The Amenta

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

The Amenta

Bericht door XnegativeX » ma sep 20, 2004 8:51 pm

The Amenta is een Australische band die verder maar weinig over zichzelf loslaat. Het enige dat ik zo kan vertellen is dat ze een mini uit hebben genaamd MICTLAN en sinds kort een full-lenght op listenable genaamd Occasus. The Amenta laat zien waar Australische bands goed in zijn...namelijk rossen. Alleen dan niet op dezelfde manier als Sadistik execution of Destroyer 666. De muziek van The Amenta is een stuk gestructureerder en moet in de hoek van een Zyklon gezocht worden. Alleen dan een stuk sneller. Brute en technische death metal gaat hand in hand met majestueuse black metal in de geest van het latere Emperor. Technisch, strak, modder vet en vooral extreem.

Dikke aanrader in ieder geval.

http://www.theamenta.com/
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Svenson

Bericht door Svenson » ma sep 20, 2004 8:57 pm

Klinkt ook als de moeite waard om te checken! Hoe kan ik het toch allemaal bijhouden! Man, ik bestel me al rot :P
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma sep 20, 2004 9:10 pm

klinkt mij niet echt intresant in de orn moet ik zeggen
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma sep 20, 2004 9:10 pm

Zo, net even door m'n BSPlayer heen gerost. Ik moet zeggen: dit is nog best de moeite waard. Onder het mom van 'niet veel beters te doen' heb ik het gedownload, al trok de beschrijving me niet echt. Ik vind de springerige riff die globaal gezien als belangrijkste gezien mag worden het aantrekkelijk maken. De wat hysterische en variërende zang doet voor mij ook wonderen. Meestal zie je bij 'dit soort bands' (vraag me niet naar namen) dat er qua toon continu op hetzelfde leven gekrijst/gegrunt wordt. Gelukkig houden de heren wat dat betreft wel van afwisseling.
Wat me verder nog opviel waren de heersende breaks die ertussendoor gegooid zijn, een moment waarin de drums (drumcomputer?) gewoon door blijven rossen. An sich is het niet iets wat in m'n top 20 zou kunnen eindigen, daar het net iets te snel is. Echter is het als gezonde afwisseling zeker memorabel. Even in m'n achterhoofd houden voor in een brute stemming!
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma sep 20, 2004 9:13 pm

fetuskiller schreef:klinkt mij niet echt intresant in de orn moet ik zeggen
Nou en, waardeloos loeder. Alsof iemand geeft om jouw inferieure, bekrompen, nietszeggende mening. In letterlijk elk Concert-topic post je dat je niet gaat, is het niet omdat Pleurisy niet komt, dan is het wel omdat het niet binnen een straal van 100 meter plaatsvindt. Je velt dan wel geen oordeel over de band, toch zeg je dat het je niets lijkt. Wat moeten wij verder met die informatie? Het draagt niets bij aan het topic, al helemaal niet aan het forum. Post jij eens iets nuttigs over een band. Nimmer heb ik jou iets zien posten waaruit een gezonde band-discussie is voortgekomen, noch een topic van eigen hand. Hou gewoon je bek als iets je niet leuk lijkt, je niet interesseert of je totaal niet trekt.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma sep 20, 2004 9:18 pm

hij zegt dat we het uit moetten checken dus dat doe ik en ik geef vervolgens mijn mening! daar vroeg hij min of meer om, en die discussie over Pleurisy heb ik laatst ook al met svenson gehad en dat was meer dan genoeg! Pleurisy is m'n favo band daar doe je noks aan door er als maarover te zeiken, en dat ik alleen naar concerten ga waar pleurisy speeld en binnen 100 meter is ook gelul want ik ben bijna elk weekend wel ergens te vinden: oftewel: Niet zeiken joh

Last.fm

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » ma sep 20, 2004 9:23 pm

Robgoroth schreef:[..]

