Dutch Doom Day 7

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Took
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 19, 2008 2:38 pm

vergeet ook niet onze festival agenda ;)

http://www.metalfan.nl/sections.php?op= ... &artid=182
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Magic666

Bericht door Magic666 » di aug 19, 2008 5:02 pm

een hoop (lees: alle) bands ken ik niet eens!

Maar aangezien ik een hoop funeral en death woorden zie ga ik ze stuk voor stuk eens beluisteren :)
Open the door jehovah you whore!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 19, 2008 7:57 pm

Magic666 schreef:een hoop (lees: alle) bands ken ik niet eens!

Maar aangezien ik een hoop funeral en death woorden zie ga ik ze stuk voor stuk eens beluisteren :)
het zij toch vrij bekende namen in het doomgenre als je wat meer kent dan enkel de grote namen

pantheist, worship en sceptism zijn toch wel drie gelouterde acts
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di aug 19, 2008 8:00 pm

Idd... ik heb verder niets met het genre, maar Worships Last CD Before Doomsday en de split met Stabat Mater staan ook in mijn kast.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Magic666

Bericht door Magic666 » di aug 19, 2008 9:54 pm

tja blijkbaar ben ik uitzondering... vroeger nooit wat gehad met het doom genre.

Totdat ik, ik meen vorig jaar (of zelfs alweer 2 jaar geleden), Ataraxie live heb kunnen aanschouwen.

Toen had ik zoiets van: ow.... ok!

Sindsdien ben ik gaan zoeken en heb bands als Evoken, Ahab, My shameful, Winter, Catacombs! enz ondekt. Veel funeral/death.

Met de clean zang heb ik niet zoveel....

Baroeg R'dam
Contacteer:

Bericht door Baroeg R'dam » wo aug 20, 2008 10:45 am

Dan zul je Worship, Skepticism, Mourning Dawn (met de zanger van Ataraxie op plaat), Ophis en Pantheist zeker ook tof vinden!

Defleshed by flieS

Bericht door Defleshed by flieS » wo aug 20, 2008 12:20 pm

en vergeet funeralium niet! maar gaaf lijstje, je noemt ongeveer alle bands op die ik luister uit het doom genre
G.O.R.E.

[img]http://i53.photobucket.com/albums/g70/defleshedbyflies/banner.jpg[/img]

Cranial

Bericht door Cranial » wo aug 20, 2008 3:56 pm

zo..net mn kaartje gehaald,dus ik ben verzekerd van twee dagen met goede acts ;)

ps: probeer ook persistence in mourning eens ;)
Tullepetoanum Metallius

Magic666

Bericht door Magic666 » wo aug 20, 2008 5:10 pm

Baroeg R'dam schreef:Dan zul je Worship, Skepticism, Mourning Dawn (met de zanger van Ataraxie op plaat), Ophis en Pantheist zeker ook tof vinden!
ik heb de myspaces beluisterd en de zondag is meer mijn ding ja ;)
Als jullie Mourning Dawn nou ook eens naar de zondag zouden verzetten... :lol:

@cranial: oei... ook zeer te pruimen die nummers op hun myspace!

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » ma okt 06, 2008 5:37 pm

Interview met Felix & Pim over Dutch Doom Days.

http://www.metalstorm.ee/pub/interview. ... iew_id=481
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

baroeg rotterdam

Bericht door baroeg rotterdam » ma okt 13, 2008 11:37 am

Over twee weken alweer! Tickets zijn nog verkrijgbaar via: www.baroeg.nl/ddd

Baroeg R'dam
Contacteer:

Bericht door Baroeg R'dam » do okt 23, 2008 1:11 pm

Over een paar dagen!

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » vr okt 24, 2008 11:24 am

Morgen en overmorgen alweer, jippie, nog één nachtje slapen.

Dawn Crosby (R.I.P.)

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr okt 24, 2008 11:27 am

baroeg rotterdam schreef:Over twee weken alweer! Tickets zijn nog verkrijgbaar via: www.baroeg.nl/ddd
Zijn de tickets ook nog aan de deur te verkrijgen zaterdag? Ik heb namelijk geen printer, dus kan ik ze niet via de site bestellen...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

puist

Bericht door puist » vr okt 24, 2008 11:52 am

Als het niet uitverkocht is kun je gewoon kaartjes aan de deur kopen.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Baroeg R'dam
Contacteer:

Bericht door Baroeg R'dam » vr okt 24, 2008 3:07 pm

Mensen zonder kaartje wordt aangeraden wel op tijd aanwezig te zijn!

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » vr okt 24, 2008 4:08 pm

heb er zin in! zo maar 'ns richting belgie om vanavond alvast Fall of the Idols en Lamp of Toth aan het werk te zien.

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » zo okt 26, 2008 1:09 pm

Iemand een idee of er nog voldoende kaartjes aan de deur zijn?

