Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » vr jul 25, 2008 7:01 pm

XnegativeX schreef:[..]

Heb je Coldworld uberhaupt geluisterd?
Jawel, je had er toch zo'n mooie Myspace link bij staan. *klik*
Gelegenheids Satanist

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jul 25, 2008 7:04 pm

Dat kon ik anders niet uit je post opmaken.
Coldworld is namelijk zeker niet de zoveelste Burzum rip-off van een 15 jarig gozertje. Geen idee hoe oude de dude achter Coldworld is maar hij weet in ieder geval goed waar hij mee bezig is. En de invloeden van Burzum zijn sterk aanwezig maar een rip-off is het zeker niet.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » vr jul 25, 2008 7:09 pm

Ik noemde Coldworld niet gericht een rip-off. Daar doelde ik ruim genomen het gemiddelde rip-off bandje (maat van mij doet ook zulks)

Coldworld klinkt gewoon te veel nog als zulks.
Vandaar mijn spicy reactie.
Het is gewoon niet nieuw of erg anders. En dan maakt het niet uit of het nou goed of slecht is.

Want slecht vind ik het niet. Ik heb gewoon het idee dat ze niet durven te expirimenteren.
Gelegenheids Satanist

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jul 25, 2008 7:11 pm

Daar kan ik wel inkomen. Het is inderdaad niet compleet vernieuwend. Maar black metal is voor mij, net als hardcore, een genre waarin vernieuwing vaak niet goed uitpakt. Geef mij de oervorm maar. Dan maar niet origineel. Als het mij maar kippenvel weet te geven.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » vr jul 25, 2008 7:12 pm

En Satyricon dan? Los van hun populariteit.
Gelegenheids Satanist

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jul 25, 2008 7:55 pm

Van Satyricon vind ik eigenlijk alleen Nemesis Divina en Rebel Extravaganza. Beide om totaal andere redenen. Nemesis divina voor z'n unieke sfeer en Rebel extravanganza om z'n waanzinnige bruutheid.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr jul 25, 2008 8:59 pm

Dat Coldworl klinkt inderdaad niet zo verkeerd, ik mag dit soort op Burzum geinspireerde dingetjes wel op zijn tijd.

Ik zit nu momenteel aan het recente album van het Zweedse Mörker genaamd Höstmakter. Deze grimmige vorm van black metal met folk invloeden links en rechts is verre van origineel, maar toch weet het me toch redelijk te pakken. Leuk album.

iscariah

Bericht door iscariah » zo jul 27, 2008 4:51 pm

Volgens de mailorder "Plastic Head Distribution" zal Blut Aus Nord - Memoria Vetusta II: Dialogue With The Stars verschijnen op 20/10/2008. In de releaselijst op de Candlelight site staat de plaat inderdaad bij Oktober als releasemaand.

Over de Lighteater plaat, hun nieuwe zijproject, is nog geen releasedatum bekend.

D.

Bericht door D. » ma jul 28, 2008 7:39 am

Ik weet niet meer wie het waren, maar ik herinner me een aantal liefhebbers van Faustcoven op dit forum. Het nieuwe album, "Rising from Below the Earth" is nu een week uit en ik heb het sinds woensdag in huis. Is het de (bijna) 5 jaar wachten waard geweest? Helemaal.
Hoewel er erg lange (11 min) nummers op het album staan (wel afgewisseld met kortere nummers) en het in totaal 67 minuten duurt verveelt het geen seconde en lijkt de plaat na een half uur al afgelopen.
Het geluid is ook geweldig zwaar en de drums klinken heel erg goed.
Het kan bijna niet anders of dit album moet een van mijn favoriete albums dit jaar worden.

Verder is ook het nieuwe Tearstained album "Nightmare Visions" uit. Ik heb hier nog niet zo veel tijd in kunnen steken maar ook dit lijkt weer een erg sterk album dat een beetje een mengeling is tussen de eerste paar en het voorgaan de album "Homicidal Tendencies".

