Belphegor

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
cataclysm child

Bericht door cataclysm child » zo apr 13, 2008 1:41 am

Heb het nieuwe album in huis gehaald en zoals verwacht vind ik niet dat het Pestapokalypse overtreft. De eerste 4 nummers zijn zeer goed, maar daarna vind ik er maar weinig meer aan.
Faustian Spirit of the Earth

Kaasmetgaten
Contacteer:

Bericht door Kaasmetgaten » ma apr 14, 2008 6:38 pm

Ik ben het niet met je eens. Hij is harder en naar mijn idee afwisselender. De kalme stukken zijn boeiender dan op Pest...

Naar mijn idee dan...
Mijn hoofd is een kaas met gaten.

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » za apr 19, 2008 1:35 am

Inderdaad, de kalme nummers zijn beter dan die op Pestapokalypse. Hoewel dat daar maar eigenlijk 1 kalm nummer op staat (Angel of Retribution), terwijl op deze plaat me net iets te veel kalme nummers op staan. Daarom vind ik het zeker geen hardere plaat dan Pestapokalypse, verre van.

Terwijl Pestapokalypse een sneltrein was, is dit voor mij eerder een boemeltrein die snel vertrekt maar halverwege de reis begint te schudden en beven en ten slotte helemaal stilvalt :P

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jul 19, 2008 11:52 am

Belphegor is een band die ik altijd gemeden heb als de pest (no pun intended). Ik kreeg/krijg een enorme vieze smaak in m'n mond van het overdreven satanische/anti-christelijke imago dat de band zich aanmeet. Het komt gewoon erg infantiel op mij over.

Nu is dat imago een tikje terug geschroeft op Bondage goat zombie omdat meneer Helmuth zijn liefde voor SM wat wilde uit diepen. Nog steeds geen intelligente teksten dus maar hier kan ik wel mee leven. Met dit album kan ik me dus mooi even richten op de muziek.

En laat ik heel eerlijk zijn, die bevalt me erg goed! Belphegor weet op een totaal eigen manier hun bloedverziekende teringherrie te voorzien van een gitzwarte sfeer. Nummers als Stigma diabolicum, Armageddon's raid en Shred for sathan zijn gewoon geweldig! Daardoor is hier al menig nekwervel gesneuvelt.

Een paar minpuntjes zijn er jammer genoeg ook te vinden. Het experimentele Sexdictator lucifer had van mij absoluut niet gehoeven. Geen slecht nummer maar het past er totaal niet tussen en onderbreekt de sfeer van het album. En waarom vind een redelijk originele band als Belphegor het nodig om Nile te gaan imiteren in het nummer Chronicles of crime? Wederom geen slecht nummer maar het gaat ten koste van het typische Belphegor geluid dat de rest van het album kenmerkt.

Maarrrr, die 2 "foutjes" mogen de pret niet drukken want Bondage goat zombie is gewooon een gruwelijke pletwals geworden die hier nog vaak door mijn huis dendert.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » zo jul 20, 2008 2:10 am

Ik begin hem ook beter te vinden dan in het begin, maar hij blijft veel minder sterk dan al hun voorgaande werk. Vooral Pestapokalypse VI was fenomenaal, Goatreich-Fleshcult en Lucifer Incestus ook in diezelfde stijl maar iets minder en Necrodaemon Terrorsathan all mijn tweede favoriete plaat van hen.

Hun eerste twee platen ken ik iets minder goed, met name maar enkele nummers van die platen, maar die klinken ook best goed.

Dark-Ness

Bericht door Dark-Ness » di aug 05, 2008 11:58 am

Hij 's vet die nieuwe [headbang]
As the world....BURNS!!

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di aug 05, 2008 1:16 pm

Dark-Ness schreef:Hij 's vet die nieuwe [headbang]
Ga je eerst eens netjes voorstellen...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Dark-Ness

Bericht door Dark-Ness » di aug 05, 2008 1:22 pm

the true Thorko schreef:[..]

Ga je eerst eens netjes voorstellen...
Oeps..!

Hold on..
As the world....BURNS!!

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » di jan 13, 2009 2:14 am

BELPHEGOR HARD AT WORK ON NEW MATERIAL

Brachial metal outfit BELPHEGOR are in the final stages of the writing process for their upcoming, as of yet untitled album, the follow up to 2008's BONDAGE GOAT ZOMBIE.

