Je vindt het nummer zo matig dat je de moeite neemt om de clip van 8 minuten te bekijken?Mr Brownstone schreef:[..]
Mooie clip inderdaad voor een uiterst matig nummer. tja...
Metallica II (Hij is er!)
- cataclysm child
Briljant vind ik hem zeker niet, maar voor de rest kan ik me wel in je post vinden. Load is idd een aangename plaat om te luisteren, maar Reload vind ik behalve enkele nummers nogal zwak.king_pin schreef:[..]
Nou ik vind ReLoad toch echt geen fijne plaat om aan te horen en dat terwijl ik Load echt briljant vind
Faustian Spirit of the Earth
Dit is echt het enige metalalbum in tijden waar ik digitaal OOK op moet wachten tot de officiele releasedate. Ben erg benieuwd.
Wel mooi dat het beschreven wordt als de missing link tussen And Justice For All en Black Album, want mijn gemiddelde impressie van het tot nu toe uitgegeven materiaal geef ik een 7.5, en dat zit precies tussen mijn cijfer voor And Justice For All, een 9, en Black Album, een 6, in. (een 6? Een 6 ja. Behoorlijk overhyped, en een hoop fillers voor zo'n grote band.)
Wel mooi dat het beschreven wordt als de missing link tussen And Justice For All en Black Album, want mijn gemiddelde impressie van het tot nu toe uitgegeven materiaal geef ik een 7.5, en dat zit precies tussen mijn cijfer voor And Justice For All, een 9, en Black Album, een 6, in. (een 6? Een 6 ja. Behoorlijk overhyped, en een hoop fillers voor zo'n grote band.)
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
Het schijnt dat een Franse cd-winkel de cd twee weken te vroeg in de verkoop heeft gedaan. Er zijn foto's van fans die de cd inmiddels in hun handen hebben. Dus ja, dan zou de digitale release ook wel eens vroeger kunnen uitvallenAmibor schreef:Dit is echt het enige metalalbum in tijden waar ik digitaal OOK op moet wachten tot de officiele releasedate

Bron
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Er staan door fans gemaakte foto's van de verpakking onderaan het bericht.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
Kan wel zijn dat er foto's staan met fans. Maar als het echt wa swas het album ALLANG gelekt. Dit is gewoon weer een promotie stunt. En daar zijn de heer uitermate goed in, dat moeten we ze toch echt nageven.
Ze zijn net als Madonna, middelmatige tot slechte muziek, maar promotioneel zo goed, dat de meeste mensen er toch in stinken en het spul aanschaffen.
Ze zijn net als Madonna, middelmatige tot slechte muziek, maar promotioneel zo goed, dat de meeste mensen er toch in stinken en het spul aanschaffen.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Komaan, waarom zouden ze dat weer doen? Ze hebben promotie genoeg!Marcel Hubregtse schreef:Kan wel zijn dat er foto's staan met fans. Maar als het echt wa swas het album ALLANG gelekt. Dit is gewoon weer een promotie stunt. En daar zijn de heer uitermate goed in, dat moeten we ze toch echt nageven.
En trouwens, er zijn nog steeds mensen die niet zomaar alles op internet zwieren he!
- the true Thorko
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- Mr Brownstone
Ik vind zowel Load als Reload nogal wisselvallig, op beide albums staan middelmatige nummers en geweldige nummers. Ik vind beide albums weinig voor elkaar onder doen eigenlijk.king_pin schreef:[..]
Nou ik vind ReLoad toch echt geen fijne plaat om aan te horen en dat terwijl ik Load echt briljant vind
Op Reload staan enkele geweldige nummers zoals "Fixxxer", "Where the Wild Things Are" en "Low Man's Lyric" en nummers als Fuel, The memory Remains, Carpe Diem Baby, The Unforgiven II, Slither en Devil's Dance zijn ook minimaal genietbaar. Better Than You, Bad Seed, Prince Charming en Attitude zijn wel duidelijke mindere nummers vind ik.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Tja, niet mee eens. De songs op de beide albums vind ik op Fuel na stuk voor stuk goed genietbaar. Alleen kan ik de albums niet in één keer uitzitten. Daar duren ze me net iets te lang voor. Uiteindelijk prefereer ik de Load albums boven het Black Album. Dat album deed en doet mij nog steeds niet veel.MadTinus schreef:[..]
