Thrash / Speed Metal XII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma sep 22, 2008 6:16 pm

innuendo schreef:Hehe, in 1987 leerde ik net op de wc te pissen ipv mijn luier. :P Dus een concert van Testament was er al helemaal niet bij.

Maar serieus, ik wil er ook wel op inhaken. In mijn vriendenkring merk ik al dat er minder naar metal geluisterd wordt. De haren zijn bij sommigen eraf gegaan en gezellig met z'n allen naar concerten zit er al enkele jaren niet meer in. Luisteren doen ze zeker nog, al is de interesse minder dan eerst. Ikzelf luister sinds mijn 14de naar metal en heb sindsdien nooit wat anders gedaan. Een aantal stijlen heb ik gaaf gevonden, maar verafschuw ik, terwijl onder andere thrash metal altijd gebleven is. Ik zie mezelf hier over 10 jaar nog steeds naar luisteren, en dat terwijl ik dan ook wel kinderen zal hebben.
Hehe, ik ken dit. Mensen die allemaal meededen toen ik met Iron Maiden kwam aanzetten en nu ineens metal verafschuwen, het beetje haar wat ze heel ruig hadden laten groeien (tot over hun oren) is weer kort en artiesten als Mika en Amy Winehouse zijn helemaal de shit. Ik vind het niet erg, maar iedere keer op verjaardagen te horen krijgen dat men 'niet meer van metal houdt' is ook hinderlijk.

Gelukkig dat mijn ouders het nooit erg vonden, die houden allebei van vele soorten muziek en luisteren nu met plezier mee (hoewel veel thrash ze dan net iets te ver gaat).
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » di sep 23, 2008 3:42 pm

Marcel Hubregtse schreef:[..]

Ik snapte absoluut wel wat je bedoelde. Ik ken ook van die gasten van mijn leeftijd die nu huisje, boompje, beestje, geen metal meer zijn, maar dat geldt helaas ook voor gasten die 10 jaar jonger zijn dan ik. Doorgroeien naar andere soorten muziek is niks mis mee, doe ik zelf ook, ik zit niet vastgeroest in de thrash, ik luister ook naar nieuwere dingen. Maar ja, hoor ik thrash uit de jaren 80 of zie ik een Get Thrashed dan word ik toch wel heel erg nostalgisch. of teurgdenkend aan de eerste keer Metallica in Nederland in 1984 (Hell, ik word zelfs geciteerd in de nieuwste Revolver daarover :D ) Thrash zal altijd een belangrijk onderdeel van mijn leven vormen aangezien het me muzikaal enorm gevormd heeft in de vroege jaren 80. Dus komt er een Exodus, Death Angel, Testament etc. langs dan zul je mij er toch echt wel aantreffen, maar ook bij non-thrash concerten.
Bovenstaand verhaal snap ik en herken ik: maar waar het volgens mij ECHT om gaat is dat er genoeg "oudere" bands zijn die vreselijk vet nieuw werk uitbrengen. Ik neem als voorbeeld de laatste cd's van Testament en Megadeth, en nu ook Metallica. Als het goed is dan is het goed.
Toch?

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » di sep 23, 2008 3:54 pm

Eddy the Eagle schreef:[..]

Bovenstaand verhaal snap ik en herken ik: maar waar het volgens mij ECHT om gaat is dat er genoeg "oudere" bands zijn die vreselijk vet nieuw werk uitbrengen. Ik neem als voorbeeld de laatste cd's van Testament en Megadeth, en nu ook Metallica. Als het goed is dan is het goed.
Toch?
In principe ben ik het met je eens dat als het goed is dan is het goed. Maar helaas geldt dat nou net niet voor de voorbeelden die je noemde. Testaments laatste is redelijk maar niet meer dan dat, maar ja dan ben ik er zo eentje die vindt dat Testament slechts twee goede platen heeft uitgebracht (de eerste twee). Metallica's laatste is naar mijn mening totaal overbodig oninteressant, net als de laatste Megadeth trouwens (die begint redelijk sterk met de eerste drie nummers maar dat is het), Exodus' laatste gaat maar de nummers zijn te lang waardoor ie snel saai wordt. Tempo of the Damned daarentegen vind ik wel briljant van ze.
De enige oude bands die vet nieuw werk hebben uitgebracht de laatste paar jaar zijn Onslaught en Death Angel voor mij. En de laatste Sadus kan mij ook goed bekoren, net als Dead Head, en de nieuwste Laaz Rockit.
Wat bands als Metallica en Megadeth dienen te doen is net als The Grateful Dead... niet meer opnemen, alleen nog maar touren.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo sep 24, 2008 7:14 am

