Magma

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Magma

Bericht door paradigm shift » di jul 15, 2008 4:24 pm

Ik heb deze geweldige band pas ontdekt, en er is voor zo ver ik kon vinden nog geen topic over, dus bij deze...

Magma is een Franse band, opgericht in 1969. Als je er een label op zou moeten plakken zou progressieve rock nog het best de lading dekken, maar ze hebben een hele lading aan invloeden: prog, symfo, klassieke muziek en jazz. Het is een nogal aparte band die hun oevre heeft gebaseerd op een zelfbedacht SF verhaal. Het merendeel van de teksten (die overigens voor het merendeel worden gezongen in Carl Orff achtige koor-passages) is geschreven in een zelfverzonnen taal, Kobiaian.
Als je niet vies bent van een flinke dosis bombast, mathematisch drumwerk, en totaal over the top prgrock moet je dit zeker eens een kans geven.

Goed album om mee te beginnen:
Mekanïk Destruktïw Kommandöh
Afbeelding
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di jul 15, 2008 8:14 pm

Mijn interesse is in ieder geval gewekt. Een dezer dagen uitchecken.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » di jul 15, 2008 10:10 pm

Totaal 'over the top' prog in '69? Bij mijn weten was het hoogtepunt van die periode zo rond mid 'jaren 70.

Maar goed, je verhaal spreekt wel aan. Binnenkort ns wat van opzoeken.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » wo jul 16, 2008 12:57 pm

Ze zijn ook in 1969 opgericht, maar ze bestaan nog steeds... In the Court of the Crimson King komt trouwens ook uit 1969 :wink:
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Plaats reactie