Beste nummers van 2008

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Beste nummers van 2008

Bericht door Tox » vr sep 26, 2008 10:42 pm

We hebben ons "Releases 2008"-topic om over en weer te schreeuwen welk album het beste is, maar er zijn natuurlijk ook losse nummers die met kop en schouder boven de rest uitstijgen. In dit topic kun je dus posten van welke nummers jij vindt dat ze een plek verdienen in het rijtje "beste nummers van 2008". Een top-10 posten kan uiteraard, maar het is aanbevolen/verplicht om iets te vertellen over de nummers, anders gaat toch niemand het luisteren.


Mijn inspiratie voor dit topic:

Amon Amarth - Twilight of the Thundergod

Een monsterlijk epische albumopener waardoor je je midden op de albumhoes waant.


Meer heb ik even niet, maar ik heb jullie in ieder geval voorzien van een voorzet.
Laatst gewijzigd door Tox op za sep 27, 2008 12:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr sep 26, 2008 10:56 pm

Het eerste nummer dat mij te binnen schiet is:
Bleeding through - Sister charlatan
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » vr sep 26, 2008 10:58 pm

Voorlopig hou ik het op: Ayreon - Beneath The Waves.

Alleen die machtige zangpartijen van Jorn Lande rechtvaardigen de aanschaf van het hele album al.
Laatst gewijzigd door Edwynn op vr sep 26, 2008 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » vr sep 26, 2008 10:59 pm

Death Angel - Dethroned
Killing Season is voor mij dan ook de plaat van het jaar. Die gasten flikken het weer. Ook de optredens van de zomer waren om van te smullen.


Cavalera Conspiracy - Sanctuary
Vooral dat laatste stuk rost. Marc Rizzo geeft deze band smaak.


Sabaton - Ghost Division
Doet me een beetje aan Savatage (Gutter Ballet) denken. Eén van de verrassingen van het jaar wat mij betreft.


Moonspell - Scorpion Flower
Heerlijke sfeer en prachtige vocalen. Wat is het toch jammer dan Anneke gekapt is bij de The Gathering.
Laatst gewijzigd door Flaw op za sep 27, 2008 1:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » vr sep 26, 2008 11:18 pm

Twilight omen van Limbonic art.

Overduidelijk
Gelegenheids Satanist

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Bericht door the_dying » vr sep 26, 2008 11:34 pm

Doddenakker van Amenra. Of Circle van Esoteric.
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr sep 26, 2008 11:37 pm

the_dying schreef:Dodenakker van Amenra.
Of "Silver Needle, Golden Nail" of Razoreater ... wat een plaat man.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za sep 27, 2008 12:20 am

Tot nu toe 'The Art Of Dying' van Gojira en 'The Lie' van To-Mera.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » za sep 27, 2008 12:25 am

3.12 van Darkspace
Smells Like Kevin Bacon van iwrestledabearonce
Circle van Esoteric
Process of Disillumination van Bloodbath
Bloodmeat van Protest the Hero
Ground van Enslaved

In willekeurige volgorde, echt heerlijke nummers.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » za sep 27, 2008 12:29 am

Kom jongens, vertel er wat meer bij!
Hoeft niet bij elk nummer, maar laat het geen lijstjes-topic worden.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za sep 27, 2008 12:30 am

Ik blijf het jammer vinden dat ik de cleane zang van Protest The Hero slecht trek, want verder is het zo'n ontiegelijk dik album.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za sep 27, 2008 12:46 am

Alfabetisch

Audrey Horne - Bright Lights
Backfire - Nothing Is Forgiven
Coldplay - Yes
Death Angel - Buried Alive
Fidget - All Seems Meaningless
Grabriella Cilmi - Sweet About Me
Grimskunk - Blown To Pieces
Hail Of Bullets - Ordered Eastwards
Metallica - That Was Just Your Life
Pennywise - As Long As We Can
Pro-Pain - Hour Of Time
Terror - Voice Of The Damned
Vampire Weekend - Mansard Roof
Verse - Old Guards, New Methods
einde bericht

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za sep 27, 2008 1:05 am

Excuses, ditmaal met toelichting:
Alfabetisch

Audrey Horne - Bright Lights
Beste nummer van hun nieuwe plaat, rustige opbouw om over te schakelen naar opjagende herrie zoals een band als Faith No More dat ook kon.