Nou en, waardeloos loeder. Alsof iemand geeft om jouw inferieure, bekrompen, nietszeggende mening. In letterlijk elk Concert-topic post je dat je niet gaat, is het niet omdat Pleurisy niet komt, dan is het wel omdat het niet binnen een straal van 100 meter plaatsvindt. Je velt dan wel geen oordeel over de band, toch zeg je dat het je niets lijkt. Wat moeten wij verder met die informatie? Het draagt niets bij aan het topic, al helemaal niet aan het forum. Post jij eens iets nuttigs over een band. Nimmer heb ik jou iets zien posten waaruit een gezonde band-discussie is voortgekomen, noch een topic van eigen hand. Hou gewoon je bek als iets je niet leuk lijkt, je niet interesseert of je totaal niet trekt.
Hij vraagt toch om een mening ? Let eens op.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma sep 20, 2004 9:24 pm

idd, dat eeuwige gezeik altijd op mij

Last.fm

Svenson

Bericht door Svenson » ma sep 20, 2004 9:25 pm

fetuskiller schreef:idd, dat eeuwige gezeik altijd op mij
Inderdaad, wanneer houdt het nou eens op?

NOOIT!!!! MUUUUUHAHAHAHAHAHAHA!!! WHAAAAAHAHAHAHAHAHAHAA!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma sep 20, 2004 9:26 pm

fetuskiller schreef:hij zegt dat we het uit moetten checken dus dat doe ik en ik geef vervolgens mijn mening! daar vroeg hij min of meer om, en die discussie over Pleurisy heb ik laatst ook al met svenson gehad en dat was meer dan genoeg! Pleurisy is m'n favo band daar doe je noks aan door er als maarover te zeiken, en dat ik alleen naar concerten ga waar pleurisy speeld en binnen 100 meter is ook gelul want ik ben bijna elk weekend wel ergens te vinden: oftewel: Niet zeiken joh
Haha...
Laatst gewijzigd door Robgoroth op ma sep 20, 2004 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » ma sep 20, 2004 9:26 pm

@ svenson:
lol
@ fetuskiller:
Ik irriteer me zelfs aan het gezeik op jou. :P
Laatst gewijzigd door TELEPETHERION op ma sep 20, 2004 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gary Busey

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma sep 20, 2004 9:27 pm

Waarschijnlijk heb ik m`n oren gister bij Dismember een fatale overkill aan herrie gegeven maar dit doet mij zo nu een dan zelfs aan het brutere werk van Vader denken. Met name het gebruik van de vocalen, gitaren en zo nu en dan de drums. Oftewel, de overweldigende muur van bruut en strak geluid ondersteund door een krachtige stem.

Die bm-elementen hadden ze van mij overigens wel weg kunnen laten. Hoewel ze niet storend zijn en ook enigzins gering snap ik hun aandeel niet helemaal. Dit is behoorlijk rossende herrie en de blacky sfeer wat het zo nu en dan tracht op te roepen is eigenlijk een beetje overbodig. Het is al noemenswaardig zat.

Leuke herrie voor de rest ja. Erg strak met een korrelig randje wat het geweld zo nu en dan tot vlakke chaos doet veranderen. Smullie!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma sep 20, 2004 9:31 pm

TELEPETHERION schreef:[..]
Hij vraagt toch om een mening ? Let eens op.
En weet je wat ik een beetje zat begin te raken?
Mensen die zeggen:
"Die band is gaaf."
"Ik vind die band kut."
"Klinkt leuk!"
"Heersend!"
Daar heeft namelijk helemaal niemand iets aan. Een forum is inderdaad bedoelt om meningen te uiten. Is het echter geen vuistregel dat meningen onderbouwd dienen te worden met argumenten alvorens ze serieus genomen kunnen worden? Hoe kan er een normale discussie ontstaan als iemand zonder enige toevoeging zegt de band kut of goed te vinden?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » ma sep 20, 2004 9:34 pm

