Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
-
Bleek No. 1
Bericht
door Bleek No. 1 » do okt 23, 2008 12:23 am
Johan schreef:Hoezo laten we het maar afschrijven zonder het gehoord te hebben!
Je kunt blijven miepen dat Slash er niet meer bij is, of je hebt GnR nooit iets gevonden. Je kunt het album vanaf 23 november ook een eerlijke kans geven.
Ik wil niet veel zeggen, maar Axl moet verdomd(!) veel veranderd hebben van het materiaal dat uit is gelekt, moet ik het nog gaaf vinden.
En ja, ik ben fan van Guns 'N Roses.
Hakkaa päälle pohjan poika!
-
Johan
Bericht
door Johan » do okt 23, 2008 12:36 am
En dan toch niet weten hoe je de bandnaam schrijft.
-
Heer der Heerscharen
Bericht
door Heer der Heerscharen » do okt 23, 2008 1:36 am
Ik weet wel zeker dat Slash de technische kwaliteiten heeft om in Megadeth te spelen. Mustaine mag dan een dopehoofd zijn, maar zwaar aan de drugs schreef hij zijn beste muziek en had hij de band strak onder controle.
Reken maar dat Slash en Mustaine regelmatig hebben gejamd. Slash gaat in het boek ook nog even in op die manier van spelen.
Zakk Wylde zou Slahs niet vervangen, Zakk zou Gilby Clarke eventueel vervangen alleen was de band dan met 2 leadgitaristen geen rock n' roll band meer, maar meer een metalband.
-
Heer der Heerscharen
Bericht
door Heer der Heerscharen » do okt 23, 2008 1:36 am
Ik weet wel zeker dat Slash de technische kwaliteiten heeft om in Megadeth te spelen. Mustaine mag dan een dopehoofd zijn, maar zwaar aan de drugs schreef hij zijn beste muziek en had hij de band strak onder controle.
Reken maar dat Slash en Mustaine regelmatig hebben gejamd. Slash gaat in het boek ook nog even in op die manier van spelen.
Zakk Wylde zou Slahs niet vervangen, Zakk zou Gilby Clarke eventueel vervangen alleen was de band dan met 2 leadgitaristen geen rock n' roll band meer, maar meer een metalband.
-
Lennert
- Lult over cdtjes
-
Contacteer:
Bericht
door Lennert » do okt 23, 2008 12:28 pm
Nou, dat lied wat je nu kunt beluisteren vind ik in ieder geval driewerf kut. Matige vocals, saaie riffs met een ietwat aardige solo.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.
-
innuendo
- Lult over cdtjes
Bericht
door innuendo » do okt 23, 2008 12:30 pm
Black No.1 schreef:[..]
Ik wil niet veel zeggen, maar Axl moet verdomd(!) veel veranderd hebben van het materiaal dat uit is gelekt, moet ik het nog gaaf vinden.
En ja, ik ben fan van Guns 'N Roses.
+1
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » do okt 23, 2008 8:25 pm
Guns N' Roses heeft één geniale plaat gemaakt en dat is "Appetite for destruction".
"Use your Illusion" heeft genoeg goede songs om 1 gave plaat uit samen te stellen, maar geen 2. Daarvoor staat er te vol pompeuze, bombastische flauwekul op.
Het nieuwe nummer klinkt "wel aardig", maar zeker niet meer dan dat.
Lekker rocknummertje maar ab-so-luut niet van het niveau dat GNR ooit maakte.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
-
Bleek No. 1
Bericht
door Bleek No. 1 » do okt 23, 2008 8:30 pm
yowannuzz schreef:Guns N' Roses heeft één geniale plaat gemaakt en dat is "Appetite for destruction".
"Use your Illusion" heeft genoeg goede songs om 1 gave plaat uit samen te stellen, maar geen 2. Daarvoor staat er te vol pompeuze, bombastische flauwekul op.
Het nieuwe nummer klinkt "wel aardig", maar zeker niet meer dan dat.
Lekker rocknummertje maar ab-so-luut niet van het niveau dat GNR ooit maakte.
Appetite For Destruction ís geniaal, klopt.
Maar de
Use Your Illusion-delen zijn ook gewoon meer dan geniaal. Maar dat vind ik dan he
En nieuwe nummer? Hebben ze dan een single uitgebracht van die Chinezúh Democratie?
-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » do okt 23, 2008 8:32 pm
Als je van alle tijd die je nu gebruikt om te posten een deel zou gebruiken om topics door te lezen hoefde je niet voortdurend van die onnozele vragen te stellen.
-
Bleek No. 1
Bericht
door Bleek No. 1 » do okt 23, 2008 8:33 pm
Nou, nou.
Heeft er iemand z'n kalmeringspilletje niet ingenomen..?
Ik kijk al verder in dit topic, zuurpruim.
-
Bleek No. 1
Bericht
door Bleek No. 1 » do okt 23, 2008 8:39 pm
Gossie!
Wát een schítterendé cover! Poe-hé!
-
alicecooper
Bericht
door alicecooper » do okt 23, 2008 8:41 pm
Die cover is idd niet wat, als dit dan de echte word.
-
alicecooper
Bericht
door alicecooper » do okt 23, 2008 8:45 pm
Dan is het wel de belachelijkste cover ooit

