framing, met 1 m.TranQuillum schreef:Framming is wel een stuk sterker dan het nieuwe album. Veel te veel filler op crucible. Nieuwe album is denk ik het slechtste album van iced earth wat ze tot nu toe gemaakt hebben. (Twijfel tussen glorieus burden (ook met fillers) en de nieuwe plaat)
Na crucible gehoord te hebben, bemerk je pas goed hoe sterk framming eigenlijk is.
Iced Earth
-
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Eigenlijk kan het mij allemaal geen reet schelen wat hij heeft gedaan. In dat opzicht ben ik een smerige egoist en wil ik dat de band muziek voor mij maakt. Daarom koop ik het album gewoon.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
De samples op Myspace klinken erg goed, maar doen mijn hart nog niet veel sneller kloppen, als ik eerlijk ben. Maar ik heb dan ook maar half geluisterd, en het zijn maar kleine stukjes.
Wel klinkt het weer ongelofelijk gaaf als Barlow helemaal de diepte in gaat met zijn stem, dat maakt het geheel toch weer veel duisterder. Jammer dat er in de samples nog geen hoge screams te horen zijn, waarvan ik wel hoop dat die veelvuldig gaan voorkomen op het album. (bij Pyramaze heeft Barlow hier nl. veel te weinig gebruik van gemaakt). Live heeft die iig laten horen dat hij de Ripper-screams redelijk goed aankon.
Wel klinkt het weer ongelofelijk gaaf als Barlow helemaal de diepte in gaat met zijn stem, dat maakt het geheel toch weer veel duisterder. Jammer dat er in de samples nog geen hoge screams te horen zijn, waarvan ik wel hoop dat die veelvuldig gaan voorkomen op het album. (bij Pyramaze heeft Barlow hier nl. veel te weinig gebruik van gemaakt). Live heeft die iig laten horen dat hij de Ripper-screams redelijk goed aankon.
Zie http://www.metalfan.nl/other.php?id=15.-Alice- schreef:Wat heeft Schaffer dan gedaan dat hij niet zo populair is hier?
en daar komt nog bij dat meneer super patratiotisch is (denk ook aan 'when the eagle cries' en het beginnen van een cd met het amerikaanse volkslied).
Als je kritiek levert op Amerika dan heb je het al snel verpest bij hem. Dat begreep ik iig van de 'ruzie' tussen in flames en iced earth, toen die samen hebben getoured.
na die tour, toen in flames in europa kwam, moest iemand die ik ken in 013 nog zijn iced earth t-shirt uittrekken, zodat hij van de zanger een in flames t-shirt kreeg.
Als je kritiek levert op Amerika dan heb je het al snel verpest bij hem. Dat begreep ik iig van de 'ruzie' tussen in flames en iced earth, toen die samen hebben getoured.
na die tour, toen in flames in europa kwam, moest iemand die ik ken in 013 nog zijn iced earth t-shirt uittrekken, zodat hij van de zanger een in flames t-shirt kreeg.
- Metalheank
Hmm, volgens mij ging dat meer om de 'rockstar'-houding van In Flames waar Schaffer als nuchtere harde werker totaal niet van houd. Nou ken ik In Flames niet erg goed (al vond ik de houding op Wacken ook niet echt integer), maar veel van die Scandinavische bandjes kunnen behoorlijk kinderachtig gedrag vertonen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
En nou en? Dan nog, bijna iedere Amerikaan is patriotistisch om er ziek van te worden. Nu zijn er natuurlijk wel genoeg Amerikaanse metalbands die schijt aan Amerika hebben.
Ik ga er niet over zeuren dat Schaffer een eikel zou zijn of wel of niet naar geld belust is. Dan denk ik dat je een hels karwei zou hebben om al je cd's weg te gooien van bands waar kutpersoonlijkheden in rondlopen.
En persoonlijk denk ik dat ik hetzelfde had gedaan als hem.
Ik ga er niet over zeuren dat Schaffer een eikel zou zijn of wel of niet naar geld belust is. Dan denk ik dat je een hels karwei zou hebben om al je cd's weg te gooien van bands waar kutpersoonlijkheden in rondlopen.
