Ulver - Shadows of the Sun

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Ulver - Shadows of the Sun

Bericht door Demorpheus » ma okt 15, 2007 11:18 pm

Wat me opvalt bij deze cd is dat ze nogal een donkere kant uit gegaan zijn. Het is een stuk meer ingetogen dan zijn voorganger Blood Inside. Veel minder electronica en juist meer 'echte' instrumenten. Het doet me iig meer denken aan de silence mini ep's.

Wat vinden jullie? Interessante stap vooruit of heb je liever het werk zoals het op Blood Inside of Perdition City te vinden is?

Ik moet hem zelf nog een paar keer goed beluisteren maar het album bevalt me toch wat beter dan Blood Inside.

http://www.jester-records.com/releases_sub.php?ID=66
Nee, jij!!

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » di okt 16, 2007 12:01 am

Ge-wel-dig. Staat in de top10 van 2007. Het overtreft Perdition City en Blood Inside (nog) niet maar doet er ook niet voor onder.

Het nummer Vigil vind ik fan-tas-tisch maar dat komt voornamelijk door de invulling van elektronica koning Fennesz. Daar verzamel ik álles van. Degene die de microscopische ambient/elektronica van Vigil goed vinden (check de laatste 20 seconden, de hoeveelheid details die zich openbaren in de ogenschijnlijke ruis is *kippenvel*) moeten zijn werk checken.

Opener Eon is ook bloedmooi. En de Black Sabbath cover. Ja, ik ben gewoon heel lovend over dit album. Het is het eerste album sinds lange tijd wat me kan ontroeren op basis van de sfeer die er wordt geschapen. In de ogenschijnlijke kalmte wordt véél gemusiceerd, wat dat betreft moet je goed tussen de regels weten te lezen.

in iedergeval gaan jullie die terug zien in mijn (al niet te versmaden) jaarlijst.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » di okt 16, 2007 2:13 pm

Nakur schreef:Ge-wel-dig.
wat nakur zegt... heerlijk album om mee in slaap te vallen!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di okt 16, 2007 6:49 pm

Het is een prachtig album inderdaad.

Qua sfeer vind ik hem juist teruggrijpen naar Perdition City. Dat album heeft een gelijkaardige sombere, kalme en licht jazzy uitstraling. Ik heb het nu louter over het gevoel wat de plaat mij geeft.

Blood Inside klonk juist weer een stuk drukker en extraverter. Dit album is inderdaad een stuk ingetogener en mijns insziens ook wat toegankelijker dan zijn voorganger.

En wat past Solitude perfekt in het plaatje, zeg. Dat kom je niet vaak tegen dat zo'n cover naadloos in de sfeer van een album past.

Laat de herfst maar komen!
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Bericht door Thorvir » do mei 01, 2008 5:47 pm

ik vind dit echt een heele gave plaat, nou moet ik toegeven dat ik wel iets meer van de heele oude ulver ben (lees Bergtat, Madrigal of Night etc) maar dit is de eerste Ulver sinds dien waar ik echt weer heel erg enthausiast over ben. op een of andere manier raakt deze plaat me weer veel meer dan dingen als blood inside of perdition city.

Plaats reactie