Ik vind zowel Load als Reload nogal wisselvallig, op beide albums staan middelmatige nummers en geweldige nummers. Ik vind beide albums weinig voor elkaar onder doen eigenlijk.
Op Reload staan enkele geweldige nummers zoals "Fixxxer", "Where the Wild Things Are" en "Low Man's Lyric" en nummers als Fuel, The memory Remains, Carpe Diem Baby, The Unforgiven II, Slither en Devil's Dance zijn ook minimaal genietbaar. Better Than You, Bad Seed, Prince Charming en Attitude zijn wel duidelijke mindere nummers vind ik.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- the true Thorko
- the true Thorko
- the true Thorko
- Lone Starr
- the true Thorko
- Lone Starr
Bezig met de eerste luisterbeurt van death magnetic. Nu bij the judas kiss en GVD wat een bruut nummer is dat zeg! Ook de nummers daarvoor bevallen mij goed. Zelfs unforgiven III vind ik erg gaaf. Misschien wel de beste van de drie. Niet alle nummers zijn even sterk, maar tot nu toe springen de genoemde nummers en Cyanide en all nightmare long er het meeste uit. Ja metallica is wat mij betreft weer helemaal terug aan het front. En het drumwerk van Lars, ach zo slecht is het ook weer niet. Ik blijf erbij dat het met een betere drummer allemaal nog een stukje vetter en bruter had geklonken, maar wat doe je eraan? Ik ben blij dat ze eindelijk weer een echte metal cd hebben gemaakt, want dat is het zeker geworden.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]
- the true Thorko
Jij stelt het gewoon nog 9 dagen uit... jij masochist.Joris schreef:hahaha, allemaal zeiken, zeiken, zeiken....
maar bij de eerste mogelijkheid om het te downloaden het wel zo snel mogelijk op je pc zetten om, idd weer verder te zeiken.
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Ik durf het bijna niet meer te zeggen hier, maar het valt mij eigenlijk helemaal niet tegen...
Load meets And Justice for All (of iets in die richting)
Load meets And Justice for All (of iets in die richting)
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]
Ja, hij is binnen. Zit nu aan het eerste nr.....ja, gewoon eigelijk erg vet. Totaaal niet te vergelijken met het vorige album, of de 3 ervoor for that matter. Maar de weloude sfeer is natuurlijk niet aanwezig. Hm, eigelijk kan ik nog niet veel toelichten, kom over een uurtje terug.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
Ja, erg lekker. Het kwartje begint langzaam te vallen. De productie is dik, er zijn fijne solo's, Hetfield is Hetfield, en de snelheid zit er hier en daar goed in, en het epische komt ook zeker wel zo nu en dan om de hoek kijken, al dan niet zo prominent aanwezig als vroegah. Wat mij betreft het beste sinds de goeie helft van Black Album.
Nog even een paar keer aanzwengelen en dat wordt de beschouwing wat gedetailleerder.
Nog even een paar keer aanzwengelen en dat wordt de beschouwing wat gedetailleerder.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
IK heb m inmiddels ook 1 keer gehoord en het enige nummer dat me tegenviel was Unforgiven 3... All Nightmare Long en The Judas Kiss waren zeker mijn hoogtepunten, vet album en deed mij ook een beetje aan AJFA denken (niet dat het er op lijkt ofzo, maar Eye of the Beholder achtige riffjes kwamen af en toe wel opspringen).
Aangenaam verast iig
Aangenaam verast iig
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]
En daar heb ik nog steeds mijn twijfels bij bij dat soort nummers, is het nu een verijming als een band een instrumentaal nummer op een cd zet of een filler? Tot nu toe ben ik er nog niet uit.Aesthetic schreef:Wel weer leuk dat ze er een instrumentaal nummer van bijna 10 minuten erop hebben gezet.
OT: Begin steeds meer uit te kijken naar de 12e.

Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
- Mr Brownstone
Ben toch in de pen geklommen en heb een kleine bespreking geschreven, gebaseerd op een luisterbeurt of 10..
