Om nog eens wat olie op het vuur te gooien, vind ik Kill 'em all drie keer niks en heeft Ride The Lightning zijn momenten, maar echt consistent zou ik hem niet willen noemen. Master of Puppets en And Justice For All vind ik briljant...en The Black Album is ondanks een geweldige productie een album met voornamelijk vullers...Load en Reload zijn consistent en best aangenaam om naar te luisteren. St Anger hebben we het maar niet over en als de uitgelekte nummers van Death Magnetic een indicatie zijn voor de rest van het album kunnen we concluderen dat Metallica anno 2008 qua stijl, speltechniek en het schrijven van coherente nummers van alle kanten gepasseerd wordt. Er was ooit een tijd dat Metallica juist de regels eigenhandig dicteerde....Johan schreef:Jij vindt zelfs de eerste 4 albums van Metallica niks, dus die mening is voor mij weinig waard.
Metallica II (Hij is er!)
- Mr Brownstone
The more fuck off the name, the more fuck off the band!
- RadiumAngel
Johan schreef:Jij vindt zelfs de eerste 4 albums van Metallica niks, dus die mening is voor mij weinig waard.
Die vind ik zeker slecht, maar ik heb wel genoeg thrash metal albums (van onder andere Kreator, Sacred Reich, Sadus, Cyclone Temple en Coroner) om te horen dat Metallica op de gehoorde nieuwe nummers, 13 in een dozijn thrash metal speelt. Vroeger was de band tenminste nog "vooruitstrevend". Ze waren begin jaren 90 zelfs thrash metal zat, omdat ze hun muzikale horizon wilde verbreden. Nu hebben ze angstvallig geprobeerd om een soort Master Of Puppets deel 2 te maken, maar komen zo eerder ongeïnspireerd en oubollig over. Tevens klinken de nieuwe nummers op meerdere punten zo onstrak en geplakt dat Metallica wel een beginnend bandje lijkt.

- Mr Brownstone
Je kent je klassiekers en ik ben het helemaal met je eens!RadiumAngel schreef:[..]
Die vind ik zeker slecht, maar ik heb wel genoeg thrash metal albums (van onder andere Kreator, Sacred Reich, Sadus, Cyclone Temple en Coroner) om te horen dat Metallica op de gehoorde nieuwe nummers, 13 in een dozijn thrash metal speelt. Vroeger was de band tenminste nog "vooruitstrevend". Ze waren begin jaren 90 zelfs thrash metal zat, omdat ze hun muzikale horizon wilde verbreden. Nu hebben ze angstvallig geprobeerd om een soort Master Of Puppets deel 2 te maken, maar komen zo eerder ongeïnspireerd en oubollig over. Tevens klinken de nieuwe nummers op meerdere punten zo onstrak en geplakt dat Metallica wel een beginnend bandje lijkt.

het is ook nooit goed.RadiumAngel schreef:[..]
Nu hebben ze angstvallig geprobeerd om een soort Master Of Puppets deel 2 te maken, maar komen zo eerder ongeïnspireerd en oubollig over. Tevens klinken de nieuwe nummers op meerdere punten zo onstrak en geplakt dat Metallica wel een beginnend bandje lijkt.
"wat ze maken sinds black album is kut"
"wanneer keren ze noou een keer naar hun roots terug?"
"wanneer maken ze nou weer eens thrash?"
"metallica is niet meer metal, maar rock. Ze moeten gewoon weer spelen wat ze vroeger deden" (geen quotes van iemand specifiek overigens).
en nu is het weer angstvallig terug naar het oude en oubollig....
en wat johan zegt...
- innuendo
- Lult over cdtjes
RadiumAngel schreef:[..]
Oh god.. Nu gaan we ook nog de muziekexpert uithangen

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Spijker op de kop!Joris schreef:[..]
het is ook nooit goed.
"metallica is niet meer metal, maar rock. Ze moeten gewoon weer spelen wat ze vroeger deden" (geen quotes van iemand specifiek overigens).
en wat johan zegt...
http://www.myspace.com/ecycle
Dat is toch logisch? Als bijvoorbeeld Iron Maiden een doorsnee album uitbrengt dan nemen de oudere metalfans dat voor lief, omdat Maiden de heavy metal tenminste altijd trouw is gebleven. Metallica heeft voor hun gevoel hun favoriete muzieksoort echter verraden voor mainstream radio, MTV en het grote geld. Denk je dat de kritikasters nu ineens Metallica in de armen gaan sluiten omdat de band een middelmatig thrash nummertje als My Apocalypse opneemt, nu thrash metal weer populair is?Joris schreef:[..]het is ook nooit goed.
