Metallica II (Hij is er!)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten

Death Magnetic...

valt me echt mee, een hele leuke cd, maar hij kan niet tippen aan de klassiekers
60
63%
heerst, past zo in het rijtje klassiekers
14
15%
is opnieuw een regelrecht drama geworden, bah
15
16%
is onbekend, want ik ken Metallica helemaal niet
0
Geen stemmen
geen mening
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 22, 2008 1:12 pm

Mr Brownstone schreef:Hmmm...Heb enkele keren de nieuwe single beluisterd, maar echt blij word ik er niet van. Lars Ulrich valt zwaar door de mand als drummer. Ook songtechnisch klinkt het meer als een verzameling aan elkaar geplakte riffs, dan als een coherent nummer. Ze proberen keihard de vibe van "Master of Puppets" en "And Justice For All" terug te krijgen, maar door de beroerde drumpartijen van dhr Ulrich wordt al het potentieel van het nummer vakkundig de nek omgedraaid. Conclusie...Metallica kan beter een nieuwe drummer gaan zoeken..of gewoon met pensioen gaan...
wet je wat ik zo frappant vind? Ik kan me niet herinneren dat lars zo brak drumde op laat ik zeggen "Ride The Lightning", ik heb het idee dat zjin capaciteiten afgenomen zijn ofzo....

Hij is nooit de strakste drummer van de wereld geweest maar zo midden jaren 80's was ie behoorlijk ok in ieder geval op plaat.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8441
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr aug 22, 2008 1:25 pm

bij het heftigere stuk had sowieso wat dubbele bass gemoeten om het nog wat vetter en 'meer metal' te laten klinken.

Toch, nadat ik het nummer nu 3x heb gehoord, vind ik het nog steeds een best gaaf nummer. Ja, het zijn bij elkaar geraapte riffs en ja, het klinkt wat als copy/paste, maar echt storen doe ik me daar (nog) niet aan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 22, 2008 1:26 pm

juist dat feitje zou al storend moeten zijn :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » vr aug 22, 2008 1:41 pm

enforcer schreef:[..]


wet je wat ik zo frappant vind? Ik kan me niet herinneren dat lars zo brak drumde op laat ik zeggen "Ride The Lightning", ik heb het idee dat zjin capaciteiten afgenomen zijn ofzo....

Hij is nooit de strakste drummer van de wereld geweest maar zo midden jaren 80's was ie behoorlijk ok in ieder geval op plaat.
In de jaren '80 kon je als band volstaan met een middelmatige ritmesectie, zolang je maar snelheidsduivel op gitaar en een zanger met een aardig bereik had. Doch er is steeds meer techniek in metal komen sluipen, omdat er steeds meer bands waren die de lat continue hoger legden, zeker in de extreme metalhoek. Lars Ulrich is qua ontwikkeling van zijn spel blijven stilstaan met als gevolg dat hij anno 2008 door iedere (middelmatige) metaldrummer voorbij gestreefd wordt. Tijdgenoten zoals Dave Lombardo, Charlie Benante, Gene Hoglan, Tom Hunting en Paul Bostaph blijven wel continue oefenen en hun stijl perfectioneren, zodat ze nog steeds meekomen met de huidige generatie klasbakken zoals Joey Jordison, Chris Adler en Kevin Talley...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25637
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr aug 22, 2008 1:44 pm

Serieus, dit nummer klinkt als de gemiddelde heavy/thrash metal demo die we hier op de redactie binnen krijgen. Een opbouw die nergens naartoe gaat, afgrijselijke productie met zoals eerder gezegd een werkelijk afzichtelijk drumgeluid (om over de partijen zelf nog maar te zwijgen), afwezigheid van noemenswaardige baspartijen en een redelijke solo die absoluut niet super te noemen is.

Beter dan St. Anger, absoluut, goed: nee.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » vr aug 22, 2008 2:03 pm

Lennert schreef:Serieus, dit nummer klinkt als de gemiddelde heavy/thrash metal demo die we hier op de redactie binnen krijgen. Een opbouw die nergens naartoe gaat, afgrijselijke productie met zoals eerder gezegd een werkelijk afzichtelijk drumgeluid (om over de partijen zelf nog maar te zwijgen), afwezigheid van noemenswaardige baspartijen en een redelijke solo die absoluut niet super te noemen is.