Backfire - Nothing Is Forgiven
De absolute hardcoreknaller van 2008, pure aggressie en lekker snel. Zo moet het zijn.

Coldplay - Yes
Tja, geen metal, maar stiekum heeft Coldplay toch een echte klassieker gemaakt met Viva La Vida. Dit nummer begint rustig om uiteindelijk te ontaarden in een lekker stevig rocknummer

Death Angel - Buried Alive
Wat een album en wat is dit een geweldig nummer, ook dit nummer raast op het eind en laat het beste van Death Angel OOIT horen

Fidget - All Seems Meaningless
Alternative rock, met een enorm lekker refrein. Op dit album staan geweldige rocksongs met dit nummer als de uitschieter.

Grabriella Cilmi - Sweet About Me
Mooie dame met een goede stem en een zeer pakkend nummer. Geen metal overigens

Grimskunk - Blown To Pieces
Dit nummer is zo geweldig, zit zo goed in elkaar, het swingt, het is melodieus maar ook keihard. Mix Suicidal, Rage Against The Machine en 311 en dan krijg je dit. TOP

Hail Of Bullets - Ordered Eastwards
Naar mijn mening de beste deathmetal plaat van 2008 en het eerste nummer is m.i. ook het beste nummer. Die van Drunen kan nog steeds zo hysterisch krijsen dat is toch F###### niet normaal.

Metallica - That Was Just Your Life
Wat een geweldig nummer weten onze miljonairs er nog uit te halen. Dit is echt boven verwachting. Wel verreweg het beste nummer van de nieuwe plaat, dat terzijde, maar dit nummer bevat alles wat Metallica zo goed maakt. En inderdaad er zijn weinig thrashbands die dit nummer kunnen schrijven. Als de volgende plaat allemaal van deze krakers bevat dan krijgt Master Of Puppets een echte overtreffende trap! (wellicht onmogelijk).

Pennywise - As Long As We Can
Openingstrack van het album, up tempo melodieuze hardcore-punk met clean voice ipv al dat gegrunt! Lekker nummer voor in de auto.

Pro-Pain - Hour Of Time
Zeer verrassend nummer van de Motörhead van de metalcore. Messcherp en melodieus, ook al heerlijk voor in de auto.

Terror - Voice Of The Damned
Tja, het scherpe randje is er vanaf, maar dit nummer is echt een van de beste nummers die Terror geschreven heeft. Er zit zelfs een gitaarsolo in.

Vampire Weekend - Mansard Roof
Alternative rock met een zeer positive vibe, ookal is het weer nog zo slecht, deze band weet er een vrolijke dag van te maken. Beetje beatles, beetje ska. Deze band wordt heel erg groot denk ik

Verse - Old Guards, New Methods
Wat een bak frustratie en aggressie komt er op je af als je dit nummer draait. De aggressie van Downset, de passie van Better Than A Thousand. Zeer goede band en een van de betere hardcore-punk nummers van het jaar.
einde bericht

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » za sep 27, 2008 1:06 am

Amibor schreef:Ik blijf het jammer vinden dat ik de cleane zang van Protest The Hero slecht trek, want verder is het zo'n ontiegelijk dik album.
Zure tijden, misschien moet je wat meer screamo e.d. opgraven en dat gaan luisteren? Duurt ff voor het duppie valt. Binnenkort ook een dikke metalcore-avond met oa de mannen van PtH in Utrecht, dat wordt echt heel erg feest.

Wat meer info dan.
3.12 van Darkspace: black metal vlak boven het absolute nulpunt. Als ik dit luister, stolt het bloed in mijn aderen en ontstijg ik dit aardse niveau. Na twee minuten, als die melodielijn op de gitaar erbij komt... kippenvel.

Tastes Like Kevin Bacon van iwrestledabearonce: hoe fucked up kun je doen? Lekker absurd spastische grindcore met met electronische elementen erin, blijkt die grunter opeens een vrouw te zijn en ook nog een aardig toontje zuiver te kunnen zingen.

Circle van Esoteric: psychedelische funeral doom? JAWEL! Hypnotiserend nummer, laat je niet gaan, de eerste paar minuten zijn werkelijk verlichtend.

