Pinkpop 2008 (RATM + Foo Fighters)
- Antonio Montana
- transfixed
Het hele weekend aanwezig.
Ik hoop net als KoenM op een andere setlist van Metallica. Die shows in LA en Tucson hadden in ieder geval AJFA en DH. Die laatste set die hoor gepost werd was overigens korter dan normaal. Daar kregen ze minder speeltijd. Toch al 3 keer achter elkaar geen NEM. Het zal er vrijdag toch wel weer van komen, maar ach. Tijd om te pissen en bier te halen is ook nooit weg.
Ik hoop net als KoenM op een andere setlist van Metallica. Die shows in LA en Tucson hadden in ieder geval AJFA en DH. Die laatste set die hoor gepost werd was overigens korter dan normaal. Daar kregen ze minder speeltijd. Toch al 3 keer achter elkaar geen NEM. Het zal er vrijdag toch wel weer van komen, maar ach. Tijd om te pissen en bier te halen is ook nooit weg.
- KoenM
- Contacteer:
Hehe, was me het feestje wel.
Van afstand stukje Flogging Molly gezien en ook een stukje Jonathan Davis. Flogging Molly klonk enthousiast en Jonathan Davis viel een beetje tegen, ik vond het wat flauwtjes allemaal.
Porcupine Tree het laatste kwartier van gemist, maar was zoals altijd weer erg goed met oa Fear of a blank planet, Sound of muzak, Anesthetize en Open car.
De setlist van Metallica was mágistraal.
Creeping Death
For whom the bell tolls
Ride the lightning
Four Horsemen
Bleeding me (!)
...And justice for all (ik erg blij)
Devil's dance (rariteit live!)
Memory remains
Fade to black
Master of puppets
Whiplash
Nothing else matters
Sad but true
One
Enter Sandman
Last caress
So what
Seek 'n Destroy
Ik was erg blij met 3 nummers van (Re-)Load waarvan 2 verrassende en het spelen van Ride the Lightning en ...And Justice For All. Metallica was daarnaast ook nog eens erg goed in vorm. Van de 3 X die ik ze gezien heb was dit veruit de beste!
Oja, en wat is Pinkpop een kutfestival. Ik was er maar 1 dag, maar overal teringlang wachten. Voor zóveel mensen moet je veel meer verkooppunten voor bonnen, voedsel en drank hebben. Had zin in friet, maar heb van ellende maar zo'n mexicaans tentje helemaal achterin het festivalterrein opgezocht. Metallica en Porcupine Tree waren gaaf, maar de kans dat ik ooit nog afzak naar Landgraaf is zéér klein.
Van afstand stukje Flogging Molly gezien en ook een stukje Jonathan Davis. Flogging Molly klonk enthousiast en Jonathan Davis viel een beetje tegen, ik vond het wat flauwtjes allemaal.
Porcupine Tree het laatste kwartier van gemist, maar was zoals altijd weer erg goed met oa Fear of a blank planet, Sound of muzak, Anesthetize en Open car.
De setlist van Metallica was mágistraal.
Creeping Death
For whom the bell tolls
Ride the lightning
Four Horsemen
Bleeding me (!)
...And justice for all (ik erg blij)
Devil's dance (rariteit live!)
Memory remains
Fade to black
Master of puppets
Whiplash
Nothing else matters
Sad but true
One
Enter Sandman
Last caress
So what
Seek 'n Destroy
Ik was erg blij met 3 nummers van (Re-)Load waarvan 2 verrassende en het spelen van Ride the Lightning en ...And Justice For All. Metallica was daarnaast ook nog eens erg goed in vorm. Van de 3 X die ik ze gezien heb was dit veruit de beste!
Oja, en wat is Pinkpop een kutfestival. Ik was er maar 1 dag, maar overal teringlang wachten. Voor zóveel mensen moet je veel meer verkooppunten voor bonnen, voedsel en drank hebben. Had zin in friet, maar heb van ellende maar zo'n mexicaans tentje helemaal achterin het festivalterrein opgezocht. Metallica en Porcupine Tree waren gaaf, maar de kans dat ik ooit nog afzak naar Landgraaf is zéér klein.
