Graspop Metal Meeting 2008 , part 2

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8445
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » ma jun 30, 2008 5:20 pm

Wat trouwens nog erg leuk was, was het feit dat speciaal bier wel maar 1 muntje was.

Zo heb ik moeten concluderen dat Krieg niet alleen een wijvenbier is en eigenlijk best goed smaakt.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » ma jun 30, 2008 5:20 pm

Oh trouwens, was jij dat niet Innuendo die mijn neef vertelde dat een bepaalde snack een gehaktbal was met een kruis? :lol:
AmnesJAn schreef:Zo heb ik moeten concluderen dat Krieg niet alleen een wijvenbier is en eigenlijk best goed smaakt.
Leugens.

Ik heb trouwens welgeteld 1 glas bier op het festivalterrein gekocht, de rest ging op aan cola (want uitdroging door zo'n weer). Meegesmokkelde halve liters bavaria deden de rest. 2,25 voor pisbier, toedeledokie.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma jun 30, 2008 5:27 pm

Ja, dat was ik :P Ik bedacht me later pas dat jij dat wel eens kon zijn.
Laatst gewijzigd door innuendo op ma jun 30, 2008 5:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » ma jun 30, 2008 5:28 pm

Ja, dat was mijn neef (de krullebol) dus. Ik stond daar langs.
Had je mijn scheldtirade gehoord dan? :lol:

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma jun 30, 2008 5:30 pm

nee, ik was hard bezig om Ernst-jan te zoeken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » ma jun 30, 2008 5:32 pm

Ah, ok dan. Scheldtirade was @sonata arctica, maar jij moest weer zo nodig editen. :P

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » ma jun 30, 2008 5:39 pm

Liep jij mij al op zaterdag te zoeken of was Bart op zondag nog steeds aan het schelden?

KoenM ook nog even de hand geschud.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 30, 2008 5:40 pm

ik heb eigenlijk verder niemand gezien van MF. Ik ga daar dan ook niet bewust naar op zoek eigenlijk.

ReadMe, of terwijl Robbert wel, maar goed, die kende ik sowieso al.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23067
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma jun 30, 2008 5:43 pm

Ernst-Jan schreef:of was Bart op zondag nog steeds aan het schelden?
:' )
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma jun 30, 2008 5:46 pm

Ik had een schrale oogst wat MF'ers herkennen betreft. De halve zondag met Ernst-jan op pad geweest. Verder heb ik MMayo nog even gesproken en Bart dus gezien. Verder was ik vrij zeker dat ik Johan voorbij zag komen en zou ik zweren dat ik Audiophile heb zien lopen. Maar deze had wel lang haar. En KoenM moet zich godverdomme het hele weekend verstopt hebben :P
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » ma jun 30, 2008 5:49 pm

En voortaan eerder naar je vriendin luisteren he als ze naar bed wil :wink:

Hoe laat waren jullie weer in Groningen?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma jun 30, 2008 5:51 pm

tssk, dat kwartiertje langer was ook niet vol te houden :P

We waren om half 3 weer terug.


En als we het dat toch over slapen gaan hebben. Ze heeft heel wat slaap ingehaald in de trein en bovendien ligt ze nu op de bank te maffen ;)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » ma jun 30, 2008 6:08 pm

Ik was om kwart voor 1 weer terug, 3 kwatier vertraging opgelopen omdat een vrachtauto tegen onze auto aantikte bij Eindhoven.

Nu alweer zin in volgend jaar 8)
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » ma jun 30, 2008 6:20 pm

Jeroen schreef:ik heb eigenlijk verder niemand gezien van MF. Ik ga daar dan ook niet bewust naar op zoek eigenlijk.
Ja goed, wie wel. De meeste gaan toch met hun eigen groep.
Worden anders ook bijster interessante gesprekken:
"hé, ben jij niet X van metalfan?"
"Ja, dan ben jij zeker Y?"
"Jep."
"Nou eh, alles goed?"
"Ja."
".."

Ik heb ook een paar MF'ers gezien: Amnesjan en Draconian bij Hollenthon, Sugar Daddy & kloon (:P) bij Arch Enemy, NochdFaol zag ik voorbij lopen, en Innuendo gaf bijzonder nuttige informatie over een (overigens uitverkochte) broulet.
Ook zag ik de NK grunter (-ster?) twee maal voorbij lopen, who wants to touch meh? ;)

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » ma jun 30, 2008 6:24 pm

Zo, ook weer terug. Het was een erg gave editie met lekker weer en goeie bands! :D

Hoogtepunten:
Morbid Angel, Judas Priest, Cavalera Conspiracy, Kiss (wat een show!), Alestorm, Hollenthon, Immortal, Forbidden, Dying Fetus, Soilwork, At The Gates, Iron Maiden (betere show dan vorig jaar), de outro bij Sonata Artica (band of brothers-theme), voetballen met blikjes/flesjes van festivalterrein naar camping :lol: ,het weer en wraps. Ik mocht m'n tentje op de camper-camping zetten, omdat een vriend en z'n vriendin met de camper waren, wat een rust daar :P

Dieptepunten:
Uitvallen van Volbeat en Opeth, missen van Primordial (met andere dingen bezig), apen die tegen je aanlopen en je bier omstoten, godver! De lange wachtrij op vrijdag voor de drankbonnen en zo Behemoth missen.

