Metallica II (Hij is er!)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten

Death Magnetic...

valt me echt mee, een hele leuke cd, maar hij kan niet tippen aan de klassiekers
60
63%
heerst, past zo in het rijtje klassiekers
14
15%
is opnieuw een regelrecht drama geworden, bah
15
16%
is onbekend, want ik ken Metallica helemaal niet
0
Geen stemmen
geen mening
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr mar 07, 2008 11:56 pm

Rene schreef:Ik ben blij te zien dat iedereen St Anger maar baggerzooi vind.
Het officiële standpunt van metalfan.nl is anders dat dit album 88/100 punten verdient. Zie: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=667. :P

Gebruikersavatar
webwim
Berichten: 214
Lid geworden op: zo apr 20, 2003 11:25 pm
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door webwim » za mar 08, 2008 12:03 am

Othala schreef:blasfemie!! ;)
Hehehe, is ook zo. Misschien moet ik de cd maar eens kopen, een lp opzetten doe ik nu eenmaal niet zo héél vaak meer.

Maar serieus, zelfs in de tijd dat de cd er nog niet was (naja, iig nog geen metallica cd's), toen draaide ik die plaat al niet zo héél vaak tov de andere die ik toen had.
http://www.myspace.com/wansmaakwim

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za mar 08, 2008 12:05 am

Haha, met idioot veel hoge cijfers van anderen (waarvan maar erg weinig hun naam in hebben gevuld).
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metaltop
Berichten: 165
Lid geworden op: do apr 05, 2007 10:03 pm
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Metaltop » za mar 08, 2008 12:50 am

innuendo schreef:Haha, met idioot veel hoge cijfers van anderen (waarvan maar erg weinig hun naam in hebben gevuld).
Het zal wel aan de naam liggen van de band, waarschijnlijk als een andere band precies hetzelfde werk uit had gebracht zou het niet zo'n hoog cijfer krijgen.

Mensen laten zich leiden door de menigte en de media, anders zou MTV en TMF niet eens bestaan.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za mar 08, 2008 2:14 am

Ook maar eens een lijstje:

Kill 'Em All: 9
Ride the Lightning: 9,5
Master of Puppets: 8,5
...And Justice For All: 8
Metallica: 8
Load: 7
Reload: 5
St. Anger: 4
Faustian Spirit of the Earth

Zahk
Berichten: 31
Lid geworden op: do mar 06, 2008 12:49 pm
Locatie: Fryslân

Bericht door Zahk » za mar 08, 2008 6:11 pm

hmmmm... ik ga ze dus wel live zien op pinkpop (al kom ik voor RATM) en naar ik heb vernomen spelen ze zo'n 2 uur en 15 minuten. Ik ben erg benieuwd waarmee ze dat vol gaan stoppen.....

Wat mij betreft mogen ze alle oude nummers uit de kast halen en het nieuwe spul niet eens te sprake brengen oh en wat mijn verwachting betreft over het nieuwe album: onkruid vergaat niet maar naarmate de jaren verstrijken wordt het er niet mooier op.

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » za mar 08, 2008 7:12 pm

Gilbert schreef:[..]

Het officiële standpunt van metalfan.nl is anders dat dit album 88/100 punten verdient. Zie: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=667. :P
De nummers zijn dan ook lang niet slecht (zoals op de bijbehorende dvd te zien is) alleen die koekblikproductie verknalt alles
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
webwim
Berichten: 214
Lid geworden op: zo apr 20, 2003 11:25 pm
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door webwim » za mar 08, 2008 9:53 pm

Niet slecht is absoluut niet goed genoeg. We hebben het hier over metallica, niet over één of ander derderangs kuthobbybandje.
http://www.myspace.com/wansmaakwim

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25343
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mar 09, 2008 9:29 pm

inderdaad.
Ik vind het een saaie plaat. Heb er verscheidene malen naar geluisterd. Grappig genoeg vond ik em bij de eerste luisterbeurt best aardig. Een vuist in het gezicht, net als de hoes.
Maar bij de tweede luisterbeurt ging het steeds meer vervelen, and so on. Nee, die plaat doet me helemaal niets.

