Pinkpop 2008 (RATM + Foo Fighters)

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
king_pin
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma jun 02, 2008 2:05 am

KoenM schreef:Dat lopen kan me niet zoveel boeien. Je bent toch jong? Of ben je zo'n enorm vervelend onopgevoed kapotverwend obesitaskind?

Die 10 euro is dan natuurlijk wel weer een beetje afzetterij. Wij stonden gewoon gratis geparkeerd in een wijk.
een kapotverwend obesitaskind :lol: hahaha maar nee dat valt wel mee.
Mag ik niet gewoon een beetje zeuren 8)
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » ma jun 02, 2008 9:23 am

Hoe was trouwens RATM?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Angela

Bericht door Angela » ma jun 02, 2008 10:29 am

Vrijdag heb ik niet heel veel gezien. Metallica heb ik van een redelijk grote afstand gezien wat ik wel jammer vond, hier was het publiek niet bepaald enthousiast en er stond de hele tijd een zeikwijf anders ons. Maar ik vond het wel een goed concert.

En gisteren ben ik onverwachts ook nog gegaan, heb me erg goed vermaakt bij Queens of the Stone Age en Rage Against the Machine.

En verder, het wachten bij de dranktentjes duurde inderdaad enorm lang, maar dan ben ik wel niet bij de achtersta gaan kijken, daar zal het inderdaad wel sneller gaan.

royals

Bericht door royals » ma jun 02, 2008 1:35 pm

Ik had er geen 100 nog wat euro voor over. Ik vondt het ook zwaar flauw dat Rage geen materiaal wilde laten zien. Is echt een corporate band 'geworden'? Maar wat ik aan gsm-materiaal heb gezien rockte het natuurlijk weer zwaar. Tip: als je nou is een keer die 'navel-staar-bandjes' thuis laat en elk jaar van die publiek opzwepende acts boekt dan gaat het wel los. De enige keren dat pinkpop publiek los ging was bij drie keren Rage, Korn en nog wat andere rock bands. Lijkt wel alsof het pinkpop publiek kieskeuriger is geworden of gewoon lame. Zie ze gewoon stil staan bij metallica en klappen gaat ook gewoon op commando. Tis natuurlijk ook een familie aangelegenheid geworden. En het is natuurlijk ook een presentatie van de hedendaagse mindere muziek. Nee, dan liever een ander festival. Metal was toch wel goed gepresenteerd door Max cavelera, Metallica en Rage. De grootste sterren uit metal land. Wat wil je in princiepe nog meer op een Pop-festival?

Bastiaan
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » ma jun 02, 2008 2:13 pm

Ernst-Jan schreef:Hoe was trouwens RATM?
[headbang]

Ongelooflijk vet. Wat een band. En wat een gezicht om werkelijk iedereen te zien springen en tekeer gaan. Prachtig. 8)

Porcupine Tree was ook erg sterk, evenals Queens Of The Stone Age. Cavalera Conspiracy was daarentegen erg matig, wat vooral aan het slechte geluid te danken viel. Metallica is natuurlijk mooi beuken, en ook Foo Fighters deden lekker hun ding.
Laatst gewijzigd door Bastiaan op ma jun 02, 2008 2:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Antonio Montana

Bericht door Antonio Montana » ma jun 02, 2008 2:36 pm

Zo, dat was fantastisch!

Flogging Molly Eerste band die ik zag. Leuk om mee te beginnen, maar was 's avonds in de tent met veel bier erbij nog leuker geweest.
Animal Alpha Knalde behoorlijk. Lekkere nummertjes, maar de band verzuipt soms een beetje in hun Marlyn Manson-achtige act.
Porcupine Tree Fantastisch optreden. Ze kregen het voor mekaar om die enorme tent sfeervol intiem te maken.
Metallica Écht fantastisch! Ze gaven zich enorm, speelde enthousiast een lekkere setlist.