de nieuwe metallica vind ik echt behoorlijk matig en dan druk ik me nog voorzichtig uit. fans zien het feit dat "het oude logo" eropstaat al als verbetering. kom op wees eerlijk. de nieuwe megadeth vond ik als niet megadeth fan, best wel te pruimen.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Edwynn

Bericht door Edwynn » wo sep 24, 2008 12:27 pm

De nieuwe Metallica vind ik verassend genoeg juist fris en energiek klinken. Thrash is het al lang niet meer, maar de nieuwe plaat weet mij behoorlijk te boeien.
In alle objectiviteit laat ik mij niet leiden door het opnieuw gebruiken van het oude logo. Ook niet door alle negatieve publiciteit en commotie die er rondom de band heerst.

Megadeth heeft m.i. nog nooit een zwak album afgeleverd.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo sep 24, 2008 12:32 pm

Sterker nog: ik vind Metallica met Death Magnetic bewijzen waarom zij zo groot zijn geworden en níet Exodus of Testament. Als ik naar de laatste platen van die twee acts luister kan ik een grote geeuw niet onderdrukken. Metallica schrijft muziek in zijn eigen ondefinieerbare stijl en Exodus en Testament houden krampachtig vast aan thrash, zij het in een nieuw jasje.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo sep 24, 2008 1:01 pm

ik vind al die laatste platen erg sterk. van geeuwen was in mijn geval zeker geen sprake.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo sep 24, 2008 1:13 pm

Tja metallica fans vinden alles wat Metallica doet wel te pruimen, Ik ben geen fan maar een "casual" listener. Ik vind "ride The Lightning" bijvoorbeeld een erg goede plaat.

Ik vind het nieuwe album echter weer grenzeloos gehypt, hij klinkt voor een band met zo'n megastatus en opnamebudget ronduit matig en de nummers zijn maar zo zo. Ik zou er misschien een 50/100 aan geven, maar ik vind al die "return to the roots" praatjes maar onzin. Niet dat dat hoeft om een goede plaat te maken overigens maar dit is vlees noch vis.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo sep 24, 2008 1:14 pm

dubbel
Laatst gewijzigd door enforcer op wo sep 24, 2008 1:18 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo sep 24, 2008 1:14 pm

Wat megadeth betreft, tja, ik kan er niets mee, ik heb er nooit wat aan gevonden. Hun sound niet hun nummers niet. Tis allemaal te traag en de zang moet je echt van houden. de sound op de oude platen is stoffig, blikkerig en ongeinspireerd (vind ik). Een enkel nummer kan ik waarderen maar het mist echt tanden en ballen IMO. Die laatste plaat vond ik eigenljik tot mijn verbazing best te pruimen, met name omdat de sound best wel ok was voor megadeth begrippen nummer ook lekker op een enkele uitvaller na. Ik heb gek genoeg wel bijna alle megadeth platen op"risk" na die echt te bizar voor woorden was. het debuut vid ik nog het leukst.
Laatst gewijzigd door enforcer op wo sep 24, 2008 1:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo sep 24, 2008 1:15 pm

ik ben nooit een echte Metallica fan geweest. Heb de band pas sinds een jaar of twee leren kennen en leren waarderen. Toch vind ik het nieuwe materiaal wel sterk.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo sep 24, 2008 1:20 pm

Ik snap best dat veel mensen met metallica zijn "begonnen" en daardoor een zwake plek hebben voor die band, ik heb dat zelf enigszins met AC/DC. Toch kan ik rustig toegeven dat "Stiff Upper Lip" en in sterkere mate "ballbreaker" (net als Metallica overigens een Rubin productie) vrij middelmatige albums waren.

