Metallica II (Hij is er!)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten

Death Magnetic...

valt me echt mee, een hele leuke cd, maar hij kan niet tippen aan de klassiekers
60
63%
heerst, past zo in het rijtje klassiekers
14
15%
is opnieuw een regelrecht drama geworden, bah
15
16%
is onbekend, want ik ken Metallica helemaal niet
0
Geen stemmen
geen mening
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » za aug 23, 2008 5:50 pm

Elessar schreef:[..]


Ja, maar dat is weer een ander punt. Dat gaat dan over "experts" in muziek, die verkeerde verwachtingen hebben.

Ik had daar laatst nog een uitgebreid gesprek over met Lee Altus. Veel fans hebben de verwachting dat bands gedurende hun carriere dezelfde muziek blijven maken. Maar dat is gewoon vrijwel onmogelijk. Men wordt ouder, en evolueert ook muzikaal gezien.
Van veel bands wordt er verwacht dat ze een bepaalde formule herhalen. Een denkbeeldige doos waar ze niet uit mogen. Wanneer bands dit wel doen, worden ze vaak afgeschreven als zwak.

Velen vergeten dat een band als Metallica al 25 jaar aan muziek erop hebben zitten. Interesses en ideeën veranderen met de leeftijd. En de muziek gaat daarmee hand in hand.
Ik verwacht zelf gewoon een leuke plaat. Als ik iets wil om te "raggen" zet ik wel iets anders op.
De meeste muzikanten worden beter met de jaren en je zou van Metallica ondertussen mogen verwachten dat ze weten dat een hoop achter elkaar geplakte riffs nog niet garant staan voor een goed nummer. Gezien de recente meuk van de band vind ik Load en Reload prima te pruimen. Het zijn geen genreklassiekers, maar er staan tenminste wel goede nummers op met kop en staart...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8433
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » za aug 23, 2008 11:03 pm

misschien moeten de heren maar weer aan de drank.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za aug 23, 2008 11:10 pm

Cyanide klinkt best ok eigenlijk. Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe plaat.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo aug 24, 2008 12:17 am

De live-versie van The Day That Never Comes, van een concert in Leeds te Engeland:

http://nl.youtube.com/watch?v=2mkxPUq1wZY

Mijn mening dan, ik vind het geen slecht nummer. Zeker vergeleken met St Anger is het goed te pruimen. Ik vind alleen de drie passages in het nummer niet echt bij elkaar passen. Ze hadden dat snelle stuk gewoon moeten gebruiken voor een op volle snelheid gespeeld speed metal-nummer ala Kill 'm All. Dat rustige stuk had een prima ballade kunnen worden.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo aug 24, 2008 12:30 am

Het komt live vetter over dan die stream van gisteren iig! Ik stoor me niet aan het (terecht, dat wel) bekritiseerde drumwerk van Lars in dit nummer eigenlijk.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo aug 24, 2008 5:20 am

the true Thorko schreef:[..]

Wil je raggen? Dan zijn er legio bands die harder raggen dan Metallica ooit gedaan heeft. Er is gewoon nog maar weinig reden om van Metallica iets speciaals te verwachten...
Raggen is nooit Metallica's kwaliteit geweest. Mijns inziens was hun kwaliteit het verenigen van melodie met keiharde nieuwe metal.

Bruut raggen heeft Metallica nooit gedaan.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo aug 24, 2008 12:55 pm

Lone Starr schreef:[..]


Raggen is nooit Metallica's kwaliteit geweest. Mijns inziens was hun kwaliteit het verenigen van melodie met keiharde nieuwe metal.

Bruut raggen heeft Metallica nooit gedaan.
Dat zeg ik toch ook niet?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » zo aug 24, 2008 1:27 pm

Lone Starr schreef:[..]


Raggen is nooit Metallica's kwaliteit geweest. Mijns inziens was hun kwaliteit het verenigen van melodie met keiharde nieuwe metal.