Metallica - Death Magnetic
Er zijn weinig bands die zoveel gemengde reacties weet op te roepen als Metallica. De band heeft met "Ride The Lightning", "Master of Puppets" en "And Justice for All" een stel regelrechte metalklassiekers op hun conto staan. Hun definitieve doorbraak naar het grote publiek kwam met de "The Black Album". Na jaren van stilte kwam de band met "Load" en "Reload" op de proppen. Twee albums die op uiterst gemengde reacties kon rekenen. In de jaren die volgden pakte bassist Jason Newsted wijselijk zijn biezen, terwijl de rest van de band elkaar zowat de hersens insloegen. Met behulp van een mental coach(!!) werden de plooien weer glad gestreken. Metallica ging de studio weer in en kwam terug met een draak van een album, genaamd "St Anger". Wederom zijn de verwachtingen hoog gespannen nu de heren, met nieuwkomer Robert Trujillo op bas, "Death Magnetic" op mensheid loslaat..
De hoog gespannen verwachtingen worden maar voor een gedeelte ingelost. Laten we eerst met positieve punten beginnen. Qua stijl grijpen Hetfield en co weer terug naar de vertrouwde stijl van "Master Of Puppets" en "And Justice For All", Kirk Hammett mag weer soleren en Lars Ulrich weet plotseling weer hoe een snare hoort te klinken. Over het muzikale gedeelte ben ik een stuk minder te spreken. De band gaf aan dat ze weer met lange nummers op de proppen zouden komen. Doorgaans heb ik daar geen problemen mee, zolang het muzikaal maar interessant blijft. Dit is nu precies waar het bij nummmers als "That Was Your Life", "The End Of The Line", "All Nightmare Long" en "The Judas Kiss" aan scheelt. Er komen genoeg goede ideeen voorbij, maar de samenhang is ver te zoeken. Dat zou nog niet zo storend zijn als je over een creatieve drummer beschikt die met leuke fills en onverwachte breaks komt. Het is algemeen bekend dat Lars Ulrich zo zijn beperkingen heeft op drumgebied, maar op "Death Magnetic" valt hij wel heel erg door de mand. Zijn spel doet behoorlijk afbreuk aan het geheel. Dit gebrek wordt voor een deel opgelost door prima soleerwerk van Kirk Hammett. De vocalen van James Hetfield doen weer vertrouwd aan en nieuwkomer Rob Trujillo bewijst een prima aanwinst voor de band te zijn. Het blijft alleen jammer dat er zo weinig van zijn spel te horen is, door het onder andere belachelijk hard ingemixte drumgeluid. Voor de afwisseling staan er ook nog twee semibalads op het album, waarbij "The Day That Never Comes" nog het meest aan "Fade To Black" doet denken,maar nog geen seconde in de buurt komt van de klasse van dat nummer. "The Unforgiven III" is een aardig nummer, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar deel I en deel II. "Cyanide" en "My Apocalypse" beuken nog het hardst, maar echt wakker lig ik er niet van. Productioneel is "Death Magnetic" een hele verbetering vergeleken met "St Anger", maar ik vraag me alleen af waarom het matige drumspel van dhr Ulrich zo belachelijk hard in de mix staat.
Hoe goed "Death Magnetic" is, hangt van je eigen referentiekader af. Vergeleken met zijn voorganger is "Death Magnetic" een grote stap in de goede richting. Ook weet Metallica regelmatig het sfeertje van weleer op te roepen, maar zonder echt in de buurt te komen van de klasse van "Master of Puppets" en "And Justice For All". Daarvoor is de samenhang van de nummers te ver zoek en laat Lars Ulrich het net te vaak afweten. Conclusie: Death Magnetic heeft zijn momenten, maar over het geheel gezien weet het niet te overtuigen.