Verder hoeft een abnd als metallica of AC/DC for that matter, natuurlijk maar een scheet te laten en het verkoopt al enkele miljoenen malen dus dat zegt me ook niet zoveel.

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » wo sep 24, 2008 5:39 pm

Jeroen schreef:ik ben nooit een echte Metallica fan geweest. Heb de band pas sinds een jaar of twee leren kennen en leren waarderen. Toch vind ik het nieuwe materiaal wel sterk.
Ik dus ook. Ben dan wel een "echte" fan; maar de S&M en St. Anger vind ik echt afgrijselijk...
Dan is het nieuwe werk weer echt een verademing :D

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » wo sep 24, 2008 5:43 pm

[quote="Marcel Hubregtse"][..]

In principe ben ik het met je eens dat als het goed is dan is het goed. Maar helaas geldt dat nou net niet voor de voorbeelden die je noemde. Testaments laatste is redelijk maar niet meer dan dat, maar ja dan ben ik er zo eentje die vindt dat Testament slechts twee goede platen heeft uitgebracht (de eerste twee). Metallica's laatste is naar mijn mening totaal overbodig oninteressant, net als de laatste Megadeth trouwens ...
quote]

Tja, ik ben wat dat betreft wellicht wat tegendraads: ik ben ook vrijwel de enige in mijn vriendenkring die Load en Reload nog steeds veelvuldig draait. En die The Unspoken King van Cryptosy goed vind (kwam voor in een ander topic).
Blijft natuurlijk een kwestie van smaak, en die van mij is kennelijk niet zo heel alledaags. Maar Testaments "Formation of Damnation vind ik dus echt vreselijk vet :D

hellish star

Bericht door hellish star » wo sep 24, 2008 6:17 pm

Ik ben al jaren geen Metallica fan meer. Eigenlijk heb ik na "... And justice for all" al afgehaakt. Heb nadien nog twee cd's geprobeerd maar heb het toen opgegeven. De nieuwe plaat heeft wel meteen mijn aandacht getrokken. Het is zeker geen topplaat in 2008 maar ze staan er wel weer en daar ben ik toch wel content mee.
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Thrashing Reinier
Contacteer:

Bericht door Thrashing Reinier » do sep 25, 2008 7:02 pm

Ik las net dat Let There Be Blood van Exodus 28 oktober uitkomt, ben benieuwd
[b]Paramite![/b]

www.myspace.com/paramitethrash
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b192/reinierxodus/banner.gif[/img]

BJ

Bericht door BJ » do sep 25, 2008 9:35 pm

Die zitten ook niet stil zeg! Wat mij betreft laten ze het, de laatste twee albums heb ik één keer gehoord, en dat was meer dan genoeg. Saaie, "modernere" thrash.
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » do sep 25, 2008 9:42 pm

BJ schreef:Die zitten ook niet stil zeg! Wat mij betreft laten ze het, de laatste twee albums heb ik één keer gehoord, en dat was meer dan genoeg. Saaie, "modernere" thrash.
Let There Be Blood is toch die release met alle Bonded By Blood nummers opnieuw opgenomen met een andere zanger per nummer?

Dawn Crosby (R.I.P.)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do sep 25, 2008 9:44 pm

jep, geloof het wel.

Laat ze maar mooi doorgaan, de nieuwe Exodus platen bevallen me stuk voor stuk prima. Die moderne sound schopt het alleen nog maar harder tegen het dak.