Yeah, brothers and sisters, currently we're working on nine sound collages.
We started directly in April 2008 after the BONDAGE GOAT ZOMBIE release,
to create the new compositions/ arrangements for the eight Werk, 6sikk6 songs basically completely finished.
Words can't really describe how enthusiastic and motivated we are, to get into the studio and record this monster, it feels great to be creative again.
Nefastus will be responsible for the drums on that album, he also blasted on PESTAPOKALYPSE VI .
He is an old friend to the BELPHEGOR family. We rehearse day and night since December to make it as tight and monumental as possible, stay tuned demons...
hell awaits!!!

Helmuth, Serpenth, Morluch.

The highly anticipated album is scheduled for a worldwide release date of October 2nd 2009 via Nuclear Blast Records.
More news on that soon, later on we will reveal the title of the album, track names and images.
Snel, maar misschien willen ze snel iets goedmaken na Bondage Goat Zombie :P

scorpion

Bericht door scorpion » di jan 13, 2009 5:40 pm

goed nieuws! ik vond bondage goat zombie ook niet super, vooral de langzamere nummers waren behoorlijk saai. Toch was het ook geen slechte plaat, ze kunnen alleen veel beter. Hopelijk word dat op de volgende weer duidelijk :D

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di jan 13, 2009 5:42 pm

Als het maar weer flink gaat rossen. Vind ik alles best.
Gelegenheids Satanist

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » wo jun 10, 2009 1:27 am

BELPHEGOR: New Album Title Announced - June 9, 2009

Austrian blackened death metal outfit BELPHEGOR have set "Walpurgis Rites - Hexenwahn" as the title of their eighth full-length studio album, due out in October via Nuclear Blast Records. The follow-up to 2008's "Bondage Goat Zombie" was recorded at Andy Classen's (LEGION OF THE DAMNED, DEW-SCENTED, NEAERA, ASPHYX) Stage One Studios in Kassel, Germany.

Commented frontman Helmuth: "The title fits perfect to the whole concept, the lyrical themes. It's typical BELPHEGOR, involving symbology and double meanings. I have always been fascinated by the idea and atmosphere surrounding witches, their magic, the insane sabbath/ ceremonies — and all the obscurity that goes with it. With the nine sound collages, the verses, artwork we continue our descent into the depths of musical hell."

GimmeGore

Bericht door GimmeGore » do jun 11, 2009 9:33 pm

Mooi dat ze meer thema's aanboren tegenwoordig.
Remember me as you pass by
As you are now so once was I -
As I am now so you will be
Prepare for death and follow me.

<Sirius>

Bericht door <Sirius> » zo jun 14, 2009 1:41 pm

Graag nummers als Shred for Satan en the Ancient Enemy afgewisseld met een rustiger nummer als Angel of Retribution en ik ben weer helemaal om. Bondage was echt een stap terug na Pestapokalypse dus hopelijk slaat de nieuwe in als een bom.
Serve another god......lose another dream

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » za jul 18, 2009 1:47 am

BELPHEGOR: New Album Track Listing, Release Dates Revealed - July 17, 2009

Austrian blackened death metal outfit BELPHEGOR has completed work on its eighth full-length studio album, "Walpurgis Rites - Hexenwahn", on October 9 in Europe and October 20 in North American via Nuclear Blast Records. The follow-up to 2008's "Bondage Goat Zombie" was recorded at Andy Classen's (LEGION OF THE DAMNED, DEW-SCENTED, NEAERA, ASPHYX) Stage One Studios in Kassel, Germany.