En persoonlijk denk ik dat ik hetzelfde had gedaan als hem.
Drop dead or die...
Hoe dan ook, Het boycotten van muziek om dat de uitvoerende een lul is, lijkt mij wat puberaal. Dat is meer iets voor Hitkrant en Bravo adepten. Dan kun je inderdaad, zoals eerder gesteld, onder anderen je Deep Purple en Black Sabbath platen ook direct wegflikkeren.
The Crucible Of Man komt hier wel in huis, denk ik.
The Crucible Of Man komt hier wel in huis, denk ik.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
een paar dagen later dan gepland, maar hier is m'n interview met Jon Schaffer:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=665
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=665
- Metalheank
Interessant interview, vooral dat nieuwtje over het volgende album.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik snap er nogmaals geen zak van dat het aan Tim's live prestaties zou liggen, daar was in Hof Ter Loo niks van te merken, ik vond het zelfs beter dan de eerste keer dat ik ze in 2002 zag.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Net "the crusible of man" opgehaald en inmiddels 1x gehoord.
Hij sluit mooi aan bij het vorige deel, qua sfeer. Dankzij Barlow klinkt het geheel toch wat duisterder. Wel had ik op wat meer snelle nummers gehoopt. En ook de hoge screams komen maar zeer beperkt voor. Dat vond ik bij Framing Armageddon toch wat vetter. Na 1x luisteren kan ik nog niet zeggen welk deel ik nu beter vind.
overigen is de artwork bij het schijfje ook erg vet. Ik zie een toekomstige strip wel voor me.
Hij sluit mooi aan bij het vorige deel, qua sfeer. Dankzij Barlow klinkt het geheel toch wat duisterder. Wel had ik op wat meer snelle nummers gehoopt. En ook de hoge screams komen maar zeer beperkt voor. Dat vond ik bij Framing Armageddon toch wat vetter. Na 1x luisteren kan ik nog niet zeggen welk deel ik nu beter vind.
overigen is de artwork bij het schijfje ook erg vet. Ik zie een toekomstige strip wel voor me.
Laatst gewijzigd door Joris op za sep 06, 2008 5:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Owens staat inderdaad de hele show zowat stil. Die houterige presentatie is sinds zijn Priest dagen nog niet veranderd.Rene schreef:Zingen kan hij, maar als frontman vind ik Tim verder maar zo zo. Wat dat betreft is Barlow stukken energieker en gaat echt op in de muziek.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- enemy of reality
- enemy of reality
Ik luister nu al bijna twee weken elke dag met veel plezier naar The Crucible Of Man. Meer dan toen naar Framing Armageddon. De songs vind ik iets beter, maar de hoofdreden is toch Matt Barlow. Tim Owens is een fantastische zanger, maar Matt hoort gewoon bij het totaalplaatje van Iced Earth. Bovendien vind ik zijn stem meer geschikt voor zo'n groots verhaal als wat hier verteld wordt.
Verder bevat de cd evenveel saaie momenten (riffs, arrangementen) als indrukwekkend grootse passages. Crucify The King is daarvan het perfecte voorbeeld. Saaie openingsriff, maar erg vet couplet en zanggedeelte na het solo-stuk. Maar de laatste twee nummers zijn top en zodra Barlow zijn strot opent is het atijd feest. Goede cd!
Verder bevat de cd evenveel saaie momenten (riffs, arrangementen) als indrukwekkend grootse passages. Crucify The King is daarvan het perfecte voorbeeld. Saaie openingsriff, maar erg vet couplet en zanggedeelte na het solo-stuk. Maar de laatste twee nummers zijn top en zodra Barlow zijn strot opent is het atijd feest. Goede cd!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
-
Ik heb de cd nu drie keer kunnen luisteren en hij bevalt iedere keer beter. De eerste keer viel hij licht tegen, maar nu geniet ik er toch van. A Gift or A Curse vind ik eigenlijk het enige matige nummer. Naar mate het einde van de cd nadert, worden de nummers steeds gaver. Divide and Devour is voor mij het hoogtepunt van de cd en Come What May is een hele mooie afsluiter. Alleen vind ik het jammer dat Barlow niet vaak de hogere regionen opzoekt met zijn stem.