Volgend jaar weer! :D

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8429
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma jun 30, 2008 6:28 pm

nog een dieptepunt:
beker-schooiers / zwervers die weer diep in de kliko's groeven op zoek naar bekers, of zelfs zonder schaamte tussen de pispalen bekers liepen te rapen uit de (zeik)modder...

woord van het weekend: eindbazen (in onze groep dan, Timmy-geroep doe ik niet aan mee).

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » ma jun 30, 2008 6:30 pm

Timmy-geroep viel dit jaar reuze mee, vergeleken met vorig jaar. :P

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » ma jun 30, 2008 6:30 pm

Bart schreef:Ook zag ik de NK grunter (-ster?) twee maal voorbij lopen, who wants to touch meh? ;)
:lol:
Zo had ik na afloop van de show van The Lucifer Principle die bassist nog een hand gegeven.
Lekkere zweet klouwen had die kerel zeg!

Toen een vriend van me zei dat ik nooit meer mijn hand mocht wassen heb ik hem aan zijn shirt afgeveegd.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » ma jun 30, 2008 6:31 pm

Bart schreef: Sugar Daddy & kloon (:P)
De kloon zou dan in dit geval het origineel moeten zijn. :)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 30, 2008 6:43 pm

Bart schreef:Timmy-geroep viel dit jaar reuze mee, vergeleken met vorig jaar. :P
zo vond je dat. Vrijwel de hele tijd tijdens Kiss vonden een aantal Belgische lieden het hard nodig om deze kreet te uiten.

"Ladies and Gentlemen, Tommie Thayer"
"TIMMEEEEEEEEY"
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
metalizar
Berichten: 139
Lid geworden op: wo jan 30, 2008 6:27 pm
Locatie: Pijnacker

Bericht door metalizar » ma jun 30, 2008 6:52 pm

Wat was de playlist van Sabaton. Ik had nog wel wat gezien via internet. Alleen de laaste 2 nummers.

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » ma jun 30, 2008 6:53 pm

number_17 schreef:[..]
:lol:
Zo had ik na afloop van de show van The Lucifer Principle die bassist nog een hand gegeven.
Lekkere zweet klouwen had die kerel zeg!

Toen een vriend van me zei dat ik nooit meer mijn hand mocht wassen heb ik hem aan zijn shirt afgeveegd.
Nou, de mensen van The Lucifer Principle waren onze buren.
Poeh hee!

Oh en een deel van de band Departure stond bij ons op de camping en nog gekletst met leden van X-TinXion.
Yeah!

Nah okee, supertof die bands enzo.
At The Gates (donders!!)
My Dying Bride (woaaah!!)
Ministry (yeah!)
Apocalyptica (woohooo)
Rotting Christ (wuu wuuuu!)
Moonspell (rrrr)

En nog meer bands en heel veel kersenbier en Grimbergen en veel zon en veel lol en veel donderjagen. Geloof dat ik wat mfers ben tegen gekomen ook, hoi enzo. De camping was rustig trouwens, niks geen gegil of knetterharde muziek en ik kon gewoon uitslapen.
Laatst gewijzigd door MMayo op ma jun 30, 2008 6:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » ma jun 30, 2008 6:57 pm

Sander schreef:[..]


De kloon zou dan in dit geval het origineel moeten zijn. :)
Oja, haha. Zó vaak vertoef ik nu ook weer niet op MF om die dingen te weten. :P
Jeroen schreef:[..]


zo vond je dat. Vrijwel de hele tijd tijdens Kiss vonden een aantal Belgische lieden het hard nodig om deze kreet te uiten.

"Ladies and Gentlemen, Tommie Thayer"
"TIMMEEEEEEEEY"
Ja, viel echt reuze mee. Vorig jaar leek het wel of iedereen meedeed, dit jaar riepen een stuk minder mensen én hoorde ik een hoop variatie.

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » ma jun 30, 2008 7:16 pm

Krimhild schreef:Is iemand van jullie een pastoor tegengekomen die mensen aan het bekeren was?

Vetje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oja, en Abbath heeft je string niet meer terug gegeven.


Anyways, ben ook tussen de middag terug gekomen en het was weer helemaal geslaagd.

