01/11 The Prophecy, Welkin, Collateral D, IRS @ Jeffrey's
- emillio
- Contacteer:
01/11 The Prophecy, Welkin, Collateral D, IRS @ Jeffrey's
MUSKETEER OF DEATH & FESTIVAL OPBLAASPOP present
01.11.08: STERRE CHILDREN'S FARM BENEFIT
with on stage:
THE PROPHECY (UK - rising doom/death stars from Halifax playing their favorite Dutch venue again)
WELKIN (B - Sonic death metal / destroyed the Metal Dome @ GMM2007)
EMBODIMENT OF FIRE (B - ultra-thrashing metalcore w/ heavy beatdowns. For fans of Bring me the Horizon, Parkway Drive and Arkangel. Mosh it up!)
INSANITY REIGNS SUPREME (B - insane cult od doom/death veterans from Hellgium)
HONEY FOR CHRIST (N-IRL - heavy fucking metal)
COLLATERAL DAMAGE (NL - new bash of Zeeuwsch Vlaamse technical death metal. w/ member of Polluted Inheritance and Burial)
NEVER COMES SILENCE (D - atmospheric metal)
CARRYING MY BURDENS (B - melodic metalcore with a brutal effect. For fans of The Black Dahlia Murder and Fear my Thoughts).
After-Headliner-Party-Gig with:
THE EVIL PONY'S (B - scheef edge)
Place to be:
Jeffrey's
Noordweststraat 3-5
SAS VAN GENT (NL)
20 km north of Ghent / near Zelzate
01.11.08: STERRE CHILDREN'S FARM BENEFIT
with on stage:
THE PROPHECY (UK - rising doom/death stars from Halifax playing their favorite Dutch venue again)
WELKIN (B - Sonic death metal / destroyed the Metal Dome @ GMM2007)
EMBODIMENT OF FIRE (B - ultra-thrashing metalcore w/ heavy beatdowns. For fans of Bring me the Horizon, Parkway Drive and Arkangel. Mosh it up!)
INSANITY REIGNS SUPREME (B - insane cult od doom/death veterans from Hellgium)
HONEY FOR CHRIST (N-IRL - heavy fucking metal)
COLLATERAL DAMAGE (NL - new bash of Zeeuwsch Vlaamse technical death metal. w/ member of Polluted Inheritance and Burial)
NEVER COMES SILENCE (D - atmospheric metal)
CARRYING MY BURDENS (B - melodic metalcore with a brutal effect. For fans of The Black Dahlia Murder and Fear my Thoughts).
After-Headliner-Party-Gig with:
THE EVIL PONY'S (B - scheef edge)
Place to be:
Jeffrey's
Noordweststraat 3-5
SAS VAN GENT (NL)
Laatst gewijzigd door emillio op wo sep 10, 2008 12:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
www.musketeerofdeath.nl
- sal
- Contacteer:
Hmm, wie weet.
Ben benieuwd hoe Collateral Damage klinkt met dat nieuwe bendelid.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]
[size=67]Buma in me zak.[/size]
[size=67]Buma in me zak.[/size]
- KoenM
- Contacteer:
Ik ook.sal schreef:Hmm, wie weet.
Zou gaaf zijn als je er bent! En sleep direct wat mensen van de 'overkant' mee.
Facebook band
The end is not the end you see - it's just the recognition of a memory
Last.fm profiel
Last.fm profiel
- inhumanform
- Contacteer:
-
- Contacteer:
- KoenM
- Contacteer:
You'd better. :' )inhuman Form schreef:Ik ben er toch ook?!
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel
- emillio
- Contacteer:
If you reserve @ emillio@zeelandnet.nl you only pay 5 euros !!!!!!
All money goes to the Children's Farm of the institute of mentally handicapped people "De Sterre" in Clinge (NL).
