Metallica II (Hij is er!)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten

Death Magnetic...

valt me echt mee, een hele leuke cd, maar hij kan niet tippen aan de klassiekers
60
63%
heerst, past zo in het rijtje klassiekers
14
15%
is opnieuw een regelrecht drama geworden, bah
15
16%
is onbekend, want ik ken Metallica helemaal niet
0
Geen stemmen
geen mening
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » zo sep 21, 2008 11:42 am

Plaag schreef:Binnenkort maar eens goed met Nuubje praten.
Ik dacht al waar blijf je nou.

Gisteren de schijf voor de zesde keer gehoord en voor de vierde keer vind ik 'm goed. Daar is geen debat voor nodig.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo sep 21, 2008 11:51 am

nuberus schreef:[..]


Ik dacht al waar blijf je nou.

Gisteren de schijf voor de zesde keer gehoord en voor de vierde keer vind ik 'm goed. Daar is geen debat voor nodig.
Gelukkig niet, want zo'n debat voer je meestal met het te bekritiseren onderwerp aan, ter illustratie. Mij niet gezien, in dit geval. Zat andere muziek die de moeite wel waard is.
Dus neem een lekker biertje mee of zo en zet Death Magnetic maar uit je hoofd.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » zo sep 21, 2008 12:07 pm

Ofwel dit verdrinkt in subjectieve kak, je kunt natuurlijk een motie van wantrouwen indienen.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » ma sep 22, 2008 10:48 pm

Bezig met mijn 1e luister beurt, valt me echt heel erg mee dat het niet zo bagger plaat is geworden zoals st.anger. Tot nu klinkt het allemaal best vermakelijk :P Es kijken of dat zo blijft.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » di sep 23, 2008 6:17 pm

DE DRUMS STAAN TE HARD MAN!
"Wat zeg je? Teveel herrie op dit moment"
JA DAT JA!
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » di sep 23, 2008 9:28 pm

Ekibyougami schreef:DE DRUMS STAAN TE HARD MAN!
"Wat zeg je? Teveel herrie op dit moment"
JA DAT JA!
Dan moet je de originele cd maar luisteren ipv download, dan merk je het verschil wel

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » wo sep 24, 2008 1:38 pm

Nooit geweten dat het nieuwe album "Death Management" heet,
zoals uk msn music beweert :P

http://entertainment.uk.msn.com/music/g ... id=9562973
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » wo sep 24, 2008 1:42 pm

Blutengel schreef:[..]

Dan moet je de originele cd maar luisteren ipv download, dan merk je het verschil wel
Och, als die cd hier origineel binnenkomt zal dat toch echt via mijn vriend gebeuren. En die vindt hem tot nog toe niet zo denderend dat hij hem wil hebben. Ikzelf koop nooit Metallica cd's, op S&M na dan.
En naar ik hoorde kan je beter de Guitar Hero III versie hebben.

Dus origineel? Neuh, Lars mag hem houden :P
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8433
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo sep 24, 2008 4:52 pm

dan hoef je er ook niet over te zeiken, he?

Zelfde als zeiken dat een appeltaart bij de albert hein te droog is, terwijl je toch geen appeltaart lust en het dus nooit zult kopen.

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door BJ » wo sep 24, 2008 8:42 pm

Om ook maar even te zeiken en kortzichtig te zijn: ik vind er net niks aan. Zeker een vooruitgang op St. Anger, maar daar is ook weinig voor nodig. Klinkt wel leuk, maar niet voor Metallica. Zoals ik al ergens las, als een andere band dit album had uitgebracht, had niemand er naar omgekeken.
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22681
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo sep 24, 2008 9:33 pm

