Houwitser & Warclash in De Gonz, Gouda

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
De Gonz

Houwitser & Warclash in De Gonz, Gouda

Bericht door De Gonz » di sep 16, 2008 9:02 am

Zaterdag 04 Oktober presenteert DE GONZ, GOUDA:

HOUWITSER
death metal - NL
WARCLASH
thrash metal - Gouda/Waddinxveen

DEVASTATING, BRUTAL, AGGRESSIVE & FAST
"GONZ at WAR"

HOUWITSER is terug!! De originele leden Stan (vocalen) en Michel (gitaar) hebben hun krachten gebundeld met Marco (drums), Ramon (bass) en Richard (gitaar). Hun stijl is (nog steeeds) een ouderwetse mix van thrash, grind en death metal. Geen trendy shit; gewoon brute, agressieve snelle muziek.

Al in '97 hebben enkele muzikanten van oa Sinister een nieuwe band gevormd. De naam Houwitser werd gevonden, evenals een complete line-up, waarna de eerste promo al snel een feit was. Het eerste album 'Death but nog Burried' werd direct uitgebracht bij Displeased Records, met vele positieve reacties als gevolg. Het laatste wapenfeit van Houwitser stamt alweer uit 2004, waarna de band de bijl erbij neerlegde...

...om weer terug te komen! En hoe! In de nieuwe bezetting vinden we enkele bekende gezichten terug. Marco heeft De Gonz al vaker vanachter de drumkit mogen bekijken in Blind Justice, Ordo Draconis en KISS on the Rocks. Ramon kennen we van Aces en Debauchery. Nogmaals: Houwitser is terug!

WarClash kennen we sinds 2003 en heeft na een flink aantal bezettingswisselingen De Gonz vereerd met een hele toffe show. Enthousiaste bandleden maken een hoop herrie, die het best is te omschrijven als thrash/death metal, waar af en toe wat de wat oudere en brutere Metallica en Sepultura in terug is te vinden. Deze jongens zullen de zaal zonder enige twijfel warm draaien voor de vernietigende storm die Houwitser zal brengen.

Deur Open:21:00
Deur Dicht:01:00
Entree Gonzer:€ 3,00
Entree Niet Gonzer:€ 5,00

www.degonz.nl
www.houwitser.nl
www.warclash.tk
DE GONZ - HET ENIGE ECHTE UNDERGROUND PODIUM VAN GOUDA EN OMSTREKEN

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » ma sep 22, 2008 11:20 am

BRUUT !!

begravelsesnatt

Bericht door begravelsesnatt » di sep 23, 2008 8:08 pm

Warclash.nl, sinds een jaartje(ookal ligt ie er nu weer uit)

wel tof dat de gonz er ook nog rekening mee houdt dat de laatste trein om twaalf uur/half een vertrekt.

't zal wat worden de 4e!!! :twisted: ik heb der zin an!
www.warclash.com

vuist666
Contacteer:

Bericht door vuist666 » di sep 23, 2008 8:37 pm

De Gonz gaat eindelijk echt interessante bands programmeren!

#0 oktober ook nog Lowbrow, Bloodwraith, Requiem en Warmaster!

:h
http://www.warmaster.nl http://warmasterdeathmetal.hyves.nl http://connect.to/vuist
http://www.myspace.com/goudsgeweld

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » wo sep 24, 2008 5:31 pm

begravelsesnatt schreef:
wel tof dat de gonz er ook nog rekening mee houdt dat de laatste trein om twaalf uur/half een vertrekt.

!
Dat zou dus betekenen dat Houwitser al om 22.30 gaat spelen?

Ligt er trouwens ook maar net aan waar je dan met de trein naar toe moet: is Gouda wel een nachtstation dan?

begravelsesnatt

Bericht door begravelsesnatt » wo sep 24, 2008 9:32 pm

vanaf 1-01-2009 wordt Gouda op het nachtnet aangesloten, maar de laatste gaan rond twaalven weg.

