The Locust

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11746
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

The Locust

Bericht door Amibor » di sep 09, 2008 12:45 am

Er is dus blijkbaar nog geen topic over deze geniale band!

Afbeelding

Deze 4-koppige mathcore/noiserock formatie uit San Diego maakt zieke, zieke muziek. Met het experimentele en vervreemdende hoog in het vaandel walsen ze over je heen als een sprinkhaanplaag. De muziek is koud, complex, en waarborgt een sfeer van heb-ik-jou-daar. Ze creeeren soms een bijna post-apocalyptische en industriele sfeer met een minimaal gebruik van electronica door hun gerag en geros heen.
Ik gok dat vooral fans van An Albatross, Ed Gein, Trencher en Poolside At The Flamingo hier iets mee kunnen. Het is zeker geen DEP-achtige mathcore, het klinkt een stuk buitenaardser. De toevoeging van imker-achtige kostuums versterkt de podiumperformance op een bizarre manier.
Ze hebben een aantal full-lengths en een hoop EP's uit, hier te bekoekeloeren; http://www.discogs.com/artist/Locust%2C+The

Myspace: http://www.myspace.com/thelocust

Als je dankzij dit topic nu pas op overweldigende manier met ze in aanraking komt, dan is het pech, want afgelopen weekend waren ze in Utrecht en Den Haag.
Zelf was ik erbij in Den Haag, in Korzo5hoog, een vaag kantoorgebouw die blijkbaar werd gebruikt voor een soort van gratis (!!) underground festivalletje. Na een flinke zoektocht belanden we een in een zaaltje waar een stuk of 40 redelijk beschonken mensen waren, en waar The Locust op gelijke hoogte als zieke insekten op hun snaren en vellen aan het hengsten waren. Het was...ja...surreal.

M.a.w. een aanrader!
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Seraphis
Berichten: 528
Lid geworden op: wo nov 22, 2006 6:10 pm

Bericht door Seraphis » di sep 09, 2008 11:38 am

Van The Locust ken ik alleen Plague Soundscapes. Daarop staan twee of drie nummers op die nog enigzins luisterbaar zijn. De rest is gewoon vervelende herrie zonder enige samenhang.

Ik weet niet of de rest van hun reportoire heel anders is?
Laatst gewijzigd door Seraphis op di sep 09, 2008 3:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"True knowledge exists in knowing that you know nothing" - Socrates
"Better to be a man of great worth than to have possessions of great worth" - Pausanias of Sparta

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16558
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » di sep 09, 2008 12:10 pm

Ik snap niet hoe mensen hier naar kunnen luisteren. Het is dus niks voor mij.
Heus.

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » di sep 09, 2008 7:46 pm

ik ken ze ook alleen van Plague Soundscapes, en vind het om eerlijk te zijn best wel te vergelijken met Dillinger Escape Plan. niet echt iets waar ik voor m'n plezier naar ga zitten luisteren, maar ze zijn zeker niet slecht, vind ik.

kan me herinneren dat ze een paar jaar geleden zelfs in de krant (Spits, geloof ik) stonden :)

en concertjes in dat soort verlaten gebouwen zijn inderdaad altijd wel de moeite waard, al is het alleen maar voor de sfeer ipv de muziek ;)
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11746
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di sep 09, 2008 7:54 pm

Of het te vergelijken is met DEP, dat ligt er denk ik een beetje aan hoeveel vergelijkingsmateriaal je hebt. Ik vind DEP een stuk melodieuzer en gelikter. The Locust zie ik bijv. nog niet bij Relapse aansluiten, misschien bij een Hydrahead dan weer wel. Maar op zich is de basis van beide bands wel mathcore, al dan niet totaal anders uitgewerkt.

Om de vraag van Seraphis te beantwoorden, ze zijn idd wel ietje toegankelijker geworden in de loop der jaren, en de productie is er uiteraard op vooruit gegaan, maar toch denk ik dat je als je Plague Soundscapes afschuwelijk vindt, je met de rest ook weinig aankan.
Persoonlijk vind ik dit een van de gaafste platen, maar de dikste blijft de gelijknamige debuut ''full-length''. Moth-eaten deer head!!
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Doodskreet
Berichten: 967
Lid geworden op: di dec 13, 2005 5:24 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » za sep 13, 2008 12:36 am

Geweldig spul ja.

Jammer dat er op die split met Arab On Radar tracks staan die ook al elders te vinden zijn op een album. Dat neemt niet weg dat die split echt gruwelijk vet is.
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Plaats reactie