Beter dan St. Anger, absoluut, goed: nee.
Het is juist een kunst om het mogelijk nog slechtere plaat te kunnen maken dan St Anger...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » vr aug 22, 2008 2:34 pm

Jeroen schreef:[..]


exact mijn gedachte, hoewel ik niet zó negatief ben, maar goed. Het lijkt inderdaad meer op vakkundig knip-en-plakwerk, dan op een echt nummer. Men spreekt hier ook constant van 'goede stukken', maar nergens van een echt goed nummer.

Conclusie (in mijn optiek) : Metallica kan nog steeds leuke muziek maken, maar weet dat in dit geval niet te gieten in een sterke compositie.
Dat knip/plakwerk viel met bij dat nummer waar ze toen een live filmpje van hadden (Cyanide?) ook al op, best aardige ideeen en riffs op zijn tijd, maar nergens een echt nummer.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 22, 2008 2:37 pm

inderdaad, maar daar was nog erger te horen hoe matig Lars (was dan ook live immers :P) zat te drummen. Wat hij toch de hele tijd in dat nummer aan het doen is met al die misplaatste breaks en slordigheden, geen idee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 22, 2008 2:47 pm

Mr Brownstone schreef:[..]


In de jaren '80 kon je als band volstaan met een middelmatige ritmesectie, zolang je maar snelheidsduivel op gitaar en een zanger met een aardig bereik had. Doch er is steeds meer techniek in metal komen sluipen, omdat er steeds meer bands waren die de lat continue hoger legden, zeker in de extreme metalhoek. Lars Ulrich is qua ontwikkeling van zijn spel blijven stilstaan met als gevolg dat hij anno 2008 door iedere (middelmatige) metaldrummer voorbij gestreefd wordt. Tijdgenoten zoals Dave Lombardo, Charlie Benante, Gene Hoglan, Tom Hunting en Paul Bostaph blijven wel continue oefenen en hun stijl perfectioneren, zodat ze nog steeds meekomen met de huidige generatie klasbakken zoals Joey Jordison, Chris Adler en Kevin Talley...
ach techniek, who cares, als het maar strak is. Kijk naar eendrummer als Phil Rudd (AC/DC) die speelt nog steeds alles plat qua strakheid. de goede man heeft nog nooit een clicktrack gebruikt en toch zwalkt ie nooit:

"I have never used a click track on any of the albums I've recorded, never in my life have I used it. You know, it's not about my timing per say, it's the feel of the guys and what we've got. Man, you can't rock to a click, it just doesn't happen. We rock as a band and we all listen to our tracks and, if it sounds good, it sounds good and the songs are great to play. I've never used a click track, ever. The song will dictate your playing. Every riff has its own speed and feel and that's the mental hook-up with the songs."

Ik heb niet het idee dat Lars stil is bljiven staan, maar dat ie achteruit gegaan is. Op Ride The Lightning klinkt ie echt redelijk strak, op deze single zwalkt ie. Ongelofelijk als je bedenkt hoelang een band als Metallica in de studio zit, met een budget van hier tot Tokio en de duurste producers en engineers.....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » vr aug 22, 2008 3:06 pm

Of je nou een goede drummer bent of niet, hangt wat mij betreft niet af van hoe goed je technisch bent, maar hoe strak en "swingend" je kunt drummen. Een goed voorbeeld hiervan vind ik Charlie Watts van the Stones. De man speelt op een klein mini drumstel en speelt vaak hetzelfde basisritme, maar toch klinkt het strak en swingend. Je hoeft echt niet allerlei moeilijke breaks te kunnen drummen om toch een goede drummer te zijn. Maar bij Lars klinkt het al jaren slap en niet swingend. En het lijkt er alleen maar minder op te worden. Maar goed, het belangrijkste is dat er goede nummers op de nieuwe plaat staan en helaas ben ik daar nog niet geheel van overtuigd. Maar ik wacht af totdat ik de hele cd meerdere malen heb kunnen horen totdat ik een definitief oordeel ga vellen. Wellicht valt het allemaal reuze mee. Want Metallica is nog steeds één van mijn favoriete bands en twee jaar terug in het Gelredome hebben ze bewezen (ook Lars) dat ze het nog steeds kunnen.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 22, 2008 3:16 pm