Als Metallica met een echt goed metal album aan komt zetten, dan zullen ze de kritikasters ongetwijfeld voor zich kunnen winnen. Op basis van de eerste drie songs die we gehoord hebben, zit dat er helaas niet in. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar persoonlijk vind ik de songs weliswaar niet slecht, maar ook niet bijzonder. Ik hoor niemand zeggen dat ze The Day That Never Comes net zo mooi vinden als Fade To Black of One, of My Apocalypse net zo goed als Damage, Inc. en Dyers Eve. De nieuwe Metallica songs staan simpelweg niet in mijn lijstje van favoriete tracks uit 2008.
Voordat ik ooit weer een Metallica album koop, moeten ze daarentegen toch echt met nummers op de proppen komen die kwalitatief kunnen tippen aan de eerste vier albums. Het hoeft wat mij betreft ook geen thrash te zijn, zolang de songs iets extra's hebben (zoals de uitschieters op The Black Album). Ik heb flink wat keren naar My Apocalypse geluisterd om te kijken of het nummer zou groeien, maar voor mijn gevoel blijft het een middelmatige compositie die niet echt weet te pakken. Er zijn dit jaar al genoeg thrash albums uitgekomen waar betere songs op staan, zoals de platen van Death Angel en Paradox.
- Lone Starr
13 in een dozijn metal spelen is niet zo verwonderlijk als je zelf die standaard gezet hebt, 25 jaar geleden.RadiumAngel schreef:[..]
"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
-
Ben ik het helemaal mee eens. Waarom moet er altijd vergeleken worden, waarom moet alles in een hokje geplaatst worden. Metallica is Metallica, Maiden is Maiden enz. Komisch trouwens om te zien dat hier mensen zijn die nu ineens Load en reload aardige platen vinden, terwijl die albums destijds nou ook niet echt met open armen werden ontvangen. Maar goed, een band als Metallica zal altijd met een zeer kritisch oog bekeken worden en ook door velen worden afgekraakt. Ik heb te weinig gehoord van het album om een goede mening erover te vormen. Ik kan het niet prijzen, ik kan het niet afschieten. Ik blijf me alleen wel verbazen over het enorme blikken karakter van de drums...dat maakt me niet vrolijk. Maar nogmaals, ik zal eerst het hele album moeten horen.KoenM schreef:Ik snap echt niet waarom mensen Metallica vergelijken met Testament, Exodus, Death Angel, Lääz Rockit enzoverder. Dat zijn thrashbands, Metallica is Metallica. Heeft al bijna 20 jaar niks meer met thrash te maken.
Don't Forget The Ancient Feeling...it still rules!!!
- sal
- Contacteer:
Ik heb nu ook maar eens de moeite genomen om die sampletjes te luisteren.
En tering, een nieuwe Ride the Lightning is het niet, maar vergeleken met St. Anger klinkt dit stukken beter.
Toch nog maar even afwachten voor het daadwerkelijke album.
En tering, een nieuwe Ride the Lightning is het niet, maar vergeleken met St. Anger klinkt dit stukken beter.
Toch nog maar even afwachten voor het daadwerkelijke album.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]
[size=67]Buma in me zak.[/size]
[size=67]Buma in me zak.[/size]
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
ach ja, er zijn genoeg goede platen inderdaad, maar misschien wordt dit nieuwe Metallica album ook wel heel goedGilbert schreef:[..]
Dat is toch logisch? Als bijvoorbeeld Iron Maiden een doorsnee album uitbrengt dan nemen de oudere metalfans dat voor lief, omdat Maiden de heavy metal tenminste altijd trouw is gebleven. Metallica heeft voor hun gevoel hun favoriete muzieksoort echter verraden voor mainstream radio, MTV en het grote geld. Denk je dat de kritikasters nu ineens Metallica in de armen gaan sluiten omdat de band een middelmatig thrash nummertje als My Apocalypse opneemt, nu thrash metal weer populair is?
