Metallica II (Hij is er!)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten

Death Magnetic...

valt me echt mee, een hele leuke cd, maar hij kan niet tippen aan de klassiekers
60
63%
heerst, past zo in het rijtje klassiekers
14
15%
is opnieuw een regelrecht drama geworden, bah
15
16%
is onbekend, want ik ken Metallica helemaal niet
0
Geen stemmen
geen mening
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » ma sep 08, 2008 1:40 am

Elessar schreef:Reken er nou maar gewoon op dat dit de laatste mix is.

De CD is/was al verkrijgbaar in Frankrijk, en waarschijnlijk is dat de bron van de rips.
ja ok
maar er is dan nog een hele kleine kans dat het rippen en omzetten een compresserend effect heeft gehad
(ik bedoel niet de data compressie, maar de signaalcompressie van x staat tot 1 zoals vroeger bij het kopieren van cassette naar cassette)
als een opname heel zwaar overgeproduceerd is, kan bij een klein beetje extra compressie op het signaal een oversturend effect de intrede doen
erg optimistisch misschien om hier een kleine kans voor open te houden
maar het kan toch echt zo zijn dat de cd niet in het rood loopt en dat bij het afspelen op cd (wat toch altijd beter klinkt) de dynamieken nog net tot hun recht komen
in dat geval balanceren de producers wel zwaar op het randje van wat wel en niet kan, iets te ver eigenlijk maar ik heb het wel eens meegemaakt met opnames die zich raar gedroegen na rippen
maar nog nooit met professionele opnames !!!
ik vrees toch maar het ergste denk ik ...
Laatst gewijzigd door saz op ma sep 08, 2008 1:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » ma sep 08, 2008 1:44 am

saz schreef:professionele opnames !!!
Ach, het lukte Metallica's management niet wat de eerste de beste Fransman wél lukte: een fatsoenlijke mp3 comprimeren - de wonderen zijn de wereld nog niet uit! :' )
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » ma sep 08, 2008 1:53 am

jij zit hier gewoon achter he? :P
even serieus...
hoe heb je het nu nog voor elkaar gekregen? ;)
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » ma sep 08, 2008 1:58 am

saz schreef:jij zit hier gewoon achter he? :P
even serieus...
hoe heb je het nu nog voor elkaar gekregen? :lol:
DM is een hoax... en ik dacht nog wel dat ik het met zo'n debiele hoes iets te opzichtig gemaakt had - niet dus! :P
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » ma sep 08, 2008 2:09 am

d'oh !
we've been TTT'ed !
zou dat ff mooi zijn he als dat echt zo was? :P
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Bericht door vertigo » ma sep 08, 2008 11:17 am

Ook maar eens geluisterd. Valt me niks tegen. Komt ook wel omdat ik er helemaal niks van had verwacht. Ben net als velen de metal ingerold door metallica zo'n 15 jaar geleden toen van de 10 cd's die ik had, de helft van metallica was. Nu, 200 cd's verder waarvan 95% brute poep, past Metallica daar gewoon niet meer tussen en zal elk nieuwe album het gevoel van vroeger niet meer terughalen omdat het gewoon mijn muziek niet meer is. Ook al komen ze met een betere plaat dan ...And Justice for All.
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » ma sep 08, 2008 11:26 am

Eigenlijk hè....

vind ik 'em best gaaf. Vooral die laatste twee nummers. Lekker geluid ook voor de verandering.

Zal hem binnenkort eens aanschaffen
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma sep 08, 2008 4:54 pm

METALLICA PRE-RELEASE PARTY
DO 11 SEPTEMBER IN 013 BAT CAVE
MET THE UNFORGIVEN EN UNIEKE METALLICA PRIJZEN!!!!!

Vrijdag is hij er dan eindelijk: het nieuwe album van Metallica, Death Magnetic! En dit is reden voor een feestje! Op de avond voor release, donderdag 11 september, is er een speciale Metallica Pre-Release Party in 013 in Tilburg. Met een optreden van Europe's nr 1 Metallica cover band: The Unforgiven, <www.theunforgiven.nl je kunt het nieuwe album Death Magnetic vast horen en ook meteen kopen (als eerste: de avond voor officiele release!), en als klap op de vuurpijl zijn er fantastische Metallica prijzen te winnen.