Den

Bericht door Den » zo sep 28, 2008 2:26 pm

naar aanleiding van wat ik op hun myspace hoorde heb ik de cd van Hexen besteld.
Check:
http://www.myspace.com/hexen
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

hellish star

Bericht door hellish star » zo sep 28, 2008 4:27 pm

Den schreef:naar aanleiding van wat ik op hun myspace hoorde heb ik de cd van Hexen besteld.
Check:
http://www.myspace.com/hexen
Heb die cd net ontvangen. Toffe plaat
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » zo sep 28, 2008 5:26 pm

Jeroen schreef:jep, geloof het wel.

Laat ze maar mooi doorgaan, de nieuwe Exodus platen bevallen me stuk voor stuk prima. Die moderne sound schopt het alleen nog maar harder tegen het dak.
Ik vind het door die moderne sound zo'n eenheidsworst worden....nummers blijven niet meer hangen, waar zijn die gevarieerde galopperende riffjes van weleer gebleven? Tegenwoordig lijken riffs meer ritmische oefeningen dan echte nummers. Nee, wat dat betreft ligt mijn voorkeur toch echt bij de klassieke thrash albums.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » zo sep 28, 2008 7:24 pm

Ook al ben ik een grote fan van het oude exodus werk. (met POTF als favoriet) Vind ik de nieuwere platen ook erg sterk.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma sep 29, 2008 1:00 pm

Ik denk dat de laatste twee platen van Exodus stukken beter zou zijn als ze Andy Sneap zouden ontslaan en weer dikke vrienden met Souza zouden worden. Geen van beide zie ik trouwens snel gebeuren. Maar de muziek zelf is uitstekend. Gary Holt is het schrijven van gave riffs niet verleerd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 29, 2008 1:03 pm

De live opnames die ik heb gehoord van Dukes vind ik anders niet onderdoen voor zowel Souza als Baloff. Op plaat vind ik dat schreeuwerige wel passen en de muziek is nog altijd geweldig.
Moderne sound moet passen, maar in dit geval vind ik dat wel okay allemaal.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do okt 02, 2008 11:55 pm

Voor wie het wilde weten:

Forbidden is een nieuwe plaat aan het schrijven :D

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr okt 03, 2008 12:05 am

Heel benieuwd hoe de zang daarop gaat klinken.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr okt 03, 2008 12:07 am

Wellicht wat beter dan tijdens live optredens. Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr okt 03, 2008 12:08 am

Dat wordt in ieder geval een verplichte aanschaf, dankzij Forbidden is mijn interesse in thrash helemaal opgeleefd.

st. evil

Bericht door st. evil » vr okt 03, 2008 1:01 am

innuendo schreef:Voor wie het wilde weten:

Forbidden is een nieuwe plaat aan het schrijven :D
Wow dat lijkt me best gaaf
ben in ieder geval heel nieuwsgierig hoe het zal worden!
Thrash till Death

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr okt 03, 2008 11:33 am

http://www.myspace.com/bloodexile

Heel melodieuze thrash uit Mexico met zonder metalcorebrulboei. De zanger doet me denken aan die van Mortal sin. De band is nog in een demostadium, dus niet zeiken over geluidskwaliteit, mastering en dynamiek.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr okt 03, 2008 11:40 am

Ik ben benieuwd, hopelijk wordt het een LP in het velengde van de eerste twee. Maar als ik heel eerlijk ben kijk ik veel meer uit naar de nieuwe WHIPLASH, naar het schijnt zijn ze nu in de studio weliswaar met een gereviseerde line up (met joe cangliosi)

dennis333

Bericht door dennis333 » vr okt 03, 2008 7:09 pm

WAUW! old school Thrash metal fan meld zich toch maar even in dit topic :) Vetjes dat ik deze site net vond :). Voor de rest best wel nutteloze post maar om het toch nog een beetje nuttig te maken... Heb net Toxik - Think this binnen en ga die nu luisteren :) Zal wel zeker niet teleurstellen :)
[url=http://www.last.fm/user/dennis-thrash/?chartstyle=basicrt10]
[img]http://imagegen.last.fm/basicrt10/recenttracks/5/dennis-thrash.gif[/img] [/url]

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr okt 03, 2008 7:12 pm

Ik vond 'm wel wat teleurstellend na world circus :P

Johan

Bericht door Johan » vr okt 03, 2008 7:28 pm

Ik hoorde woensdag voor het eerst Left for Dead van Laaz Rockit.