Score: 70/100
1. That Was Just Your Life
2. The End Of The Line
3. Broken, Beaten & Scarred
4. The Day That Never Comes
5. All Nightmare Long
6. Cyanide
7. The Unforgiven III
8. The Judas Kiss
9. Suicide & Redemption
10. My Apocalypse
Metallica - Death Magnetic
Er zijn weinig bands die zoveel gemengde reacties weet op te roepen als Metallica. De band heeft met "Ride The Lightning", "Master of Puppets" en "And Justice for All" een stel regelrechte metalklassiekers op hun conto staan. Hun definitieve doorbraak naar het grote publiek kwam met de "The Black Album". Na jaren van stilte kwam de band met "Load" en "Reload" op de proppen. Twee albums die op uiterst gemengde reacties kon rekenen. In de jaren die volgden pakte bassist Jason Newsted wijselijk zijn biezen, terwijl de rest van de band elkaar zowat de hersens insloegen. Met behulp van een mental coach(!!) werden de plooien weer glad gestreken. Metallica ging de studio weer in en kwam terug met een draak van een album, genaamd "St Anger". Wederom zijn de verwachtingen hoog gespannen nu de heren, met nieuwkomer Robert Trujillo op bas, "Death Magnetic" op mensheid loslaat..
De hoog gespannen verwachtingen worden maar voor een gedeelte ingelost. Laten we eerst met positieve punten beginnen. Qua stijl grijpen Hetfield en co weer terug naar de vertrouwde stijl van "Master Of Puppets" en "And Justice For All", Kirk Hammett mag weer soleren en Lars Ulrich weet plotseling weer hoe een snare hoort te klinken. Over het muzikale gedeelte ben ik een stuk minder te spreken. De band gaf aan dat ze weer met lange nummers op de proppen zouden komen. Doorgaans heb ik daar geen problemen mee, zolang het muzikaal maar interessant blijft. Dit is nu precies waar het bij nummmers als "That Was Your Life", "The End Of The Line", "All Nightmare Long" en "The Judas Kiss" aan scheelt. Er komen genoeg goede ideeen voorbij, maar de samenhang is ver te zoeken. Dat zou nog niet zo storend zijn als je over een creatieve drummer beschikt die met leuke fills en onverwachte breaks komt. Het is algemeen bekend dat Lars Ulrich zo zijn beperkingen heeft op drumgebied, maar op "Death Magnetic" valt hij wel heel erg door de mand. Zijn spel doet behoorlijk afbreuk aan het geheel. Dit gebrek wordt voor een deel opgelost door prima soleerwerk van Kirk Hammett. De vocalen van James Hetfield doen weer vertrouwd aan en nieuwkomer Rob Trujillo bewijst een prima aanwinst voor de band te zijn. Het blijft alleen jammer dat er zo weinig van zijn spel te horen is, door het onder andere belachelijk hard ingemixte drumgeluid. Voor de afwisseling staan er ook nog twee semibalads op het album, waarbij "The Day That Never Comes" nog het meest aan "Fade To Black" doet denken,maar nog geen seconde in de buurt komt van de klasse van dat nummer. "The Unforgiven III" is een aardig nummer, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar deel I en deel II. "Cyanide" en "My Apocalypse" beuken nog het hardst, maar echt wakker lig ik er niet van. Productioneel is "Death Magnetic" een hele verbetering vergeleken met "St Anger", maar ik vraag me alleen af waarom het matige drumspel van dhr Ulrich zo belachelijk hard in de mix staat.
Hoe goed "Death Magnetic" is, hangt van je eigen referentiekader af. Vergeleken met zijn voorganger is "Death Magnetic" een grote stap in de goede richting. Ook weet Metallica regelmatig het sfeertje van weleer op te roepen, maar zonder echt in de buurt te komen van de klasse van "Master of Puppets" en "And Justice For All". Daarvoor is de samenhang van de nummers te ver zoek en laat Lars Ulrich het net te vaak afweten. Conclusie: Death Magnetic heeft zijn momenten, maar over het geheel gezien weet het niet te overtuigen.
Score: 70/100
1. That Was Just Your Life
2. The End Of The Line
3. Broken, Beaten & Scarred
4. The Day That Never Comes
5. All Nightmare Long
6. Cyanide
7. The Unforgiven III
8. The Judas Kiss
9. Suicide & Redemption
10. My Apocalypse
The more fuck off the name, the more fuck off the band!
- Mr Brownstone
Klopt, maar op Death Magnetic stoort het echt. Zeker omdat de muziek complex in elkaar zit en het zo overduidelijk is dat Lars Ulrich een middelmatige flutdrummer geworden is. Op The Black Album, Load en Reload is de muziek recht-toe-recht-aan en vallen zijn beperkingen een stuk minder op...king_pin schreef:[..]