Gandalf schreef:Of je nou een goede drummer bent of niet, hangt wat mij betreft niet af van hoe goed je technisch bent, maar hoe strak en "swingend" je kunt drummen. Een goed voorbeeld hiervan vind ik Charlie Watts van the Stones. De man speelt op een klein mini drumstel en speelt vaak hetzelfde basisritme, maar toch klinkt het strak en swingend. Je hoeft echt niet allerlei moeilijke breaks te kunnen drummen om toch een goede drummer te zijn. Maar bij Lars klinkt het al jaren slap en niet swingend. En het lijkt er alleen maar minder op te worden. Maar goed, het belangrijkste is dat er goede nummers op de nieuwe plaat staan en helaas ben ik daar nog niet geheel van overtuigd. Maar ik wacht af totdat ik de hele cd meerdere malen heb kunnen horen totdat ik een definitief oordeel ga vellen. Wellicht valt het allemaal reuze mee. Want Metallica is nog steeds één van mijn favoriete bands en twee jaar terug in het Gelredome hebben ze bewezen (ook Lars) dat ze het nog steeds kunnen.
als ej ergens "live" bijbent luiter je over veel zaken heen, maar verder ben ik het met je eens.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » vr aug 22, 2008 3:38 pm

enforcer schreef:Op Ride The Lightning klinkt ie echt redelijk strak, op deze single zwalkt ie. Ongelofelijk als je bedenkt hoelang een band als Metallica in de studio zit, met een budget van hier tot Tokio en de duurste producers en engineers.....
nou inderdaad !
met zoveel ervaring, en zoveel tijd voor het full-time muzikantschap met dergelijke verdienste mag ie er wel wat meer voor doen
dergelijke "terugval" zie je vaak als mensen enkel nog oefenen bij het schrijven van nummers en tijdens het optreden, en bijvoorbeeld niet meer in de tussenliggende periodes van zgn. rust
de passie lijkt dan weg, en men doet enkel nog zijn "werk"

ik ben benieuwd hoe dat opname proces trouwens gegaan is...
je kunt er vergif op innemen dat die producers en de rest van metallica dat "gezwalk" ook kunnen horen
ben erg benieuwd of ze dat ook bespreekbaar maken, of dat ze de discussie vermijden, hun tanden op elkaar bijten en de tijd "uitzitten"
(met de toekomstige megadollars voor ogen)
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » vr aug 22, 2008 3:49 pm

enforcer schreef:[..]


als ej ergens "live" bijbent luiter je over veel zaken heen, maar verder ben ik het met je eens.
Ik heb nog eens naar een stukje van de opnamen van dat concert geluisterd en ik moet zeggen dat meneer Ulrich het heel redelijk doet. Niet zoals het ooit was, maar ook zeker niet slecht.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » vr aug 22, 2008 4:02 pm

enforcer schreef:[..]


ach techniek, who cares, als het maar strak is. Kijk naar eendrummer als Phil Rudd (AC/DC) die speelt nog steeds alles plat qua strakheid. de goede man heeft nog nooit een clicktrack gebruikt en toch zwalkt ie nooit:

"I have never used a click track on any of the albums I've recorded, never in my life have I used it. You know, it's not about my timing per say, it's the feel of the guys and what we've got. Man, you can't rock to a click, it just doesn't happen. We rock as a band and we all listen to our tracks and, if it sounds good, it sounds good and the songs are great to play. I've never used a click track, ever. The song will dictate your playing. Every riff has its own speed and feel and that's the mental hook-up with the songs."

