Metallica II (Hij is er!)
- Hieronimus
- BlackKimmy
Ja wrijf het er nog maar eens lekker in!! haha.Gandalf schreef:De vorige keer dat ze hier waren speelden ze heel master of puppets. En het enige nummer van na the black album dat ze speelden was Fuel (als ik het me goed kan herinneren).
En ja was al ZEKER van plan om te gaan! Zoals ik al zei, ga gewoon een nacht voor de deur slapen haha. Ben maar klein dus zie nog niet veel als ik ergens tussen een hoop mensen sta. haha
Music is my Life \m/

Laatst gewijzigd door Elessar op zo okt 05, 2008 8:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- cataclysm child
WAAAAAAA -100 scenepoints!!
Where those fuckin' glasses
Where those fuckin' glasses
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Altijd leuk zulke bronnen. Heb ik zelf ook al een aantal keer meegemaakt. Het kutte is dat je dan weinig kunt zeggen, en het voor jezelf moet houden..
Metallica in maart. Ik hoop verdomme nog steeds dat ze een keer de Kuip aandoen.
Metallica in maart. Ik hoop verdomme nog steeds dat ze een keer de Kuip aandoen.
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
Hebben ze ooit al eens gedaan... all the way back in 1993 (geloof ik) en toen Met Suicidal Tendencies & Megadeth. Wordt de Kuip trouwens nog wel gebruikt voor concerten?Elessar schreef:Ik hoop verdomme nog steeds dat ze een keer de Kuip aandoen.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Dawn Crosby (R.I.P.)
Ja weet ik. Maar toen was ik net 7 :' )
Ja, de Stones stonden er nog. En Marco Borsato en al die meuk.
Ja, de Stones stonden er nog. En Marco Borsato en al die meuk.
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- Bleek No. 1
- Bleek No. 1
Klootzakken.
En nee, ik heb nog niets van Ahoy teruggekregen.
En nee, ik heb nog niets van Ahoy teruggekregen.
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
Als ik me goed herinner stonden ze drie keer in Ahoy in november het jaar ervoor. Daar ben ik naar twee van de drie geweest. En in de Kuip in juni 1993 ook geweest en ook nog in de Brabanthallen in Den Bosch in december 1992.Agent schreef:[..]
Een jaar voor dat Kuip-concert hebben ze in Ahoy gestaan. Ik ben naar beide concerten geweest.
Na het concert in de Kuip heb ik Metallica NOOIT meer live gezien. Had ze toen inmiddels wel vaak genoeg gezien, eerste keer was februari 1984 Aardschokdag voor me, ook nog Stadsgehoorzaal Leiden (?), Paradiso, Groenoordhallen, nog een keer Aardschokdag en wat kleinere zalen gezien.
Er zo op terugkijkend was ik toch best wel een Metallica fanboy at the time

Dawn Crosby (R.I.P.)
Dawn Crosby (R.I.P.)
- stuk drijfhout
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
Je vergeet verdorie Warrior Soul die waren er ook bij.Edwynn schreef:Of in de Ijsselhallen in Zwolle met Dio en Jason Bonham in 1990 ofzo. Mijn eerste "echte" concert.
Dat heeft diepe indruk op mij gemaakt.
Wat ik me vooral van dat concert herinner is dat die bas zo verdomde hard stond dat mijn broek door de geluidsgolven wapperde.
Dawn Crosby (R.I.P.)
Dawn Crosby (R.I.P.)