Mensen die zeggen:
"Die band is gaaf."
"Ik vind die band kut."
"Klinkt leuk!"
"Heersend!"
Daar heeft namelijk helemaal niemand iets aan. Een forum is inderdaad bedoelt om meningen te uiten. Is het echter geen vuistregel dat meningen onderbouwd dienen te worden met argumenten alvorens ze serieus genomen kunnen worden? Hoe kan er een normale discussie ontstaan als iemand zonder enige toevoeging zegt de band kut of goed te vinden?
Waarvoor maken we bandtopics aan ? Om te laten weten wat jij ervan vindt, en om er achter te komen wat anderen ervan vinden. Wat maakt het uit op welke manier dat gebracht wordt, of je nou "Kut" of "Dom" of "Gaaf" etc. zegt.
En ja, je kan natuurlijk wel wat meer info geven, maar wat heeft de topicstarter hier aan ? Die weet waarschijnlijk al genoeg, anders vraagt ie wel om info.
- Gary Busey

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma sep 20, 2004 9:37 pm

Gr. Dracula schreef:Waarschijnlijk heb ik m`n oren gister bij Dismember een fatale overkill aan herrie gegeven maar dit doet mij zo nu een dan zelfs aan het brutere werk van Vader denken. Met name het gebruik van de vocalen, gitaren en zo nu en dan de drums. Oftewel, de overweldigende muur van bruut en strak geluid ondersteund door een krachtige stem.

Die bm-elementen hadden ze van mij overigens wel weg kunnen laten. Hoewel ze niet storend zijn en ook enigzins gering snap ik hun aandeel niet helemaal. Dit is behoorlijk rossende herrie en de blacky sfeer wat het zo nu en dan tracht op te roepen is eigenlijk een beetje overbodig. Het is al noemenswaardig zat.

Leuke herrie voor de rest ja. Erg strak met een korrelig randje wat het geweld zo nu en dan tot vlakke chaos doet veranderen. Smullie!
Ah, ik zie dat je er al MP3's van hebt. Ik had net een heel arsenaal in de aanslag staan voor morgen :wink: . Persoonlijk vind ik dat black metal randje nou net erg gaaf. Het geeft de muziek iets duisters mee. Daardoor zou ik de band ook eerder vergelijken met Zyklon dan met Vader.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma sep 20, 2004 9:38 pm

Mensen die zeggen:
"Die band is gaaf."
"Ik vind die band kut."
"Klinkt leuk!"
"Heersend!"
als ik een nummer voor de eerste keer hoor, kan ik weinig meer zeggen dan goed of niet goed, is het eerste het geval, zal ik het vaker beluisteren, om dan later in de discussie met een wat meer onderbouwde mening te komen
en als ik het kut vind, mag ik dat toch wel zeggen? men vraagt toch naar mijn mening?
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » ma sep 20, 2004 9:41 pm

Klinkt trouwens aardig gaaf dit, ik zag al een aantal advertenties in de rock tribune en aardschok.
- Gary Busey

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma sep 20, 2004 9:51 pm

XnegativeX schreef:[..]

Ah, ik zie dat je er al MP3's van hebt. Ik had net een heel arsenaal in de aanslag staan voor morgen :wink: . Persoonlijk vind ik dat black metal randje nou net erg gaaf. Het geeft de muziek iets duisters mee. Daardoor zou ik de band ook eerder vergelijken met Zyklon dan met Vader.
Jaaa...ik ga een beetje wachten zeg heej, als er zo`n brute beschrijving wordt gegeven wil ik het horen ook.
Maar het arsenaal mag alsnog wel worden afgevuurd hoor!

edit: ik heb overigens maar 1 mp3 gehoord nog. Dus houd me zekers aanbevolen voor meer. Ben wel benieuwd naar andere nummers.

Nou, zoals je weet ben ik zelf ook totaal niet vies van gecombineerde metalgenres omdat het 1 het ander vaak idd perfect aan weet te vullen en net een beetje extra geeft.
Met deze band ik heb ik zoiets van: "het is vet, het is strak, het is bruut, het is technisch EN het is erg goed duidelijk dat zowel de muzikanten als de vocalist goed weten waar ze mee bezig zijn". Dat is voor mij ingredient genoeg al, ik link het naar een rossende dm-band ( ja kortzichtigheid speelt weer op) en ik ben tevreden.