Laatst gewijzigd door KoenM op za mei 31, 2008 2:09 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ondanks de lange reistijden (in totaal zeker 7 uur) en het ellenlange wachten en gedrang bij de dranktenten was het de moeite waard.
KoenM:
Logistiek gezien té massaal.
Positief punt was de geluidskwaliteit. Die was prima. Of je nou dichtbij of veraf stond of aan de zijkant. Dat hebben ze dan weer wel goed voor elkaar op Pinkpop.
KoenM:
Oja, en wat is Pinkpop een kutfestival.
Logistiek gezien té massaal.
Positief punt was de geluidskwaliteit. Die was prima. Of je nou dichtbij of veraf stond of aan de zijkant. Dat hebben ze dan weer wel goed voor elkaar op Pinkpop.
Dit was de setlist (ik heb er maar even een link van gemaakt, mochten mensen het toch niet willen weten
)
http://s3.tinypic.com/16c0yeg.jpg

http://s3.tinypic.com/16c0yeg.jpg
ik had gelezen dat ze het hele concert gaan uitzenden op 3voor12 ( digitaal kanaal ) en op nederland 3 een uurtje.(alleen metallica)
En dan morgen een algemeen verslag, dat maak ik uit teletekst op
En dan morgen een algemeen verslag, dat maak ik uit teletekst op
[img]http://img340.imageshack.us/img340/8326/catlq1.jpg[/img]
"For a man to truly understand rejection, he must first be ignored by a cat."
idd, stond gister ook op de pinkpop site.
maar dit bericht is na het optreden verwijderd en hebben ze het op nos teletekst geplaats dat er iig iets word uitgezonden
maar dit bericht is na het optreden verwijderd en hebben ze het op nos teletekst geplaats dat er iig iets word uitgezonden

[img]http://img340.imageshack.us/img340/8326/catlq1.jpg[/img]
Ik ben ook alleen gisteren geweest, hoofdzakelijk voor Metallica en Porcupine Tree. Heb me uitstekend vermaakt, wij kwamen redelijk op tijd aan, was nog heel rustig op het festival terrein toen wij daar tegen 1 uur aankwamen, heb dus eigenlijk niet zo'n last gehad van de drukte. Later op de dag werd het inderdaad drukker en stonden er dikke rijen bij vooral de drank stands. Maar ik vond juist dat er meer dan voldoende voorzieningen waren, de hele rand van het terrein stond vol met eet en drink stands waar je heel gevarieerd eten kon halen. Ook waren er er zeer veel WC's, de 'pissoirs' vind ik ook een goede vinding
Als je idd de drank stands dichtbij het hoofdpodium opzocht, was het erg druk, maar iets naar achteren werd je toch redelijk snel geholpen. Mijn eerste Pinkpop ervaring was dus prima, je kon duidelijk merken dat men al vele jaren ervaring heeft met dit festival. Ook het terrein zelf, met veel verharde stukken, vond ik prettig en erg geschikt.
Eerste band die we zagen was Sat2D, paar nummertjes van gezien, was wel OK, ze deden goed hun best en speelden goed. Daarna richting mainstage voor Flogging Molly, niet echt mijn ding, maar mijn metgezellin is er helemaal fan van. Was wel vermakelijk, maar ik had het wel gauw gehoord, vind het wel erg op elkaar lijken allemaal, bijna alle nummers worden in hetzelfde tempo gespeeld. Viel me op hoe vol het veld stond trouwens, erg populair bandje blijkbaar.
Jonathan Davis niet gezien, maar niet heel erg veel aan gemist als ik de reacties hierboven lees. Nog een half nummertje Animal Alpha meegepikt, qua verschijning sprak het me niet zo aan, maar het klonk best gaaf eigenlijk.