Bruut raggen heeft Metallica nooit gedaan.
Hmm..hoe wil je dan Battery, Damage Inc en Fight Fire With Fire omschrijven dan? :roll:
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo aug 24, 2008 1:32 pm

Mr Brownstone schreef:[..]


Hmm..hoe wil je dan Battery, Damage Inc en Fight Fire With Fire omschrijven dan? :roll:
Zoals hij zegt: Raggen is nooit Metallica's kwaliteit geweest. Mijns inziens was hun kwaliteit het verenigen van melodie met keiharde nieuwe metal. :P

St. Anger, dat was bruut raggen :lol:
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » zo aug 24, 2008 1:35 pm

cataclysm child schreef:[..]


Zoals hij zegt: Raggen is nooit Metallica's kwaliteit geweest. Mijns inziens was hun kwaliteit het verenigen van melodie met keiharde nieuwe metal. :P

St. Anger, dat was bruut raggen :lol:
Hmm...voor jaren'80 begrippen rosten die nummers knap hard..het is geen Slayer..maar toch.. en St Anger...dat is richtingloos raggen..
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Othala
Berichten: 188
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 11:01 pm
Locatie: kouwe noorden

Bericht door Othala » di aug 26, 2008 7:59 am

http://www.metallica.com/index.asp?item=601136


Nieuw nummer "My Apocalypse" denk het beste wat ik sinds Justice heb gehoord
[img]http://img340.imageshack.us/img340/8326/catlq1.jpg[/img]

"For a man to truly understand rejection, he must first be ignored by a cat."

Gebruikersavatar
transfixed
Berichten: 125
Lid geworden op: do mar 27, 2008 2:25 pm
Locatie: maastricht

Bericht door transfixed » di aug 26, 2008 9:07 am

what the fuck?? Niet gedacht dat de heren dit nog voor elkaar kregen. Klinkt verdomd lekker
A heathen conceitedly, but not I hope an unenlightened one

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Bericht door Thorvir » di aug 26, 2008 10:09 am

Nou ehm misschien ligt het aan mij of de laptop speakers waar ik het net op geluisterd heb, maar WTF is Lars in godens naam mee bezig in dat huppeltje??????? probeert hij een wanhopige poging te doen om het geniale bassdrum loopje in Bleed (nummertje 3 op Obzen van Meshuggah :P)?????

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » di aug 26, 2008 10:28 am

Dit nummer klinkt een stuk beter dan de vorige en idd weer ouderwets thrashy. Dit had eigenlijk door Rasmussen moeten worden geproduceerd, dan was het bijna ouderwets goed, nu vind ik Hetfield iets te nadrukkelijk in de mix en het geluid van de gitaren net niet. Zal ook wel aan mijn brakke speakers liggen.
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 26, 2008 10:29 am

De drums lopen tijdens de snelle stukken sowieso weer eens vooruit op de rest. Als iedereen overigens die producer zo hoog prijst, waarom klinken de snares dan nog steeds als pannen?

Al met al een beter nummer dan de vorige, maar nog steeds niks voor mij.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MJA
Berichten: 191
Lid geworden op: do mar 27, 2008 2:38 pm
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door MJA » di aug 26, 2008 12:34 pm

Vind het eerlijk gezegd best wel een gaaf nummer. Als alle nummers op de al eerder bekend geworden na, in dit straatje zijn, dan vind ik het zeker de moeite wel waard het album te kopen.
http://www.myspace.com/ecycle

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di aug 26, 2008 12:35 pm

The Day That Never Comes begint steeds meer te groeien bij me, dat nummer heeft echt die Metallica-feel die me zo aanspreekt, ondanks het gare drumgeluid.