Ik ben het met je eens dat de blm-invloeder het geheel duisterder, minder doorgrondbaar en origineel maken. Maar in DIT geval vind ik het iets te veel van `t goede.

een chocolademuffin eet ik ook het liefst zonder vanillesaus ;).
Laatst gewijzigd door Gr. Dracula op ma sep 20, 2004 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma sep 20, 2004 10:03 pm

ik heb de mp3 op de site geluisterd.
voor death metal is het accoordengebruik bijzonder. dat zullen de black invloeden wel zijn dan. het is nogal een muur van geluid die ze hier neerplanten. afgezien van wat afwijkende maatsoorten vraag ik me toch af wat er technisch aan deze band is. ik ben er nog niet uit of ik dit vaker zou kunnen draaien.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » ma sep 20, 2004 10:21 pm

Die drums klinken heerlijk zeg. Wel moet ik wennen aan de stem.

Elio

Bericht door Elio » ma sep 20, 2004 10:36 pm

Ik vind die band kut
Last call for faith or progress.
Last call for life.
Nowhere to run or hide.
...When science fails.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di sep 21, 2004 11:08 am

Ja, wel gaaf, weet alleen niet meer waar ik ze van ken :?
Front voor/der Matigheid
last.fm

nuberus

Bericht door nuberus » di sep 21, 2004 1:32 pm

heb zelf nog een review geplaatst op vampire-magazine van The Amenta.
Ik vind het voor zijn soort wel goed, het is enkel niet mijn ding. Vind het zelf net ff té industrieel, waardoor het geheel te machinaal overkomt. Bijvoorbeeld de drums....die zijn wat aangedikt, versneld en strak gemaakt met een pc.

De band doet me zelfs een beetje denken aan Behemoth qua aanpak van de composities. Het gitaarwerk vind ik niet bijster origineel en heeft wat weg van latere Morbid Angel. Grootste irritatiefactor zijn de vocalen, de zanger heeft weinig noten op zijn zang en brult de gehele cd op een en hetzelfde manier. Verder staan de drums en de zang te hard in de mix.
Neemt niet weg dat het wel aardig hard beukt en het gebodene zit goed inelkaar. Voor de liefhebbers is dit een pareltje in wording.
En de man zal heersen.

Amibor

Bericht door Amibor » di sep 21, 2004 1:48 pm

Ik hoor Zyklon, Vader, Behemoth en black randje, ik ga dus even dlen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Amibor

Bericht door Amibor » di sep 21, 2004 2:07 pm

Woah, brute band. Vocalen doen me idd een Vader denken, drums vooral aan Zyklon, en qua opbouw ligt het een beetje in het straatje van Behemoth, alhoewel ik dit stukken beter vind dan Behemoth.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » di sep 21, 2004 2:08 pm

Mensen die zeggen:
"Die band is gaaf."
"Ik vind die band kut."
"Klinkt leuk!"
"Heersend!"
Hahaha, Robin, af en toe kan ik me heel goed voorstellen dat iemand zich kapot ergert, als jij met van die semi-interresante praatjes op de proppen komt :lol:

Maar wel gaaf dat je je best nog doet om het forum op de been te houden.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di sep 21, 2004 5:13 pm

Jammer genoeg verspilde moeite.
Front voor/der Matigheid
last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 21, 2004 7:22 pm

Ten eerste kan ik me niet herinneren dat ik iemand om een mening heb gevraagd. Ik raad alleen een band aan. En reacties zijn daarbij altijd welkom. Maar, ook ik, wordt een beetje moe van al die mensen die niet eens de moeite nemen om langer dan 10 seconden te luisteren en direct met een mening klaar staan. Persoonlijk heb ik veel liever een doordachte reactie. En of die dan positief of negatief is maakt me niet uit. Zolang het maar interessant is.