Toen richting de tent voor Porcupine Tree, ze hebben me nog nooit teleurgesteld en gisteren was dat niet anders. Erg goede show, alleen vond ik de setlist weinig verrassend, zeker voor PT begrippen, die juist heel vaak variëren met hun setlist en bijna altijd wel nummers spelen dat ze nog niet eerder of niet vaak live hebben gespeeld. Nu op een nummer na (Hatesong) alleen nummers van de laatste 3 albums. Dat ze Hatesong speelden was ook niet echt verrassend, gezien de recente re-issue van het Lightbulb Sun album. Desondanks, wederom een zeer sterke show, ook mooi om te zien dat het Pinkpop publiek ze erg wist te waarderen.
Na PT direct richting hoofdpodium voor Metallica, die begonnen ruim een kwartier te laat, maar dat gaf ook weer wat tijd om een plekje te zoeken na PT, die direct voor Metallica speelden.
Ook Metallica stelt live zelden teleur en gisteren ook niet, erg gaaf en verrassend dat ze met 3 nummers van Ride the Lightning openden, andere aangename verrassingen waren ...and Justice For All en de (Re)Load nummers, dat had ik niet verwacht, sowieso had ik geen nummers van die albums verwacht, maar zeker niet die nummers (met name Bleeding Me en Devil's Dance), dan eerder Fuel of Unforgiven II ofzo. Dan ook nog eens 3 nummers van Kill 'em All, Four Horsemen, yeah!
Niet lang na Metallica weer op huis aan, was nog een lange reis. Erg klote was dat we in Eindhoven op slechts enkele minuten de aansluiting op de nachttrein van 0:57 misten, waardoor we een uur moesten wachten. Had wel verwacht dat ze dat een beetje zouden synchroniseren ofzo, die nachttrein een paar minuutje lieten wachten, maar niet dus. Een uur wachten op een koud station hadden we geen zin in, dus maar ff de stad in gelopen, rondje centrum gedaan en ff wat gedronken bij The Rambler, gezellige tent. Toen de trein van 1:57 genomen, die werd weer vertraagd door het feit dat 'ie achter een goederentrein zat waar die niet langs kon, we waren dus gedwongen langzamer te rijden dan normaal. Tegen kwart over 3 waren we dan eindelijk terug in Utreg.
Was een mooie dag, als er in de toekomst weer interessante bands op Pinkpop spelen, zal ik er zeker weer heen gaan.

Eerste band die we zagen was Sat2D, paar nummertjes van gezien, was wel OK, ze deden goed hun best en speelden goed. Daarna richting mainstage voor Flogging Molly, niet echt mijn ding, maar mijn metgezellin is er helemaal fan van. Was wel vermakelijk, maar ik had het wel gauw gehoord, vind het wel erg op elkaar lijken allemaal, bijna alle nummers worden in hetzelfde tempo gespeeld. Viel me op hoe vol het veld stond trouwens, erg populair bandje blijkbaar.
Jonathan Davis niet gezien, maar niet heel erg veel aan gemist als ik de reacties hierboven lees. Nog een half nummertje Animal Alpha meegepikt, qua verschijning sprak het me niet zo aan, maar het klonk best gaaf eigenlijk.
Toen richting de tent voor Porcupine Tree, ze hebben me nog nooit teleurgesteld en gisteren was dat niet anders. Erg goede show, alleen vond ik de setlist weinig verrassend, zeker voor PT begrippen, die juist heel vaak variëren met hun setlist en bijna altijd wel nummers spelen dat ze nog niet eerder of niet vaak live hebben gespeeld. Nu op een nummer na (Hatesong) alleen nummers van de laatste 3 albums. Dat ze Hatesong speelden was ook niet echt verrassend, gezien de recente re-issue van het Lightbulb Sun album. Desondanks, wederom een zeer sterke show, ook mooi om te zien dat het Pinkpop publiek ze erg wist te waarderen.
Na PT direct richting hoofdpodium voor Metallica, die begonnen ruim een kwartier te laat, maar dat gaf ook weer wat tijd om een plekje te zoeken na PT, die direct voor Metallica speelden.