Ik heb niet het idee dat Lars stil is bljiven staan, maar dat ie achteruit gegaan is. Op Ride The Lightning klinkt ie echt redelijk strak, op deze single zwalkt ie. Ongelofelijk als je bedenkt hoelang een band als Metallica in de studio zit, met een budget van hier tot Tokio en de duurste producers en engineers.....
Maar AC/DC speelt ook recht-toe-recht-aan en hoef je als drummer weinig meer te doen dan strak een vierkwartsmaat spelen. Het nieuwe van Metallica klinkt behoorlijk pretentieus en dan zou het ook wel fijn zijn als je een drummer hebt die op zijn minst op niveau kan spelen en met een beetje geluk ook nog wat creatieve breaks aan toe kan voegen.

tja..ik denk dat Rick Rubin deze klus genomen heeft vanwege de miljoenen en de publiciteit...een Metallica-plaat produceren staat eenmaal leuk op je CV..
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » vr aug 22, 2008 4:07 pm

saz schreef:[..]

nou inderdaad !
met zoveel ervaring, en zoveel tijd voor het full-time muzikantschap met dergelijke verdienste mag ie er wel wat meer voor doen
dergelijke "terugval" zie je vaak als mensen enkel nog oefenen bij het schrijven van nummers en tijdens het optreden, en bijvoorbeeld niet meer in de tussenliggende periodes van zgn. rust
de passie lijkt dan weg, en men doet enkel nog zijn "werk"

ik ben benieuwd hoe dat opname proces trouwens gegaan is...
je kunt er vergif op innemen dat die producers en de rest van metallica dat "gezwalk" ook kunnen horen
ben erg benieuwd of ze dat ook bespreekbaar maken, of dat ze de discussie vermijden, hun tanden op elkaar bijten en de tijd "uitzitten"
(met de toekomstige megadollars voor ogen)
Vergeet niet dat Lars Ulrich het zakelijke brein van de band is. Een voorbeeldje hiervan is dat hij de band vertegenwoordigde tijdens het Napster-proces. De rest van band hield zich behoorlijk op de vlakte...Misschien kan hij beter de manager van de band zijn of zo...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » vr aug 22, 2008 4:41 pm

Mr Brownstone schreef:[..]

tja..ik denk dat Rick Rubin deze klus genomen heeft vanwege de miljoenen en de publiciteit...een Metallica-plaat produceren staat eenmaal leuk op je CV..
Alsof hij niet al genoeg miljoenen heeft verdient! man, die gast is stinkend rijk en zn 'CV' is al indrukwekkend genoeg zonder Metallica.

Overigens vind ik Rick Rubin behoorlijk overrated als producer, als ik de muzikanten waarmee die gewerkt heeft mag geloven dan komt het er eigenlijk op neer dat hij er nooit is en de band gewoon zn gang laat gaan. Daarnaast een paar correcties (tsja, je blijft producer he) en klaar is kees.

Zo komt het iig telkens weer op me over als ik weer een interview lees van een band/artiest die met heeft samengewerkt
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » vr aug 22, 2008 4:48 pm

king_pin schreef:[..]


Alsof hij niet al genoeg miljoenen heeft verdient! man, die gast is stinkend rijk en zn 'CV' is al indrukwekkend genoeg zonder Metallica.

Overigens vind ik Rick Rubin behoorlijk overrated als producer, als ik de muzikanten waarmee die gewerkt heeft mag geloven dan komt het er eigenlijk op neer dat hij er nooit is en de band gewoon zn gang laat gaan. Daarnaast een paar correcties (tsja, je blijft producer he) en klaar is kees.