Ik heb Occasus ondertussen besteld en ik kan u mededelen dat ik niet kan wachten tot hij rondjes draait in mijn cd speler. Ik vind dit echt een beul van een album.

iscariah

Bericht door iscariah » di sep 21, 2004 7:25 pm

Dat nummer op de nieuwe Rock tribune cd is wel gaaf, ik zal deze groep zeker nog eens beluisteren als ik wat meer tijd heb.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za okt 02, 2004 8:01 pm

Ik heb hem vandaag dan officieel binnen gekregen. En ik kan u melden dat ik nu, meer dan ooit, helemaal weg ben van dit bandje. Moddervette, brute death metal gaat hand in hand met de majestueuse en hypnotiserende black metal. Puur genieten in huize negative.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma okt 11, 2004 8:12 pm

In het interview met The Amenta in de Rock tribune wordt een link gelegd tussen The Amenta en een andere Australische band genaamd Nazxul. Ik kende die band wel van naam maar ik heb altijd gedacht dat Nazxul een beetje in het straatje van Bestial warlust te zoeken was.

Weet iemand toevallig wat meer van dit Nazxul?

iscariah

Bericht door iscariah » ma okt 11, 2004 8:13 pm

Ik heb er soms iets over gelezen maar verder reikt mijn kennis niet, beide bands The Amenta en Nazxul moet ik nog eens beluisteren.

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » ma okt 11, 2004 8:17 pm

Toch maar weer eens geluisterd, en klinkt wel heel gaaf ja.
Had ik overigens al gezegd dacht ik.
- Gary Busey

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma okt 03, 2005 9:06 pm

Even 2 vliegen in 1 klap pletten.
Eerst even een topic van een geweldige band omhoog schoppen en daarmee direkt een gerelateerde band onder de aandacht brengen:
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... highlight=

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » zo sep 21, 2008 10:18 pm

Dit topic teruglezend kom ik een hoop sneuheid tegen.
Maar goed: The Amenta is wel een erg leuke band.

De reden waarom ik dit echter omhoog schop is het feit dat volgende maand de tweede langspeler van dit orkestje gaat verschijnen onder de titel "nOn".
Hij klinkt wederom retevet; Eerste indruk is dat er wat meer variatie inzit als in "Occasus" en dat de koude, industriele sfeer gebleven is. Hoe dan ook een interressante plaat.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Amibor

Bericht door Amibor » ma sep 22, 2008 12:30 am

Hij klinkt idd weer retestrak. Ik heb het idee dat het industriele concept wat is uitgebreid, maar het geros lijdt daar totaal niet onder. Een moddervette en duistere plaat.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma okt 20, 2008 8:38 pm

Ik ben niet zo heel erg te spreken over n0n. Toen ik het album voor het eerst hoorde was ik nog wel onder de indruk maar na wat meer luisterbeurten kwam ik daar toch op terug.

N0n is veel meer industrial gericht dan Occasus. Opzich is daar niks mis mee. Dat maakt hun sound nog extremer. Maar ik vind dat ze teveel techno/ambient stukken tussen de metal door gooien. En waar ik vooral mee zit is dat ik de onaflatende blast-aanvallen van Occasus mis. De snelheid is er op n0n helemaal uit.

Ik ga er vanuit dat er nog genoeg mensen zijn die n0n geweldig vinden. En terecht ook want het is gewoon een heel goed album. Maar voor mij persoonlijk zijn ze een weg ingeslagen die mij niet ligt.

Amibor

Bericht door Amibor » ma okt 20, 2008 11:50 pm

De nadruk ligt idd meer op de sfeer dan op het extreme harde en snelle. Ocassus was wel een stuk gaver ja.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » di nov 04, 2008 4:53 pm

Ontdekt met n0n, maar die plaat wist me (nog altijd) niet echt te overtuigen.

En toen kreeg ik het debuut te luisteren...de tering. Die plaat schopt een partij kont dat het geen naam heeft, zeker vergeleken met hun laatste langspeler. Erg vet dat ze naar Nederland komen ook, in Januari.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Plaats reactie