Vrijdag:
Begonnen met Behemoth. Enorm strakke band zoals meerdere mensen mij verteld hadden.
Voor de rest geen super bijzondere show, maar wel erg gaaf.

Daarna gingen we (als ik het me goed herinner) door naar Obituary.
In het begin was het absoluut knallen. Openen met Find the Arise was een goede keuze.
Na een paar nummers werd het helaas toch wat saai om van een afstand te bekijken. En ik kreeg toch zin in watermeloen, dus dat kwam goed uit.

Toen was het zover: Testament.
Een show waar ik me enorm op had verheugd, maar waar ik zowat jankend wegliep vanwege het geluid.
Drama, meer zeg ik er niet over.

Morbid Angel dan maar, en tering wat was dat gaaf.
Knappe lichtshow, alleen hadden Dave en Pete hier en daar nogal een woordenwisseling als ik het zo eens bekeek.
Dit verpeste ook wel enigzins de sfeer onderling, en dat suckte.
Voor de rest, lekker strak, en dan heb ik het niet over de outfit van de Heer Vincent.

Judas Priest was fenomenaal. En zeker omdat ik ze nog nooit live had gezien was dit een erg gave ervaring.
Bere heavy!


Zaterdag

Helaas werd ik pas wakker toen Novembers Doom al klaar was, dus dat heb ik moeten missen.
Tussen Novembers Doom en Immortal zat eigenlijk niets dat ik perse wilde zien, dus Immortal was de volgende band in de planning.
En ik heb na Wacken vorig jaar een aantal mensen horen zeggen dat Abbath zijn conditie kwijt was?
Daar viel nu niets meer van te merken.
Abbath was niet meer te omschrijven als een mens, maar meer als een soort van losgeslagen beest. Kortom, hij had z'n conditie weer terug.
Wel jammer dat de setlist van Immortal uit slechts 9 nummers bestond.

Na Immortal was Cavalera Conspiracy aan de beurt.
Tsja, leuk. Meer heb ik er niet over te zeggen.
Op cd klinkt het erg gaaf, maar het is toch een beetje opgehyped.
Anyways, de Sepultura nummers bleven knallen.

Kiss was echt enorm gaaf.
Zelfs vanaf de afstand waar ik stond, zo ongeveer bij de merch stand.
Vuurwerk, veel licht en nog meer vuurwerk.
En Gene Simons is the threshold of evilness.
Geen twijfel mogelijk.


Zondag

Ik heb me nooit zo verdiept in Apocolyptica, maar live klinkt het toch echt wel enorm gaaf.
Absoluut geen kattenpis wat dat stelletje doet met die cello's.

Bullet for my Valentine.... ik blijf het vervelende personages vinden.
Mooie gitaren, en een gave drumkit, dat is het positieve wat ik er over kan melden.
De muziek begint meestal wel gaaf.
Maar zodra die zangert ook alleen het podium opsjokt verklaar ik het al kansloos. En als hij dan ook zijn bek nog eens open trekt...
Affijn, ik ga er verder geen woorden aan vuil maken.
Sorry voor de liefhebbers.

Toen was het uiteraard tijd voor Primordial. Ik had het ooit wel eens gehoord, en er verder niet meer naar omgekeken.
Maar omdat ik een Primordial-fanboy-maat had meegesleurd naar Obituary, had ik iets goed te maken.
En dat viel totaal niet tegen.
Sterker nog; verdomme wat was dat gaaf.
En ik zoek nog steeds naar een omschrijving, maar het blijft moeilijk.
Iemand suggesties?

Campingtijd, merch in de tent dumpen, biertje drinken, ontspannen en weer terug om nog een graantje van Arch Enemy mee te kunnen pikken. En echt een mening heb ik er niet over. Het geluid viel nog best mee, en het knalde best goed.
Maar meer dan dat? Nah.

Iron Maiden was echt vet gaaf.
Ook leuk hoe onze Bruce toch zo nu en dan nog eens een lolletje maakt met het publiek.
Was al blij met Run to the Hills en Hallowed be thy name.
Maar Moonchild had ik echt niet verwacht.
Supergaaf dus.