-
innuendo
- Lult over cdtjes
Bericht
door innuendo » do okt 23, 2008 8:46 pm
yowannuzz schreef:"Use your Illusion" heeft genoeg goede songs om 1 gave plaat uit samen te stellen, maar geen 2. Daarvoor staat er te vol pompeuze, bombastische flauwekul op.
Ook mee eens. Ik denk dat GNR direct na Appetite al van het rock n rollpad zijn gegaan. De use your illusions zijn zeker niet slecht, en zelfs lies is best leuk, maar het doet me gewoon weinig. Er staan zeker gave nummers op, maar al die ballads.. Bah. Waarom vindt iedereen November rain leuk? Dieptepunt van de plaat als je het mij vraagt.
En voor velen zal dit wel blasphemy zijn, maar Spaghetti incident?! zet ik liever op dan UYI. Daar zit tenminste weer een lekker rauw randje aan.
-
Bleek No. 1
Bericht
door Bleek No. 1 » do okt 23, 2008 8:50 pm
alicecooper schreef:Dan is het wel de belachelijkste cover ooit

Ja he! Zit je godverdomme meer dan 10 jaar(!) te wachten op Guns N' Fuckin' Roses z'n nieuwe plaat, krijg je een FIETS met een Chinees MANDJE achterop met de slechtste graffiti ooit op de muur! Blegh!
-
innuendo
- Lult over cdtjes
Bericht
door innuendo » do okt 23, 2008 8:52 pm
Axl probeert zeker de kunstzinnige filosoof uit te hangen.
Dat album gaat voor geen goud in mijn platencollectie verschijnen (als hij uitkomt, ik ben nog niet overtuigd)
-
Bleek No. 1
Bericht
door Bleek No. 1 » do okt 23, 2008 9:10 pm
innuendo schreef:Axl probeert zeker de kunstzinnige filosoof uit te hangen.
Dat album gaat voor geen goud in mijn platencollectie verschijnen (als hij uitkomt, ik ben nog niet overtuigd)
Ooh, hij is in die 10 jaar op z'n fietsje naar China gereden, beetje van de cultuur geproefd en album opgenomen.
Kan misschien verklaren waarom nu pas dat album uitkomt.
-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » do okt 23, 2008 10:35 pm
Black No.1 schreef:Nou, nou.
Heeft er iemand z'n kalmeringspilletje niet ingenomen..?
Ik kijk al verder in dit topic, zuurpruim.
Wel frappant dat als iemand jou op een foutje aanspreekt, je gelijk de schuld bij die ander legt.
"Het ligt niet aan mij, maar aan de rest van de wereld ...."
Irritant, vervelend forumvervuilend kutventje ben je, met je overload aan posts.
-
Bleek No. 1
Bericht
door Bleek No. 1 » do okt 23, 2008 10:38 pm
De schuld..? Hmm... Ik vraag je gewoon iets. Niet meer. Niet minder.
Punt. Amen. Hallelujah!
-
Mr.Antikrist
Bericht
door Mr.Antikrist » do okt 23, 2008 10:50 pm
innuendo schreef:[..]
Ook mee eens. Ik denk dat GNR direct na Appetite al van het rock n rollpad zijn gegaan. De use your illusions zijn zeker niet slecht, en zelfs lies is best leuk, maar het doet me gewoon weinig. Er staan zeker gave nummers op, maar al die ballads.. Bah. Waarom vindt iedereen November rain leuk? Dieptepunt van de plaat als je het mij vraagt.