Als Metallica met een echt goed metal album aan komt zetten, dan zullen ze de kritikasters ongetwijfeld voor zich kunnen winnen. Op basis van de eerste drie songs die we gehoord hebben, zit dat er helaas niet in. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar persoonlijk vind ik de songs weliswaar niet slecht, maar ook niet bijzonder. Ik hoor niemand zeggen dat ze The Day That Never Comes net zo mooi vinden als Fade To Black of One, of My Apocalypse net zo goed als Damage, Inc. en Dyers Eve. De nieuwe Metallica songs staan simpelweg niet in mijn lijstje van favoriete tracks uit 2008.
Voordat ik ooit weer een Metallica album koop, moeten ze daarentegen toch echt met nummers op de proppen komen die kwalitatief kunnen tippen aan de eerste vier albums. Het hoeft wat mij betreft ook geen thrash te zijn, zolang de songs iets extra's hebben (zoals de uitschieters op The Black Album). Ik heb flink wat keren naar My Apocalypse geluisterd om te kijken of het nummer zou groeien, maar voor mijn gevoel blijft het een middelmatige compositie die niet echt weet te pakken. Er zijn dit jaar al genoeg thrash albums uitgekomen waar betere songs op staan, zoals de platen van Death Angel en Paradox.

Ik bedoel, sommige mensen willen het schijnbaar ook niet goed vinden, aangezien dat nieuwe nummer gewoon goed in elkaar steekt. Super bijzonder is het niet, maar het rost wel lekker. En daar gaat het toch om, een klassieker verwacht ik toch niet meer, maar waarom zou ik ook, als ik er de nodige plezierige uurtjes mee door kan brengen, ben ik dik tevreden. Dan kan me die status, nostalgie naar vroeger en andere ongein echt gestolen worden. We doen het allemaal, maar ergens is het humoristisch dat we elkaar lopen te overtuigen van smaakkwesties. Wat ik hier zie zijn geen indicaties, of onderbouwde conclusies, maar het eeuwige gegrijp naar het verleden. Zo jammer is dat.
Laatst gewijzigd door Jeroen op wo aug 27, 2008 9:06 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Mr Brownstone
Zoiets heet de wet van de remmende voorsprong. Metallica was 25 jaar geleden vernieuwend, maar tegenwoordig nog slechts een karikatuur van zichzelf. Misschien kunnen ze als nostalgieact aan de slag. Kiss komt daar al jarenlang mee weg...Lone Starr schreef:[..]
13 in een dozijn metal spelen is niet zo verwonderlijk als je zelf die standaard gezet hebt, 25 jaar geleden.

- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
ach ja, het is ietwat sneu dat er nog altijd mensen zijn die er op kicken om grote namen onderuit te schoffelen. Sommige argumenten zijn meer dan terecht, maar het ongenuanceerde gebulder soms hier is echt om heel hard om te lachen. Wat moet een persoon hier, die Metallica toch al niet veel aan vond, of die het de band simpelweg niet gunt?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
- Mr Brownstone
Hmm, wat is er mis met het kritisch benaderen van een band? Er zit een groot verschil in het voeren van een kritische discussie en het compleet in de grond trappen van een band. Persoonlijk is het niet dat ik Metallica geen succes gun, maar het staat wel als een paal boven water dat de band al jarenlang muzikaal ondermaats presteert, zeker in vergelijking met de concurrentie..Jeroen schreef:ach ja, het is ietwat sneu dat er nog altijd mensen zijn die er op kicken om grote namen onderuit te schoffelen. Sommige argumenten zijn meer dan terecht, maar het ongenuanceerde gebulder soms hier is echt om heel hard om te lachen. Wat moet een persoon hier, die Metallica toch al niet veel aan vond, of die het de band simpelweg niet gunt?
Dat ligt er maar net aan wie en welke bands men als concurrentie wilt zien.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- the true Thorko
Je moet het zo zien: vroeger was Metallica een drie sterren restaurant, nu staat er een grote gele 'M' op het dak... dan ga je toch ook niet zeggen dat wat ze produceren lekkerder is dan de Burger King?Elessar schreef:Dat ligt er maar net aan wie en welke bands men als concurrentie wilt zien.
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Ik vind de Mac eigenlijk veel lekker dan de Burger King!
:' )
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
-
- Contacteer:
Wat kunnen mensen toch ongelooflijk zeiken. Metallica is nu eenmaal anders dan 20 jaar geleden, daar doe je niets aan. Accepteer het of stop met het luisteren naar deze band als je je er zo aan ergert.