Ik heb echt nog helemaal niks van het album gehoord. Wel benieuwd hoor.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » do sep 25, 2008 8:44 am

innuendo schreef:Ik heb echt nog helemaal niks van het album gehoord. Wel benieuwd hoor.
Als je een goed uitgebalanceerde productie, strakke drumpartijen en goed geschreven nummers belangrijk houdt, zou ik hem links laten liggen. "Death Magnetic" is een hele verbetering t.o.v St Anger en heeft zo zijn momenten, maar zelf heb ik er na drie nummers meer dan genoeg van...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Bericht door Agent » do sep 25, 2008 11:04 am

Death magnetic is m.i. een uitstekende, slim gearrangeerde plaat geworden. Goede riffs ook. Nummers als "Judas Kiss" en "All nightmare long" zijn behoorlijk geniaal en ook Lars Ulrich doet het goed. Zijn arrangementen (want ik denk dat een groot gedeelte van de arrangeerideeën uit zijn koker komen) zijn errug goed.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » do sep 25, 2008 11:06 am

Agent schreef:...en ook Lars Ulrich doet het goed.
Ahum?!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » do sep 25, 2008 11:11 am

Ik heb hem nu een paar keer gehoord en ik moet zeggen dat het een best gaaf album is. Goed, de drums klinken nu niet bepaald fantastisch en creatief is anders, maar dit doet me toch wel denken aan de good ol' days van de heren. Toch wel op z'n minst een 7.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » do sep 25, 2008 6:31 pm

De solo in The Unforgiven III maakt toch iets goed, bemerk ik net. Voor de rest toch maar een matig nummer, imo zeker het minst goede van de plaat.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do sep 25, 2008 8:12 pm

Unforgiven III blijft bij mij ook het minste nummer van de voor de rest uitstekende plaat. De band klinkt gedreven, fris en energiek. De nummers bieden veel afwisseling en zitten wel degelijk goed in elkaar. De produktie zelf is prima, alleen de mix is kut. Lars struikelt wel eens over zijn stokjes, maar het stoort mij nergens.
Ik ben zeker geen fanboy, maar Death Magnetic beschouw ik echt als de verrassing van 2008.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » do sep 25, 2008 10:13 pm

Black No.1 schreef:[..]


Ahum?!
Ja, niemand mag Lars Ulrich een goeie drummer vinden! kom allemaal aan de 'anti lars' kant staan!



Het drumwerk op DM is prima voor de muziek van Metallica.
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » do sep 25, 2008 10:16 pm

Gewoon zoals t vrijwel altijd al geweest is.

Enkele nummers zijn qua drums beter dan anderen. Spectaculair is t nooit geweest. Het voldoet, thats it.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » do sep 25, 2008 10:30 pm

unforgiven III voegt niet veel toe misschien
maar er zijn toch een paar punten op de cd waarvan mijn tenen meer krommen dan dat..

bijvoorbeeld

1. het refrein van "cyanide... I've already died.." enz trek ik echt niet
wat een brak stuk in dat voor de rest gave nummer

2. in the day that never comes: dat zang stukje van "this I swear, this I swear, thiiiiisss IIII sweeeeaaaarrrr "
krijg ik ook elke keer zo'n kutgevoel van..

verder moet ik zeggen dat ik zo ongeveer al het andere (na heel wat luisterbeurten) nog steeds boven verwachting vind
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » do sep 25, 2008 10:36 pm

Ja mee eens. Op dezelfde punten. Heb bij dat "I Swear" stuk altijd de neiging om m'n handen op mijn oren te zetten. Weet niet waarom.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » do sep 25, 2008 10:48 pm

Elessar schreef:Ja mee eens. Op dezelfde punten. Heb bij dat "I Swear" stuk altijd de neiging om m'n handen op mijn oren te zetten. Weet niet waarom.
omdat het gewoon erg gaar is natuurlijk :P