De eerste drie schijven van Metallica vind ik nog altijd wereld materiaal, maar vanaf And Justice (vooral die knakenproductie) werd het allemaal net wat minder. Metallica bevat nog wel goede nummers, maar er is geen plaat die ooit zo duidelijk heeft ingeluid dat de ziel aan de commercie werd verkocht. Gaaf riffje hier en daar, maar over het algemeen te mat en plat, om werkelijk indruk te maken.
Over Load en Reload, welja, goede rockige albums, maar er zijn tig bands in het genre die dit soort muziek een stuk beter spelen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Othala
Berichten: 188
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 11:01 pm
Locatie: kouwe noorden

Bericht door Othala » zo mar 09, 2008 9:48 pm

Wat mij is opgevallen is dat Legion van Deicide zowat hetzelfde geluid heeft als And Justice For All volgens mij hebben de heren toendertijd(toentertijd?) deze plaat ook meegenomen naar de studio wat het heeft er wel erg veel van weg.
[img]http://img340.imageshack.us/img340/8326/catlq1.jpg[/img]

"For a man to truly understand rejection, he must first be ignored by a cat."

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma mar 10, 2008 1:37 am

Jeroen schreef:inderdaad.

Over Load en Reload, welja, goede rockige albums, maar er zijn tig bands in het genre die dit soort muziek een stuk beter spelen.
Load vind ik nog best ok, maar Reload is bij momenten een echte kwelling voor het oor :P
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mar 10, 2008 5:40 pm

Gilbert schreef:[..]

Het officiële standpunt van metalfan.nl is anders dat dit album 88/100 punten verdient. Zie: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=667. :P
Dat is geen officieel standpunt, toen mocht iedereen nog reviews insturen :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di mar 11, 2008 9:49 am

En het duurde ook wel een tijdje voordat het afkraakgeweld losbrak over dat album. Ik herinner me sommige artikels in tijdschrifte nog. Metallica back to their roots o.i.d. .

Met het nieuwe album gaat het zeker ook niet goed? Dat zou eigenlijk rond deze tijd gaan verschijnen toch?

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » di mar 11, 2008 9:52 am

Ik geloof dat het uitgesteld is tot de herfst.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di mar 11, 2008 9:55 am

Alweer? Ze hebben echt geen inspiratie meer. Of ze hebben al 2 keer een album ingeleverd, en Rick Rubin heeft het bij het oud vuil gegooid en om een nieuwe plaat gevraagd.

Gebruikersavatar
Othala
Berichten: 188
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 11:01 pm
Locatie: kouwe noorden

Bericht door Othala » di mar 11, 2008 10:47 am

Hij is uitgesteld tot september, en idd Rick Ruben heeft hier mede voor gezorgd.
Had gelezen dat hij tal van nummers niks vond en dat ze maar met wat beters moesten komen.
(Zou even googlen of ik dat nog ergens kan vinden)

dit is een ander "interview" met Lars

Speaking to IRON MAIDEN singer Bruce Dickinson on the March 7 edition of Bruce's weekly BBC 6 Music radio show, Ulrich said: "We're just finishing up a record, we've got six weeks left and it should be out in September, that's the idea right now."

He added: "I like what I've heard so far. I'm not one of the great sellers of 'the new record's the best thing we've ever done and it shits all over the last record and it's way heavier'. I'm not a great believer in all that horseshit."

"I like it and I'm one of METALLICA's harshest critics. So far it feels pretty good but there's still plenty of time to fuck it up, so let's see what happens."
[img]http://img340.imageshack.us/img340/8326/catlq1.jpg[/img]

"For a man to truly understand rejection, he must first be ignored by a cat."

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di mar 11, 2008 2:11 pm

Othala schreef:So far it feels pretty good but there's still plenty of time to fuck it up, so let's see what happens."
:lol:

Zo waar eens redelijk verstandige woorden van Ulrich. Ook dat gedeelte over hoe albums tegenwoordig altijd best ever en heaver than ever zijn enzo. Al herinner ik me ook nog wel wat praat van Lars voorafgaand aan St. Anger.

Gebruikersavatar
Mtthz
Lult over cdtjes
Berichten: 395
Lid geworden op: do jan 03, 2008 11:54 pm
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Mtthz » di mar 11, 2008 7:39 pm

Ik zou zweren dat Lars toendertijd zei dat het net zoals Master of Puppets zou klinken. We weten wel hoe dat is afgelopen.

Als ze nou eens duidelijk willen zijn over de release zou dat wel prettig zijn. Ze hebben immers nog wat goed te maken na St. Anger. Wat een ontiegelijke baggerplaat was dat zeg.
- What is the primary ideologies or primary ideas that fuel Gorgoroth's music?