St. Anger was een album waarop ze iets te ver waren doorgeschoten met experimenteren. Op zich is het geen waardeloos album, maar zeker ook niet hun beste. Metallica heeft dat zelf ook wel gemerkt en dus gooien ze het over een andere boeg, een die misschien meer effect zal hebben. En met dit nummer denk ik dat ze daar aardig in slagen.
Hoe je er ook tegenaan kijkt, het bewijst in ieder geval dat de heren het nog kunnen - als ze het maar willen.
St. Anger was een album waarop ze iets te ver waren doorgeschoten met experimenteren. Op zich is het geen waardeloos album, maar zeker ook niet hun beste. Metallica heeft dat zelf ook wel gemerkt en dus gooien ze het over een andere boeg, een die misschien meer effect zal hebben. En met dit nummer denk ik dat ze daar aardig in slagen.
Hoe je er ook tegenaan kijkt, het bewijst in ieder geval dat de heren het nog kunnen - als ze het maar willen.
[
Hoe je er ook tegenaan kijkt, het bewijst in ieder geval dat de heren het nog kunnen - als ze het maar willen.[/quote]
Weet niet was er loos is met jou oren maar Lars kan het dus echt niet meer....en dan ook nog eens te bedenken dat alles is recht getrokken in de computer....
las net trouwens weer even de naam Cyclone Temple....godverdomme die was ik bijna vergeten zeg, bedankt voor de reminder.....
Voor veel lees vermaak wil ik iedereen ook even verwijzen naar Blabbermouth...staat een heerlijk verhaal op van een of andere Noorse hifi geleerde, die zegt dat het geluid zo kut is dat ie zijn oren niet kan geloven....lees vooral de reacties daaronder.....heerlijk....
Hoe je er ook tegenaan kijkt, het bewijst in ieder geval dat de heren het nog kunnen - als ze het maar willen.[/quote]
Weet niet was er loos is met jou oren maar Lars kan het dus echt niet meer....en dan ook nog eens te bedenken dat alles is recht getrokken in de computer....
las net trouwens weer even de naam Cyclone Temple....godverdomme die was ik bijna vergeten zeg, bedankt voor de reminder.....
Voor veel lees vermaak wil ik iedereen ook even verwijzen naar Blabbermouth...staat een heerlijk verhaal op van een of andere Noorse hifi geleerde, die zegt dat het geluid zo kut is dat ie zijn oren niet kan geloven....lees vooral de reacties daaronder.....heerlijk....
- the true Thorko
My suckcockalypse...
Ach, dit zijn uiteraard allemaal mensen die helemaal niet reikhalzend hebben uitgekeken naar nieuw Metallica-materiaal. Nee, dit zijn mensen die er hun dagtaak van maken een band die ze verafschuwen minutieus te volgen...
"These guys ran out of ideas when Cliff died and they ran out of Mustaine riffs to steal from old demos."
Ach, dit zijn uiteraard allemaal mensen die helemaal niet reikhalzend hebben uitgekeken naar nieuw Metallica-materiaal. Nee, dit zijn mensen die er hun dagtaak van maken een band die ze verafschuwen minutieus te volgen...
"These guys ran out of ideas when Cliff died and they ran out of Mustaine riffs to steal from old demos."
Wat was 't nou dat Mustaine zei in '84 of iets?
"Where's Metallica gonna go without my riffs?" ofzo?
"Where's Metallica gonna go without my riffs?" ofzo?

"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Ehm, kunnen we dit topic niet beter op slot zetten tot 12 september
Al dit gespeculeer over hoe het album in totaal zal gaan klinken, leidt nergens toe. Gewoon afwachten en dan oordelen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer Metallica altijd dezelfde stijl aangehouden had, dit niet goed zou zijn. Weinig vernieuwd, zou dan het commentaar zijn. Wanneer ze juist eens een nieuwe stijl zouden volgen, zou het ook niet goed zijn. Te vernieuwend, geen Metallica meer zou men dan zeggen.
Dus rustig afwachten en dan oordelen, is mijn mening.
Bovendien zijn er zat andere bands, buiten Metallica, die de moeite waard zijn om te beluisteren. Mocht het nieuwe album tegenvallen, gewoon aan de kant schuiven en verder zoeken naar iets wat wel goed is..............