Voor de rest heb ik een superweekend gehad, en ga ik nu maar eens een beetje liggen.
Ben zo brak als een natte pleerol.
Laatst gewijzigd door sal op ma jun 30, 2008 7:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma jun 30, 2008 7:18 pm

Ook ik heb het erg naar mijn zin gehad, had een erg relaxed plekje op de caravancamping.
Vrijdag:

Behemoth Zoals altijd stond dit als een huis. Heb het al meer gezegd, Behemoth hoort bij de beste livebands van het moment.
Yngwie Malmsteen Met afstand het slechtste wat ik zag deze drie dagen. Oeverloos gepiel waar amper lijn in zat, nergens in dienst van een nummer. Waardeloos. Het gezwaai met dat instrument en het stukslaan er van deed hem vervolgens alleen maar nog verder in mijn achting dalen.
Moonspell Alleen gehoord buiten de tent, vanwege die achterlijke rij voor de munten. Klonk goed maar kan er verder weinig over zeggen.
Saxon Niet mijn ding.
Obituary Draai hun cd's zelden maar dit optreden vond ik errug lekker. Die doorgaande groove deed het hem; heerlijk !!
Def Leppard en Whitesnake vind ik op de radio best grappig maar deden me live niets.
Testament : Kutgeluid inderdaad, maar dat vond ik dan ook echt het enige minpunt op verder een supervet optreden. Behoorlijk gaaf.
Ministry Samen met Behemoth het hoogtepunt van de vrijdag. Heerlijk opgefokte muziek met een gave show !! Al Jourgensen bewees dat ook ouwe mannen behoorlijk loos kunnen gaan op een podium.
Judas Priest bewees van dat laatste het tegendeel. Liepen een aantal geweldige nummers vakkundig om zeep te helpen. Jammer.

Zaterdag:

Hacride Hele gave band die veel meer publiek verdient dan ze hier hadden. Allebei de cd's van ze vind ik erg gaaf en ook live was het erg overtuigend.
Sabaton Manowar vind ik leuk, omdat die de grap ervan in zien. Dat idee heb ik niet van Sabaton.
Hollenthon Had ik best wat van verwacht maar vond het live nogal éénvormig. Viel me tegen.
Forbidden Fijne thrash, was er niet echt bekend mee maar vond het zeker wel gaaf. Wel liever in een tent een eventuele volgende keer.
Dying Fetus Veel gaver dan op Neurotic Deathfest. Heerlijk zo'n uurtje brute shit tussendoor.
Toen was het etenstijd op de camping tijdens Sonata Arctica en Korpiklaani.
Iced Earth van een afstand gezien vlakbij Marquee I. Wat ik ervan meekreeg was echter wel vet.
Immortal was één van de bands waar ik het meest naar uitkeek. En ze stelden me allesbehalve teleur. Gave show, goed uitgevoerde nummers; Een van de hoogtepunten van het festival.
Cavalera Conspiracy Als je nummers als Arise/Dead Embryonic Cells, Innerself, Wasting away etc. speelt dan trek je dus zo'n groot blik jeugdsentiment open voor mij. Daar wordt ik zo gelukkig van, je wil het niet weten. Ik vond CC dus gaaf, erg gaaf.
Kiss Muzikaal een 4, showtechnisch een 9. Wat een geweldige show !!

Zondag:

Rotting Christ Leuke opener maar geen heel bijzondere band. Deed me wel meer dan in Baoeg een aantal maanden terug.
Alchemist Zo'n beetje de verrassing van GMM 2008. Wat een verschrikkelijk gave, originele band is dat !!
Apocalyptica is een goed uitgewerkte gimmick. Maar het blijft een gimmick.
Soilwork knalde zoals altijd erg hard live en was erg goed bezig.
Primordial Met afstand de beste band van dit festival. Ongelooflijk geniaal. Zat 45 minuten in de absolute roes die Primordial heet. En inderdaad een geweldige frontman.
At the Gates Tot mijn grote schande kende ik hier weinig van maar vond het verschrikkelijk gaaf.
In Flames deed me dan weer erg weing.
Iron Maiden De ultieme afsluiter. Twee uur lang klassiekers van een waanzinnige live band (nog steeds, zij wel) met een prachtig decor en een prachtige show.

Al met al waren het dus drie fijne dagen op een festival met een prima sfeer (afgezien van één eikel in het publiek bij Immortal). Enige echt grote minpunt vond ik die idioot lange rijen bij de muntjes op de vrijdag. Ik hoop dat dat volgend jaar beter geregeld is.
En natuurlijk erg jammer van Volbeat maar dat was natuurlijk wel een verdomd goede reden. Vind het dus alleen maar klote voor Michael Poulsen.
Laatst gewijzigd door yowannuzz op ma jun 30, 2008 9:09 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8445
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » ma jun 30, 2008 7:53 pm

Even geheel offtopic. Sabaton kondigde een nummer aan dat ging over de dappere weerstand van de Polen tegen de wehrmacht.

Waarom verkopen ze dan shirts met een schedel met wehrmacht helm met de term Ghost Division (de bijnaam de divisie van Erwin Rommel) erbij?
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma jun 30, 2008 8:06 pm

Ik heb op zondag Stephan Gebedi en Ed Warby (Hail of bullets) rond zien lopen. Ik vroeg me ook meteen af waarom zij niet Opeth konden vervangen.