Zo komt het iig telkens weer op me over als ik weer een interview lees van een band/artiest die met heeft samengewerkt
Rick Rubin heeft nogal een hands-off benadering en het technische werk laat hij over aan zijn assistenten. Hij is een producer in de ware zin des woords. De meeste metalproducers zijn in feite studiotechnici met een regelnevenfunctie erbij. Voorbeelden: Tue Madsen, Jacob Hansen, Fredrik Nordstrom..
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » vr aug 22, 2008 5:05 pm

hoe zit het eigenlijk met producers die "mee componeren" ?
heten die ook gewoon "producers" ?
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » vr aug 22, 2008 5:25 pm

moet toegeven: het zou een leuk nummer kunnen zijn als ie 20 jaar geleden was gemaakt.....hoor bijna de hele solo van am i evil langskomen ....en dan breakjes die op een gemiddelde punkplaat nog beter worden uitgevoerd.

al met al inderdaad wederom een teleurstelling...en laten we het over Ulrich maar niet meer hebben....

En ja al de metal-kidz van 25 jaar en jonger zullen wel weer juigend naar de platenboer rennen.....dus zullen ze wel weer miljoenen plaatjes verkopen....ik laat het aan me voorbj gaan .......

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » vr aug 22, 2008 5:49 pm

toxic schreef:moet toegeven: het zou een leuk nummer kunnen zijn als ie 20 jaar geleden was gemaakt.....hoor bijna de hele solo van am i evil langskomen ....en dan breakjes die op een gemiddelde punkplaat nog beter worden uitgevoerd.

al met al inderdaad wederom een teleurstelling...en laten we het over Ulrich maar niet meer hebben....

En ja al de metal-kidz van 25 jaar en jonger zullen wel weer juigend naar de platenboer rennen.....dus zullen ze wel weer miljoenen plaatjes verkopen....ik laat het aan me voorbj gaan .......
Hoogstwaarschijnlijk wel, totdat ze "Master of Puppets" en "And Justice For All" ontdekken en zichzelf gaan afvragen waarom ze 20 euro aan het nieuwe album verspeeld hebben... :wink:
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8441
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr aug 22, 2008 7:00 pm

Ik ben ouder dan 25 jaar, ik ken Master en Justice en de rest, en ik 'ren' ook naar de platenboer in de eerste week dat die uit is, hoor.

Benieuwd hoeveel mensen die nu al heel hard stoer roepen dat ze de plaat nooit zullen kopen (na 2 nummers te hebben beoordeeld), hem uiteindelijk toch stiekem in hun cd-rek zetten.


Overigens denk ik dat het drumwerk van Lars niet echt bespreekbaar is in de studio. Anders doe je net zoveel takes tot het wel goed klinkt (ze hebben toch lang genoeg in de studio gezeten daarvoor). "Lars, probeer het nog eens, want daar en daar klinkt het niet helemaal perfect!"
Een band met een budget als metallica zou niet met minder genoegen moeten nemen.
Van de andere kant: als je maanden bezig bent wordt je wellicht ook wel een beetje blind (of doof) voor de fouten.

ma_t_ass
Berichten: 7
Lid geworden op: za jan 27, 2007 12:43 pm

Bericht door ma_t_ass » vr aug 22, 2008 7:17 pm

Joris schreef: Van de andere kant: als je maanden bezig bent wordt je wellicht ook wel een beetje blind (of doof) voor de fouten.
Dan zou ik dat toch wel bezien als een dwaze fout van Rick Rubin die om de 3 weken eens langskomt om net een beetje objectief de muziek te kunnen beoordelen!

Nu ik let nooit echt op de drummer dus ik heb nooit iets tegen den Ulrich gehad, maar het valt me ook op dat zelfs na AJFA/BA het vooral de thrash-fans zijn die de nieuwere Metallica met de bodem gelijkmaakt. Anyway, na zoveel albums en jaren dat ze in een andere stijl spelen vraag ik me toch af soms waarom er zoveel blijven hopen op een terugkeer naar die tijd. Thrash was cool in hun tijd maar niemand kan ontkennen dat die muziek gewoon niet echt meer gemaakt wordt door nieuwe bands!

Lange discussies kun je er over houden, maar ik vind het nieuwe liedje best te pruimen! :-D

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » vr aug 22, 2008 7:30 pm

ma_t_ass schreef:[..]