én omdat je met veel emotie naar muziek luistert (dat doet ook niet iedereen)
niet iedereen zal dan ook dit kutgevoel krijgen bij dit soort "onafgewerkte" passages
ik kan het niet beter omschrijven als dat het "geïmproviseerd" klinkt
zo "los van het geheel" en vooral snerpend
gatverdamme

begin te twijfelen of hier wel een echte "producer" aan meegewerkt heeft
(daarmee bedoel ik niet de sound producer, maar een soort arrangement-regisseur)
die zitten er juist vaak bij om dat soort "ik ben een amateurmuzikantje" facetten weg te poetsen en (middels vaak simpele wijzigingen) tot een echte "anthem" te komen waar alles klopt
daarom klinken rijke (lees: gevestigde) bands ook vaak extra goed
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » vr sep 26, 2008 1:22 pm

Nog één opmerking van mijn kant over het drumwerk van meneer Ulrich dan. Ik heb hier eerder al gemeld dat ik dat het zwakken punt van de cd vind (zowel qua productie als qua uitvoering) en hoewel ik zijn drumwerk nog steeds niet spectaculair vind (voor spectaculair drumwerk check de laatste bloodbath) moet ik zeggen dat ik het nu toch wel prima vind passen bij de muziek eigenlijk. En in vergelijk met eerdere platen is het ook niet minder, iets wat ik in eerste instantie wel vond.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo sep 28, 2008 2:18 am

saz schreef: 2. in the day that never comes: dat zang stukje van "this I swear, this I swear, thiiiiisss IIII sweeeeaaaarrrr "
krijg ik ook elke keer zo'n kutgevoel van..
Ook bij All Nightmare Long, als James het refrein voor een laatste keer zingt probeert hij z'n stem in de hoogte te jagen, maar het mislukt eigenlijk totaal. Voor de rest wel een heel gaaf nummer !
Faustian Spirit of the Earth

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo sep 28, 2008 9:23 pm

Tegenover St Anger is het uiteraard staps voorwaarts. Betere songs, veel betere productie en betere uitvoering.

Maar een echte comebackplaat vind ik het zeker niet, het is een degelijk metal album, maar het is allesbehalve een uitschieter.

Neen, beter dan de eerste vier? hahahaha
beter dan black album? dat ook al niet
beter dan load en reload? misschien net iets beter
beter dan st anger? zeker weten

voegt het iets toe aan hun geschiedenis en discografie? neen, onbetekenisvolle plaat dus als ik eerlijk ben
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » zo sep 28, 2008 10:29 pm

Kriestof schreef:voegt het iets toe aan hun geschiedenis en discografie? neen, onbetekenisvolle plaat dus als ik eerlijk ben
niet helemaal mee eens
als je kijkt hoe metallica de laatste jaren bezig was
en wat men er nog van verwacht had, denk ik dat ze het juist bovengemiddeld goed gedaan hebben voor een stel ongeïnspireerde lamzakken met teveel geld en een alcoholverslaving :P
thrash riffjes voor het eerst in 20 jaar vind ik toch een grote stap voor de mannen

als je het echter vergelijkt met de oude metallica (wat makkelijk is om te doen, maar wat niemand nog verwacht had ooit nog te hoeven proberen) dan is het idd geen uitschieter

wat ze er wél mee bewijzen is dat ze niet puur meer op commercie mikken
dus dat opent mogelijk wel deuren voor de toekomst
als deze plaat veel beter verkoopt dan st. anger (wat heel waarschijnlijk is) dan zullen ze ook het signaal wel snappen dat deze lijn doorgezet moet worden
de vraag is echter: "hoe graag spelen ze zelf deze muziek?"
doen ze het voor hun eigen plezier, of omdat ze weten dat de fans het zo graag willen?

hoe dan ook..
het is niet het beste album, maar een stuk rechtvaardiger om nu een miljoen per show te vragen, dan na st. anger :P
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di sep 30, 2008 7:21 pm

saz schreef:[..]

niet helemaal mee eens
als je kijkt hoe metallica de laatste jaren bezig was
en wat men er nog van verwacht had, denk ik dat ze het juist bovengemiddeld goed gedaan hebben voor een stel ongeïnspireerde lamzakken met teveel geld en een alcoholverslaving :P
thrash riffjes voor het eerst in 20 jaar vind ik toch een grote stap voor de mannen

als je het echter vergelijkt met de oude metallica (wat makkelijk is om te doen, maar wat niemand nog verwacht had ooit nog te hoeven proberen) dan is het idd geen uitschieter

wat ze er wél mee bewijzen is dat ze niet puur meer op commercie mikken
dus dat opent mogelijk wel deuren voor de toekomst
als deze plaat veel beter verkoopt dan st. anger (wat heel waarschijnlijk is) dan zullen ze ook het signaal wel snappen dat deze lijn doorgezet moet worden
de vraag is echter: "hoe graag spelen ze zelf deze muziek?"
doen ze het voor hun eigen plezier, of omdat ze weten dat de fans het zo graag willen?

hoe dan ook..
het is niet het beste album, maar een stuk rechtvaardiger om nu een miljoen per show te vragen, dan na st. anger :P
Ik denk dat ze deze muziek zelf ook nog graag spelen, de laatste jaren bestaat de set grotendeels uit nummers van de eerste 4 of 5 albums. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het ook live voor de fan doen, maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk.

rho
Berichten: 2
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 7:31 pm

Bericht door rho » wo okt 01, 2008 9:11 pm

Ik heb het hele topic niet gelezen, dus misschien is het hier al aan bod gekomen.

Ik vind death magnetic best wel een vette plaat geworden. De eerste keer dat ik ze hoorde vond ik 'm ...best wel goed, maar na een aantal extra luisterbeurten begin ik 'm echt wel vet te vinden. De tempowisselingen komen soms wat onverwacht als je de nummers voor de eerste maal hoort, maar als je ze begint te kennen is dat best wel cool.

...toch had ik de CD graag terug gebracht met een klacht. Na de eerste drumslag maakte ik de opmerking naar mijn vriendin toe: "jakkes, clipping in de symbalen!!!!" Dat klinkt zoals een MP3 en ik heb toch degelijk een CD gekocht! Dan verwacht ik ook een schijf met CD-kwaliteit! St-Anger was soundtechnisch al helemaal bagger. Muzikaal was het ook al een zwak album. Nu brengen ze een goed album uit en verneuken ze de sound nog meer, en dat terwijl ze op het zwarte album bewezen hebben de sound dik voor elkaar te kunnen krijgen (alleen jammer dat dat ,muzikaal gezien, hun eerste pop-album was).

Kan je dat eigenlijk, een CD terugbrengen en je geld terug vragen omdat de opname de maatstaven van een CD-opname niet benaderen? Dit is echt slechte MP3 kwaliteit. Compleet gecomprimeerd om de amplitude op te trekken! :curse:
Life is not a dress rehearsal, it is the actual show.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » wo okt 01, 2008 9:58 pm

Kriestof schreef:Tegenover St Anger is het uiteraard staps voorwaarts. Betere songs, veel betere productie en betere uitvoering.

Maar een echte comebackplaat vind ik het zeker niet, het is een degelijk metal album, maar het is allesbehalve een uitschieter.

Neen, beter dan de eerste vier? hahahaha
beter dan black album? dat ook al niet
beter dan load en reload? misschien net iets beter
beter dan st anger? zeker weten

voegt het iets toe aan hun geschiedenis en discografie? neen, onbetekenisvolle plaat dus als ik eerlijk ben
Helemaal mee eens.
Muziektechnisch voegt het natuurlijk helemaal niks toe.

Voor de band zelf misschien nog wel.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22681
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do okt 02, 2008 2:19 pm

rho schreef:Ik heb het hele topic niet gelezen, dus misschien is het hier al aan bod gekomen.

Ik vind death magnetic best wel een vette plaat geworden. De eerste keer dat ik ze hoorde vond ik 'm ...best wel goed, maar na een aantal extra luisterbeurten begin ik 'm echt wel vet te vinden. De tempowisselingen komen soms wat onverwacht als je de nummers voor de eerste maal hoort, maar als je ze begint te kennen is dat best wel cool.

...toch had ik de CD graag terug gebracht met een klacht. Na de eerste drumslag maakte ik de opmerking naar mijn vriendin toe: "jakkes, clipping in de symbalen!!!!" Dat klinkt zoals een MP3 en ik heb toch degelijk een CD gekocht! Dan verwacht ik ook een schijf met CD-kwaliteit! St-Anger was soundtechnisch al helemaal bagger. Muzikaal was het ook al een zwak album. Nu brengen ze een goed album uit en verneuken ze de sound nog meer, en dat terwijl ze op het zwarte album bewezen hebben de sound dik voor elkaar te kunnen krijgen (alleen jammer dat dat ,muzikaal gezien, hun eerste pop-album was).

Kan je dat eigenlijk, een CD terugbrengen en je geld terug vragen omdat de opname de maatstaven van een CD-opname niet benaderen? Dit is echt slechte MP3 kwaliteit. Compleet gecomprimeerd om de amplitude op te trekken! :curse:

Huilie huilie!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23091
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » do okt 02, 2008 2:22 pm

De dynamiek haakt, vooral in de mid-tonen, nogal snel af inderdaad.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22681
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do okt 02, 2008 2:32 pm

jaja, en de mastering klinkt alsof hij uit het jaar 0 komt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Aesthetic
Berichten: 56
Lid geworden op: do apr 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Aesthetic » do okt 02, 2008 5:45 pm

Ik denk persoonlijk dat veel mensen onderhoudende muziek, dus muziek die technisch gezien redelijk in elkaar zit, al vrij snel goed vinden. Het kan dan vermakelijk zijn zonder dat de muziek echt goed is.

Van Metallica mag je echter meer verwachten. Hoewel ik verder totaal niet meer met ze bezig ben, en dus niets meer verwacht van nieuwe albums die ze uitbrengen, mag je ergens wel verwachten dat ze eindelijk iets te melden hebben na zoveel jaren niets doen. Als ik dan de nieuwe cd luister hoor ik de ene standaard riff na de andere voorbij komen. De intro van het eerste nummer bijvoorbeeld alleen al: een zogenaamd toffe intro met 'stoere en duistere' klanken, standaard accenten door gitaar en drums, inzet van een hele slechte riff en Lars die zowaar nog slechter inzet. In geen enkel nummer heb ik een mooi zangstuk gehoord en zijn de solo's ook vrij waardeloos. Dat nummer waar ze die clip van hebben, The Day That Never Comes, heeft best een geinig instrumentaal stuk (eigenlijk ook wel heel standaard)... Dat is het enige positieve wat ik over dit album kan melden. Verder is het een zeer flets albums waar heel weinig over te melden valt.

Metallica is voor mij al jaren verleden tijd. Op Load waren ze nog in staat om enkele goede nummers te maken zoals Until it Sleeps, Hero of the Day , Mama Said en The Unforgiven II van Reload. Death Magnetic heeft er geeneen. Hoewel de stijl van Load en Reload anders is dan het oude Metallica spreken de melodieen mij wel aan en heb ik het gevoel dat ze wel iets te melden hebben. Als de muziek goed is is het dus goed. Ze hoeven voor mij niet 10 thrash metal albums uit te brengen (als je het kan, prima), en met Death Magnetic hebben ze duidelijk weer geprobeerd dat oude gevoel op te roepen. Het is overduidelijk dat ze daartoe niet meer in staat zijn en ik heb dus het gevoel dat ze geforceerd bezig zijn. Of is het meer dat ze zo trots zijn op hun eigen riffs en dat ze er al heel blij mee zijn in vergelijking met St. Anger. Of is het zo dat ook zij al heel snel een paar metalriffs goed vinden. Maar goed, over zulke dingen is moielijk te oordelen.

Hoewel ik dus niet verbaasd ben over dit zwakke album blijf ik het opmerkelijk vinden dat Hetfield, Ulrich en Hammet ooit in staat waren 5 briljante albums in elkaar te zetten en dat er tegenwoordig helemaal niets meer over is van dat talent. Is de inspiratie helemaal weg? En het klinkt een beetje vreemd misschien na deze grote dis op het adres van metallica (en zeker na mijn eerste post eerder in dit topic dat wat ongenuanceerder was), maar ik verwijt Metallica zelf verder niets omdat ze ons al zoveel goede muziek gegeven hebben en ik gun ze alle plezier dat ze hebben gehad tijdens het maken van dit laatste album en met hun komende tour. Ik kan alleen moeilijk bevatten dat mensen dit album goed kunnen vinden.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do okt 02, 2008 6:34 pm

Aesthetic schreef:Ik denk persoonlijk dat veel mensen onderhoudende muziek, dus muziek die technisch gezien redelijk in elkaar zit, al vrij snel goed vinden. Het kan dan vermakelijk zijn zonder dat de muziek echt goed is.

Van Metallica mag je echter meer verwachten. Hoewel ik verder totaal niet meer met ze bezig ben, en dus niets meer verwacht van nieuwe albums die ze uitbrengen, mag je ergens wel verwachten dat ze eindelijk iets te melden hebben na zoveel jaren niets doen. Als ik dan de nieuwe cd luister hoor ik de ene standaard riff na de andere voorbij komen. De intro van het eerste nummer bijvoorbeeld alleen al: een zogenaamd toffe intro met 'stoere en duistere' klanken, standaard accenten door gitaar en drums, inzet van een hele slechte riff en Lars die zowaar nog slechter inzet. In geen enkel nummer heb ik een mooi zangstuk gehoord en zijn de solo's ook vrij waardeloos. Dat nummer waar ze die clip van hebben, The Day That Never Comes, heeft best een geinig instrumentaal stuk (eigenlijk ook wel heel standaard)... Dat is het enige positieve wat ik over dit album kan melden. Verder is het een zeer flets albums waar heel weinig over te melden valt.

Metallica is voor mij al jaren verleden tijd. Op Load waren ze nog in staat om enkele goede nummers te maken zoals Until it Sleeps, Hero of the Day , Mama Said en The Unforgiven II van Reload. Death Magnetic heeft er geeneen. Hoewel de stijl van Load en Reload anders is dan het oude Metallica spreken de melodieen mij wel aan en heb ik het gevoel dat ze wel iets te melden hebben. Als de muziek goed is is het dus goed. Ze hoeven voor mij niet 10 thrash metal albums uit te brengen (als je het kan, prima), en met Death Magnetic hebben ze duidelijk weer geprobeerd dat oude gevoel op te roepen. Het is overduidelijk dat ze daartoe niet meer in staat zijn en ik heb dus het gevoel dat ze geforceerd bezig zijn. Of is het meer dat ze zo trots zijn op hun eigen riffs en dat ze er al heel blij mee zijn in vergelijking met St. Anger. Of is het zo dat ook zij al heel snel een paar metalriffs goed vinden. Maar goed, over zulke dingen is moielijk te oordelen.