Instrumentaal beviel het me prima, maar wat klote dat Coons blijkbaar geen hoge noot meer haalt. :cry:

dennis333

Bericht door dennis333 » vr okt 03, 2008 10:34 pm

innuendo schreef:Ik vond 'm wel wat teleurstellend na world circus :P
Heb hem net geluisterd en vond hem ook ietwat tegen vallen ! Maar zoals met zoveel cd's kan die nog groeien na een paar luister beurten. Maar goed World circus komt er ook aan die staat in order :)
[img]http://imagegen.last.fm/basicrt10/recenttracks/5/dennis-thrash.gif[/img] [/url]

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr okt 03, 2008 11:00 pm

tegenvallen?
kom op man, Think This is vele malen beter dan World Circus. World Circus is een geweldige plaat, maar kan qua songwriting, techniek en productie niet tippen aan dat progthrash meesterwerk, Think This. Ik mag ze allebei graag luisteren, maar waar World Circus na een tijdje lichtelijk gaat vervelen, blijft Think This continu boeien. Wereldband, waar blijft die fucking nieuwe plaat?

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za okt 04, 2008 10:36 am

Ze moeten nog steeds een nieuwe bassist hebben. Maar die band is het afgelopen jaar wel heel erg stil geweest.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » za okt 04, 2008 10:58 am

Ik vind think this nog niet eens in de schaduw kunnen staan van world circus, mar om eerlijk te zijn vind ik toxik zowiezo een beetje overgewaardeerd. Sommige nummers zijn erg cool zoals "world circus" en "heart attack" maar er staan zeker ook fillers op.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » za okt 04, 2008 10:59 am

Johan schreef:Ik hoorde woensdag voor het eerst Left for Dead van Laaz Rockit.

Instrumentaal beviel het me prima, maar wat klote dat Coons blijkbaar geen hoge noot meer haalt. :cry:
wel mee eens, de zang is de zwakke schakel, nu heeft coons altijd al redelijk eendimensionaal geklonken maar op de nieuwe plaat mist het wel iets, verder een prima plaat trouwens.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » za okt 04, 2008 11:01 am

ben trouwens ook erg beneiuwd naar de nieuwe TANKARD "thirst", ondanks dat ik het laatste album erg mager vond. Maar "B-day" is toch wel een hele lekkereplaat, hopelijk gaat het weer wat meer die richting op, iets minder melig en een wat minder overstuurde mastering van de CD.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za okt 04, 2008 11:18 am

enforcer schreef:Ik vind think this nog niet eens in de schaduw kunnen staan van world circus, mar om eerlijk te zijn vind ik toxik zowiezo een beetje overgewaardeerd. Sommige nummers zijn erg cool zoals "world circus" en "heart attack" maar er staan zeker ook fillers op.
dat zal best, ik vind Think This één van de beste (progressieve) thrash schijven ooit gemaakt. Die verveelt me nooit.

dennis333

Bericht door dennis333 » za okt 04, 2008 11:20 am

enforcer schreef:ben trouwens ook erg beneiuwd naar de nieuwe TANKARD "thirst", ondanks dat ik het laatste album erg mager vond. Maar "B-day" is toch wel een hele lekkereplaat, hopelijk gaat het weer wat meer die richting op, iets minder melig en een wat minder overstuurde mastering van de CD.
Hoezo iets minder melig ? Tankard staat er toch om bekend dat zo zowat alleen maar melige muziek maken. Wel goede muziek he maar niet met een serieuze ondertoon toch ?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za okt 04, 2008 11:23 am

ik vind op mijn beurt Tankard maar weer saai en flauw. Muzikaal klinkt het best lekker, maar het gebrek aan afwisseling helpt niet echt mee aan het luistergenot.
Bier is een gaaf thema, dat dan weer wel.