Al dit gespeculeer over hoe het album in totaal zal gaan klinken, leidt nergens toe. Gewoon afwachten en dan oordelen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer Metallica altijd dezelfde stijl aangehouden had, dit niet goed zou zijn. Weinig vernieuwd, zou dan het commentaar zijn. Wanneer ze juist eens een nieuwe stijl zouden volgen, zou het ook niet goed zijn. Te vernieuwend, geen Metallica meer zou men dan zeggen.
Bovendien zijn er zat andere bands, buiten Metallica, die de moeite waard zijn om te beluisteren. Mocht het nieuwe album tegenvallen, gewoon aan de kant schuiven en verder zoeken naar iets wat wel goed is..............
Till Next Time,
Ronald
"Vengeance Is Mine"
Ronald
"Vengeance Is Mine"
- the true Thorko
't Gaat hier ook over nummers die via iTunes te dl zijn... dus waarom wachten op het album?Ronald schreef:Ehm, kunnen we dit topic niet beter op slot zetten tot 12 september![]()
Dit is een forum.Ronald schreef:Ehm, kunnen we dit topic niet beter op slot zetten tot 12 september![]()
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- the true Thorko
- the true Thorko
Moeilijke keuze... maar geen van beide.KoenM schreef:[..]
Filosofem? Staat hier gewoon in de kast hoor.
Wat had je op, gezien het tijdstip? Of ben je zo'n genius met insomnia?
"Filosofem" was een quote - dan heeft het niet per definitie betrekking op jou.
METALLICA's 'Death Magnetic' Reviewed By TERRORIZER Magazine - Aug. 28, 2008
Stavros Pamballis of UK's Terrorizer magazine has just had an opportunity to listen to the new METALLICA album "Death Magnetic" in its entirety. His knee-jerk first impressions follow.
"If you could timewarp back to 1983 with a copy of 'Death Magentic' in your hands and play it to the spotty, longhaired brats who'd just finished recording 'Kill 'Em All', they would have no problem at all recognizing themselves in its epic song structures, jaw-dropping guitar work (all buzzsaw guitars and face-melting solos) and sheer whiplash-inducing energy. In fact, they'd probably be impressed.
That's right kids, for once, you can believe the hype: 'Your' METALLICA are back and they've brought their balls with them this time.
"The album is so complex, so riddled with stops, starts, breakdowns and solos that, much like '…And Justice For All' it is virtually impossible to digest in one sitting but a few questions can be answered:
"Is it thrash? Hell yes! At times anyway. Opener 'That Was Your Life' is the heaviest thing they've done since 'Battery' while 'All Nightmare Long' sounds like it was written by SLAYER. On the whole, the album feels like the missing link between '...And Justice For All' and 'The Black Album'. James' vocals, have something to do with this as he rarely uses the low growl of the early days, opting for the higher registers of the Bob Rock days.
"How's the production? Runs rings around 'St Anger', but that's not saying much. Very strong on the whole but the drums are a little too high in the mix and the dynamics suffer as a result. Recalls the Black Album at times but with a hint of 'Reign In Blood'.
"What are the highlights? Almost every song on this album is at the very least interesting. 'Judas Kiss' is an instant, moshpit-firendly classic while 'Unforgiven III' is the album's true epic ballad. Let's just say it blows both of its namesakes out of the water.
"Okay...any negatives then? Lars Ulrich. The guy's limitations are laid bare by the spectacular guitar work on this album.
"So, is it as good as the 'First Four'? Only time will tell... Probably not, but at least it sounds like it belongs to the same back catalogue as those albums. A METALLICA (written the old way) album through and through!"
Stavros Pamballis of UK's Terrorizer magazine has just had an opportunity to listen to the new METALLICA album "Death Magnetic" in its entirety. His knee-jerk first impressions follow.
"If you could timewarp back to 1983 with a copy of 'Death Magentic' in your hands and play it to the spotty, longhaired brats who'd just finished recording 'Kill 'Em All', they would have no problem at all recognizing themselves in its epic song structures, jaw-dropping guitar work (all buzzsaw guitars and face-melting solos) and sheer whiplash-inducing energy. In fact, they'd probably be impressed.
That's right kids, for once, you can believe the hype: 'Your' METALLICA are back and they've brought their balls with them this time.