Blood Red Shoes Leuk tweemans bandje, maar het lijkt allemaal wel veel op mekaar.
Justice Keiharde dance. Was wel even lekker, maar was 's avonds leuker geweest. Na afloop van de bands.
Air Traffic Maar een stukje gezien en dat klonk heel lekker.
Bad Religion Ik ben niet zo van de punk, maar dit was best een leuk optreden. Nog steeds niet echt mijn muziek though.
Eagles Of Death Metal Erg leuk optreden, ondanks de regen. Grappige band, lekkere muziek. "I see a kid crowdsurfing and a guy with a mustache. I'm the hapiest hillbilly alive!"
The Verve Heeeel erg goed! Fantastische zang! Erg goed nieuw nummer ook, dus ik ben benieuwd naar het nieuwe album!
Kaiser Chiefs Wel leuk, maar kon toch niet het volledige concert boeien. Had ze ook al eens gezien.
Editors Eens en temeer érg goed! Lekker enthouasist!
Moke Wat actiever optreden dan ik laatst van ze zag. Ook leuk met soort doedelzak en een orkestje erbij.
Foo Fighters Viel tegen. Ze zijn echt zo'n typische Amerikaanse 'alternatieve band' geworden. Het begin vond ik erg saai, het akoestische en rustige intermezzo was wat te lang om de aandacht vast te houden. Maar tegen het eind van dit optreden werd het toch een stuk beter. Uiteindelijk toch nog enigszins geslaagd optreden.
Kubus & BangBang Echt een fantastische live-act. Speelde op de camping. Het ging echt helemaal los. Zeer goed.

Saybia Schijnt meestal saai te zijn live, maar dit was een leuk optreden. Was alleen wel erg heet in de tent, dus niet helemaal gezien.
Cavalera Conspiracy Wel aardig, maar ik kon er toch weinig mee. De Sepultura nummers die ze speelden blijven toch ruim het beste.
The Wombats Aardig bandje, meer niet.
The Hives Érg gave live band. Brengen het ook erg leuk en vol passsie.
Fiction Plane Van de zoon van Sting, maar is zeker meer dan een bandje dat op het succes van de vader leunt. Muzikaal lijkt het wel, maar funk het wat harder.
Queens Of The Stoneage Yes! Eindelijk een goed optreden van ze gezien. Ik zag ze laatst in de HMH voor het eerst en dat viel erg tegen, maar dit was fantastisch!
Alanis Morrisette Op afstand gadegeslagen. Best aardig.
Rage Against The Machine MO-THER-FUCK-ER wat goed!!! Echt een van de beste optredens die ik ooit gezien heb. Wat knalde dat enorm vet!
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma jun 02, 2008 3:41 pm

Was gezellig. Metallica, Porcupine Tree, Bad Relision en Flogging Molly waren wat mij betreft de hoogtepunten.

transfixed

Bericht door transfixed » di jun 03, 2008 9:19 am

metallica en rage hebben absoluut een vette show gegeven. Porcupine tree was zoals altijd fantastisch.

Wat me qua muziek het meest verbaasd heeft was de zang van Richard Ashcroft. Wat een stem heeft die vent!
A heathen conceitedly, but not I hope an unenlightened one

Anyone, Anywhere

Bericht door Anyone, Anywhere » di jun 03, 2008 4:54 pm

Het bericht van Antonio Montana lichtelijk aangepast:
Anyone, Anywhere schreef:Zo, dat was fantastisch!

Flogging Molly Eerste band die ik zag. Leuk om mee te beginnen, maar was 's avonds in de tent met veel bier erbij nog leuker geweest.
Porcupine Tree Fantastisch optreden. Ze kregen het voor mekaar om die enorme tent sfeervol intiem te maken.
Incubus Twee keer eerder gezien, en dat vond ik wel genoeg. In het voorbijlopen wel een stukje van meegepikt, ze deden het geheel niet slecht.
Metallica Écht fantastisch! Ze gaven zich enorm, speelden enthousiast een lekkere setlist.