Process of Disillumination van Bloodbath: pardon, wát is dat voor riff die ik daar na anderhalve minuut hoor? Oja, de inleiding op het gaafste death metal stukje van dit jaar?! Hoe hard bláást dit. Dan nog die gore stem van Mikael erover heen en mijn Valhalla is compleet.

Bloodmeat van Protest the Hero: ok, we beginnen met een typische mathcore-riff die 4/4 en 15/16 maten afwisselt, maar daarna gooien we er nog een portie polymetriek en andere technische shizzle er bovenop, maar we letten er ook goed op dat we fijne melodieën niet uit het oog verliezen. Komt nog eens bij dat die zanger gewoonweg gave capriolen uithaalt met z'n stembanden - het is weer eens wat anders, maar daarom niet minder gaaf, integendeel! Plaat van het fucking jaar.

Ground van Enslaved: de beginriff is gewoon fijn. Niet per se rossend of verlichtend, maar hij voelt gewoon góed! Enslaved laat zich toch van weer een andere kant zien en dat bevalt me reuze!
Laatst gewijzigd door Hieronimus op zo sep 28, 2008 3:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » za sep 27, 2008 1:37 am

Beastie Meijer schreef:
Coldplay - Yes
Tja, geen metal, maar stiekum heeft Coldplay toch een echte klassieker gemaakt met Viva La Vida. Dit nummer begint rustig om uiteindelijk te ontaarden in een lekker stevig rocknummer
Dat vind ik dus het enige slechte nummer op dit album!
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » za sep 27, 2008 10:06 am

CALIBANaan schreef:Twilight omen van Limbonic art.

Overduidelijk
Die is uitermate vet ja! Alleen is dat album van 2007 :wink:

Bij mij schiet het nummer Persepolis van Septic Flesh (Communion)meteen te binnen. Alleen het intro al: een orkest met rossende drums erdoor waarna een onheilspellend stukje muziek begint. Heerlijk!

En het nummer Wrath of the Ba'ath van The Monolith Deatcult
(Trivmvirate). Begint met slechts enkle laag gechant waarna de hel compleet losbarst. Daar houd ik nou van!
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za sep 27, 2008 10:46 am

Wil er graag ook de optie "slechtste nummer van 2008" aan toevoegen.

Dit is in mijn ogen de re-recording van het nummer Slowly We Rot door Obituary. Wat een enorm slap aftreksel, die band heeft het absoluut niet meer. Het is de wereld op z'n kop, het nummer is opeens alle rauwheid verloren.

Dit moet zo'n band absoluut niet doen, kap er dan mee, breng de plaat opnieuw uit of zorg ervoor dat er een overtreffende trap gerealiseerd wordt. Wat een ellende.
einde bericht

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » za sep 27, 2008 1:04 pm

De nummers die het voor mij in 2008 weer gedaan hebben zijn: 1,2,3,4,5,6,7,8,9 en 0.

En alle combinaties van bovenstaande natuurlijk, die moeten we ook niet vergeten.

Nummers doen fucking niet onder voor letters!
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » za sep 27, 2008 1:14 pm

Zimmers Hole - Devil's Mouth
De keren dat ik op dit nummer geluchtgitaard heb zijn echt ontelbaar zo langzamerhand :lol: geniaal in al z'n simpelheid

Textures - Awake
Een van de weinige prognummers die in m'n kop bleef hangen ;)

Death Angel - Lord of Hate
Er is al zoveel over de nieuwe Death Angel gezegd, ik ga er niks meer aan toevoegen. PREPARE - TO - MEET - THY - GOD!

Gojira - Vacuity
Stampnummer der stampnummers, zou ik zo zeggen. Moddervette sound.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za sep 27, 2008 1:21 pm

Meshuggah - Bleed
Wat een dodelijk vet en verslavend nummer is dit toch. Die ritmegitaar is echt onnavolgbaar, simpelweg fantastisch en dat met zo weinig noten.

Iced Earth - A Gift or a Curse
Toch wel het meest afwijkende nummer van The Crucible of Man. Het nummer bevalt me echter wel, vanwege de sfeervolle instrumentatie, eenvoudige en doeltreffende zangstukken (zowel van van Schafer als van Barlow) en de prima uitgewerkte solo's.

