Wacken 2008

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma aug 04, 2008 2:14 pm

Geweldig feestje was het weer. En full metal poker was drukker dan ooit (Sander waar ben je! :D) en heb er dan ook bijna zo'n 20 potjes gespeeld

Hoogtepunten:
At the Gates (bruut!)
Maiden (zin in 16 aug!)
Mercenary (alhoewel ik in mijn buurt de enige was die het laatste couplet zong:P)
Ensiferum (tata dadaaa, tatadadaa!)
Carcass ("I still fucking hate Arch Enemy though" -Walker)
Kreator (raise the flag of hate!)
Opeth (strakste band van het festival?)
Primordial (beetje vroeg maar wel heerlijk wakker worden)
Soilwork (ondanks het matige nieuwste album toch weer heerlijk vooraan staan te springen)
- vooraan komen bij een optreden nauwelijks een probleem als je maar via een andere ingang wat om liep, wat de drukte betreft en de masaalheid etc vind ik het dus nog steeds behoorlijk mee vallen
- geen file gezien eigenlijk
- goede optredens
- Full metal poker dus :D
- positieve reacties en verhalen richting scrat :)
- veel coole lui ontmoet
- super organisatie wiedermal
- metalmarket
- alle supermarkten/breakfast stands met oa Wacken bier en ijs blokjes etc
- teveel hoogtepunten om op te noemen

negatieve dingen (maar deze tellen nauwelijks)
- die brand was niet cool, heb er verder niks van mee gekregen, maar het zal je maar gebeuren.
- hoge (en verhoogde) voedselprijzen (5 euro voor een broodje met een ietwat langere knakworst = hotdog?? wel lekker though x))
- niemand gevonden om mee te cashgamen, we ware steeds met 2 of 3 :(

en nu vergeet ik nog een heleboel, komt misschien nog wel in de volledige review op last.fm, voor nu was het in ieder geval meer dan geslaagd en de 2009 X-Mas tickets zijn dan ook al in bestelling!

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 04, 2008 2:33 pm

oja, heb ergens een bordje gezien met 'poker'. Maar niet echt de behoefte gehad om te spelen.

Overigens vond ik de voedselprijzen wel meevallen, maar dat komt wellicht omdat ik al naar graspop was geweest, waar het echt schandalig was. Daarbij was het eten ook echt 100x beter dan op graspop (of menig ander festival). Al waren de pizza's niet echt goed.
Ik moet overigens ook telkens weer lachen als ik lui zie met een broodje van ong. 7 cm lang, met daarin een worst van 20 a 30 cm lang, hoe verzinnen ze het. :D

Tijdens At the gates had ik, helaas, een gigantisch inkak-moment en lag ik met mijn hoofd op tafel in de biergarten (half) te pitten.

hoogtepunten qua bands waren toch wel Exodus, Kreator, Iron maiden, 3 inches of blood.
Dit was trouwens de eerste keer dat ik zoveel geduwd heb (en werd), en ik zoveel crowdsurfers zag tijdens Iron Maiden. In het begin stond ik naast de geluidstoren en zonder enige intentie stond ik aan het eind van maiden ergens in het midden tussen de toren en het podium in. Een redelijke afstand die puur overbrugd is door geduw in mijn rug en natuurlijk het volledig in elkaar drukken van de menigte die voor me stond.

Tegenvaller: Avantasia. Had ik meer van verwacht. Wellicht ben ik die band wat ontgroeid, maar ze speelden ook te weinig ouwe nummers. Daarbij was bij anderhalf nummer een van de andere zangers niet te horen. En dan zo'n Sammet die eerst vraagt "who is not german? wow, that's a lot" om vervolgens toch alles vrolijk in het duits te doen.

Ook de eerste Wacken waarbij ik niet 1x in de tent (wet stage dus) ben geweest. Eerste dag even geprobeerd, maar bij Metakilla was er geen doorkomen aan en zijn we maar weer in de biergarten gaan zitten. Verder het hele festival het voornemen ("vanavond gaan we WEL echt naar de metalkaraoke"), om naar de metalkaraoke te gaan, niet meer waar kunnen maken. Was elke keer blij als ik rond die tijd nog effe rustig bij de tent kon zitten en mijn nest in kon kruipen...
Laatst gewijzigd door Joris op ma aug 04, 2008 3:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Magic666

Bericht door Magic666 » ma aug 04, 2008 2:41 pm

ATG was gewoon de band van Wacken!

Grave was, voor het vroege tijdstip, ook behoorlijk lekker bezig!

Die hotdogs waren zeker zeer goed te doen en de prijzen.... och daar houdt je van te voren rekening mee.

Bij Maiden was het te vol, ging vooraan ook niet helemaal zoals het hoorde las ik in dat krantje. Was het bij die videowall stukken beter :)

----------------
Listening to: 11 - Terminal Spirit Disease - At The Gates
via FoxyTunes
Open the door jehovah you whore!

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 04, 2008 2:48 pm

hoe was dat krantje trouwens? ik heb er geen gekocht, omdat ik toch niet echt in de gelegenheid ben geweest om het te lezen. En telkens als ik zo'n krantenjongen tegenkwam waren we op weg naar het festival-terrein en had ik geen zin om dat ding mee te moeten sjouwen.

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma aug 04, 2008 2:50 pm

Gewoon wat artikeltjes. Sommige wel aardig, anderen compleet niet boeiend (bv. over een lelijk wijf dat graag in opwindende kleding loopt). Overigens wel handig als je wil weten of er nog dingen aan de running order veranderen, want wat dat betreft blijft Wacken nog steeds achter bij bv. Graspop.

