Meteen ook maar al 3 prima nummers van Owens weer aanpakken, he.
Al ben ik wel benieuwd naar de Barlow-versies. Ik vraag me af wat hij verzint om sommige passages door te komen.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Ik ben er normaal gesproken ook geen fan van, maar de Overture Of The Wicked ep moest ik toch hebben omdat ik wilde weten hoe Tim deze classics zou zingen. Eveneens ben ik dus nu benieuwd hoe Barlow het met deze 'classics' gaat aanpakken, dus dit ep'tje zal zeker wel gekocht wordenJoris schreef:Ben wel benieuwd, maar vind een singel meestal niet interessant genoeg om te kopen. Bij the reckoning wel gedaan, omdat er al zolang niets nieuws meer was gekomen van Iced earth. Maar die single luister ik ook nooit meer.
Maarja, zeg nooit nooit. Wellicht dat ik weer niet kan wachten op het album.
Maar misschien dat ik het dit keer ook maar gewoon download en zo een paar keer luister.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Joris? Is dat u Borischj? Ben jij binnenkort in Arnheim te gast?Joris schreef:Ben wel benieuwd, maar vind een singel meestal niet interessant genoeg om te kopen. Bij the reckoning wel gedaan, omdat er al zolang niets nieuws meer was gekomen van Iced earth. Maar die single luister ik ook nooit meer.
Maarja, zeg nooit nooit. Wellicht dat ik weer niet kan wachten op het album.
Maar misschien dat ik het dit keer ook maar gewoon download en zo een paar keer luister.
Zo te lezen wordt het, zoals verwacht, weer erg goed met Barlow. (ownee, het wordt niet goed, het was al steengoed. Ik moet zeggen: nog beter). Denk dat ik de single uiteindelijk toch niet kan laten liggen.RadiumAngel schreef:Interview met een aantal leuke weetjes over de toekomst van de band.
uit het vorige Iced Earth topic, wat kan een mening dan soms veranderenEru Iluvatar schreef:'Framing Armageddon' bevalt me erg goed. Een typisch sfeervol conceptalbum met nummers die moeilijk los uit hun context kunnen worden geplaats, maar het blijven opzich wel redelijk 'concrete' nummers. Geen Manowar-Gods of War-praktijken waarbij sfeervolle interludes 70% van het album opvullen.
De nummers zijn redelijk gevarieerd. Rockers, rustige sfeernummers, semi-ballads en epics. Wat alle nummers gemeen hebben zijn groot opgezette koor-refreinen zoals we die eigenlijk nog niet echt kennen van Iced Earth. Denk hierbij aan Blind Guardians A Night At The Opera.
Instrumentaal is Iced Earth wat progressiever geworden en klinkt alles vooral bombastisch en episch, hoewel het album ook ongewoon harde thrashriffs voor IE begrippen bevat. Bij vlagen is dit het zwaarste Iced Earth-album. Owens zang domineerd het album helemaal en hij probeert dit maal niet Barlow te immiteren. Hij komt met gevarieerde zang en zingt af en toe in de sinistere stijl zoals hij dat bij Judas Priest deed (bij nummers als Cyberface bijvoorbeeld). Emotionele stukken weet de Ripper overtuigend neer te zetten.
Dit album is echt een groeiertje; hij moet bezinken. Het album is vooral sfeervol en episch, en afwisselend bombastisch, hard, heroisch, maar vaak ook mellow, nogal Pink Floyd achtig (vooral bij de nummers midden op het album).
Zelf ben ik een groot 'The Glorious Burden'-fan en ik kan na een paar luisterbeurten nog niet concluderen of Jon Schaffer zijn vorige album overtroffen heeft. Een meesterwerk als 'Gettysburg' is dan ook moeilijk te overtreffen vanuit mijn optiek. Maar al met al heeft Schaffer weer een album gemaakt dat fans van meerdere metalsubgenre's zal aanspreken, zoals Iced Earth vanouds ook deed.
Je noemt precies het punt waarom hij geen sterke band op kan bouwen, hij is namelijk geen goede songwriter. En alle echt goede songwriters hebben al een band, dus is de enige optie voor hem om zich aan te sluiten bij een andere band. Ik vind Malmsteen nou ook niet echt n goede keuze, maar ja...Jeroen schreef:hoe die daar toch weer terecht komt, echt :' )
Die vent moet zelf gewoon een stabiele band opbouwen ipv al die onzekere rollen die hij vervult bij grote namen. Beyond Fear zou het zeker kunnen gaan maken als er nog een fatsoenlijke songwriter bij in zou komen. Dat debuut was alvast een veelbelovend album.
Als hij zich daar nou op zou richten en dat tot een succes kan maken, dan kan hij ook nog zeggen dat hij 'zelf' iets bereikt heeft. Tot nu toe lift hij alleen maar mee op het succes van de bekende namen.
Jammer, want zingen, dat kan hij zeker.
Das jouw mening, en ik ben het helemaal met je eensRadiumAngel schreef:Ik hoorde net de samples van de Iced Earth nummers met Barlow. Wat een verademing om te horen na 2 matige albums met Owens. Ik snap niet dat zoveel mensen hier Owens zo goed vinden. Hij kan dan wel een goede zang techniek hebben, maar enige vorm van emotie kon ik nooit in zijn zang bespeuren. Zoiets kan wel werken bij een aggressief album als Jugulator van Judas Priest, maar bij nummers als Diamonds & Rust viel hij op dat punt door de mand. En Iced Earth onderscheidde zich met de stem van Barlow erg van talloze power metal bands, met Owens was dat veel minder. Maar ja, dit is mijn mening.