Muziek (deze samples zijn al een hele tijd beschikbaar):
Faustcoven - Rising from Below the Earth (Mijn favoriet tot nu toe)
Faustcoven - Caravan of Plague Bearers
Tearstained - Not Quite Awake
Tearstained - The Old House on the Mountainside

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » ma jul 28, 2008 10:43 am

Aaaah mooi, eindelijk een nieuwe Faustcoven!!!!
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

ColdheartMinor
Contacteer:

Bericht door ColdheartMinor » ma jul 28, 2008 8:30 pm

Ghehe, ik vind Black Metal gewoon geniaal. De sfeer, de sound, de ideologie en filsofie... ik vind de meeste subgenres van BM wel OK. (DSBM, USBM,...) NSBM is ook wel ok, maar soms gewoon echt niet leuk. Nja, wat favo bands...

1. Frankrijk (o.a. door: Peste Noire, Sombre Chemin, Alcest, Celestia, Deathspell Omega, Blut Aus Nord)
2. Amerika (o.a. door: Leviathan, Lurker of Chalice, Krieg, Nachtmystium, Twilight, Xasthur, Wolves in the Throne Room, Weakling)
3. Duitsland (o.a. door: Luror, the Ruins of Beverast, Nagelfar, Nyktalgia, Imperium Dekadenz, Coldworld)
4. Zweden (o.a. door: Shining, Hypothermia, Arckanum, Silencer, Ondskapt, Lifelover, Pest)
5. Noorwegen (o.a. door: Darkthrone, MayheM, Burzum en de rest van de bekende scene)
6. Nederland (o.a. door: Fluisterwoud, Urfaust, Hekel, Haatstrijd, Galgeras, Striid)
Suici.de.Pression

D.

Bericht door D. » ma jul 28, 2008 8:39 pm

DSBM? Wat mag dat dan wel zijn?

ColdheartMinor
Contacteer:

Bericht door ColdheartMinor » ma jul 28, 2008 8:40 pm

Depressive Suicidal Black Metal. ;)
Suici.de.Pression

K.

Bericht door K. » ma jul 28, 2008 8:41 pm

ColdheartMinor schreef:de ideologie en filsofie...
Hou hier op, voordat je jezelf ontzettend belachelijk maakt. Kleine tip, kost vandaag helemaal niks!

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 28, 2008 8:42 pm

Heb je die term zelf bedacht, aangezien depressive en suicidal toch aardig in elkaars verlengde ligt.

Maar goed, on/topic
Vandaag maar weer eens even wat black metal gedraaid, waaronder Koldbrann en Verdunkeln.

Verdunkeln blijft toch altijd lekker, ondanks het feit dat de opnamekwaliteit van het debuut vrij crappy is. De sfeer is echter wel goed en de naargeestige gitaartonen weten af en toe het kippenvel nog wel even op armen te krijgen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

ColdheartMinor
Contacteer:

Bericht door ColdheartMinor » ma jul 28, 2008 8:43 pm

Jeroen schreef:Heb je die term zelf bedacht, aangezien depressive en suicidal toch aardig in elkaars verlengde ligt.

Maar goed, on/topic
Vandaag maar weer eens even wat black metal gedraaid, waaronder Koldbrann en Verdunkeln.

Verdunkeln blijft toch altijd lekker, ondanks het feit dat de opnamekwaliteit van het debuut vrij crappy is. De sfeer is echter wel goed en de naargeestige gitaartonen weten af en toe het kippenvel nog wel even op armen te krijgen.
Uhm, nee. Deze term word gebruik voor dit sub genre... Doe maar eens eerst wat research voor dat je met zulke argumenten komt. ;)
Suici.de.Pression

D.

Bericht door D. » ma jul 28, 2008 8:45 pm

ColdheartMinor schreef:Depressive Suicidal Black Metal. ;)
Aha... die is nieuw voor me. Even noteren in mijn lijst met belachelijke sub-sub-subgenreafkortingen binnen black metal.

Verder: Luister naar Faustcoven, klootzakken. Misschien geen DSBM of post-black maar wel een geniale pot ouderwetse maar toch originele black metal. En met ouderwets bedoel ik niet Darkthrone's Transylvanian Hunger.

K.

Bericht door K. » ma jul 28, 2008 8:46 pm

Of draai gewoon Heretic. Vorige week de Black Metal Holocaust diehard LP besteld, hopen dat 'ie eerdaags in huize K. verschijnt!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 28, 2008 8:48 pm

ColdheartMinor schreef:[..]