"Walpurgis Rites Hexenwahn" track listing:

01. Walpurgis Rites
02. Veneratio Diaboli - I Am Sin
03. Hail The New Flesh
04. Reichswehr In Blood
05. The Crosses Made Of Bone
06. Der Geistertreiber
07. Destroyer Hekate
08. Enthralled Toxic Sabbath
09. Hexenwahn - Totenkult
Gave titels in ieder geval :)

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » za jul 18, 2009 11:09 am

Hé dat was gisteren. Even checken.
Gelegenheids Satanist

blackstar666

Bericht door blackstar666 » za jul 18, 2009 1:30 pm

de vermelding van de release-date was gisteren ;) die is dus 9 oktober

ea teasse

Bericht door ea teasse » za jul 18, 2009 3:44 pm

Ik kijk er naar uit. Ik vond bondage een hele goeie plaat, maar pestapokalypse was toch nog beter. Wat ik wel een beetje belachelijk vind zijn de gelimiteerde boxen bij Nuclear Blast. Allemaal goed voor mij, maar maak een box dat iets met de band te maken heeft. Pestapokalypse had een wereldoorlog 2 munitiekist, Bondage een oorlogshelm en de nieuwe zal een handgranaat hebben.
Belphegor heeft het in die CD's op geen enkel moment over oorlog. Nooit is dat een thema van hen. Wat maakt dat de boxen een beetje overbodig zijn.

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » za jul 18, 2009 4:43 pm

blackstar666 schreef:de vermelding van de release-date was gisteren ;) die is dus 9 oktober
Ja ik zag het ook later. Beetje jammer.
Gelegenheids Satanist

Vlekkie

Bericht door Vlekkie » za jul 18, 2009 6:51 pm

Ik ben ook benieuwd naar hun nieuwe album.
Ik vond Bondage Goat Zombie een aardig album, maar deze had hun voorganger: Pestapokalypse niet kunnen verbeteren.

Inderdaad: jammer van die special boxes. Zon box is natuurlijk harstikke leuk om te hebben, maar als je dat in een vorm van een handgranaat gaat doen, zou ik niet meteen aan Belphegor denken.
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

Pigface

Bericht door Pigface » zo jul 19, 2009 12:03 am

ea teasse schreef:Ik kijk er naar uit. Ik vond bondage een hele goeie plaat, maar pestapokalypse was toch nog beter. Wat ik wel een beetje belachelijk vind zijn de gelimiteerde boxen bij Nuclear Blast. Allemaal goed voor mij, maar maak een box dat iets met de band te maken heeft. Pestapokalypse had een wereldoorlog 2 munitiekist, Bondage een oorlogshelm en de nieuwe zal een handgranaat hebben.
Belphegor heeft het in die CD's op geen enkel moment over oorlog. Nooit is dat een thema van hen. Wat maakt dat de boxen een beetje overbodig zijn.
Misschien gaat Reichswehr in Blood wel over de oorlog. wie weet. maakt het in een keer jouw gezeur overbodig, zeikzak. Vind het er zelf mooi uitzien altijd, die speciale versies. als je het niet trekt dan laat je die zooi toch lekker links liggen?
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » zo jul 19, 2009 1:39 am

Pestapokalypse was natuurlijk een enorm gave plaat die moeilijk zou kunnen overtroffen worden, wat ook bleek. Ik vond Bondage Goat Zombie maar een matige schijf, op enkele nummers na. Het kan dus bijna niet anders dat hun nieuwe me beter zal bevallen :D

Pigface

Bericht door Pigface » zo jul 19, 2009 9:53 pm

Ik snap al die kritiek op bondage goat zombie niet zo.. is toch een fijn belphegor album?

<Sirius>

Bericht door <Sirius> » zo jul 19, 2009 9:59 pm

Ja, maar wel een stuk minder dan hun vorige 2 albums, vandaar dat het tegenvalt.

Ze moeten natuurlijk wel progressie blijven maken of iig met albums komen die even sterk zijn als de schijfjes daarvoor.

Pigface

Bericht door Pigface » zo jul 19, 2009 10:19 pm

Hm, ikzelf vind hem echt niet minder. maar goed, ik ben dan ook een echte fanboy, lol. ik vind bondage lekker wegbeuken,hij klinkt wel iets anders als pest, maar, dat vind ik alleen maar goed, ik had geen pest II gewild...benieuwd naar de nieuwe plaat, iig.

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » do aug 06, 2009 6:12 pm

Artwork nieuwe:

Afbeelding

Tox

Bericht door Tox » do aug 06, 2009 6:14 pm

Not bad.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » di aug 25, 2009 12:10 pm

Op Belphegors MySpace pagina kun je nu het nieuwe nummer Walpurgis Rites beluisteren, inclusief paardengehinnik.

ea teasse

Bericht door ea teasse » di aug 25, 2009 2:05 pm

Klinkt goed. Meer van hetzelfde. We hebben dit al gehoord op de 3 vorige CD's. Daardoor is het nu een deel een herhaling, maar ik blijf het ok vinden.

