Iron Maiden V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je van Senjutsu?

De beste Maidenplaat ooit!
0
Geen stemmen
Lekker album hoor
9
64%
Aardig, maar ook weer niet te gek ofzo
5
36%
Tegenvaller
0
Geen stemmen
Christus te paard, wat een kutplaat
0
Geen stemmen
Weet ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Bericht door Kwibus » ma mei 26, 2008 12:04 pm

Mijn Iron Maiden Favorite Album List:

1. Somewhere in Time
2. Piece of Mind
3. Powerslave
4. Seventh Son of a Seventh Son
5. The Number of the Beast
6. Killers
7. A Matter of Life and Death
8. Dance of Death
9. Brave New World
10. Iron Maiden
11. No Prayer for the Dying
12. The X-Factor
13. Fear of the Dark
14. Virtual XI; echt een walgelijk slechte Iron Maiden cd.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma mei 26, 2008 12:11 pm

Ik verbaas me erover dat Powerslave overal zo hoog staat. Het is natuurlijk een goede plaat, maar er zijn toch wel een boel albums die wat mij betreft beter zijn.


En Virtual XI walgelijk slecht noemen gaat mij te ver. Nummers als The Clansman en Futureal doen het hier altijd goed.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Bericht door Kwibus » ma mei 26, 2008 12:16 pm

innuendo schreef:Ik verbaas me erover dat Powerslave overal zo hoog staat. Het is natuurlijk een goede plaat, maar er zijn toch wel een boel albums die wat mij betreft beter zijn.


En Virtual XI walgelijk slecht noemen gaat mij te ver. Nummers als The Clansman en Futureal doen het hier altijd goed.
Wat betreft Powerslave: die plaat wordt, denk ik, vooral zo goed beoordeeld vanwege het daaropvolgende welbekende live-album 'Life after Death, waarop flink wat nummers van powerslave superb gespeeld worden.

Wat betreft Virtual XI: de nummers die jij opnoemt zijn idd goed wat betreft tekst en muziek. Maar de productie/geluid en de niet erg goede zang van Blaze Bayley (en natuurlijk de overige 7 matige/slechte nummers) maken dit voor mij echt een vreselijk album; zeker gezien de kwaliteiten van de band.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma mei 26, 2008 12:33 pm

hmm, ik vind verder alleen the angel and the gambler en Don't look into the eyes of a stranger niet goed. Het geluid is volgens mij gewoon hetzelfde als een album als AMOLAD, Brave new world of een dance of death. Dat over Blaze de meningen uiteen lopen begrijp ik wel. Ik heb weinig moeite met deze zanger, al denk ik dat Bruce de nummers beter had vertolkt.

Misschien heeft het er ook wel gewoon mee te maken dat dit mijn eerste album van maiden was. Toen nog de limited edition gekocht voor FL 44,95,-. Maar toch blijft het een ondergewaardeerd album.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Bericht door Kwibus » ma mei 26, 2008 12:35 pm

Ach, smaak verschilt.

Ik beweer ook niet dat ik Blaze een slechte zanger vind. Alleen zijn stem past niet bij de meeste IM nummers (zeker niet live). Ik hoor Blaze veel liever zijn solowerk zingen. Van 'Alive in Poland' kan ik erg genieten.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma mei 26, 2008 1:37 pm

innuendo schreef:Ik verbaas me erover dat Powerslave overal zo hoog staat. Het is natuurlijk een goede plaat, maar er zijn toch wel een boel albums die wat mij betreft beter zijn.
Het is toch een album dat al sinds jaar en dag door de fans op handen gedragen wordt, dus zo verbazingwekkend is dat toch niet?
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma mei 26, 2008 1:52 pm

Maar toch staan er wat mij betreft 4 echt goede nummers op (de eerste en laatste twee). Over de overige vier hoor ik nooit iemand. Dan heb ik liever albums als NothB, S/T, PoM, SSoaSS en SiT waar bijna elk nummer een voltreffer is.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma mei 26, 2008 2:02 pm

innuendo schreef:Maar toch staan er wat mij betreft 4 echt goede nummers op (de eerste en laatste twee). Over de overige vier hoor ik nooit iemand. Dan heb ik liever albums als NothB, S/T, PoM, SSoaSS en SiT waar bijna elk nummer een voltreffer is.
Tsja, dan moeten we het idd maar op smaak houden 8)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di mei 27, 2008 8:08 pm

