Guns n' Roses
een album kan wel legendarisch zijn. Maar een band zelf kan dan nog legendarisch worden. Als een band te lang doorgaat en afsluit met kut-albums, dan zal de band zelf, ondanks de legendarische albums, de status 'legendarisch' wellicht niet krijgen.
Kijk naar Ozzy. Die beschouw ik niet meer als legendarisch, ondanks alles wat die vroeger deed (al ben ik zelf nooit een Sabbath fan geweest, maar was het eerste waaraan ik dacht om mijn punt duidelijk te maken).
Kijk naar Ozzy. Die beschouw ik niet meer als legendarisch, ondanks alles wat die vroeger deed (al ben ik zelf nooit een Sabbath fan geweest, maar was het eerste waaraan ik dacht om mijn punt duidelijk te maken).
Wat te denken van de legendarische status van Nirvana? De dood van Kurt Cobain heeft er behoorlijk aan bijgedragen. Een band die op haar hoogtepunt stopt zal altijd legendarisch blijven. En het is natuurlijk nog maar afwachten hoeveel een nieuwe cd van GNR zal verkopen. Ik denk niet dat die de verkoopcijfers van weleer zal evenaren.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
En toen waren er nieuwe 'Demo' Leaks!
9 tracks, waarvan 6 reeds bekend, doch in een nieuwere versie! Er zijn ook 3 nieuwe studio leaks:
Rhiad (and the Bedouins)
This I Love
If the World
Ik ben het zooitje nu aan het beluisteren, de kwaliteit van de opnames is in ieder geval subliem te noemen! De nieuwe heb ik nog niet gehoord.
9 tracks, waarvan 6 reeds bekend, doch in een nieuwere versie! Er zijn ook 3 nieuwe studio leaks:
Rhiad (and the Bedouins)
This I Love
If the World
Ik ben het zooitje nu aan het beluisteren, de kwaliteit van de opnames is in ieder geval subliem te noemen! De nieuwe heb ik nog niet gehoord.
Dit zullen wel weer demo's zijn die de huidige stand van zaken laat horen. De nummers zullen uiteindelijk wel weer anders zijn als de cd er over 10 - 20 jaar echt is.saz schreef:zijn dat songs die ook op de gewraakte full length komen?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- the true Thorko
Mede door de drums doet het begin me denken aan tracks van David Bowie's Reality...Mies777 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=b_uKWG_kzQ0
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- Mr.Antikrist
Wat een kutnummer, iig vergeleken met wat ze vroeger maakten. Maar ja, zonder Slash en Duff stelt Axl ook verdomd weinig voor als Guns N Roses zijnde. Leve hun oude materiaal dan maar, en de filmpjes op Youtube of course, zoals deze Rose Tattoo klassieker:
http://nl.youtube.com/watch?v=_bSLAIsqdnY
http://nl.youtube.com/watch?v=_bSLAIsqdnY
Lick my chainsaw, bitch!
Chinese Democracy deze herfst?!Shackler's Revenge
A decade and a half after releasing its previous album, Guns N’ Roses plans to put out a new song in September — on the video game “Rock Band 2.” MTV expects to announce on Monday that the sequel to its popular “Rock Band” game will include “Shackler’s Revenge", a track from the Guns N’ Roses album that has been in the works for more than a decade, said people familiar with the deal who spoke on condition of anonymity because the arrangement has yet to be announced.
The inclusion of the song on a game suggests that the Guns N’ Roses album “Chinese Democracy” will come out this fall, after years of delays. Axl Rose, who has selected replacements for the other original members, has said that the album is finished, but a release date has not been announced.
MTV and Universal Music Group, Guns N’ Roses’ label, declined to comment on the deal.
Guns N’ Roses’ plan to reintroduce its music to the public in a video game underscores how important to the music business games have become — especially “Rock Band” and Activision’s “Guitar Hero” series, which allow gamers to play along with songs on instrument-shaped plastic controllers. “Rock Band 2” will also include songs from marquee acts like AC/DC and Rush; the game may also feature music by Elvis Costello and Bob Dylan, according to a track listing leaked online. Activision recently released a version of “Guitar Hero” dedicated to Aerosmith, and a game based on Metallica is due next year.
Source: nytimes.com
Het zou gaaf zijn, maar goed dit hoord ik ook al in 2006(dat het album zou uitkomen.)