Blutengel

Bericht door Blutengel » di aug 25, 2009 3:25 pm

ea teasse schreef:Klinkt goed. Meer van hetzelfde. We hebben dit al gehoord op de 3 vorige CD's. Daardoor is het nu een deel een herhaling, maar ik blijf het ok vinden.
zeikerd

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » do aug 27, 2009 1:37 am

Dat nummer kan er best mee door. En aangezien de meeste andere nummers wat langer zijn, vermoed ik dat er wel wat mooi spul zal tussen staan. Heb er wel vertrouwen in.

MetalJan

Bericht door MetalJan » do aug 27, 2009 7:40 pm

Lekker nummer!

<Sirius>

Bericht door <Sirius> » do aug 27, 2009 9:41 pm

Heerlijk, net als Ancient Enemy (Pestapokalypse) en Shred for Satan (Bondage) is dit ongetwijfeld het korte snelheidsduiveltje van de aankomende cd.

Overigens is het idd zo dat het meer van hetzelfde is......niet verkeerd natuurlijk maar een iets andere sound zou niet verkeerd zijn. Overigens wel erg afwisselend in die paar minuten.

cataclysm child

Re: Belphegor

Bericht door cataclysm child » zo mar 28, 2010 1:22 am

BELPHEGOR Working On New Material - Mar. 27, 2010

Austrian blackened death metal outfit BELPHEGOR has issued the following update:

"We just finished the second rehearsing session for the new album. Currently we're working on six brachial sound collages. We will be recording, mixing, and mastering the as-of-yet-untitled album in Sweden this time around."
Die zitten ook niet stil :lol:

EricMaiden

Bericht door EricMaiden » zo mar 28, 2010 3:05 am

Zozo, die lui hebben er wel zin in zeg :P
Net nog een album afgeleverd en meteen weer werken aan de volgende, doen ze goed! :)

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do apr 08, 2010 10:19 am

Belphegor heeft tegenwoordig een nieuwe gitarist:

http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuse ... =532361165

En hier ook nog wat foto's van de Inferno-show:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Seventh King of Edom

Bericht door Seventh King of Edom » do apr 08, 2010 11:53 am

Die nieuwe gitarist komt me erg bekend voor hehe.

the_dying

Bericht door the_dying » za apr 17, 2010 9:50 pm

Ne Hollander! Ik vind Belphegor toch serieus eentonig hoor!
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » do mei 13, 2010 12:53 am

BELPHEGOR To Enter Studio In June - May 12, 2010

Austrian blackened death metal outfit BELPHEGOR will enter Abyss Studios in Pärbly, Sweden on June 19 with producer Peter Tägtgren (IMMORTAL, CELTIC FROST, HYPOCRISY, DIMMU BORGIR) to begin recording the band's as-yet-untitled new album for an early 2011 release via Nuclear Blast Records.

Commented BELPHEGOR mainman Helmuth: "A new challenge. We're high on fire and totally motivated.

"I'm stoked to work together with a dude that needs no instruction, an excellent musician/ producer. I'm sure that Peter will create a massive soundwall for our ninth longplayer.

"We are absolutely focused on the new album. That's the only reason why we play only a few open-airs this summer.

"The masterplan is to record again in 4-5 sessions 'till middle of September. Once again letting the tracks slowly take form, with the songwriting and production reaching a new level of intensity."

Added Peter Tägtgren: "I am really looking forward to producing/ mixing the new BELPHEGOR album. It's going to be a blast... You better be prepared."

Bass shredder Serpenth stated: "On Friday we will start the fifth rehearsal session — day 24 — for the upcoming album, which lasts 'till Tuesday. We will fine-tune eight compositions out of nine. It's going to be an epic — brachial BELPHEGOR album, more shredding, more magick, more of everything."

Seventh King of Edom

Bericht door Seventh King of Edom » do mei 13, 2010 9:18 am

Lucifer Incestus 2 zou super zijn!