Datum: do 11 september
Locatie: 013 Bat Cave
Adres: Veemarktstraat 44
5038 CV Tilburg
Netherlands
Zaal open: 20.30 uur
Aanvang: 21 uur
Einde: 24.00 uur
Toegang: gratis. Beperkt aantal plaatsen, vol is vol.


12 EN 15 SEPTEMBER: UNIEKE CONCERTEN IN BERLIJN EN LONDON
Jawel, je leest het goed: Metallica geeft ter gelegenheid van hun nieuwe album twee grote arena concerten in de O2 in Berlijn (12 september) en in Londen (15 september). De prijzen zijn ouderwets laag: voor een ticket in Berlijn betaal je 10 euro en voor een ticket in Londen 5 pond. De opbrengst van het concert gaat naar lokale goede doelen. Hoe kom je aan kaarten? Tickets zijn exclusief verkrijgbaar voor mensen die zich hebben ingeschreven bij <www.missionmetallica.com en/of lid zijn van de Premier Met Club.

• Platinum leden: nadat je bent ingelogd op www.missionmetallica.com ga je naar het “my account” gedeelte selecteer je de ‘Ticket’ pagina.

• Gratis leden: ga naar de "profile” pagina. Klik op ‘tickets’. Daar zie je een code en een link om kaarten te kopen.


Exclusieve Death Magnetic Box via missionmetallica.nl
The Box Magnetic (Death In A Coffin)
Het ultieme collector's item voor de hardcore fan met naast het album:
CD met de demo-versies van 10 nummers van het Death Magnetic album,
DVD met niet eerder uitgebracht Making Of-materiaal, opgenomen tijdens de Death Magnetic studio-sessies,
Death Magnetic T-Shirt exclusief ontworpen en alleen verkrijgbaar via deze box,
Death Magnetic vlag,
Kaart met Death Magnetic gitaar Plectrums,
Uitklapbare poster in de vorm van een doodskist, met foto's van alle bandleden.

Dit alles verpakt in een witte Death Magnetic doodskist-box.

LET OP! Alleen verkrijgbaar op www.MissionMetallica.nl en ALLEEN DEZE WEEK NOG TE BESTELLEN!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » ma sep 08, 2008 8:06 pm

Ik ben totaal geen Metallica fan, maar "All Nightmare Long" is echt enorm vet. De rest vind ik niet echt boeiend... Maar fuck, wat een nummer!
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 08, 2008 8:48 pm

Ik moet even eerlijk zijn, denk ik. Na een aantal luisterbeurten extra is het plaatje namelijk best wel gaan groeien. Zodanig dat ik nu serieus overweeg om em komende vrijdag maar eens op te pikken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma sep 08, 2008 8:55 pm

Godver, lul niet zoveel over dit album. Ik wil het ook horen. Nou ja, nog een paar dagen. Ik kijk er toch naar uit.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 08, 2008 8:58 pm

Die productie is dan wel weer ff wennen, vooral die drumsound, maar aan de andere kant geeft het de muziek ook een ongepolijst karakter. Het zorgt zeker voor een rauwer metalen randje. Hm, het plaatje bevalt me steeds beter.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » ma sep 08, 2008 11:47 pm

Oh hell yeah! They're back! Dit album is zwaar kicke!
Can't fucking wait till they come to Holland!
Alleen jammer dat The Unforgiven III niet net zo begint als die andere 2 Unforgivens..

Maar fuck it, DEATH MAGNETIC is geweldig! Oude tijden herleven weer!
Whoo-hoooo!!
5/5!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma sep 08, 2008 11:55 pm

Aha.

Het is een lekker thrash-plaatje geworden.
Staat maar één echt slecht nummer op (The Unforgiven III), de rest klinkt wel oke eigenlijk.

Ik had een album als dit echt niet meer verwacht van de heren. Toch denk ik niet dat het een album is dat ik over een paar jaar nog draai. Daarvoor is het net weer niet goed genoeg. En dat ligt niet alleen aan de waardeloze productie.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » di sep 09, 2008 12:26 am

..Heb net even de reacties bekeken van echte 'metal-pussies' over dat het album niet 'pakkend' genoeg is en dat het nooit zal klinken als Master Of Puppets, Kill 'Em All etc. en dat Ulrich drumt als een amateur en shitty shitty shitty shit..