Thrash was cool in hun tijd maar niemand kan ontkennen dat die muziek gewoon niet echt meer gemaakt wordt door nieuwe bands!
Oh my fucking god .......
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

ma_t_ass
Berichten: 7
Lid geworden op: za jan 27, 2007 12:43 pm

Bericht door ma_t_ass » vr aug 22, 2008 7:34 pm

yowannuzz schreef:[..]


Oh my fucking god .......
Geef mij anders is één jonge band die succesvol is met het maken van muziek met de sound van ne metallica, slayer,... ?

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8441
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr aug 22, 2008 7:35 pm

Wat yowannuzz zegt....

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » vr aug 22, 2008 7:35 pm

ma_t_ass schreef:[..]


Geef mij anders is één jonge band die succesvol is met het maken van muziek met de sound van ne metallica, slayer,... ?
Trivium b.v.
Maar je had het over thrash en das een stuk ruimer dan genoemde bands.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8441
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr aug 22, 2008 7:37 pm

evile !

edit: en niet meer gemaakt worden door nieuwe bands, is overigens totaal wat anders dan succesvol zijn met die muziek.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25637
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr aug 22, 2008 7:39 pm

toxic schreef:En ja al de metal-kidz van 25 jaar en jonger zullen wel weer juigend naar de platenboer rennen.....dus zullen ze wel weer miljoenen plaatjes verkopen....ik laat het aan me voorbj gaan .......
Ongetwijfeld zal mijn jeugdige geest het verkeerd hebben, maar dit klinkt echt als behoorlijk misplaatste arrogantie.

Ik als 21-jarige hoef hem in ieder geval niet.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

ma_t_ass
Berichten: 7
Lid geworden op: za jan 27, 2007 12:43 pm

Bericht door ma_t_ass » vr aug 22, 2008 7:44 pm

Joris schreef:edit: en niet meer gemaakt worden door nieuwe bands, is overigens totaal wat anders dan succesvol zijn met die muziek.
Uiteraard, maar wat ik nu net heb gezegd is dat vroeger die muziek veel gemaakt werd en een groot aantal redelijk succesvolle bands heeft voortgebracht, maar dat dat nu niet meer het geval is!

Trivium is een apart geval vind ik, ze waren trouwens vooral gelanceerd met hun Ascendancy (metalcore) he.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » vr aug 22, 2008 7:47 pm

Metalcore is natuurlijk allesbehalve vrij van flink wat thrash-invloeden.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » vr aug 22, 2008 7:48 pm

Lennert schreef:[..]


Ongetwijfeld zal mijn jeugdige geest het verkeerd hebben, maar dit klinkt echt als behoorlijk misplaatste arrogantie.

Ik als 21-jarige hoef hem in ieder geval niet.
ben blij met je!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25637
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr aug 22, 2008 7:52 pm

Gelukkig :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » vr aug 22, 2008 8:21 pm

Wij ouwe lullen hopen (tegen beter weten in) dat de oude metallica weer eens zal vlammen als weleer omdat ze dat IEDERE KEER zelf beloven. Natuurlijk is dat bullshit van de heren H en U maar stiekum blijf je toch een sprankje hoop houden die dan op het moment van uitkomen van het nieuwe album genadeloos wordt afgeschoten. Dat maakt ons ouwe lullen na 4 flut albums cynisch en verbitterd :P

Metallica is al bijna 15 jaar zo dood als een pier, beter was het geweest als ze na AJFA zich opnieuw oprichtten en de naam The Hetrich Vehicle toededen.
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr aug 22, 2008 8:35 pm

Metal-wie?

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr aug 22, 2008 9:00 pm

Misschien dat het aan mij ligt maar ik zie geen nieuw nummer op hun myspace? :roll:
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr aug 22, 2008 11:26 pm

Nummer ondettussen gevonden en na 1 luisterbeurt vind ik hem wel gaaf klinken, alleen niet echt als 1 nummer.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » za aug 23, 2008 1:16 am

Lennert schreef:[..]


Ongetwijfeld zal mijn jeugdige geest het verkeerd hebben, maar dit klinkt echt als behoorlijk misplaatste arrogantie.
Dank je Lennert. Blijkbaar zien deze schijnbaar oude en alwetende vrienden leeftijd als iets verhevens.