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » vr mei 14, 2010 1:10 am

Ik hoop toch ook op iets van het niveau van Lucifer Incestus of Pestapokalypse. Met Bondage Goat Zombie kon ik helemaal niks en met Walpurgis Rites gingen ze opnieuw de goede richting uit, maar een echte topplaat was het imo toch ook allesbehalve.

Seventh King of Edom

Bericht door Seventh King of Edom » vr mei 14, 2010 8:18 am

cataclysm child schreef:Ik hoop toch ook op iets van het niveau van Lucifer Incestus of Pestapokalypse. Met Bondage Goat Zombie kon ik helemaal niks en met Walpurgis Rites gingen ze opnieuw de goede richting uit, maar een echte topplaat was het imo toch ook allesbehalve.
Ik snap niet wat men zo leuk vond aan Pestapokalypse, ik vond het album vooral iets missen eigenlijk.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr mei 14, 2010 1:19 pm

cataclysm child schreef:Ik hoop toch ook op iets van het niveau van Lucifer Incestus of Pestapokalypse. Met Bondage Goat Zombie kon ik helemaal niks en met Walpurgis Rites gingen ze opnieuw de goede richting uit, maar een echte topplaat was het imo toch ook allesbehalve.
Mee eens, vooral Pestapokalypse roste behoorlijk hard. Bondage Goat Zombie was wel aardig, maar niet bijzonder. De laatste plaat vind ik dan inderdaad wel weer een stuk sterker, met name het ontieglijk beukende titelnummer.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » za okt 23, 2010 1:18 am

BELPHEGOR: New Album Title Revealed - Oct. 22, 2010

Austrian blackened death metal outfit BELPHEGOR has set "Blood Magick Necromance" as the title of its ninth full-length studio album, due on January 14, 2011 in Europe and on February 8, 2011 in the U.S. via Nuclear Blast Records. The CD was produced by Peter Tägtgren (IMMORTAL, CELTIC FROST, HYPOCRISY, DIMMU BORGIR) at his Abyss Studios in Pärlby, Sweden and mastered by Jonas Kjellgren.
Heb eigenlijk geen al te hoge verwachtingen. Misschien zouden ze beter eens wat meer tijd nemen tussen twee albums.

Seventh King of Edom

Bericht door Seventh King of Edom » za okt 23, 2010 10:02 am

Het is Belphegor, dus we zullen dezelfde dingen kunnen verwachten. Ik zal hem toch wel luisteren, ik moet ze weer eens zien trouwens...is al een tijd geleden.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za okt 23, 2010 10:42 pm

Van mijn part gaan ze eens terug naar de stijl van Necrodaemon Terrorsathan. Dat vond ik altijd een geweldige plaat. Heerlijk rauw nog en met hier en daar een lekkere Possessed-achtige feel, hoewel het qua riffs dan weer vaker aanschurkte tegen black metal. Misschien dat ze qua songwriting wel gegroeid zijn, maar ik hoor die cd eigenlijk liever dan het latere (en gladder geproduceerde) werk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » zo okt 24, 2010 12:52 am

Necrodaemon Terrorsathan is ook de plaat die ik het vaakst draai, naast het imo geniale Pestapokalypse.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo okt 24, 2010 11:04 pm

die titel alleen al, wat bekt dat lekker.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » za okt 30, 2010 2:01 am

BELPHEGOR: 'Blood Magick Necromance' Track Listing Revealed - Oct. 29, 2010

Austrian blackened death metal outfit BELPHEGOR will release their ninth full-length studio album, "Blood Magick Necromance", on January 14, 2011 in Europe and on February 8, 2011 in the U.S. via Nuclear Blast Records. The CD was produced by Peter Tägtgren (IMMORTAL, CELTIC FROST, HYPOCRISY, DIMMU BORGIR) at his Abyss Studios in Pärlby, Sweden and mastered by Jonas Kjellgren.

"Blood Magick Necromance" track listing:

01. In Blood - Devour This Sanctity
02. Rise To Fall And Fall To Rise
03. Blood Magick Necromance
04. Discipline Through Punishment
05. Angeli Mortis De Profundis
06. Impaled Upon The Tongue Of Sathan
07. Possessed Burning Eyes
08. Sado Messiah

Seventh King of Edom