Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma okt 06, 2008 10:03 pm

Plaag schreef:Inmiddels heb ik hem een keer of wat gehoord en lichte teleurstelling overheerst. Ik mis pit. Muzikaal plaats ik Tiamtü ergens in een vaag midden tussen Deathspell Omega en Glorior Belli / Watain, zoiets. Met misschien wat meer deathelementen erin verweven.
Maar waarom moet de zooi zo inspiratieloos klinken? Ik heb waarschijnlijk nog één luisterrondje nodig, om woorden als 'sloom' te kunnen gebruiken. Maar wie weet, straks staat Tiamtü op en word ik erdoor van achteren aangevallen en komt het allemaal nog goed.
Er staat mooi vergelijkingsmateriaal op de cd versie van Mystérion Tés Anomias. Het nummer Khabs Am Pekht is op die mcd veel furieuzer, bezielder, haatdragender en zieker dan de remake op Tiamtü. Klonk Tiamtü maar als de twee 'nieuwe' nummers op Mystérion Tés Anomias.
Hier ben ik het in grote lijnen wel mee eens, maar echt inspiratieloos zou ik het niet willen noemen. Ze hebben wel degelijk moeite gedaan om er iets moois van te maken, maar het ding lijdt een beetje aan hetzelfde kwaaltje als de EP, vind ik; het is het nét niet. Khabs Am Pekht vind ik overigens het meest interessante nummer, dat zegt op zich al genoeg.
Ik hoop nog op iets echt vernieuwends van deze bands, want ze kunnen het best, maar erg veel vertrouwen heb ik er niet meer in.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do okt 09, 2008 6:28 pm

Luister. Wie van die half melodieuze black als van, bijvoorbeeld, Osculum Infame het liefst meeneemt naar de plee, om daar verder te kunnen luisteren, terwijl de moeder van alle drollen neerdaalt op het keramiek, moet eens aandacht schenken aan Avzhia uit Mexico.
Het meest recente ding wat ze hebben uitgebracht is The Key Of Throne, uit 2004 alweer.
Godvergeten lekker, vol geluid, soms snel, soms een ritme dat je door een bos cactussen lijkt te slepen. Fraai keyboardwerk en een bombast waar je rechtop van gaat staan.

Kortom, ik heb weer een tip.



http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=63629247
Laatst gewijzigd door Plaag op do okt 09, 2008 6:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kop dicht, Thorko

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » do okt 09, 2008 6:39 pm

Ik ben een zo'n Osculum Infame fanboy en dit klinkt best aardig.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do okt 09, 2008 6:40 pm

Baldurs Tod schreef:Ik ben een zo'n Osculum Infame fanboy en dit klinkt best aardig.
Ze maken natuurlijk niet dezelfde muziek, gelukkig, maar wie die richting goed vindt, kan met Avzhia ook wel wat.
Kop dicht, Thorko

Krak
Berichten: 104
Lid geworden op: vr sep 12, 2008 12:31 am

Bericht door Krak » do okt 09, 2008 7:34 pm

Plaag schreef:[..]


Ze maken natuurlijk niet dezelfde muziek, gelukkig, maar wie die richting goed vindt, kan met Avzhia ook wel wat.
Ik ken Osculum Infame niet, maar Avzhia (wat een naam!) is wel aan mij besteed. De drie nummers die ik net geluisterd heb zijn fijn.
Bringing God to the Altar of Satan

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do okt 09, 2008 9:57 pm

Plaag schreef:Luister. Wie van die half melodieuze black als van, bijvoorbeeld, Osculum Infame het liefst meeneemt naar de plee, om daar verder te kunnen luisteren, terwijl de moeder van alle drollen neerdaalt op het keramiek, moet eens aandacht schenken aan Avzhia uit Mexico.
Het meest recente ding wat ze hebben uitgebracht is The Key Of Throne, uit 2004 alweer.
Godvergeten lekker, vol geluid, soms snel, soms een ritme dat je door een bos cactussen lijkt te slepen. Fraai keyboardwerk en een bombast waar je rechtop van gaat staan.

Kortom, ik heb weer een tip.



http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=63629247
Zal het eens luisteren, maar mijn interesse voor Osculum Infame is inmiddels lang vervlogen. Hopelijk interesseert dit me meer.

Wat je me vanmiddag doorstuurde, Woe - A Spell For The Death Of Man, dat bevalt me heel erg goed. Ik kom even niet op een goede omschrijving, dus potentiële geïnteresseerden moeten hun MySpace maar even bezoeken.

