Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
-
Cathalised
- Columnist
-
Contacteer:
Bericht
door Cathalised » ma jul 21, 2008 1:51 pm
Gilbert schreef:...wat je van Death Magnetic oftewel The Pussy Album...
En alas, een nieuwe bijnaam is geboren...
-
Bastiaan
-
Contacteer:
Bericht
door Bastiaan » ma jul 21, 2008 2:23 pm
Ekibyougami schreef:Geen diepte? Er zit toch schaduw binnen in de kist? Of is dat tegenwoordig geen diepte meer?
Ja natuurlijk wel, maar als ze iets anders met het wit eromheen gedaan hadden was het beter uitgepakt. En ik heb het sowieso geen gezicht, maar goed, wie ben ik.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
-
Elessar
-
Contacteer:
Bericht
door Elessar » ma jul 21, 2008 2:28 pm
Bastiaan.
-
Elessar
-
Contacteer:
Bericht
door Elessar » wo jul 23, 2008 6:20 pm
METALLICA has revealed the official track listing (in the final running order) for its new album, "Death Magnetic". It is as follows:
01. That Was Just Your Life
02. The End Of The Line
03. Broken, Beat & Scarred
04. The Day That Never Comes
05. All Nightmare Long
06. Cyanide
07. The Unforgiven III
08. The Judas Kiss
09. Suicide & Redemption
10. My Apocalypse
The Unforgiven III..
Ik vind de tracktitels erg "modern". Maar het gaat uiteindelijk om de nummers zelf. Afwachten maar.
-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » wo jul 23, 2008 6:41 pm
Uit een songtitel als "The Unforgiven III" spreekt geen gigantische creativiteit.... Maar we wachten idd maar weer af.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
-
Lennert
- Lult over cdtjes
-
Contacteer:
Bericht
door Lennert » wo jul 23, 2008 11:52 pm
Deel 2 was nochtans ook erg gaaf.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.
-
Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » wo jul 23, 2008 11:54 pm
dan liever toch een fonkelnieuwe track in plaats van wederom zo'n interpretatie. Deel II vond ik al een overbodig nummertje, maar goed, zoals iedereen al zegt.
We Wachten Af!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
Agent Orange
-
Contacteer:
Bericht
door Agent Orange » do jul 24, 2008 12:29 am
Unforgiven I was goed, Unforgiven II vond ik beter, dus misschien is Unforgiven III ook wel het luisteren ward.
De album hoes en -titel zijn OK, doch niet echt indrukwekkend.
We zullen zien, slechter dan St Anger kan het niet worden.
...Toch?
-
Jeroen
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » do jul 24, 2008 12:32 am
met Metallica weet je het nooit
-
cataclysm child
Bericht
door cataclysm child » do jul 24, 2008 2:06 am
Zo zo, The Unforgiven III ... ben eens benieuwd. De titels spreken me wel meer aan dan die op St. Anger, dat is al iets.
Faustian Spirit of the Earth
-
innuendo
- Lult over cdtjes
Bericht
door innuendo » vr jul 25, 2008 2:38 pm
Ik vind het nieuwe artwork bijzonder lelijk.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
HellcommandeR
Bericht
door HellcommandeR » vr jul 25, 2008 4:27 pm
Gilbert schreef:Die cover van Remember Tomorrow is wel aardig, maar voegt weinig toe aan en haalt het niet bij het origineel. Dus je kunt gewoon beter naar de oorpronkelijke uitvoering luisteren. Dan vind ik de bijdragen van relatief onbekende bands als Ghostlines en Madina Lake leuker, die tenminste een eigen draai geven aan een Maiden klassieker.
Op de frontpage staat nu overigens een poll, waar je kunt laten horen wat je van Death Magnetic oftewel The Pussy Album verwacht.
Ik ken het origineel van Iron Maiden, maar de versie van Metallica vind ik eerlijk gezegt toch een stuk beter.
-
CALIBANaan
-
Contacteer:
Bericht
door CALIBANaan » vr jul 25, 2008 6:10 pm
Cathalised schreef:Wat ontzettend lelijk. De vergelijking met vrouwengenitalien zegt wat mij betreft genoeg over de ongeslaagdheid van het artwork.
Dat is de puberale fantasie die nog bij vele mensen vast geplakt zit.
Ik zie er toch echt een doodskist met het magnetisch veld er omheen in.