Moby Rick

Bericht door Moby Rick » zo okt 26, 2008 1:25 pm

Straks aanwezig, maar we hebben nog een kaartje over waarschijnlijk.
Afbeelding

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » zo okt 26, 2008 9:25 pm

Zo en alweer terug, Skepticism en Worship overgeslagen vanwege algehele gaarheid.

Kwamen bij Hooded Priest binnen, en dat was niet helemaal mijn ding. Ophis daarentegen viel me positief op, orgineel is het natuurlijk niet, maar het kwam overtuigend over. Na 1 nummer Fall of the Idols wezen eten waarna we bij Faith weer tegenkwamen, het was uhm..apart, had zo zijn momenten maar over het geheel gezien vond ik het niet zo boeiend. Pantheist daarna was, na een aarzelend begin erg sterk, goede band.

puist

Bericht door puist » ma okt 27, 2008 8:54 am

Vrijdag een klein stukje van "Mourning Dawn" gezien. Dat wil zeggen alleen het laatste nummer en dat was meer dan genoeg.
Daarna kwam "The Lamp Of Thoth", de band waar ik speciaal voor kwam.
Het was geweldig.
Vervolgens kwam "Isole" maar daar ben ik na 2 nummers weggelopen. Duidelijk niet mijn band.
Nog ff bij de standjes gekeken en toen naar huis.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

thomaster87
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » ma okt 27, 2008 1:20 pm

Zo, ben de zondag geweest. Was over het algemeen een gezellig dagje. Alleen baal ik als een stekker dat ik Skepticism volledig gemist heb omdat het zo uitliep en ik de trein moest halen, terwijl dat juist de band was waarvoor ik naar Baroeg ben afgereisd.

Hooded Priest
Was wel aardig, maar ik vond het niet echt bijzonder. Niet echt mijn ding en de zanger kon me niet echt bekoren, de outfits waren wel grappig :)

Ophis
Aangename verrassing. Was leuk om te zien maar door de gebrekkige originaliteitsfactor kan ik nu al zeggen dat er weinig van is blijven hangen.

Fall of the Idols
Nee, niet mijn ding, vond er maar weinig aan. Klein pluspuntje voor de podiumpresentatie van de zanger die er bijliep alsof hij zo kon worden afgevoerd naar de eerste de beste inrichting.

Faith
Aangename verrassing :) Veel mensen trokken het niet (gezien de zaal na 5 minuten al half leeg was) maar ik vond het wel bijzondere muziek. Wat een dijk van een zanger trouwens, beter heb ik ze in de traditionele hoek echt niet gehoord vandaag. Duurde dan ook wel weer lang genoeg.

Pantheist
Omdat ik Skepticism heb gemist moet dit dus maar mijn hoogtepunt van de dag geweest zijn. Ik miste wel een beetje de grootsheid die het op CD heeft, maar verder zag ik toch een erg goede en originele band die ook live genoeg afwisseling weet te bieden om te blijven boeien. Alleen de volgende keer moeten ze een wat groter koortje meenemen:P

Worship
Saaie compleet onoriginele overgewaardeerde kutband waar alleen mensen naar luisteren omdat Fucked Up Mad Max zichzelf zonodig van kant moest maken.
Nou, vooruit, ik moet mijn mening toch wel een beetje bijstellen. De eerste cd ging toendertijd als miskoop meteen weer de deur uit, maar ik moet zeggen dat de nieuwe nummers toch best goed klonken. Mooiere leads met meer melodie erin en toch iets meer een eigen geluid. De oude nummers waren live net zo saai als op plaat.

Skepticism
Gemist dus, nog steeds chagrijning over. In ieder geval de nieuwe cd gekocht, zo maar eens opzetten :)
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » ma okt 27, 2008 6:18 pm

Heerlijke twee dagen gehad. Met lekker veel goede muziek en veels te veel cd's gekocht. Ben nu alleen kapot van te veel bier. Godzijdank twee dagen vrij om bij te komen wat toch echt wel nodig is op mijn leeftijd kennelijk.

Zaterdag:
Faal: Wederom indrukewekkend live en dit was naar mening het beste optreden dat ik van ze gezien heb.

Beneath The Frozen Soil: Alleen de laatste paar minuten van meegekregen i.v.m. interview met Faal.

Wizards Of Doom: Niet slecht maar ook niet wereldschokkend. Ik had er persoonlijk iets meer van verwacht.

SubRosa: Grote tegenvaller van het weekend. Op cd vind ik ze erg leuk met live erg ongeïnspireerd en werd ook nog ens door basporblemen getroffen waardoor de set sterk ingekort werd.

Griftegard: Tsja die bliezen iedereen omver. Zeer imposante band. Helaas Was hun Psalmbok ep niet te koop aangezien dat ding kennelijk al uitverkocht is.