All money goes to the Children's Farm of the institute of mentally handicapped people "De Sterre" in Clinge (NL).
www.musketeerofdeath.nl
- emillio
- Contacteer:
TIME-SCHEDULE:
00:00-00:40 The Evil Pony's (B)
22:35-23:35 The Prophecy (UK)
21:25-22:10 Welkin (B)
20:30-21:00 Embodiment of Fire (B)
19:20-20:05 Insanity Reigns Supreme (B)
18:15-18:55 Honey For Christ (N-IRL)
16:55-17:35 Collateral Damage (NL)
15:55-16:30 Never Comes Silence (D)
15:00-15:30 Carrying My Burdens (B)
Tickets: 6 euro at the entrance // 5 euro @ emillio@zeelandnet.nl
Place to Be:
Place to be:
Jeffrey's
Noordweststraat 3-5
SAS VAN GENT (NL)
Tickets: 6 euro at the entrance // 5 euro @ emillio@zeelandnet.nl
Place to Be:
Place to be:
Jeffrey's
Noordweststraat 3-5
SAS VAN GENT (NL)
www.musketeerofdeath.nl
- KoenM
- Contacteer:
Dit wordt echt teringvet. Vooral IRS en Welkin wil ik niet missen, maar ook bijzonder benieuwd naar Embodiment of Fire en The Prophecy!
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel
- KoenM
- Contacteer:
Nog een dikke week. Serious ass is going to be kicked.
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel
-
- Contacteer:
- emillio
- Contacteer:
Over een paar uurtjes
www.musketeerofdeath.nl
- KoenM
- Contacteer:
Zo maar eens vertrekken. Zin in!
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
het was vooral een gezellige avond
even eerst over de muziek
- irs: redelijk, maar heb ze al doomier en dus beter gezien
- metalcorebandje: beukte wel, maar ook weinig speciaal
- welkin: snap niet dat mensen dit echt goed vinden, het is muzikaal zeker deftig en paar lekkere groovy riffs, maar voor de rest gewoon saaie dm
- the propechy: de gitarist was gestoken door een mug, allergische reactie en daarom geen concert, de heren was voor niets uit engeland gekomen
- the evil ponys: de jbo van eeklo, stelt niets voor op zich, maar wel grappig
voor de rest gezellig, leuk om thom, robert, michiel, annet, koen en de rest van de zooi nog eens te spreken
en die ene geschifte kerel was hilarisch, blijven gaan, blijven gaan
ik ken de lol der lollen
en ook zijn verhaal dat hij james hetfield had ontmoet bleef grappig
even eerst over de muziek
- irs: redelijk, maar heb ze al doomier en dus beter gezien
- metalcorebandje: beukte wel, maar ook weinig speciaal
- welkin: snap niet dat mensen dit echt goed vinden, het is muzikaal zeker deftig en paar lekkere groovy riffs, maar voor de rest gewoon saaie dm
- the propechy: de gitarist was gestoken door een mug, allergische reactie en daarom geen concert, de heren was voor niets uit engeland gekomen
- the evil ponys: de jbo van eeklo, stelt niets voor op zich, maar wel grappig
voor de rest gezellig, leuk om thom, robert, michiel, annet, koen en de rest van de zooi nog eens te spreken
en die ene geschifte kerel was hilarisch, blijven gaan, blijven gaan
ik ken de lol der lollen
en ook zijn verhaal dat hij james hetfield had ontmoet bleef grappig
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- KoenM
- Contacteer:
Het was zeer zeker gezellig. Wel een uitputtingsslag, dat wel.
De bands:
Carrying My Burdens: Viel zeer goed mee. Erg interessante metalcore, bijzonder strakke en inventieve gitaristen en een hyperactieve drummer. Alleen de vocalen waren niet zo mijn ding en ze zouden wel iets meer breakdowns kunnen gebruiken. Verder zeer goed mee vermaakt.
Collateral Damage: Omdat Never Comes Silence in de file stond speelden we een uurtje eerder waardoor wat mensen die ons wilden zien ons misgelopen hadden. Jammer, maar geen ramp. We speelden voor het eerst met nieuwe gitarist Steven en ook zonder bassiste, want die kan elk moment bevallen. Het optreden ging op enkele schoonheidsfoutjes na en een uitermate beroerd geluid op het podium - een constant rondzingende monitor en gitaristen die zichzelf niet horen - behoorlijk aardig. Denk dat we een zeer goede basis hebben om op verder te gaan nu!