Ook Metallica stelt live zelden teleur en gisteren ook niet, erg gaaf en verrassend dat ze met 3 nummers van Ride the Lightning openden, andere aangename verrassingen waren ...and Justice For All en de (Re)Load nummers, dat had ik niet verwacht, sowieso had ik geen nummers van die albums verwacht, maar zeker niet die nummers (met name Bleeding Me en Devil's Dance), dan eerder Fuel of Unforgiven II ofzo. Dan ook nog eens 3 nummers van Kill 'em All, Four Horsemen, yeah!
Niet lang na Metallica weer op huis aan, was nog een lange reis. Erg klote was dat we in Eindhoven op slechts enkele minuten de aansluiting op de nachttrein van 0:57 misten, waardoor we een uur moesten wachten. Had wel verwacht dat ze dat een beetje zouden synchroniseren ofzo, die nachttrein een paar minuutje lieten wachten, maar niet dus. Een uur wachten op een koud station hadden we geen zin in, dus maar ff de stad in gelopen, rondje centrum gedaan en ff wat gedronken bij The Rambler, gezellige tent. Toen de trein van 1:57 genomen, die werd weer vertraagd door het feit dat 'ie achter een goederentrein zat waar die niet langs kon, we waren dus gedwongen langzamer te rijden dan normaal. Tegen kwart over 3 waren we dan eindelijk terug in Utreg.
Was een mooie dag, als er in de toekomst weer interessante bands op Pinkpop spelen, zal ik er zeker weer heen gaan.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
Als iemand het concert van Metallica kan tapen, zou dit wel leuk zijn voor de bootleggers onder ons.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Na Hatesong hebben ze nog Way Out of Here en Halo gespeeld, inderdaad niet eens Blackest Eyes of Trains.KoenM schreef:Ik ben tijdens Hatesong weggegaan, vind dat geen tof nummer en wou een beetje ok staan bij Metallica. Wat speelden ze nog daarna, Trains?
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
3Voor12 gaat het als het goed is streamen, en het komt op tv morgen avond.Elessar schreef:Als iemand het concert van Metallica kan tapen, zou dit wel leuk zijn voor de bootleggers onder ons.
Dus pak je video recorder en maak er zo een uber kvlt VHS bootleg van

[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
Zeker, ik bedoelde het ook meer in de zin dat Blackest Eyes en/of Trains bijna altijd gespeeld worden. Ik had i.p.v. Way out of Here en/of Halo trouwens liever Sleep Together gehoord, machtig nummer en live nog 10 keer zo overweldigend als op CD.KoenM schreef:Ach. Way out of here en Halo zijn ook gaaf live.
Last.fm
Last.fm
+1!KoenM schreef:
Oja, en wat is Pinkpop een kutfestival. Ik was er maar 1 dag, maar overal teringlang wachten. Voor zóveel mensen moet je veel meer verkooppunten voor bonnen, voedsel en drank hebben. Had zin in friet, maar heb van ellende maar zo'n mexicaans tentje helemaal achterin het festivalterrein opgezocht. Metallica was gaaf, maar de kans dat ik ooit nog afzak naar Landgraaf is zéér klein.
Ik heb de eerste 2 uur moeten missen omdat we in de fucking file stonden! (6 uur over de heenreis gedaan!!!), parkeren was €10 (!) en dan moet je nog ruim een half uur lopen naar het terrein! WTF
Ik was van plan om iig Flogging Molly, Animal Alpha, Incubus, Porcupine Tree en Metallica te gaan zien maar uiteindelijk heb ik de helft van Incubus, een groot deel van Alter Bridge (een vriend van me wilde die graag zien, ik had liever naar PT gegaan...) en dus Metallica.
Dure grap! maar Metallica maakte veel goed!
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]
Volgens mij niet.innuendo schreef:Ik zit naar het concert op tv te kijken. Was het nou nog de bedoeling dat het hele concert ergens op internet te zien is?
Dit word alles, maar is misschien later nog wel op i-net terug te vinden.
Vind het trouwens wel wat tegenvallen.