Hoewel ik dus niet verbaasd ben over dit zwakke album blijf ik het opmerkelijk vinden dat Hetfield, Ulrich en Hammet ooit in staat waren 5 briljante albums in elkaar te zetten en dat er tegenwoordig helemaal niets meer over is van dat talent. Is de inspiratie helemaal weg? En het klinkt een beetje vreemd misschien na deze grote dis op het adres van metallica (en zeker na mijn eerste post eerder in dit topic dat wat ongenuanceerder was), maar ik verwijt Metallica zelf verder niets omdat ze ons al zoveel goede muziek gegeven hebben en ik gun ze alle plezier dat ze hebben gehad tijdens het maken van dit laatste album en met hun komende tour. Ik kan alleen moeilijk bevatten dat mensen dit album goed kunnen vinden.
En ik kan niet begrijpen dat mensen er geen ruk aan vinden.
Het is gewoon een kwestie van smaak. Ik vind het wel degelijk een fris en energiek album geworden. En naar mijn idee wordt helemaal niet geprobeerd om het oude gevoel op te roepen. Dat is ook gewoon niet mogelijk.
Ik heb wel een beetje het idee dat de zuurpruimerij over afgezaagde riffs enzo alleen ontstaat omdat het Metallica is. Ik had wel willen meemaken
hoe het album was ontvangen als pak hem beet Heathen hem had gemaakt.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » do okt 02, 2008 7:09 pm

als heathen dat album had gemaakt dan zou ik erg teleurgesteld geweest zijn :wink:

wat nummers betreft vind ik vooral all nightmare long eruit springen en vind ik een super gaaf nummer. verder springt er voor mij geeneen nummer er echt uit. vind het album vooral als 1 geheel goed. als ik de nummers individueel ga beluisteren vind ik hem minder interessant.

en ondanks dat er hier en daar een thrashriff zit vind ik dit album alles behalve het ouderwetse thrashgevoel uitstralen. dus al met al vind ik de sfeer juist wel geslaagd. een goede mix van oud en nieuw.

vind dat metallica daar beter in geslaagd is dan bijvoorbeeld bij een shovelheaded killmachine van exodus
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do okt 02, 2008 7:22 pm

defenderofsteel schreef:
vind dat metallica daar beter in geslaagd is dan bijvoorbeeld bij een shovelheaded killmachine van exodus
Spijker op de kop.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do okt 02, 2008 7:36 pm

Copy that. Holt en co bakken er niks meer van na Tempo of the damned. Helemaal niks.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22681
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do okt 02, 2008 7:40 pm

Ik denk dat de laatste platen van Exodus veel beter uit de verf komen met een goede zanger en een producer die de muziek zo uber (lees: slecht)digitaal laat klinken. Dat heeft niks met talent te maken. IMO kan Holt nog uitstekende riffs schrijven.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » do okt 02, 2008 10:47 pm

ik ben het anders wel met Aesthetic eens, dat de nieuwe metallica te geforceerd klinkt, niet dat er geen leuke stukken op staan, een nummer als al nightmare long vind ik ook wel gaaf. Maar juist als geheel vind ik het geen goed album omdat er ook zo veel inspiratieloze nummers op staan.

dan vind ik de laatste drie platen van exodus echt een stuk gaver en zeker minder geforceerd (met uitzondering van dat sommige nummers te lang duren)
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » do okt 02, 2008 10:57 pm

Die "sommige nummers" bevatten voor 90% het laatste album?

Shovel vond ik nog best gaaf. Tempo is niets mis mee.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Aesthetic
Berichten: 56
Lid geworden op: do apr 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Aesthetic » do okt 02, 2008 11:35 pm

Edwynn schreef:[..]


En ik kan niet begrijpen dat mensen er geen ruk aan vinden.
Het is gewoon een kwestie van smaak. Ik vind het wel degelijk een fris en energiek album geworden. En naar mijn idee wordt helemaal niet geprobeerd om het oude gevoel op te roepen. Dat is ook gewoon niet mogelijk.
Ik heb wel een beetje het idee dat de zuurpruimerij over afgezaagde riffs enzo alleen ontstaat omdat het Metallica is. Ik had wel willen meemaken
hoe het album was ontvangen als pak hem beet Heathen hem had gemaakt.
Jep, daar heb je gelijk in natuurlijk. Uiteindelijk gaat het om smaak en dan maakt het verder allemaal niet uit. Btw, ik heb sowieso een hekel aan standaard riffs, ook als het een beginnend bandje is. Iced Earth kan ik trouwens ook niet naar luisteren. Ik vind het persoonlijk wat mooier als bands wat ingenieuzere riffs verzinnen. Vooral tegenwoordig omdat er al zoveel bestaat. Maar goed, dan moet je ook weer de behoefte hebben om dat te doen en het ook kunnen.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » do okt 02, 2008 11:44 pm

Elessar schreef:Die "sommige nummers" bevatten voor 90% het laatste album?

Shovel vond ik nog best gaaf. Tempo is niets mis mee.
maar niet bij alle nummers heb ik daar last van dat ze te lang zijn, dat is natuurlijk ook een verschil!
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr okt 03, 2008 12:04 am

Edwynn schreef:[..]


En ik kan niet begrijpen dat mensen er geen ruk aan vinden.
Het is gewoon een kwestie van smaak. Ik vind het wel degelijk een fris en energiek album geworden. En naar mijn idee wordt helemaal niet geprobeerd om het oude gevoel op te roepen. Dat is ook gewoon niet mogelijk.
Ik heb wel een beetje het idee dat de zuurpruimerij over afgezaagde riffs enzo alleen ontstaat omdat het Metallica is. Ik had wel willen meemaken
hoe het album was ontvangen als pak hem beet Heathen hem had gemaakt.
Van Heathen zou het helemaal een tegenvaller zijn geweest, die hebben in 2005 met die demo in ieder geval al bewezen dat ze nog steeds zeer hoogstaande (zoniet beter dan vroeger) metal kunnen maken.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr okt 03, 2008 7:22 pm


Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » zo okt 05, 2008 2:49 pm

haha

"now with extra clipping"

ja kon je op wachten zo'n parodie :)
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
BlackKimmy
Berichten: 80
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 8:15 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door BlackKimmy » zo okt 05, 2008 6:53 pm

Ik vind Death Magnetic wel erg gaaf.
Iig beter dan St. Anger!!

Nu wil ik ze echt graag een keer zien, heb ze de vorige keer gemist omdat ik dacht dat ze alleen van St. Anger zouden gaan spelen (Wat dus niet het geval was :? )

Nu ga ik echt een nacht voor de duur slapen als ik ze weer naar NL komen haha.
Music is my Life \m/

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » zo okt 05, 2008 6:55 pm

BlackKimmy schreef:
heb ze de vorige keer gemist omdat ik dacht dat ze alleen van St. Anger zouden gaan spelen (Wat dus niet het geval was :? )
Jij gelooft dat?
Een Metallica setlist met slechts 11 nummers.
Ja, klinkt meteen geloofwaardig.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
BlackKimmy
Berichten: 80
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 8:15 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door BlackKimmy » zo okt 05, 2008 6:59 pm

sal schreef:[..]


Jij gelooft dat?
Een Metallica setlist met slechts 11 nummers.
Ja, klinkt meteen geloofwaardig.
Nee tuurlijk geloofde ik niet dat ze serieus ALLEEN MAAR nummers van St. Anger zouden spelen maar wel het meeste deel. Daarom was ik niet gegaan omdat ik die nummers gewoon echt geen Metallica vind.

Vandaar. Nu weet ik dat ze dat echt vrijwel nooit spelen en alleen van alle andere goeie albums :wink:
Music is my Life \m/

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » zo okt 05, 2008 7:02 pm

Dan moet je dat neerzetten.
Niet, en ik citeer, dat ze "alleen maar nummers van St Anger zouden gaan spelen".
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » zo okt 05, 2008 7:05 pm

De vorige keer dat ze hier waren speelden ze heel master of puppets. En het enige nummer van na the black album dat ze speelden was Fuel (als ik het me goed kan herinneren). Dus dat was geniaal. Als ze weer in nederland komen zou ik zeker gaan.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gesloten