Zit nu My Apocalypse te luisteren voor het eerst en het hakt er wel aardig in. Vind het wel wat plat qua riffs. Maar misschien moet dat ook nog groeien.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Pobelov
Berichten: 603
Lid geworden op: do jul 10, 2008 1:35 pm
Locatie: Oostkamp, BE

Bericht door Pobelov » di aug 26, 2008 12:51 pm

My apocalypse vind ik tot nu toe het beste liedje dat geleakted is, alleen jammer van de drums (alweer) die precies niet in de song verwerkt zit, maar er gewoon (weer) is achter geplakt.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » di aug 26, 2008 1:47 pm

Dit klinkt een stuk beter dan The day that never comes, maar zoals eerder gezegd, blijkt Lars wederom de zwakste schakel te zijn. Als er dan toch getrashed moet worden, luister ik liever naar de laatste platen Testament, Exodus en Death Angel.
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di aug 26, 2008 1:51 pm

Ik snap echt niet waarom mensen Metallica vergelijken met Testament, Exodus, Death Angel, Lääz Rockit enzoverder. Dat zijn thrashbands, Metallica is Metallica. Heeft al bijna 20 jaar niks meer met thrash te maken.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » di aug 26, 2008 1:56 pm

KoenM schreef:Ik snap echt niet waarom mensen Metallica vergelijken met Testament, Exodus, Death Angel, Lääz Rockit enzoverder. Dat zijn thrashbands, Metallica is Metallica. Heeft al bijna 20 jaar niks meer met thrash te maken.
Omdat "My Apocalypse" een thrashnummer pur sang is en het daarom logisch is dat het nummer wordt vergeleken met nummers/bands die ook in dat veld opereren? Metallica met bijvoorbeeld Deftones of Korn vergelijken gaat inderdaad mank.

Bovendien zijn de eerder genoemde bands bijna rond dezelfde tijd begonnen als Metallica, Testament uitgezonderd dan. Toch slagen die bands er wel in om de meest strakke platen af te leveren, ondanks ze al meer dan 20 jaar actief zijn. Het recente platenmateriaal van Metallica steekt nogal schril af tegen de laatste werkjes van met name Testament en Exodus.
Laatst gewijzigd door Mr Brownstone op di aug 26, 2008 1:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Metaltop
Berichten: 165
Lid geworden op: do apr 05, 2007 10:03 pm
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Metaltop » di aug 26, 2008 1:57 pm

Lijkt erop dat ze bij My Apacolypse eerst naar Kill em All hebben geluisterd.

Hier zit gelukkig weer pit in, die andere 2 nummers vind ik niets bijzonders hebben.

Als de rest van het album zulke nummers heeft kan het nog wat worden.

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » di aug 26, 2008 1:59 pm

Lennert schreef:De drums lopen tijdens de snelle stukken sowieso weer eens vooruit op de rest. Als iedereen overigens die producer zo hoog prijst, waarom klinken de snares dan nog steeds als pannen?

Al met al een beter nummer dan de vorige, maar nog steeds niks voor mij.
Dit is volgens mij niet de eindmix. Stond pas een artikel over op Blabbermouth. Is trouwens ook wel te horen, want het nummer van Iron Maiden dat ze voor Kerrang! hebben opgenomen heeft een stuk betere productie.

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » di aug 26, 2008 1:59 pm

Metaltop schreef:Lijkt erop dat ze bij My Apacolypse eerst naar Kill em All hebben geluisterd.

Hier zit gelukkig weer pit in, die andere 2 nummers vind ik niets bijzonders hebben.

Als de rest van het album zulke nummers heeft kan het nog wat worden.
My Apocalypse had zo op "And Justice For All" kunnen staan. Qua sfeer en opbouw deed met het me nogal denken aan "Dyers Eve".
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 26, 2008 2:59 pm

Ik vind het eerlijk gezegd een gaaf nummer. Gave riffs en de zang klinkt ouderwets vertrouwd. Het drumgeluid is niet echt geweldig, maar ik hoor hier tenminste een nummer met een prima solo. Lars had wel iets meer in dienst van dat nummer mogen spelen, want die roffeltjes voegen niet echt wat toe.
Leuk Testament zanglijntje ook rond de drie minuten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Othala
Berichten: 188
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 11:01 pm
Locatie: kouwe noorden

Bericht door Othala » di aug 26, 2008 5:31 pm

HellcommandeR schreef:[..]