Meer dan een miljoen betalen en dan een james krijgen die vals staat te zingen bij Fade to Black.
Goed die show is niet slecht, maar een middelmatig concert van Death Angel of Exodus, misschien zelfs nog wel Onslaught is net zo goed.
Het enige verschil is dat iedereen de nummer van Metallica al kent. En daardoor lijkt het gezelliger.
- innuendo
- Lult over cdtjes
één uur Metallica my ass. Het duurde maar 45 minuten en als ik echt mag zeiken, dan duurde het maar een half uur, met dat interview tussendoor en dat gegeil van Giel Beelen.
Ride the lightning was gaaf gespeeld, maar ik zat wat minder te wachten op nummers als one en nothing else matters.
Ride the lightning was gaaf gespeeld, maar ik zat wat minder te wachten op nummers als one en nothing else matters.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
ik zapte pas in na een kwartier ongeveer.
(bij the memory remains). Ride the lightning dus gemist, helaas.
Verder alleen maar softere of de bekendere nummers uitgezonden.
De gaafste was dan natuurlijk ''fade to black".
Had het vooraf uiteraard wel verwacht dat je op nederland 3 niet hoeft te wachten op een Seek and Destroy, Master of Puppets, Whiplash, etc.
Toch weer jammer.
Dat nothing else matters en Enter Sandman heb ik live echt helemaal gehad. Enter Sandman spelen ze ook al jaaaaren op precies dezelfde manier: tegen het einde effe stil, dan "Ow Yeah" (x3) en afsluiten, en van het podium verdwijnen. Om daarna voor de toegift terug te komen.
(bij the memory remains). Ride the lightning dus gemist, helaas.
Verder alleen maar softere of de bekendere nummers uitgezonden.
De gaafste was dan natuurlijk ''fade to black".
Had het vooraf uiteraard wel verwacht dat je op nederland 3 niet hoeft te wachten op een Seek and Destroy, Master of Puppets, Whiplash, etc.
Toch weer jammer.
Dat nothing else matters en Enter Sandman heb ik live echt helemaal gehad. Enter Sandman spelen ze ook al jaaaaren op precies dezelfde manier: tegen het einde effe stil, dan "Ow Yeah" (x3) en afsluiten, en van het podium verdwijnen. Om daarna voor de toegift terug te komen.
Klopt wel over dat laatste.KoenM schreef:Zijn mindere zangprestatie viel me net ook op ja terwijl me dat gisteren helemáál niet opviel.
En ach, alle negatieve punten ten spijt, ik blijf een Metallica-fanaat. James kwam in dat 'interview' enorm sympathiek over. Geen vanzelfsprekendheid als je zo'n status hebt.
Lars van de andere kant..lijstjes met wat er precies in zijn ijskast moet zitten enzo.
Na dit half uur ben ik van mening dat een goede coverband het niet mindergoed zou hebben gedaan. Maar wel veel goedkoper.
Had je gewoon met de trein moeten gaan, er is van tevoren gewaarschuwd voor verkeersdrukte, omdat het (voor het eerst) op een werkdag begon en er wegen afgesloten waren etc. Parkeren voor 10 euro en dan nog een half uur moeten lopen is wel weer ruk, toegegeven.king_pin schreef:[..]
+1!
Ik heb de eerste 2 uur moeten missen omdat we in de fucking file stonden! (6 uur over de heenreis gedaan!!!), parkeren was €10 (!) en dan moet je nog ruim een half uur lopen naar het terrein! WTF
Ik was van plan om iig Flogging Molly, Animal Alpha, Incubus, Porcupine Tree en Metallica te gaan zien maar uiteindelijk heb ik de helft van Incubus, een groot deel van Alter Bridge (een vriend van me wilde die graag zien, ik had liever naar PT gegaan...) en dus Metallica.
Last.fm
Last.fm
Wat zijn jullie allemaal een zeikers zeg. € 10 om te parkeren veel? 2,50 de man als je met 4 bent. o o wat een ramp. En dan ook nog 1 half uur lopen. Nou nou zeg. Er waren 60000 man, wat wil je dan met de auto voor het podium afgezet worden?king_pin schreef:[..]