"The album is so complex, so riddled with stops, starts, breakdowns and solos that, much like '…And Justice For All' it is virtually impossible to digest in one sitting but a few questions can be answered:
"Is it thrash? Hell yes! At times anyway. Opener 'That Was Your Life' is the heaviest thing they've done since 'Battery' while 'All Nightmare Long' sounds like it was written by SLAYER. On the whole, the album feels like the missing link between '...And Justice For All' and 'The Black Album'. James' vocals, have something to do with this as he rarely uses the low growl of the early days, opting for the higher registers of the Bob Rock days.
"How's the production? Runs rings around 'St Anger', but that's not saying much. Very strong on the whole but the drums are a little too high in the mix and the dynamics suffer as a result. Recalls the Black Album at times but with a hint of 'Reign In Blood'.
"What are the highlights? Almost every song on this album is at the very least interesting. 'Judas Kiss' is an instant, moshpit-firendly classic while 'Unforgiven III' is the album's true epic ballad. Let's just say it blows both of its namesakes out of the water.
"Okay...any negatives then? Lars Ulrich. The guy's limitations are laid bare by the spectacular guitar work on this album.
"So, is it as good as the 'First Four'? Only time will tell... Probably not, but at least it sounds like it belongs to the same back catalogue as those albums. A METALLICA (written the old way) album through and through!"
[img]http://img340.imageshack.us/img340/8326/catlq1.jpg[/img]
"For a man to truly understand rejection, he must first be ignored by a cat."
"For a man to truly understand rejection, he must first be ignored by a cat."
- Lone Starr
low growl of the early days? Hetfield zingt op alle oude albums juist met een hoge growl.Othala schreef:James' vocals, have something to do with this as he rarely uses the low growl of the early days, opting for the higher registers of the Bob Rock days.
"Do is die Bahnhof!!"
- Mr Brownstone
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
Al die "reviews" van Death Magnetic die tot nu toe gepubliceerd zijn, zijn tot stand gekomen na één enkele luistersessie in het kantoor van het platenlabel of management. Persoonlijk kan ik na één luisterbeurt nog weinig zeggen over de kwaliteit van een nieuw album. Het lijkt me ook moeilijk om objectief te oordelen als je voor zo'n speciale luistersessie wordt uitgenodigd en door medewerkers van het label als een prins(es) ontvangen wordt. Vergeet niet dat bij soortgelijke luistersessies St. Anger aanvankelijk ook veel positieve reacties ontving. Daarom hecht ik zeer weinig waarde aan deze "recensies". Dat geldt trouwens ook voor de reeds gepubliceerde "reviews" van het nieuwe album van AC/DC.
- Mr Brownstone
Toch blijf ik het knap vinden dat een band die jarenlang ondermaatse zooi uitbrengt nog steeds zoveel aandacht en publiciteit weet te genereren.Gilbert schreef:Al die "reviews" van Death Magnetic die tot nu toe gepubliceerd zijn, zijn tot stand gekomen na één enkele luistersessie in het kantoor van het platenlabel of management. Persoonlijk kan ik na één luisterbeurt nog weinig zeggen over de kwaliteit van een nieuw album. Het lijkt me ook moeilijk om objectief te oordelen als je voor zo'n speciale luistersessie wordt uitgenodigd en door medewerkers van het label als een prins(es) ontvangen wordt. Vergeet niet dat bij soortgelijke luistersessies St. Anger aanvankelijk ook veel positieve reacties ontving. Daarom hecht ik zeer weinig waarde aan deze "recensies". Dat geldt trouwens ook voor de reeds gepubliceerde "reviews" van het nieuwe album van AC/DC.
van alle 10 de songs staan nou samples (30s) op het net. Ik zag ze hier:
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=103780
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=103780
- Mr Brownstone
Niet zo heel vreemd als je ziet wat voor campagne er achter zit. Alsof het de Amerikaanse verkiezingen zijn..Mr Brownstone schreef:[..]
Toch blijf ik het knap vinden dat een band die jarenlang ondermaatse zooi uitbrengt nog steeds zoveel aandacht en publiciteit weet te genereren.
Daarnaast zijn er nog steeds miljoenen mensen mensen die hetgeen ze uitgebracht hebben de afgelopen jaren niet ondermaats vinden.
ik vond het wel meevallen. Leuk interview om te lezen (alweer paar weken geleden en toen was ook nog weinig bekend van Death Magnetic, dus logisch dat er tijdens dat interview weinig over gezegd wordt). En Ulrich bekende ook min of meer dat St.Anger gewoon slecht is.Mr Brownstone schreef:Heeft iemand het interview met Lars Ulrich in de Aardschok gelezen? Zes pagina's met nietszeggende nonsens zonder ook maar een bespreking van Death Magnetic gelezen te hebben. Ben benieuwd hoeveel de Aarsschok daarvoor ontvangen heeft...