Never Comes Silence: Eenmaal ze toch gearriveerd waren vielen ze me in het begin wat tegen. Zeer netjes gespeeld, maar ik vond de eerste helft van de set wat saai en eentonig. In de tweede helft kwam daar verandering in met als ultieme afsluiter een medley van At the gallows end en Solitude (Candlemass). Zeer sympathieke lui ook! Zangeres continu verwonderd over opkomst en enthousiasme en meerdere malen ons bedankt voor het lenen van de backline.
Honey For Christ: Rauwe 3mans heavy metal. Misschien als ik de nummers zou kennen dat ik het kon waarderen, maar ik vond het nu vooral saai. Veel eenheidsworst, misschien ook gewoon omdat het mijn genre niet echt is. Wel zeer goede podiumpresentatie!
Insanity Reigns Supreme: Enkel nieuw werk en de zaal was veel te licht. Dat zijn de enige redenen die ik kan bedenken waarom 1 van mijn favoriete Belgische metalbands me deze keer niet zó overtuigde zoals ze normaal doen. Desalniettemin nog steeds een íjzersterk optreden.
Embodiment of Fire: Ik sta open voor hardcore, metalcore en allerlei aanverwanten, maar hier kon ik echt niks mee. Zeer inspiratieloze riffs, slordig gespeeld en echt nérgens melodie te bespeuren. Voor mij was het een grote bak met lawaai die weinig met muziek te maken heeft. Toch zijn dit soort bands vooral in Vlaanderen mateloos populair, dus ergens zal het wel goed zijn. Niet aan mij besteed in ieder geval.
Welkin: Helemaal geen standaard saaie death metal, Kriestof. Ze waren in zeer goede doen weer. Zeer inventieve riffs die een verwrongen oersfeer teweeg brengen bij mij. Erg strak gebracht met een solide podiumpresentatie. Wel jammer dat ze geen toegift meer wilden spelen.
The Prophecy kon dus noodgedwongen niet spelen vanwege een allergische reactie bij de gitarist die onder de muggenbulten zat. Jammer, want was er eigenlijk wel weer benieuwd naar. Ze zijn echter niet voor niks uit Engeland gekomen, ze hadden meerdere data aan deze kant van het water als ik me niet vergis. Hopelijk kunnen ze het binnenkort goedmaken zoals zanger Matt beloofd heeft, maar daar twijfel ik niet aan.
The Evil Pony's: Deze cracotten mee preparé (crackers met filet americain) vormden een perfecte zatte afsluiting van de dag. Feestmetal met Eekloosch dialect (Oost-Vlaams) kreeg zowaar nog een polonaise op gang. Ik ga hier niet teveel in details treden, maar op momenten werd het wel erg gortig.
Jammer van de ietwat lage opkomst, maar het was toch nog wel gezellig druk eigenlijk. Complimenten aan de organisatie, ik heb een zeer aangenaam dagje gehad en velen vast met mij! Ik blijf het mooi vinden dat zulke uiteenlopende stijlen op 1 dag gewoon mogelijk zijn. Op naar de volgende!
Ik zal vanavond nog wat foto's posten als ik in Gent ben.
De bands:
Carrying My Burdens: Viel zeer goed mee. Erg interessante metalcore, bijzonder strakke en inventieve gitaristen en een hyperactieve drummer. Alleen de vocalen waren niet zo mijn ding en ze zouden wel iets meer breakdowns kunnen gebruiken. Verder zeer goed mee vermaakt.
Collateral Damage: Omdat Never Comes Silence in de file stond speelden we een uurtje eerder waardoor wat mensen die ons wilden zien ons misgelopen hadden. Jammer, maar geen ramp. We speelden voor het eerst met nieuwe gitarist Steven en ook zonder bassiste, want die kan elk moment bevallen. Het optreden ging op enkele schoonheidsfoutjes na en een uitermate beroerd geluid op het podium - een constant rondzingende monitor en gitaristen die zichzelf niet horen - behoorlijk aardig. Denk dat we een zeer goede basis hebben om op verder te gaan nu!