+1!
Ben helaas dit jaar niet naar Pinkpop kunnen gaan, maar deze CD ga ik de komende dagen zeker kopen. Klinkt wel een heel stuk beter dan die latere softe pop/rock van Metallica. Rage against the machine kon ik tot bij mij thuis in de woonkamer horen, en klinkt lekker stevig ouderwets zoals op hun debut album uit 1991.
Cavalera Conspiracy Inflikted 2008

In 1996 verliet zanger / gitarist Max Cavalera de band die hij zelf had opgericht, Sepultura. De split was extra pijnlijk omdat Max’ broer Igor de drummer van die groep was. Igor en de andere drie leden van Sepultura gingen verder met een nieuwe zanger en Max richtte Soulfly op. Jarenlang spraken de broers niet met elkaar totdat Igor besloot zijn broer op te bellen. De eerste hernieuwde ontmoeting resulteerde al direct in een jamsessie. Inflikted is het resultaat en de vaste ingrediënten die Sepultura-albums klassiek maakten zijn ook hier weer aanwezig. Het uitstekende drumwerk van Igor en Max’ karakteristieke strot (met uiteraard zijn Braziliaanse accent) en politiek geladen teksten. Op gitaar doet Soulfly-lid Marc Rizzo mee. De vette trashmetal van Cavalera Conspiracy grijpt meermaals terug op het geluid van eerdere bands van de broers. Of zoals Max het in een interview formuleerde: “Mijn albums zijn net als mijn honden. En er zijn veel verschillende soorten honden. En zo zie ik mijn albums ook. Ik heb veel verschillende soorten albums gemaakt, maar ze behoren allen tot dezelfde familie”.
Cavalera Conspiracy Inflikted 2008

In 1996 verliet zanger / gitarist Max Cavalera de band die hij zelf had opgericht, Sepultura. De split was extra pijnlijk omdat Max’ broer Igor de drummer van die groep was. Igor en de andere drie leden van Sepultura gingen verder met een nieuwe zanger en Max richtte Soulfly op. Jarenlang spraken de broers niet met elkaar totdat Igor besloot zijn broer op te bellen. De eerste hernieuwde ontmoeting resulteerde al direct in een jamsessie. Inflikted is het resultaat en de vaste ingrediënten die Sepultura-albums klassiek maakten zijn ook hier weer aanwezig. Het uitstekende drumwerk van Igor en Max’ karakteristieke strot (met uiteraard zijn Braziliaanse accent) en politiek geladen teksten. Op gitaar doet Soulfly-lid Marc Rizzo mee. De vette trashmetal van Cavalera Conspiracy grijpt meermaals terug op het geluid van eerdere bands van de broers. Of zoals Max het in een interview formuleerde: “Mijn albums zijn net als mijn honden. En er zijn veel verschillende soorten honden. En zo zie ik mijn albums ook. Ik heb veel verschillende soorten albums gemaakt, maar ze behoren allen tot dezelfde familie”.
Man's got a point..robson schreef:[..]
Wat zijn jullie allemaal een zeikers zeg. € 10 om te parkeren veel? 2,50 de man als je met 4 bent. o o wat een ramp. En dan ook nog 1 half uur lopen. Nou nou zeg. Er waren 60000 man, wat wil je dan met de auto voor het podium afgezet worden?
Last.fm
Last.fm
€10 euro vind ik veel voor parkeergeld ja, en dat zouden meer mensen moeten vinden want dan veranderd er misschien nog is wat aan de prijs.robson schreef:[..]
Wat zijn jullie allemaal een zeikers zeg. € 10 om te parkeren veel? 2,50 de man als je met 4 bent. o o wat een ramp. En dan ook nog 1 half uur lopen. Nou nou zeg. Er waren 60000 man, wat wil je dan met de auto voor het podium afgezet worden?
Voor het podium afgezet worden zie ik eigenlijk wel zitten, beter dan een half uur lopen iig

[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]