Natasja
Contacteer:

Bericht door Natasja » za okt 04, 2008 1:53 pm

Jeroen schreef:tegenvallen?
kom op man, Think This is vele malen beter dan World Circus. World Circus is een geweldige plaat, maar kan qua songwriting, techniek en productie niet tippen aan dat progthrash meesterwerk, Think This. Ik mag ze allebei graag luisteren, maar waar World Circus na een tijdje lichtelijk gaat vervelen, blijft Think This continu boeien. Wereldband, waar blijft die fucking nieuwe plaat?
Ik vind Think This ook beter dan World Circus, zeker geen tegevaller in ieder geval! :o

En ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de nieuwe Forbidden plaat!
http://www.last.fm/user/Natasja-84

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » za okt 04, 2008 2:53 pm

dennis333 schreef:[..]

Hoezo iets minder melig ? Tankard staat er toch om bekend dat zo zowat alleen maar melige muziek maken. Wel goede muziek he maar niet met een serieuze ondertoon toch ?
ja tuurlijk, maar beauty and the beer was wel HEEL melig, overigens heet TANKARD ook genoeg serieuze(re) nummers gemakt vooral begin jaren 90 (the meaning of life, stone cold sober, two faced).

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » za okt 04, 2008 3:01 pm

Jeroen schreef:ik vind op mijn beurt Tankard maar weer saai en flauw. Muzikaal klinkt het best lekker, maar het gebrek aan afwisseling helpt niet echt mee aan het luistergenot.
Bier is een gaaf thema, dat dan weer wel.
tja ik mag er graag naar luisteren, met name het oudere materiaal, er is nog meer in de wereld dan Exodus, Toxik, Heathen en Forbidden waar dit topic zo'n beetje op lijkt te leven de laatste maanden. gaat er niet om dat ik die bands niet goed vind, ik vind de discussies vaak wat eenzijdig en saai elke keer over dezelfde bands.

Ik luister ook graag naar Zuid Amerikaanse rammelthrash op zijn tijd, ouwe sepultura, sarcofago, Incubus (serpent temptation!), Ratos De Porao (geweldig!!). Of echte agro shit als nuclear assault, Torture, Dark Angel, Razor, Slaughter (can), Gammacide. Nog maar te zwijgen van vette crossover als DRI, SOD, MOD, Excel, Beowulf, Co Mags, Leeway (de eerste!!), Crumbsuckers, Gang Green etc etc. Dat Toxik ooit een gave en een in mijn ogen iets mindere speed metal plaat heeft gemaakt weten we nu wel.

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » za okt 04, 2008 3:25 pm

@Enforcer... Incubus (Serpent Temptation) zou ik geen Zuid Amerikaanse rammelthrash noemen. Amerikaans misschien, aangezien ze vanuit Florida opereerden?
Gaaf is het zeker wel.
Incubus doet me erg aan de eerste Death plaat denken alhoewel iets thrashier.

Dawn Crosby (R.I.P.)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za okt 04, 2008 3:51 pm

@ Enforcer: ben het verder helemaal met je eens hoor. Er is zat andere gave thrash, waaronder idd veel van wat je noemt.
leuk zijn ook de nieuwe re-releases van de eerste twee Deathrow schijfjes. Blijft leuk, in het kader van de alte Deutsche schule

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » za okt 04, 2008 4:18 pm

Zag laatst bij de Media Markt digipack re-re-releases van de klassieke Agent Steel albums Skeptics Apocalypse en Unstoppable Force. Hier staan ook "bonus songs" op (lees: Mad Locust ep verdeeld over de 2 platen). Overigens mist Skeptics de bonus song "The Unexpected" die wel op de eerdere re-release stond.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gesloten