Laaz Rockit - Brain Wash
Een nummer met een refrein dat niet meer uit de kop te krijgen is. Als er dan ook nog eens fors spetterend wordt gesoleerd, ben ik om. Geweldig nummer van de laatste cd.

Journey - Where did I lose your Love
Van de laatste plaat. Geweldig nummer. Mooi opgebouwd, waanzinnig gezongen en het solowerk is weer van ongekende klasse. Een uitstekend rock nummer, met een heerlijk optimistische ondertoon.

Death Angel - Lord of Hate
Eigenlijk alle nieuwe nummers van de laatste cd. Geweldig, zoveel energie en zo heerlijk speels. Fantastische band, fantastische plaat, fantastisch nummer.

Testament - More than Meets the Eye
Ik vond dit nummer eerst niet echt bijzonder, vooral vanwege het wat voor de handliggende 'hohoohohoo' gebeuren, maar uiteindelijk ben ik het nummer vanwege de muziek echt gaan waarderen. Gave opbouw, beestachtig riffwerk en een goede solo. Heerlijk nummer.

Warrel Dane - August
Simpelweg fantastisch. Machtig mooi gezongen en die thematiek is gewoonweg briljant. Subliem nummer.

Warrel Dane - Brother
Die tekst, de tering. Geweldig nummer.

Warrel Dane - Your Chosen Misery
Ook zo'n waanzinnig nummer. Erg gevoelig gezongen en de stem raakt je diep in het hart. Uitstekende functionele muzikale begeleiding ook. Dat vind ik de kracht van de plaat van Warrel Dane. Muzikaal is het niet echt opvallend of ingewikkeld, maar het dient wel het hogere doel. Het hogere doel is dan het maken van fantastische nummers en daarin is men geslaagd. Met elk nummer van de plaat wordt de juiste snaar hier geraakt.
Laatst gewijzigd door Jeroen op za sep 27, 2008 1:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » za sep 27, 2008 1:22 pm

Poggwyd schreef:De nummers die het voor mij in 2008 weer gedaan hebben zijn: 1,2,3,4,5,6,7,8,9 en 0.

En alle combinaties van bovenstaande natuurlijk, die moeten we ook niet vergeten.

Nummers doen fucking niet onder voor letters!
Ik ga voor cijfers! All the way!
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » za sep 27, 2008 3:18 pm

Ekibyougami schreef:[..]


Die is uitermate vet ja! Alleen is dat album van 2007 :wink:

Bij mij schiet het nummer Persepolis van Septic Flesh (Communion)meteen te binnen. Alleen het intro al: een orkest met rossende drums erdoor waarna een onheilspellend stukje muziek begint. Heerlijk!

En het nummer Wrath of the Ba'ath van The Monolith Deatcult
(Trivmvirate). Begint met slechts enkle laag gechant waarna de hel compleet losbarst. Daar houd ik nou van!
Hij kwam dit jaar uit toch? De band in questie is sinds 2007 weer tezamen.
Ik ga het even uitpluizen

Edit: heb het snel even opgezocht. We hebben beide gelijk.

Released also on 180 grams black vinyl in 2008 by "Back on Black" (BOBV096LP)
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4074
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za sep 27, 2008 3:30 pm

IN MOURNING - Past October Skies (The Black Lodge Revisited)
Het was weer een tijd geleden dat ik zo'n geweldig debuut album had gehoord. En ze bewaren het mooiste voor het laatst. Prachtige treurige melodieën, dynamiek, een diepe wanhopige grunt, WERELD NUMMER!

TEXTURES - Awake
Silhouettes heeft mij écht Textures fan gemaakt, waar de albums ervoor dat niet voor elkaar kregen. Grote winst is dat er op dit album nummers staan die op zichzelf staan en geen fragmenten uit een groter geheel zijn. Dit nummer is daar een prachtig voorbeeld van. Het nummer wordt gedragen door de fenomenale vocalen van Erik Kalsbeek. Kippenvel.

TEXTURES - The Sun's Architect
Nog zo'n parel van het Silhouettes album, gruwelijk intens met wederom een hoofdrol voor de vocalen (uit z'n fakking tenen!!!).

DAYLIGHT DIES - Woke up Lost
Het moest even groeien, maar wat een wereld album is "Lost to the Living" geworden. Prachtige melodieuze, mid-tempo doom. Dit nummer is een parel onder de andere parels op het album. Ultra-dramatisch en melodieus met schitterende cleane zang van bassist Egan O'Rourke.