Klik

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do okt 09, 2008 10:52 pm

Dat Avzhia en Woe zijn beide goeie tips. Ik ga eens wat meer opsnorren van deze gezelschappen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » vr okt 10, 2008 5:36 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Zal het eens luisteren, maar mijn interesse voor Osculum Infame is inmiddels lang vervlogen. Hopelijk interesseert dit me meer.

Wat je me vanmiddag doorstuurde, Woe - A Spell For The Death Of Man, dat bevalt me heel erg goed. Ik kom even niet op een goede omschrijving, dus potentiële geïnteresseerden moeten hun MySpace maar even bezoeken.

Klik
Het rammelt aan alle kanten dat Woe, maar toch wordt ik er vrolijk van. Wat 'n leuke deuntjes zitten erin, vrolijk bijna. Niet hopeless, geen loss, longing wel.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » za okt 11, 2008 2:54 pm

Iemand reeds de Rebirth of Nefast / Slidhr - Ex Nihilio SplitCD in zijn/haar bezit?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » za okt 11, 2008 4:58 pm

Nog niet, maar hij gaat er zeker komen zodra ik hem tegenkom. De demo's van beide bands zijn nog steeds erg sterk.

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Bericht door sammath » zo okt 12, 2008 4:13 pm

heel even spam

www.myspace.com/sammath666

wat nieuwe demo tracks van het nieuwe album BLOOD
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » za okt 18, 2008 11:44 pm

Gnaw Their Tongues 7" is uit TTT.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo okt 19, 2008 2:16 am

Slidhr/Rebirth Of Nefast = DO WANT!

Gnaw their tongues:
Afbeelding

7 inch out!! The Genocidal Deliverance!
To choatic black metal tracks!! The 7 inch sounds really good + nice pro sleeves.
http://www.atwarwithfalsenoise.com

From the website:
Released: October '08

First time on 7" for this black metal beast! Whilst the last release I did for Gnaw Their Tongues was very Abruptum-esque crypt-dwelling, chain-clanking noise, this release sees Mories go for a more "traditional" - if that can ever be said of GTT - black metal approach. Fast and raw as fuck but with some great melodies going on, there's even a trad metal wail on the A side. It's got the same basement production you'll be used to, reminds me a little of a really under-produced and less technically-adept Marduk circa-"Heaven Shall Burn...". Side B "Dead Bird Prophecies" starts off with some cryptic looping samples then goes straight for the jugular with a complete mess of drums and total black guitar, a total blown-out savage disaster. It all culminates in a chorus of wailing guitar solo, noise and skrieking vocal before settling on a weird keyboard line and some spoken word before all going mental again. Amazing!

300 copies, black vinyl. Pro-done colour sleeves with some unpleasant art by Mories.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo okt 19, 2008 2:32 am

Reeds besteld...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo okt 19, 2008 12:20 pm

iscariah schreef:Slidhr/Rebirth Of Nefast = DO WANT!
Anders ik wel, maar ik zie hem in geen enkele distro. Weet je waar hij te krijgen is?

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo okt 19, 2008 1:01 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Anders ik wel, maar ik zie hem in geen enkele distro. Weet je waar hij te krijgen is?
Aan de prijs, maar Insidious Poisoning heeft 'm. Zeer betrouwbare mailorder.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo okt 19, 2008 1:02 pm

Dank je!

Krak
Berichten: 104
Lid geworden op: vr sep 12, 2008 12:31 am

Bericht door Krak » di okt 21, 2008 9:24 pm

Ik heb 1 nummer van Malvery (Drowned in a dried-up lake - album: Mortal Entrenchment In Requiem) en nu vind ik dat een gaaf nummer. Is de rest van het album aan te raden? Of ander werk?
Bringing God to the Altar of Satan

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di okt 21, 2008 10:02 pm

Krak schreef:Ik heb 1 nummer van Malvery (Drowned in a dried-up lake - album: Mortal Entrenchment In Requiem) en nu vind ik dat een gaaf nummer. Is de rest van het album aan te raden? Of ander werk?
De rest is net zo ziek. Malvery heeft verder geen albums, maar ik heb begrepen dat de band weer bestaat en dat er nieuw materiaal komt, al denk ik niet dat Mortal Entrenchment In Requiem kan worden geëvenaard.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
TOL
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 30, 2004 9:53 pm

Bericht door TOL » wo okt 22, 2008 2:45 pm

Mooi topic zoals altijd, wel een ongehoord aantal kk posers maar dat drukt de pret niet. Denk dat ik vanavond alles ga downloiden wat er hier geprezen wordt en voor mij onbekant is, vervolgens luisteren, analyseren en dan gaan er hoogstwaarschijnlijk een aantal batty boys neergeschoten worden. Cheers!