Echter, ik ken andere specimen van in de 40, die Slayer en Metallica "gaaf" vinden omdat "het zo lekker ragt".
Dat overdonderende argument terzijde, schudt men van niet als ik ze vraag of ze dan wellicht ook fans zijn van bands als Nuclear Assault en Vio-Lence. Maar, naar eigen zeggen, is dat ze niet bekend.

Ik denk eerder dat het gehalte van "onwetenden" van onder de 25, gelijk zal staan (als het al niet lager is), aan het gehalte van boven de 25. Die, uiteraard, "juigend naar de platenboer zullen rennen".
Laatst gewijzigd door Elessar op za aug 23, 2008 1:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » za aug 23, 2008 1:27 am

Elessar schreef:[..]
knikt men van niet
Dat vind ik dan wel weer erg knap .....





Verder ben ik het overigens wel eens met je betoog.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » za aug 23, 2008 2:04 am

Het is al laat he :mrgreen:'
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za aug 23, 2008 2:18 am

Na enkele luisterbeurten vind ik het nog steeds een gaaf nummer, zelfs het trage begin. Enkel James' vocals bij het stukje 'This I Swear' doen een beetje pijn aan de oren :P

Maar goed, die laatste 3-4 minuten klinken wel erg leuk.
Faustian Spirit of the Earth

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » za aug 23, 2008 3:05 am

zet de nieuwe laaz nog maar een keer op of de nieuwe evergrey en ga in een hele lange winterslaap voor de nieuwe forbidden, of dark angel moet tussendoor ook nog het reunie virus te pakken krijgen.....

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22304
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » za aug 23, 2008 11:26 am

Nee, de nieuwe Evergrey is lekker verrassend en fris. :roll:

Ik treed Lennert en Elessar bij. Dat verbitterde gezeik van ouwe lullen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » za aug 23, 2008 11:47 am

KoenM schreef:Nee, de nieuwe Evergrey is lekker verrassend en fris. :roll:

Ik treed Lennert en Elessar bij. Dat verbitterde gezeik van ouwe lullen.
Nee de nieuwe Evergrey is zeker niet verassend en fris, al moet ik zeggen dat ie nu na een paar keer luisteren steeds beter wordt, en muzikaal altijd nog veel meer te bieden heeft dan Metallica...

Net via Blabbermouth Cyanide geluisterd en toen schoot me ineens de gadachten binnen : hoe grappig zou het zijn als er 13 september op youtube al filmpjes staan van drummertjes van een jaar of zeven die het hele album al mee drummen? :lol: .....

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22304
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » za aug 23, 2008 11:55 am

Begrijp me niet verkeerd, ik vind SDT, In search of truth en Recreation Day prachtige albums. Maar t.o.v. die albums heeft Torn echt níets nieuws te bieden. Dus als ik Evergrey wil luisteren, luister ik wel naar 1 van die platen. Monday Morning Apocalypse bracht tenminste een ander en fris geluid.

Maar goed, dit is het Metallica-topic. Ik vind het frappant bij fans van het oudere werk hoeveel het er hen aan is gelegen om maar te blijven miepen over de nieuwe Metallica. Get over it ofzo.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8441
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » za aug 23, 2008 12:03 pm

idd... Waarom blijven hopen op nieuw werk dat 'hetzelfde' is als het oude werk. Dat zal het toch nooit meer worden.

Dat metallica domineert overigens wel de Blabbermouth-topics, op het moment.
Via onderstaande link trouwens de 5e sample in de reeks (had ik hier nog niet gezien). Ook die riff klinkt niet verkeerd.
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=103341

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » za aug 23, 2008 12:09 pm

nvm
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » za aug 23, 2008 1:13 pm

Elessar schreef:Echter, ik ken andere specimen van in de 40, die Slayer en Metallica "gaaf" vinden omdat "het zo lekker ragt".
Dat overdonderende argument terzijde, schudt men van niet als ik ze vraag of ze dan wellicht ook fans zijn van bands als Nuclear Assault en Vio-Lence. Maar, naar eigen zeggen, is dat ze niet bekend.
Juist daarom vind ik het zo vreemd dat 'metalfans', die van meer metal op de hoogte zijn dan alleen Metallica en een verdwaalde G'n'R best-of CD, zich zo geroepen voelen om Metallica's wanprestaties telkens goed te praten. Wil je raggen? Dan zijn er legio bands die harder raggen dan Metallica ooit gedaan heeft. Er is gewoon nog maar weinig reden om van Metallica iets speciaals te verwachten...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » za aug 23, 2008 3:59 pm

ma_t_ass schreef:[..]