En voor velen zal dit wel blasphemy zijn, maar Spaghetti incident?! zet ik liever op dan UYI. Daar zit tenminste weer een lekker rauw randje aan.
Daar ben ik het heel erg mee eens! Guns N Roses was goed in de eerste line-up, daarna werd het steeds minder. Steven Adler de band uitgooien was al de eerste grote fout die de heren maakten, maar zonder Slash en Duff kon Axl net zo goed meteen stoppen.
Lick my chainsaw, bitch!
-
Heer der Heerscharen
Bericht
door Heer der Heerscharen » vr okt 24, 2008 12:25 am
Het Grote Gelijk van Axl Rose
Door diehard fan MJ Dekker
ik denk dat de nieuwe plaat heel gaaf gaat worden. Ik zag ze in 2006 in de Goffert(de eerste keer was ik te jong) en de show stond als een huis.
Lekker belangrijk dat Slash die solo's niet speelt, de band klonk beter dan de oude bezetting op welke oude opname dan ook. Ik was/ben destijds(1988 etc) een diehard GnR fan die alles van zijn helden voor zoete koek slikte. Ik zette na het Goffert optreden die live in Tokyo DVD eens op, of dat concert dat ze in Parijs gaven met Lenny Kravitx en Aerosmith. Dat is werkelijk niet om aan te horen, Slash speelt meer foute dan goede noten en Axl krijst als een krolse kater.
Nu dik 12 jaar later was ik echt onder de indruk, Axl zingt hard, zuiver en krachtig. Samen met Sebastian Bach is hij toch een van de laatste zangers die nog een beetje power in de strot hebben.
Punt is dat het na 2 draken van platen van Velvet Revolver nu toch wel pijnlijk duidelijk is geworden wie de muzikale lijnen uitzette bij GnR. Wat ik zo cool vind aan Axl is dat het hem geen ene reet kan schelen wat men vindt. De hele wereld schreeuwt moord en brand dat hij de band GnR durft te noemen, maar meneer Rose speelt wel voor uitverkocht stadions terwijl McKagan, Slash en Sorum in matige zalen spelen.
Axl doet 14 jaar over een cd, dat ding komt uit en gaat extreem hoog in de charts eindigen. Vervolgens doet hij een extreem succesvolle tour waarna McKagan, Slash en Sorum weer bij hem aankloppen. Ik lees her en der dat Izzy Stradlin al zo goed als ingelijfd is in de huidige Guns.
VR is dood, ze hebben nog steeds geen zanger, de enige die VR weer levensvatbaar had kunnen maken is Sebastian Bach, maar die heeft nu een eigen carriere.
Kortom, het zou mij niets verbazen als GnR voor 2010 weer in de oude bezetting(minus die junk van een Adler) de wereld rondtoert.
-
innuendo
- Lult over cdtjes
Bericht
door innuendo » vr okt 24, 2008 12:52 am
blinde

