Nieuwe drummer zoekt drumleraar

Wil je wat verkopen, of zoek je juist een plaat?
Of zoek je bandleden? Hier kan je het vragen.
Plaats reactie
Artanis
Contacteer:

Nieuwe drummer zoekt drumleraar

Bericht door Artanis » vr mei 09, 2008 12:36 am

Ik zou geen idee hebben waar ik 't anders zou moeten plaatsen, dus ik dacht dat ik 't net zo goed hier kon neerploffen.

Mijn naam is Lex, ik ben een beginnende drummer (beginnend als in nog nooi gespeeld), 18 jaar, die graag thrash wil leren spelen. Ik woon in de omgeving Culemborg (dichtbij Utrecht), en mijn grootste invloeden zijn toch wel de grote Thrashnamen a la Testament, Exodus, Heathen, Kreator, etc. 't bekende rijtje.

Het drumstel waar ik over beschik is een Pearl Vision VX-925. De bekkens hiervan moet ik nog ontvangen, maar dat zou binnen twee weken gebeurd moeten zijn.

Als er nog suggesties zijn van ervaren drummers; ik hoor 't graag!

Bastiaan
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » vr mei 09, 2008 12:48 am

Er woont toch vast wel een drumleraar bij je in de buurt. Meteen als een gek gaan thrashen zit er niet in zonder ervaring. Neem gewoon drumles bij een leraar en zie het even aan. Strak leren spelen, drumpatronen, accenten leren leggen enz. enz. lijkt me niet geheel onbelangrijk.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » vr mei 09, 2008 8:43 am

idd. telefoonboek, gouden gids: drumleraar, muziekschool

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr mei 09, 2008 9:13 am

Joris schreef:idd. telefoonboek, gouden gids: drumleraar, muziekschool
wie maakt er nu nog gebruik van die 2 achterhaalde middelen als je internet hebt? ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Angela

Bericht door Angela » vr mei 09, 2008 9:16 am

Nee ik zou inderdaad eerst ff gewoon leren drummen.
En er zijn overal wel drumleraren te vinden, gewoon wat muziekscholen langsgaan. Succes in ieder geval.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr mei 09, 2008 9:30 am

Wat betreft thrash kan een leraar je alleen boem-tak-boek-tak leren. Zoeken een gewone leraar en speel alles; metal drummen kan je er zelf bij doen.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » vr mei 09, 2008 12:26 pm

Took schreef:[..]
wie maakt er nu nog gebruik van die 2 achterhaalde middelen als je internet hebt? ;)
dan bedoel ik natuurlijk www.telefoongids.nl en www.goudengids.nl. Snap ook niet waarom al die bomen elk jaar weer bij mij thuis worden afgeleverd. De oude gooi ik altijd, onaangeraakt, weg.

ontopic:
Wat soulcollector zegt: Ik zou geen 'thrash-leraar' zoeken. Lijkt me dat de basis die je moet leren hetzelfde is. En je ook gewoon met 1 baspedaal moet beginnen. Pas als je dit onder de knie hebt, kun je zelf thrash patronen gaan uitvogelen en dubbele bass erbij gaan pakken.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr mei 09, 2008 12:39 pm

Dubbele pedalen kun je ook vanaf het begin gebruiken. Je moet enkel oppassen dat je er niet te afhankelijk van wordt, maar ook patronen voor 1 pedaal oefent.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Plaats reactie