Uiteraard, maar wat ik nu net heb gezegd is dat vroeger die muziek veel gemaakt werd en een groot aantal redelijk succesvolle bands heeft voortgebracht, maar dat dat nu niet meer het geval is!
Maar ligt dat aan de kwaliteit van de muziek, of aan het feit dat het genre door de jaren heen alle grenzen qua vernieuwing wel heeft gevonden?

Toen waren er enkele bands in het genre, nu een veelvoud meer, waardoor succes moeilijker te bereiken valt. Goede muziek of niet.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » za aug 23, 2008 4:26 pm

the true Thorko schreef:[..]

Juist daarom vind ik het zo vreemd dat 'metalfans', die van meer metal op de hoogte zijn dan alleen Metallica en een verdwaalde G'n'R best-of CD, zich zo geroepen voelen om Metallica's wanprestaties telkens goed te praten. Wil je raggen? Dan zijn er legio bands die harder raggen dan Metallica ooit gedaan heeft. Er is gewoon nog maar weinig reden om van Metallica iets speciaals te verwachten...
Ja, maar dat is weer een ander punt. Dat gaat dan over "experts" in muziek, die verkeerde verwachtingen hebben.

Ik had daar laatst nog een uitgebreid gesprek over met Lee Altus. Veel fans hebben de verwachting dat bands gedurende hun carriere dezelfde muziek blijven maken. Maar dat is gewoon vrijwel onmogelijk. Men wordt ouder, en evolueert ook muzikaal gezien.
Van veel bands wordt er verwacht dat ze een bepaalde formule herhalen. Een denkbeeldige doos waar ze niet uit mogen. Wanneer bands dit wel doen, worden ze vaak afgeschreven als zwak.

Velen vergeten dat een band als Metallica al 25 jaar aan muziek erop hebben zitten. Interesses en ideeën veranderen met de leeftijd. En de muziek gaat daarmee hand in hand.
Ik verwacht zelf gewoon een leuke plaat. Als ik iets wil om te "raggen" zet ik wel iets anders op.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » za aug 23, 2008 4:37 pm

Elessar schreef:[..]


Ja, maar dat is weer een ander punt. Dat gaat dan over "experts" in muziek, die verkeerde verwachtingen hebben.

Ik had daar laatst nog een uitgebreid gesprek over met Lee Altus. Veel fans hebben de verwachting dat bands gedurende hun carriere dezelfde muziek blijven maken. Maar dat is gewoon vrijwel onmogelijk. Men wordt ouder, en evolueert ook muzikaal gezien.
Van veel bands wordt er verwacht dat ze een bepaalde formule herhalen. Een denkbeeldige doos waar ze niet uit mogen. Wanneer bands dit wel doen, worden ze vaak afgeschreven als zwak.

Velen vergeten dat een band als Metallica al 25 jaar aan muziek erop hebben zitten. Interesses en ideeën veranderen met de leeftijd. En de muziek gaat daarmee hand in hand.
Ik verwacht zelf gewoon een leuke plaat. Als ik iets wil om te "raggen" zet ik wel iets anders op.
Helemaal waar, maar wat mij nou juist zo stoort is dat Metallica werkjes aflevert die op geen enkele wijze de kwaliteit van het oudere materiaal benaderd. Al was het als jazz-fusion collectief (Spinal Tap, iemand? :') of weet ik welk genre; het lukt ze niet meer om zich muzikaal te onderscheiden - zelfs niet in enthousiasme.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gesloten