Het is gewoon zielig om zulke reacties te bekijken van mensen waarvan nog niemand heeft gehoord. (Als een ander het niet kan, doe het zelf dan beter of houd je snavel dicht ;))

En dat het nooit goed genoeg is voor de pussies is verklaarbaar;

-Zij hebben zelf meestal geen bevredigend leven dus zeiken jullie alles af wat los en vast zit.

-Zij houden van routine. Dus als Metallica een album zou creeëren nét als Master of Puppets e.d. zou iedereen tevreden zijn. Totdat een debiel zeikt dat 'tallica geen inspiratie heeft om iets nieuws te proberen en dat de rest, als een kudde schapen, die debiel volgt met zijn 'mening'.

-Zij houden van commercie. Dat album moet natuurlijk, volgens hen, de elementen van de beginnende albums met zich meedragen zodat je mee kan 'blerren' anders ben je nergens.

Zo zijn nog een aantal voorbeelden te noemen (wat ik uiteraard niet doe want dat is zonde van mijn tijd) dat Death Magnetic nooit, maar dan ook nooit, goed genoeg zal zijn voor degene die blijven hangen in de jaren '80.

Begrijp me niet verkeerd, wat daar in de jaren '80 was, was ook echt goed! Maar ga een beetje met je tijd mee en kijk naar 2008.

Metallica + Death Magnetic; 2008 = een fucking goed album!


Amen.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » di sep 09, 2008 12:34 am

Black No.1 schreef: Dat album moet natuurlijk, volgens hen, de elementen van de beginnende albums met zich meedragen zodat je mee kan 'blerren' anders ben je nergens.
Black No.1 schreef:[..]
Ik moest ook gelijk aan Seek And Destroy denken als ie "Suicide... I already died" zingt en dan vooral het "I already died" gedeelte qua ritme en zang.
Heerlijk dat je zo consequent bent.

Verder ben ik het volledig met je eens natuurlijk en heb ik diep respect voor je onderbouwde mening over dit album en over ons, "metalpussies".
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » di sep 09, 2008 12:40 am

Black No.1 schreef: -Zij hebben zelf meestal geen bevredigend leven dus zeiken jullie alles af wat los en vast zit.

Goed argument man, ga zo door...
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di sep 09, 2008 12:41 am

Black No.1 schreef:Metallica + Death Magnetic; 2008 = een fucking goed album!
Ik ben een pussylover... jij wordt blijkbaar liever in de kont genomen - even goede vrienden.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di sep 09, 2008 12:44 am

Black No.1 schreef: Begrijp me niet verkeerd, wat daar in de jaren '80 was, was ook echt goed! Maar ga een beetje met je tijd mee en kijk naar 2008.

Metallica + Death Magnetic; 2008 = een fucking goed album!


Amen.
Met 2008 in mijn ouwe pussy achterhoofd, vind ik Death Magnetic juist geen goed album. Geforceerd gedoe.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » di sep 09, 2008 12:56 am

Wat zijn trouwens "beginnende albums" ?!

Zijn dat albums die net opgezet zijn of net-verschenen albums misschien ?!

En wat betreft dat niet hebben van een zgn. "bevredigend leven" daar heb je inderdaad wel gelijk in.
Maar zo'n onmogelijk sneue post als die van jou, Black no.1, brengt voor mij toch wel weer een heel klein beetje licht in de oneindige duisternis van mijn bestaan. Waarvoor dank.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di sep 09, 2008 4:40 am

Een punt wat deze cd al tientallen malen vetter maakt dan stront anger, is het feit dat de oh zo gemiste solo weer terug is. En dat zeg ik na het horen van maar 1 nummer..dat zegt al veel.

Ben benieuwd naar de rest. Maar aanschaf van de cd wordt niks. Leve soulseek.

edit: al wat meer gehoord solo is een blijver merk ik.
Hulde aan kurk hamlap. Wat kan die gast soleren.
Nog een plus punt. Unforgiven 3.0 is een goed nummer. Beter als versie 2.0.kut.

Ok, dat was het.
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di sep 09, 2008 8:33 am

Black No.1 schreef:..Heb net even de reacties bekeken van echte 'metal-pussies' over dat het album niet 'pakkend' genoeg is en dat het nooit zal klinken als Master Of Puppets, Kill 'Em All etc. en dat Ulrich drumt als een amateur en shitty shitty shitty shit..