BLOODBATH - At the Behest of their Death
Leden van Opeth en Katatonia schrijven in hun schaarse vrije uurtjes 'voor de lol' ook wat Death Metal nummers voor hun hobbybandje Bloodbath. Maar met dat hobbybandje leveren ze dit jaar wel even de vetste, bruutste en beste Death Metal plaat van de laatste paar jaar af. Dit nummer is de opener van het album en de eerste van 11 vernietigende Death Metal granaten die werkelijk niets op hun pad heel laten. Dynamisch, groovy en bovenal BRUUT!!!! Wereldklasse!

COLDPLAY - Death and all his Friends
Ik vond Coldplay altijd al wel goed, maar een nummertje of 3-4 per album, de rest deed me niet zoveel. Op dit album verlaten ze het stramien van gitaar/zang/drums/piano en kleuren ze de muziek in met een keur aan verschillende instrumenten en geluiden met als resultaat een prachtig en zeer afwisselend album. Dit prachtige sfeervolle nummer is daar een mooi voorbeeld van.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za sep 27, 2008 5:14 pm

opmerkelijk, die voorkeur voor de laatste Coldplay. In tegenstelling tot ouwer werk vind ik het een tegenvallend album, waarop ik slechts hand van de producer nog hoor en heel weinig band. Uiteraard hebben ze alles netjes ingespeeld, vast wel, maar ik mis de bevlogenheid en passie van het eerdere werk. Alles klinkt te gelikt, te poppy en bovendien valt nu ook op dat de zang belabberd is. Eerder paste dat nog wel in het geheel, maar nu, nee niet meer. De laatste Coldplay is voor mij nog altijd een van De teleurstellingen van dit jaar.
Laatst gewijzigd door Jeroen op za sep 27, 2008 6:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Bericht door the_dying » za sep 27, 2008 6:24 pm

iscariah schreef:[..]
Of "Silver Needle, Golden Nail" of Razoreater ... wat een plaat man.
Ja, al is III toch beter, vind ik. Pas op, op technisch vlak en geluidstechnisch scoort IIII een pak beter, toch blijft III beter hangen.
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » za sep 27, 2008 6:26 pm

the_dying schreef:[..]


Ja, al is III toch beter, vind ik. Pas op, op technisch vlak en geluidstechnisch scoort IIII een pak beter, toch blijft III beter hangen.
Ik zou IIII over III nemen. IIII gaat net wat dieper voor mij, emotioneel.

Maar beide albums = AWESOME

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za sep 27, 2008 6:28 pm

Inderdaad opmerkelijk Jeroen dat jij die laatste van Coldplay niet kunt waarderen (haha).
einde bericht

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » za sep 27, 2008 6:29 pm

Newsflash: Coldplay = bagger

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za sep 27, 2008 6:29 pm

ieder z'n ding. Daar zal het mee te maken hebben, gok ik. X&Y en bijvoorbeeld Parachutes blijf ik echter prima platen vinden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » za sep 27, 2008 7:24 pm

iscariah schreef:Newsflash: Coldplay = bagger
Hoezo 'news'?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » za sep 27, 2008 7:37 pm

Hieronimus schreef:Hoezo 'news'?
Hou toch op! Nah moet je niet gaan doen alsof je hier verstand van hebt.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za sep 27, 2008 8:24 pm

Flaw schreef:

Sabaton - Ghost Division
Doet me een beetje aan Savatage (Gutter Ballet) denken. Eén van de verrassingen van het jaar wat mij betreft.

Daar doet het me eerlijk gezegd helemaal niet aan denken. Maar ik vind de nieuwe Sabaton sowieso wat tegenvallen. Als ik daar het beste nummer uit moest kiezen, dan zou ik waarschijnlijk voor 40-1 of the price of a mile gaan.



Ik zou trouwens nog graag Black stone cherry - Blind man willen toevoegen. Een heel sfeervol rocknummer met een prachtig refrein.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za sep 27, 2008 10:12 pm

Wat in me opkomt:

AC/DC - Rock 'n Roll Train
Motorhead - Rock out

de nieuwe Testament en Death Angel vond ik degelijk maar allesbehalve bijzonder. Nieuwe Laaz Rockit zefs nog een tikkeltje meer dan degelijk maar echte uitschieters staan er ook niet op. Moeilijk heb weinig metalplaten gekocht dit jaar waar ik echt enthousiast van kon worden.