En volgens mij heb ik Ekibyougami (copy, paste) nog een paar keer gezien.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma jun 30, 2008 8:29 pm

yowannuzz schreef: Alchemist Zo'n beetje de verrassing van GMM 2008. Wat een verschrikkelijk gave, originele band is dat !!
Goed dat steeds meer mensen daarachter komen! Alchemist staat erg hoog op de lijst met ondergewaardeerde bands, en op de lijst met unieke metalbands.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » ma jun 30, 2008 8:34 pm

Zo ook weer terug, heb het reuze naar me zin gehad. Hoogtepunten voor mij waren my dying bride (incl signeren van me shirt, eindelijk!), in flames, at the gates.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » ma jun 30, 2008 8:57 pm

Metalheank schreef:[..]


Goed dat steeds meer mensen daarachter komen! Alchemist staat erg hoog op de lijst met ondergewaardeerde bands, en op de lijst met unieke metalbands.
Ja verdomme!
Op hun concert in de Dynamo was 20 man ofzo? :?

Geniale band!
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
ZeroTolerance
Berichten: 433
Lid geworden op: ma okt 07, 2002 2:33 pm
Locatie: Zottegem, Belgie

Bericht door ZeroTolerance » ma jun 30, 2008 9:00 pm

tip aan Obituary en Soilwork : meer klassiekers op festivals !

MetalEd
Berichten: 684
Lid geworden op: do aug 19, 2004 5:25 pm
Locatie: Belgique

Bericht door MetalEd » ma jun 30, 2008 9:02 pm

Ik was zondag halverwege Maiden al vertrokken naar de auto die ik donderdag op de camping had gekwakt. Wij waren een van de eerste die gingen en het viel me op dat er geen uitrit was. Alle auto's moesten gewoon achteruit wringen en de zelfde weg weer naar buiten. Terwijl ze allemaal met de neus naar voren stonden.

Ik vroeg me af hoe druk het was. En hoeveel uur mensen hebben moeten wachten.

O ja. Hoogtepunten: Ministry, Iced Earth & In Flames.

Minpunten: 2 uur in de rij staan voor drinkbonnen en de spullen die mensen door de lucht flikkeren. Ik kreeg dus een fucking appelkist op mijn been. En zag iemand met een wijnfles lopen. Lekker als iemand het in z'n kop krijgt om te gooien.

Woord van het Weekend: Eindbazen (toevallig, Joris... ps. hoe was de bevalling?)
Mijn vader is sterker dan jouw vader

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » ma jun 30, 2008 9:02 pm

AmnesJAn schreef:Even geheel offtopic. Sabaton kondigde een nummer aan dat ging over de dappere weerstand van de Polen tegen de wehrmacht.

Waarom verkopen ze dan shirts met een schedel met wehrmacht helm met de term Ghost Division (de bijnaam de divisie van Erwin Rommel) erbij?

Omdat een schedel van een dooie duitser altijd lovenswaardig is?
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » ma jun 30, 2008 9:24 pm

innuendo schreef:Ik heb op zondag Stephan Gebedi en Ed Warby (Hail of bullets) rond zien lopen. Ik vroeg me ook meteen af waarom zij niet Opeth konden vervangen.
Dat was idd wel gaaf geweest.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma jun 30, 2008 9:35 pm

AmnesJAn schreef:Even geheel offtopic. Sabaton kondigde een nummer aan dat ging over de dappere weerstand van de Polen tegen de wehrmacht.

Waarom verkopen ze dan shirts met een schedel met wehrmacht helm met de term Ghost Division (de bijnaam de divisie van Erwin Rommel) erbij?
Omdat ze ook een song hebben geschreven die Ghost Division heet, over de pantserdivisie van Erwin Rommel gaat en een stoer t-shirt oplevert. Dat eerste nummer heet trouwens 40:1.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma jun 30, 2008 9:51 pm

Metalheank schreef:[..]


Goed dat steeds meer mensen daarachter komen! Alchemist staat erg hoog op de lijst met ondergewaardeerde bands, en op de lijst met unieke metalbands.
Ik had ze al wel gezien in 2004 als voorprogramma van Nasum in 013.
Ik verwachtte toen een extreme grindcoreband en wist niet goed wat ik met dat Alchemist aan moest.
Gisteren viel het kwartje echter wel.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma jun 30, 2008 10:05 pm