21:00 is de deur open
21:30 WarClash
22:30 Houwitser
www.warclash.com

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » do sep 25, 2008 1:31 pm

2230 HOUWITSER opent dan wel weer perspectieven ...

(.... mits dat niet weer eens uitloopt door een voorprogramma ...)

eens kijken hoe mijn treinverbinding is :twisted:

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » do sep 25, 2008 3:09 pm

vuist666 schreef:De Gonz gaat eindelijk echt interessante bands programmeren!

#0 oktober ook nog Lowbrow, Bloodwraith, Requiem en Warmaster!

:h
Wat is er dan werkelijk interessant aan bovenstaand lijstje, mijnheer vuist ??

vuist666
Contacteer:

Bericht door vuist666 » do sep 25, 2008 5:00 pm

Eddy the Eagle schreef:[..]
Wat is er dan werkelijk interessant aan bovenstaand lijstje, mijnheer vuist ??

LOWBROW (US)
It will be their reunion and first tour in europe .

They have a line up with legends:
Allen West - Guitar (Massacre, Obituary, Six Feet Under)
Ben Meyer - Guitar (Nasty Savage, Acheron, Gardy Loo!)
Curt Beeson - Drums (Nasty Savage, Fester, Denial Fiend)
Scott Carino - Bass (Fester, Death)
Richard Hornberger - Vocals

www.myspace.com/lowbrowdeath
http://www.warmaster.nl http://warmasterdeathmetal.hyves.nl http://connect.to/vuist

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » ma sep 29, 2008 1:44 pm

vuist666 schreef:[..]

LOWBROW (US)

Tja .... qua lineup hebben deze mannen een niet onaardige cv, maar desondanks vind ik het niet bijster interessant.
Ik hoop dat Houwitser me beter gaat vermaken zaterdag. Tenzij iemand me op een ander topic nog gaat overhalen naar Dordt te gaan.
Overigens maar weinig respons hier: lijkt niet interessant genoeg om die zaal in Gouda vol te krijgen ...

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » ma sep 29, 2008 1:44 pm

vuist666 schreef:[..]

LOWBROW (US)

Tja .... qua lineup hebben deze mannen een niet onaardige cv, maar desondanks vind ik het niet bijster interessant.
Ik hoop dat Houwitser me beter gaat vermaken zaterdag. Tenzij iemand me op een ander topic nog gaat overhalen naar Dordt te gaan.
Overigens maar weinig respons hier: lijkt niet interessant genoeg om die zaal in Gouda vol te krijgen ...

vuist666
Contacteer:

Bericht door vuist666 » ma sep 29, 2008 3:13 pm

De zaal komt wel aardig vol, alleen zijn de metalheads uit Gouda en omgeving meer van het type: Geen woorden, maar daden!

Al dat forumgeneuzel interesseert ze niet zo!

begravelsesnatt

Bericht door begravelsesnatt » ma sep 29, 2008 5:08 pm

Nee natuurlijk niet! die kijken alleen naar de info!!

:twisted:

ik heb der zin an!
www.warclash.com

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » di sep 30, 2008 5:09 pm

vuist666 schreef:De zaal komt wel aardig vol, alleen zijn de metalheads uit Gouda en omgeving meer van het type: Geen woorden, maar daden!

Al dat forumgeneuzel interesseert ze niet zo!
Geen woorden maar daden = Death but not burried !?

... klinkt als promo voor Houwitser :P

Forumgeneuzel = voor het wat intelligenter publiek ?? :wink:

Ik verkies denk ik wel Gouda boven Dordt: hoop dat Houwitser me niet teleurstelt ....

:twisted:

Viking

Bericht door Viking » wo okt 01, 2008 3:47 pm

't Is nou niet zo dat er de 30e veel andere dingen te beleven zijn ofzo...

Zaterdag wordt het rammen, heb er zin an.

Overigens, als men op tijd met de trein naar huis wil, kom dan ook vroeg. Dan heeft de 1e band er ook wat aan :roll: .
Trash till death!

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » vr okt 03, 2008 12:53 pm

Viking schreef:'t Is nou niet zo dat er de 30e veel andere dingen te beleven zijn ofzo...

Zaterdag wordt het rammen, heb er zin an.

Overigens, als men op tijd met de trein naar huis wil, kom dan ook vroeg. Dan heeft de 1e band er ook wat aan :roll: .
De 30e?? Het is morgen toch zeker de 4e ??

En de 1e band, tja, als ik dat niet haal dan vind ik het denk ik niet zo erg om te moeten missen ...

Ik heb er ook wel zin an. Houwitser: kom op!

vuist666
Contacteer:

Bericht door vuist666 » vr okt 03, 2008 3:35 pm

Ik heb er ook wel zin an. Houwitser: kom op!
Houwitser en bier, goeie combinatie! Aanwezig!

begravelsesnatt

Bericht door begravelsesnatt » vr okt 03, 2008 5:36 pm

We zullen morgen dat tentje is op ze'n kop zetten!!!
www.warclash.com

begravelsesnatt

Bericht door begravelsesnatt » ma okt 06, 2008 5:16 pm

ik kan het niet laten om de review van Metalchapter.nl te plaatsen:

4/10 Warclash en Houwitser in De Gonz.

Een perfecte avond. Buiten lieten De weergoden van zich horen.
En ik was weer na menige jaren in het nieuwe pand van De Gonz.
Een prachtige plek voor optredens en nog steeds dezelfde sfeer van vroeger.

Even na 21:30 was het de beurt aan Warclash om het feest te openen.
De mannen hadden al aangekondigd 1/3 van de gig te vullen met nieuw materiaal.
Dus ik was razend benieuwd en stond klaar aan de bar met de cola in de hand om dit spektakel te aanschouwen.

De muziek ging uit de spots aan en ja hoor daar waren de eerste noten van Warclash.
Een band dat goed aan de weg timmert en zich niet zo snel laat ondersneeuwen door kritiek.

Zoals ik al eerder zij, ik was er klaar voor met mijn colaatje. Maar laat dat nou niet het geval zijn geweest bij de geluidsman Willem. Een waas van ongecontroleerd geluid denderde de zaal binnen. Drums veel te hard, Bas stond te resoneren, gitaren onhoorbaar.

Warclash zelf speelde het dak eraf. Goede combinatie´s gitaar werk. Strakke drum.
Maar helaas niets van te horen in de zaal. Het is dat ik zelf al 20 jaar muzikant ben en dat ik het daarom kan begrijpen wat de mannen willen vertolken. Maar anders had ik er niks van gehoord of begrepen. Zeer energiek gingen de mannen door. En ik! Ik stond daar met mijn colaatje aan de bar mijzelf op te vreten door de geluidsman.

Ik dacht nog, ok eerste nummer even inregelen en klaar. NIET DUS..
1 uur een bagger geluid om de oren. Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel eens weg ben gelopen tijdens het optreden van Warclash. Maar dat was de schuld van het geluid. Ik kon mij bijna niet inhouden om er wat van te zeggen.

Houwitser:

Maar niet getreurd Houwitser zou ook nog komen.

En die kwam kan ik jullie vertellen. En eigenlijk is het moeilijk om het te zeggen omdat ik veel bandleden ken van deze band. Maar het deed mij niet zoveel. De band is zeker strak en het zit goed in elkaar. Maar er blijft iets saais in zitten. En ondanks dat de geluidsman met zijn Houwitser shirt opeens heel druk heen en weer ging lopen. Bleef het geluid KUT.

Overhead helemaal open. Het leek wel of je met een mes doorboord werd door de bekkens van het drumstel.
Ook solo's waren niet hoorbaar. Net als de rifs.

Het enige wat geluidsman Willem wel opeens had gevonden was het volumeknopje. Nou en die ging open hoor. Zodanig dat je in zo een kleine zaal dus als luisteraar last kreeg van resoneren oftewel brom in het oor.
Toch heb ik wel genoten van de goede gespreken in het rokershol waar bijna geen geluid binnen kwam.
En zodoende heb ik een hele toffe avond gehad.