Het zal mij benieuwen wat het word. Beoordelen op titel en hoes is niet echt juist er komt geen geluid uit.
Als ze die rape bosaap maar wegtrappen. Dat is zo'n anti metallica homo, met z'n rare rimboe pasjes. Een metallica bassist moet een Clif of een Jason waardig figuur zijn.
Gelegenheids Satanist
-
Ernst-Jan
Bericht
door Ernst-Jan » vr jul 25, 2008 7:14 pm
CALIBANaan schreef:[..]Als ze die rape bosaap maar wegtrappen. Dat is zo'n anti metallica homo, met z'n rare rimboe pasjes. Een metallica bassist moet een Clif of een Jason waardig figuur zijn.
Gaan we die discussie weer krijgen?

Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
-
CALIBANaan
-
Contacteer:
Bericht
door CALIBANaan » vr jul 25, 2008 7:18 pm
Nee geen discussie. Dit vind ik en dat zal ik altijd blijven vinden. Punt!
Gelegenheids Satanist
-
Pobelov
Bericht
door Pobelov » zo jul 27, 2008 11:07 pm
Het artwork is lelijk, helaas
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-
JustinMaiden
-
Contacteer:
Bericht
door JustinMaiden » ma jul 28, 2008 11:46 am
Ik vind het terugkeer van het oude logo in ieder geval een goed teken. Het artwork vind ik redelijk, in ieder geval beter dan die schijt cover van St Anger.
http://www.justinovitch.nl
-
toxic
-
Contacteer:
Bericht
door toxic » wo jul 30, 2008 7:50 am
HellcommandeR schreef:[..]
Ik ken het origineel van Iron Maiden, maar de versie van Metallica vind ik eerlijk gezegt toch een stuk beter.
zo heb jij je hoofd ergens gestoten of ben je gewoon doof......zolang die Lars Prutser zal blijven drummen in Metallica zullen ze nooit meer een goed album opnemen en zeker geen goed concert meer geven.....het origineel van Maiden is natuurlijk stukken beter al is het maar om de drums....
-
Elessar
-
Contacteer:
Bericht
door Elessar » wo jul 30, 2008 2:31 pm
Volgens mij heeft Metallica wel een aantal klassiekers op hun naam staan. Mét Lars op drums.
Dus op de bewering dat ze geen goede plaat kunnen opnemen met de man, is bij voorbaat al het tegendeel bewezen.
-
Jeroen
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » wo jul 30, 2008 2:37 pm
Lars wordt oud.
Ik vind het drumwerk op de eerste drie schijven helemaal niet verkeerd.
Toen hij het opeens nodig vond om op 'And Justice for All' die drums zo prominent (en matig) in de mix te zetten, begon ik het irritanter te vinden.
En aangezien de nummers op die volgende drie schijven nog niet echt veeleisend zijn voor een drummer, heb ik daar ook weinig foutjes gehoord.
Op St.Anger heeft hij echter weer met de klauwen aan het mengpaneel gezeten met weer zo'n vreemd resultaat. Ach het is geen slechte drummer, het is echter wel een gigantische blaaskaak en daarmee gaan mensen dus juist kijken naar de zwakheden van zo'n muzikant. Ik heb wel het idee dat hij vanwege z'n overtuiging van zijn eigen kunnen weinig oefent. Dat samen met de leeftijd zal wel een rol zijn gaan spelen.
-
KoenM
-
Contacteer:
Bericht
door KoenM » wo jul 30, 2008 3:10 pm
Ik heb Lars altijd al de zwakste schakel van Metallica gevonden. Het enige album waar hij voor mij positief opvalt is ...And justice for all. Maar dat is dan ook mijn favoriete metalplaat allertijden. Op de drie platen ervoor en de drie erna drumt hij, maar valt hij geenszins op. Er is een drummer, maar daar is alles mee gezegd. Metallica blijft voor mij vooral James Hetfield.
Naast de muzikaliteit van Lars staat natuurlijk buiten kijf dat hij een onsympathieke, arrogante droplul is. Maar dat was wel duidelijk.
-
innuendo
- Lult over cdtjes
Bericht
door innuendo » wo jul 30, 2008 3:15 pm
Wat Koen zegt, bovendien drumt hij als een aap en wat dat betreft kunnen ze beter een Oerang Oetang op het drumkrukje zetten.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
Jeroen
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » wo jul 30, 2008 4:52 pm
haha
toch komisch dat ik net het drumgeluid op And Justice superirritant vind.