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » wo okt 22, 2008 2:51 pm

TOL schreef:Mooi topic zoals altijd, wel een ongehoord aantal kk posers maar dat drukt de pret niet. Denk dat ik vanavond alles ga downloiden wat er hier geprezen wordt en voor mij onbekant is, vervolgens luisteren, analyseren en dan gaan er hoogstwaarschijnlijk een aantal batty boys neergeschoten worden. Cheers!
Toffe kerel ben jij zeg!........ over posers gesproken...... loser!
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
TOL
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 30, 2004 9:53 pm

Bericht door TOL » wo okt 22, 2008 3:06 pm

Eatmyfuk schreef:Ik ben me sinds vorige week een beetje aan het verdiepen in black metal, was op een paar albums na totaal onbekend met het genre.

Nu heb ik deze week de volgende albums beluisterd:

Gorgoroth - Ad Majorem Sathanas Gloriam
Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas
Burzum - Hvis Lyset Tar Oss
Emperor - In the nightside eclipse
Darkthrone - Transilvanian hunger
Burzum - Filosofem
Cirith Gorgor - Cirith Gorgor
Taake - Nattestid

Ik moet zeggen dat deze albums me erg goed bevallen!
Heeft er iemand nog aanraders qua "essentiële" black metal bands en/of albums?
Misschien beetje late post haha, je zal inmiddels al bij de FranseBM scene zijn haha. Maar leuk om te zien, dit lijstje is echt top of the fucking bill, beter wordt het helaas niet qua niveau. Behlave Cirith Ome Cor, Taake en Cor Koroth dan. Enkele toevoegingen waar ik mijn hand voor in het vuur durft te steken:

- Immortal - Pure Holocaust (beste BM album naast TH, ITNE en DMDS)
- Gorgoroth - Anti Christ
- Bathory - Blood Fire Death
- Emperor - Anthems
- Dark Throne- Under a funeral moon
- Enslaved - Viking Ligr Veldi
- Blut aus Nord- Memoria vetusta
- Mysticum - In the streams of the inferno
- Carpathian forest - Black Shining leather
- Abigor - Supreme Immortal art
- Summoning - Dol Guldur

Ja en er is zo tering veel meer, dus succes.

Gebruikersavatar
TOL
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 30, 2004 9:53 pm

Bericht door TOL » wo okt 22, 2008 3:12 pm

Scream filled Silence schreef:[..]
Toffe kerel ben jij zeg!........ over posers gesproken...... loser!
Excuses dat ik in je hondenhok ben gestapt zonder mijn voeten te vegen. Ook al is de verleiding nog zo groot ik ga hier niet op de man spelen, die tijd is geweest. Verwacht een aantal serieuzere posts de komende tijd.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » wo okt 22, 2008 7:03 pm

TOL schreef:Mooi topic zoals altijd, wel een ongehoord aantal kk posers maar dat drukt de pret niet. Denk dat ik vanavond alles ga downloiden wat er hier geprezen wordt en voor mij onbekant is, vervolgens luisteren, analyseren en dan gaan er hoogstwaarschijnlijk een aantal batty boys neergeschoten worden. Cheers!
Kk Posers, batty boys neerschieten? Excuzer moi, maar ben jij hier niet de poseur?
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo okt 22, 2008 7:23 pm

TOL schreef:Cirith Ome Cor, Taake en Cor Koroth
Ik kom niet meer bij...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
TOL
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 30, 2004 9:53 pm

Bericht door TOL » wo okt 22, 2008 7:34 pm

Ow fuck de ballotagecommissie!

Nee helaas ben ik geen posert, had er graag een willen zijn. Een poser is iemand die zegt: Ja die Vermeth 7" is gaaf man!!! Das nog met de oude zanger toen z'n lul nog niet verlengd was. DAS een poser, kleine mannetjes die op hun teentjes getrapt zijn als ik een onschuldige opmerking maak over hun micro-cosmosje.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo okt 22, 2008 7:37 pm

TOL schreef:Ow fuck de ballotagecommissie!

Nee helaas ben ik geen posert, had er graag een willen zijn. Een poser is iemand die zegt: Ja die Vermeth 7" is gaaf man!!! Das nog met de oude zanger toen z'n lul nog niet verlengd was. DAS een poser, kleine mannetjes die op hun teentjes getrapt zijn als ik een onschuldige opmerking maak over hun micro-cosmosje.
Aha... ik haal jullie altijd door elkaar...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo okt 22, 2008 7:38 pm

Afbeelding

SpakenburgMetal
Berichten: 134
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 11:34 am
Locatie: Niet meer in het vissersdorp

Bericht door SpakenburgMetal » wo okt 22, 2008 9:13 pm

TOL schreef:[..]


Misschien beetje late post haha, je zal inmiddels al bij de FranseBM scene zijn haha. Maar leuk om te zien, dit lijstje is echt top of the fucking bill, beter wordt het helaas niet qua niveau. Behlave Cirith Ome Cor, Taake en Cor Koroth dan. Enkele toevoegingen waar ik mijn hand voor in het vuur durft te steken:

- Immortal - Pure Holocaust (beste BM album naast TH, ITNE en DMDS)
- Gorgoroth - Anti Christ
- Bathory - Blood Fire Death
- Emperor - Anthems
- Dark Throne- Under a funeral moon
- Enslaved - Viking Ligr Veldi
- Blut aus Nord- Memoria vetusta
- Mysticum - In the streams of the inferno
- Carpathian forest - Black Shining leather
- Abigor - Supreme Immortal art
- Summoning - Dol Guldur

Ja en er is zo tering veel meer, dus succes.
Nog een die niet mag ontbreken...Dissection Storm of the Lights Bane, toch wel een klassieker pur sang. Typisch zo'n duivels plaatje wat in je hoofd blijft malen. En ja er is nog veel meer geile BM :o
Don't Forget The Ancient Feeling...it still rules!!!

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » wo okt 22, 2008 10:00 pm

TOL schreef:Ow fuck de ballotagecommissie!

Nee helaas ben ik geen posert, had er graag een willen zijn. Een poser is iemand die zegt: Ja die Vermeth 7" is gaaf man!!! Das nog met de oude zanger toen z'n lul nog niet verlengd was. DAS een poser, kleine mannetjes die op hun teentjes getrapt zijn als ik een onschuldige opmerking maak over hun micro-cosmosje.
Het behoeft geen uitleg, het is me allang duidelijk uit welk cosmosje jij tapt.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
TOL
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 30, 2004 9:53 pm

Bericht door TOL » wo okt 22, 2008 10:03 pm

Ok thanks guys, aan de hand van de afgelopen 5 pagina's het e.e.a. gedownload. Overzichtje van de eerste indruk::

Orlog - Reinigende feuer: Klinkt HEEL erg goed! Compleet dik geluid en ben onder de indruk.

Sammath - Dodenrit: SUPER, ik hou erg van deze style. De intensiteit en de bij behorende riffs

Darkestrah - Embrace of memory: Sfeervol, wel langdradig en perhaps iets te saai en uitgerekt, maar kan ik nog niet met zekerheid zeggen.

Lugubrum - Albino de Congo: WOO dat is niet wat ik verwacht,echt veel te expirimenteel voor mijn smaak en de productie wel heel erg koektrommel style. Ik hou het bij de Totem. Misschien dat het nog went, maar vraag me af of ik het uberhaubt nog een kans wil geven.

Nachtmystium - Assasins: Nee, kan ik hele kort over zijn, ik trek die hardcore vocals invloeden niet. Shift-del.

Ofermod - Tiamtu: Ja klink behoorlijk goed hoor. Stevig geluid en aantrekkelijke afwisselingen. Vocals ook passend bij wat zwaarder geluid

Vermeth - Suicide or be killed: NEE! Ik vond your ruin ook al zo ontzettend zwak. Over de productie: SW Strenght & Honour JA!, hier is de productie gewoon misbruikt als sfeerbrenger,

Xasthur To violate the oblivious: Ik vind Xasthur niet boeiend meer. Vond het eerste album en de split geweldig, maar dit is het niet meer voor mij. Teveel van hetzelfde.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo okt 22, 2008 10:13 pm

TOL schreef:Lugubrum - Albino de Congo: WOO dat is niet wat ik verwacht,echt veel te expirimenteel voor mijn smaak en de productie wel heel erg koektrommel style. Ik hou het bij de Totem. Misschien dat het nog went, maar vraag me af of ik het uberhaubt nog een kans wil geven.
M.a.w. je kent buiten De Totem verder niets van Lugubrum...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
TOL
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 30, 2004 9:53 pm

Bericht door TOL » wo okt 22, 2008 10:23 pm

the true Thorko schreef:[..]