Het is alleen jammer dat 1 persoon zoveel kan verzieken als die achter
de knoppen van het geluid staat.
www.warclash.com

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » di okt 07, 2008 2:46 pm

begravelsesnatt schreef:ik kan het niet laten om de review van Metalchapter.nl te plaatsen:
Had dat nou maar wel gedaan: ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de auteur van deze recensie in ieder geval een goede bekende is van je, gezien de info op zijn website. Wat ik daarnaast niet begrijp is dat deze kerel zegt een hele toffe avond te hebben gehad in een rokersruimte, waar nauwelijks geluid uit de zaal aanwezig was, en tóch een uitgesproken mening heeft over de optredens !? Vaag … !?

Enniewee, voor wat het waard is is hier mijn relaas van 4 oktober:

Redelijk vroeg met de trein vertrokken keek ik toch wel uit naar het optreden van Houwitser in Gouda. Een halve wereldreis, dus ik hoop dat het het waard is. Vorig jaar in de Baroeg in Rotterdam was het echter zo kick dat dat wel goed MOET komen.
Aangekomen op het station Gouda CS bemerkte ik dat alle commotie in de diverse media omtrent de problematiek met allochtone bewoners weldegelijk op enige waarheid berust; diverse groepen marokkanen deden hun uiterste best om de aanwezigen door treiteren een reaktie te ontlokken. Nergens politie of beveiliging van de NS te bekennen …

Een lange tocht door het centrum bracht me uiteindelijk dan toch bij De Gonz. Alwaar het buiten angstig stil was, maar dat zou binnen wel anders zijn dacht ik bij mezelf. Binnen echter was het bijna net zo rustig, een mintuutje of wat voordat de eerste band (Warclash) eigenlijk zou moeten beginnen. Dat ze wat later begonnen maakte voor het bezoekeraantal niet meer uit, dat bleef beperkt.

Warclash deed zeker zijn (haar?) uiterste best. Het geluid was inderdaad niet op zijn best. Desondanks kon ik er genoeg uit opmaken: Warclash kan mij als band (nog) niet bekoren. De gitarist weet een aantal heel aardige riffs te produceren, de zanger doet echter een verwoede poging om in alle opzichten op James Hetfield te lijken. Hetgeen niet echt lukt. Als band klinkt het geheel vrij onsamenhangend en rammelt het behoorlijk. Men brengt echt niet onaardige trash-nummers, maar de uitvoering kan me vooralsnog niet bekoren.

Dan Houwitser. Weliswaar is er (enthousiast brullend) publiek bijgekomen: de zaal is nog steeds akelig leeg. Het geluid knalt er direkt in. Toegegeven: het geluid van Warclash staat in schril contrast met dat van Houwitser: waarbij ineens wel alles goed hoorbaar is. Op zich wel knap: Houwitser brengt namelijk zijn (haar?) loodzware, stampende en stuwende Deatmetal op een manier waarbij het neigt een brij te worden: het geluid stond echter als een huis. De muziek wat mij betreft ook: alles werd met volle overtuiging en echt retestrak gespeeld. De nieuwe nummers vind ik echt vet! Ik zie dan ook uit naar een nieuw album. Wat ik echter jammer vond is de performance op zich. Het lijkt allemaal wat plichtmatig vanavond, hoe anders dan bijvoorbeeld vorig jaar in de Baroeg.

Conclusie: op naar een nieuwe cd.

En De Gonz ziet mij waarschijnlijk nooit meer terug. :evil:

Viking

Bericht door Viking » wo okt 08, 2008 11:04 am

En De Gonz ziet mij waarschijnlijk nooit meer terug. :evil:
Want???

WarClash heeft zonder meer potentie (catchy riffs, afwisselend), maar na de eerste jaren moet ik concluderen dat de heren echt moeten gaan oefenen op strakheid. Dat had helaas een groot aandeel in het matige geluid (+ een kapotte versterker en dito monitor), en sloridgheid valt met een mengpaneel nu eenmaal niet te corrigeren. Ik had het idee dat het voortkomt uit enthousiasme, en dat is helemaal niet verkeerd, maar als je bijvoorbeeld de studio in gaat, zou ik thuis toch 's met clicktrack gaan oefenen ofzo. Of alles de helft langzamer. Anders is het zonde van de moeite en het geld.