Verder ben ik het er wel mee eens, het valt niet echt op, het is functioneel op de eerste drie platen.
-
Mr Brownstone
Bericht
door Mr Brownstone » wo jul 30, 2008 5:06 pm
Tja dat Lars Ulrich niet de meest flitsende drummer van het stel is, moge duidelijk zijn. Aan de andere kant draait het bij Metallica om het gitaarwerk en goedgeschreven liedjes ivm ubertechnisch gefreak, dus Larsje zal voorlopig wel stevig op de drumkruk blijven zitten.
The more fuck off the name, the more fuck off the band!
-
Jeroen
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » wo jul 30, 2008 5:26 pm
maar waarom hij dan zo'n dominante rol opeist in de pers en af en toe naar voren wordt geschoven, vat ik dan weer niet.
Wat een baklap
-
Johan
Bericht
door Johan » wo jul 30, 2008 5:34 pm
Omdat hij het als enige van het stel leuk vindt om te lullen natuurlijk.
-
KoenM
-
Contacteer:
Bericht
door KoenM » wo jul 30, 2008 5:38 pm
Jeroen schreef:maar waarom hij dan zo'n dominante rol opeist in de pers en af en toe naar voren wordt geschoven, vat ik dan weer niet.
Wat een baklap
En hij is de initiator van Metallica natuurlijk.
-
Lone Starr
Bericht
door Lone Starr » wo jul 30, 2008 8:25 pm
En omdat hij een kapitalistische controlefreak is.
"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » wo jul 30, 2008 8:32 pm
Iemand trouwens die zgn. "fly on the wall"-filmpjes nog gechecked op dat Mission-Metallica ?!? Die slaan ook echt helemaal nergens op, alleen maar slap gelul.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
-
king_pin
-
Contacteer:
Bericht
door king_pin » wo jul 30, 2008 9:20 pm
Kunnen jullie wel tegen zo'n klein deens mannetje?
Zonder Lars Ulrich had de Metalscene er toch heel anders uitgezien hoor, want zonder Lars geen Metallica en zonder Metallica geen 'grootste metalband op aarde waar miljoenen andere bandjes geïnspireerd van raakte'.
Ik snap trouwens ook echt niet waarom iedereen al die heisa maakt over dat Lars geen goeie drummer zou zijn... oke hij is niet de meest technische drummer die er is maar moet elke drummer dat zijn dan? hij heeft weldegelijk een 'groove' dat veel nummers van Tallica een extra impuls geven.
Ik ben iig erg benieuwd naar Death Magnetic
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]
-
Strijdkreet
Bericht
door Strijdkreet » wo jul 30, 2008 9:29 pm
Ik vind lars ook best goed drummen. En vergeten jullie ook niet dat lars ongeveer alles samen met James heeft geschreven ?
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
-
KoenM
-
Contacteer:
Bericht
door KoenM » wo jul 30, 2008 9:31 pm
Strijdkreet schreef:Ik vind lars ook best goed drummen. En vergeten jullie ook niet dat lars ongeveer alles samen met James heeft geschreven ?
Tja, dat ligt maar net aan je definitie van 'schrijven'. Tuurlijk schrijft een drummer ook. Maar dat voegt imho weinig toe aan de composities toe van Metallica, als in dat een andere drummer dat ook sowieso wel had gekund/gedaan.
De riffs/songs echter zijn volgens mij vooral van de hand van James Hetfield. En is de riff niet de kracht van de eerste 4 platen van Metallica? Lijkt me wel.
-
Strijdkreet
Bericht
door Strijdkreet » wo jul 30, 2008 9:32 pm
De riffs zijn niet alleen belangrijk. En drummers kunnen wel degelijk riffs schrijven. Dat maak ik zo vaak mee. En alleen maar goede riffs maken geen goed nummer.
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
-
KoenM
-
Contacteer:
Bericht
door KoenM » wo jul 30, 2008 9:35 pm
Ik zeg ook niet dat alléén de riffs belangrijk zijn, maar de basiskracht van metal is 9 van de 10 x de riff. Dat is waar alles mee begint. Als de riff niet goed is krijg je nooit een goede metalsong.