Eus
Contacteer:

Bericht door Eus » ma aug 04, 2008 3:19 pm

Hierbij nog wat foto's van afgelopen weekend!!

Nashville Pussy
Afbeelding

Airbourne
Afbeelding

Avenged Sevenfold
Afbeelding

Primordial
Afbeelding

Children Of Bodom
Afbeelding

Avantasia
Afbeelding

3 Inches Of Blood
Afbeelding

Obituary
Afbeelding

Carcass
Afbeelding

Killswitch Engage
Afbeelding

Nightwish
Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com onder Photos --> Festivals --> Wacken Open Air 2008

Crises

Bericht door Crises » ma aug 04, 2008 3:34 pm

Eus, leuke foto's en snel ook.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

MadTinus

Bericht door MadTinus » ma aug 04, 2008 3:57 pm

Het was gaaf, wel iets minder goed weer dan vorig jaar, maar de regen was ook weer niet zo heftig dat het de pret drukte.

Dat het bier je na enige tijd tegen ging staan, ligt niet aan Becks, dat was met elk ander bier ook zo geweest. Ik drink hier regelmatig Becks import van de fles en dat is erg lekker. Dat witbier bood wel uitkomst vond ik, was lekker en goed te doen.

Grootste nadeel dit jaar vond ik de continue rijen bij de WC's op de camping, zelfs midden in de fucking nacht stond er nog een rij. Ik herinner me niet dat dat vorig jaar zo was.

De organisatie was verder uitstekend, werkelijk bijna overal was aan gedacht. Vooral de hoeveelheid personeel (security (waar je overigens totaal geen last van had), stewards op de campings en noem maar op) vond ik opvallend. Indeling van het festival terrein is ook erg comfortabel.

Gave bands waren Maiden (alleen die immense drukte, damn!), At the Gates, Opeth en Soilwork.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

saz

Bericht door saz » ma aug 04, 2008 4:51 pm

ja vet feestje genoten weer :)

we arriveerden de woensdagochtend vroeg midden in een hoosbui
en waren dus genoodzaakt de tenten onmiddellijk “onder water” op te zetten om zeker te weten dat we voldoende platz konden claimen
natuurlijk stopte het meteen met regenen zodra we klaar waren met alles op te bouwen :P
maar dat trauma was vlug verwerkt na een paar pilsjes en een drietal shots tequila
het wacken gevoel was sterk, en in no time verplaatsten we ons niet meer lopend, maar radslagend over de camping

qua muziek vond ik het dit jaar wat minder in getale dan vorig jaar, maar toch wel weer goed kunnen genieten van een aantal toffe bands
hoogtepunten voor mij: Opeth, Iron Maiden, Carcass, Obituary en Killswitch Engage

pluspunten:
- het weer overall
- de gemoedelijke sfeer
- we waren gezegend met relaxte Germaanse buren ZONDER nood aggregaat
- het toegenomen aantal frühstuck tenten op de camping
- de regenponcho die middels de wackenbag verstrekt werd
- de extra “backdoor ingang” bij het party stage (ging een stuk sneller dan de hoofd ingang)
- de altijd grappige duitsers
- de duitse taal in het algemeen

minpunten:
- de buitenrits van mijn gloednieuwe tent was bij het uitpakken al kaas (voortent kon dus niet dicht)
- frühstuck was vaak vroeg uitverkocht
- de 500 mm vleesspiezen werden dit jaar niet meer op het terrein zelf verkocht
- vaak koude of anderszijds brakke friet gekregen
- meer “overspraak” door geluid van andere podia dan voorgaande jaren
- sommige standjes verkochten koffie die al x etmalen warm gehouden werd :?
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » ma aug 04, 2008 5:20 pm

Het was weer een zeer geslaagde Wacken dit jaar, zeer voorspoedige heenreis gehad en op maandagmiddag al aangekomen, tot de woensdag vooral veel gezeten, geouwehoerd, gebbq'ed, gedronken etc etc.

Woensdag vooral plezier gehad met die Firefighters, is elk jaar weer briljant. M'n eerste Wackenbiertje gedronken onder het genot van blaasmuziek.

Wat er daarna allemaal nog gebeurd is en plaatsgevonden heeft is eigenlijk een grote roes dus laat ik het maar houden op de bands die ik erg gaaf vond om te zien:

++++++ Iron Maiden, geweldig! Beste concert van maiden wat ik ooit heb gezien, ze waren in topvorm wat overduidelijk lag aan het enthousiaste (grote) publiek en de sfeer in het algemeen. Wel een beetje eng was de drukte die op een gegeven moment omsloeg in behoorlijke paniek en in mijn gedachten zag ik al een ramp voltrekken want er werden een hoop mensen bijna platgetrapt. Daarna was het gelukkig voorbij en heb ik het grootste gedeelte van Maiden lekker af kunnen kijken.
++ Airbourne, geluid stond belachelijk hard maar na het roken van 2 sigaretten had ik "oordopjes", haha en kon ik absoluut genieten van deze geweldige rock/metal band.
+ Nashville Pussy, ook heerlijke rock 'n roll muziek met 2 geweldige chicks in de band. Die rechter gitariste kon volgensmij zonder de rest van de band het publiek ook nog wel vermaken. Super.
+ Massacre, kende het alleen van naam maar de beschrijving sprak me wel aan, en het was gewoon verdomd goede old school death metal. Niets meer, niets minder. Enthousiaste frontman ook.
+ Exodus , roste de pannen van het spreekwoordelijke dak, alleen het hele circle pit gedoe waar de zanger constant om was aan het zeuren kwam me een beetje de nek uit. Verder hoeven anti-Bin laden speeches van mij ook niet. Niet dat ik voor de man ben, maar ik denk dat we allemaal wel weten dat moslimextremisme en vrijheid van meningsuiting niet samengaan
+/- Hatebreed Wel lekker beuken, maar niet meer dan dat. Na een paar nummers heb ik het persoonlijk wel weer gehoord. Was achteraf toch liever voor de 10e keer (ofzo, hehe) naar Obituary gaan kijken.
+/- Carcass, klonk wel ok, ook niet echt mijn band en de frontman leek wel dronken (verklaarde misschien ook een aantal rake one-liners, hehe), de totenkopf op z'n gitaar vond ik trouwens ook vrij gewaagd in Duitsland, daarna toch maar ff gaan "liggen" als voorbereiding voor de terugreis.
++ At the Gates, gewoon hartstikke goed! Wel wat veel speeltijd voor een band die na 45-60 minuten toch wel erg eentonig wordt, edoch een super optreden!
+ Watain Zorgde weer voor de nodige evilness en blackness op een toch overwegend vrolijk zuipfestijn als wacken.
+ Lord Belial, helaas maar een 25 minuten van gezien omdat we om 02h00 uur wilden aanrijden naar huis. Maar wat ik er van zag was erg goed. Ben alleen bekend met Enter the moonlight gate en de cd daarna. En van eerstgenoemde werden zeker 2 nummers gespeeld en het materiaal wat ik niet kende klonk net zo goed dus daar ga ik ook maar wat van aanschaffen.

Een groot minpunt voor mezelf was dat ik Gorgoroth heb gemist omdat ik tussentijds nog ff op de camping was gaan zuipen, vervolgens werd ik wakker in m'n auto met keihard Slayer aan en een biertje in m'n hand en was het al 02h45. Gorgoroth had toen nog maar een kwartier te spelen. Jammer maar volgende keer beter. Heb Gaahl nog wel een paar keer over het festivalterrein zien lopen trouwens. Was wel de laatste persoon die ik tussen al dat lompe zuipvolk verwacht had, hehe.

Op naar volgend jaar!! Heb er nu al weer zin in.

sal
Contacteer:

Bericht door sal » ma aug 04, 2008 8:17 pm

Godv0r Eus, je hebt weer een paar prachtplaatjes geschoten.
Chapeau.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]

[size=67]Buma in me zak.[/size]

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » ma aug 04, 2008 8:29 pm

Zo, dat was me wel weer een feestje! Leuke tijd gehad, hoewel ik Wacken el té massaal blijf vinden en de prijzen dit jaar toch wel flink hoger zijn geworden.

Qua bands heb ik helaas Alestorm moeten missen ivm de overvolle tent en verder vooral genoten bij Avantasia, Iron Maiden, Kamelot en Nightwish (de nieuwere nummers dan, de oude nummers deden bijna pijn aan mijn oren). Een uitgebreider verslag van mijn kant zal nog volgen op de frontpage.

Oh en het nieuwe Enslaved album gaat volgens mij erg gaaf worden :)

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » di aug 05, 2008 12:53 am

Wacken was wederom geniaal. Vlotte heenweg gehad en eerder dan verwacht op het festival terrein aangekomen.

Aanvankelijk belandde ik meteen in de jammermodus omdat we met de auto naar eoa plekje gedirigeerd werden. Gevreesd werd dat er weer een aparte parking in gericht werd en we weer 20 minuten met rotzooi van auto-kampeerplek zouden moeten lopen maar dat was dus niet zo; ditmaal was het gewoon allemaal wat strakker geregeld waar je je kamp mocht opbouwen; maar de auto mocht wel bij de tent.

Goed, redelijk vlakke zeltplatz toegewezen gekregen met aan alle kanten relaxte buren in de zin dat je er geen last van had en dan ben ik toch snel tevreden. Met de helft meer mensen op het kampeerterrein dan een jaar of 5-6 geleden is deze maatregel ook gewoon nodig.

Het bier was 50 cent duurder geworden geloof ik. Maar 3,50 voor 0.4 liter is nog steeds schappelijk dus daar lig ik niet wakker van.
Die tunnel naar de Partystage was weg en dat was een goede zaak, evenals die extra zij-ingang naar het festival terrein toe; daar kon je altijd gewoon doorlopen zonder te wachten.

Het geluid was ik over het algemeen wel te spreken over; alleen bij Gorgoroth kon ik af en toe echt niet thuisbrengen welk nummer ze nu weer aan het spelen waren maar ik kan me voorstellen dat de "mix" van het eerste album ook wat moeilijk te emuleren is.

Qua bands had ik alles wel al een paar keer gezien maar Carcass was voor t eerst en dat was ook erg gaaf. Niet dat andere bands geen vette shows neerzetten wat dat was zeker wel het geval. Wel jammer dat Watain zo zwaar overstemd moest worden door Kreator zodat we wel eerder weg moesten (we stonden net buiten de tent want die was vol)

Zoals al eerder geconstateerd zeker voor herhaling vatbaar, wat mij betreft morgen al 8)

saz

Bericht door saz » di aug 05, 2008 1:58 am

Wat ik me wel weer blijf afvragen …
Wat is nu precies de reden dat al die betaalde WC’s elk jaar gerund / uitgebaat worden door enkel en alleen negers?
Waar komen ze vandaan? Duits spreken ze iig niet
Zijn dat speciale uitzendbureaus die dat regelen?
Het ziet er wel ietwat suggestief, of zelfs stigmatiserend uit..
Ikzelf zou dat als festival organisator toch proberen te vermijden denk ik

Ook opmerkelijk waren die grote “UNTER MENSCHEN ZU HAUSE” reclames die bij die bewuste plees opgehangen waren..
Dat had natuurlijk niets met untermenschen usw. te maken, maar het viel wel op.
Die duitsers toch..
De multi-variabele interpretatie was in elk geval goed voor een grijns
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » di aug 05, 2008 2:33 am

Dat was inderdaad niet geheel ongrappig, doch minder grappig dan jouw BEK als je weer eens lauwe friet of urenlang warmgehouden koffie moest gaan consumeren.
Maar dat geheel terzijde.