1 Powerslave
2 Somewhere in Time
3 The Number of the Beast
4 Seventh Son of a Seventh Son
5 Iron Maiden
6 Piece of Mind
7 Brave New World
8 A Matter of Life and Death
9 Dance of Death
10 Killers
11 Fear of the Dark
12 No Prayer for the Dying
13 X-Factor
14 Virtual XI

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mei 27, 2008 9:14 pm

1. Somewhere In Time
Gewoonweg top, beste zangprestatie van Bruce, beste solo's en geen zwak nummer te bekennen. Heeft in de vorm van Caught Somewhere In Time een van mijn persoonlijke favorieten.
2. Seventh Son Of A Seventh Son
Gaaf concept, mooie duistere stijl, beste lyrics en toch net een puntje lager dan SIT. Beste nummer is absoluut Infinite Dreams
3. Brave New World
Mijn eerste Maiden en nog steeds een van mijn favorieten. Maiden klinkt grootser, epischer en heavier dan ooit tevoren. Favoriete nummer is Ghost Of Navigator.
4. Powerslave
Hiervan vind ik gek genoeg de minder bekende nummers Flash Of The Blade en The Duellists beter dan de 'hits', die op hun beurt vanzelfsprekend ook erg goed zijn.
5. The Number Of The Beast
Klassieker die bij iedere metalhead voor het titelnummer alleen al in de kast hoort te staan. Favoriete nummer is 22 Acacia Avenue )en het thrashende middenstuk van Total Eclipse).
6. A Matter Of Life And Death
Ik verdedig dit album. Het maakt me niks uit dat de nummers lang en uitgesponnen zijn, de atmosfeer maakt een hoop goed. Bevat in de vorm van Brighter Than A Thousand Suns, The Longest Day en For The Greater Good Of God de beste Maiden songs van de afgelopen jaren. Alleen de eerste twee nummers doen me weinig.
7. Killers
Beste Paul Di'Anno plaat die als een sneltrein voortraast, maar me toch minder doet dan de bovengenoemde platen. Another Life is een ondergewaard nummer!

Vanaf hier wisselt het nog wel eens:

8. No Prayer For The Dying
Ik ben dol op Holy Smoke, maar geloof dat ik hier de enige in ben. Maiden klinkt wat meer als een hardrock band en Bruce zingt anders, maar er staat een hoop gaafs op in de vorm van Tailgunner, Holy Smoke, Run Silent, Run Deep en Mother Russia. Jammer van de fillers.
9. Piece Of Mind
Staat erg laag zullen velen vinden, maar het album trekt me gewoon niet zo gigantisch. Het begin is sterk, maar het einde is wat matig. Still Life, Sun And Steel, Quest For Fire en zelfs To Tame A Land blijven niet echt hangen.
10. Iron Maiden
Prowler, Charlotte The Harlot, Running Free... Maiden klinkt hier nog wat te... blij? De duisterdere nummers zijn top, hoogtepunt Phantom Of The Opera!
11. Dance Of Death
Fillers en toppers, geen slecht album. Paschendale, Face In The Sand, Journeyman en zelfs No More Lies zijn mijn favorieten.
12. X-Factor
Vermoeiend album. Veel sfeer, maar een hoop matigs, valse zang en landradigheid die me hier wel stoort, maar op AMOLAD niet.
13. Fear Of The Dark
Ik luister de eerste 3 nummers en de laatste, ondanks dat er meer goeie nummers opstaan trekt het me allemaal gewoon net niet.
14. Virtual XI
Futureal en The Clansman zijn gaaf, daarmee is het gezegd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di mei 27, 2008 9:42 pm

Holy Smoke is geweldig! Net als de videoclip ervan! En wat valt er te bitchen over No More Lies? Een van mijn favoriete Maiden nummers van de laatste 3 albums.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 27, 2008 9:47 pm

en The X Factor is ook geweldig. AMOLAD daarentegen is een droevige presentatie. Een haastklus. Een inspiratieloze en vooral langdradige cd. Er gebeurt bijna helemaal niets op die plaat.