Tesla: Deed me teveel aan Aerosmith denken, niet helemaal mijn ding dus
Black Stone cherry: Vooraf myspace beluisterd en eerlijk gezegd had ik er geen bijzondere verwachtingen van, maar wat bleek deze band gaaf te zijn. Heerlijke sfeervolle rockmuziek (southern elementen vielen me eerlijk gezegd niet op)
Yngwie malmsteen: Flinke tegenvaller. Was het een paar jaar geleden op gmm heel erg gaaf, nu was het bedroevend slecht. Complimenten voor Ripper, die het wel goed deed. Malmsteen speelde alsof hij al een tijd geen gitaar meer had aangeraakt.
Saxon: Gaaf zoals altijd. Hoe kan je nou niet van Saxon houden?
Obituary: Wist me niet zo te imponeren als twee jaar geleden, maar al met al een prima optreden.
Def Leppard: Helaas een beetje van de afstand bekeken. Leuk optreden, het viel me heel erg mee na alle mensen die zich relatief negatief uitgelaten hadden over deze band.
Testament. Erg jammer van het geluid, maar het optreden zelf was erg goed. Gave setlist ook!
Whitesnake: Dat ze Coverdale maar weer eens op tour sturen als hij weer bij stem is. Het optreden was wel aardig, maar hij zong echt verschrikkelijk vals op sommige momenten. En hier miste ik toch wel een aantal klassiekers (waar bleven nummers als Bad boys en Slide it in??)
Morbid angel: Bij veel bands was het geluid matig tot slecht, maar hier vond ik het echt een ramp. Na twee nummers maar weer weggegaan:
Judas Priest: Gave show, geweldige muziek. En als je dan ook nog electric eye speelt, dan ben ik helemaal blij

Sabaton: Leuke show en vooral leuk om te zien dat de band flink moet wennen aan zoveel fans. Volgens mij heeft die band bijna drie uur zitten signeren, want toen Forbidden aan de signeersessie begon, zaten ze er nog steeds.
Forbidden: De band waar ik het meeste naar uit keek. Op step by step al mijn favoriete nummers gehoord en de band speelde verder gewoon echt goed. Ik ben lekker uit mijn dak gegaan tussen al die saaie Sonata arctica miepjes die ook vooraan stonden. Jammer dat het geluid ook hier weer niet optimaal was, want de kippevelsolo’s van Craig Locicero kon ik nauwelijks horen.
Agent steel: Van Forbidden een sprintje getrokken naar Agent steel, waar ik tot mijn eigen verbazing het headbangen op de voorste rij voort kon zetten. Ook hier weer een erg matig geluid helaas. Verder speelden ze gewoon een erg gave show en Bruce hall (ja Lennert, lees maar goed) was erg goed bij stem. Zelfs de Cyriisnummers zong hij uitstekend!
Valient thorr: Saaie herkauwde rock ’n roll. “we are from Venus!!!” en weg was Ruud.
Iced Earth: Deden het erg goed. Toch maar eens de klassiekers hiervan aanschaffen.
Immortal: Voor een band die een slechte reputatie heeft als het om optreden gaat, speelden ze toch een verdomd goeie show. Ik was vooral gaan kijken omdat ik dit altijd toch wel één van de beste black metalbands vond. Leuk om het nog even gezien te hebben.
Cavalera conspiracy: Leuk om gezien te hebben, maar eerlijk gezegd was dit net zo saai als een show van Soulfly.
Kiss: Hier ben ik naar toe gegaan met de gedachte “is het niks, dan is het jammer, maar heb je wel kiss gezien en is het leuk, dan is het mooi meegenomen”. Maar van begin tot eind heb ik me uitstekend vermaakt. Leuke nummers, erg leuke show. Het pakte veel beter uit dan dat ik verwacht had.

Rose tattoo: Op aanraden van mijn Australische buren gaan kijken, en het was gewoon een leuke show om te zien. Zeer degelijke band.
Apocalyptica: Wat een aanfluiting!! Het is dat mijn vriendin het graag wilde zien, anders was ik heel hard weggelopen. In het begin was weer het geluid een drama, maar hier waren de nummers zelf ook gewoon erg matig. Met de Metallica covers kon ik ook helemaal niks. Komt dan ook nog bij dat ik niet snap wat een coverband op de mainstage te zoeken heeft. Leuk van de cello’s hoor, maar dat is echt niet aan mij besteedt.
The seventh: Tja, dan verwacht je Witchsmeller persuivant te aanschouwen, maar dan staat er ineens zo’n verschrikkelijk brulbandje op het podium…
At the Gates: Ik heb weinig met de Gothenburgmetal, maar dit ging er in als koek. Hier ga ik toch maar eens wat platen van scoren. Leuk om te zien dat `na´ het optreden iedereen aftaaide en dat ze dan toch nog terugkomen om een toegift te spelen.
In flames: Weinig boeiends, maar als de zanger dat ook nog meedeelt: “if you want, we’ll play some more songs, but if you don’t want that, we’ll leave and I will be very sad”. Ja rot dan maar ook gauw op.
Iron Maiden: Goed zoals altijd. Alleen ben ik nog wel teleurgesteld wat de setlist betreft, want in plaats van doodgespeelde nummers als run to the hills, the trooper en number of the beast hadden ze best nummers als Alexander the great, caught somewhere in time, infinite dreams of only the good die Young kunnen spelen.

