dako schreef:[..]Ofwel, ze hebben geen flauw idee hoe of wat.
Lekker dan, die onzekerheid. Moet je wel helemaal gek van worden.
Toen mijn moeder na een hersenbloeding in een coma lag, zeiden de doktoren dat als ze uit de coma zou ontwaken (wat ze niet verwachtten en ook niet gebeurde) dat het dan afwachten was welke hersenfuncties nog zouden functioneren en dat haar persoonlijkheid erg veranderd zou zijn. Ze zou haar leven dan weer opnieuw op moeten bouwen en nooit meer worden zoals wij haar kenden. Dat zal Blaze nu ook wel te horen krijgen. In het bericht wat Blaze op zijn website heeft gezet, staat: "Thank you to every one who has sent messages of support to Debbie and to me. A lot of them I have read out to Debbie in hospital. As each day passes she has more chance of making some kind of recovery, but it will be a very long process. It is not like on TV where people just suddenly wake up. They may wake up for 60 seconds then fall unconscious again for hours or days and eventualy they can stay awake for a little longer each time. The whole process can take days, weeks, months, or even years, brain injuries and recovery are very unpredictable so there are no guarentees or certanties in any of this.".
Ik heb trouwens nog niet goed naar zijn nieuwe album geluisterd, maar de song While You Were Gone vind ik in ieder geval prachtig. Dat nummer krijgt door de huidige situatie ook nog eens een extra lading. Ik neem aan dat hij dat lied voor zijn vrouw heeft geschreven, over een periode dat ze uit elkaar waren, maar nu het album uit is is ze echt weg (al is het hopelijk tijdelijk). Dat die hersenbloeding een dag voor het uitkomen van het nieuwe album plaatsvond, is gewoon bizar. Overigens is het niet zo gek dat Took de muziek op het nieuwe album richting melodeath vindt gaan, aangezien de muzikanten die Blaze nu ondersteunen afkomstig zijn uit death en thrash metal bands. Het maakt mij echter niet uit in welk hokje je het wil stoppen, de muziek op een track als While You Were Gone is zeer sterk en zeker op zo'n rustiger nummer heeft Blaze Bayley een mooie stem. Al moet ik toegeven dat ik bij de eerste luisterbeurten op een paar andere songs aan zijn vocalen moet wennen (net als indertijd bij Iron Maiden).
Wat betreft de vraag of Blaze Bayley mag klagen over zijn financiële situatie: Ik hoop voor hem dat hij nog aardig wat royalties krijgt voor zijn bijdragen aan twee Iron Maiden albums. Het is echter treurig om te zien dat goede solo albums van Blaze en zelfs van Bruce Dickinson (of Rob Halford) veel minder verkopen dan matige albums van Iron Maiden (of Judas Priest). Maar ja, St. Anger is ongetwijfeld een van de best verkochte metal albums van de afgelopen tien jaar. Het grote publiek koopt nu eenmaal voornamelijk cd's op basis van naamsbekendheid en eventuele hitsingles. Daar mag Blaze van mij best over klagen.