Het is gewoon zielig om zulke reacties te bekijken van mensen waarvan nog niemand heeft gehoord. (Als een ander het niet kan, doe het zelf dan beter of houd je snavel dicht ;))

En dat het nooit goed genoeg is voor de pussies is verklaarbaar;

-Zij hebben zelf meestal geen bevredigend leven dus zeiken jullie alles af wat los en vast zit.

-Zij houden van routine. Dus als Metallica een album zou creeëren nét als Master of Puppets e.d. zou iedereen tevreden zijn. Totdat een debiel zeikt dat 'tallica geen inspiratie heeft om iets nieuws te proberen en dat de rest, als een kudde schapen, die debiel volgt met zijn 'mening'.

-Zij houden van commercie. Dat album moet natuurlijk, volgens hen, de elementen van de beginnende albums met zich meedragen zodat je mee kan 'blerren' anders ben je nergens.

Zo zijn nog een aantal voorbeelden te noemen (wat ik uiteraard niet doe want dat is zonde van mijn tijd) dat Death Magnetic nooit, maar dan ook nooit, goed genoeg zal zijn voor degene die blijven hangen in de jaren '80.

Begrijp me niet verkeerd, wat daar in de jaren '80 was, was ook echt goed! Maar ga een beetje met je tijd mee en kijk naar 2008.

Metallica + Death Magnetic; 2008 = een fucking goed album!


Amen.
Mensen die andere mensen analyseren over waarom iemand iets goed vindt, dat zijn verreweg degenen die dit topic interessant maken :lol:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23040
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di sep 09, 2008 8:59 am

Black No.1 schreef:Amen.
Ik vind mensen die zeiken op internet tegen mensen waravan ie nog nooit heeft gehoord trouwens pussies met een onbevredigend leven.

Hallelujah!
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » di sep 09, 2008 10:33 am

Black No.1 schreef:..Heb net even de reacties bekeken van echte 'metal-pussies' over dat het album niet 'pakkend' genoeg is en dat het nooit zal klinken als Master Of Puppets, Kill 'Em All etc. en dat Ulrich drumt als een amateur en shitty shitty shitty shit..

Het is gewoon zielig om zulke reacties te bekijken van mensen waarvan nog niemand heeft gehoord. (Als een ander het niet kan, doe het zelf dan beter of houd je snavel dicht ;))

En dat het nooit goed genoeg is voor de pussies is verklaarbaar;

-Zij hebben zelf meestal geen bevredigend leven dus zeiken jullie alles af wat los en vast zit.

-Zij houden van routine. Dus als Metallica een album zou creeëren nét als Master of Puppets e.d. zou iedereen tevreden zijn. Totdat een debiel zeikt dat 'tallica geen inspiratie heeft om iets nieuws te proberen en dat de rest, als een kudde schapen, die debiel volgt met zijn 'mening'.

-Zij houden van commercie. Dat album moet natuurlijk, volgens hen, de elementen van de beginnende albums met zich meedragen zodat je mee kan 'blerren' anders ben je nergens.

Zo zijn nog een aantal voorbeelden te noemen (wat ik uiteraard niet doe want dat is zonde van mijn tijd) dat Death Magnetic nooit, maar dan ook nooit, goed genoeg zal zijn voor degene die blijven hangen in de jaren '80.

Begrijp me niet verkeerd, wat daar in de jaren '80 was, was ook echt goed! Maar ga een beetje met je tijd mee en kijk naar 2008.

Metallica + Death Magnetic; 2008 = een fucking goed album!


Amen.
Je hebt een blok beton voor je kop of je hebt het niet. :roll: Nu gaat deze "pussy" verder luisteren naar Carcass, Morbid Angel, Strapping Young Lad, Nile, Behemoth, Darkane en Chimaira. Oja..speciaal voor jou..Megadeth is beter dan Metallica :P
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di sep 09, 2008 10:36 am

Mr Brownstone schreef:Megadeth is beter dan Metallica :P
Ha-ha-ha...

Megadeth is niet meer dan een veredelde Metallica-coverband; beetje de riffs oppoetsen hier en daar, fertig!
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 09, 2008 10:47 am

Mr Brownstone schreef:[..]
..Megadeth is beter dan Metallica
Dat leek me zo voor de hand liggend dat het overbodig is om zoiets te posten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » di sep 09, 2008 10:48 am

the true Thorko schreef:[..]