Dit is volgens mij niet de eindmix. Stond pas een artikel over op Blabbermouth. Is trouwens ook wel te horen, want het nummer van Iron Maiden dat ze voor Kerrang! hebben opgenomen heeft een stuk betere productie.

METALLICA Representative Addresses Complaints Over 'The Day' Sound Quality - Aug. 22, 2008
A representative for METALLICA's Mission: Metallica web site — the online experience related to the group's forthcoming album, "Death Magnetic" — has sent out an e-mail message to the site's registered members regarding the sound quality of the new METALLICA single, "The Day That Never Comes". According to one METALLICA fan, "there have been reports of loud distortion, as well as clipping in the song. At first it wasn't a big deal until the version being played on radio as well as the one on iTunes had the same problem. I, along with many others, wrote e-mails to Mission: Metallica as they have a history of providing great tech support. Well, they have responded and sent an e-mail to the fans who wrote them."

The Mission: Metallica e-mail reads as follows:

"METALLICA fans,

"My name is Benjamin. I work in fan support for Mission: Metallica.

"I am sorry for the bulk e-mail, but we've heard from quite a few of you regarding the sound quality on the single release of 'The Day That Never Comes'.

"The source of the problem, as you might imagine, goes all the way back to the creation of the track from master — but this is not how it will sound on the album.

"We've identified the source of the problem to prevent it in any subsequent singles released in advance of September 12.

"If we can have another one put together and sent out prior to that date, there may be a higher-quality release of 'The Day That Never Comes' made available, but I can't guarantee it at this time."

It should be noted that "The Day That Never Comes" is no longer being made available for streaming on METALLICA's official MySpace page, although it's not clear if this is related to the sound-quality issues described above.

METALLICA delivered "The Day That Never Comes" on Thursday (August 21) to radio stations nationwide. The song is taken from the band's upcoming album, "Death Magnetic", and clocks in at a hefty seven minutes and 56 seconds. Drummer Lars Ulrich told The Pulse of Radio that the rest of the tunes on the CD don't get much shorter than that. "This is not three-, four-minute little ditties. These are, pretty much all of them are, quote, 'epics.' Most of them are seven, eight minutes, I think there's one at six, you know, but it's that type of stuff. When I think of those (METALLICA) records from the '80s, I think of the songs being journeys that take you to all these different places and different musical landscapes and all that type of stuff, and this is kind of what these songs do."
[img]http://img340.imageshack.us/img340/8326/catlq1.jpg[/img]

"For a man to truly understand rejection, he must first be ignored by a cat."

Gebruikersavatar
Erik87
Berichten: 133
Lid geworden op: di jan 24, 2006 11:59 am
Contacteer:

Bericht door Erik87 » di aug 26, 2008 5:48 pm

shit...dit had ik niet meer van Metallica verwacht. Het is helemaal geen onaardig nummer. Zelfs die roffeltjes vervelen me niet eigenlijk. Alleen het einde van de solo is crappy, net alsof ie niet meer wist ie de laatste maten moest vullen.
[url]http://WWW.THENEWORDER.NL[/url] [url]http://www.myspace.com/theneworder2012[/url]
[img]http://img467.imageshack.us/img467/6527/theneworderemaillogofuliw2.png[/img]

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » di aug 26, 2008 5:48 pm

ja ik moet eerlijk toegeven dat het een heerlijk nummer is ....wat de sound betreft zal dit zeker nog wel beter worden op de plaat ...nog zes van deze nummers en ik ben om.....

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8433
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di aug 26, 2008 6:23 pm

het wordt alleen maar beter.
the day groeide toch ook nog en werd met elke luisterbeurt weer een stukje vetter.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » di aug 26, 2008 7:27 pm

Mr Brownstone schreef:[..]


