Neal Morse Lifeline Tour 2008

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo aug 27, 2008 1:33 pm

De Amerikaanse prog rock artiest Neal Morse, bekend van Spock’s Beard en Transatlantic, zal op 24 oktober (De Kade, Zaandam) en 25 oktober (Boerderij, Zoetermeer) prog minnend Nederland op haar grondvesten doen schudden tijdens de Europese Lifeline Tour. Deze tour staat in het teken van de release van Morse’s nieuwste CD: ‘Lifeline’, maar ook in het teken van de in Nederland opgenomen live dubbel-DVD ‘Sola Scriptura & Beyond’, welke afgelopen zomer is uitgekomen.

Neal Morse is een van de meest succesvolle progressieve rock artiesten van de laatste zeventien jaar; en sinds 2003 de meest succesvolle solo artiest in dit genre. Morse schreef geschiedenis met het progressieve debuutalbum The Light van zijn band Spock’s Beard. Met Spock’s Beard heeft Morse als frontman sindsdien 17 CD’s en DVD’s in 10 jaar uitgebracht.
Neal choqueerde de progwereld in 2002 door gelijktijdig de twee bands die hij heeft opgericht, Spock’s Beard en Transatlantic, te verlaten. Als solo artiest staat Morse sindsdien op eenzame hoogte in de progressieve rock met albums als ‘Testimony’, ‘One’, ‘Question Mark’ en het controversiële album ‘Sola Scriptura’. Op zijn solo CD’s speelt Morse samen met giganten als Mike Portnoy, Jordan Rudess, Paul Gilbert, Kerry Livgren, Steve Hackett en vele anderen.

Live wordt Neal Morse geroemd om zijn vakmanschap, charisma en overdonderende live performance. Een concert van Neal Morse staat boordevol muzikale hoogstandjes, spetterende solo’s, explosieve en zeer afwisselende muziek. Van stevige meeslepende progrock tot intieme en sferische ballads. Morse en zijn band brengen de muziek met passie, emotie en gevoel.

Neal’s band bestaat uit de Nederlandse muzikanten Elisa Krijgsman (gitaar), Collin Leijenaar (drums), Jessica Koomen (vocals & keys), en Henk Doest op toetsen en Wilco van Esschoten op bas. Met deze band heeft Morse in de afgelopen drie jaar hoge ogen gegooid tijdens diverse tours en met de live releases: Neal Morse - ? Live (dubbel CD) en de bijna 6 uur durende 2-DVD Sola Scriptura & Beyond.

Tijdens deze tour komen alle solo albums van Morse aan bod, maar natuurlijk ontbreken nummers van Spock’s Beard en Transatlantic niet. Tevens zal er nieuw materiaal gespeeld worden van de op 1 oktober uit te komen CD Lifeline. Zowel in De Kade als in De Boerderij zullen er live CD opnamen gemaakt worden. Hiervoor zal er gewerkt worden met verschillende setlisten.

Neal Morse & Band
Vrijdag 24 oktober De Kade Zaandam www.kade.nl
Zaterdag 25 oktober De Boerderij Zoetermeer www.boerderij.org

Kaarten zijn verkrijgbaar via Ticketservice en de bekende voorverkoopadressen.

Voor meer informatie kijk op www.nealmorse.com
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo aug 27, 2008 2:21 pm

Aanwezig in de Kade! Ben erg benieuwd.

alicecooper

Bericht door alicecooper » wo aug 27, 2008 2:26 pm

Helaas te ver voor mij.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma okt 20, 2008 6:45 pm

Aankomend weekend alweer!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do okt 23, 2008 10:59 am

Niemand die heen gaat?

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr okt 24, 2008 12:53 pm

Ik ben dan al in de Baroeg te vinden. Jammer dat het tegelijkertijd valt: ik heb Neal Morse verdomme nog nooit solo gezien!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr okt 24, 2008 12:58 pm

laat die vloek maar achterwege als je em eens gaat zien.

Ik wil het ook nog wel eens zien, ik ben alleen bang voor een halve worship sessie. Z´n platen vind ik stuk voor stuk geweldenaren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr okt 24, 2008 1:10 pm

Jeroen schreef:laat die vloek maar achterwege als je em eens gaat zien.

:' )
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

toxic
Contacteer:

Bericht door toxic » vr okt 24, 2008 2:54 pm

Jeroen schreef:laat die vloek maar achterwege als je em eens gaat zien.

Ik wil het ook nog wel eens zien, ik ben alleen bang voor een halve worship sessie. Z´n platen vind ik stuk voor stuk geweldenaren.
Morgen aanwezig in de Boerderij, hoop ook dat ie die preken achterwege gaat laten....
Laat zijn muziek maar spreken want dat is puur genieten, Lifeline is ook niet meer van de mp3 af te krijgen....

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » za okt 25, 2008 2:53 pm

Gisteren in Zaandam geweest. Heel mooi, al had de setlist beter gekund.
Na deze mis hoef ik tenminste 2 jaar niet meer naar de kerk :-P

toxic
Contacteer:

Bericht door toxic » zo okt 26, 2008 12:27 am

MetalTuupLimburg schreef:Gisteren in Zaandam geweest. Heel mooi, al had de setlist beter gekund.
Na deze mis hoef ik tenminste 2 jaar niet meer naar de kerk :-P
Kom net terug uit zoetermeer en het was inderdaad genieten geblazen , wat een onwijze band heeft die man om zich heen en natuurlijk is die man zelf geniaal.
En inderdaad voorlopig ff niet naar de kerk, heb wel even genoeg gehad voor de komende tien jaar....maar ja als Morse weer komt volgend jaar ga ik toch wel weer.....

Plaats reactie