- Gaahl: [long dramatic pause] ''SATAN..''
[drinks from wine glass]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25343
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mar 12, 2008 8:45 pm

Vandaag Ride the Lightning eindelijk eens opgepikt. Dat blijft toch een supervette cd, eindelijk origineel. Die riffs, die solo's en die tempo's. Dit zijn nummers en niet van die saaie ondoordringbare bakbeesten zoals St.Anger te bieden had.

Ik heb geen verwachtingen voor het nieuwe album, maar ik ben bang de magisch klinkende muziek van de eerste drie (vooruit , vier) albums nooit meer zal worden gemaakt. Ook omdat er momenteel zoveel cd's zijn en bands die met die stijl aan de haal zijn gegaan.
Maar goed, anderzijds heeft Metallica ook niet veel te verliezen, aangezien St.Anger commerciele zelfmoord was.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo mar 12, 2008 10:17 pm

Het zal mij allemaal worst wezen wat ze daar in de Bay Area op zitten te nemen. Als ze enigszins geprikkeld worden door de andere Bay Area bands die dit jaar ook met nieuwe platen gekomen zijn of nog moeten komen, is dat meegenomen. Anders maar niet. De wereld kan best zonder Metallica
De eerste vier albums blijven tijdloos en zullen derhalve niet meer geëvenaard worden.
Een album á la (Re)Load zou misschien nog uitkomst bieden. Want die vind ik met terugwerkende kracht toch ook wel erg goed te pruimen.

Feit is dat Metallica wel elke keer voor discussie blijft zorgen. Anders dan veel oude bands die veilig een niets toevoegend albumpje op de markt brengen om weer te kunnen touren.
Hoewel je je af zou kunnen vragen welke keuze de beste is.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Mtthz
Lult over cdtjes
Berichten: 395
Lid geworden op: do jan 03, 2008 11:54 pm
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Mtthz » do mar 13, 2008 11:04 pm

Het probleem is dat Metallica niet echt nieuwe tracks nodig heeft. Goed, een nieuw album is altijd interessant. Maar door hun werk in de jaren 80 hebben ze zo'n indrukwekkend repetoire in de zak dat ze daarmee nog altijd jarenlang stadions kunnen vullen. Ik denk niet dat de 50.000 man in een stadion bij Master of Puppets opeens denken van ''alweer Master of Puppets? Begint wel verdomd te vervelen.'' Nee, die trekken allemaal hun strot open en beginnen te zingen alsof hun leven er vanaf hangt.
- What is the primary ideologies or primary ideas that fuel Gorgoroth's music?

- Gaahl: [long dramatic pause] ''SATAN..''
[drinks from wine glass]

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 135
Lid geworden op: zo mar 23, 2003 9:22 pm
Locatie: Irnsum

Bericht door Ronald » do mar 13, 2008 11:40 pm

Edwynn schreef: Anders maar niet. De wereld kan best zonder Metallica
.........
Helemaal mee eens. Alleen een beetje sneu voor mijn buurman, die zijn hele leven al in Metallica shirts rondloopt. Die zal in een heel diep zwart gat vallen wanneer Metallica de handdoek in de ring gooit. Ik doe mijn uiterste best om hem in te laten zien dat er nog andere goeie bands bestaan naast Metallica, maar dat lukt volgens mij niet echt..... :?
Till Next Time,

Ronald

"Vengeance Is Mine"

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do mar 13, 2008 11:53 pm

Ermee kappen doen ze maar nadat ik ze een keer live gezien heb.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » di apr 29, 2008 11:38 am

Metallica Considering Radiohead-Style Release
By Eliot Van Buskirk EmailApril 28, 2008 | 8:26:14 AMCategories: Digital Music News

Eight years ago, when Metallica became the poster band for the clash between the record industry and its fans, the whole thing started when drummer Lars Ulrich personally delivered a massive printout of the names of people who had been sharing Metallica songs on Napster to the company's headquarters.

But with only one record left on its Warner Music Group contract, the Ulrich says Metallica could be planning a digital release along the lines of what Radiohead and Nine Inch Nails have done, as ironic as that might seem.

"You know, this is our last record under contract with Warner, so we're looking at how we can embrace everything," said Ulrich, who pointed out to Rolling Stone during a Record Store Day appearance that the band already allows fans to buy MP3 and FLAC versions of recent live shows and download older shows for free.