-
Bastiaan
-
Contacteer:
Bericht
door Bastiaan » vr okt 24, 2008 1:51 am
Mja, leuk stukje voor een column, maar of je veel bijval gaat krijgen...?
Vergeet niet dat Sebastian Bach al eeder geweigerd is voor VR he. Slash vond dat ze dan teveel als Skid Row zouden klinken. Dat was nog voordat Weiland bij de band zat.
En ja, die draken van platen van Velvet Revolver snap ik niet helemaal. Contraband vind ik een enorm gave plaat, en Libertad, toegegeven, dat vind ik matigjes. Maar de stem van Axl tegenwoordig goed? Nee, dan hoor ik hem liever als vanouds krijsen, ook al is het vals. Als er een auditie bij Muse voor zanger komt mag ie een poging wagen, ware het niet dat zijn strot daar toch eigenlijk niet goed genoeg voor is.
Hier spreekt een ex-gnr fan overigens... Ik hoop echt dat de nieuwe plaat een knaller wordt. Maar ik vrees dat het maar mwahmwah is, en dan niet alleen omdat men liever de oude GNRstijl ziet (wat op de nieuwe plaat niet echt te horen valt), maar meer nog hoop ik dat het goed verkocht wordt omdat ik het enorm pijnlijk vind om te zien hoe mijn grote helden, (inmiddels gereduceerd tot held) van zon grote hoogte kunnen vallen.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
-
king_pin
-
Contacteer:
Bericht
door king_pin » vr okt 24, 2008 2:56 am
Heer der Heerscharen schreef:
Axl zingt hard, zuiver en krachtig. Samen met Sebastian Bach is hij toch een van de laatste zangers die nog een beetje power in de strot hebben.
dan ken jij niet genoeg zangers!
en de rest van je verhaaltje is natuurlijk ook dikke onzin, DE Guns 'n Roses is al heel lang geleden opgehouden met bestaan en das maar goed ook want ik moet er niet aan denken om nog meer moderne GnR shit van ze aan te horen.
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]
-
Heer der Heerscharen
Bericht
door Heer der Heerscharen » vr okt 24, 2008 9:39 am
ik doel natuurlijk op zangers uit dat genre.
Over Bach: correct, maar meteen nadat Weiland uit VR was hebben ze weer contact gehad.
Feit is dat afgelopen jaren hebben bewezen dat Axl zat kan zonder zijn oude bandmaten, terwijl andersom niet het geval is. Scott Weiland It's So Easy zien zingen, inclusief Axl's danspasjes(alsof hij het zelf heeft geschreven) was een aanfluiting.
Mijn verhaal was geen onzin, je zult zien dat ik gelijk krijg.
Stradlin is al terug
Duff spreekt vaak over een mogelijke reunie
Slash is heel positief over Axl/GnR
Wie er drumt maakt geen reet uit en Sorum weet dat, Axl en Sorum zijn geen vrienden. Adler is uitgesloten.
Het is niet voor niets dat VR geen zanger kan vinden
-
Johan
Bericht
door Johan » vr okt 24, 2008 11:08 am
Het klopt in ieder geval dat de huidige bezetting veel betere liveshows speelt dan GnR tussen 1991-1993. Axl had genoeg van een Slash die half kotsend dronken op het podium stond te spelen. En Axl's stem was tijdens de 2006/2007 tour prima. Check bijvoorbeeld maar eens de Inland invasion Kroq show op youtube (in zes delen volledig online).
Velvet Revolver kun je met alle goeie wil van de wereld niet meer dan middelmatig noemen. Contraband had een paar aardige songs. Zelfs Slash's solo's zijn niet meer zo boeiend. Of Izzy Stradlin terugkomt? Eerst zien, dan geloven. Hij speelde in 2006 wel een aantal songs mee tijdens de Europese tour, maar ik denk niet dat hij weer full-time lid wil worden. Het zou op zich wel kunnen. Robin Finck is namelijk op dit moment aan het touren met Nine Inch Nails en het is niet zeker of hij daarna weer terugkomt.
-
Cathalised
- Columnist
-
Contacteer:
Bericht
door Cathalised » vr okt 24, 2008 11:54 am
Black No.1 schreef:
Als het nou een foto was geweest, dan had ik 'm evt. nog wel geslaagd gevonden. Het CGI uiterlijk ervan verpest het grotendeels.
-
IROn
Bericht
door IROn » vr okt 24, 2008 12:19 pm
Heer der Heerscharen schreef:Axl doet 14 jaar over een cd, dat ding komt uit en gaat extreem hoog in de charts eindigen.
Misschien, maar gaat dat komen omdat het zo'n knaller van een plaat wordt, of omdat er GnR op staat? Ik gok gewoon dat laatste, ongeacht hoe goede de cd gaat zijn.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
-
Johan
Bericht
door Johan » vr okt 24, 2008 12:33 pm
Cathalised schreef:[..]
Als het nou een foto was geweest, dan had ik 'm evt. nog wel geslaagd gevonden. Het CGI uiterlijk ervan verpest het grotendeels.
Het is toch ook een foto? Uit China

.
-
Heer der Heerscharen
Bericht
door Heer der Heerscharen » vr okt 24, 2008 1:12 pm
Axl had genoeg van een Slash die half kotsend dronken op het podium stond te spelen.
Nee hoor, Slash is uit geheel eigen beweging opgestapt omdat hij het niet meer trok dat GnR iedere avond te laat op het podium stond.
-
innuendo
- Lult over cdtjes
Bericht
door innuendo » vr okt 24, 2008 1:13 pm
Heer der Heerscharen schreef:
Feit is dat afgelopen jaren hebben bewezen dat Axl zat kan zonder zijn oude bandmaten, terwijl andersom niet het geval is. Scott Weiland It's So Easy zien zingen, inclusief Axl's danspasjes(alsof hij het zelf heeft geschreven) was een aanfluiting.
Terwijl het optreden op GMM vorig jaar behoorlijk saai was. Het enige wat daar gaaf aan was, was als ze de oude nummers speelden. Dus wat mij betreft heeft Axl niks bewezen, behalve dat het een saaie boel is met drie kutgitaristen die de halve tijd van de show vullen met nietszeggende pingeltjes.
Over VR live kan ik niet oordelen, want ik heb nooit een show van ze gezien, om heel eerlijk te zijn ga ik vele malen liever naar een show van deze (symphatieke) lui, dan het verwend jochie Axl. Plus dat ik niet snap waarom de oude shows ineens zo bekritiseerd worden. Als ik zo'n oude show op tape zie, dan weet ik meteen weer waarom ik deze band zo gaaf vond, omdat daar een band stond die geen fuck gaven om wat anderen van ze vonden. Als ik kijk naar hoe bijvoorbeeld GnR op het freddie mercurytribute speelde, dan zie ik pure energie. En dat ontbrak totaal op GMM.
http://www.youtube.com/watch?v=YGjZYg-3EDY
-
Johan
Bericht
door Johan » vr okt 24, 2008 1:52 pm
GMM was een van de mindere shows van die tour. Rock am ring, dat was goed!
-
CTTS
-
Contacteer:
Bericht
door CTTS » vr okt 24, 2008 2:01 pm
Ben zelf in Nijmegen geweest toen, en mensen die mee waren en ze ook op GMM hadden gezien zeiden vantevoren er weinig van te verwachten vanwege de teleurstellende show daar. Maar waren na het optreden een stuk enthousiaster. Kan ook komen door de plek waar we stonden, aangezien we in het voorste vak stonden, behoorlijk dichtbij het podium. En de meesten die ik heb gehoord de GMM show van grotere afstand hebben gevolgd.
Hoe dan ook, ik vond het een prima show toen, nieuwe nummers zijn aardig, maar uiteraard niet zo goed als toen. Maar naar mijn inziens had het geen fuck uitgemaakt waar Axl mee op de proppen had gekomen, geen enkel album is het waard om 14 jaar op te wachten.
-
Johan
Bericht
door Johan » vr okt 24, 2008 3:30 pm
Slash werd gisteren gevraagd naar zijn mening over het nummer Chinese Democracy. Zijn reactie: It's pretty cool. Great to hear Axl's voice again.
-
Heer der Heerscharen
Bericht
door Heer der Heerscharen » vr okt 24, 2008 4:00 pm
Plus dat ik niet snap waarom de oude shows ineens zo bekritiseerd worden. Als ik zo'n oude show op tape zie, dan weet ik meteen weer waarom ik deze band zo gaaf vond, omdat daar een band stond die geen fuck gaven om wat anderen van ze vonden. Als ik kijk naar hoe bijvoorbeeld GnR op het freddie mercurytribute speelde, dan zie ik pure energie. En dat ontbrak totaal op GMM.
Ik druk mij misschien niet goed uit, punt is dat ik op die leeftijd geen zak verstand had van slecht gespeelde nummers. Slecht geluid kende ik niet, ik vond dat"het dan raar klonk".
Feit is dat de oude shows die op video/dvd zijn verschenen muzikaal niet erg best zijn. Dat doet natuurlijk geen zak af aan de coolness van GnR. Overigens heeft GnR er altijd al een handje van gehad om lange irritante solospots in te lassen.
Overigens denk ik dat Axl Rose nog steeds geen fuck geeft om wat men van hem vindt. Hij is in de jaren 90 al eens behandeld voor bobbels op zijn stembanden dus ik vond het verassend hoe hard, zuiver en krachtog hij zong.
-
ketter
Bericht
door ketter » vr okt 24, 2008 4:07 pm
Damn, wat een goedkope cover...
edit: zo, dat nieuwe nummer klinkt eigenlijk verdomd gaaf. Ben zeer benieuwd naar de rest!
-
Cathalised
- Columnist
-
Contacteer:
Bericht
door Cathalised » vr okt 24, 2008 4:58 pm
Johan schreef:Het is toch ook een foto? Uit China

.
Dit is dan wel de meest klinische foto ever

het ziet er te schoon, te gelikt uit...alsof het een screenshot uit een computerspelletje is.
-
Poggwyd
-
Contacteer:
Bericht
door Poggwyd » za okt 25, 2008 5:22 pm
gingers... not to be trusted!
Hoegaarden or die!
-
the true Thorko
Bericht
door the true Thorko » za okt 25, 2008 5:23 pm
Poggwyd schreef:
gingers... not to be trusted!
Waarom Simply Red in dit topic?

I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
-
Das Gesicht
Bericht
door Das Gesicht » za okt 25, 2008 5:53 pm
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p
-
Finsternis
Bericht
door Finsternis » zo okt 26, 2008 11:44 am
Gister heul veeul guns n'roses geluisterd en dat was niiiiice

Liep ik in Antwerpen hoor ik opeens sweet child o'mine!! Nja was echt een guns'N'roos dagje

-
Johan
Bericht
door Johan » ma okt 27, 2008 2:04 pm
Pff gisteren hadden we een zanger op auditie voor onze GnR tribute. Tering, wat een drama. Hier nog gegadigden?
En 23 november, dat wordt een mooi GnR-dagje!
-
Finsternis
Bericht
door Finsternis » ma okt 27, 2008 2:31 pm
Binnenkort naar een GnR tribute in de Piek

-
innuendo
- Lult over cdtjes
Bericht
door innuendo » ma okt 27, 2008 2:32 pm
Johan schreef:Pff gisteren hadden we een zanger op auditie voor onze GnR tribute. Tering, wat een drama. Hier nog gegadigden?
En 23 november, dat wordt een mooi GnR-dagje!
Nou, dank je

-
Johan
Bericht
door Johan » ma okt 27, 2008 3:10 pm
innuendo schreef:[..]
Nou, dank je

Hmm, sinds wanneer heb jij zwart kort haar en een bril?
Je maakt nog kans dus

-
Ernst-Jan
Bericht
door Ernst-Jan » di nov 11, 2008 8:05 am
Hij is nu te reseveren op Bol.com.
Schijnt dat vandaag de singel hier in NL uitkomt.
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
-
Bob
Bericht
door Bob » di nov 11, 2008 10:08 am
Ik heb 'm besteld op bangcd.com, voor €7,63 (8,90 - kortingscode)/