Dat is bij meer albums van Metallica het geval toch? niet om het goed te praten ofzo...
Ik mag toch hopen dat de productie op de werkelijke cd beter is dan op hetgene dat ik nu beluister. Want die is zeker niet best.
Muzikaal stelt het me tot nu (4e nummer) overigens bijlange niet teleur. Afgezien van "The day that never comes" dat zo op een van die Load-platen had kunnen staan doet het me allemaal regelmatig denken aan AJFA , niet dat akelig hoge niveau uiteraard maar toch.....ik had al niet meer verwacht dat de heren ooit nog eens iets zouden opnemen wat me aan die vervlogen tijden deed denken.
Maar ik zal eens verder luisteren. Een titel als "Unforgiven III" maakt me nog steeds een beetje ongerust.
Muzikaal stelt het me tot nu (4e nummer) overigens bijlange niet teleur. Afgezien van "The day that never comes" dat zo op een van die Load-platen had kunnen staan doet het me allemaal regelmatig denken aan AJFA , niet dat akelig hoge niveau uiteraard maar toch.....ik had al niet meer verwacht dat de heren ooit nog eens iets zouden opnemen wat me aan die vervlogen tijden deed denken.
Maar ik zal eens verder luisteren. Een titel als "Unforgiven III" maakt me nog steeds een beetje ongerust.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- Mr Brownstone
Tis een aardig nummer, maar haalt het niet bij het origineelyowannuzz schreef:Ik mag toch hopen dat de productie op de werkelijke cd beter is dan op hetgene dat ik nu beluister. Want die is zeker niet best.
Ja toch maar weer even , tegen beter weten in, geluisterd.
Ik kan niet anders zeggen dat het een zeer middelmatige plaat is met dito geluid.....heb grote twijfels of Rick Rubin ook maar wat heeft gedaan aan deze plaat dan de heren te hebben gezegt ga weer eens metal maken.
Luister eens naar de productie van Trouble-Trouble of natuurlijk Reign in Blood en je weet wat ik bedoel.
Ja nu mag Kirk weer lekker solo's spelen maar luister ik een plaat voor de solo's ? No fucking way ....het geheel moet kloppen en met zo'n drummer en dito geluid stijgt het nog geeneens boven de middenmaat uit.
En ja James is nooit een goede zanger geweest dus met een ruk drummer en middelmatige zanger kan je natuurlijk nooit een goede plaat opnemen....
Gelukkig voor Metallica hebben ze de centen om de media weer te voorzien van wat snoep reisjes, leuke luister sessies en weet ik wat nog meer en de hype "Metallica" draait weer op volle toeren.
Ook de laatste Aardschok was weer eens gevuld met teveel pagina's Metallica's gelul in de ruimte en het zou me we niets verbazen als Death Magnatic cd van de maand is volgende maand. Immers als je Metal(lica) Mike een zak geld voor de neus houdt zegt ie geen nee........
Ik kan niet anders zeggen dat het een zeer middelmatige plaat is met dito geluid.....heb grote twijfels of Rick Rubin ook maar wat heeft gedaan aan deze plaat dan de heren te hebben gezegt ga weer eens metal maken.
Luister eens naar de productie van Trouble-Trouble of natuurlijk Reign in Blood en je weet wat ik bedoel.
Ja nu mag Kirk weer lekker solo's spelen maar luister ik een plaat voor de solo's ? No fucking way ....het geheel moet kloppen en met zo'n drummer en dito geluid stijgt het nog geeneens boven de middenmaat uit.
En ja James is nooit een goede zanger geweest dus met een ruk drummer en middelmatige zanger kan je natuurlijk nooit een goede plaat opnemen....
Gelukkig voor Metallica hebben ze de centen om de media weer te voorzien van wat snoep reisjes, leuke luister sessies en weet ik wat nog meer en de hype "Metallica" draait weer op volle toeren.
Ook de laatste Aardschok was weer eens gevuld met teveel pagina's Metallica's gelul in de ruimte en het zou me we niets verbazen als Death Magnatic cd van de maand is volgende maand. Immers als je Metal(lica) Mike een zak geld voor de neus houdt zegt ie geen nee........