Ik zeg niet dat Lars geen riffs kan schrijven, maar ik denk niet dat dat vaak gebeurd is. In filmpjes en studiofragmenten zie je nóóit dat Lars een gitaar in zijn handen heeft. James zie je echter wel met regelmaat achter een drumkit zitten.

-
Strijdkreet
Bericht
door Strijdkreet » wo jul 30, 2008 9:38 pm
James kan dan ook wel alles, al moet ik zeggen dat ze veel nummers ook gewoon konden laten. Ik denk dat als lars er niet zou zijn geweest metallica er erg anders uit zou hebben gezien.
-
KoenM
-
Contacteer:
Bericht
door KoenM » wo jul 30, 2008 9:53 pm
Strijdkreet schreef:James kan dan ook wel alles, al moet ik zeggen dat ze veel nummers ook gewoon konden laten. Ik denk dat als lars er niet zou zijn geweest metallica er erg anders uit zou hebben gezien.
Dat dan weer wel. Op het vlak van marketing van de band heeft hij ongetwijfeld wél veel invloed gehad. Maar op muzikaal vlak... dat betwijfel ik ten zeerste. Toch iig niet dat hij een cruciale invloed heeft gehad op het geluid van hun eerste 4 albums.
-
Elessar
-
Contacteer:
Bericht
door Elessar » wo jul 30, 2008 10:00 pm
Qua teksten schrijven misschien wel..
-
Strijdkreet
Bericht
door Strijdkreet » wo jul 30, 2008 10:11 pm
KoenM schreef:[..]
Dat dan weer wel. Op het vlak van marketing van de band heeft hij ongetwijfeld wél veel invloed gehad. Maar op muzikaal vlak... dat betwijfel ik ten zeerste. Toch iig niet dat hij een cruciale invloed heeft gehad op het geluid van hun eerste 4 albums.
Het was toch echt hij die de wat hardere en snijdende sound van de NWOBHM wilde. In die tijd had je in de bay area niet veel harde muziek.
-
toxic
-
Contacteer:
Bericht
door toxic » do jul 31, 2008 3:43 pm
Elessar schreef:Volgens mij heeft Metallica wel een aantal klassiekers op hun naam staan. Mét Lars op drums.
Dus op de bewering dat ze geen goede plaat kunnen opnemen met de man, is bij voorbaat al het tegendeel bewezen.
Ik zei geen goede plaat MEER opnemen, vind master of puppets en ride the lightning briljante albums en ze in die tijd ook live gezien, maar Lars is voorbij gestreeft en is de afgelopen jaren flink achteruit gegaan....dus vandaar dat ik ook zeg niet MEER...
-
Mr Brownstone
Bericht
door Mr Brownstone » do jul 31, 2008 6:32 pm
In de jaren '80 was Larsje inderdaad een leuke drummer, maar tegenwoordig speelt praktisch iedereen hem voorbij. En die groove van hem, die moet ik nog horen...Dave Lombardo, John Tempesta, Paul Bostaph en Vinnie Paul hebben een duidelijk groove in hun spel, maar zover ik het kan beoordelen ramt Larsje vooral hard...
-
CALIBANaan
-
Contacteer:
Bericht
door CALIBANaan » do jul 31, 2008 9:34 pm
Daar gaat het toch om in de Metal. Hard rammen.
Je kan het ook anders zien, kontus fukkus rammus.

Gelegenheids Satanist
-
toxic
-
Contacteer:
Bericht
door toxic » do jul 31, 2008 11:35 pm
Mr Brownstone schreef:In de jaren '80 was Larsje inderdaad een leuke drummer, maar tegenwoordig speelt praktisch iedereen hem voorbij. En die groove van hem, die moet ik nog horen...Dave Lombardo, John Tempesta, Paul Bostaph en Vinnie Paul hebben een duidelijk groove in hun spel, maar zover ik het kan beoordelen ramt Larsje vooral hard...
dat ben ik volkomen met je eens...maar de groove is niet iets wat je van lars moet verwachten....wat me eerder verbaasd aan zijn drumspel van de afgelopen paar jaar is dat hij de ride heeft vervangen door een china....dus ik mis de lekkere snelle ride stukken en vooral de lekkere snelle breaks over de toms...luister maar eens naar die maiden cover...elke fucking break gaat in hetzelfde tempo en er zit geen variatie in.....en hard rammen ....ja dat gaat ten kste van je techniek , al is dat bij Tommy Aldridge niet echt het geval want die man slaat echt mega rake klappen...heerlijke drummer...en vergeet ook Tommy Lee niet....