Overigens bestaat 90% van interviews uit nietszeggende nonsens (interviews zijn altijd rond een nieuw album en het komt er altijd op neer dat het nieuwe album 'het beste album is dat de band tot nu toe gemaakt heeft' en dat 'het gevoel bij dit album heel goed is', etc, etc.).
- cataclysm child
1. That Was Just Your Life 07:08
2. The End of the Line 07:52
3. Broken, Beat & Scarred 06:25
4. The Day That Never Comes 07:56
5. All Nightmare Long 07:57
6. Cyanide 06:39
7. The Unforgiven III 07:46
8. The Judas Kiss 08:00
9. Suicide & Redemption 09:57 [instrumental]
10. My Apocalypse 05:02
Total playing time 01:14:42
Een lange plaat wel, en een instrumentaal nummer van 10 minuten. Het mag me benieuwen.
2. The End of the Line 07:52
3. Broken, Beat & Scarred 06:25
4. The Day That Never Comes 07:56
5. All Nightmare Long 07:57
6. Cyanide 06:39
7. The Unforgiven III 07:46
8. The Judas Kiss 08:00
9. Suicide & Redemption 09:57 [instrumental]
10. My Apocalypse 05:02
Total playing time 01:14:42
Een lange plaat wel, en een instrumentaal nummer van 10 minuten. Het mag me benieuwen.
Faustian Spirit of the Earth
- Mr Brownstone
Met dat fenomeen ben ik bekend. Ben zelf jarenlang actief geweest als reviever/interviewer en heb ik best grote namen geinterviewd oa Sepultura, Ministry, Morbid Angel e.d. Die ongein van de nieuwe plaat probeerde ik altijd zo snel mogelijk af te ronden en meer te richten op de mens achter de artiest.Joris schreef:[..]
ik vond het wel meevallen. Leuk interview om te lezen (alweer paar weken geleden en toen was ook nog weinig bekend van Death Magnetic, dus logisch dat er tijdens dat interview weinig over gezegd wordt). En Ulrich bekende ook min of meer dat St.Anger gewoon slecht is.
Overigens bestaat 90% van interviews uit nietszeggende nonsens (interviews zijn altijd rond een nieuw album en het komt er altijd op neer dat het nieuwe album 'het beste album is dat de band tot nu toe gemaakt heeft' en dat 'het gevoel bij dit album heel goed is', etc, etc.).
- KoenM
- Contacteer:
+1Jeroen schreef:[..]
ach ja, er zijn genoeg goede platen inderdaad, maar misschien wordt dit nieuwe Metallica album ook wel heel goed.
Ik bedoel, sommige mensen willen het schijnbaar ook niet goed vinden, aangezien dat nieuwe nummer gewoon goed in elkaar steekt. Super bijzonder is het niet, maar het rost wel lekker. En daar gaat het toch om, een klassieker verwacht ik toch niet meer, maar waarom zou ik ook, als ik er de nodige plezierige uurtjes mee door kan brengen, ben ik dik tevreden. Dan kan me die status, nostalgie naar vroeger en andere ongein echt gestolen worden. We doen het allemaal, maar ergens is het humoristisch dat we elkaar lopen te overtuigen van smaakkwesties. Wat ik hier zie zijn geen indicaties, of onderbouwde conclusies, maar het eeuwige gegrijp naar het verleden. Zo jammer is dat.
Ook dat. Die vergelijkingen met Exodus, Testament, Death Angel, etc. slaan helemaal nergens op. Metallica heeft geen concurrentie van metalbands vandaag de dag.Elessar schreef:Dat ligt er maar net aan wie en welke bands men als concurrentie wilt zien.
- Mr Brownstone
Mr Brownstone schreef:[..]
Toch blijf ik het knap vinden dat een band die jarenlang ondermaatse zooi uitbrengt nog steeds zoveel aandacht en publiciteit weet te genereren.

Load & Reload zijn anders, maar kwalitatief nog steeds hoogstaand.
Wat St. Anger betreft geef ik je gelijk.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs