Brainstorm festival (21-23 nov.) @ Gigant, Apeldoorn

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Sorcha
Lult over cdtjes

Brainstorm festival (21-23 nov.) @ Gigant, Apeldoorn

Bericht door Sorcha » do jun 05, 2008 11:40 am

De volgende bands zijn inmiddels al geboekt:

Seventh Angel (UK), Rebellion (D), Eluveitie (CH), Thy Majestie (ITA), Seventh Avenue (D), Mehida (FIN/S), Morphia (NL). Ook zijn er seminars en een expositie tijdens het festival.

Alternatieven
21 nov (18:30 uur), 22 nov (14:30 uur), 23 nov (14:30 uur)

Er is geen webverkoop

Dit festival trok mijn aandacht vanwege het feit dat Eluveitie er staat en ik ben benieuwd of dit nog door zal gaan. Ben benieuwd welke bands er nog meer bij zullen gaan komen.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo okt 05, 2008 8:41 pm

Nieuwe namen op het Brainstorm Festival

APELDOORN – De Zweedse heavy metalband Harmony en de Duitse progressive gothic-metal band Monoblock zijn toegevoegd aan de line-up van de eerste editie van het Brainstorm Festival. Het driedaagse festival wordt gehouden van 21 tot en met 23 november 2008 in club Gigant in Apeldoorn, Holland.

Harmony en Monoblock vervangen respectievelijk Picture Of The Moon en Whispering Gallery, die hebben geannuleerd. Bij Picture Of The Moon is zanger Michiel Borkent opgestapt. Drummer Pascal Spierings van Whispering Gallery heeft te kampen met een serieuze armblessure. Met het aantrekken van de twee vervangers heeft de organisatie van het Brainstorm Festival het muzikale niveau voor de eerste editie verder opgeschroefd.

Harmony is een interessante naam voor fans van Yngwie Malmsteen, Kamelot en Nocturnal Rites. Het Duitse label Massacre Records bracht in 2003 het debuut van de Zweedse band uit. Tijdens Brainstorm Festival presenteert Harmony hun nieuwe album ‘Chapter II: Aftermath’ dat dit jaar verschijnt via Ulterium Records (Europa) en Nightmare Records (Noord-Amerika).
De cd is gemixt door Pelle Saether (ACT, Skyfire) en Göran Finnberg (In Flames, Dark Tranquility) heeft de mastering voor zijn rekening genomen. Daniel Heiman (ex-Lost Horizon, Heed) doet gastvocalen en de bas is ingespeeld door Kristoffer Gildenlöw (ex-Pain of Salvation). Het zegt alles over de ambities van Harmony.

Monoblock gooit hoge ogen in het Duitse club- en festivalcircuit. Zo was de band twee keer te zien tijdens het Wave-Gothic Treffen in Leipzig. Het toonaangevende tijdschrift Legacy omschreeft de band als een ‘battle of creativity’. En dat is waar Monoblock voor staat: een progressief geluid die hand-in-hand gaat met opzwepende gothic-metal.
Eerder legde het Brainstorm Festival de volgende bands vast: Seventh Angel (UK), Rebellion (D), Eluveitie (CH), Thy Majestie (ITA), Seventh Avenue (D), Mehida (FIN/S) met zanger Thomas Vikström van Therion, Miseration (S) met zanger Christian Älvestam (Scar Symmetry), Morphia (NL), Mena Brinno (USA), A New Dawn (NL) en World To Ashes (D).
De Nederlandse doom-band Morphia neemt na dik tien jaar afscheid tijdens het Brainstorm Festival. Van deze laatste show worden dvd-opnamen gemaakt. Ook Thy Majestie laat een professionele dvd schieten tijdens het festival, dat tevens plaats biedt aan seminars en expositie. Verder presenteren Rebellion, Mehida en Thy Majestie hier hun nieuwe albums. Meer informatie is te vinden op de website: www.brainstormfestival.com

Brainstorm Festival wordt gesponsord door Aardschok, Rock Tribune, Tigerprint, Legacy, Noord Geldersch Metaal en Powermetal.de.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo okt 05, 2008 8:42 pm

hm, weinig animo als ik dit topic mag geloven :(

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » zo okt 05, 2008 9:00 pm

Eluveitie is wel leuk en ben ook nog wel nieuwsgierig naar Mehida, maar verder houdt het ook wel op. En een groot nadeel is dat je alleen maar kaartjes kan kopen voor het hele festival en niet voor de dagen apart.

earik mortem
Contacteer:

Bericht door earik mortem » ma okt 06, 2008 10:18 am

Hier in Apeldoorn leeft het volgens mij helemaal niet, ik hoor er iig niemand over. Niet echt slim om alleen kaarten voor alle dagen te verkopen.

Ik ga iig niet, veel te duur, veel weinig bands die me aanspreken!
fuck off and die

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di okt 07, 2008 6:24 am

Vrijdag 21 november 2008
Seventh Angel, Seventh Avenue, Harmony, Monoblock

Zaterdag 22 november 2008
Eluveitie, Rebellion, Mehida, Morphia, Miseration, World To Ashes

Zondag 23 november 2008
Thy Majestie, Mena Brinno, A New Dawn

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di okt 07, 2008 4:15 pm

Zitten toch een aantal erg leuke bands tussen in ieder geval, helemaal Thy Majestie is een kleine subtopper.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

RegnumIrae

Bericht door RegnumIrae » zo okt 19, 2008 2:50 pm

Wordt gaaf! Erg zin in Seventh Angel!

Er zijn nu trouwens wel dagkaarten beschikbaar, je kunt ook een kaart voor vrijdag kopen, en één voor zaterdag/zondag.

Braindead
Contacteer:

Bericht door Braindead » vr okt 24, 2008 7:16 pm

Hier in Apeldoorn leeft het volgens mij helemaal niet, ik hoor er iig niemand over. Niet echt slim om alleen kaarten voor alle dagen te verkopen.

Ik ga iig niet, veel te duur, veel weinig bands die me aanspreken!
Dat laatste is natuurlijk smaak. Het is in ieder geval geen 'standaard' lijstje, zoals je dat op veel festivals tegenkomt.

Een nieuw festival zal zich moeten bewijzen. Aan de kassa zal blijken of het leeft of niet.
Metal, metal en nog eens metal!

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr okt 24, 2008 7:18 pm

Dat er seminars en exposities bijzijn doet me denken aan het festival dat Ragnarock heette en rampzalig afliep (hoewel de concerten briljant waren). Wat moet ik me hierbij voorstellen?

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Braindead
Contacteer:

Bericht door Braindead » vr okt 24, 2008 10:39 pm

Eliran Kantor exposeert. Hij heeft bijvoorbeeld artwork gemaakt voor de nieuwe Testament, The Old Dead Tree en Thy Majestie.

Seminars, soms in discussievorm, gaan over bands en zaken die spelen in de metalscene.

Natuurlijk is de opzet van Brainstorm Festival anders. Maar het heeft niet veel zin om als nieuw festival in herhaling te vallen, toch?

En onder de bands zitten sterke namen:
- Seventh Angel (reunie na 16 jaar!)
- Eluveitie (geen toelichting nodig)
- Miseration (met zanger Christan Alvestam, ex-Scar Symmetry)
- Mehida (met zanger Thomas Vikström, Therion / ex-Candlemass)
- Rebellion (opgericht door twee ex-Grave Digger leden)

Verder neemt Morphia afscheid met dvd-opnamen en wordt op zondag ook de show van Thy Majestie op dvd vastgelegd.

Als verrassing tip ik Harmony. Nieuwe album van deze Zweedse heavy metal band (met leden van Darkwater!) is ook in de nieuwe Aardschok uitstekend ontvangen. Terecht.

Een rampzalige afloop? Hmm, kan de beste overkomen. Voorverkoop tot nu toe geeft echter een ander beeld.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo okt 26, 2008 8:36 pm

Ben ik blij mee om dat te horen, eerlijk waar, want ik baal er behoorlijk van dat er in Nederland qua festivalletjes teveel gericht wordt op death/black. Ik hoop ook van harte dat het een succes wordt!

Braindead
Contacteer:

Bericht door Braindead » zo okt 26, 2008 10:52 pm

Dan mag jij niet ontbreken :D

Uiteindelijk blijft ieder festival een gok. Maar je kent het spreekwoord: wie niet waagt...