Terug naar die wc-lui; ik denk dat het vrij goed betaalt voor relatief weinig werkdagen per jaar vergeleken met ander ongeschoold werk.
Lijkt me sterk dat wacken daar iets mee te maken heeft, die huren gewoon SANI in. SANI zal op zijn beurt uitzendbureaus inschakelen die dan de plees mogen schoon gaan houden.

Zoals je in NL uitzendbureas hebt die alleen maar turken, turken en nog eens turken in dienst nemen en voor de rest ook absoluut niemand anders kan ik me voorstellen dat er ook dat soort neger-uitzendbureaus zijn, die bijv. alleen maar Nigerianen willen hebben.

En dat uitzendbureau vroeg dan t minste geld om effe 5 dagen lang stront te dreggen. Je kan zeggen dat wacken daar wat van moet gaan zeggen; maar dat kan ok negatief uitpakken dat Wacken negatief in de krant komt dan met de uitleg dat Wacken SANI weigert omdat ze teveel negers sturen.
Het MOET de WOA organisatie opgevallen zijn, maar ik denk dat ze problemen zien door hier wat aan te proberen te doen.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di aug 05, 2008 10:05 am

WOA was ook dit jaar weer great succes.
( Ik heb het nooit anders gehad, toch blijft dit gegeven vermeldingswaardig ).

Met als enige twee ( uiteindelijk verwaarloosbare ) minpuntjes mijn schoenen die niet waterdicht bleken te zijn ( maar tape en rasechte WOA-vuilniszakken boden uieindelijk een solide oplossing) en de benauwde hitte in de overdekte metalmarket, waardoor ik minder cd`s heb kunnen shoppen dan dat ik aanvankelijkvan plan was.

Maar goed, de rest was eigenlijk wel weer een hoogtepunt.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » di aug 05, 2008 10:15 am

Gr. Dracula schreef:en de benauwde hitte in de overdekte metalmarket, waardoor ik minder cd`s heb kunnen shoppen dan dat ik aanvankelijkvan plan was.
het was inderdaad stikheet daar. Ik ben zelf ook maar 1 rondje in redelijk snel tempo langs alle bakken gelopen. Daarna ook niet weer terug geweest, ook al wilde ik achteraf nog wel een paar dingen checken...

Crises

Bericht door Crises » di aug 05, 2008 10:17 am

Van plastic zakken om je schoenen wordt het lopen over het festivalterrein toch een zware bezigheid. Van de meisjes die ik zag met zulke contructie liep er geen gemakkelijk of zonder uit te glijden.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di aug 05, 2008 10:46 am

Kisten zijn de oplossing, alleen zijn je poten dan aan 't eind van 't festival helemaal gaar.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » di aug 05, 2008 11:29 am

idd, kisten zijn wat dat betreft wel relaxed.
Maar als het eenmaal nacht is, ben je ook blij dat je ze uit kunt trekken.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di aug 05, 2008 11:59 am

Ik heb het ook altijd op kisten gelopen idd.

Dit jaar voor het eerst op New Rocks en dat was dus geen succes. Volgend jaar gaan de kisten weer mee.

Overigens had ik verder 0 last van slipgevaar door de anti-lek constructie.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » di aug 05, 2008 12:02 pm

Ik heb op saktegympen gelopen en nergens last van gehad. Er zaten dan ook wel zooltjes van 20 euro in.
Heerlijk Helder Taalloeder

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » di aug 05, 2008 12:07 pm

Ja maar, wat vindt men er nu van dat al het pleepersoneel NEGER is?

Sentinel

Bericht door Sentinel » di aug 05, 2008 12:11 pm

Was godverdomme een te gek feestje. Waren maandag al vertrokken. Eerste dagen wat rondbazuinen en aan het zwembad liggen zuipen en vervolgens bandjes checken. Ben nog steeds zo brak als een varken.

Iron Maiden was geweldig. Alleen "Run To The Hills" en de "Trooper" voor de viermiljardste keer aanhoren begint toch tamelijk te vervelen. Snap niet waarom ze bij deze tour het supernummer "Somewhere In Time" niet in de strijd hebben gegooid.

Destructor was geniaal; het geluid was perfect, super. Alleen a deze band was de moeite waard.

Nifelheim, Sweet Savage, Watain, Massacre, Obituary, Grave, Carcass, Mortal Sin, At The Gates waren ook helemaal te gek; zeer goed geluid ook. Rest boeide me niet.

Pluspunten: + goeie optredens + strak geluid
+ zeer strak georganiseerd
+ zeer goeie sfeer; iedereen is relaxed
+ goeie metalmarkt
+ veel te vreten
+ zwembad in dorp
+ ijskast bij ons

Minpunten: - Bier weer 50 cent duurder
- Onvriendelijke kutchinezen achter die woktenten
- Vreten was wel prijzig, maar wel lekker
- "Slapen" bij bouwlampen en 400 aggregaten

Was alweer de 7de keer, volgend jaar maar weer
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » di aug 05, 2008 12:15 pm

Het was mij ook al opgevallen. En in feite zijn we gewoon een stel racisten. Want we maken onderscheid in ras. Het valt ons op dat alleen negers dat werk doen. We zien niet gewoon een stel mensen aan het werk, bezig met een carrière Terwijl het buiten onze, en die van wacken organisatie, macht ligt. Sani is denk ik een groot bedrijf dat gewoon een uitzendbedrijf inhuurt. En toevallig zijn dat allemaal negers. Het is gewoon een werkje voor laagopgeleiden. Er zullen vast ook wel blanken werken. Het zijn denk ik gewoon mensen die pas net in duitsland wonen. We kunnen hun moeiijk meteen verantwoordelijke banen geven. Het enige wat wij kunnen doen is ze kansen geven. Zolang ze kansen krijgen, zijn we geen racisten.

Hoewel het natuurlijk ook de mogelijkheid kan zijn dat sani word geleid door gewetensloze eikels die goedkope illegalen in dienst neemt. Dan nog zouden het ook mensen met geweten kunnen zijn, omdat ze anders kansloze mensen een baan aanbieden.

Je zou eigenlijk onderzoek moeten doen naar het bedrijf sani, dat levert de meeste antwoorden op denk ik.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di aug 05, 2008 12:49 pm

sani... nasi... nazi... onderzoek lijkt me overbodig.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di aug 05, 2008 12:52 pm

Aber bitte mit Sani!

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » di aug 05, 2008 5:46 pm

over die negers:
Dat is al altijd zo, volgens mij.
Zou jij het werk willen doen? Nee. Ik ook niet.
Wees dus dankbaar dat zij het wel willen doen.

En als je blank bent dan valt het zo op als je poepvlekken op armen en gezicht hebt. Zo'n neger lijkt zelfs na het vieste werk op de ranzigste plee nog schoon :D

Woutjinho
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » di aug 05, 2008 5:56 pm

Joris schreef:En als je blank bent dan valt het zo op als je poepvlekken op armen en gezicht hebt. Zo'n neger lijkt zelfs na het vieste werk op de ranzigste plee nog schoon :D
oh dat verklaart alles ja

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di aug 05, 2008 5:58 pm

Woutjinho schreef:[..]

oh dat verklaart alles ja
't Is gewoon het benutten van een talent; niets meer, niets minder.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

iscariah

Bericht door iscariah » di aug 05, 2008 6:07 pm

the true Thorko schreef:[..]

't Is gewoon het benutten van een talent; niets meer, niets minder.
Het beste maken van een slechte situatie ...

:' )

dako

Bericht door dako » di aug 05, 2008 6:12 pm

zwarte krijser schreef:neger-uitzendbureaus
:' )
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 05, 2008 8:01 pm

Dear Media partners!

Prior to the summary of the 19th Wacken Open Air is the following breaking news:

The first 10,000 tickets for the anniversary festival in August 2009 have already been sold within 24 hours of release!

At this point however, we’d like to once again pass revue on the 19th Wacken Open Air. The biggest heavy metal party in the world was once again celebrated in the north of Schleswig-Holstein . This year’s W:O:A will stay in our memories, especially due to once again having the best and most peaceful audience in the world. Whilst the sun made sure the weather stayed fine, provided the bands breath-taking performances and the roads were free of congestion.
This year there were once again considerable building measures to improve the infrastructure of W:O:A. The coach/taxi parking site was renewed and fixated as part of a completely new traffic management system. The outcome being that the festival could deal with the arrival and departure of traffic without any major congestions.

The whole festival site was drained and made weatherproof. The stages were errected via a 750m long mobile road. Last year proved that the entrance to the Party Stage was too narrow. That is why we have liberated the festival site from various narrow paths and hence also increased the size of the site.
Many new entrances, a larger beer garden with it’s own stage and the increased size of the Party/WET Stage as well as the new disabled viewing stages provided an awesome festival experience.
Also the new video walls, the extension of the Delay-Tower as well as the new position of the F.O.H.-Tower proved to be great improvements. This gave all guests an optimal view of the stages. There were also more food stores and supermarkets sited on the camping ground.
This year, just like every year, there was an increased use of materials. 28 lorries were needed to deliver the steel for the stages. The stage builders needed a week to errect the two big stages, the Party Stages and the W.E.T. Stage. 35 fully loaded lorries with sound and lighting material were brought to Wacken to provide the best sound and lighting for all the bands. In total 30 forklifts, four by fours and platform trucks were in constant use for 3 weeks to build the world’s largest heavy metal fest. 20 shuttles made sure that all artists arrived punctually at the stages for their shows. The number of showers and SANI mobile toilets were also increased this year. There is no other festival of similar size who have as many sanitation stations as Wacken Open Air!
W:O:A – also a massive material battle!

At this point we would once again like to highlight that Wacken Open Air will not become bigger. With the number of participants reaching 75,000 this year, we have found our maximum boundary. The sold out announcements in March make this point very clear.
This year we would like to thank all the artists, the helpers from all areas, the media, the rescue teams, ticket control, traffic control, stewards, security, sponsors & partners from the media (Becks, Jack Daniels, Red Bull, Natural American Spirit, Gibson, EMP, Rockalarm, Marshall, Blueguitar, Metalhammer, Metaltix) as well as the police authority and many more. Obviously also the metal fans from all over the world who give Wacken Open Air it’s unique feeling.
At this point we would like to especially thank the people of Wacken, Gribbohm, Holstenniendorf, Besdorf, Bokelrehm, Bokhorst and Nienbüttel. The metal fans were once again provided with a unique and friendly hospitality.