Mourning Dawn: Lekkere goede uitgevoerde black doom met de zieke vocalen van Jonathan/Marquis van Ataraxie/Funeralium/Bethlehem hier in Rotterdam.

The Lamp Of Thoth: Heerlijk opzwepende ouderwetse Engels metal/doom die naar mening zeer goed uit de verf kwam live.

Isole: Super set met al mijn favorieten live samen met Faal en Griftegard HET hoogtepunt van de dag voor me.

Forgotten Tomb: Niet geweldig maar gewoon degelijk gespeeld. Ik had persoonlijk verwacht dat het iets zieker zou zijn, maar helaas.

Zondag:
Hooded Priest: Kan ik geen eerlijk oordeel over vellen aangezien ik nog te veel last van mijn kater had.

Ophis: Niet origineel maar wel verdomd goed uitgevoerde doom death.

Fall Of The Idols: Degelijk maar niet meer dan dat, vind ze op plaat een stuk sterker overkomen.

Faith: Godver wat een zanger zeg, waarschijnlijk de beste zanger van het weekend. Beviel prima terwijl wat ik van ze kende me niet zo kon boeien. Dus zeker een openbaring voor me.

Pantheist: Zeer goed optreden maar ik miste net dat iets waardoor het een speciaal optreden had kunnen zijn.

Worship: Indrukwekkend, absoluut. Briljant. Totaal omver geblazen.

Skepticism: Uitmuntend al blijf ik me verbazen over het fiest dat ze zwaar klinken zonder bassist.

Helaas liep de zondag een uurtje uit waardoor verscheidene mensen Skepticism hebben moeten missen. Resumerend is te stellen dat alleen SubRosa een tegenvaller was, maar de rest prima te verteren. Met als uitschieters Faal (had niet anders verwacht), Griftegard, Lamp Of Thoth, Isole, Faith, Worship,, Skepticism.
Volgend jaar zeker weer aanwezig. Want behalve prima muziek wordt DDD ook gekenmerkt door een uitmuntende sfeer.

Dawn Crosby (R.I.P.)

demetalband

Bericht door demetalband » di okt 28, 2008 7:46 am

Marcel Hubregtse schreef:Volgend jaar zeker weer aanwezig. Want behalve prima muziek wordt DDD ook gekenmerkt door een uitmuntende sfeer.
Kan ik alleen maar beamen! Heel relaxt, met heel veel verschillende mensen een praatje geslagen, sommige mensen zelfs niet kunnen spreken (waaronder jou, Marcel! (je kent me wss beter als kingofinsania :wink: ))
Toppers vond ik persoonlijk Faal, Griftegard en Mourning Dawn. Ik kon er helaas niet bij zijn op zondag :(

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » di okt 28, 2008 1:23 pm

demetalband schreef:[..]

Kan ik alleen maar beamen! Heel relaxt, met heel veel verschillende mensen een praatje geslagen, sommige mensen zelfs niet kunnen spreken (waaronder jou, Marcel! (je kent me wss beter als kingofinsania :wink: ))
Aha, maar geen idee hoe je eruit zag. Wat voor shirts had je tijdens het weekend aan? Ik op zaterdag Graveyard Dirt en op zondag Trouble met de grote ouderwetse T op de voorkant.

Dawn Crosby (R.I.P.)

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » di okt 28, 2008 1:40 pm

dat was weer een gezellig en geslaagd festival. hoogtepunten: Worship, Mourning Dawn, Griftegard, Wizards of Doom, Ophis.

Swan

Bericht door Swan » di okt 28, 2008 5:39 pm

Marcel Hubregtse schreef: Skepticism: Uitmuntend al blijf ik me verbazen over het fiest dat ze zwaar klinken zonder bassist.
met zo'n synth kan je veel zwaarder dan met een bassist ;)
volgens mij heb ik je wel zien lopen maar ik was er niet helemaal zeker van.
[url=http://www.machinistdrone.com]Machinist[/url]

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » di okt 28, 2008 6:21 pm

Swan schreef:[..]

met zo'n synth kan je veel zwaarder dan met een bassist ;)
volgens mij heb ik je wel zien lopen maar ik was er niet helemaal zeker van.
Daar heb je gelijk in die electronica kan wonderen doen (dara wet jij natuurlijk alles van :wink: )
Had me gewoon even aangeschoten, vind ik totaal niet erg. :D En ik bijt niet hoor :P

Dawn Crosby (R.I.P.)

demetalband

Bericht door demetalband » di okt 28, 2008 7:40 pm

Marcel Hubregtse schreef:[..]

Aha, maar geen idee hoe je eruit zag. Wat voor shirts had je tijdens het weekend aan? Ik op zaterdag Graveyard Dirt en op zondag Trouble met de grote ouderwetse T op de voorkant.
Ataraxie-shirt. Ik was de enige met zo iets aan :wink:

Plaats reactie