M.a.w. je kent buiten De Totem verder niets van Lugubrum...
Nee ik ken ze redelijk goed. Heb De Totem, Al chemist, Bruyne troon en
de Vette Cuecken hier liggen. Is dat voldoende voor de volgende ronde?

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo okt 22, 2008 10:26 pm

TOL schreef:Nee ik ken ze redelijk goed. Heb De Totem, Al chemist, Bruyne troon en
de Vette Cuecken hier liggen. Is dat voldoende voor de volgende ronde?
Wat lul je dan over 'experimenteel'? Alsof Lugubrum een kompleet andere weg is ingeslagen...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
TOL
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 30, 2004 9:53 pm

Bericht door TOL » wo okt 22, 2008 10:33 pm

the true Thorko schreef:[..]

Wat lul je dan over 'experimenteel'? Alsof Lugubrum een kompleet andere weg is ingeslagen...
Waar wil je naar toe? Dat ze vroegah al de banjo bespeelden en dat dat ook best expirimenteel is? Nee ik vind de hele opzet van dit album te expirimenteel qua compositie. En voor mij benaderen ze dus hun favo onderwerp, peop. :roll:

Björn
Berichten: 562
Lid geworden op: wo jul 13, 2005 12:49 am
Locatie: Hilversum

Bericht door Björn » do okt 23, 2008 12:45 pm

TOL schreef: Nachtmystium - Assasins: Nee, kan ik hele kort over zijn, ik trek die hardcore vocals invloeden niet. Shift-del.
Hardcore vocals invloeden? Hahaha.

Gebruikersavatar
TOL
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 30, 2004 9:53 pm

Bericht door TOL » do okt 23, 2008 2:39 pm

Björn schreef:[..]Hardcore vocals invloeden? Hahaha.
In fact, the album’s early forays into extreme metal sound so streamlined that it almost borders on hardcore punk, as Judd howls away nihilistically on the title track, “We feel nothing / And are nothing.” Adrien Begrand

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do okt 23, 2008 8:39 pm

Ik trek die hele plaat niet, basta. Daarvoor hoef ik niet de goedkeuring te krijgen van een of andere popjournalist.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
TOL
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 30, 2004 9:53 pm

Bericht door TOL » do okt 23, 2008 10:02 pm

Heb je gelijk in, maar ik wou als voorbeeld een neutrale reviewer quoten, voor meneer Bjorn.

Trouwens wie kan mij helpen, gerust stellen?

De laatste wave in Black Metal als ik dat zo mag benoemen vond ik geweldig. Ik bedoel dan Satanic Warmaster, Craft, Armagedda, Ondskapt, Tenebrae in perpetuum, Katharsis, Watain, Deathspell Omega e.a. , de bands die in het begin van het nieuwe millennium met echt ontzettend sterke platen zijn gekomen.

Zijn er in jullie ogen, echt nieuwe bands die zich met dit kaliber bands kunnen meten?

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do okt 23, 2008 10:17 pm

TOL schreef:Heb je gelijk in, maar ik wou als voorbeeld een neutrale reviewer quoten, voor meneer Bjorn.

Trouwens wie kan mij helpen, gerust stellen?

De laatste wave in Black Metal als ik dat zo mag benoemen vond ik geweldig. Ik bedoel dan Satanic Warmaster, Craft, Armagedda, Ondskapt, Tenebrae in perpetuum, Katharsis, Watain, Deathspell Omega e.a. , de bands die in het begin van het nieuwe millennium met echt ontzettend sterke platen zijn gekomen.

Zijn er in jullie ogen, echt nieuwe bands die zich met dit kaliber bands kunnen meten?
Zat. En ik zou het niet 'kunnen meten met' willen noemen.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Ares
Berichten: 221
Lid geworden op: do feb 21, 2008 6:51 pm
Locatie: Dilsen

Bericht door Ares » do okt 23, 2008 11:02 pm

Plaag schreef:[..]