We are very proud of this assistance and identification with your/our festival!

We are very grateful that the 19th Wacken Open Air was again a peaceful and joyous festival. The poice, fire departement or the paramedics never had to be called in for large operations.

The W:O:A team are looking forward to next year, when for the 20th time it will be:

The festival is the headliner and the bands will play their best of program

Faster – Harder – Louder >> see you in Wacken 2009 - rain or shine <<

Wacken Open Air 2009, 30.07. – 01.08 – the anniversary festival!

Your W:O:A team

www.wacken.com
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » di aug 05, 2008 8:49 pm

gvd, ik denk al, wrom kan ik niet op die X-MAS all in packages klikken op metaltix, zijn ze al weg dus :/

MadTinus

Bericht door MadTinus » di aug 05, 2008 9:05 pm

r1Co schreef:gvd, ik denk al, wrom kan ik niet op die X-MAS all in packages klikken op metaltix, zijn ze al weg dus :/
Klopt het dat de 'gewone' kaarten nog niet in de verkoop zijn? Als ik op Metaltix > Tickets op Wacken zoek, krijg ik geen resultaten... :roll:
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Last.fm

IROn

Bericht door IROn » di aug 05, 2008 9:18 pm

Took schreef:Dear Media partners!

Prior to the summary of the 19th Wacken Open Air is the following breaking news:

The first 10,000 tickets for the anniversary festival in August 2009 have already been sold within 24 hours of release!

At this point however, we’d like to once again pass revue on the 19th Wacken Open Air. The biggest heavy metal party in the world was once again celebrated in the north of Schleswig-Holstein . This year’s W:O:A will stay in our memories, especially due to once again having the best and most peaceful audience in the world. Whilst the sun made sure the weather stayed fine, provided the bands breath-taking performances and the roads were free of congestion.
This year there were once again considerable building measures to improve the infrastructure of W:O:A. The coach/taxi parking site was renewed and fixated as part of a completely new traffic management system. The outcome being that the festival could deal with the arrival and departure of traffic without any major congestions.

The whole festival site was drained and made weatherproof. The stages were errected via a 750m long mobile road. Last year proved that the entrance to the Party Stage was too narrow. That is why we have liberated the festival site from various narrow paths and hence also increased the size of the site.
Many new entrances, a larger beer garden with it’s own stage and the increased size of the Party/WET Stage as well as the new disabled viewing stages provided an awesome festival experience.
Also the new video walls, the extension of the Delay-Tower as well as the new position of the F.O.H.-Tower proved to be great improvements. This gave all guests an optimal view of the stages. There were also more food stores and supermarkets sited on the camping ground.
This year, just like every year, there was an increased use of materials. 28 lorries were needed to deliver the steel for the stages. The stage builders needed a week to errect the two big stages, the Party Stages and the W.E.T. Stage. 35 fully loaded lorries with sound and lighting material were brought to Wacken to provide the best sound and lighting for all the bands. In total 30 forklifts, four by fours and platform trucks were in constant use for 3 weeks to build the world’s largest heavy metal fest. 20 shuttles made sure that all artists arrived punctually at the stages for their shows. The number of showers and SANI mobile toilets were also increased this year. There is no other festival of similar size who have as many sanitation stations as Wacken Open Air!
W:O:A – also a massive material battle!

At this point we would once again like to highlight that Wacken Open Air will not become bigger. With the number of participants reaching 75,000 this year, we have found our maximum boundary. The sold out announcements in March make this point very clear.
This year we would like to thank all the artists, the helpers from all areas, the media, the rescue teams, ticket control, traffic control, stewards, security, sponsors & partners from the media (Becks, Jack Daniels, Red Bull, Natural American Spirit, Gibson, EMP, Rockalarm, Marshall, Blueguitar, Metalhammer, Metaltix) as well as the police authority and many more. Obviously also the metal fans from all over the world who give Wacken Open Air it’s unique feeling.
At this point we would like to especially thank the people of Wacken, Gribbohm, Holstenniendorf, Besdorf, Bokelrehm, Bokhorst and Nienbüttel. The metal fans were once again provided with a unique and friendly hospitality.

We are very proud of this assistance and identification with your/our festival!

We are very grateful that the 19th Wacken Open Air was again a peaceful and joyous festival. The poice, fire departement or the paramedics never had to be called in for large operations.

The W:O:A team are looking forward to next year, when for the 20th time it will be:

The festival is the headliner and the bands will play their best of program

Faster – Harder – Louder >> see you in Wacken 2009 - rain or shine <<

Wacken Open Air 2009, 30.07. – 01.08 – the anniversary festival!

Your W:O:A team

www.wacken.com
Ja, uitverkocht in 24 uur, ziek eigenlijk. En ik dacht nog wel zo mooi op tijd te zijn door vandaag te bestellen. Afijn, te loat.

Maar, dit jaar was supergaaf. De bands die ik gezien heb:

Girlschool als eerste, een erg lekkere opener in het zonnetje met een biertje. Gave band, duidelijk maar eens vaker gaan luisteren.

Lauren Harris klonk zwaar kut, dus na een nummertje niet meer gezien gelukkig.

Bij Alestorm was het te druk om binnen te komen (al bleek links achterin achteraf weer genoeg ruimte), en buiten blijven staan had weinig zin aangezien het overstemd werd door de grotere podia, dus die geef ik in Arnhem wel een herkansing.