Het feit dat het refrein van Out of The Shadows precies dezelfde zanglijnen bevat als Tears of the Dragon van Bruce, zegt ook al wel wat. Een pure herhalingsoefening en dan niet in 4 of 5 minuten, maar 8 minuten met herhaling van die herhalingsoefening.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 27, 2008 9:51 pm

innuendo schreef:hmm, ik vind verder alleen the angel and the gambler en Don't look into the eyes of a stranger niet goed. Het geluid is volgens mij gewoon hetzelfde als een album als AMOLAD, Brave new world of een dance of death. Dat over Blaze de meningen uiteen lopen begrijp ik wel. Ik heb weinig moeite met deze zanger, al denk ik dat Bruce de nummers beter had vertolkt.

Misschien heeft het er ook wel gewoon mee te maken dat dit mijn eerste album van maiden was. Toen nog de limited edition gekocht voor FL 44,95,-. Maar toch blijft het een ondergewaardeerd album.
Wat betreft The X Factor vind ik de plaat goed zoals die nu is. Het had misschien iets korter gekund, maar dit is eigenlijk de enige Maiden cd die hier en daar een beetje experimenteel te noemen is. Ik vond een nummer als The Unbeliever eerst niets aan, maar dat is echt een groeiertje. Nummers als Sign of the Cross, Man on the Edge, The Aftermath, The Edge of Darkness en 2.A.M vind ik fantastisch.

Virtual XI had waarschijnlijk beter geklonken met Bruce, aangezien de muziek een stuk minder zwaarmoedig is.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23038
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » wo mei 28, 2008 9:23 am

Jeroen schreef:en The X Factor is ook geweldig. AMOLAD daarentegen is een droevige presentatie. Een haastklus. Een inspiratieloze en vooral langdradige cd. Er gebeurt bijna helemaal niets op die plaat.

Het feit dat het refrein van Out of The Shadows precies dezelfde zanglijnen bevat als Tears of the Dragon van Bruce, zegt ook al wel wat. Een pure herhalingsoefening en dan niet in 4 of 5 minuten, maar 8 minuten met herhaling van die herhalingsoefening.
Niks van.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mei 28, 2008 3:06 pm

luister maar eens goed

Nee dan liever Brave New World, als ik naar de reunie kijk. Geweldig album.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo mei 28, 2008 3:29 pm

De laatste drie albums zijn gewoon allemaal minstens goed te noemen. Dat sommigen de langere nummers niet kunnen waarderen, of beginnen te zeuren over dat het veel van hetzelfde is, zo is Maiden nu eenmaal. Ze waren altijd al relatief conservatief.

En een nummer met drie gitaarsolo's van Smith, Murray en Gers is natuurlijk bij voorbaat al geslaagd :wink: .

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » wo mei 28, 2008 7:22 pm

1. Somewhere in Time. Ik vind dit album toch net iets beter dan Seventh Son. Hier staat geen slecht nummer op, alles is goed.

2. Seventh Son of a Seventh Son. Geweldig album, alles klopt hieraan. Het minste nummer op het album is Can I Play With Madness, maar zelfs dat nummer is wel goed

3. Powerslave. Nog zo'n juweeltje. Hoogtepunten zijn natuurlijk Powerslave en The Rime.. Alleen 2 Minutes vind ik geen hol aan, dat nummer doet mij niks.

4. Brave New World. Ook dit album is geweldig. Het valt echt op, na Virtual XI. De muziek is wel wat verandert ten opzichte van de jaren '80, maar niet op een negatieve manier. Er staan een aantal echte klassiekers op, maar toch ook een of twee mindere nummers, met name The Thin Line Between Love and Hate.