De rest is net zo ziek. Malvery heeft verder geen albums, maar ik heb begrepen dat de band weer bestaat en dat er nieuw materiaal komt, al denk ik niet dat Mortal Entrenchment In Requiem kan worden geëvenaard.
Over Malvery gesproken, ik ben al een tijdje op zoek naar dat album.

Heeft iemand een idee of dat nog ergens te verkrijgen is?
Do you believe in anything at all?

Gebruikersavatar
TOL
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 30, 2004 9:53 pm

Bericht door TOL » vr okt 24, 2008 12:08 am

Plaag schreef:[..]Zat. En ik zou het niet 'kunnen meten met' willen noemen.
Ik hoop niet dat je aan Infestus en Angantyr denkt, want dan weet ik voldoende.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr okt 24, 2008 12:39 am

Uit je vorige post dacht ik uit te kunnen maken dat je het niet veel vind, maar ik vind Taake nog steeds een van de betere die wel in dat rijtje thuis hoort. Maar dit is dan niet echt een "nieuwe band". Wat je bedoel je eigenlijk met nieuw?

Redelijk nieuwe bands die het hier momenteel wel goed doen zijn:

Carach Angren, Gorath, Iskald, Mortuus Infradaemoni, Krypt, Panchrysia, Vehementer Nos, Inarborat en Truppensturm. Om er maar een zwikje te noemen.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » vr okt 24, 2008 1:24 am

...en Z'B'T, maar da's evident.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » vr okt 24, 2008 1:58 am

sanguis schreef:Uit je vorige post dacht ik uit te kunnen maken dat je het niet veel vind, maar ik vind Taake nog steeds een van de betere die wel in dat rijtje thuis hoort. Maar dit is dan niet echt een "nieuwe band". Wat je bedoel je eigenlijk met nieuw?

Redelijk nieuwe bands die het hier momenteel wel goed doen zijn:

Carach Angren, Gorath, Iskald, Mortuus Infradaemoni, Krypt, Panchrysia, Vehementer Nos, Inarborat en Truppensturm. Om er maar een zwikje te noemen.
+ The Ruins of Beverast, Wolves in the Throne Room, Krohm, Coldworld
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » vr okt 24, 2008 11:25 am

+ Farsot, + Endstille, + Averse Sefira, + Glorior Belli
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Björn
Berichten: 562
Lid geworden op: wo jul 13, 2005 12:49 am
Locatie: Hilversum

Bericht door Björn » vr okt 24, 2008 12:48 pm

TOL schreef:[..]

In fact, the album’s early forays into extreme metal sound so streamlined that it almost borders on hardcore punk, as Judd howls away nihilistically on the title track, “We feel nothing / And are nothing.” Adrien Begrand
Ik hoor de hardcore er niet in, vooral niet als de sound der vocaal. Zou het meer op van die battle metal gooien. Niet hoe het klinkt, maar hoe het gebracht wordt.

Maar goed, het is ook niet het discussieren waard. Proost.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » vr okt 24, 2008 5:18 pm

cataclysm child schreef:[..]


+ The Ruins of Beverast, Wolves in the Throne Room, Krohm, Coldworld
Rain Upon the Impure, ideale soundtrack als je naar buiten kijkt.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » vr okt 24, 2008 5:34 pm

en dan iets als Haive - Mieli Maassa! Geen idee of het al is langsgekomen, maar toch. Het is heerlijke slepende en midtempo black/folk uit Finland die je doet overdenken een baard te laten staan.

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =279779108
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr okt 24, 2008 5:40 pm

Zijn er hier mensen bekend met de band Trollheims Grott?

Afbeelding

Deze Finse band maakt een strakke, moderne vorm van black metal, doorspekt met lichte industrial-invloeden die het geheel een futuristisch tintje geven. Toch moet je niet meteen aan zaken als The Kovenant denken, want de basis van Trollheims Grott is duidelijk black metal, en wel een bijzonder bijtende, venijnige vorm daarvan.

De band heeft tot nu toe twee full lengths op haar naam staan: Bizarre Troll Technology en Bloodsoaked & Ill-Fated . Beide albums zijn aanraders. De band knuppelt genadeloos door, maar weet wel een bepaalde 'groove' aan de muziek mee te geven, zodat er een beetje orde in de chaos ontstaat. Voor fans van het 'nieuwe'Abigor en Aborym, en aanverwante bands, is dit zeker een aanrader!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gesloten