Monster Magnet, 22-6-2008, Eindhoven

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Took
Contacteer:

Monster Magnet, 22-6-2008, Eindhoven

Bericht door Took » do apr 03, 2008 1:46 pm

Monster Magnet voor eenmalig concert naar de Effenaar!

EINDHOVEN – De Amerikaanse spacerockband Monster Magnet komt voor een eenmalig Nederlands concert naar de Effenaar. De band rondom frontman Dave Wyndorf speelt op zondag 22 juni een matineeshow in het poppodium in Eindhoven. De voorverkoop voor het concert begint aanstaande zaterdag 5 april via de bekende voorverkoopadressen.

Monster Magnet stond aanvankelijk geprogrammeerd op het festival Fields of Rock in Biddinghuizen. Vorige week werd bekend dat dit festival niet door zal gaan, waardoor de groep beschikbaar werd voor een eenmalige clubshow. Dit concert wordt deze zondag op het vroege tijdstip van 15.30 uur gehouden omdat ’s avonds de kwartfinale van het EK voetbal op het programma staat. Aangezien het Nederlands Elftal mogelijk in deze wedstrijd moet aantreden, willen we dit voetbalfestijn de liefhebbers van Monster Magnet niet onthouden.

Monster Magnet is overigens geen vreemde voor de Effenaar. De band gaf in 2004 in de oude Effenaar nog een vlammend optreden tijdens het Roadburn festival. Frontman Dave Wyndorf formeerde Monster Magnet in 1989 en heeft sindsdien zeven studioalbums uitgebracht. De Amerikanen scoorden hun grootste hit met het nummer ‘Space Lord’ in 1998 en staan bekend om hun opzwepende liveshows onder leiding van de charismatische Wyndorf. Niet voor niets was in menige recensie terug te lezen dat Monster Magnet Roadburn 2004 tot een legendarische editie maakte. Geen slecht voorteken voor hun komende show in de Effenaar!

Monster Magnet + 2 supports
Zondag 22 juni | 15:30 | €25 | Grote Zaal Effenaar
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Flaw
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Flaw » do apr 03, 2008 2:13 pm

Moet je van Zwolle naar Tilburg naar Eindhoven, Took. En 's avonds nog voetbal kijken! Je zal wel gaar zijn die dag :D

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do apr 03, 2008 2:14 pm

ik ga mezelf clonen.
Al denk ik dat de wereld daar eigenlijk nog niet op voorbereid is. Maar goed, misschien eind juni wel.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » do apr 03, 2008 2:41 pm

Dan had ik toch liever gehad dat ze Fields Of Rock hadden ingekort tot 1 dag met al deze bands (Judas Priest, Cavalera Conspiracy, Iced Earth, Ministry, Monster Magnet), waarbij ze 's avonds gewoon hadden mogen doorgaan. Metal is belangrijker dan voetbal. Bovendien is het Nederlands elftal dan normaal gesproken allang uitgeschakeld.

Maar goed, we moeten dus kiezen. Lastig. Monster Magnet wil ik ook wel een keertje zien. Is de band live echt zo goed als het persbericht beweert?

wall

Bericht door wall » do apr 03, 2008 4:41 pm

Monster Magnet heb ik 2 keer live gezien en ik heb me er prima bij vermaakt!
En ook ik moet dus gaan kiezen tussen Priest en Monster Magnet.

transfixed

Bericht door transfixed » ma mei 05, 2008 4:20 pm

De keuze tussen Priest en deze band was niet bepaald gemakkelijk, maar ik heb de knoop doorgehakt: zojuist kaartje gekocht om space lord en andere gave nummers van deze band eens live te aanschouwen.
A heathen conceitedly, but not I hope an unenlightened one

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » ma jun 30, 2008 10:47 pm

Verslag van het Monster Magnet concert van vorige week zondag, met verrassende setlist: http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=389.

Plaats reactie