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
- Rebellion666
Het is in ieder geval officieel dat Shackler's Revenge in september op Rock Band 2 verschijnt. Zowaar een nummer dat nog niemand heeft gehoord, met Buckethead erop blijkbaar. Ik kan me niet voorstellen dat je zo'n nummer dan alleen op zo'n spel zet en verder niks. De nieuwe manager Irving Azoff is niet achterlijk.E3 2008: Rock Band 2 Complete Track List Revealed
Guns N' Roses to debut new single! Plus, 83 other tracks to keep you rockin' late into the night and into the early morning.
by Hilary Goldstein
July 14, 2008 - Last year, Rock Band was the only music game that enabled users to play as a full-fledged band. Things are different this year with Konami's Rock Revolution and, more dauntingly, Guitar Hero World Tour. Ultimately, no amount of features or new equipment is going to matter. The real winner will be whichever game has the best track list. Harmonix and MTV must be fully aware of this fact, because today, the two released the full 84-song set list. Judging by the impressive list, Konami and Activision have reason to worry. This is easily the greatest assemblage of music in a game to date.
The big jaw-to-the-floor announcement is that Guns N' Roses is set to debut a new song from the long-awaited album Chinese Democracy. It's not just that Rock Band 2 has GNR -- it has new GNR and effectively announces the imminent arrival of the band's oft-delayed album. Guns N' Roses' "Shackler's Revenge" is just the tip of the iceberg for a track list that features far more greats (Bob effin' Dylan!) than stinkers (Linkin effin' Park?!).
En er is weer een nieuw nummer te beluisteren:
Shackler's Revenge?
Of het om Shackler's Revenge gaat is niet helemaal duidelijk, het zou goed kunnen gezien de lyrics en Buckethead-achtig gitaarwerk. Chicken dinner is maar de titel die de 'leaker' eraan heeft gegeven.
Dit is weer een totaal ander soort nummer dan bij de vorige leaks. Ik vind het wel vet eigenlijk, al heeft het weinig te maken met oude GnR.
Shackler's Revenge?
Of het om Shackler's Revenge gaat is niet helemaal duidelijk, het zou goed kunnen gezien de lyrics en Buckethead-achtig gitaarwerk. Chicken dinner is maar de titel die de 'leaker' eraan heeft gegeven.
Dit is weer een totaal ander soort nummer dan bij de vorige leaks. Ik vind het wel vet eigenlijk, al heeft het weinig te maken met oude GnR.
Laatst gewijzigd door Johan op ma aug 18, 2008 9:05 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Grappige solo (nog geeneens goed ofzo, maar gewoon grappig), maar wat een afgrijselijk kattegejank komt daar uit Axl's strot. Of die effecten er zijn omdat te verbergen dat hij voor geen meter meer kan zingen weet ik niet, maar het klinkt in ieder geval afgrijselijk. Die gitaareffecten lijken helemaal nergens op.
Redelijk kut, dat is mijn oordeel.
Redelijk kut, dat is mijn oordeel.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
de sound is wel anders dan vroeger, maar we leven nu ook in andere tijden
een op-en-top jaren 80 rocknummer zou nu toch wat oubollig aandoen in de perceptie van velen
darnaast is het een mp3 van zeer middelmatige kwaliteit, als je dit op de cd draait zal t ongetwijfeld al veel beter klinken
er zitten leuke stukken in het nummer
en idd, axl kan heus nog wel zingen
dat hoor je toch ook in het nummer zodra ie een beetje open gaat?
op graspop 2006 deed ie het ook nog prima
(het interesseert me niet wat anderen zeggen, het was gewoon goed)
dat het album al zo lang op zich laat wachten vind ik dan wel weer een schrijnende aanfluiting
een op-en-top jaren 80 rocknummer zou nu toch wat oubollig aandoen in de perceptie van velen
darnaast is het een mp3 van zeer middelmatige kwaliteit, als je dit op de cd draait zal t ongetwijfeld al veel beter klinken
er zitten leuke stukken in het nummer
en idd, axl kan heus nog wel zingen
dat hoor je toch ook in het nummer zodra ie een beetje open gaat?
op graspop 2006 deed ie het ook nog prima
(het interesseert me niet wat anderen zeggen, het was gewoon goed)
dat het album al zo lang op zich laat wachten vind ik dan wel weer een schrijnende aanfluiting
..it's all just a togetherwalk of circumstances...
- the true Thorko
Ik vind het meeste spul van Velvet Revolver maar middelmatig. Minder geslaagde GnR-riffs met slechte saaie zang erbij.
Het werk wat ik tot nu toe van Chinese Democracy heb gehoord is behoorlijk afwisselend, en inderdaad behoorlijk anders als vroeger. Maar er zijn ook wel Illusion-achtige songs, zoals There was a Time en This I love / Message to You of hoe het ook heet.
Rhiad and the Bedouins lijkt wel een moderne versie van Immigrant Song.
Het werk wat ik tot nu toe van Chinese Democracy heb gehoord is behoorlijk afwisselend, en inderdaad behoorlijk anders als vroeger. Maar er zijn ook wel Illusion-achtige songs, zoals There was a Time en This I love / Message to You of hoe het ook heet.