Oh Necromancer op Sagh II was ook een tof nummer
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

-Alice-
Berichten: 101
Lid geworden op: vr aug 08, 2008 10:45 am
Locatie: Utrecht

Bericht door -Alice- » zo sep 28, 2008 12:35 pm

Voor mij staat op nummer 1 Tulimyrsky van Moonsorrow. Hoewel het een half uur duurt en er steeds een verhaal verteld wordt in het Fins, verveelt het geen moment. Het begint heerlijk rustig met accoustische gitaar, maar dat slaat ineens om naar echte heavy metal. En er is één en al afwisseling met gekrijs, rustige vocalen, mannenkoren, langzaam en snel tempo. Heerlijk gewoon :D.

Verder ook super:

Hessian Peel van Opeth. Ook weer een lekker afwisselend nummer met veel instrumentale gedeelten.

Escape the Union van Keep of Kalessin. Eén van de nummers die toch nog goed passen bij Armada.

En heel anders: Firefly van Jon Oliva's Pain. Gewoon lekker rustig nummer.

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Bericht door Kimzel » zo sep 28, 2008 1:52 pm

ken niet veel metal uit 2008 maar arckanums liedje formala vind ik wel erg leuk

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » zo sep 28, 2008 2:03 pm

Krimhild schreef:[..]

Hou toch op! Nah moet je niet gaan doen alsof je hier verstand van hebt.
Ik doe niet alsof.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » zo sep 28, 2008 3:16 pm

Death Angel - Lord Of Hate

Heel Killing Season is geweldig maar zijn opener beukt alles kort en klein
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » zo sep 28, 2008 8:50 pm

Psychopunch - Hush now Baby
Nummer swingt werkelijk als een tiet, maar vooral vanwege het refrein dat zich in mijn hoofd werkt en niet meer weg wil.

Tiamat - Misantropolis
Het beste nummer van Tiamat sinds misschien wel ooit. Kan een uur op repeat blijven staan, geweldig emotioneel, schitterende tekst, wauw :)

Portishead - The Rip
Zo'n simpel, eindeloos herhaald melodietje met constant was kleine variaties, maar op een bepaalde manier toch zo mooi. Mooie ingetogen zang van Beth, niet zo over the top maar toch vol emotie :)

Volbeat - Mary Ann's Place
Typisch Volbeat nummer, mooi, enigszins swingend maar toch ook melancholisch. En met een fenomenale gastzangeres!

Tiamat - Summertime is Gone
Ik vond Johan Edlund altijd al een geweldige zanger, maar hier trekt hij werkelijk alle registers open met schitterende treffende melodiën. En zooo veel sfeer in dit nummer...

willekeurige volgorde, overigens

Over die andere 5 moet ik nog even nadenken :)
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » zo sep 28, 2008 8:55 pm

thomaster87 schreef:Volbeat - Mary Ann's Place
Typisch Volbeat nummer, mooi, enigszins swingend maar toch ook melancholisch. En met een fenomenale gastzangeres!
Helemaal mee eens!

Hele album is gewoon geweldig.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » zo sep 28, 2008 10:22 pm

CALIBANaan schreef:[..]

Hij kwam dit jaar uit toch? De band in questie is sinds 2007 weer tezamen.
Ik ga het even uitpluizen

Edit: heb het snel even opgezocht. We hebben beide gelijk.

Released also on 180 grams black vinyl in 2008 by "Back on Black" (BOBV096LP)
Ah! Op die fiets. Nu ja, vinyl heb ik niks van, dus dat hou ik ook niet bij dan natuurlijk :wink:
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Eddy the Eagle
Berichten: 180
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 11:30 am

Bericht door Eddy the Eagle » ma sep 29, 2008 2:02 pm

Ik ga voor Testament - Dangers of the Faithless.
Waanzinnig nummer !

Eddy the Eagle
Berichten: 180
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 11:30 am

Bericht door Eddy the Eagle » ma sep 29, 2008 2:03 pm

Beastie Meijer schreef:Wil er graag ook de optie "slechtste nummer van 2008" aan toevoegen.