Dit album ga ik denken mooier vinden dan Framing Armageddon.
Dit album ga ik denken mooier vinden dan Framing Armageddon.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Nog maar 1 keer gehoord, maar ik ben toch wel erg tevreden. Vooral A Gift Or A Curse? Divide Devour en Come What May zijn erg gaaf. Ook wat matige nummers, maar dat was bij Framing Armageddon ook het geval. Gaver dan FA vind ik hem na 1 luisterbeurt nog niet, maar dat kan nog veranderen.
-
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
redelijk goeie plaat, beste sinds horror show
maar een echte comeback is het zeker niet
en jon schrijft gewoon al heel lang geen meesterlijke riffs meer, die man kan veel meer dan standaard riffs die hij nu uitbrengt
het materiaal is ook heel simpel en weinig gelaagd
maar ben je tevreden met goede en uitstekend uitgevoerde power metal, dan is het zeker goeie plaat
maar een echte comeback is het zeker niet
en jon schrijft gewoon al heel lang geen meesterlijke riffs meer, die man kan veel meer dan standaard riffs die hij nu uitbrengt
het materiaal is ook heel simpel en weinig gelaagd
maar ben je tevreden met goede en uitstekend uitgevoerde power metal, dan is het zeker goeie plaat
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Het valt mij ook op dat het net als Framing Armageddon meer een album-album dan een nummer-album is geworden. Dit is een album wat ik als geheel wil horen, terwijl ik bij The Horror Show en SWTWC slechts enkele nummers aanzet.
Edoch, ik ben tevreden. FA had uitschieters naar boven (The Clouding, Framing Armageddon) en naar beneden (Order Of The Rose) terwijl TCOM over het geheel minder uitschieters heeft, maar wel als geheel goed boven de middenmaat ligt.
En Jon is een goed zanger overigens, als hij inderdaad de hoge stem doet op A Gift Or A Curse.
Edoch, ik ben tevreden. FA had uitschieters naar boven (The Clouding, Framing Armageddon) en naar beneden (Order Of The Rose) terwijl TCOM over het geheel minder uitschieters heeft, maar wel als geheel goed boven de middenmaat ligt.
En Jon is een goed zanger overigens, als hij inderdaad de hoge stem doet op A Gift Or A Curse.
- BlackKimmy
Een paar leuke nieuwtjes vanuit een recent interview met Jon Schaffer van Metal Rules. De box-set van de laatste twee Something Wicked-cd's gaat niet door, omdat platenmaatschappij SPV het financieel een beetje moeilijk heeft. En Iced Earth gaat begin volgend jaar een co-headlinetournee doen met Saxon.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Metalheank
Hmm, goede economische keus voor/van Saxon.
Een interessant interview met Schaffer:
http://www.knac.com/article.asp?ArticleID=6657
Het gaat vrijwel alleen over politiek.
Zoals te verwachten is hij pessimistisch over Obama.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Metalheank schreef:Hmm, goede economische keus voor/van Saxon.
Wat dit betreft bevestigt hij wel mijn vermoedens over de gemiddelde Amerikaanse kiezer.Jon Schaffer schreef:I think the majority of the people who voted for him have no idea what the issues are really about - I really feel that way. The guys in the dressing room last night were talking about how Howard Stern had some reporters go out and give McCain's speech and say it was Obama's. The people who voted for Obama were all going, "I agree with that! I agree with that!" That tells you those people just weren't paying attention.
uit het persbericht over de komende tour:
For Iced Earth, this will be the first full European tour since the return of frontman, Matt Barlow. “I am pleased Matt is back,” explains guitarist and songwriter Jon Schaffer. “We are brothers with a long, meaningful relationship behind us” The band will present songs from their current album, The Crucible Of Man, and for spring Schaffer has also announced the release of a new DVD.