Uhm, nee. Deze term word gebruik voor dit sub genre... Doe maar eens eerst wat research voor dat je met zulke argumenten komt. ;)
research nog wel.
Feit is en blijft dat ik gewoon de benaming black metal gebruik, of daar nu een hinnikend paard in zingt, of een kerel die graag in de weer is met scheermesjes.

D.

Bericht door D. » ma jul 28, 2008 8:50 pm

K. schreef:Of draai gewoon Heretic. Vorige week de Black Metal Holocaust diehard LP besteld, hopen dat 'ie eerdaags in huize K. verschijnt!
Ook dat mag. Horns of hell, the way to GAY POWER!!! Geniale plaat is dat. Net als Devilworshipper trouwens, maar die vind ik toch wat minder.

K.

Bericht door K. » ma jul 28, 2008 8:53 pm

Ik vind Devilworshipper juist beter, hoewel ik de enige schijn te zijn. :lol:

Ik heb die picturedisc met de "Sins From The Basement" rehearsaltape als bonustracks, en die bonustracks vind ik eerlijk gezegd nog het beste. Heerlijk smerig en primitief! Heb jij Heretic demo's in bezit en zo ja, zou je die eventueel (tegen vergoeding) willen / kunnen dubben?

D.

Bericht door D. » ma jul 28, 2008 8:56 pm

Helaas, ik heb alleen beide albums. Misschien kun je de band proberen, nu ze weer actief blijken te zijn?

K.

Bericht door K. » ma jul 28, 2008 8:59 pm

Wellicht, al heb ik geen contactadres, maar dat kan wel gevonden worden. Ben je naar de show met Sabbat in Bladel geweest, 20 juni? Ik kon helaas niet, ik lag toen nog op een idyllisch tropisch eiland in de golf van Thailand (dus ja, het kon slechter, hehe), maar deze show had ik graag willen zien!

D.

Bericht door D. » ma jul 28, 2008 9:07 pm

Dat kon inderdaad slechter! Ik ben er ook niet geweest.

puist

Bericht door puist » ma jul 28, 2008 9:13 pm

K. schreef:Wellicht, al heb ik geen contactadres, maar dat kan wel gevonden worden. Ben je naar de show met Sabbat in Bladel geweest, 20 juni? Ik kon helaas niet, ik lag toen nog op een idyllisch tropisch eiland in de golf van Thailand (dus ja, het kon slechter, hehe), maar deze show had ik graag willen zien!
Het was een erg gave show vond ik. Meer rock 'n roll vond ik.
Goat leek ook net op iemand van de Misfits met zijn lok.
Ze spelen nog ongeveer 1 jaar live en daarna nog 1 afscheidsoptreden.
Op hun myspace staat een nieuw nummer. Een erg lekker nummer al zeg ik het zelf.
http://www.myspace.com/hereticmaniacs
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

D.

Bericht door D. » ma jul 28, 2008 9:19 pm

Die Myspace had ik nog niet gezien. De twee nummers die er op staan zijn beide niet nieuw, maar heropgenomen. Ze klinken zeker niet slecht, maar voor mij ook niet echt beter dan de originelen.

Of mis ik iets?

K.

Bericht door K. » ma jul 28, 2008 9:29 pm

Ik dacht hetzelfde, dat zijn gewoon heropgenomen nummers. Wel gaaf, stuk meer 'black rock 'n roll' inderdaad, hoewel het de charme van de brakheid van het oudere materiaal mist. Heretic heeft wat mij betreft geen gitaar nodig, gewoon bas, drums en distorted vocals. :' )

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 28, 2008 9:30 pm

een beetje zoals DSBM? =' D

K.

Bericht door K. » ma jul 28, 2008 9:32 pm

Drums 'n Simple Bass Metal? Dan kan er, met wat fantasie, nog wat van gemaakt worden. :' )

puist

Bericht door puist » ma jul 28, 2008 10:52 pm

D. schreef:Die Myspace had ik nog niet gezien. De twee nummers die er op staan zijn beide niet nieuw, maar heropgenomen. Ze klinken zeker niet slecht, maar voor mij ook niet echt beter dan de originelen.