After denying that the Metallica would sign a 360-degree deal with Live Nation, Ulrich implied that the band could choose a more independent, digital route: "We've been observing Radiohead and Trent Reznor and in twenty-seven years or however long it takes for the next record, we'll be looking forward to everything in terms of possibilities with the Internet."

Although it seems ironic that the band which so infamously took on its fans for downloading music would choose an internet-only release strategy, possibly with an optional price or even a free option, Ulrich claimed the move would not represent a change of direction. The band has always been "fiercely independent and controlling; sometimes to a fault," he said.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8433
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di apr 29, 2008 11:47 am

Ik dacht: 'ow een post in het metallica album, wie weet is het wat interessant nieuws over het nieuwe album'. niet dus.
gezeik weer over het formaat waarop ze de cd gaan uitbrengen. Ik download toch niet en al helemaal niet als ik er iets voor moet dokken.
Laat ze nou eerst maar gewoon een album afmaken. Tegenvallen kan het toch niet. En ben toch wel benieuwd, zo langzamerhand.
Maarja, voorlopig nog maar wat maanden geduld hebben.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di apr 29, 2008 1:42 pm

Just release the damn record!

Nog even en St. Anger is al 5 jaar geleden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di apr 29, 2008 6:20 pm

Verdomd, en ik serieus meteen denken dat het nieuwe album als Radiohead gaat klinken :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » di apr 29, 2008 7:56 pm

Ik sta nergens meer van te kijken bij Metallica ...
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » wo apr 30, 2008 11:53 am

Johan schreef:Just release the damn record!

Nog even en St. Anger is al 5 jaar geleden.
Nou denk dat wel gaat lukken aangezien dat in juni al zo is.

Na het uitkomen van Load hadden ze beloofd dat de fans nooit meer zo lang hoeven te wachten op een album van Metallica. Nou... Met reload is het goed gegaan maar daarna...
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo apr 30, 2008 12:56 pm

Laat ze maar lekker zolang mogelijk wachten, dan is er mischien nog een hele kleine kans dat het nog een beetje klinkt.

Blijven doorwerken tot het klopt, niet zo snel mogelijk uitbrengen.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25343
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo apr 30, 2008 3:05 pm

Ik draai momenteel Ride the Lightning nog maar eens. Gaaf natuurlijk, maar anderzijds word ik een beetje triest van het feit dat het de laatste jaren eigenlijk niet echt meer ergens over gaat bij Metallica.
Ik leerde de band echt kennen dankzij Reload en dat was eigenlijk de reden dat ik lange tijd niet verder ben gaan luisteren naar oud materiaal.
Nu heb ik de afgelopen maanden de eerste vier platen aangeschaft en die bevallen allemaal erg goed. Ik zal wel zien wat het gaat worden. Polka's, keiharde riffs en dat sologeweld hoeven we vast niet meer te verwachten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8433
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo apr 30, 2008 6:40 pm

net RtL gekocht, voor 10 pleuro. Die had ik na al die jaren nog steeds niet. (enkel op minidisc).

Gebruikersavatar
Othala
Berichten: 188
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 11:01 pm
Locatie: kouwe noorden

Bericht door Othala » ma mei 12, 2008 2:56 pm

http://nl.youtube.com/watch?v=Q6HqAKtMYNs

"trailer" van het nieuwe album met een paar seconden van 2 nieuwe nummers (begin 2:22)

om hier nu al een conclusie van te trekken lijkt me te ver gaan maar het klinkt al 10X beter dan st anger, zou dhr Rubin toch een klein wondertje hebben verricht?
Laatst gewijzigd door Othala op ma mei 12, 2008 9:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://img340.imageshack.us/img340/8326/catlq1.jpg[/img]

"For a man to truly understand rejection, he must first be ignored by a cat."

Gebruikersavatar
MJA
Berichten: 191
Lid geworden op: do mar 27, 2008 2:38 pm
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door MJA » ma mei 12, 2008 3:04 pm

Dat mag op zich ook wel eens na een jaartje of vijf... :)
http://www.myspace.com/ecycle

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22271
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma mei 12, 2008 3:06 pm

Fuck yeah. Dat stukje nieuw klinkt helemaal nog zo slecht niet. Maakt me iig benieuwd!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8433
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma mei 12, 2008 3:14 pm

Die paar seconden klinken idd behoorlijk vet !!

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » ma mei 12, 2008 3:25 pm

Wat een domme trailer zeg. Moet het er nu echt zo dik bovenop liggen dat ze zo populair zijn/waren?