Ha-ha-ha...

Megadeth is niet meer dan een veredelde Metallica-coverband; beetje de riffs oppoetsen hier en daar, fertig!
Ach dan zullen we het maar niet hebben over de writing credits op Kill 'em All en Ride The Lightning alwaar een zekere Mustaine duchtig aan het geheel meegeschreven heeft... :lol:
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di sep 09, 2008 10:49 am

the true Thorko schreef:[..]

Ha-ha-ha...

Megadeth is niet meer dan een veredelde Metallica-coverband; beetje de riffs oppoetsen hier en daar, fertig!
Hoe je daarbij komt... Megadeth heeft meer albums gemaakt dan Killing Is My Business, hoor.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di sep 09, 2008 10:55 am

En waarom verkoopt Metallica dan zoveel meer dan Megadeth? Juist, omdat zelfs Metallica-fans het verschil horen tussen het origineel en een goedkope kopie...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » di sep 09, 2008 11:00 am

the true Thorko schreef:En waarom verkoopt Metallica dan zoveel meer dan Megadeth? Juist, omdat zelfs Metallica-fans het verschil horen tussen het origineel en een goedkope kopie...
Sinds wanneer zijn verkoopcijfers een maatstaf voor kwaliteit van muziek? Muzikaal steekt "The Black Album" maar magertjes af met vier singlekandidaten en voor de rest muzikale vulling vergeleken met "Countdown to Extinction" waarop letterlijk ieder nummer ijzersterk is...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di sep 09, 2008 11:01 am

Mr Brownstone schreef:[..]


Ach dan zullen we het maar niet hebben over de writing credits op Kill 'em All en Ride The Lightning alwaar een zekere Mustaine duchtig aan het geheel meegeschreven heeft... :lol:
En waar was die Mustaine toen déze klassieker in wording (leed: DM) werd geschreven?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di sep 09, 2008 11:04 am

Mr Brownstone schreef:Sinds wanneer zijn verkoopcijfers een maatstaf voor kwaliteit van muziek?
Omdat het dat enige objectief verifieerbare argument is.

Daarbij: Megadeth is gewoon een enorme rukband...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » di sep 09, 2008 11:05 am

the true Thorko schreef:[..]

En waar was die Mustaine toen déze klassieker in wording (leed: DM) werd geschreven?
Zichzelf alvast mentaal aan het voorbereiden op de grootste lachbui van zijn leven. DM een klassieker in wording..toegeven Thorko..je hebt een uitstekend gevoel voor humor :lol:
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 09, 2008 11:06 am

the true Thorko schreef:En waarom verkoopt Metallica dan zoveel meer dan Megadeth? Juist, omdat zelfs Metallica-fans het verschil horen tussen het origineel en een goedkope kopie...
De Backstreet boys verkopen ook meer dan (voeg hier een willekeurige metal/ambient/electro/postcore/etc band in). Sinds wanneer zeggen verkoop cijfers iets over het niveau van een band?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 09, 2008 11:07 am

the true Thorko schreef:[..]

En waar was die Mustaine toen déze klassieker in wording (leed: DM) werd geschreven?
Ik wacht, nu WEET ik dat je gewoon zit te stangen. Dit kan niet serieus zijn.

En wij maar happen :oops:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » di sep 09, 2008 11:10 am

Omdat het dat enige objectief verifieerbare argument is.
Dus de eerste de beste plaat van een Britney Spears of Mariah Carey is een instant klassieker op grond van goede verkoopcijfers?
Daarbij: Megadeth is gewoon een enorme rukband.
En op welke objectief verifieerbare argumenten kom je tot deze, overigens vrij subjectieve, oordeel? :lol:
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di sep 09, 2008 11:12 am

Mr Brownstone schreef:
Daarbij: Megadeth is gewoon een enorme rukband.
En op welke objectief verifieerbare argumenten kom je tot deze, overigens vrij subjectieve, oordeel? :lol:
Plaag!

I rest my case, bitch! :")
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di sep 09, 2008 11:12 am

XnegativeX schreef:[..]


Ik wacht, nu WEET ik dat je gewoon zit te stangen. Dit kan niet serieus zijn.

En wij maar happen :oops:
:lol:
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » di sep 09, 2008 11:15 am

the true Thorko schreef:[..]