En aan het eind van de avond natuurlijk Iron Maiden. Wat een drukte, maar wat een show weer, het blijft gewoon schitterend. Jammer was wel dat ik ver achteraan stond, en ja, daar staan mensen stil te kijken/luisteren. En ik wil actie! Headbangen, meezingen, de show beleven! En in je eentje is dat toh stukken minder luk. Gelukkig kwamen er op den duur meer mensen in de buurt staan die hetzelfde probleem hadden, en zo werd er toch nog een feestje gebouwd. Hulde voor Maiden, meer!

De eerste band die ik vrijdag zag was Headhunter. Heerlijk optreden, gave muziek al is het even wennen om Schmier geen brute thrash te zien maken. Toch had de band er duidelijk lol in, en dat sloeg over op het publiek. Ik was dik tevreden dus, geen moment spijt gehad dat ik Ensiferum er niet door kon zien, en een mooie opwarmer voor wat komen zou.

Namelijk, Destructor! Toen ik aankwam kon ik nog rustig bier gaan halen en helemaal vooraan staan, geweldige plek dus. De band speelde erg sterk, flink staan headbangen, puur genieten. Na afloop nog een plectrum mogen ontvnangen, helemaal top dus! Een van de gaafste optredens van het festival.

Hierna nog twee nummertje Sabaton meegepakt die helaas tegelijk met Destructor speelde, klonk goed maar ik had ze op Graspop al gezien dus mijn prioriteit lag lager.

Hierna van afstand Sonata Arctica gezien. Ik blijf erbij dat ze op een festival stukken minder tot hun recht komen, dus ik heb ze beter gezien. Klonk leuk allemaal, beter geluid dan Graspop, maar toch niet echt geweldig. En teveel nieuwe nummers, als ik dan toch aan het zeiken ben.

En toen kwam de grote verassing voor mij: Corvus Corax. In had er nog nooit van gehoord en ik gokte op gemiddelde duitse folkmetal, maar so wrong! Wat een spektakel, wat een muziek, groots gewoon. Ik was er helemaal stil van. Alleen die operazangeres had voor mij niet gehoeven, maar voor de rest was ik helemaal ondersteboven van de gaafheid, en aan de publieksreactie te zien was ik niet de enige. Ook een van de hoogtepunten!

Avantasia daarna viel me dan weer wat tegen. Muziek is best leuk, maar het doet me niet heel veel verder. Vroegtijding mijn tent opgezocht dus.

De zaterdag bevatte ook best wat leuks voor mij. Eerste 3 Inches Of Blood, helaas alleen de laatste paar nummers maar dat was gaaf, dus ook die verdienen een herkansing. Gave zanger ook.

Holy Moses was minder gaaf dan op de AMM helaas. Geluid viel tegen, veel te hard, vanaf een afstand was het op zich wel weer leuk, maar niet heel schokkend. Volgende keer dus weer in een zaaltje met bier erbvij, dan komt het weer goed.

Exodus stelde me eigenlijk nog het meest teleur van het hele festival. Matige setlist, maar vooral de zanger. Het spijt me, maar ik kan er helemaal niks mee. Ik hou het wel lekker bij de cd's, want op deze manier hoef ik ze echt niet meer live te zien.

Daarna ilde ik wegens goed aanraden naar Obituary, wat ik ook deed. Helaas werd dit vrijwel compleet overstemd voor Hatebreed, dus echt lol kon ik er niet aan beleven. Jammer, want wat ik hoorde klonk echt vet. Dus ook voortijdig vertrokken naar de camping in de hoop op betere tijden.

Terug kwamen we voor Powerwolf, wat een gaafheid! Ik vreesde even voor een blekkieband met dezelfde naam vanwege de verf, maar dat was het gelukkig niet. Goed geluid, gave show, toffe nummers. En over vampiers, ik kon mijn geluk niet op. Te gaaf, te gaaf.

Warbringer deed waar ze voor kwamen: oorlog brengen. Knalde als geen ander, erg bruut en gaaf. Zeker terugkomen voor een langere show.

Daarna was het voor mij wachten op Nightwish. Stond helemaal achteraan wegens drukte, maar dat gaf niet. Muziekaal een sterk optreden, maar ook hier leit de nieuwe zangeres het helaas afweten. Ik had haar nog niet live gehoord, maar de Tarja-nummers klonken gewoon niet zoals ze hoorden, dat vond ik gewoon jammer. Het leukste was eigenlijk de misheard lyrics die we zongen, en de Moskau-keyboardsolo die in een nummer voor bij kwam.

En dat was voor mij qua bands. Kreator die avond wegens moe en moeten rijden de volgende dag maar niet meer gedaan, en Lordi dus ook niet. Maar ondanks wat tegenvallers toch een heerlijk festival gehad.

+ Sfeer!
+ Weer
+ Destructor, Iron Maiden en Girlschool
+ Bratwurst en steaks, Duitsers blijven de meesters van het vlees!
+ Party Stage, duidelijk het gaafste podium
+ Organisatie, geen file en dergelijke, allemaal goed.
+ Cocktailbar! Sloot perfect aan bij mijn hawaiibroek en bloemetjeskrans.
+ Gave dingen gekocht op de markt

- Kreator, COB, Lordi, Primordial, Mortal Sin, Metakilla en Mambo Kurt gemist
- Geen bier gedronken op zaterdag
- Mainstages zijn eigenlijk te groot, teveel mensen

En die negers bij de WC zijn gaaf verdorie!
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Crises

Bericht door Crises » wo aug 06, 2008 12:52 am

Weet je, ik vond Sonata echt slechter dan op Graspop... Daar heb ik het een heel optreden volgehouden, op Wacken liep ik heel hard weg na twee nummers.