Of mis ik iets?
Ah ja het zijn geen nieuwe nummers. Ik moet toch maar eens vaker naar mijn Heretic cds gaan luisteren.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di jul 29, 2008 9:09 pm

Iemand bekend met, In the woods?
Gelegenheids Satanist

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » di jul 29, 2008 9:22 pm

Ik heb momenteel nog maar eens Harvest opstaan, de laatste van Naglfar. Ben ik de enige die dit album geniaal vindt? Pariah was al een pareltje, maar op Harvest komt de band pas écht volledig tot zijn recht. Giftige teksten, subliem, Dissection-achtig gitaarwerk en meer afwisseling dan ooit (zoals de briljante 'doomy' opener Into The Black en afsluiter Harvest laten horen). De productie is perfect, maar niet té gepolijst en de nummers nestelen zich onmiddellijk in je hoofd en boeien ook bij luisterbeurt nummer 25 nog. Over 10 jaar wordt dit album wat mij betreft in één adem genoemd met een Storm of the Light's Bane.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jul 29, 2008 9:30 pm

Lees ik daar Naglfar? VITTRA!!!

8)

Lord Leuber
Contacteer:

Bericht door Lord Leuber » di jul 29, 2008 10:34 pm

CALIBANaan schreef:Iemand bekend met, In the woods?
Fantastisch! Zowel het eerdere, meest black metal georienteerde werk, als de latere albums. liveatthecaledonianhall is in mijn ogen de toprelease: een prachtige mix van al het werk, wat allemaal live nog beter overkomt dan op de studioalbums (veel steviger en intenser). Met name de Jefferson Airplane cover White Rabbit wordt hier schitterend ten gehore gebracht; mijn meest gedraaide nummer aller tijden.

http://www.myspace.com/INTHEWOODS666

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » wo jul 30, 2008 9:54 am

Ah zo'n reactie hoopte ik op. Ik had 2 albums van ze willekeurig zonder enige voorkennis maar gewoon gedownload op soulseek. En ik was extreem verrast. (dacht zelfs dat in the woods de album titel was)
Ik vind het ook geweldig. Was ook stiekem al jaren op zoek naar een band als deze. Er zijn er héél weinig die zulke goede en sferische BM maken. Veni Vidi Vette shit.
Gelegenheids Satanist

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » za aug 02, 2008 1:54 am

Draconian schreef:Ik heb momenteel nog maar eens Harvest opstaan, de laatste van Naglfar. Ben ik de enige die dit album geniaal vindt? Pariah was al een pareltje, maar op Harvest komt de band pas écht volledig tot zijn recht. Giftige teksten, subliem, Dissection-achtig gitaarwerk en meer afwisseling dan ooit (zoals de briljante 'doomy' opener Into The Black en afsluiter Harvest laten horen). De productie is perfect, maar niet té gepolijst en de nummers nestelen zich onmiddellijk in je hoofd en boeien ook bij luisterbeurt nummer 25 nog. Over 10 jaar wordt dit album wat mij betreft in één adem genoemd met een Storm of the Light's Bane.
Ik kan er weinig mee eigenlijk. Behalve het afsluitende nummer vind ik het maar alledaags, zonder iets speciaals.
Faustian Spirit of the Earth

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » za aug 02, 2008 11:45 am

cataclysm child schreef:[..]

Ik kan er weinig mee eigenlijk. Behalve het afsluitende nummer vind ik het maar alledaags, zonder iets speciaals.
:shock:

Ik krijg iedere keer kippenvel van dat album.

Maikel

Bericht door Maikel » za aug 02, 2008 11:55 am

...maar dat komt eigenlijk alleen door de zang wel
bij mij iig!

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo aug 03, 2008 11:22 pm

Ik ben vandaag tot de conclusie gekomen (maar dat wist ik eigenlijk ook al) dat er tegenwoordig verdómd interessante black metalbands rondlopen. Twee nieuwe albums, twee totaal verschillende benaderingen, twee parels:

Cobalt - Eater Of Birds

Afbeelding

Het Amerikaanse Cobalt leverde enkele jaren geleden het debuutalbum War Metal af, een aardig schijfje dat vol stond met typische war metal á la Revenge. Ongenuanceerd rossen en vegen dus. Hoe groot is het verschil met het tweede album, dit Eater Of Birds. Op dit album combineert Cobalt de intense, innovatieve black metal van Deathspell Omega met een flinke dosis Neusosis-invloeden. De war metal die eerst de basis vormde, is nu alleen nog sporadisch terug te horen in het overstuurde gitaarwerk. De productie is moddervet en de muziek is krachtig, intens en buitengewoon gelaagd. Schitterend album!