Hoogtepunten: Testament, Judas priest, FORBIDDEN, Agent steel, Kiss en maiden


Plus:
- Lekker weer
- Veel gave bands
- Leuke mensen ontmoet
- precies genoeg bier meegenomen
- Goede plaats op de camping
- Het feit dat de camping op donderdag al open was.

Min
- Ontsla de geluidsmensen, wat een drama was het soms, terwijl het voorgaande jaren bijna altijd wel goed zat.
- Onbegrijpelijke keuzes van de organisatie.
- Het feit dat de politie de kaartverkoop moest stoppen, wederom een middelvinger naar de organisatie. Zondag was het gewoon veel te druk.
- Veel asociaal volk: spullen gooien, lomp duwen, overal pissen (zelfs dames), vuilnisbakken omtrappen, expres mensen op de hakken trappen. Ik begin me toch af te vragen of er niet een wereldwijd festivalverbod in te voeren valt voor mensen die zich niet kunnen gedragen (zoals het stadionverbod bij het betaald voetbal).
- slechte verdeling van bands. Erg drukke vrijdag en op enkele bands na een erg saaie zondag.
- Afvallen van Opeth, de zondag was al niet zo boeiend.
- Geen geld hebben voor de metal market..
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » ma jun 30, 2008 10:10 pm

Zo, mijn eerste keer Graspop is zeker goed bevallen
wel een klein beetje een dubbel gevoel, vooral over het aantal bands dat ik niet heb gezien, maar goed er staan dan ook veel te veel bands om allemaal te zien.
De prijzen en wachtrijen vond ik wel erg tegenvallen, ik vond het uberhaupt nog verbazend dat er mensen in die rij voor de drankmuntjes gingen staan. zelf hadden wij dat probleem opgelost door blikjes mee te smokkelen

Hoogte punten waren:
Testament (ondanks het geluid, dit was voor mij de eerste keer testament live, en gewoon heel erg gaaf)
Forbidden (heerlijk om al die klassiekers langs te horen komen)
Primordial (gewoon erg goede muziek)
Cavalera Conspiracy (voornamelijk door de Sepultura klassiekers)

Andere gafe bands waren Symphony X, Moonspell, Firewind, My Dying Bride, Iced Earth, agent steel, Sabaton, Iron Maiden, In Flames, Arch enemy en soilwork
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma jun 30, 2008 10:12 pm

Loopt er soms verhoudingsgewijs veel meer tuig rond op GMM dan op andere metalfestivals? Ik ben er nooit geweest, maar van al die berichten op dit forum - al jarenlang - krijg ik wel die indruk.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25617
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 30, 2008 10:15 pm

innuendo schreef: Agent steel: Van Forbidden een sprintje getrokken naar Agent steel, waar ik tot mijn eigen verbazing het headbangen op de voorste rij voort kon zetten. Ook hier weer een erg matig geluid helaas. Verder speelden ze gewoon een erg gave show en Bruce hall (ja Lennert, lees maar goed) was erg goed bij stem. Zelfs de Cyriisnummers zong hij uitstekend!
Je bent een vent naar mn hart :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma jun 30, 2008 10:15 pm

Vorig jaar was het erger, want toen werd je zelfs op de camping beschoten met katapulten. Van alle festivals die ik ken, trekt graspop de meeste aso's aan.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » ma jun 30, 2008 10:15 pm

Nee hoor. Het is mij niet opgevallen.

Het ergste wat ik heb meegemaakt, zijn toch echt de rellen op Dynamo 97. Charges van de ME, brandende vloerdelen, eettent finaal aan gort geschopt enzo.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma jun 30, 2008 10:18 pm

Lennert schreef:[..]


Je bent een vent naar mn hart :mrgreen:

Toch blijft Cyriis de voorkeur houden ;) Verder waren zowel de gasten van Agent steel als Forbidden stuk voor stuk toffe gasten. Kreeg zelfs nog complimenten voor mijn hallows eve tshirt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma jun 30, 2008 10:21 pm

Ben nog getuige geweest van iemand die tegen andermans tent liep te zeiken.
Het is vast voor 90% tof volk maar er loopt ook echt tuig rond.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » ma jun 30, 2008 10:40 pm

Oja, de plus en min puntjes.

PLUS:

Cola in flesjes.
Weinig ge-"TIMMY"
De bizar gave licht en vuurwerk show van Kiss.
Weinig tot geen regen.
Voldoende pleepapier op de w.c.'s.
Gezellige sfeer.
Veel zatlappen om je dood te lachen.
Robbin als priester.
En last but not least... gave acts!