.. nieuwe riffs klinken beter, maar de stem van james klinkt vrij ruk.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma mei 12, 2008 4:45 pm

Veel valt er nog niet over te zeggen vind ik. Klinkt lang niet slecht, zeker niet, maar ook nog niet echt overtuigend. Toch goede hoop.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma mei 12, 2008 5:27 pm

5 seconde muziek kan ook niet overtuigend zijn, maar die 5 secondes klinken wel naar meer om het zo te zeggen:)
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » ma mei 12, 2008 7:20 pm

....er is hoop...

maar gvd, als die dat stukje van de Master of Puppets tour zie..... ach, ja. Het zal wel jeugdsentiment zijn.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma mei 12, 2008 8:05 pm

Othala schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=Q6HqAKtMYNs

"trailer" van het nieuwe album met een paar seconden van 2 nieuwe nummers (begin 2:22)

om hier nu al een conclusie van te trekken lijkt me te ver gaan maar het klinkt al 10X beter dan st anger, zou dhr Ruben toch een klein wondertje hebben verricht?
Ik ontken alles, ik ben nergens aangeweest!

Anyhow, straks even checken. Als Anthrax afgelopen is, want die ga ik er nou ook weer niet voor afzetten.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » ma mei 12, 2008 10:07 pm

Klinkt zeker niet slecht.

Afwachten maar.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma mei 12, 2008 10:31 pm

Laat dat album eerst maar eens in de winkels verschijnen. Het zal me niks verbazen als ze daar nog 8 maanden voor nodig hebben.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » ma mei 12, 2008 10:47 pm

Klinkt goed, weer eens een leuke solo ook. Ben benieuwd.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Angela
Berichten: 88
Lid geworden op: wo mar 12, 2008 12:28 pm

Bericht door Angela » ma mei 12, 2008 11:09 pm

Yihaa, dit klinkt weer beter, de stem klinkt wel niet zo cool, maarja. Ben nu wel benieuwd naar het nieuwe album.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma mei 12, 2008 11:21 pm

Volgens mij was er zelfs van St. Anger zo'n veelbelovende trailer te maken. Met andere woorden; een paar seconden zegt geen hol.
Ik wacht gewoon af, maar het zal mij benieuwen. De band heeft tenslotte al bijna 20 jaar geen fatsoenlijke plaat meer gemaakt.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Erik87
Berichten: 133
Lid geworden op: di jan 24, 2006 11:59 am
Contacteer:

Bericht door Erik87 » di mei 13, 2008 8:29 am

Idd, 5 seconden nieuw werk in een promo wil nog niks zeggen. Ik wacht gewoon af tot het album verschijnt en dan vel ik mijn oordel wel. Zon riffjes zaten ook wel op St. Anger...
[url]http://WWW.THENEWORDER.NL[/url] [url]http://www.myspace.com/theneworder2012[/url]
[img]http://img467.imageshack.us/img467/6527/theneworderemaillogofuliw2.png[/img]

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Bericht door Kwibus » di mei 13, 2008 9:34 am

Mtthz schreef:Het probleem is dat Metallica niet echt nieuwe tracks nodig heeft. Goed, een nieuw album is altijd interessant. Maar door hun werk in de jaren 80 hebben ze zo'n indrukwekkend repetoire in de zak dat ze daarmee nog altijd jarenlang stadions kunnen vullen. Ik denk niet dat de 50.000 man in een stadion bij Master of Puppets opeens denken van ''alweer Master of Puppets? Begint wel verdomd te vervelen.'' Nee, die trekken allemaal hun strot open en beginnen te zingen alsof hun leven er vanaf hangt.
In dat geval kan Iron Maiden, AC/DC, Kiss, Judas Priest, etc...en nog veel meer Metal Bands wel stoppen met muziek produceren want de klassieke bands in welk genre dan ook hebben allen een indrukwekkend repertoire! Dus je punt is klinkklare onzin!

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di mei 13, 2008 9:43 am

In het geval van Metallica heeft hij gelijk. Kijk maar naar de hoeveelheid oud werk die ze nog spelen, terwijl St. Anger na de release live nauwelijks aan bod kwam.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Bericht door Kwibus » di mei 13, 2008 10:02 am

Dat is bij de meeste grote bands zo (met uitzondering van Iron Maiden ter promotie van A Matter of Life and Death; toen speelden ze maar 5 klassiekers).

Gesloten