My Apocalypse had zo op "And Justice For All" kunnen staan. Qua sfeer en opbouw deed met het me nogal denken aan "Dyers Eve".
Ja, dat dacht ik ook meteen toen ik het hoorde. Zeer fijn nummer, Death Magnetic begint echt veelbelovend te worden 8)
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di aug 26, 2008 7:55 pm

And Justice for All? Het deed me met name aan Kill 'em All denken, al heb ik het nummer pas 1 keer beluisterd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » di aug 26, 2008 8:00 pm

Kill 'Em All, AJFA ... maakt niet uit, het klinkt goed :D
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 135
Lid geworden op: zo mar 23, 2003 9:22 pm
Locatie: Irnsum

Bericht door Ronald » di aug 26, 2008 8:25 pm

Jeroen schreef: Leuk Testament zanglijntje ook rond de drie minuten.
Ook lekker, dat Slayer-achtige riffje vanaf 1:52.
Klinkt toch wel goed, My Apocalypse :)
Till Next Time,

Ronald

"Vengeance Is Mine"

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » di aug 26, 2008 9:20 pm

Ben ik nu de enige die aan de laatste Death Angel plaat moet denken?
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » di aug 26, 2008 9:24 pm

number_17 schreef:Ben ik nu de enige die aan de laatste Death Angel plaat moet denken?
Lijkt er wel op maat...al is Death Angel natuurlijk een Bay Area thrashmetalband per exellance :)
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di aug 26, 2008 9:32 pm

Beide studiotracks weten mij behoorlijk te boeien.

The day that never comes lijkt een geslaagde mix tussen Load en Justice te zijn. My Apocalypse is zo waar echte thrash! Misschien heeft het integraal spelen van Master of Puppets de heren toch een beetje terug aan het hardere werk gebracht.

Death Magnetic komt 12 september hier in huis.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » di aug 26, 2008 9:37 pm

My Apocalypse ligt me sneller in het gehoor dan The Day That Never Comes.

Niet slecht tot nu toe. Zeker niet. Ongeveer wel wat ik verwacht had. Geen kippenvel, maar wel een lekker album.
Mijn enige hoop is dat de mix van My Apocalypse nog niet de definitieve is. De drums zitten teveel op de voorgrond. Ook op de stukken waarin de nadruk juist zou moeten liggen op de vocalen.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 26, 2008 9:47 pm

volgens mij is het geheel nog niet echt gemasterd daar. Je kan dat ook wel horen in het begin, de drumsalvo´s (vooral het basdrumgeluid) dwingen de gitaartonen naar de achtergrond (alsof de gitaar een beuk krijgt en naar achteren schiet voor een seconde), dus dat volume zal nog moeten worden opgeschroefd. Enigste minpuntje is inderdaad het einde van die solo, een beetje van 'oh ehm, wat moet ik nu, nou ja, dan die noot en dan die maar'. Verder vind ik de compositie behoorlijk sterk en ik krijg er niet dat 'knip-en-plak' gevoel bij, zoals ik dat wel krijg bij The Day..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » di aug 26, 2008 10:25 pm

Fucking Hell!!!! Dit had ik niet verwacht zeg. Wat een ontzettend vet nummer is My Apocalypse zeg. Met dit soort nummers hoor je mij niet meer zeiken over matige drums. Ik vind het in dit nummer ook reuze meevallen trouwens.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » di aug 26, 2008 10:32 pm

Prima thrash-nummertje, weinig mis mee. James zingt ook stukken fatsoenlijker dan ik hem in jaren heb horen doen.
Toch vind ik alle enthousiasme wat overdreven. Naar mijn bescheiden mening kan dit namelijk nog steeds niet tippen aan wat Metallica in hun artistieke glorie-dagen deed (de eerste 4 albums dus) en zijn b.v. veel nummers van de recente cd's van bands als Death Angel en Testament stukken beter.
Het is prima thrash en behoort zeker tot de betere nummers die de heren de afgelopen 20 jaar uit brachten maar zullen we nog ff wachten met de heiligverklaringen ?!?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8433
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di aug 26, 2008 10:36 pm

Wel weer eens een solo zonder Wah.
Maar de solo eindigt idd wel wat raar: "ow, ben ik er nog niet?"