nu ben ik zelf mega fan van de heer Pornoy dus andere drummers gaan me snel vervelen.....
zoek eens de drumclinic van Lombardo op in feedback op youtube...en luister wat hij over Lars zegt ....leuk stukje.( wel even zoeken waar het staat)
-
KoenM
-
Contacteer:
Bericht
door KoenM » vr aug 01, 2008 1:10 pm
Me ook maar eens geregistreerd bij dat Mission Metallica. Voor een fanboy als ik toch best gaaf, stuk of 10 oude shows gratis downloaden. Van '83 tot '98. En intussen nog maar es de DVD van San Diego opgezet. Het blijft toch een speciaal gevoel dat ik met weinig andere bands heb.
-
Elessar
-
Contacteer:
Bericht
door Elessar » vr aug 01, 2008 1:18 pm
En hoeveel mag dat kosten?
En zijn die shows dan in audio of video?
-
KoenM
-
Contacteer:
Bericht
door KoenM » vr aug 01, 2008 1:22 pm
Gratis. Volledig gratis. En die shows zijn audio, dat wel.
Je kunt wel updaten naar platinum en dan moet je betalen, maar dat vind ik wat te gortig.
-
Strijdkreet
Bericht
door Strijdkreet » vr aug 01, 2008 5:27 pm
Tuurlijk niet, dan ben je een true metallica warrior.
Ook al volg ik metallica de afgelopen paar jaar niet meer, ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe. Komt vooral omdat ik me af vraag wat ze nu gaan doen na al dat gezeur over St.anger.
-
Tox
Bericht
door Tox » vr aug 01, 2008 5:28 pm
Same here.
NOT MY FUCKING TEMPO
-
Mr Brownstone
Bericht
door Mr Brownstone » za aug 02, 2008 9:30 am
toxic schreef:[..]
dat ben ik volkomen met je eens...maar de groove is niet iets wat je van lars moet verwachten....wat me eerder verbaasd aan zijn drumspel van de afgelopen paar jaar is dat hij de ride heeft vervangen door een china....dus ik mis de lekkere snelle ride stukken en vooral de lekkere snelle breaks over de toms...luister maar eens naar die maiden cover...elke fucking break gaat in hetzelfde tempo en er zit geen variatie in.....en hard rammen ....ja dat gaat ten kste van je techniek , al is dat bij Tommy Aldridge niet echt het geval want die man slaat echt mega rake klappen...heerlijke drummer...en vergeet ook Tommy Lee niet....
nu ben ik zelf mega fan van de heer Pornoy dus andere drummers gaan me snel vervelen.....
zoek eens de drumclinic van Lombardo op in feedback op youtube...en luister wat hij over Lars zegt ....leuk stukje.( wel even zoeken waar het staat)
Over Tommy Lee gesproken, heb je het nieuwe album van Motley Crue al gehoord? Het drumspel van hem swingt de pan uit. Hij weet precies aan te voelen wat een nummer nodig heeft en hij weet echt hele gave accenten te leggen zonder te overspelen. Oftewel een prima allround-drummer

-
Jeroen
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » za aug 02, 2008 10:29 am
Strijdkreet schreef:[..]
Het was toch echt hij die de wat hardere en snijdende sound van de NWOBHM wilde. In die tijd had je in de bay area niet veel harde muziek.
Maar in het begin woonde men immers nog in LA.
Ik heb laatst nog wel weer een interview gelezen met Hetfield uit '97, waarin hij aangeeft dat het Lars was die em op het metalen pad wist te zetten.
Toen ze toen al een bandje wilden beginnen was hij echter niet onder de indruk van het drumwerk van Lars. Daarom hebben ze er eerst maar vanaf gezien.
James Hetfield schreef:Ik was niet onder de indruk van dit kleine mannetje met het vreemde accent. Ik was ook niet onder de indruk van zijn drumwerk.
Mooie verhalen altijd

-
Gilbert
- Lult over cdtjes
Bericht
door Gilbert » za aug 02, 2008 11:26 am
De releasedatum is bekend. Het nieuwe album zal op vrijdag 12 september verschijnen en de cover lijkt er nu als volgt uit te zien:
Al lijkt het me niet verstandig om dit album aan te schaffen zonder er eerst naar geluisterd te hebben, als je geen kat in de zak wilt kopen.