krijgen we vast ZNOWHITE, GRINDER, SLAMMER of FAITH OR FEAR LOL! Ik heb al die platen en luister er soms ook wel naar maar wees nu eerlijk.......

De echt serieus te nemen band zijn misschien wel op 2 handen te tellen, en een reunie zoals bijvoorbeeld DEATH ANGEL maakt nog zin, dat was echt wat. hebben nu ook nog 2 aardige nieuwe platen uit. Ik vind het onderdehand gewoon allemaal cliché en voorspelbaar, er zijn denk ik nog weinig bands die ik geen reunie heb zien spelen. Het heilige vuur uit de 80's brandt bij nog maar zeer weinigen van die bands, vaak staan er een stel uitgebluste ouwe mannen met "huisvader" appeal, nee, blijf dan liever dood en begraven.
Laatst gewijzigd door enforcer op do mei 15, 2008 8:10 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mei 15, 2008 7:59 pm

innuendo schreef:Souza zingt met veel venijn. En dan komt er ook nog bij dat hij een heel apart stemgeluid heeft, wat in mijn ogen heel positief is. Rob Dukes is wat mij betreft een 13 in een dozijn schreeuwlelijk. Niks mis mee, maar ook zeker niet geweldig.

Mijn favoriet is fabolous disaster. Voor mij is dat Exodus op hun hoogtepunt. PotH, BBB maar vooral TotD vind ik ook erg goede platen. SHKM vind ik niet al te best. Deathamphetamine is een geweldig nummer verder.
helemaal mee eens, vind die Dukes maar een omhooggevallen zangroadie. Aardige en sympathieke vent met goede bedoelingen maar verre van een goede EXODUS zanger.

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » do mei 15, 2008 10:17 pm

Orklord schreef:Ik ben niet zo een fan van het Exodus van dit moment. Ik heb toch liever het oude werk. PLeasures of the Flesh is toch wel mijn favoriet. Ik moest eerst wel erg wennen aan de matte productie.

Ik vind Rob Dukes stem er niet echt bij passen, maar goed dat is een discussie die eeuwig door kan gaan :P ik hou het gewoon op de oude Exodus.
Ik vind de productie op POTF juist erg goed en sfeervol.

Nemesix
Contacteer:

Bericht door Nemesix » do mei 15, 2008 10:52 pm

Naja, het eerste nummer van Exodus dat ik hoorde was Raze, en sindsdien wilde ik eigenlijk niets anders dan Rob op elk album van Exodus horen.
Nu ben ik ook wel gewend aan Souza, maar aan de vocalen op de eerdere albums kan ik niet zo goed wennen.

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » do mei 15, 2008 11:13 pm

Het is dan meestal ook vaak zo dat het eerste album/nummer/zanger/etc. dat je hoort ook vaak je favoriet is.

Nemesix
Contacteer:

Bericht door Nemesix » vr mei 16, 2008 8:03 am

Ja okey. Denk dat ik door dat album echt van brute thrash ben gaan houden. Vind ook Sons of the Jackal van LotD geweldig.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr mei 16, 2008 9:32 am

Iron Cross heeft zijn album Church and State opnieuw uitgebracht. Is er hier iemand bekend mee? Het doet mij een beetje denken aan Destructor. Klinkt wel lekker niet heel hoogstaand.

Voor de mensen die het eens willen horen:
http://www.myspace.com/ironcrosschicago

Gesloten