Gris - I'll Était Une Foret

Afbeelding

Ook dit album is nog niet zo lang geleden verschenen, maar dit is een totaal andere vorm van black metal. Gooi het oude Shining en Silencer in een mixer en vul het geheel aan met een kleine portie Alcest voor de extra melancholie, en je komt heel aardig in de buurt bij Gris. Dit is buitengewoon sfeervolle black metal, deprimerend, maar niet op de traditionele, kille manier. De productie zuigt je eerder in de muziek op, zoals ook een band als Leviathan dat weet te bereiken.

Twee aanraders dus wat mij betreft!

iscariah

Bericht door iscariah » zo aug 03, 2008 11:28 pm

Cobalt ken ik van naam. Beide albums klinken interessant, eens uitchecken dan maar!

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo aug 03, 2008 11:40 pm

iscariah schreef:Cobalt ken ik van naam. Beide albums klinken interessant, eens uitchecken dan maar!
Zeker doen!

Ik vergat er nog bij te vermelden dat Cobalt een héérlijk ronkend basgeluid heeft. Zo'n geluid dat Dismember en Grave doet watertanden 8)

iscariah

Bericht door iscariah » zo aug 03, 2008 11:43 pm

Draconian schreef:[..]

een héérlijk ronkend basgeluid heeft.
Ik hoef de plaat niet eens meer te horen. Ordered! :' )

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » ma aug 04, 2008 1:15 am

iscariah schreef:[..]
Ik hoef de plaat niet eens meer te horen. Ordered! :' )
Hey, pssssst! Jarboe doet ook nog een deuntje mee... sopperdesop!

:' )
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

iscariah

Bericht door iscariah » ma aug 04, 2008 1:34 am

the true Thorko schreef:[..]

Hey, pssssst! Jarboe doet ook nog een deuntje mee... sopperdesop!

:' )
Post-Swans Jarboe doet me niet zoveel meer, een paar leuke dingen ... maar een hoop stinkers. Ik vind het hard om te zeggen maar de plaat samen met Justin Broadrick (waarschijnlijk mijn favo artiest ooit), de plaat J2, was kut. Instrumentaal was het wel aardig (maar zeker niet Broadrick's beste werk) maar Jarboe heeft die plaat volledig verwoest met haar zang.

Misschien moet ze zich wat meer bezighouden met het teren op de legende van Swans en veel te dure "Live-cd's verkopen van Swans ... O wacht ... dat doet ze al.

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » di aug 05, 2008 12:45 am

Te koop:

- Strid - End of life demo tape
- Isvind - Herskerinnen demo tape
- Cirith Gorgor - Mystic legends demo tape

Geen ruilen, alleen verkoop. Ik heb deze dubbel en zijn oorspronkelijk als ruilmateriaal in mijn collectie maar omdat ik dringend cash nodig heb verkoop ik ze. Alleen serieuze biedingen graag, demos zijn alledrie originele demos!!
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » wo aug 06, 2008 12:21 am

iscariah schreef:Cobalt ken ik van naam. Beide albums klinken interessant, eens uitchecken dan maar!
Heb je de nummers op de myspace inmiddels gechecked? Ik denk dat jij hier wel mee uit de voeten kan ;)

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » wo aug 06, 2008 7:37 pm

't Ging hier toch over BM?

Voor de Z'B'T en Ildjarn adepten:

Raw Oath uit Klein Venetië...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » wo aug 06, 2008 7:59 pm

edit: laat maar
Laatst gewijzigd door Draconian op wo aug 06, 2008 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vrondor

Bericht door Vrondor » wo aug 06, 2008 7:59 pm

Soon to be released on Total Holocaust Records:

Thronum Vrondor

"Vrondor II: Conducting The Orchestra of Evil"

samples and info on:

www.myspace.com/thronumvrondor

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » wo aug 06, 2008 7:59 pm

the true Thorko schreef:'t Ging hier toch over BM?

Voor de Z'B'T adepten:

Raw Oath uit Klein Venetië...
Ben jij daar niet de enige in je soort van? :mrgreen:

Gesloten