5. Iron Maiden. Het debuutalbum en een erg goed album. Er staan geweldige nummers op zoals Prowler, Iron Maiden en Phantom of the Opera. Maar Strange World en Transylvania doen mij niks.

6. The X-factor. Dit is gewoon een geweldig album. Oke, Blaze is niet zo goed als Bruce, maar zijn stem past wel bij dit album. Sign of the Cross is gewoon een klassieker.

7. A Matter of Life and Death. Het laatste album en een goed album. De nummers beginnen misschien wel allemaal vrij standaard, maar dat neemt niet weg dat het goede nummers zijn. En For The Greater Good of God en Brighter Than A Thousand Suns zijn gewoon geweldige nummers.

8. The Number of The Beast. Dit album heeft een aantal geweldige nummers, met Hallowed Be Thy Name als hoogtepunt, maar toch ook een aantal nummers die me niks doen, zoals Gangland en Prisoner.

9. Piece Of Mind. Voor deze cd geldt hetzelfde als de vorige, een aantal geweldige nummers, maar ook een aantal die ik niks aan vind.

10. Fear of The Dark. Dit is een afwisselend album, er staan evenveel goede, leuke nummers op als niet leuke nummers. De titeltrack is natuurlijk een klassieker, maar From Hell to Eternity vind ik weer niks aan.

11. Killers. Een goed album, dat zeker, maar er staan geen echte uitschieters op. De nummers doen mij nie bijzonder veel.

12. Dance of Death. Het titelnummer, Paschendale, Montsegur en Face in the Sand zijn de leuke nummers van het album, de rest vind ik niks.

13. No Prayer For the Dying. Hier vind ik maar 3 nummers leuk van, het titelnummer, Run Silent, Run Deep en Mother Russia.

14. Virtual XI. The Clansman vind ik een leuk nummer en verder staan er wel aardige stukjes op, maar de nummers zijn te herhalend, de refreinen te eenvoudig.

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Bericht door Kwibus » wo mei 28, 2008 7:25 pm

verrassend rijtje

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo mei 28, 2008 7:48 pm

Ik begrijp er niets van dat 7th Son overal zo hoog scoort. In mijn ogen is de toptijd van Maiden de periode 'killers' t/m 'powerslave'. Kwestie van smaak zullen maar zeggen...
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do mei 29, 2008 12:24 am

Zojuist The X-factor weer een kans gegeven, van begin tot eind geluisterd. Ben toch niet echt tot nieuwe inzichten gekomen. Blijft een gezapig album, weinig verheffende momenten, Sign of the Cross heeft wel z'n momenten, maar dat refrein met iedere keer dezelfde melodie wordt ook gauw vervelend.

Nu zit ik weer No Prayer... te luisteren en wederom maakt onbegrip zich van mij meester waarom dat album zo slecht gewaardeerd wordt. Over de eerste 3 nummers hoeven we het niet te hebben, maar ook volstrekt onderbelichte nummers als Public Enema Number One en Fates Warning zijn gewoon heerlijk, pakkend, compact en energiek. Bruce geeft zich ten beste, hoe kun je dat als Maiden fan nou niet gaaf vinden??!
Laatst gewijzigd door MadTinus op do mei 29, 2008 1:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Aquila Chrysaetos
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 3:15 pm

Bericht door Aquila Chrysaetos » do mei 29, 2008 10:46 am

No Prayer is inderdaad vet, maar zoals iemand anders al aangaf, in mijn lijst zijn de verschillen tussen zeg maar 1 en 10 zeer klein.

Is het iemand al eens opgevallen dat het refrein van Heaven Can Wait op een bepaald moment gewoon vals is. Bruce had daar moeten meezingen met de gitaren naar mijn mening.
[url=http://www.myspace.com/irminlegion]I R M I N[/url]

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Bericht door Kwibus » do mei 29, 2008 10:59 am

Aquila Chrysaetos schreef:No Prayer is inderdaad vet, maar zoals iemand anders al aangaf, in mijn lijst zijn de verschillen tussen zeg maar 1 en 10 zeer klein.