Dit is in mijn ogen de re-recording van het nummer Slowly We Rot door Obituary. Wat een enorm slap aftreksel, die band heeft het absoluut niet meer. Het is de wereld op z'n kop, het nummer is opeens alle rauwheid verloren.

Dit moet zo'n band absoluut niet doen, kap er dan mee, breng de plaat opnieuw uit of zorg ervoor dat er een overtreffende trap gerealiseerd wordt. Wat een ellende.
1 op 1 helemaal mee eens!

:twisted:

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di sep 30, 2008 12:59 am

enforcer schreef: Oh Necromancer op Sagh II was ook een tof nummer

Pyromancer bedoel je?

Inderdaad een prachtig nummer.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23081
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di sep 30, 2008 8:43 am

Mötley Crüe - Saints Of Los Angeles

Hop, slotje.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » di sep 30, 2008 2:02 pm

Origin - Ubiquitous
Eigenlijk zijn alle nummers geweldig, maar dit nummer heeft toch net dat ene streepje voor. De opbouw, dan die riff en dan los!. Op en top Origin!

Hate Eternal - Para Bellum
Lekker haknummer!

Zimmers Hole - When You Were Shouting At The Devil
Lekker nummer met een geniale tekst!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » di sep 30, 2008 6:18 pm

Hieronimus schreef:Ik doe niet alsof.
=;')

Dat zei je moeder gister ook!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di sep 30, 2008 6:21 pm

Krimhild schreef:[..]

=;')

Dat zei je moeder gister ook!
PWND! Hehehe...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » di sep 30, 2008 6:29 pm

Hieronimus schreef:Wat meer info dan.
3.12 van Darkspace: black metal vlak boven het absolute nulpunt. Als ik dit luister, stolt het bloed in mijn aderen en ontstijg ik dit aardse niveau. Na twee minuten, als die melodielijn op de gitaar erbij komt... kippenvel.

Tastes Like Kevin Bacon van iwrestledabearonce: hoe fucked up kun je doen? Lekker absurd spastische grindcore met met electronische elementen erin, blijkt die grunter opeens een vrouw te zijn en ook nog een aardig toontje zuiver te kunnen zingen.

Circle van Esoteric: psychedelische funeral doom? JAWEL! Hypnotiserend nummer, laat je niet gaan, de eerste paar minuten zijn werkelijk verlichtend.

Process of Disillumination van Bloodbath: pardon, wát is dat voor riff die ik daar na anderhalve minuut hoor? Oja, de inleiding op het gaafste death metal stukje van dit jaar?! Hoe hard bláást dit. Dan nog die gore stem van Mikael erover heen en mijn Valhalla is compleet.

Bloodmeat van Protest the Hero: ok, we beginnen met een typische mathcore-riff die 4/4 en 15/16 maten afwisselt, maar daarna gooien we er nog een portie polymetriek en andere technische shizzle er bovenop, maar we letten er ook goed op dat we fijne melodieën niet uit het oog verliezen. Komt nog eens bij dat die zanger gewoonweg gave capriolen uithaalt met z'n stembanden - het is weer eens wat anders, maar daarom niet minder gaaf, integendeel! Plaat van het fucking jaar.

Ground van Enslaved: de beginriff is gewoon fijn. Niet per se rossend of verlichtend, maar hij voelt gewoon góed! Enslaved laat zich toch van weer een andere kant zien en dat bevalt me reuze!
Vergeet ik zomaar deze twee.

Kolossus van Keep of Kalessin: titelnummer van hun nieuwe epos, waarin black metal melodieus en episch wordt gebracht. Verdomme, die riffs, daar ga ik wel van grijnzen!

Ghosts of Grace van Nachtmystium: als Enslaved wat meer ballen had, zouden ze zo klinken. Gewoon vétte riffs neerzetten in rossende songs die net dat tikkeltje uitdagender zijn dan die van het gros. Heerlijke drumpartijen ook van Tony Laureano.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » di sep 30, 2008 6:30 pm

the true Thorko schreef:PWND! Hehehe...
Hoor ik daar... een lama schijten?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » za okt 11, 2008 1:16 am

High on fire - Rumors of War
Geniaal nummer gewoon.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Plaats reactie