Ook als ik de berichten van mensen hoorden die hen ook in de Effenaar hebben gezien, was Graspop beter en Wacken slechter dan dat optreden.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » wo aug 06, 2008 10:11 am

De resten van die afgebrande dixie's:

Afbeelding

Afbeelding

MadTinus

Bericht door MadTinus » wo aug 06, 2008 10:42 am

Godver, het zal je auto geweest zijn..

Last.fm

IROn

Bericht door IROn » wo aug 06, 2008 11:00 am

Crises schreef:Weet je, ik vond Sonata echt slechter dan op Graspop... Daar heb ik het een heel optreden volgehouden, op Wacken liep ik heel hard weg na twee nummers.

Ook als ik de berichten van mensen hoorden die hen ook in de Effenaar hebben gezien, was Graspop beter en Wacken slechter dan dat optreden.
Het kan gelegen hebben aan de plek aar ik stond op Graspop, daar waaide het geluid grotendeels weg namelijk.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Crises

Bericht door Crises » wo aug 06, 2008 11:23 am

Heidewolf schreef:De resten van die afgebrande dixie's:

Afbeelding

Afbeelding
Ik had het krantje wel gelezen, maar op welke camping was dit nou gebeurd?

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo aug 06, 2008 11:30 am

Op U, 30 meter van onze tent. Toch bijzonder hoe weinig er maar overblijft van 10 (Tien!!) dixies. Branden schijnbaar toch wel erg goed. Had altijd gedacht dat die dingen alleen maar zouden smelten. Wellicht dat dat chemische spul wat erin zit zo goed brand.
Ik werd 's nachts wakker van de sirenes en zag door het tentzeil een gigantisch grote rooie gloed. Dacht eerst dat mijn eigen auto in de fik stond, was gelukkig een paar meter verder.

Vervolgens werden de nieuwe dixies tegenover onze tent gezet op 5 meter, schrale zooi.

Was verder wel mooi: stond zaterdagmiddag een gastje een stoel in de fik te steken, net naast de plek waar het gebeurd was. Toen kwamen er toch een paar kerels effe goed uitleggen wat een fokking mongool die was en dat die maar heel snel op moest rotten. Dat gastje droop echt heel beteuterd af. Ik dacht eerst nog effe dat ze hem neer gingen slaan, maar het bleef bij wat corrigerende woorden (met een hoop Scheisse en Arschloch erin). Hierna dus ook geen brand meer gezien bij ons in de buurt.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » wo aug 06, 2008 12:15 pm

Toch grappig het contrast met Dynamo Open Air.
Als daar een paar dixies in de fik vliegen zal toch wel de helft van de mensen de pyromaan in zichzelf vinden en als een idioot alles wat los en vast zit in de fik gaan steken. Dat ventje wat die stoel aan wou steken was dan ook zeker aangemoedigd geweest. Maar dat terzijde.

De chemicalien die in die Dixies zitten werken als een brandversneller omdat er wat NaOH en zwavelzuur in zit. Als je er brandend pleepapier bijgooit krijg je door vrijkomend zuurstof een hogere vlamtemperatuur. In principe brandt elk plastic wel als je maar effe volhoudt, zodoende steken ze ook elkaar aan als je er een paar naast elkaar zet (of 250 zoals op DOA '99).
Die chemicalien maken het dus wat makkelijker om er eentje in de fik te steken. Maar als je een beetje je best doet krijg je ze ook zonder dat wel aan.

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » wo aug 06, 2008 2:00 pm

Die gast die daar zo stoer op die afgebrande auto zit is echt kansloos. Als het nou toevallig de eigenaar ervan is hoeven we met hem in ieder geval geen medelijden meer te hebben.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » wo aug 06, 2008 2:10 pm

Hoezo?

Crises

Bericht door Crises » wo aug 06, 2008 2:11 pm

Ach, van de eigenaar van de auto was ook de tent in vlammen opgegaan, dus hij had helemaal neits meer. Ja, datgene wat hij aanhad.

Ik had gelezen dat er ook een caravan in de buurt stond met een gasfles erin, waarvan de brandweer heel erg bang was dat die de lucht in zou gaan...

Dit soort dingen zorgt er wel voor dat volgend jaar de camping weer net iets gereguleerder is...

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » wo aug 06, 2008 2:54 pm

MadTinus schreef:[..]

Klopt het dat de 'gewone' kaarten nog niet in de verkoop zijn? Als ik op Metaltix > Tickets op Wacken zoek, krijg ik geen resultaten... :roll:
info over de "gewone" kaarten zou dit weekend verstrekt worden (wochenende = weekend neem ik maar aan :P)

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » wo aug 06, 2008 4:19 pm

Hebben anderen overigens op de terugweg ook zoveel file gehad? Wij hebben elf uur over de terugweg gedaan ofzo (5 over de heenweg)

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo aug 06, 2008 4:31 pm

nope, wel langzaam gereden. We hebben er (incl. brunch bij een burgerking) ongeveer 6 uur over gedaan.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » wo aug 06, 2008 5:26 pm

Hmm daar snap ik dan weer geen tyfus van.
We waren rond een uur of 12 aangereden, er een half uurtje over gedaan om het terrein af te komen, en toen meteen zoveel file gehad dat we om een uur of 5-6 pas langs bremen reden. Daarna to 20.00 geen moment harder dan 80 kunnen rijden.
Bij OSNA besloten de rest maar over NL te rijden, vanaf daar schoot t gewoon wel op. Maar heel DE was voor ons fucked.

Plaats reactie