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo nov 05, 2008 12:27 pm

Extra akoestische optredens tijdens Brainstorm Festival

Thy Majestie (ITA) en Mena Brinno (USA) geven zaterdag 22 november een kort akoestisch optreden tijdens het Brainstorm Festival in club Gigant in Apeldoorn. Een dag later doen beide bands een volwaardig optreden tijdens het festival. De show van Thy Majestie wordt hierbij vastgelegd op dvd.
De zaterdagprogrammering kende een anderhalf uur durende pauze. Deze wordt nu opgevuld met de akoestische sets van Thy Majestie en Mena Brinno. De zaterdag biedt verder optredens van Eluveitie (CH), Rebellion (D), Mehida (FIN/S), Miseration (S) en World To Ashes (D). De Nederlandse doom-formatie Morphia neemt deze dag afscheid. Ook hiervan worden dvd-opnamen gemaakt.
Het Brainstorm Festival begint vrijdag 21 november met optredens van Seventh Angel (UK), Seventh Avenue (D), Harmony (S) en Monoblock (D). Op zondag 23 november sluit het evenement af met de genoemde shows van Thy Majestie en Mena Brinno. Ook zal de Nederlandse gothic-metal band A New Dawn die dag spelen.
Op zaterdag en zondag wordt het Brainstorm Festival verder aangevuld met enkele seminars over de rock- en metalscene. Bezoekers kunnen tevens een kijkje nemen bij een expositie van de Israëlische artworker Eliran Kantor. Hij maakte albumcovers voor onder meer Testament, The Old Dead Tree en Thy Majestie.
Het Brainstorm Festival wordt gesponsord door Aardschok, Rock Tribune, Tigerprint, Powermetal.de en Legacy. Meer informatie is te vinden op www.brainstormfestival.com en www.gigant.nl.

Braindead
Contacteer:

Bericht door Braindead » za nov 15, 2008 10:26 am

Nog een weekje... Speelschema staat op www.brainstormfestival.com onder 'program / time-schedule'.

Braindead
Contacteer:

Bericht door Braindead » do nov 20, 2008 5:26 pm

Nog één nachtje slapen! [headbang]

Nemesix
Contacteer:

Bericht door Nemesix » vr nov 21, 2008 12:56 am

Ik heb 2 kaartjes gewonnen! =D
This horrid virtue, facing mortality.

Regeer

Bericht door Regeer » za nov 22, 2008 12:14 pm

Afwezig nu Eluveitie heeft gecancelled...
Jammer!
21 November 2008
Unfortunately Eluveitie has cancelled their show at Brainstorm Festival. Their drumplayer is very sick and not able to play. Un accoustic show didn't work out. Seventh Angel will replace them, as they were extremly delayed and couldn't play friday evening.
Bron: http://www.brainstormfestival.com/indexeng.html

Nemesix
Contacteer:

Bericht door Nemesix » za nov 22, 2008 12:35 pm

Idem, ga ook niet heen.
Lekker dan.

Bob

Bericht door Bob » za nov 22, 2008 12:46 pm

Mehida en Miseration zijn anders bijzonder gaaf hoor. Ik zou er nog eens over nadenken..

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » za nov 22, 2008 12:50 pm

Zonde, dat zou de enige band zijn geweest die ik echt nog had willen zien. Niet dat ik anders wel was gegaan, want Eluveitie speelde zó laat dat ik met het OV niet meer thuis was gekomen.

Nemesix
Contacteer:

Bericht door Nemesix » za nov 22, 2008 2:03 pm

Kost in totaal 40 euro aan benzinegeld. Dan komt daar ook nog eens drank en eten bij. Ben ik weer flink wat geld kwijt. Had ik over gehad voor eluveitie, maar niet voor bands die ik niet ken.

Regeer

Bericht door Regeer » za nov 22, 2008 3:46 pm

Nemesix schreef:Kost in totaal 40 euro aan benzinegeld. Dan komt daar ook nog eens drank en eten bij. Ben ik weer flink wat geld kwijt. Had ik over gehad voor eluveitie, maar niet voor bands die ik niet ken.
+1

Nemesix
Contacteer:

Bericht door Nemesix » za nov 22, 2008 4:01 pm

Deze jongen wordt nog wel verstandig :P

Plaats reactie