Blood Red Shoes Van buiten de tent wat van meegekregen (tijdens het liggen wachten in het gras voor de tent). Klonk wel lekker, maar niet bijzonder.
Eagles Of Death Metal Erg leuk optreden, ondanks de regen. Grappige band, lekkere muziek. "I see a kid crowdsurfing and a guy with a mustache. I'm the hapiest hillbilly alive!"
Editors Eens en temeer érg goed! Lekker enthouasist!
Moke Op de achtergrond een stukje van meegepikt. Viel niet tegen, maar was ook niet bepaald speciaal.
Foo Fighters Erg aangenaam. Energiek, muzikaal best OK, en een erg strakke band. Viel beslist niet tegen.

Saybia Op de achtergrond een stukje van meegepikt van buiten de tent tijdens het wachten op QOTSA. Iets te zoet naar mijn smaak.
Cavalera Conspiracy Boring as hell. Alleen bij Refuse/Resist leefde ik even op, de rest kon me niet bekoren.
The Hives Lekker bij in het zonnetje op het gras gelegen. Best goed te doen, lekker energieke muziek. Wel veel van hetzelfde.
Queens Of The Stoneage Ook al eens gezien op Lowlands, toen waren ze ook te gek, maar het optreden op Pinkpop vond ik beter en levendiger.
Serj Tankian lukte het niet om mij te boeien zonder SOAD om hem heen. Ietwat zeurderig. Erg jammer, hier had ik meer van verwacht.
Alanis Morrisette Dwars doorheen geslapen, op mijn rug, in de zon.
Rage Against The Machine MO-THER-FUCK-ER wat goed!!! Echt een van de beste optredens die ik ooit gezien heb. Wat knalde dat enorm vet! Ontzettend energiek, en erg indrukwekkend om zoveel mensen zo fanatiek mee te zien en horen doen. Alleen deze band maakte Pinkpop voor mij al de moeite waard. Wauw!
Verder nog een drietal MFers gezien. KoenM stond zo goed als naast me tijdens Metallica, en begroette me met 'Metalfan up your ass!'. Antonio Montana heb ik zien lopen toen ik bepakt en bezakt bij camping B aankwam vrijdag omstreeks 12:30. Bastiaan/Herfstval liep vrijwel langs me tijdens The Hives of Serj Tankian, zondagmiddag.
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » di jun 03, 2008 5:05 pm

Kon je zn bakkebaarden ook voelen ? (van koen)
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Bastiaan
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » di jun 03, 2008 5:54 pm

Anyone, Anywhere schreef:Bastiaan/Herfstval liep vrijwel langs me tijdens The Hives of Serj Tankian, zondagmiddag.
Dat zal The Hives geweest zijn, die ik verder ook niet echt gezien heb. Serj Tankian heb ik namelijk niet gezien.

Er staat overigens een review in afwachting van plaatsing. Maar er zijn geen foto's. Is er iemand die een paar leuke kiekjes heeft weten te maken? Anders wordt het zo'n saaie lap tekst.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo jun 04, 2008 1:19 am

Anyone, Anywhere schreef:Het bericht van Antonio Montana lichtelijk aangepast:

[..]

Verder nog een drietal MFers gezien. KoenM stond zo goed als naast me tijdens Metallica, en begroette me met 'Metalfan up your ass!'. Antonio Montana heb ik zien lopen toen ik bepakt en bezakt bij camping B aankwam vrijdag omstreeks 12:30. Bastiaan/Herfstval liep vrijwel langs me tijdens The Hives of Serj Tankian, zondagmiddag.
Euforie en drank. Vergeef me. :P

'Wie ben jij dan?'

:' )
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Third eye

Bericht door Third eye » wo jun 04, 2008 8:05 am

Rage against the machine was echt supersupersuper!!!!!!!!!!!!!!!
Ze raasde echt door en hebben daarom ook echt veel nummers gespeeld.
Weinig lullen, gewoon spelen.