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik ben een van de 3 mensen die 'geen mening' heeft gestemd, wonderbaarlijk genoeg omdat ik er na een aantal luisterbeurten ook niks over kan zeggen. Het doet me niks, maar ik weet niet waarom, want het heeft genoeg om me iets te doen, toch is er geen moment dat ik een 'fuck yeah!' gevoel heb.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Iemand al naar de demo-cd geluisterd die bij de gelimiteerde coffin-versie van death magnetic zit? Ik heb hem gedownload en het eerste dat opvalt is de productie. Die vind ik namelijk beter dan de cd-versie. OK, het klinkt wat dof, maar verder klinken met name de drums een stuk beter. Uiteraard zijn de demoversies wat anders dan de uiteindelijke versies, met name in de teksten maar dat stoort niet eens zo heel erg.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]
Erg interessant die demo cd. Sommige nummers zijn nagenoeg gelijk gebleven (unforgiven 3, that was just your life) maar andere nummers zijn toch nog behoorlijk veranderd. Zo zijn de coupletten van the judas kiss precies hetzelfde op de demo, maar is het refrein echt compleet anders. Ook aan all nightmare long is nog het één en ander gesleuteld. Een nummer als cyanide vind ik in de demo-versie beter dan de uiteindelijke versie. Sowieso doen deze versies niet of nauwelijks onder voor de uiteindelijke versies. Gezien de productie zou het dus wel eens zo kunnen zijn dat ik de demo's vaker ga luisteren dat de uiteindelijke cd-versies. Wat verder opvalt is dat de demo-versies over het algemeen iets langzamer zijn, maar dat stoort eigenlijk niet vind ik.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik heb nu eindelijk goed naar de cd kunnen luisteren en er een bescheiden mening over kunnen vormen. Het is een leuke plaat. De heren laten horen dat ze nog steeds gave dingen kunnen schrijven. Ik vraag me alleen af waarom de nummers (en daarmee de plaat zelf) zo lang zijn. De meeste nummers hebben naast best gave, ook best saaie stukken zitten. Ik had graag gezien dat Death magnetic letterlijk de helft korter was geweest. Metallica doet helaas hetzelfde als Maiden: redelijke, lange nummers schrijven, terwijl als alleen de gave ideeën over waren gebleven, we waarschijnlijk een heel gave plaat overgehouden hadden.
En zo slecht vind ik the unforgiven III niet eens. Ik zie de overeenkomsten met I en II niet, dus had het nummer een andere naam gegeven en waarschijnlijk hadden hier minder mensen over gemekkerd.
En zo slecht vind ik the unforgiven III niet eens. Ik zie de overeenkomsten met I en II niet, dus had het nummer een andere naam gegeven en waarschijnlijk hadden hier minder mensen over gemekkerd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
²innuendo schreef:Ik heb nu eindelijk goed naar de cd kunnen luisteren en er een bescheiden mening over kunnen vormen. Het is een leuke plaat. De heren laten horen dat ze nog steeds gave dingen kunnen schrijven. Ik vraag me alleen af waarom de nummers (en daarmee de plaat zelf) zo lang zijn. De meeste nummers hebben naast best gave, ook best saaie stukken zitten. Ik had graag gezien dat Death magnetic letterlijk de helft korter was geweest. Metallica doet helaas hetzelfde als Maiden: redelijke, lange nummers schrijven, terwijl als alleen de gave ideeën over waren gebleven, we waarschijnlijk een heel gave plaat overgehouden hadden.
Dat instrumentale nummer hadden ze ook achterwege mogen laten van mij.
- cataclysm child
Voor Metallica en Megadeth collectors in het Oosten des lands:
Bij Popeye (de beste platenzaak van Nederland) oftewel Johan, heeft een Metallica/Megadeth-collector zijn complete collectie te koop staan. Waaronder shaped-picture discs, bootlegs cd´s/lp´s/mc´s en nog veel meer rotzooi.
Bij de balie ff aan Johan vragen...
Zo ik heb mijn goede daad weer gedaan.
Bij Popeye (de beste platenzaak van Nederland) oftewel Johan, heeft een Metallica/Megadeth-collector zijn complete collectie te koop staan. Waaronder shaped-picture discs, bootlegs cd´s/lp´s/mc´s en nog veel meer rotzooi.
Bij de balie ff aan Johan vragen...
Zo ik heb mijn goede daad weer gedaan.
Laatst gewijzigd door Mollusk op zo nov 02, 2008 11:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
Kill Em All ..................7,5
Ride The Lightning.......9,5
Master Of Puppets.......9
And justice for all........8,5
Black Album...............8
Load..........................7
Reload...... ................7,5
Garage inc.................8
S&M..........................8,5
St.Anger....................5
Death Magnetic...........7,5
Ride The Lightning.......9,5
Master Of Puppets.......9
And justice for all........8,5
Black Album...............8
Load..........................7
Reload...... ................7,5
Garage inc.................8
S&M..........................8,5
St.Anger....................5
Death Magnetic...........7,5
O, lijstjes en cijfertjes:
Kill 'Em All - 90
Ride The Lightning - 90
Master Of Puppets - 90
...And Justice For All - 90
Black Album - 55
Load - 85
ReLoad -80
St Anger - 40
Death Magnetic 80
De eerste vier zijn wat mij betreft dus tijdloos. Daarna gaat er wat van de relevantie van Metallica verloren en is kwaliteit van de albums in mijn oren variërend van matig tot goed.