Houwitser was erg vet. Ik kende ze nog niet al te goed, maar was aangenaam verrast. Ik hoorde kritiek op de zang van Stan, maar dat bleek puur een kwestie van smaak; hij heeft echt een superbrute grunt. Respect daarvoor! De rest deed ook zijn best, wat voor een muzikaal bevredigende set zorgde, wat mij betreft. Performance zou wat beter kunnen, al is dat makkelijker voor een volle zaal.

Check binnenkort LOWBROW, BLOODWRAITH, REQUIEM, WARMASTER!!!
Trash till death!

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » do okt 09, 2008 4:10 pm

[quote="Viking"][..]

Want???

quote]

Ach ja, ik moet dat inderdaad iets nuanceren: De Gonz is eigenlijk best een puike zaal: leuk, middelgroot nederlands podium met een goede indeling (podium en bar recht tegenover elkaar; geluidshokje recht tegenover de ingang zodat niemand er last van heeft; goede hoogte van het podium; goede opstelling van de P.A.).
Het ligt meer aan de algehele ambiance van Gouda dat ik er niet snel zal terugkeren (Gouda CS -met alle allochtone rand- en hangjongeren-, redelijk lange voettocht van CS naar Gonz, matig gevulde zaal, matig enthousiast publiek).

Zo iets beter mijnheer de Viking ? :P

Voor ben ik het met het overgrote deel van de mening van Viking eens.

rockheavy

Bericht door rockheavy » vr okt 10, 2008 11:18 pm

Warclash is idd een band met potentie :) . Goede gitaristen, alleen erg rommelige bassist. Spelen nog een beetje teveel op hun eigen eilandje. Ik was bij de soundcheck en dont blame it allemaal op de geluidsman. De gitarist wilde, ivm kapotte versterker, rechtstreeks met zijn digitale effectpedaal de mixer in. Ik heb gehoord hoe dat klinkt (de gitarist ook trouwens), het klinkt bagger! Als het volume omhoog ging in de zaal, ging ook het gezoem en digitale rommelgeluid omhoog. Als de bassist zijn bas openzette kwam er gelijk een hele diepe brom (geen aardlus, want het kwam ook uit zijn versterker). Tel daarbij 2 kapotte monitoren op en je kan er nog weinig mee. Het geluid Houwitser was echt goed. Niks geen commentaar. Geluid tusen de twee bands was erg verschillend, mee eens.. maar moest toch zeggen ter verdediging van the soundman, die recensie had niks meer met de bands te maken, maar met het volledig affikken van die gozer.. onterecht. Is het iets persoonlijks of zo???? Ik heb hem in meerdere zalen meegemaakt, ook zonder houwitser, en nog niet betrapt op slecht geluid :?

Aan meneer de expert van Metalchapter... misschien had je even naar de geluidsman moeten lopen, hij had het je vast wel uitgelegd. De gitaren waren (bij houwitser) best te horen. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat jij ook gitarist bent :) . Suprise, een band draait niet alleen op gitaar, sorry. En wat betreft de overheads die volgens jou voluit stonden.. Bij Warclash stonden ze volgens mij uit en bij Houwitser stonden ze niet eens meer op het podium, meneer de expert :?

begravelsesnatt

Bericht door begravelsesnatt » za okt 11, 2008 6:29 pm

Juist ja, iemand lijkt toevallig op James Hettfield, heeft een metallica shirt aan, speelt gitaar, is ook zanger en gitarist van een band, en doet gelijk een mislukte poging om op hem te lijken....

Ik snap niet hoe je dat verzint?

grappig 8)
www.warclash.com

vuist666
Contacteer:

Bericht door vuist666 » zo okt 12, 2008 12:44 pm

Dit lijkt meer op een wedstrijd wie de grootste piemel heeft!
Wat een geleuter allemaal zeg! Zucht! :evil:

Plaats reactie