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » di aug 26, 2008 10:47 pm

yowannuzz schreef:Prima thrash-nummertje, weinig mis mee. James zingt ook stukken fatsoenlijker dan ik hem in jaren heb horen doen.
Toch vind ik alle enthousiasme wat overdreven. Naar mijn bescheiden mening kan dit namelijk nog steeds niet tippen aan wat Metallica in hun artistieke glorie-dagen deed (de eerste 4 albums dus) en zijn b.v. veel nummers van de recente cd's van bands als Death Angel en Testament stukken beter.
Het is prima thrash en behoort zeker tot de betere nummers die de heren de afgelopen 20 jaar uit brachten maar zullen we nog ff wachten met de heiligverklaringen ?!?
Wijze woorden waerde Yowannuzz
8)
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Metaltop
Berichten: 165
Lid geworden op: do apr 05, 2007 10:03 pm
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Metaltop » wo aug 27, 2008 12:07 am

Het is een beetje hoe mensen ernaar kijken.

Als je het vergelijkt met de afgelopen albums van Metallica is het een hele verbetering.

Maar als je het vergelijkt met albums van andere bands zie je dat Metallica hierbij achterloopt.

En om nu te roepen: "Metallica is weer terug!" omdat een nummer iets van de oude stijl heeft is wat overdreven.


Mensen moeten er eigenlijk naar kijken dat deze nummers niet door Metallica zijn gemaakt maar door een nieuwe onbekende nieuwe band.

En als je er zo naar kijkt zou deze nummers niet zo de hemel ingeprezen worden en waarschijnlijk eerder naar gekeken worden als "niets bijzonders".

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo aug 27, 2008 12:42 am

Ik wacht met oordelen voordat ik het hele album gehoord heb. Ben wel flink benieuwd eigenlijk, dit wordt wel een aanschaf.

En nee, ik zal niet naar de winkel rennen als dat ding uit is 8)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » wo aug 27, 2008 12:56 am

Vergeet het "juigend" niet.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo aug 27, 2008 1:17 am

Metaltop schreef:Het is een beetje hoe mensen ernaar kijken.

Als je het vergelijkt met de afgelopen albums van Metallica is het een hele verbetering.

Maar als je het vergelijkt met albums van andere bands zie je dat Metallica hierbij achterloopt.

En om nu te roepen: "Metallica is weer terug!" omdat een nummer iets van de oude stijl heeft is wat overdreven.


Mensen moeten er eigenlijk naar kijken dat deze nummers niet door Metallica zijn gemaakt maar door een nieuwe onbekende nieuwe band.

En als je er zo naar kijkt zou deze nummers niet zo de hemel ingeprezen worden en waarschijnlijk eerder naar gekeken worden als "niets bijzonders".

Niet mee eens. Metallica heeft altijd een eigen geluid gehad, en dat hebben ze toch echt bij elk album behouden. Het gitaargeluid en de kenmerkende zang van Hetfield zijn er altijd geweest, alleen hebben ze qua techniek en fantasie flink wat steken laten vallen, wat mij betreft. En tja, de thrash is gewoon een poos out of the picture geweest, en ik ben niet zo'n ophemelaar, maar toch hoor je hem nu langzaam weer terugsijpelen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » wo aug 27, 2008 3:29 am

Ik vind hem wel vet. Less is more hebben ze vast gedacht in dit geval. Lekker simpel metallen met een set stoere riffs en een goeie solo. De mix is echter (nog?) niet optimaal.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » wo aug 27, 2008 12:10 pm

My Apocalypse klinkt als een 13 in een dozijn thrash metal nummer met 0% eigen gezicht. Had een nieuwe band dit uitgebracht, dan had niemand zich hier druk over gemaakt. Maar ja het is Metallica he. :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo aug 27, 2008 12:24 pm

Jij vindt zelfs de eerste 4 albums van Metallica niks, dus die mening is voor mij weinig waard.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 27, 2008 12:43 pm

inderdaad, dit is gewoon een prima nummer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gesloten