MIN:

Zwart snot.
De Bullet for my Valentine fanboys en girls.
Dat van Opeth en Volbeat.
(Volbeat kon ik nog wel inkomen, maar toen ik het slechte nieuws over Opeth hoorde stortte ik zowat in. Nouja, misschien dan toch maar Symforce.)
Yowannuzzz die zonodig bier van me moest hebben, maar het niet kwam halen.
Die achterlijk lange rijen.
Het geluid bij Testament.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Bericht door Metall » ma jun 30, 2008 10:42 pm

De uitschieters wat mij betreft:

Op vrijdag.
Ministry (echt geweldig!).
Obituary.
Saxon.
(Was helaas niet op tijd voor Behemoth.)

Op zaterdag.
Dying Fetus. Wat een stem heeft die kale zanger! Misschien wel het beste optreden van het hele festival.
Immortal, Korpiklaani, Cavalera Conspiracy (leuk het zoontje achter de drums!).
Na een aantal nummers van Helmet naar My Dying Bride gegaan. Achteraf wel een beetje spijt van. Helmet vond ik eigenlijk beter.
(Sabaton helaas gemist).

Op zondag.
Rotting Christ, het vroegste concert wat ik ooit heb meegemaakt.
Apocalyptica, hoewel in het begin de hogere celloklanken compleet weggevaagd werden door de drums.
Primordial, zeer overtuigend.
In Flames (relaxte zanger!) en Iron Maiden.


Minpuntjes:

1. Dat er de meeste tijd geen water uit de kranen op het festivalterrein kwam. Erg vervelend in combinatie met contactlenzen en stof! Hoop niet dat de organisatie de kranen expres had afgesloten om meer flesjes water te verkopen. Dat zou echt een rotstreek zijn.
2. Het afschuwelijk slechte, holle, lege geluid bij Testament.
3. Kiss. Sorry, maar ik vond het totaal fake. Hoe gay moet je wel niet zijn om zoiets goed te vinden? :D
4. Een lastige dronken nazi bij de Metal Dome die de Hitlergroet bracht. Ieder zijn opvattingen maar het gaf toch even een vervelende sfeer.
Laatst gewijzigd door Metall op wo jul 02, 2008 10:56 am, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma jun 30, 2008 10:45 pm

sal schreef:Yowannuzzz die zonodig bier van me moest hebben, maar het niet kwam halen.
Ik heb je godver niet gezien.
Baal er genoeg van ....
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » ma jun 30, 2008 10:47 pm

yowannuzz schreef:[..]


Ik heb je godver niet gezien.
Baal er genoeg van ....
Dan had je beter moeten zoeken, beste vrind ;)
Ik had zondag zo'n beetje de hele dag een legerhelm op, met de tekst "Born to Kill".
Helaas was-ie niet van mij....
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » ma jun 30, 2008 10:51 pm

Metall schreef:Minpuntjes:

1. Dat er de meeste tijd geen water uit de kranen op het festivalterrein kwam. Erg vervelend in combinatie met contactlenzen en stof! Hoop niet dat de organisatie de kranen expres had afgesloten om meer flesjes water te verkopen. Dat zou echt een rotstreek zijn.
2. Het afschuwelijk slechte, holle, lege geluid bij Testament.
3. Kiss. Sorry, maar ik vond het totaal fake. Hoe gay moet je wel niet zijn om zoiets goed te vinden? :D
4. Een lastige dronken nazi bij de Metal Dome die de Hitlergroet bracht. Ieder zijn opvattingen maar het gaf toch even een vervelende sfeer.
Naast Marquee II waren de kranen die aan de wc's vast zaten uitgezet, maar ze hadden helemaal achterin tegen het hek aan nog wel stromend water. Wat was ik daar blij mee. (Net als met watermeloen, de enige drank die je met voedselbonnen kon kopen. Want op vrijdag hebben we dik 2 uur in de rij gestaan voor drankbonnen. Om me heen gingen er ook drie mensen neer van de hitte)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma jun 30, 2008 10:55 pm

sal schreef:[..]


Dan had je beter moeten zoeken, beste vrind ;)
Ik had zondag zo'n beetje de hele dag een legerhelm op, met de tekst "Born to Kill".
Helaas was-ie niet van mij....
Dat zou op moeten vallen, zou je zo zeggen ...
Misschien dat de vermoeidheid me toch wat parten heeft gespeeld.

Ik heb trouwens sowieso weinig MF-mensen gezien.
Amnesjan heb ik gezien en ff gegroet en ik heb Sanquis,Cathalized en Metaljan zien lopen en MMayo stond vlak bij me bij Primordial, maar dat was het volgens mij wel zo'n beetje.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Plaats reactie