Rhiad and the Bedouins lijkt wel een moderne versie van Immigrant Song.
ik wil graag de hele cd horen
als het veel van zulke numers zijn, dan schrijf ik ze iig nog niet meteen af
dan ga ik m toch eerst minstens 10x luisteren voordat ik mijn oordeel vel
vind het al lang leuk om axl eens nieuwe nummers te horen zingen
hij gebruikt tenminste nog zijn karakteristieke zang geluid (en laat die man ook eens een effectje gebruiken tussendoor
)
beter dan bv james hetfield, die alles compleet anders is gaan zingen en na zowat elke regel een niet noodzakelijke "uweheeeey" klank moet produceren
als het veel van zulke numers zijn, dan schrijf ik ze iig nog niet meteen af
dan ga ik m toch eerst minstens 10x luisteren voordat ik mijn oordeel vel
vind het al lang leuk om axl eens nieuwe nummers te horen zingen
hij gebruikt tenminste nog zijn karakteristieke zang geluid (en laat die man ook eens een effectje gebruiken tussendoor

beter dan bv james hetfield, die alles compleet anders is gaan zingen en na zowat elke regel een niet noodzakelijke "uweheeeey" klank moet produceren
- the true Thorko
- the true Thorko
- the true Thorko
Chinese democracy is eindelijk uitgebracht !!!

WARRIOR SOUL, the band fronted by legendary singer Kory Clarke, has posted a track from its new album, "Chinese Democracy", on MySpace. Check out the song "The Fourth Reich" at this location. This very limited-edition CD is available to pre-order via PayPal through the band's MySpace page and at WARRIOR SOUL's shows in the U.K. and U.S. this year.
Bassist Janne Jarvis commented: "'Chinese Democracy' has everything a WARRIOR SOUL fan should expect from a WARRIOR SOUL record. It has an ear for an argument, puke on its shoes and remains untouched by trends or the long-arm of the corporations."
"Chinese Democracy" track listing:
01. Fuck The Pigs
02. The Fourth Reich
03. Motor City
04. Don't Believe
05. Burning Bridges
06. Bad News (Rock 'n' Roll Boyfriend)
07. She's Glaswegian
08. Knocking 'Em Down (In The City)
WARRIOR SOUL's "Chinese Democracy" is the band's first studio album to include the new lineup featuring;

BRT Teletekst:
NIEUW ALBUM VERWACHT OP 23 NOVEMBER
Het langverwachte album "Chinese
democracy" van Guns 'N Roses komt in
de Verenigde Staten uit op 23 november.
De platenzaak Best Buy zal het schijfje
verdelen.
De single "Shackler's revenge" ver-
schijnt vooraf, als soundtrack van de
videogame "Rock Band 2". Het nummer "If
the world" zal dan weer te horen zijn
bij de aftiteling van de film "Body of
lies" met Leonardo DiCaprio.
Het laatste album van Guns 'N Roses,
"The spaghetti incident ?", dateert
van 1993. Behalve Axl Rose hebben alle
groepsleden de band verlaten.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Ja, volgens mij ook op de plaat zelf.CTTS schreef:Hij zat toch ook al in de live band ten tijde van Use Your Illusion?
Trotse vader sinds 25/02/10.
zit er hoe dan ook al 18 jaar bij dusDarren Arthur Reed (Hinsdale (Illinois), 18 juli 1963) is de pianist van de Amerikaanse hardrockband Guns N' Roses. Hij behoort niet tot de originele bezetting van de band, maar sloot zich pas in 1990 op vraag van Axl Rose, die de groep een andere muzikale wending wou geven, aan. Samen met de excentrieke frontman, is hij het enige lid dat nog overblijft uit de gloriedagen van Guns N' Roses.
Dizzy Reed is vooral bekend om zijn live pianospel, onder andere op November Rain, Estranged, en Civil War. Uit het boekje van Use Your Illusion I en Use Your Illusion II, twee van de drie platen waaraan Reed meewerkte, blijkt dat geen enkel nummer aan zijn brein ontsproten is. Hij heeft nog vele andere projecten naast Guns N' Roses, en speelt bovendien niet enkel piano, maar ook gitaar en bongo.
- Rebellion666
Ik geloof het niet....yowannuzz schreef:BRT Teletekst:
NIEUW ALBUM VERWACHT OP 23 NOVEMBER
Het langverwachte album "Chinese
democracy" van Guns 'N Roses komt in
de Verenigde Staten uit op 23 november.
De platenzaak Best Buy zal het schijfje
verdelen.
De single "Shackler's revenge" ver-
schijnt vooraf, als soundtrack van de
videogame "Rock Band 2". Het nummer "If
the world" zal dan weer te horen zijn