Plaag!

I rest my case, bitch! :")
Biertje? 8)
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di sep 09, 2008 11:24 am

Mr Brownstone schreef:[..]


Biertje? 8)
Daar zeg ik geen 'nee' tegen... 8)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 09, 2008 11:27 am

Ik wel! 8)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » di sep 09, 2008 11:30 am

XnegativeX schreef:Ik wel! 8)
*speelt ff Bruin de bardude* :lol:
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » di sep 09, 2008 6:27 pm

Myowannuzz, met beginnende albums bedoel ik de eerste albums van Metallica. Dus de albums waar ze mee begonnen.

But still, I rest my case; Metallica's 'Death Magnetic' kicks arsh!

En mensen die zich zodanig aangesproken voelen tot 'pussy' is hun probleem, niet de mijne.
Als je je zo aangesproken voelt, moet je er wat aan doen.

En Thorko.. aangezien jij zo'n 'pussylover' bent mag je wel eens tussen je benen kijken.
Have fun.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » di sep 09, 2008 6:29 pm

Black No.1 schreef:Myowannuzz, met beginnende albums bedoel ik de eerste albums van Metallica. Dus de albums waar ze mee begonnen.

But still, I rest my case; Metallica's 'Death Magnetic' kicks arsh!

En mensen die zich zodanig aangesproken voelen tot 'pussy' is hun probleem, niet de mijne.
Als je je zo aangesproken voelt, moet je er wat aan doen.

En Thorko.. aangezien jij zo'n 'pussylover' bent mag je wel eens tussen je benen kijken.
Have fun.
Wat is het probleem dan? Maak je toch niet zo druk...
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di sep 09, 2008 6:31 pm

Black No.1 schreef:En Thorko.. aangezien jij zo'n 'pussylover' bent mag je wel eens tussen je benen kijken.
Have fun.
Je moeder doet je de groeten...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di sep 09, 2008 6:31 pm

Black No.1 schreef: En Thorko.. aangezien jij zo'n 'pussylover' bent mag je wel eens tussen je benen kijken.
Have fun.
the true Thorko schreef:[..]

Ik ben een pussylover... jij wordt blijkbaar liever in de kont genomen - even goede vrienden.
Thorko, een echte hetero!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » di sep 09, 2008 6:35 pm

Lennert schreef:
Black No.1 schreef: En Thorko.. aangezien jij zo'n 'pussylover' bent mag je wel eens tussen je benen kijken.
Have fun.
the true Thorko schreef:[..]

Ik ben een pussylover... jij wordt blijkbaar liever in de kont genomen - even goede vrienden.
Thorko, een echte hetero!
Oeh, Lennert die voor z'n vriendje opkomt.. Nice job, Lenny.

Thorko, doe even de groeten terug, wil je.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » di sep 09, 2008 6:37 pm

ging het hier nou over metallica?
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » di sep 09, 2008 6:40 pm

Poggwyd schreef:ging het hier nou over metallica?
True, true.. Wapenstilstand.

Ja.. Alles wat ik wilde zeggen (over 'tallica) is gezegd.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » di sep 09, 2008 7:23 pm

back ontopic dan maar:

ik vind megadeth ook niet beter dan metallica
(lees: de eerste 5 albums van metallica, de rest is niet goed te vergelijken)
megadeth heeft haar stijl wel beter bewaard, maar mustaine zijn stem klinkt gewoon minder cool dan die van hetfield (als je thrash met thrash vergelijkt) en dat doet voor mij toch wel veel
en qua persoonlijkheid zijn zowel hetfield als mustaine labiele figuren, dus ook op dat front geen plus voor mustaine t.o.v. de concurrent
alleen met zijn bewaarde lange haar is mustaine beduidend cooler bezig

overigens lacht mustaine zich vlgs mij sowieso wel kapot
hij krijgt nog steeds geld voor songs waaraan hij meegeschreven heeft, dus al het werk dat metallica zonder hem gedaan heeft om bekend te worden spekt tot op de dag van vandaag zijn portemonnee (elke keer als er een KeA of RTL album verkocht wordt)
misschien verdient ie daar zelfs wel beter mee dan met megadeth :P
iig een leuk "extraatje"

dus al dat gehuil in "somekind of monster" was ook eigenlijk helemaal niet nodig geweest :lol:
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gesloten