Never Comes Silence: Eenmaal ze toch gearriveerd waren vielen ze me in het begin wat tegen. Zeer netjes gespeeld, maar ik vond de eerste helft van de set wat saai en eentonig. In de tweede helft kwam daar verandering in met als ultieme afsluiter een medley van At the gallows end en Solitude (Candlemass). Zeer sympathieke lui ook! Zangeres continu verwonderd over opkomst en enthousiasme en meerdere malen ons bedankt voor het lenen van de backline.
Honey For Christ: Rauwe 3mans heavy metal. Misschien als ik de nummers zou kennen dat ik het kon waarderen, maar ik vond het nu vooral saai. Veel eenheidsworst, misschien ook gewoon omdat het mijn genre niet echt is. Wel zeer goede podiumpresentatie!
Insanity Reigns Supreme: Enkel nieuw werk en de zaal was veel te licht. Dat zijn de enige redenen die ik kan bedenken waarom 1 van mijn favoriete Belgische metalbands me deze keer niet zó overtuigde zoals ze normaal doen. Desalniettemin nog steeds een íjzersterk optreden.
Embodiment of Fire: Ik sta open voor hardcore, metalcore en allerlei aanverwanten, maar hier kon ik echt niks mee. Zeer inspiratieloze riffs, slordig gespeeld en echt nérgens melodie te bespeuren. Voor mij was het een grote bak met lawaai die weinig met muziek te maken heeft. Toch zijn dit soort bands vooral in Vlaanderen mateloos populair, dus ergens zal het wel goed zijn. Niet aan mij besteed in ieder geval.
Welkin: Helemaal geen standaard saaie death metal, Kriestof. Ze waren in zeer goede doen weer. Zeer inventieve riffs die een verwrongen oersfeer teweeg brengen bij mij. Erg strak gebracht met een solide podiumpresentatie. Wel jammer dat ze geen toegift meer wilden spelen.
The Prophecy kon dus noodgedwongen niet spelen vanwege een allergische reactie bij de gitarist die onder de muggenbulten zat. Jammer, want was er eigenlijk wel weer benieuwd naar. Ze zijn echter niet voor niks uit Engeland gekomen, ze hadden meerdere data aan deze kant van het water als ik me niet vergis. Hopelijk kunnen ze het binnenkort goedmaken zoals zanger Matt beloofd heeft, maar daar twijfel ik niet aan.
The Evil Pony's: Deze cracotten mee preparé (crackers met filet americain) vormden een perfecte zatte afsluiting van de dag. Feestmetal met Eekloosch dialect (Oost-Vlaams) kreeg zowaar nog een polonaise op gang. Ik ga hier niet teveel in details treden, maar op momenten werd het wel erg gortig.
Jammer van de ietwat lage opkomst, maar het was toch nog wel gezellig druk eigenlijk. Complimenten aan de organisatie, ik heb een zeer aangenaam dagje gehad en velen vast met mij! Ik blijf het mooi vinden dat zulke uiteenlopende stijlen op 1 dag gewoon mogelijk zijn. Op naar de volgende!
Ik zal vanavond nog wat foto's posten als ik in Gent ben.
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel
We wilden nog wel een toegift spelen maar ze kwamen 2 nummers voor het einde zeggen dat we nog 2 nummers mochten doen en na het laatste nummer werd er meteen muziek opgezetKoenM schreef:
En toen we aan het afbreken waren kwamen ze ons het nieuws van The Prophecy vertellen. Beetje laat om dan nog dat bisnummer te spelen.
Maar het was gezellig
- KoenM
- Contacteer:
Hm. Ook niet erg handig nee. Misverstand dus.
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel
Ik heb The Prophecy donderdag in de Rots in Antwerpen gezien. Lekker optreden met een paar nieuwe nummers. Het podium was wel heel petieterig en er was schandalig weinig volk.
Honey For Christ en Never Comes Silence waren er ook bij. Eerstgenoemde kon me wel bekoren, lekker rauw. Laatstgenoemde was ietwat minder. Lekker wijfie op viool, maar voor de rest was er niet veel soeps aan.
Honey For Christ en Never Comes Silence waren er ook bij. Eerstgenoemde kon me wel bekoren, lekker rauw. Laatstgenoemde was ietwat minder. Lekker wijfie op viool, maar voor de rest was er niet veel soeps aan.