Is het iemand al eens opgevallen dat het refrein van Heaven Can Wait op een bepaald moment gewoon vals is. Bruce had daar moeten meezingen met de gitaren naar mijn mening.
Ik heb het nummer net een paar x beluisterd met extra aandacht voor de refreinen. Het 'vals' zingen is me niet opgevallen, of je moet de uitschietern van Bruce Dickinson in het laatste refrein vals noemen (ook dat vind ik niet vals, maar is het enige dat ik nu kan indenken).

Aquila Chrysaetos
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 3:15 pm

Bericht door Aquila Chrysaetos » do mei 29, 2008 2:19 pm

In het refrein zingt hij 3 x Heaven Can Waiiiiit en de derde keer daarvan, die zanglijn klinkt niet zuiver met de muziek.
[url=http://www.myspace.com/irminlegion]I R M I N[/url]

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Bericht door MegaDood » do mei 29, 2008 2:42 pm

Aquila Chrysaetos schreef:In het refrein zingt hij 3 x Heaven Can Waiiiiit en de derde keer daarvan, die zanglijn klinkt niet zuiver met de muziek.

Dat nummer skip ik altijd,
jammer dat 't ook weer op de setlist staat.

Aquila Chrysaetos
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 3:15 pm

Bericht door Aquila Chrysaetos » do mei 29, 2008 2:59 pm

MegaDood schreef:[..]



Dat nummer skip ik altijd, jammer dat 't ook weer op de setlist staat.
Mee eens. Zwakste nummer op de CD en naar mijn mening ook 1 van de mindere Maiden nummers.

Ik snap niet, want die kan je toch makkelijk vervangen door het veel betere en misschien ook wel bekendere Wasted Years?
[url=http://www.myspace.com/irminlegion]I R M I N[/url]

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » do mei 29, 2008 3:54 pm

Zoiets:

1. Somewhere In Time
2. Seventh Son Of A Seventh Son
3. Piece Of Mind
4. Powerslave
5. Brave New World
6. Fear Of The Dark
7. The Number Of The Beast
8. The X-Factor
9. Iron Maiden
10. No Prayer For The Dying
11. Killers
12. Virtual XI

en dan op ruime afstand de 2 erg matige albums:
13. A Matter Of Life And Death
14. Dance Of Death
Afbeelding

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do mei 29, 2008 6:36 pm

MegaDood schreef:[..]



Dat nummer skip ik altijd,
jammer dat 't ook weer op de setlist staat.

Dank je. Als het meezit dan weet ik voor dat ik ze op graspop zie de hele setlist.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Bericht door MegaDood » do mei 29, 2008 7:49 pm

innuendo schreef:[..]



Dank je. Als het meezit dan weet ik voor dat ik ze op graspop zie de hele setlist.
Alsof 't verrassend is dat ze die spelen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 29, 2008 8:05 pm

ik heb er sowieso even een spoiler veld overheen gepleurd bij de reguliere post.

Ik weet het al, maar voor de rest geldt natuurlijk weer iets anders.
Laatst gewijzigd door Jeroen op ma jun 02, 2008 5:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do mei 29, 2008 9:38 pm

MegaDood schreef:[..]


Alsof 't verrassend is dat ze die spelen.
Daar gaat het niet om, er is toch een paar keer duidelijk gevraagd of er geen spoilers geplaatst kunnen worden..

Is dat dan zo moeilijk om rekening mee te houden?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23038
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » vr mei 30, 2008 2:51 pm

Spoilers, boeiend.
Daar zijn die tags voor ja toch niet dan.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za mei 31, 2008 7:35 pm

Maar dan moet je ze dus wel gebruiken..
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » zo jun 01, 2008 4:55 pm

Zagato schreef:Ik begrijp er niets van dat 7th Son overal zo hoog scoort. In mijn ogen is de toptijd van Maiden de periode 'killers' t/m 'powerslave'. Kwestie van smaak zullen maar zeggen...