Kill 'Em All - 90
Ride The Lightning - 90
Master Of Puppets - 90
...And Justice For All - 90
Black Album - 55
Load - 85
ReLoad -80
St Anger - 40
Death Magnetic 80
De eerste vier zijn wat mij betreft dus tijdloos. Daarna gaat er wat van de relevantie van Metallica verloren en is kwaliteit van de albums in mijn oren variërend van matig tot goed.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- cataclysm child
Kill 'em All - 80
Ride the Lightning - 90
Master of Puppets - 90
...And Justice for All - 80
The Black Album - 70
Load - 90
ReLoad - 50
St. Anger - 60
Death Magnetic - 80
Load vind ik echt geweldig! t vreemde is dat ik het merendeel van ReLoad echt niet kan uitstaan!
Ride the Lightning - 90
Master of Puppets - 90
...And Justice for All - 80
The Black Album - 70
Load - 90
ReLoad - 50
St. Anger - 60
Death Magnetic - 80
Load vind ik echt geweldig! t vreemde is dat ik het merendeel van ReLoad echt niet kan uitstaan!
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]
- innuendo
- Lult over cdtjes
Je doet me denken aan 1 van die sneue cu2 pubers die de meest idiote black/death metal in hun 'bandslijst' hadden staan met metallica ertussen (met erachter Alleen t/m MoP, rest is kut)
true hoor, heel true...
Edit: Daar had je me trouwens in de luren gelegd, want het ging me helemaal niet om je smaak, maar puur om het feit de haat jegens Load en Reload ontzettend kinderachtig is. Gelukkig worden die platen tegenwoordig weer op de muziek beoordeeld.
true hoor, heel true...
Edit: Daar had je me trouwens in de luren gelegd, want het ging me helemaal niet om je smaak, maar puur om het feit de haat jegens Load en Reload ontzettend kinderachtig is. Gelukkig worden die platen tegenwoordig weer op de muziek beoordeeld.
Laatst gewijzigd door innuendo op ma nov 10, 2008 3:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Kill Em All ..................7,5
Ride The Lightning.......9,0
Master Of Puppets.......10,0
And justice for all........9,5
Black Album...............8,5
Load..........................7,5
Reload.......................7,5
St.Anger....................4,0
Death Magnetic...........6,5
Ride The Lightning.......9,0
Master Of Puppets.......10,0
And justice for all........9,5
Black Album...............8,5
Load..........................7,5
Reload.......................7,5
St.Anger....................4,0
Death Magnetic...........6,5
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Edoch, cd's weggooien is een beetje jammer, maar ik ga ervanuit dat dat niet serieus was.Jens schreef:Ik vind het ook uitermate trieste pap. Omdat er ook wat kleuters mee pronken moet ik die mening ook maar bijstellen?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Kill Em All................7,5
Ride The Lightning....9,5
Master Of Puppets....9,0
And Justic For All......7,0
Black Album............9,0
Load.......................6,0
Reload....................6,0
St.-Anger................5,0
Death Magnetic........7,5
Ride The Lightning....9,5
Master Of Puppets....9,0
And Justic For All......7,0
Black Album............9,0
Load.......................6,0
Reload....................6,0
St.-Anger................5,0
Death Magnetic........7,5
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Ik zie dat het Black Album ook nog behoorlijk populair is hier.
Zelf vind ik dat een behoorlijk eendimensionale plaat. Het was voor mij een behoorlijke teleurstelling toen dat ding uitkwam.
Alleen aan het einde van de plaat zitten de echt goede nummers verstopt. (My Friend Of Misery, God That Failed).
Load en Reload vind ik muzikaal gezien dan ook veel minder saai.
Zelf vind ik dat een behoorlijk eendimensionale plaat. Het was voor mij een behoorlijke teleurstelling toen dat ding uitkwam.
Alleen aan het einde van de plaat zitten de echt goede nummers verstopt. (My Friend Of Misery, God That Failed).
Load en Reload vind ik muzikaal gezien dan ook veel minder saai.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?