Metallica speelde een heel goede set, wat ik me nog ken herinneren:
Creeping death, For whom the bell tolls, Ride the lightning, Bleeding me,...And justice for all, The four horsemen, Fade to black, Sad but true,
Memory remains, Devil's dance, Nothing else matters, Whiplash, Last caress, So what, Enter sandmen, One, Seek and destroy en dat was het volgens mij.

Anyone, Anywhere

Bericht door Anyone, Anywhere » wo jun 04, 2008 8:51 am

Strijdkreet schreef:Kon je zn bakkebaarden ook voelen ? (van koen)
Andermans bakkebaarden hoor je te respecteren, niet onzedelijk te betasten :P
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » wo jun 04, 2008 10:16 am

Je durfde niet he, mietje.

:mrgreen:
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Johan

Bericht door Johan » wo jun 04, 2008 1:37 pm

Ik vond de hoogtepunten toch wel Metallica en Porcupine Tree. Ik heb me best vermaakt bij RATM, maar ik vond het nogal meer van hetzelfde worden na een halve set. Contact met het publiek was ook 0,0 op dat politiek gedoe na. The Hives vond ik wel erg arrogant overkomen, al zal dat wel een act zijn. De muziek was wel aardig, maar niet meer dan dat. Serj Tankian kon ik wel waarderen. Het maakt wel uit als je Elect the Dead kent. Empty Walls, The Unthinking Majority etc. Vet hoor. Ook mooi hoe hij aankondigde een ballad te spelen om toch weer binnen 20 seconden lekker te gaan schreeuwen. Foo Fighters heb ik gemist door een vlaag van ultieme luiheid: we gingen even naar de camping rond 20.00 en daarna had niemand meer zin om nog naar het festivalterrein te gaan. Dan wel weer daarna tot een uur of 4 naar Camping B :lol:. Cavalera Conspiracy vond ik ook best aardig; zeker dat Sepultura spul op het einde.

Antonio Montana

Bericht door Antonio Montana » wo jun 04, 2008 2:40 pm

Anyone, Anywhere schreef:Het bericht van Antonio Montana lichtelijk aangepast:

[..]
Antonio Montana heb ik zien lopen toen ik bepakt en bezakt bij camping B aankwam vrijdag omstreeks 12:30.
Dat kan heel goed, want daar stond ik inderdaad. Volgens mij heb ik jou gezien in een enorm rij voor het bier, maar ik heb geen idee meer wanneer.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » wo jun 04, 2008 8:10 pm

Johan schreef:Zeker dat Sepultura spul op het einde.
Welke Sepultura-nummers deden ze dan?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Bastiaan
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » wo jun 04, 2008 8:19 pm

Refuse/Resist, Attitude & Roots (en misschien nog wel een paar, maar die kende ik dan niet)

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » wo jun 04, 2008 8:25 pm

Ik hoop dat ze op Graspop een paar andere doen.
Vooral dat eeuwige "Roots, bloody roots" mogen ze wel eens achterwege laten.

Rene

Bericht door Rene » wo jun 04, 2008 10:07 pm

yowannuzz schreef:Ik hoop dat ze op Graspop een paar andere doen.
Nou, inderdaad! Bij elk optreden dat Cavalera Conspiracy altijd doet, komt dat nummer weer voorbij. Verzin eens wat nieuws :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » wo jun 04, 2008 10:11 pm

Godver, ik zat al op zo'n bijdehante opmerking te wachten.
Ik bedoel natuurlijk dat dat nummer bij elke scheet van Max Cavalera wordt gespeeld. Of die scheet nu luistert naar de naam Sepultura, Soulfly of Cavalera Conspiracy.

Maar dat wist je natuurlijk wel....

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo jun 04, 2008 10:42 pm

yowannuzz schreef:Ik hoop dat ze op Graspop een paar andere doen.
Ik zei daarstraks nog dat ik wel stiekem op een Troops of Doom hoop of een Arise oid.

Plaats reactie