Ik snap de 7th son hype ook echt niet, de hele sfeer op het album vind ik maar niets, slepend bijna.
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jun 01, 2008 6:01 pm

en dan het titelnummer. Muzikaal zit het prima in elkaar, maar dat achterlijke refrein verpest de boel behoorlijk. Past goed in het rijtje van baggerrefreinen zoals ´Heaven Can Wait´, ´The Angel and the Gambler´ en ´No More Lies´
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma jun 09, 2008 1:42 pm

Het tribute album van Kerrang voor Iron Maiden heeft nu, naast Dream Theater, ook Machine Head in de hoed voor een gecoverde IM track.

Spoilers: (ja, ik kan dat zwarte balkje ff niet vinde hoor :P)

Dream Theater :To Tame A Land
Machine Head :Hallowed Be Thy Name
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jun 09, 2008 1:53 pm

ik heb even de spoilertags er omheen gezet.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma jun 09, 2008 6:02 pm

Moet zoiets ook al geheim gehouden worden dan?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » di jun 10, 2008 12:15 pm

weet niet, maar het is en blijft een spoiler toch?
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jun 10, 2008 3:27 pm

Alsof het ook maar iemand een zak kan uitmaken wie wat gaat coveren, stom spoilergedoe.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » di jun 10, 2008 3:47 pm

Ik zweer bij de eerste zanger. Killers en Iron Maiden bovenaan.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo jun 25, 2008 12:17 pm

Lennert schreef:Alsof het ook maar iemand een zak kan uitmaken wie wat gaat coveren, stom spoilergedoe.
Voor degene die het toch wil weten: :P
01. BLACK TIDE - Prowler
02. METALLICA - Remember Tomorrow
03. AVENGED SEVENFOLD - Flash Of The Blade
04. GLAMOUR OF THE KILL - 2 Minutes To Midnight
05. COHEED AND CAMBRIA - The Trooper
06. DEVILDRIVER - Wasted Years
07. SIGN - Run To The Hills
08. DREAM THEATER - To Tame A Land
09. MADINA LAKE - Caught Somewhere In Time
10. GALLOWS - Wrathchild
11. FIGHTSTAR - Fear Of The Dark
12. MACHINE HEAD - Hallowed Be Thy Name
13. TRIVIUM - Iron Maiden
14. YEAR LONG DISASTER - Running Free
15. GHOSTLINES - Brave New World
Op 16 juli ligt de bijbehorende uitgave van Kerrang! in de (Engelse) winkels. Niet echt de moeite waard om op zoek te gaan naar een tijdschriftenwinkel waar ze dat trendy magazine verkopen, lijkt me. Maar ik hou dan ook niet van covers.

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » wo jun 25, 2008 1:43 pm

damn, de helft heb ik nog nooit van gehoord (de bands die de nummers coveren he :P)
Naar een paar versies ben ik wel erg benieuwd trouwens!
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » wo jun 25, 2008 10:33 pm

Vandaag Seventh son of a Seventh son aangeschaft.
Het zou eens tijd worden :D.

Vet gave plaat.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
ZeroTolerance
Berichten: 433
Lid geworden op: ma okt 07, 2002 2:33 pm
Locatie: Zottegem, Belgie

Bericht door ZeroTolerance » do jun 26, 2008 8:55 am

yesferro schreef:[..]



Ik snap de 7th son hype ook echt niet, de hele sfeer op het album vind ik maar niets, slepend bijna.
blasfemie ! :wink:

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do jun 26, 2008 2:54 pm

Metallica met een studioversie van Remember Tomorrow? Gaaf.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do jun 26, 2008 9:32 pm

Ok, even wat anders... Lindsay Lohan gespot in Iron Maiden t-shirt:

Afbeelding
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr jun 27, 2008 9:43 am

Je moet wat om weer serieus genomen te worden. Oh nee, het lukt toch niet.

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » vr jun 27, 2008 10:42 am

t is daar net een omgebouwde man :S
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » vr jun 27, 2008 11:21 am

Ik denk dat ze niet eens weet wat Iron Maiden is. Maar Beckham was vorig jaar toch ook al gespot in zo'n shirt? Misschien worden bandshirts wel mode.

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » vr jun 27, 2008 12:16 pm

Iron Maiden shirts krijgen het Motorhead syndroom!
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Plaats reactie